| Auteur |
Bericht |
|
BRAZEEVEL772
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 21:48
|
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
BRAZEEVEL772
|
op maandag 5 juli 2010, 19:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 21:54
|
|
|
|
| RENSKE067 schreef: | bulldog???? ben je helemaal ................  |
Ik pak meteen de breipennen!Blauw of roze? 
(roddelroddelroddel )
Laatst aangepast door
|
LEANNE226
|
op dinsdag 29 juni 2010, 21:55
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 21:59
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ik pak meteen de breipennen!Blauw of roze? 
(roddelroddelroddel ) |
hoe moet ik dat nu weten  als je nu allebei doet zit je iig goed en als je nu van elke kleur 2 paar doet voor als het een tweeling gaat worden
Laatst aangepast door
|
RENSKE067
|
op dinsdag 29 juni 2010, 22:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 22:03
|
|
|
|
| RENSKE067 schreef: | hoe moet ik dat nu weten  als je nu allebei doet zit je iig goed en als je nu van elke kleur 2 paar doet voor als het een tweeling gaat worden  |
Deal! Ik word toch wel vernoemd he?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 22:05
|
|
|
|
| LEPELTJE037 schreef: | Zij het wat later geworden dan zondag...
Voor hoe ik het zelf geloof, of eerder van overtuigdt ben, is dat inderdaad nog niemand, dan behalve Jezus Christus, nu in de hemel is. Ieder mens, die doodgaat is ook echt dood. Er zijn een aantal aspecten, die belangrijk zijn om nader te belichten, bij het plaatje, zoals ik het nu ken.
Zoals ik geloof dat de 'hel' niets meer is als een graf cq. gat in de grond en de 'ziel' niet onsterfelijk is, zo geloof ik ook dat niemand ooit is wedergeboren, dan alleen Jezus Christus.
Gods plan met de mensheid is dat ze van een vleselijk leven, op een gegeven moment 'wedergeboren' zullen worden in een geestelijk leven.
Jezus is als mens geboren, in een vleselijk lichaam; Bij Zijn opstanding uit de dood is Jezus wedergeboren, in een geestelijk lichaam. Dat verklaart ook, dat Jezus zomaar door een deur kon lopen, terwijl de deur nog dicht zat.
Jezus zal terug komen naar de aarde, om Gods koninkrijk op aarde te vestigen. Dan zullen de 144.000 verzegelden opstaan (in een geestelijk lichaam, dus worden wedergeboren) om samen met Jezus de aarde te regeren. Een groot deel van de mensen die in het nieuwe millennium doodgaan, zullen dan ook worden wedergeboren in een geestelijk lichaam.
Na die duizend-jarige regering zullen alle andere mensen die ooit geleefd hebben opstaan, maar dan nog weer in een vleselijk lichaam, om later alsnog de kans te krijgen voor God te kiezen en alsnog kunnen worden wedergeboren. Mensen die zijn wedergeboren en een geestelijk lichaam hebben, zijn daarmee onsterfelijk en hebben dan een eeuwig leven. Mensen die dan nog niet voor (een leven met) God kiezen, zullen een tweede dood sterven. Zij zullen definief dood zijn, alsof ze nooit bestaan hebben. |
volgorde van de dingen die je vertelt klopt niet. Je stelt dat na het 1000jr rijk, de mensen zullen opstaan voor een herkansing?? In Openbaring 20 staat deze volgorde helemaal niet zo.
