ChristianMatch

Forum

ga je mee picknicken in ede op de hei?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 808 809 810 811 812 813 814 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
MARIANNE129

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 22:07

PIETER649 schreef:
vond jij het nog overzichtelijk dan???
ik vind het best vaag allemaal, kikkers prinsen.... ik mis de verloting en de indianen nog Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Mis de indianen? Die komen vanzelf hoor, hoe denk je dat de kinderen er na een middag op de hei uitzien?
En tja, als jij de prijsjes meeneemt zorg ik voor een bingo spel, of voor lootjes, zeg het maar, zijn we helemaal kompleet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RIANNE544

JONATHAN890 schreef:
ik smoorverliefd......hm..soms weet ik ook niet wat ik daar mee aan moet, dan vind je iemand leuk en is er geen ruimte, dan vind ander jou weer heel leuk en heb jij t niet. Wanneer komt de juiste combi eens van de grond?? Clown smiley

Tijd en ruimte kan je ook maken... soms een kwestie van prioriTIJD
Waarmee ik niet zeg dat dit bij jou zo is. Ik herken het vooral bij mijzelf.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

zullen we het daar zaterdag even over hebben?
anders wordt dit topic wat onoverzichtelijk ben ik bang!
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 22:09

Afgelopen zaterdag een artikel gelezen in de telegraaf waar ik van geschrokken ben.
In Amsterdam is het onveilig voor joodse mensen om met een keppeltje op te lopen en-of naar de synagoge te gaan.
Sterker nog, de synagoge is als zodanig absoluut onherkenbaar.

Oorzaak: oplaaiend racisme, vooral onder marokkaanse jongeren.

Ook vraag ik me af wat de invloed is van mensen als Gretta Duisenberg, Dries van Agt en Harry van Bommel. Of van een Hirsch Ballin die het keihard ontkent in de 2e kamer!!
Antisemitisme is helaas weer salonfahig geworden.

En iedereen maar denken dat antisemitisme in nederland sinds 1945 voorbij is....
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 22:09

HANNAH810 schreef:
zullen we het daar zaterdag even over hebben?
anders wordt dit topic wat onoverzichtelijk ben ik bang!

Is goed.
Dit schoot me ineens te binnen.

Maar eerst de picknick .
Naar boven

Auteur Bericht
ANID014

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 22:17

ZINGA672 schreef:
Hoewel ik zelf wel tegen een stootje kan denk ik dat we (de volwassenen) toch een voorbeeldfunctie hebben. Ook in het Westen. Het is een beetje vreemd als je kinderen fatsoenlijke taal probeert bij te brengen en ze lezen of horen in de kerk (en cm) ineens grove woorden en schuttingtaal.

Anid; wat bedoel je met 'schijn des kwaads'?

GrZing!

Ik heb het even nageslagen:
‘Hoed u ook voor de schijn des kwaads’ zo staat dit gezegde vermeldt in het boek Nederlandse spreekwoorden, spreuken en zegswijzen.
Omschreven betekenis: het is niet voldoende dat men geen kwaad doet; men moet ook zorgen, dat de ander je niet aanziet voor iemand die verkeerd handelt.

Dit omvat mijns inziens niet alleen doen (handelen) maar ook ons spreken vandaar dus dat ik dit onder mijn opmerking erbij schreef.

Het gezegde komt vanuit de Bijbel. Paulus schrijft aan de Thessalonicensen
(1 - 5 : 22) Onthoudt u van alle schijn des kwaads.
Dit vers wordt gevolgd met de groet en heilbede :
En de God des vredes Zelf heilige u geheel en al;
en uw geheel oprechte geest en ziel en lichaam worde onberispelijk bewaard in de toekomst van onze Heere Jezus Christus.

Paulus spreekt dus zelfs van ‘alle schijn’ – het bepaald ons bij nauwgezet handelen en wandelen tot eer van onze Heere en Meester.

Maar wij allen struikelen in vele daarom is het heerlijk dat we mogen weten dat Hij Zelf ons heiligt! ( vers 23) En zo zijn we allemaal op ons plekje – bij Hem!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 22:25

Een hele dikke knuffel voor iedereen die zo graag achter de rug van iemand om aan anderen wil vertellen hoe hij denkt dat iemand in elkaar steekt...
...en een hele dikke knuffel voor iedereen die deze verhalen slikt als zoete koek en te beroerd is om gewoon eens met de persoon in kwestie in gesprek te gaan. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE866

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 22:29

PIETER649 schreef:
Afgelopen zaterdag een artikel gelezen in de telegraaf waar ik van geschrokken ben.
In Amsterdam is het onveilig voor joodse mensen om met een keppeltje op te lopen en-of naar de synagoge te gaan.

