ChristianMatch

Forum

WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
Ga naar pagina Vorige 1 ... 786 787 788 789 790 791 792 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
INKA401

BerichtGeplaatst: woensdag 23 juni 2010, 00:47

BEERTJE618 schreef:
Me ventje kwam thuis en toen zette ik het eten op tafel, ik had vandaag lekker pasta gemaakt Kwijlende smiley

mmmmm mag ik bij jou komen eten? ... eerdaags ben ik weer in almere ... uuuh volgens hamdy dan hé ... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARTIST200

BerichtGeplaatst: woensdag 23 juni 2010, 01:42

Leuk om dit zo allemaal te lezen. En jammer voor hen die op opleiding letten. Laatst kwam ik een jonge man tegen zonder enige opleiding althans zoals hij vertelde niets lukte wat opleidingen betrof. Deze man is waarschijnlijk straks als hij veertig is financieel binnen en totaal onafhankelijk. Hij runt een zeer goed lopend bedrijf. En neemt HBO studenten pas afgestudeerd aan die hij moet onderwijzen. En daarbij komt dat de meeste zeer geslaagde zakenlui hun middelbare opleiding nooit hebben afgemaakt. Het vreemde is dat opleiding totaal niet belangrijk is in de zakenwereld. Dus waar zijn wij dan mee bezig? De gene waar je nu op neer kijkt kan over een paar jaar wel jou werkgever zijn Lachende smiley Maar ik ben het wel eens dat je wel moet kunnen praten op een bepaald niveau maar dat kan ook zonder opleiding. Ligt volgens mij eerder aan het karakter. Is iemand nieuwsgierig naar van alles en nog wat dan komt de ontwikkeling van zelf. Toch?
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: woensdag 23 juni 2010, 07:45

EVA685 schreef:
Helaas passen wij niet allemaal in 1 kerk Smiley die vol vragen zit

openb 21 : 1 Ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Want de eerste hemel en de eerste aarde zijn voorbij, en de zee is er niet meer. 2 Toen zag ik de heilige stad, het nieuwe Jeruzalem, uit de hemel neerdalen, bij God vandaan. Ze was als een bruid die zich mooi heeft gemaakt voor haar man en hem opwacht. 3 Ik hoorde een luide stem vanaf de troon, die uitriep: ‘Gods woonplaats is onder de mensen, hij zal bij hen wonen. Zij zullen zijn volken zijn en God zelf zal als hun God bij hen zijn. 4 Hij zal alle tranen uit hun ogen wissen. Er zal geen dood meer zijn, geen rouw, geen jammerklacht, geen pijn, want wat er eerst was is voorbij.’
5 Hij die op de troon zat zei: ‘Alles maak ik nieuw!’
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE866

BerichtGeplaatst: woensdag 23 juni 2010, 07:50

JEN698 schreef:
Ik kijk ook uit naar 13 juli!! Dan hoop ik 12 dagen te gaan rondreizen in Israël en Jordanië, 2 landen uit de Bijbel! Lachende smiley
Coole smiley met zonnebril

geweldig! Lachende smiley ik ben in april geweest en het was een prachtige reis.
Wens je dan ook enorm veel plezier en Gods zegen.

Marianne
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 23 juni 2010, 08:30

CHATULIEM619 schreef:
De schande van het Franse elftal is de schuld van de coach. Een vreemde man. Zou wel bij CM kunnen passen....

Je bedoelt dat op CM vooral vreemde mannen staan? Twijfelende smiley Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 23 juni 2010, 08:43

Het gaat lekker met het vormen van een regering zeg. Twijfelende smiley

Wat zouden jullie voor kabinet willen? Persoonlijk ben ik blij dat Paars-plus van de baan is. Begrijpelijk, dat Rutte dat niet ziet zitten. Een middenkabinet vind ik niet verkeerd. Jammer dat Cohen zo moeilijk doet, hij zou iets meer z'n verantwoordelijkheid moeten nemen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 23 juni 2010, 08:46

