| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 19:16
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Oei David, ik heb zeer veel moeite met deze uitspraak van jou ! Vind het veroordelend en er is maar 1 die dat mag doen! Heb uw naaste lief.... |
de overheid heeft het zwaard gekregen Carin, tijd dat ze het ook eens gebruikt. als jij een tuin hebt en last van onkruid wat jouw mooie bloemetjes verdringt, kun je 2 dingen doen: - niks doen en het onkruid alles laten overwoekeren, ten koste van jouw bloemetjes... - of het onkruid met wortel en tak verdelgen.
kies maar 
(zachte heelmeesters maken stinkende wonden)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RIANNE544
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 19:17
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | | Waarschijnlijk heb ik het gemist,maar over welke datum gaat het? |
Zie titel... 7 augustus...
Ze zoeken alleen nog mannen
Rianne
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 19:17
|
|
|
|
| ING024 schreef: | Let me see me through Your eyes. Please take away my fears and doubts. Do You love me, even when I fail? Daddy open my eyes, I need to know... Are You still proud of me even when I fail? He showed me how to see and now I know! Sometimes I see me through His eyes.
Ingrid 2010 |
Pfff, mooi, zou ik ook wel willen, door Zijn ogen een moment naar mezelf kunnen kijken.
Jezus, ik vraag U binnen te komen op deze gebroken plaats in mijn binnenste (deze wond, deze herinnering). Ik verleen U toegang tot mijn hele hart. Kom, Heer, laat uw licht daarover schijnen. Laat me zien wat zich daar allemaal afspeelt. Waar gaat dit over, Jezus? Kom en laat het mij zien. Ik wil samen met U naar die plaats gaan. (John Eldregde, Als doden wakker worden .... en God slechte harten goed maakt.)
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op dinsdag 29 juni 2010, 19:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RIANNE544
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 19:25
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | | De school heeft besloten dat kringgebed altijd onder leiding moet staan van een docent en het gebed altijd moet worden voorafgegaan door Bijbelstudie. |
Wow nu gaan niet alleen leerlingen maar ook leraren meebidden... 't maar net hoe ik het lees.
| ANNETTE792 schreef: | ... En als je het niet met schoolregels eens ben ben je gelukkig vrij een andere school te kiezen  |
De jongeren van deze school hebben wellicht nog weinig te kiezen. Hun ouders wel. Maar of die dat doen.
Ik bid dat de jongeren het lef hebben om al dan niet op school toch elkaar te blijven zoeken en samen God te vinden in (kring)gebed.
Rianne
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 19:27
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Wow! Ik poets m'n enterhaken vast glimmend. Hoe lang gaan we?  |
De hele zomer?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 19:29
|
|
|
|
| ELOY025 schreef: | | en nu weer een paar weken m'n mond houden[/color] |
Zie je dat Hannah?De mannen op CM worden steeds wijzer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 19:29
|
|
|
|
En dit is mijn 1600ste. Wordt tijd dat ik ga zwijgen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 19:33
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | En dit is mijn 1600ste. Wordt tijd dat ik ga zwijgen  |
Nou, zeg dat wel...tetterdetetter!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 19:34
|
|
|
|
650 berichten..............Yesssss!!
eh...wat krijgen we hiervoor?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 19:37
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | En dit is mijn 1600ste. Wordt tijd dat ik ga zwijgen  |
Als heer Imre er noch was dan waren het er noch meer...