Ook vraag ik me af wat de invloed is van mensen als Gretta Duisenberg, Dries van Agt en Harry van Bommel. Of van een Hirsch Ballin die het keihard ontkent in de 2e kamer!!

En iedereen maar denken dat antisemitisme in nederland sinds 1945 voorbij is....

echt niet zag vorige week een hele docu op tv over dit onderwerp ben enorm geschrokken wat een haat zeg tegen de Joden
en bovengenoemde personen?? een schande voor de samenleving dit vraagt echt dringend om gebed .........

Marianne
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 22:32

EVA685 schreef:
Halveer je tijd voor tv en internet
en gebruik die om je te verdiepen
in het Geloof en hoe je dat in daden omzet!

De tijd voor TV en internet kunnen toch ook benut worden om je te verdiepen in je relatie met God, met elkaar en met jezelf? Ook als er niet direct geloofsprogramma's op zijn. Want ontspanning is immers ook nodig, juist ook in de hectiek van alledag waar we ons in begeven.
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 22:44

HENK710 schreef:
Een hele dikke knuffel voor iedereen die zo graag achter de rug van iemand om aan anderen wil vertellen hoe hij denkt dat iemand in elkaar steekt...
...en een hele dikke knuffel voor iedereen die deze verhalen slikt als zoete koek en te beroerd is om gewoon eens met de persoon in kwestie in gesprek te gaan. Knipoog smiley

Iedereen?Iemand?Anderen?Ik heb het 3x overgelezen maar ik weet nog steeds niet of ik zo'n "knuffel" verdiend heb Knipoog smiley
*piep* are you talking about???
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 22:45

Helaas maar het is uit onderzoek al bewezen dat NL 70% anti Israël is dus ook anti Joods is en voor D is dat 60% dus ja waar gaat dit heen.
De Bijbel spreekt daar ook over er zullen meer vijanden tegen de Joodse mensen en Israël zijn er zullen volkeren tegen hun keren. Dat geeft dus inwezen ook aan dat we niet meer ver ervan af zijn en dat de Here spoedig terug zal komen. Wanneer weten wij als mensen niet maar de Tijd staat echter wel 5 voor 12. Lees Openbaring 1 t/m 4.

Shalom,
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 22:52

HENK710 schreef:
De tijd voor TV en internet kunnen toch ook benut worden om je te verdiepen in je relatie met God, met elkaar en met jezelf? Ook als er niet direct geloofsprogramma's op zijn. Want ontspanning is immers ook nodig, juist ook in de hectiek van alledag waar we ons in begeven.

Als je het zo bekijkt wel Henk, we kunnen best veel leren van de computer en tv,
als wij ze goed gebruiken Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 22:55

GERALD265 schreef:
Of ik de tijd gelijk zou gebruiken om me te verdiepen in mijn geloof, dat weet ik niet. Maar je hebt wel een goed punt. We kijken vaak veel tv of zitten te veel achter de pc te internetten, terwijl onze tijd veelal nuttiger besteed kan worden. En als ik zie hoeveel tijd jongeren vaak al achter de pc zitten, ... ik vind het geen gezonde ontwikkeling!

Het zijn in de meeste gevallen passieve jongeren, zelfs kleine kinderen zitten al teveel voor de tv.....(kan ook wel eens makkelijk zijn) Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 22:55

HENK710 schreef:

¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿ Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 22:56

IMKE917 schreef:
Een hele goede tip Eva!
Ik moet hierbij denken aan de regels een lied;
'Neem mijn uren en mijn tijd,
tot Uw lof en dienst bereid.'

Deze tip stond in de e.o. visie, vond hem wel goed, want we kijken wat een rotzooi Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 22:57

MARIO216 schreef:
Dus ook de werktijd halveren Knipoog smiley Dan heb je meer vrije tijd.....

Zou niet gek zijn hè Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 22:57

Driestar College doet kringgebed in de ban
"Een treurig achterhoede-gevecht van kerkelijke leiders"

Kringgebed is niet langer toegestaan op het Driestar College in Gouda. "Vanwege de diversiteit aan opvattingen hierover" heeft de school besloten regels te stellen voor gebedsgroepjes in de school, laat het Nederlands Dagblad weten. Er ontstonden de laatste tijd spontane initiatieven van groepjes leerlingen die met elkaar in gebed gingen. "Deze mensen hebben bemoediging nodig en geen verbod," is de reactie van Hans Keijzer, voormalig directeur van de Evangelische Zendingsalliantie (EZA).

De school heeft besloten dat kringgebed altijd onder leiding moet staan van een docent en het gebed altijd moet worden voorafgegaan door Bijbelstudie. De schoolleiding zegt op zichzelf blij te zijn met de bidders, maar vindt dat degelijke initiatieven wel moeten passen binnen de uitgangspunten van de school. Ook vindt de leiding het van belang dat iedereen zich er bij thuis moet kunnen voelen.