HARALD285 schreef:
Nu kom je op het hart van de uitverkiezing van God, en zoals je het nu zegt is dat inderdaad zo, al is dat erg moeilijk en lastig te bevatten, maar God kiest sommigen wel en anderen niet. Hiervoor kijkt God het hart aan, en maakt Zijn keus. Niet dat wij beter zijn, maar Hij ziet het hart aan, het hart van Zijn zoon Jezus, en maakt zijn keus.
Maar het is en blijft onze taak om de hele wereld van God te vertellen, God zelf zorgt ervoor dat het geloof wortel zal schieten in mensen die nu nog niet geloven, maar die Hij al wel heeft uitverkozen.
En daarschiet in mijn ogen de predestinatieleer de bocht uit. Want zoals je dat nu voorstelt gaat in tegen het godsbeeld waar de bijbel over spreekt. Nl dat er geen aanzien des persoons is en dat God iedereen even lief heeft. En dat voor iedereen de verlossing geldt, niet voor enkelen waarbij Hij aandringt.
Toen Hij Adam en Eva in het paradijs toeliet, gaf Hij hun de keuze en verantwoordelijkheid. Of was het ook zijn wil dat ze niet naar Hem luisterden? Als de keuze niet bestaat voor de mens, bestaat dan wel de verantwoordelijkheid? En als de verantwoordelijkheid niet bestaat, heeft het dan wel enige zin niet te zondigen? Want niet de genade, maar onze uitverkiezing zorgt ervoor dat we bij God horen. En wat we ook doen of laten, maakt niet zoveel uit, want we horen toch wel bij God. En we zijn toch wel behouden.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 23 juni 2010, 08:54

JONATHAN890 schreef:
ook weer waar...wij mannen zullen dat zeker niet ontkennen maar ons aanpassen

Volgens mij zit er een grote kern van waarheid in het stukje 'Wat zoekt een man', als ik de reactie van jou (ik vermoed een doorsnee-man) zo lees. Knipoog smiley Met als toevoeging; gewichtsbeheersing. Twijfelende smiley 'k Heb overigens nog een kopje gewist, leek me minder geschikt voor CM.

Maar ach, ik neem het jullie niet kwalijk hoor. Een vrouw kan ook veeleisend zijn, al geeft ze dat misschien niet gauw toe. Verlegen lachende smiley

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op woensdag 23 juni 2010, 08:59
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 23 juni 2010, 09:01

EVA685 schreef:
Het gedicht zag ik ergens staan, vond het mooi voor hier Carin Knipoog smiley
Helaas is mijn vader overleden.

Maar de mooie herinneringen blijven, Eva! Anders plaats je zo'n mooi gedicht niet.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: woensdag 23 juni 2010, 09:01

MARIJAN072 schreef:
Het gaat lekker met het vormen van een regering zeg. Twijfelende smiley

Wat zouden jullie voor kabinet willen? Persoonlijk ben ik blij dat Paars-plus van de baan is. Begrijpelijk, dat Rutte dat niet ziet zitten. Een middenkabinet vind ik niet verkeerd. Jammer dat Cohen zo moeilijk doet, hij zou iets meer z'n verantwoordelijkheid moeten nemen.

Paars-plus was nu niet echt een goede optie. Programmatisch te diverse kandidaatpartijen en ook nog eens een kabinet van meer dan 3 partijen, wat niet echt bevorderlijk lijkt voor een verzekering van de volle termijn van regeren. Programmatisch is het middenkabinet evenmin een sterke optie.

Nu PvdA het middenkabinet laat lopen, is het mogelijk weer tijd om de eerste, gezien de uitslag en programma's toch ook de beste, optie weer boven tafel te krijgen. De eerste keer heeft CDA hierin de verantwoordelijkheid laten liggen door niet met VVD en PVV aan tafel te willen. De reikende hand van PVV bestaat nog steeds, dus er is nog steeds een kans voor CDA om in te haken voor een kabinet VVD-PVV-CDA.

Mocht het CDA nog steeds niet als derde partij aan de tafel willen, dan zou VVD ook kunnen proberen om eerst met CDA om tafel te gaan, waarna dan de PVV vanuit de voortgang van de gesprekken alsnog aan zou kunnen sluiten (hoewel dit dus wel zeer vertragend werkt), of de PVV zou, bij vasthoudendheid van CDA om niet met PVV te willen regeren, gevraagd kunnen worden de minderheidsregering VVD-CDA te gedogen, wat echter wel zeer bijzonder te noemen is, aangezien gedogen bij een zetelaantal van meer dan 10 niet echt gebruikelijk is...

