ChristianMatch

Forum

ga je mee picknicken in ede op de hei?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 781 782 783 784 785 786 787 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 21 juni 2010, 18:15

HANNAH810 schreef:
ben jij niet zo verkikkert op kikkers dan leanneke??

Waarom vraag je dat? Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 21 juni 2010, 18:19

GRACE585 schreef:
Clown smiley zelf ff op animaatjes zoeken hannah
[/url]http://www.animaatjes.nl/plaatjes.htm[url]

Ze zoekt geen animaatjes Grace, maar een echte man... Knipoog smiley
(Sorry Grace, begrijp dat 't geintje is, maar kon het ff niet laten Engeltje smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 21 juni 2010, 18:26

HANNAH810 schreef:
ik wil in dit licht graag een paar kanttekenigen plaatsen, om je gedachten over te laten gaan;

- allereerst is de hel er niet omdat er mensen verloren zouden moeten gaan, sterker nog; de hel is niet eens voor mensen bedoeld; er staat immers dat de hel "een plaats is, die voor de duivel en zijn engelen bereid is......"
wel is het zo, dat wanneer je de duisternis dient, je ook bij de duisternis gerangschikt wordt.....met alle dramatiche gevolgen van dien!
- ten tweede, chatuliem, is de manier van denken waar je aan refereert, een "slaafse" manier van geloven, ipv een "kinderlijk" geloof.
geloven is een vertrouwens-relatie, geen gedrags-modificatie.
het slaafs volgen van de wetjes en dingetjes brengt daarnaast ook nog eens niet tot God/de hemel. die kun je immers niet verdienen met een stapel goede werken in de zin van een bonuspunten-systeem?
- geholi geeft al aan, dat op zich onze zonden ons niet uit de nabijheid van God houden, het is denk ik ons ongeloof, dat ons van Hem gescheiden houd. net als bij het volk israel; "en zij konden niet ingaan vanwege hun ongeloof"

Goede aanvulling Hannah, mijn complimenten... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 21 juni 2010, 18:29

HANNAH810 schreef:
chatuliem
als iemand angst heeft, is dat het tegenovergestelde van vertrouwen.
wat ik al aangaf, het is wat ze in reformatorische kringen noemen "slaafse vrees"
en de bijbel is er duidelijk in; wie vreest, is niet volmaakt in de liefde, want de volmaakte liefde drijft de vrees buiten.

ik durf zelfs te stellen dat wanneer je angst voor God hebt, je Hem niet of nauwelijks kent. als je namelijk maar een klein ietsepietsje gezien hebt van Zijn zondaarsliefde, dan weet je dat God een God is met een enorme liefde.
pas wanneer je die liefde vertrapt, komt Zijn rechtvaardigheid en toorn om de hoek kijken.
Hij heeft ons zelfs al lief vanaf het moment "dat wij nog vijanden waren..."

w8 ff Hannah, angst voor God kan ook ontstaan door wat een mens meemaakt, dus ik weet niet wat jij daaronder verstaat, maar angst voor God hoeft niet te betekenen dat je Hem niet of nauwelijks kent !
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 21 juni 2010, 18:31

LEANNE226 schreef:
Zo te horen zijn het toppie kikkers,je mag ze hebben hoor Knipoog smiley

Ja doehoei...nou niet terug krabbelen hoor! Verraste, verbaasde smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 21 juni 2010, 18:36

Zoiets dan Han?

Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 21 juni 2010, 18:37

TESSYBEAR731 schreef:
Ja doehoei...nou niet terug krabbelen hoor! Verraste, verbaasde smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Is zo'n gedoe joh,kikker zoeken,zoenen(iew!),3 miljoen x herhalen,dan een vervelende prins treffen(W.A.? Smiley die vol vragen zit ).......en weer helemaal opnieuw beginnen......pffff

Laat mij maar lekker aanrommelen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 21 juni 2010, 18:41

TESSYBEAR731 schreef:
Zoiets dan Han?