Controlfreaks
"Ik vind het een treurig achterhoede-gevecht van kerkelijke leiders," vertelt Keijzer. "Er is niets gevaarlijks aan kringgebed en heb geen begrip voor de controlfreaks op de school. Ik ben het volslagen met hen oneens. Laat ze zich samen uiten voor het aangezicht van de Heer en laat het werk aan de Heilige Geest over. Natuurlijk maken deze jonge mensen fouten, maar ze hebben bemoediging nodig in plaats van een verbod. Ik zou het heerlijk gevonden hebben wanneer dit vroeger in mijn lyceum zou hebben plaatsgevonden."

Heilige intentie
Ds. W. Visscher, predikant van de gereformeerde gemeente te Amersfoort, kan het besluit van de Driestar begrijpen. "Bidden is je nood bekendmaken aan God. Dat is iets heel persoonlijks en heeft een heilige intentie. Wanneer je zomaar in scholen bij elkaar gaat zitten kun je daar vragen bij hebben. Bidden is naderen tot de heilige God. Ik wil jongelui adviseren de Bijbel te lezen en te overdenken wat gebed inhoudt. Bidden is niet het met elkaar bevorderen van een goed gevoel, want ik heb de indruk dat dat erachter zit," aldus Visscher.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 23:01

HANNAH810 schreef:
ik peins er ook niet over om het te verzetten; met een paar mensen picknicken is ook leuk hoor!

ik kom sowieso !!
Gewoon paar liter vocht mee en heeeeeeeeeeeeel relax aan doen.
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 23:01

JONATHAN890 schreef:

Kringgebed is niet langer toegestaan op het Driestar College in Gouda. "Vanwege de diversiteit aan opvattingen hierover" heeft de school besloten regels te stellen voor gebedsgroepjes in de school, laat het Nederlands Dagblad weten. Er ontstonden de laatste tijd spontane initiatieven van groepjes leerlingen die met elkaar in gebed gingen. "Deze mensen hebben bemoediging nodig en geen verbod," is de reactie van Hans Keijzer, voormalig directeur van de Evangelische Zendingsalliantie (EZA).

De school heeft besloten dat kringgebed altijd onder leiding moet staan van een docent en het gebed altijd moet worden voorafgegaan door Bijbelstudie. De schoolleiding zegt op zichzelf blij te zijn met de bidders, maar vindt dat degelijke initiatieven wel moeten passen binnen de uitgangspunten van de school. Ook vindt de leiding het van belang dat iedereen zich er bij thuis moet kunnen voelen.

Controlfreaks
"Ik vind het een treurig achterhoede-gevecht van kerkelijke leiders," vertelt Keijzer. "Er is niets gevaarlijks aan kringgebed en heb geen begrip voor de controlfreaks op de school. Ik ben het volslagen met hen oneens. Laat ze zich samen uiten voor het aangezicht van de Heer en laat het werk aan de Heilige Geest over. Natuurlijk maken deze jonge mensen fouten, maar ze hebben bemoediging nodig in plaats van een verbod. Ik zou het heerlijk gevonden hebben wanneer dit vroeger in mijn lyceum zou hebben plaatsgevonden."

Heilige intentie
Ds. W. Visscher, predikant van de gereformeerde gemeente te Amersfoort, kan het besluit van de Driestar begrijpen. "Bidden is je nood bekendmaken aan God. Dat is iets heel persoonlijks en heeft een heilige intentie. Wanneer je zomaar in scholen bij elkaar gaat zitten kun je daar vragen bij hebben. Bidden is naderen tot de heilige God. Ik wil jongelui adviseren de Bijbel te lezen en te overdenken wat gebed inhoudt. Bidden is niet het met elkaar bevorderen van een goed gevoel, want ik heb de indruk dat dat erachter zit," aldus Visscher.

Bidden kan overal....waarom niet op school, dat is nu het mooiste onder de jeugd en reken maar dat GOD er wat mee doet, het is zeer bemoedigend om voor elkaar te bidden, daar krijg je kracht van en weer
zin om alles op te pakken, het lucht op.
En.....GOD wil gebeden worden!
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 23:03

ik ben gewoon van de partij en zal evt de strandtend meenemen ,die waait nu vast niet weg als een paar heren die opzetten
schaduw genoeg onder de bomen

dus hoop wel dat mijn taxi nog steeds bereid is te gaan Knipoog smiley

Laatst aangepast door
GRACE585
op maandag 28 juni 2010, 23:03
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 23:03

ANITA324 schreef:
Helaas maar het is uit onderzoek al bewezen dat NL 70% anti Israël is dus ook anti Joods is en voor D is dat 60% dus ja waar gaat dit heen.
De Bijbel spreekt daar ook over er zullen meer vijanden tegen de Joodse mensen en Israël zijn er zullen volkeren tegen hun keren. Dat geeft dus inwezen ook aan dat we niet meer ver ervan af zijn en dat de Here spoedig terug zal komen. Wanneer weten wij als mensen niet maar de Tijd staat echter wel 5 voor 12. Lees Openbaring 1 t/m 4.