Natuurlijk kunnen VVD en PVV vanuit een minderheidsakkoord ook proberen CDA mee te krijgen als gedogende partij, maar die kans lijkt zeer gering door de terughoudendheid van CDA richting PVV.

Een van deze opties lijkt toch de meest voor de hand liggende voor een kabinet in Nederland dat de meerderheid van de kiezers het beste vertegenwoordigt en enige overlevingskans heeft. Mocht dit er niet van komen, dan zal mogelijk de bal van de formatie naar het PvdA gespeeld worden, wat hoe dan ook zal leiden tot een formatie met meer dan 3 partijen, wat de houdbaarheid van een kabinet niet ten goede komt.

Laatst aangepast door
HENK710
op woensdag 23 juni 2010, 09:05
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: woensdag 23 juni 2010, 09:11

CHATULIEM619 schreef:
En daarschiet in mijn ogen de predestinatieleer de bocht uit. Want zoals je dat nu voorstelt gaat in tegen het godsbeeld waar de bijbel over spreekt. Nl dat er geen aanzien des persoons is en dat God iedereen even lief heeft. En dat voor iedereen de verlossing geldt, niet voor enkelen waarbij Hij aandringt.
Toen Hij Adam en Eva in het paradijs toeliet, gaf Hij hun de keuze en verantwoordelijkheid. Of was het ook zijn wil dat ze niet naar Hem luisterden? Als de keuze niet bestaat voor de mens, bestaat dan wel de verantwoordelijkheid? En als de verantwoordelijkheid niet bestaat, heeft het dan wel enige zin niet te zondigen? Want niet de genade, maar onze uitverkiezing zorgt ervoor dat we bij God horen. En wat we ook doen of laten, maakt niet zoveel uit, want we horen toch wel bij God. En we zijn toch wel behouden.

Ik denk dat je hier te snel door de materie heen loopt, Chatuliem, waardoor er een verkeerd beeld ontstaat. Want de uitverkiezing van God erkent ten volle dat God ALLE mensen liefheeft en dat Jezus' verlossingswerk voldoende is voor ALLE mensen! Alleen is Gods Woord ook duidelijk dat niet iedereen aan het eind van de rit ook werkelijk bij God zal zijn. Dat is wat de uitverkiezing ook behelst vanuit het wijzen op dezelfde verantwoordelijkheid van de mens die jij hier ook aangeeft. Gods genade zorgt voor redding. Hij biedt deze aan aan ALLE mensen, maar het is aan ons als mensen om hier gehoor aan te geven, om Zijn Hand (Jezus) vast te grijpen vanuit het moeras waar we als mensen in dreigen weg te zinken.

De wijze waarop Harald het formuleert kan misschien wat verwarrend overkomen, maar ook Harald geeft dit eigenlijk aan. God ziet ons aan in het hart van Jezus, zo kun je zijn reactie kort samenvatten en dat is toch ook de samenvatting van bovenstaande, wat volgens mij weer dezelfde boodschap is als die jij probeert duidelijk te maken. Knipoog smiley Zo wereldvreemd is de uitverkiezing dus niet Lachende smiley

Laatst aangepast door
HENK710
op woensdag 23 juni 2010, 09:16
Naar boven

Auteur Bericht
MIEK114

BerichtGeplaatst: woensdag 23 juni 2010, 09:21

Ontroerend mooi.
Toch ken ik mensen waarvan ik weet dat ze zingend gestorven zijn. Welliswaar niet letterlijk, omdat fysiek daar de kracht niet was. Maar zo dankbaar zo vol vrede, zo vol verlangen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 23 juni 2010, 09:28

HENK710 schreef:
Paars-plus was nu niet echt een goede optie. Programmatisch te diverse kandidaatpartijen en ook nog eens een kabinet van meer dan 3 partijen, wat niet echt bevorderlijk lijkt voor een verzekering van de volle termijn van regeren. Programmatisch is het middenkabinet evenmin een sterke optie.