Ik zie alleen maar een rood kruisje... Twijfelende smiley gelukkig dat het voor Hannah bestemd is... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: maandag 21 juni 2010, 19:06

HANNAH810 schreef:
ik wil in dit licht graag een paar kanttekenigen plaatsen, om je gedachten over te laten gaan;

- allereerst is de hel er niet omdat er mensen verloren zouden moeten gaan, sterker nog; de hel is niet eens voor mensen bedoeld; er staat immers dat de hel "een plaats is, die voor de duivel en zijn engelen bereid is......"
wel is het zo, dat wanneer je de duisternis dient, je ook bij de duisternis gerangschikt wordt.....met alle dramatiche gevolgen van dien!
- ten tweede, chatuliem, is de manier van denken waar je aan refereert, een "slaafse" manier van geloven, ipv een "kinderlijk" geloof.
geloven is een vertrouwens-relatie, geen gedrags-modificatie.
het slaafs volgen van de wetjes en dingetjes brengt daarnaast ook nog eens niet tot God/de hemel. die kun je immers niet verdienen met een stapel goede werken in de zin van een bonuspunten-systeem?
- geholi geeft al aan, dat op zich onze zonden ons niet uit de nabijheid van God houden, het is denk ik ons ongeloof, dat ons van Hem gescheiden houd. net als bij het volk israel; "en zij konden niet ingaan vanwege hun ongeloof"

Denk een complete samenvatting voor deze materie. Onze manier van geloven, ons ongeloof is wat ertoe kan leiden dat we van God gescheiden zijn. Zoals Susannah al aangeeft, is Gods genade dat wat ons bij Hem houdt en wat we keihard nodig hebben!

Laatst aangepast door
HENK710
op maandag 21 juni 2010, 19:07
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 21 juni 2010, 19:10

Sommige reacties zijn me te theologisch van aard. Gaat me niet om wat je gelooft, maar veel meer om hoe je het beleeft. Als ik zelf weet dat ergens geen straf op staat heb ik de neiging het gewoon te doen. Ben ik de enige?

Wat ik ook merk, is dat angst een beperkte houdbaarheid heeft. Je kunt mensen voortdurend angst aanpraten, maar uiteindelijk zullen ze er niet meer naar luisteren.

Maar dat het evangelie van de angst wordt nog steeds gepredikt, zij het in de vorm van de hel, zij het in de vorm van de eindtijd. En deze bijdragen mis ik gewoon. Het is me nog teveel van: zo zou het moeten zijn, terwijl niet de nadruk ligt op: zo is het bij mij....
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: maandag 21 juni 2010, 19:12

En vandaag is Lepeltje aan de beurt voor een felicitatie.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: maandag 21 juni 2010, 19:14

INKA401 schreef:
sorry henk, maar ik schatte jou nivo toch iets hoger in ...
verder zeg ik niets ... maar kun jij zéker raden ...
als er al een topic word geopend over strijken Huilende smiley, smiley in tranen ... pfffffff ... sorry hoor maar zo lust ik er nog wel een paar ...
ik geef dan chatoliem dan ook gelijk, dat het nivo hier soms vér te zoeken is, komop luitjes ... tkan héééél anders op dit forum ... en was dit een jaar geleden wel anders gewend ...

Inka, waar maak je je toch druk om...
...op het forum is al jaren plaats voor serieuze en ontspannen onderwerpen en reactie...
...waarom dan je bloeddruk zo onnodig laten stijgen? Knipoog smiley
Of is het niveau van de wedstrijden er niet goed genoeg meer voor? Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 21 juni 2010, 19:16

Mijn favoriete bijbeltekst ? ...dat zijn er zoveel !
Psalm 139, Filip. 4:6-7, Deut. 31:8 "De HEER zelf gaat voor je uit, Hij zal je bijstaan en geen moment van je zijde wijken. Wees niet bang en laat je door niets ontmoedigen."

Maar toch zal ik hier mijn meest favoriete bijbelteksten noemen, dat is: Ex. 33:14 "De HEER antwoordde: 'Moet ik dan zelf meegaan om je gerust te stellen ?' "
De bemoediging, dat je het allemaal niet alleen hoeft te doen en dat God je zal bijstaan.

Verder vind ik Rom. 8:38-39 zo mooi !
"Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch engelen, noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, noch hoogte noch diepte, noch enig ander schepsel ons zal kunnen scheiden van de liefde Gods, welke is in Christus Jezus, onze Here."