Mario, die hem noch elke dag mist....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 19:38
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | de overheid heeft het zwaard gekregen Carin, tijd dat ze het ook eens gebruikt. als jij een tuin hebt en last van onkruid wat jouw mooie bloemetjes verdringt, kun je 2 dingen doen: - niks doen en het onkruid alles laten overwoekeren, ten koste van jouw bloemetjes... - of het onkruid met wortel en tak verdelgen.
kies maar 
(zachte heelmeesters maken stinkende wonden) |
Ik begrijp heel goed dat dit een grote zorg en probleem is maar om een hele bevolkingsgroep ( Marokkanen) volledig aan te spreken op deze manier doet mij pijn. En nee....ben niet overgevoelig wat dit betreft, een ieder die hieraan schuldig is MOET gestraft worden, heel duidelijk. En ik ben ook blij dat je dit topic geopend hebt maar de toon waarop David dit neer zette vind ik echt niet kunnen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 19:39
|
|
|
|
| RIANNE544 schreef: | Zie titel... 7 augustus...
Ze zoeken alleen nog mannen
Rianne  |
komt vast omdat ik nog geen koffie gehad heb!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 19:43
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Even ter informatie: dit is een reformatorische school, dus heeft niets te maken met God en gebed buiten een school houden. Niet dat ik het een goede actie noem, maar zou het hele verhaal erachter graag weten. En als je het niet met schoolregels eens ben ben je gelukkig vrij een andere school te kiezen  |
Ik zie dat toch anders. Ik begrijp echt niet wat er fout aan is dat leerlingen gezamenlijk bidden.
Het verhaal erachter staat toch grotendeels in het stukje....
De school heeft besloten dat kringgebed altijd onder leiding moet staan van een docent en het gebed altijd moet worden voorafgegaan door Bijbelstudie. De schoolleiding zegt op zichzelf blij te zijn met de bidders, maar vindt dat dergelijke initiatieven wel moeten passen binnen de uitgangspunten van de school. Ook vindt de leiding het van belang dat iedereen zich er bij thuis moet kunnen voelen.
Controlfreaks "Ik vind het een treurig achterhoede-gevecht van kerkelijke leiders," vertelt Keijzer. "Er is niets gevaarlijks aan kringgebed en heb geen begrip voor de controlfreaks op de school. Ik ben het volslagen met hen oneens. Laat ze zich samen uiten voor het aangezicht van de Heer en laat het werk aan de Heilige Geest over. Natuurlijk maken deze jonge mensen fouten, maar ze hebben bemoediging nodig in plaats van een verbod. Ik zou het heerlijk gevonden hebben wanneer dit vroeger in mijn lyceum zou hebben plaatsgevonden."
Heilige intentie Ds. W. Visscher, predikant van de gereformeerde gemeente te Amersfoort, kan het besluit van de Driestar begrijpen. "Bidden is je nood bekendmaken aan God. Dat is iets heel persoonlijks en heeft een heilige intentie. Wanneer je zomaar in scholen bij elkaar gaat zitten kun je daar vragen bij hebben. Bidden is naderen tot de heilige God. Ik wil jongelui adviseren de Bijbel te lezen en te overdenken wat gebed inhoudt. Bidden is niet het met elkaar bevorderen van een goed gevoel, want ik heb de indruk dat dat erachter zit," aldus Visscher.
De dingen die Ds Visscher schrijft kan ik mij ook niet in vinden. Ik vind juist dat met anderen en voor anderen bidden iets heel moois. En dat heeft niets met een goed gevoel te maken.
Ik vind het erg jammer dat zulke dingen, die getuigen van God's Geest die ze er toe drijft om voor de school en voor anderen te gaan bidden, de kop wordt ingedrukt. Ik zie het meer als een stuk opwekking.
Teleurstellend voor degene die er toe geroepen werden.
Als ik de reacties op diverse andere forums lees, zie je veel tegenstellingen. Van teleurstelling tot bidden is je nietig opstellen voor een almachtige God. Jammer dat er zulke tegenstellingen worden gezien in een persoonlijke relatie hebben met God en je geloof delen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 19:47
|
|
|
|
| ELOY025 schreef: | | eens kijken hoelang je het vol kan houden om op 777 te blijven staan't staat wel mooi trouwens GEFELICITEERD |
eh...t was maar voor heel kort.... Nu op naar de 888 !!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE129
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 19:51
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Als wij onze kinderen vernoemd zou hebben, zouden ze de volgende namen hebben: Fok of Hommo, Tiny of Zwaantje. Deze namen vonden we toch niet zo geschikt.