Nu PvdA het middenkabinet laat lopen, is het mogelijk weer tijd om de eerste, gezien de uitslag en programma's toch ook de beste, optie weer boven tafel te krijgen. De eerste keer heeft CDA hierin de verantwoordelijkheid laten liggen door niet met VVD en PVV aan tafel te willen. De reikende hand van PVV bestaat nog steeds, dus er is nog steeds een kans voor CDA om in te haken voor een kabinet VVD-PVV-CDA.

Mocht het CDA nog steeds niet als derde partij aan de tafel willen, dan zou VVD ook kunnen proberen om eerst met CDA om tafel te gaan, waarna dan de PVV vanuit de voortgang van de gesprekken alsnog aan zou kunnen sluiten (hoewel dit dus wel zeer vertragend werkt), of de PVV zou, bij vasthoudendheid van CDA om niet met PVV te willen regeren, gevraagd kunnen worden de minderheidsregering VVD-CDA te gedogen, wat echter wel zeer bijzonder te noemen is, aangezien gedogen bij een zetelaantal van meer dan 10 niet echt gebruikelijk is...

Natuurlijk kunnen VVD en PVV vanuit een minderheidsakkoord ook proberen CDA mee te krijgen als gedogende partij, maar die kans lijkt zeer gering door de terughoudendheid van CDA richting PVV.

Een van deze opties lijkt toch de meest voor de hand liggende voor een kabinet in Nederland dat de meerderheid van de kiezers het beste vertegenwoordigt en enige overlevingskans heeft. Mocht dit er niet van komen, dan zal mogelijk de bal van de formatie naar het PvdA gespeeld worden, wat hoe dan ook zal leiden tot een formatie met meer dan 3 partijen, wat de houdbaarheid van een kabinet niet ten goede komt.
Uiteindelijk zal dan de kiezer de verliezer zijn. De PvdA heeft immers verloren...Het zou een schande zijn voor de democratie, en het zal de aversie tegen de politiek alleen maar doen toenemen.
Zelf vind ik dat het dan tijd wordt om CDA en VVD, de natuurlijke bondgenoten samen met de hervormers een agenda moeten samenstellen. Dat zou veel meer recht doen aan de tendens van het land. Hervormingen hebben we nodig, niet pappen en nathouden.
Naar boven

Auteur Bericht
RENSKE067

BerichtGeplaatst: woensdag 23 juni 2010, 09:28

MARIJAN072 schreef:
Je bedoelt dat op CM vooral vreemde mannen staan? Twijfelende smiley Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley

hehe wordt er ook één wakker
dat je daar nu pas achterkomt verbaast me wel een beetje
ik had je toch hoger ingeschat marijan Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BRAZEEVEL772

BerichtGeplaatst: woensdag 23 juni 2010, 09:32

wat is de ware man en wat is de ware vrouw

zoveel mensen zoveel wensen

als de ware liefde er is maakt het allemaal niet meer uit dan ga je voor elkaar en doe je alles voor elkaar

er was eens een vrouw die een verschrikkelijke lelijke man had
net zo iets als ik heb je even enig idee
een vriendin zei tegen haar wat heb jij toch eigenlijk een lelijke vent he
ach zei ze je hebt hem niet door mijn ogen gezien he

Knipoog smiley

iedereen heeft zn gaven de een kan meer dan de ander
de ene vrouw of man is sterker dan de ander
maar als je van elkaar houd dan maakt dat niet uit je vult elkaar aan
je kunt ook van elkaar leren ook al ben je geen 20 meer
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 23 juni 2010, 09:39

HENK710 schreef:
Ik denk dat je hier te snel door de materie heen loopt, Chatuliem, waardoor er een verkeerd beeld ontstaat. Want de uitverkiezing van God erkent ten volle dat God ALLE mensen liefheeft en dat Jezus' verlossingswerk voldoende is voor ALLE mensen! Alleen is Gods Woord ook duidelijk dat niet iedereen aan het eind van de rit ook werkelijk bij God zal zijn. Dat is wat de uitverkiezing ook behelst vanuit het wijzen op dezelfde verantwoordelijkheid van de mens die jij hier ook aangeeft. Gods genade zorgt voor redding. Hij biedt deze aan aan ALLE mensen, maar het is aan ons als mensen om hier gehoor aan te geven, om Zijn Hand (Jezus) vast te grijpen vanuit het moeras waar we als mensen in dreigen weg te zinken.