Openbaring 20 De eerste opstanding en de tweede dood 1 Ik zag een engel uit de hemel neerdalen met de sleutel van de onderaardse diepte en zware ketenen in zijn hand. 2 Hij greep de draak, de slang van weleer, die ook duivel of Satan wordt genoemd, en ketende hem voor duizend jaren. 3 Hij gooide hem in de diepte, sloot de put boven hem en verzegelde die, opdat de volken niet meer door hem misleid zouden worden tot de duizend jaar voorbij waren; daarna moet hij korte tijd worden losgelaten. 4 Ook zag ik tronen, en aan hen die erop zaten werd recht gedaan. Het zijn de zielen van hen die onthoofd waren omdat ze van Jezus hadden getuigd en over God hadden gesproken; zij hadden het beest en zijn beeld niet aanbeden en ook zijn merkteken niet op hun voorhoofd of hun hand gekregen. Zij waren tot leven gekomen en heersten duizend jaar lang samen met de messias. 5 De andere doden kwamen niet tot leven voordat de duizend jaar voorbij waren. Dit is de eerste opstanding. 6 Gelukkig en heilig zijn zij die deelhebben aan de eerste opstanding. De tweede dood heeft geen macht over hen. Zij zullen priester van God en van de messias zijn en duizend jaar lang samen met hem heersen. 7 Wanneer de duizend jaar voorbij zijn, zal Satan uit zijn gevangenis worden losgelaten. 8 Dan gaat hij eropuit om de volken aan de vier hoeken van de aarde, Gog en Magog, te misleiden. Hij brengt hen voor de strijd bijeen, een menigte zo talrijk als zandkorrels aan de zee. 9 Ze trekken op, over de hele breedte van de aarde, en omsingelen het kamp van de heiligen en de geliefde stad. Maar vuur daalt neer uit de hemel en verteert hen. 10 En de duivel, die hen misleidde, wordt in de poel van vuur en zwavel gegooid, bij het beest en de valse profeet. Daar zullen ze dag en nacht worden gepijnigd, tot in eeuwigheid. 11 Toen zag ik een grote witte troon en hem die daarop zat. De aarde en de hemel vluchtten van hem weg en verdwenen in het niets. 12 Ik zag de doden, jong en oud, voor de troon staan. Er werden boeken geopend. Toen werd er nog een geopend: het boek van het leven. De doden werden op grond van wat in de boeken stond geoordeeld naar hun daden. 13 De zee stond de doden die ze in zich had af, en ook de dood en het dodenrijk stonden hun doden af. En iedereen werd geoordeeld naar zijn daden. 14 Toen werden de dood en het dodenrijk in de vuurpoel gegooid. Dit is de tweede dood: de vuurpoel. 15 Wie niet in het boek van het leven bleek te staan werd in de vuurpoel gegooid.
Dan begrijp ik ook helemaal niet waar je het verhaal van wel, dan weer niet vleselijk opstaan. En dan weer geestelijk opstaan?
Ja Jezus kwam die ruimte met de discipelen binnen, maar nergens staat door een deur. Hij was er gewoon. En Jezus benadrukte wel degelijk dat Hij gewoon een lichaam had, wat kon eten, drinken en wonden had
Lucas 24 36 Terwijl ze nog aan het vertellen waren, kwam Jezus zelf in hun midden staan en zei: ‘Vrede zij met jullie.’ 37 Verbijsterd en door angst overmand, meenden ze een geestverschijning te zien. 38 Maar hij zei tegen hen: ‘Waarom zijn jullie zo ontzet en waarom zijn jullie ten prooi aan twijfel? 39 Kijk naar mijn handen en voeten, ik ben het zelf! Raak me aan en kijk goed, want een geest heeft geen vlees en beenderen zoals jullie zien dat ik heb.’ 40 Daarna toonde hij hun zijn handen en zijn voeten. 41 Omdat ze het van vreugde nog niet konden geloven en stomverbaasd waren, vroeg hij hun: ‘Hebben jullie hier iets te eten?’ 42 Ze gaven hem een stuk geroosterde vis. 43 Hij nam het aan en at het voor hun ogen op. 44 Hij zei tegen hen: ‘Toen ik nog bij jullie was, heb ik tegen jullie gezegd dat alles wat in de Wet van Mozes, bij de Profeten en in de Psalmen over mij geschreven staat in vervulling moest gaan.’ 45 Daarop maakte hij hun verstand ontvankelijk voor het begrijpen van de Schriften. 46 Hij zei tegen hen: ‘Er staat geschreven dat de messias zal lijden en sterven, maar dat hij op de derde dag zal opstaan uit de dood,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 22:06
|
|
|
|
Heel mooi
Met een vriendelijke groet van mij. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 22:10
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Wat leuk zeg....hoop dat je er dit prachtige weer bij hebt ! ( en leuk gezelschap Zelf ga ik niet omdat mijn autootje hoge kosten mee brengt dit jaar! Maar ga wel af en toe een dagje weg hoor! En dit weer brengt mij al in een vakantie stemming! Weet je hoe heerlijk het is om zo lang buiten te kunnen zitten, ik geniet!! |
Geniet ook van je dagjes uit Carin en inderdd. mooier weer kun je toch niet wensen
Ja, ik heb leuk gezelschap mijn vriend Hans744 Het weer beloofd mooi te worden, de kleinkinderen van 5 jaar en bijna 2 jaar komen ook een paar dagen, druk maar gezellig
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 22:12
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Wat vind je dan van deze opvattingen? De hel is zover weg, het duurt zolang voordat ik daar iets mee te maken heb...Laat ik eerst maar van het leven genieten en als ik wat ouder ben kan ik altijd nog vergeving vragen.