Shalom,

JEZUS is toch ook een Jood, wat zal HIJ hier een verdriet van hebben.
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 23:05

joepie ik ben bouwvaksteraf Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 23:07

JOEPIE IK BEN BOUWVAKSTER AF Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
HET ZAND IS VAN DE PARKEERPLAATS AF Lachende smiley met blinkend witte tanden

Laatst aangepast door
GRACE585
op maandag 28 juni 2010, 23:07
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 23:08

HANNAH810 schreef:
ik kan jonathan wel volgen suus,
ik denk zelf ook vaak
al was er geen hel, al was er geen hemel,
dan nog,
zou ik Hem willen dienen, alle dagen van mijn leven
gewoon om Wie Hij is!!
wat zou mijn leven leeg, dor en koud zijn,
wanneer ik het leven zou, zonder Zijn liefde, kracht en trouw!!!
ik zou mijn Basis missen onder mijn bestaan!!!

dat is ook precies wat ik bedoel te zeggen.
Ik kan God niet bewijzen, kan Hem niet aantonen, alleen kan ik getuigen wat ik van Hem ervaar in mijn leven, wat Hij voor mij betekent, welke zin Hij mijn leven geeft.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE866

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 23:09

JONATHAN890 schreef:

Controlfreaks

Heilige intentie

wat een enorme treurnis dat zelfs een dominee begrip heeft voor het beleid van deze school. gebed is praten met God en niet alleen je nood uitspreken. bidden is volgens mij in eerste instantie God loven en prijzen en dan de rest...
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 23:10

PIETER649 schreef:

En wie weet wat ons nog boven het hoofd hangt. In het Zweedse Malmo worden Joden echt verdreven, lees bijbehorend artikel:

[/url]http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/sweden/7278532/Jews-leave-Swedish-city-after-sharp-rise-in-anti-Semitic-hate-crimes.html[/url]

Thomas, die vindt dat er geen homoprobleem, geen Jodenprobleem en ook geen vrouwenprobleem is, maar een probleem met de islamitische variant van het fascisme.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 28 juni 2010, 23:42
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 23:13

JONATHAN890 schreef:
dat is ook precies wat ik bedoel te zeggen.
Ik kan God niet bewijzen, kan Hem niet aantonen, alleen kan ik getuigen wat ik van Hem ervaar in mijn leven, wat Hij voor mij betekent, welke zin Hij mijn leven geeft.

Ik snapte je wel hoor en wat je voor de stel dattes schreef vond ik erg positief... nu ik mijn reactie weer lees denk ik misschien had ik wat positiever kunnen reageren... wilde er alleen maar mee zeggen dat ik liever de dingen bekijk zoals ze zijn, hoop dat jullie (Jonathan en Hannah) dat ook snappen... Knipoog smiley maar ik snapte wat Jonathan ermee wilde zeggen hoor...
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 23:14

mijn oudste zoon heet Marcello - doopnaam Maarten Lodewijk, roepnaam van beide opa's van hem.

de jongste heet Angela - doopnaam Adriana Allewijna, stukjes doopnaam beide oma's
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 23:14

Als het niet al te warm wordt , hoop ik ook van de partij te zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 23:17

CARIN303 schreef:
Terechte opmerking, de bal was minstens een halve meter over de doellijn.
Hopen dat Arjen Robben de volgende wedstrijd weer eens gaat laten zien wat tie waard is.
Mijn voorspelling voor morgen is ( met een Arjen in vorm Knipoog smiley ) 3-1 voor Nederland natuurlijk Coole smiley met zonnebril

Op dit moment wordt Mexico trouwens dik ingemaakt,prachtig doelpunt in de kruising ( 3-0)
Al was de eerste goal eigenlijk buitenspel Boze smiley

nou Robben heeft zijn gevaar laten zien.
3-1 voorspelling van je....bijna goed

het lijkt wel of je t volgt?

Hoe kijken vrouwen trouwens naar het voetbal...net zo fanatiek als mannen??
Ik vraag dit omdat in het algemeen mannen meer met voetbal hebben dan mannen, dus graag wat vrouwen reacties !!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 808 809 810 811 812 813 814 ... 6194 Volgende
Pagina 811 van 6194