De wijze waarop Harald het formuleert kan misschien wat verwarrend overkomen, maar ook Harald geeft dit eigenlijk aan. God ziet ons aan in het hart van Jezus, zo kun je zijn reactie kort samenvatten en dat is toch ook de samenvatting van bovenstaande, wat volgens mij weer dezelfde boodschap is als die jij probeert duidelijk te maken. Knipoog smiley Zo wereldvreemd is de uitverkiezing dus niet Lachende smiley
Harald formuleert het helemaal niet verkeerd. Uitgaande van de stelling, dat mens niks kan doen aan het genadewerk kom je automatisch tot die conclusie. Als niemand in staat is God te weerstaan, vraag je je af waarom Hij niet bij iedereen aandringt. Of Hij dringt wel bij iedereen aan, wat ik geloof en de mens wijst Hem af en gaat zijn eigen weg.
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD285

BerichtGeplaatst: woensdag 23 juni 2010, 10:05

CHATULIEM619 schreef:
Harald formuleert het helemaal niet verkeerd. Uitgaande van de stelling, dat mens niks kan doen aan het genadewerk kom je automatisch tot die conclusie. Als niemand in staat is God te weerstaan, vraag je je af waarom Hij niet bij iedereen aandringt. Of Hij dringt wel bij iedereen aan, wat ik geloof en de mens wijst Hem af en gaat zijn eigen weg.

Maar zolang God het geloof niet in ons werkt komen wij niet tot geloof.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: woensdag 23 juni 2010, 10:18

CHATULIEM619 schreef:
Uiteindelijk zal dan de kiezer de verliezer zijn. De PvdA heeft immers verloren...Het zou een schande zijn voor de democratie, en het zal de aversie tegen de politiek alleen maar doen toenemen.
Zelf vind ik dat het dan tijd wordt om CDA en VVD, de natuurlijke bondgenoten samen met de hervormers een agenda moeten samenstellen. Dat zou veel meer recht doen aan de tendens van het land. Hervormingen hebben we nodig, niet pappen en nathouden.

Merkwaardige redenering, Chat. Als deelname van de twee zetels verliezende PVDA een schande zou zijn voor de democratie waarom is deelname van het CDA, met een verlies dat tien keer zo groot is, dat dan niet? De vraag is nu veeleer of er een stabiele meerderheid te vormen is.
En ook al zijn combinaties in eerste instantie afgeketst, die zijn daarmee niet definitief van de baan. Er zal toch een regering gevormd moeten worden. Jammer alleen dat geen enkele combinatie op veel enthousiasme kan rekenen.

We mogen al blij zijn dat er nog een kabinet komt, als ik al de (on-)mogelijkheden bekijk. Als je recht wilt doen aan de tendens in het land, dan zou de PVV mee moeten doen. Of dat wijs is, valt nog te bezien. En die hervormingen komen er echt wel, maak je geen zorgen. De vraag is hooguit voor wie het slecht uitpakt en of juist de hogere inkomens worden ontzien of niet. Daarin maken jij en ik verschillende keuzes.

Thomas, die een rollator en schone luiers voor Beppe in het verpleegtehuis belangrijker vindt dan meer bestedingsvrijheid voor mensen die het toch al goed hebben.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 23 juni 2010, 12:15
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 23 juni 2010, 10:24

HARALD285 schreef:
Maar zolang God het geloof niet in ons werkt komen wij niet tot geloof.
Het aandringen van God is het aanbieden van het geloof in Hem.

Ik geloof dat de term uitverkiezing met kwaliteit te maken heeft. Het benadrukt het wonder van de genade, het werk van God in de mens, het voorrecht Hem te kennen, in Zijn liefde te leven. Zijn vergeving te ontvangen. Het is een voorrecht dat gegeven is aan een ieder, die zijn hart aan God geeft. Het leven met God is immers veel rijker dan het leven zonder God. We mogen elke dag Zijn genade ervaren, immers niemand is in staat vanuit zichzelf God te dienen.
We horen bij het elftal van God, en mogen in Zijn genade leven (om in de sfeer van deze tijd te blijven.)