Of:
Denk eraan dat je elke dag dood kunt gaan. Pas op met wat je doet want voordat je het weet ga je naar de hel. |
Opmerkingen van een ongelovige... wat moet je hier van zeggen.
Zo zijn er nog wel tientallen te geven, en hoor je ook zo vaak.
De 2e opmerking vind ik opmerkingen van een ongelovige die wel weet wat er is ....of van iemand die niet het vertrouwen heeft dat God ook genade kent en God alleen als een straffende God ziet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 22:12
|
|
|
|
| EVA685 schreef: | Geniet ook van je dagjes uit Carin en inderdd. mooier weer kun je toch niet wensen
Ja, ik heb leuk gezelschap mijn vriend Hans744 Het weer beloofd mooi te worden, de kleinkinderen van 5 jaar en bijna 2 jaar komen ook een paar dagen, druk maar gezellig  |
Wat ontzettend gaaf, Eva!! Hele fijne tijd en veeeeeel geluk gewenst!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 22:13
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Wat vind je dan van deze opvattingen? De hel is zover weg, het duurt zolang voordat ik daar iets mee te maken heb...Laat ik eerst maar van het leven genieten en als ik wat ouder ben kan ik altijd nog vergeving vragen.
Of:
Denk eraan dat je elke dag dood kunt gaan. Pas op met wat je doet want voordat je het weet ga je naar de hel. |
De tweede is weliswaar wat doorslaand (gevaar voor angstgeloof), maar zeker een meer aan God en Zijn genade recht doende reactie dan de eerste.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 22:14
|
|
|
|

|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 22:14
|
|
|
|
| BULLDOG524 schreef: | | nee niet bulderend dan verstoor ik de rust |
zal ik je op het lijstje zetten dan bulldog?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 22:15
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | ik zit met de tv aan en laptop op schoot.... anders mis ik een van de 2  |
Bid dan maar voor een doelpunt (grapje)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 22:15
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | volgorde van de dingen die je vertelt klopt niet. Je stelt dat na het 1000jr rijk, de mensen zullen opstaan voor een herkansing?? In Openbaring 20 staat deze volgorde helemaal niet zo.
Openbaring 20 De eerste opstanding en de tweede dood 1 Ik zag een engel uit de hemel neerdalen met de sleutel van de onderaardse diepte en zware ketenen in zijn hand. 2 Hij greep de draak, de slang van weleer, die ook duivel of Satan wordt genoemd, en ketende hem voor duizend jaren. 3 Hij gooide hem in de diepte, sloot de put boven hem en verzegelde die, opdat de volken niet meer door hem misleid zouden worden tot de duizend jaar voorbij waren; daarna moet hij korte tijd worden losgelaten. 4 Ook zag ik tronen, en aan hen die erop zaten werd recht gedaan. Het zijn de zielen van hen die onthoofd waren omdat ze van Jezus hadden getuigd en over God hadden gesproken; zij hadden het beest en zijn beeld niet aanbeden en ook zijn merkteken niet op hun voorhoofd of hun hand gekregen. Zij waren tot leven gekomen en heersten duizend jaar lang samen met de messias. 5 De andere doden kwamen niet tot leven voordat de duizend jaar voorbij waren. Dit is de eerste opstanding. 6 Gelukkig en heilig zijn zij die deelhebben aan de eerste opstanding. De tweede dood heeft geen macht over hen. Zij zullen priester van God en van de messias zijn en duizend jaar lang samen met hem heersen.7 Wanneer de duizend jaar voorbij zijn, zal Satan uit zijn gevangenis worden losgelaten. 