Mijn zoon heet Daniël Peter. We noemen hem Niels Mijn eerste dochter heet(te) Annemiek Irene. Morgen zou ze 23 geworden zijn.... Mijn tweede dochter heet Nathalie Johanna. |
Chat, heel veel sterkte morgen, je zult waarschijnlijk heel veel aan Annemiek denken.
Om nog even bij de les te blijven: Ik ben naar mijn beide opa's vernoemd. Eén van mijn opa's begreep dus helemaal niets van mijn eerste naam Marianne, toen hij door had dat ik niet naar mijn tante Martje was vernoemd maar naar hem (Martinus) schijnt hij nogal boos geweest te zijn, zijn naam was in de rokken gestoken. Ik kan de beste man helaas niet meer laten weten dat ik meestal een broek draag.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 19:52
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Geen zorgen voor de dag van morgen  |
Kan er niet een stukje van 10 bij 10 mtr flink natregenen ???
dan kan ik daar onder een paraplu een sigaartje roken ??
Even serieus nu..... zullen we met zijn allen het roken maar laten als het zo droog is. Gisteren ook al een stuk bos afgebrand ter grootte van 10 voetbalvelden.
Voor degene die willen roken kunnen we altijd even met een auto terug rijden naar dat Tok-restaurant. Of gewoon even paar uur uitstellen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE129
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 19:56
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | Kan er niet een stukje van 10 bij 10 mtr flink natregenen ???
dan kan ik daar onder een paraplu een sigaartje roken ??
Even serieus nu..... zullen we met zijn allen het roken maar laten als het zo droog is. Gisteren ook al een stuk bos afgebrand ter grootte van 10 voetbalvelden.
Voor degene die willen roken kunnen we altijd even met een auto terug rijden naar dat Tok-restaurant. Of gewoon even paar uur uitstellen. |
Ik houd het niet roken al bijna 17 jaar vol, is te doen, je overleeft het.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 20:06
|
|
|
|
| MARIANNE129 schreef: | Ik houd het niet roken al bijna 17 jaar vol, is te doen, je overleeft het.  |
tsss belastingontduikster
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 20:10
|
|
|
|
Misschien is het ook net hoe je het stukje leest Jonathan. Ik zien namelijk niet staan dat de school het verbied, enkel dat er toezicht bij moet zijn. We hebben het hier over leerlingen van 12 tot een jaar of 17, bij een groep kinderen van 12 vind ik persoonlijk toezicht echt niet zo'n raar idee. Verder vraag ik me af als ik dat eerste stukje van het bericht lees: waarom willen ze er toezicht op? Ik zou het verhaal erachter graag willen horen voor ik hier een mening aan vast ga hangen. T is nu zo makkelijk om te roepen: wat een raar gedoe, zeker omdat het mijn type school absoluut niet is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 20:12
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | tsss belastingontduikster  |
volgens mij staan er genoeg auto's vlakbij het terrein waar we zitten, die van mij heeft een asbak... én ramen die open kunnen... en er is trouwens genoeg zand waar je even kan gaan staan roken, ik ga er van uit dat we allemaal verantwoordelijk genoeg zijn om te zorgen dat de peuken goed uitgemaakt zijn voordat we weer terug lopen naar ons plekkie?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 20:23
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Misschien is het ook net hoe je het stukje leest Jonathan. Ik zien namelijk niet staan dat de school het verbied, enkel dat er toezicht bij moet zijn. We hebben het hier over leerlingen van 12 tot een jaar of 17, bij een groep kinderen van 12 vind ik persoonlijk toezicht echt niet zo'n raar idee. Verder vraag ik me af als ik dat eerste stukje van het bericht lees: waarom willen ze er toezicht op? Ik zou het verhaal erachter graag willen horen voor ik hier een mening aan vast ga hangen. T is nu zo makkelijk om te roepen: wat een raar gedoe, zeker omdat het mijn type school absoluut niet is. |
Dat gevoel krijg ik er ook wel bij. 'k Heb zelf ook moeite met de titel van dit topic 'bidden verboden???' Klinkt nogal dramatisch, want dat is helemaal niet aan de orde. Het gaat om een vorm van gebed.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op dinsdag 29 juni 2010, 20:26
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 20:28
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Zie je dat Hannah?De mannen op CM worden steeds wijzer  |
tja nu jij nog
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 20:31
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Lijkt mij ook heeeeeeeel duidelijk dat ik nog twijfel  |
ja je bent in ieder geval heel duidelijk in het onduidelijk zijn
of zoiets denk ik
waarschijnlijk toch niet
of misschien wel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 20:32
|
|
|
|
| RENSKE067 schreef: | ja je bent in ieder geval heel duidelijk in het onduidelijk zijn
of zoiets denk ik
waarschijnlijk toch niet
of misschien wel |
volgens mij is het besmettelijk hellup!