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op maandag 21 juni 2010, 19:21
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: maandag 21 juni 2010, 19:19

Wellicht wordt die reactie die jij als algemeen ziet ook gewoon zo ervaren door de betrokken schrijver, Chatuliem. Zo is het in elk geval bij mij wel. In mijn persoonlijke beleving speelt de 'hel' eigenlijk geen rol voor mijn geloofsbepaling, hoezeer ik ook weet dat ik ook nog wel mijn momenten van zwak geloof heb die mijn afstand tot God vergroten, al blijft God wel tot mij komen om mij terug te brengen vanuit Zijn genade waar ik dankzij Jezus in delen mag. (Ik zeg nu volgens mij gewoon hetzelfde als zonet Knipoog smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 21 juni 2010, 19:22

CHATULIEM619 schreef:
Sommige reacties zijn me te theologisch van aard. Gaat me niet om wat je gelooft, maar veel meer om hoe je het beleeft. Als ik zelf weet dat ergens geen straf op staat heb ik de neiging het gewoon te doen. Ben ik de enige?

Wat ik ook merk, is dat angst een beperkte houdbaarheid heeft. Je kunt mensen voortdurend angst aanpraten, maar uiteindelijk zullen ze er niet meer naar luisteren.

Maar dat het evangelie van de angst wordt nog steeds gepredikt, zij het in de vorm van de hel, zij het in de vorm van de eindtijd. En deze bijdragen mis ik gewoon. Het is me nog teveel van: zo zou het moeten zijn, terwijl niet de nadruk ligt op: zo is het bij mij....

Maar hoe is het dan bij jou? Dat komt ook niet zo erg naar voren.....
Naar boven

Auteur Bericht
RENSKE067

BerichtGeplaatst: maandag 21 juni 2010, 19:25

TESSYBEAR731 schreef:
Ik noem het vooral ongezond! Geschokte, onthutste smiley

dan maar ongezond Clown smiley
maar het is het beste begin van de dag Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 21 juni 2010, 19:25

HANNAH810 schreef:
in het juiste licht werkt het zeer bevrijdend chatuliem!
het is niet hannah (of wie dan ook) die hard aan t werk moet om behouden te worden, maar "het is God die in ons werkt het bidden en werken, naar Zijn welbehagen" dus in ons hart is het zo dat "de Heilige Geest voor ons bidt met onuitsprekelijke zuchtingen", in de hemel is de Heere Jezus aan de rechterhand van God de Vader aan het bidden "Vader Ik bid niet voor de wereld, maar voor degenen die Gij Mij gegeven hebt, want zij zijn van U"
Dat hoort bij het geloof van ons allemaal, daar onderscheidt zich de predestinatieleer niet in andere leer.
HANNAH810 schreef:
dus zijn God de Vader, Zoon, en de Heilige Geest samen aan het werk om mensen terug bij Hem te brengen.....
Hier zien we al meteen een fundamenteel verschil. God heeft nl. de mens de opdracht gegeven te getuigen van Zijn liefde en anderen op te roepen tot bekering.
HANNAH810 schreef:
het is dus niet ons voorbeeldige aannemen van het geloof, niet onze goede werken, niet ons strijden voor God, niet ons.......vul maar in,
maar het is het bloed van Christus, en Zijn werk in onze harten, en verder helemaal helemaal helemaal niets.
Is de mens in staat Gods werk te weerstaan of tegen te houden? Ik denk dat als mensen bewust zonde in hun leven toelaten, ze blokkades opwerpen in hun hart...
HANNAH810 schreef:
en ja.......het gevolg van dat werk is, dat wij met een blij hart Zijn Woord gaarne aan mogen nemen.......
mogen vertrouwen op het Woord dat Hij heeft gesproken, want wat God zegt, gebeurt altijd, omdat Hij de Waarheid is; een God is die niet liegen kan, want Hij kan Zichzelf namelijk niet verloochenen.
Niet alleen vertrouwen, maar ook volledige toewijding, ja zeggen tegen Gods liefde.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: maandag 21 juni 2010, 19:28

INKA401 schreef:
als er al een topic word geopend over strijken Huilende smiley, smiley in tranen ... pfffffff ... sorry hoor maar zo lust ik er nog wel een paar ...
ik geef dan chatoliem dan ook gelijk, dat het nivo hier soms vér te zoeken is, komop luitjes ... tkan héééél anders op dit forum ... en was dit een jaar geleden wel anders gewend ...