Zodra de term uitverkiezing selectie gaat betekenen gaat het de mist in vind ik. Want dan gaat het in tegen het godsbeeld waar de bijbel verder over spreekt.
Naar boven

Auteur Bericht
BRAZEEVEL772

BerichtGeplaatst: woensdag 23 juni 2010, 10:28

CARIN303 schreef:
Wat ontzettend lief!
Ik denk dat elke vader droomt van zo`n prachtig gedicht speciaal voor hem!

zou al blij zijn met twee woortjes per sms
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: woensdag 23 juni 2010, 10:31

BRAZEEVEL772 schreef:
wat is de ware man en wat is de ware vrouw

zoveel mensen zoveel wensen

als de ware liefde er is maakt het allemaal niet meer uit dan ga je voor elkaar en doe je alles voor elkaar

er was eens een vrouw die een verschrikkelijke lelijke man had
net zo iets als ik heb je even enig idee
een vriendin zei tegen haar wat heb jij toch eigenlijk een lelijke vent he
ach zei ze je hebt hem niet door mijn ogen gezien he

Knipoog smiley

iedereen heeft zn gaven de een kan meer dan de ander
de ene vrouw of man is sterker dan de ander
maar als je van elkaar houd dan maakt dat niet uit je vult elkaar aan
je kunt ook van elkaar leren ook al ben je geen 20 meer

Zo is dat Brazeevel!!!
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: woensdag 23 juni 2010, 10:32

Ik denk dat uitverkiezing een term is die valt in de categorie: je kunt er naar grijpen (daar is niks mee), maar begrijpen zul je het niet... Ons verstand is daar echt te klein voor; bovendien kan de soevereiniteit van God daardoor aangetast worden...

Ik leerde op catechisatie dat komen tot geloof 100% werk van God en 100% werk van mensen is...
Kortom, wij hebben totale verantwoordelijkheid om het geloof te zoeken, terwijl God het is die, zoals Harald al zei, het geloof in ons werkt.
Naar boven

Auteur Bericht
BRAZEEVEL772

BerichtGeplaatst: woensdag 23 juni 2010, 10:33

SUSANNAH475 schreef:
Nou, ik heb echt genoten vrijdagochtend op die peutergroep ! t'is helemaal mijn ding...
Helaas hebben ze al voldoende personeel voor de hele week, dus voorlopig ff de laatste keer daar, zo jammer; ik heb er heel veel geleerd en ze zien gelukkig vooruitgang, dus aan mijn werk lag het gelukkig niet. Mocht er iemand ziek zijn of dat een van de vrijwilligers een andere baan krijgt aangeboden dan mag ik alsnog daar komen.

Gelukkig mag ik volgende week weer proefdraaien op een hele nieuwe peuterspeelzaal... dat is weer iets waar ik naar uitkijk... Lachende smiley

1 geluk heb je sus het word allen maar drukker met die opvang van kids
regels worden ook weer aangescherpt
maar je rold er vast wel tussen zo als er maar bezig bent
Naar boven

Auteur Bericht
BRAZEEVEL772

BerichtGeplaatst: woensdag 23 juni 2010, 10:35

ik kijk uit naar het weekend dan heb ik mn kleine boy weer een paar dagen bij me
Naar boven

Auteur Bericht
BRAZEEVEL772

BerichtGeplaatst: woensdag 23 juni 2010, 10:38

[quote=GERT217]Je leest veel over mensen die zoeken naar een gelijkwaardige partner en van het zelfde opleidingsniveau.
Ik vraag me wel eens af waarom moet dit.
Het is toch zo dat liefde kent geen grenzen.

nou het zelfde nivo vind ik niet zo belangrijk want dat kan bijna niet
maar dat ze een boven gebid zou hebben is wel prettig want ik heb een onder gebid kunnen we samen klappertetaden
Naar boven

Auteur Bericht
BEERTJE618

BerichtGeplaatst: woensdag 23 juni 2010, 10:41

INKA401 schreef:
mmmmm mag ik bij jou komen eten? ... eerdaags ben ik weer in almere ... uuuh volgens hamdy dan hé ... Knipoog smiley

als je het van te voren ff laat weten, dan mag jij wel komen eten hoor Knipoog smiley

moeten we ook al een bed voor je reserveren, of hou je het op een paar uurtjes Almere Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BEERTJE618

BerichtGeplaatst: woensdag 23 juni 2010, 10:44

Ik kijk uit naar 22 juli dan word me ventje 30 jaar!