Laatst aangepast door
|
RENSKE067
|
op dinsdag 29 juni 2010, 20:33
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 20:33
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | | met alles, alles, en alles, hihi |
lol
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 20:34
|
|
|
|
Ik hou gewoon van knuffelen...dus dan krijgen ook mensen die het misschien niet zomaar verdienen er een. That's all! Gewoon omdat ik van mensen kan blijven houden, ondanks wat ze doen!
Iedereen een knuf dus, gewoon omdat we allemaal mensen zijn die door God gemaakt zijn!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 20:38
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Ik hou gewoon van knuffelen...dus dan krijgen ook mensen die het misschien niet zomaar verdienen er een. That's all! Gewoon omdat ik van mensen kan blijven houden, ondanks wat ze doen!
Iedereen een knuf dus, gewoon omdat we allemaal mensen zijn die door God gemaakt zijn! |
Ahh......dat is dan weer lief
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 20:48
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | de overheid heeft het zwaard gekregen Carin, tijd dat ze het ook eens gebruikt. als jij een tuin hebt en last van onkruid wat jouw mooie bloemetjes verdringt, kun je 2 dingen doen: - niks doen en het onkruid alles laten overwoekeren, ten koste van jouw bloemetjes... - of het onkruid met wortel en tak verdelgen.
kies maar 
(zachte heelmeesters maken stinkende wonden) |
dit
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 20:51
|
|
|
|
is een algemene verklaring, en kerngedachte uit mijn eerdere reactie. het is gewoon ontkenning van wat er in de Bijbel staat. niet tussen de regels of een hint, nee staat er letterlijk, vele keren, en mensen vergeten dat Jezus zelf het heel vaak over de hel had.
wie dus de hel ontkent, kan ik niet serieus nemen (als christen).
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 20:55
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Ik begrijp heel goed dat dit een grote zorg en probleem is maar om een hele bevolkingsgroep ( Marokkanen) volledig aan te spreken op deze manier doet mij pijn. En nee....ben niet overgevoelig wat dit betreft, een ieder die hieraan schuldig is MOET gestraft worden, heel duidelijk. En ik ben ook blij dat je dit topic geopend hebt maar de toon waarop David dit neer zette vind ik echt niet kunnen! |
we zijn te soft soms, en dat we christen zijn betekend niet dat we alles maar met de mantel der liefde moeten bedekken. en ik neem zelf het recht niet in handen, maar vind dat de overheid harder en directer moet optreden, zoals in rom 13. en geloof me, die romeinen waren geen lievertjes, zo`n probleem groep zou keihard worden aangepakt. de politie word gewoon niet meer gerespecteerd.
lol..kan zo uren door typen, maar ik hou er mee op.
|
|
| Naar boven |
|
|