Ja..toen hadden we het over koken...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 21 juni 2010, 19:31

CHATULIEM619 schreef:
Dat hoort bij het geloof van ons allemaal, daar onderscheidt zich de predestinatieleer niet in andere leer.

Hier zien we al meteen een fundamenteel verschil. God heeft nl. de mens de opdracht gegeven te getuigen van Zijn liefde en anderen op te roepen tot bekering.

Is de mens in staat Gods werk te weerstaan of tegen te houden? Ik denk dat als mensen bewust zonde in hun leven toelaten, ze blokkades opwerpen in hun hart...

Niet alleen vertrouwen, maar ook volledige toewijding, ja zeggen tegen Gods liefde.

Vreemd genoeg kan ik me hier meer vinden in wat Chatuliem zegt dan Hannah... Verraste, verbaasde smiley
Ik mis bij jou Hannah, de eigen inbreng van de mens... God heeft geen robotjes neergezet, maar mensen geschapen die zelf die keuze maken en ik denk zelfs dat die keuze niet voor 1 keer is, maar dat God van ons vraagt te blijven volharden...
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 21 juni 2010, 19:33

RENSKE067 schreef:
dan maar ongezond Clown smiley
maar het is het beste begin van de dag Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

hoi renske Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 21 juni 2010, 19:35

WILLEMIJN232 schreef:
Maar hoe is het dan bij jou? Dat komt ook niet zo erg naar voren.....
Zelf ben ik te vaak geconfronteerd met het evangelie van de angst. Het dieptepunt was een film het vervolg van A Thief in The Night, waarin duidelijk gemaakt werd dat als je het teken van het beest weigerde, je aan je einde kwam onder de guiliotine. Vanaf dat moment heb ik een hele grote aversie gekregen van die angstverhalen over de eindtijd.
Mijn geloof is niet gebaseerd op angst, maar op liefde van God. Maar dat is ook een proces geweest. Na mijn echtscheiding heb ik mij heel sterk veroordeeld gevoeld. Totdat ik besefte, dat God mijn Vader was. En voordat een vader zijn kind in de steek laat, moet er heel wat gebeuren. Vanaf dat moment leef ik in de bevrijding die God mij gegeven heeft.
Naar boven

Auteur Bericht
RIANNE544

Mijn nichtje spant de kroon in rare uitspraken. Clown smiley

Toen we in de kerk ooit zongen:
U wil ik danken, grote Levensvorst; Gij hebt gestild mijn honger en mijn dorst.
Vroeg ze: Waarom zingen jullie over een leverworst? Lachende smiley

Mijn zus trekt een BH aan... vraagt mijn nichtje "Mama waarom pak jij je borstjes in? Voor papa zeker!

Of na een bezoekje aan de schaapskooi waar ze getuige waren van een geboorte van een lammetje kan mijn nichtje er niet over uit...
Uit de billen he mama.. ze komen uit de billen...
Waarop ze verschrikt uitroept.. Geschokte, onthutste smiley ik kom toch niet uit jouw billen Kussende smiley
Gelukkig is zij via een keizersnee geboren... dat was nog uit te leggen dus...

Laatst aangepast door
RIANNE544
op maandag 21 juni 2010, 19:35
Naar boven

Auteur Bericht
RENSKE067

LEANNE226 schreef:
hoi renske Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

erg grappig Boze smiley
maar goed jij groet tenminste nog

Laatst aangepast door
RENSKE067
op maandag 21 juni 2010, 19:36
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: maandag 21 juni 2010, 19:36

INKA401 schreef:

Een topic over het eten van vandaag of over knuffelen vind je van hoger niveau, dan een topic over strijken? Twijfelende smiley Smiley die vol vragen zit Op andere topics lees ik eerlijk gezegd ook weinig van je. 'k Denk dus dat het aan je beleving ligt, vroeger was alles beter. Knipoog smiley Naar mijn idee zijn er nog genoeg topics op niveau!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: maandag 21 juni 2010, 19:38

HENK710 schreef:
Eerste verlies op WK voor Nederland een feit Clown smiley

Lachende smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 21 juni 2010, 19:41

HENK710 schreef:
Denk een complete samenvatting voor deze materie. Onze manier van geloven, ons ongeloof is wat ertoe kan leiden dat we van God gescheiden zijn. Zoals Susannah al aangeeft, is Gods genade dat wat ons bij Hem houdt en wat we keihard nodig hebben!