Ik kijk uit naar 24 juli hebben we groot feest in Hengelooooo want Anneke viert dan haar 50e verjaardag!

En ik kijk uit naar eind augustus dan kan ik eindelijk met mijn opleiding beginnen Lachende smiley

En verder geniet ik van elke dag, lekker in de zon en samen met mijn oppaskindjes Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 23 juni 2010, 10:45

LIESBETH326 schreef:
Ik denk dat uitverkiezing een term is die valt in de categorie: je kunt er naar grijpen (daar is niks mee), maar begrijpen zul je het niet... Ons verstand is daar echt te klein voor; bovendien kan de soevereiniteit van God daardoor aangetast worden...

Ik leerde op catechisatie dat komen tot geloof 100% werk van God en 100% werk van mensen is...
Kortom, wij hebben totale verantwoordelijkheid om het geloof te zoeken, terwijl God het is die, zoals Harald al zei, het geloof in ons werkt.
Ik vraag me af waarom dit dan zo tot de kern van het reformatorische geloof hoort. Waarom eenieder die daar wat genuanceerder over dacht meteen als ketters werd neergezet. Waarom de Dordtse leerregels opgesteld moesten worden. Juist als het een proces is, wat niet helemaal te doorgronden is, zou je toch ook ruimte moeten kunnen geven aan mensen die daar iets anders over denken?
Wat betreft de genade van God, nee dat is niet helemaal te doorgronden. Iedere keer zul je verbaasd staan van datgene wat God voor ons heeft gedaan en voor ons in petto heeft. Iedere dag kun je leven in die genade in de rijkdom die Christus geeft om niet.
Wat betreft selectie, gaat het een heel bedenkelijke kant op, omdat dat in tegenstrijd is met het karakter van God.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 23 juni 2010, 11:54
Naar boven

Auteur Bericht
BRAZEEVEL772

BerichtGeplaatst: woensdag 23 juni 2010, 10:59

TESSYBEAR731 schreef:
Wat een ontzettend leuk en herkenbaar verhaal, Miek...en leuk verwoord! Knipoog smiley

Persoonlijk ben ik lid van CM om gewoon algemene contacten op te doen...
maar waar ik in eerste instantie liever eerst een poosje mailde alvorens echt persoonlijk contact aan te gaan, heb ik inmiddels geleerd dat je nog zo veel over iemand te weten kunt komen op die manier, iemand écht leren kennen doe je toch gewoon in persoon...
en waarom ook niet? Take it easy, relax...als je wat vaker "tijd met elkaar doorbrengt" leer je al snel genoeg of het goed genoeg klikt om een vriendschap aan te gaan. Zo niet, no hard feelings, toch? Als je maar gewoon eerlijk bent, lijkt me... Knipoog smiley

alleen
ik weet dat je daar zit,
alleen achter je computer
en je weet niet eens
dat ik weet dat je daar zit;
ik weet bijvoorbeeld
dat je een mooie vrouw bent,
dat je alleen bent
en de liefde van haar leven
tracht te vinden
in de regels van een email,
in de persoon achter de woorden
waarvan je hoopt dat het een man is
met veel gevoel voor romantiek;
een man die weet wat je voelt,
wat je nodig hebt;
jammer dat onze mailtjes
alleen maar uit woorden bestaan
en een onbedoelde realiteit zijn;
ze zijn meer want achter de woorden
schuilt eenzaamheid, verdriet,
het verlangen naar warmte,
genegenheid, liefde, geborgenheid;
weet je, dat kunnen die woorden
en zinnen allemaal uitdrukken;
de regels zeggen
hoe we onszelf voelen,
wat er in ons omgaat;
maar het meest is er
achter de woorden te lezen
dat er een groot verlangen is
naar de persoon achter de mail
en als we elkaar ontmoeten
zijn al die mails niet meer nodig
en gebruiken we onze handen
en vingers alleen nog maar
om elkaar te strelen.
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: woensdag 23 juni 2010, 11:55

url=http://www.animaatjes.nl/plaatjes/handen][/url]

heren denken jullie ook aan werkhandschoenen of moet ik die nog halen ??? Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 786 787 788 789 790 791 792 ... 6194 Volgende
Pagina 789 van 6194