@ Henk710... Godzijdank is Jezus ook keihard voor ons gestorven en weer opgestaan... Knipoog smiley
(Sorry, kon het niet laten...)
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: maandag 21 juni 2010, 19:55

MARIJAN072 schreef:
Dit vond ik op internet, misschien kun je er iets mee! Twijfelende smiley Smiley die vol vragen zit Succes! Knipoog smiley Lachende smiley Clown smiley

Wat zoekt een man

Mannen zoeken liefde. Mannen geven graag liefde en vinden het fijn te ontdekken dat er ook van hen gehouden wordt. Een probleem voor veel mannen is alleen dat veel vrouwen op hen overkomen als hartstochtelijk maar koel. Het blijkt voor de meeste mannen niet eenvoudig een liefdevolle vrouw te vinden. Het valt dan ook op dat mannen maar blijven proberen en aandringen zodra ze het idee hebben hun droomvrouw gevonden te hebben.

lastige vrouwen ook altijd

Mannen zoeken waardering. Mannen voelen zich gesterkt door een vrouw die waardeert wat hij doet en dat ook uitspreekt. Er is voor een man weinig dat hem beter doet dan een vrouw die vol lof over hem spreekt en trots is op hem.

Mannen zoeken een aantrekkelijke vrouw. Vrouwen vinden mannen in deze maar oppervlakkige wezens. Het draait tenslotte toch niet alleen om het uiterlijk? Dat klopt. Wanneer mannen zeggen dat ze een vrouw willen die aantrekkelijk is, wil dat niet zeggen dat ze absoluut het uiterlijk moet hebben van een supermodel. Mannen zijn trots als ze een vriendin hebben die zowel lichamelijk als geestelijk uitstekend voor zichzelf zorgt en die weet hoe ze zich kleden moet.

wat een waarheden allemaal

Mannen zoeken een betrouwbare vrouw. Iemand die ze durven vertrouwen. Iemand waar ze zonder bij na te denken wat aan kunnen overlaten. Teveel vrouwen worden niet betrouwbaar genoeg bevonden en het vertrouwen is in sommige gevallen helemaal ver te zoeken. Mannen zijn dan ook wel eens wat te voorzichtig en misschien zelfs wel achterdochtig.
Die kus op dat feestje die niets te betekenen had. Het geflirt met die leuke barman dat geen naam mag hebben. En wat dacht je van die net wat te inninge knuffel met die goede vriend. Mannen kunnen slecht tegen een vrouw waarvan ze alleen al het gevoel hebben dat ze haar niet volledig kunnen vertrouwen. Dus zal hij blijven zoeken naar iemand die hem dat gevoel wel geeft. Ondertussen zal hij jou waarschijnlijk nooit vertellen dat ie je niet volledig vertrouwt.

heb ik mijn vragen bij.... maar zit waarheid in, andersom is dit denk ik exact gelijk, dit soort dingen zijn gevoelskwesties

Mannen willen huiselijkheid. Elke man wil uiteindelijk een thuis en een vrouw die dat met hem delen wil. En dan vooral met een vrouw die beschikt over een rijk sociaal leven. Dit geeft hem de zekerheid dat het hem niet zal ontbreken aan een goed sociaal leven. Vrouwen zijn nu eenmaal beter in het socialiseren. Dat beseffen mannen maar al te goed.
Mannen zoeken een vrouw die rust en vriendelijkheid uitstraalt op een vrouwelijke manier. Een vrouw die dit in zich heeft zal een goede moeder zijn voor hun kinderen, en dat maakt haar zeer aantrekkelijk. Vrouwen willen nog wel eens te gespannen overkomen of maken zich in de ogen van mannen veel te druk over pietluttigheden. Echter, vrouwen met gevoel voor humor en een ontspannen vriendelijke uitstraling zijn gezellig en leuk in de omgang. Zulke vrouwen worden door mannen zeer aantrekkelijk gevonden.

tjonge wat een waarheden allemaal....ben diep onder de indruk

Mannen zoeken een vrouw die in alle omstandigheden haar vrouwelijkheid bewaart. De laatste jaren lijkt het in de mode dat vrouwen in mannelijk gezelschap, mannelijke gedragingen overnemen. Zoals daar zijn: het boeren, het scheten laten en het onderuitgezakt een biertje drinken uit een flesje. Dergelijk gedrag is onderdeel van de omgang met zijn maten, maar een vrouw maakt zichzelf niet echt aantrekkelijk als ze dit gedrag kopiëert. Een man vindt het prachtig als een vrouw zich in het openbaar uitdagend gedraagd, zolang het zijn eigen vrouw maar niet is. Want zijn vrouw is een dame die altijd haar vrouwelijkheid bewaart.

is ook helemaal niets....vrouw die zich als bouwvakker gedraagt

Mannen zien een vrouw als hun steun en toeverlaat. Vrouwen die vaak kritiek hebben op zijn gedrag, zijn baan en zijn bezigheden en hem op alle mogelijke manier proberen te veranderen begaan een grote fout. Een man verwacht van zijn partner dat ze hem steunt. Wanneer een vrouw niet zijn steun en toeverlaat blijkt te zijn, is dat een grote teleurstelling voor hem.

pfffff.....waar ken ik dit van??

Mannen willen een vrouw die zich kan beheersen.
Een vrouw die over de kwaliteiten beschikt dingen bespreekbaar te maken zonder boos te worden en haar mening duidelijk maakt zonder haar stem te verheffen is in de ogen van een man haar gewicht in goud waard.

hahahaa.....als ze ook maar gewichts beheersen blijft doen

Uiteraard verwacht een man niet dat een vrouw op elk punt slaagt met een dikke tien. Dat zou betekenen dat ze de perfecte vrouw is. Maar aangezien de perfecte vrouw niet bestaat is hij uiteraard bereid enige consessies te doen. Want hijzelf is tenslotte verre van perfect.

ook weer waar...wij mannen zullen dat zeker niet ontkennen maar ons aanpassen
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 21 juni 2010, 19:57

CHATULIEM619 schreef:

Als je Gods liefde kent, als je wéét wie God is, leef je niet in Zijn wil uit angst voor straf, maar in het besef dat Hij van jou houdt en God zo goed is, dat je het uit dankbaarheid doet; als je veel van iemand houdt doe je dat met plezier, niet uit angst voor die straf.

En Chatuliem, ik vraag me dan af hoe betrouwbaar is zo'n film. Moet je ook dat niet toetsen of het wel gebaseerd wordt op wat er verteld of bedoeld wordt in de bijbel...
Je kunt je ook gek laten maken... Mijn (overleden) tante zei ooit eens tegen mij... "geloof niet alles wat je hoort" en ergens ben ik dat nooit vergeten...

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op maandag 21 juni 2010, 19:58
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: maandag 21 juni 2010, 19:59

MARISKA601 schreef:
Moeders heeft dus gestreken?

nee natuurlijk niet....ga ik niet doen ook.
ben een zelfstandige man die alles alleen kan.
heb niemand nodig om dingen te regelen.

Met iemand gaat alles wel veel gemakkelijker en leuker en gezelliger.

heeft ook weer nadelen..... spullen moeten opgeruimd worden, afspraken moeten nagekomen worden, meningsverschillen uitgepraat..... nu nergens last van........ wat doe ik hier eigenlijk op CM??
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE866

BerichtGeplaatst: maandag 21 juni 2010, 20:04

wat geweldig om dit te lezen heb smakelijk gelachen

en wat heerlijk ontroerend...

Vorig jaar kerstnachtdienst zat mijn neefje van 8 jaar naast mij en de dominee had het over de wederkomst van Jezus.
opeens voel ik dat mijn neefje mij op mijn arm tikt en fluisterd: "Nanne, als Jezus morgen terug komt dan heeft mamma wel een geweldig cadeau voor haar verjaardag" Engeltje smiley Lachende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 781 782 783 784 785 786 787 ... 6194 Volgende
Pagina 784 van 6194