8 Dan gaat hij eropuit om de volken aan de vier hoeken van de aarde, Gog en Magog, te misleiden. Hij brengt hen voor de strijd bijeen, een menigte zo talrijk als zandkorrels aan de zee. 9 Ze trekken op, over de hele breedte van de aarde, en omsingelen het kamp van de heiligen en de geliefde stad. Maar vuur daalt neer uit de hemel en verteert hen. 10 En de duivel, die hen misleidde, wordt in de poel van vuur en zwavel gegooid, bij het beest en de valse profeet. Daar zullen ze dag en nacht worden gepijnigd, tot in eeuwigheid. 11 Toen zag ik een grote witte troon en hem die daarop zat. De aarde en de hemel vluchtten van hem weg en verdwenen in het niets. 12 Ik zag de doden, jong en oud, voor de troon staan. Er werden boeken geopend. Toen werd er nog een geopend: het boek van het leven. De doden werden op grond van wat in de boeken stond geoordeeld naar hun daden. 13 De zee stond de doden die ze in zich had af, en ook de dood en het dodenrijk stonden hun doden af. En iedereen werd geoordeeld naar zijn daden. 14 Toen werden de dood en het dodenrijk in de vuurpoel gegooid. Dit is de tweede dood: de vuurpoel. 15 Wie niet in het boek van het leven bleek te staan werd in de vuurpoel gegooid.
Dan begrijp ik ook helemaal niet waar je het verhaal van wel, dan weer niet vleselijk opstaan. En dan weer geestelijk opstaan?
Ja Jezus kwam die ruimte met de discipelen binnen, maar nergens staat door een deur. Hij was er gewoon. En Jezus benadrukte wel degelijk dat Hij gewoon een lichaam had, wat kon eten, drinken en wonden had
Lucas 24 36 Terwijl ze nog aan het vertellen waren, kwam Jezus zelf in hun midden staan en zei: ‘Vrede zij met jullie.’ 37 Verbijsterd en door angst overmand, meenden ze een geestverschijning te zien. 38 Maar hij zei tegen hen: ‘Waarom zijn jullie zo ontzet en waarom zijn jullie ten prooi aan twijfel? 39 Kijk naar mijn handen en voeten, ik ben het zelf! Raak me aan en kijk goed, want een geest heeft geen vlees en beenderen zoals jullie zien dat ik heb.’ 40 Daarna toonde hij hun zijn handen en zijn voeten. 41 Omdat ze het van vreugde nog niet konden geloven en stomverbaasd waren, vroeg hij hun: ‘Hebben jullie hier iets te eten?’ 42 Ze gaven hem een stuk geroosterde vis. 43 Hij nam het aan en at het voor hun ogen op. 44 Hij zei tegen hen: ‘Toen ik nog bij jullie was, heb ik tegen jullie gezegd dat alles wat in de Wet van Mozes, bij de Profeten en in de Psalmen over mij geschreven staat in vervulling moest gaan.’ 45 Daarop maakte hij hun verstand ontvankelijk voor het begrijpen van de Schriften. 46 Hij zei tegen hen: ‘Er staat geschreven dat de messias zal lijden en sterven, maar dat hij op de derde dag zal opstaan uit de dood, |
Wat klopt er niet aan de volgorde?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 22:16
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | | Deal! Ik word toch wel vernoemd he? |
uiteraard
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 22:18
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | 
 |
Vandaag had ik op m.n vrijwilligerswerk een gesprek met een vrouw over het voetballen. Vreselijk vond ze Christenen, die naar zoiets konden kijken, gevloek gescheld en winnen. Tsjaaaa dacht ik, zit iets in, maar we mogen toch ook genieten?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 22:24
|
|
|
|
Vanmorgen draaide ik proef op de peuterspeelzaal. Na het spelen zaten we met z'n allen in de kring... liedjes tijd... We zongen "Jezus houdt van alle kleine kinderen, 1 kleine, 2 kleine, 3 kleine kinderen" en terwijl 1 van de leidsters ieder kind tijdens het tellen aanraakte, zei 1 van de kinderen... "maar ik ben geen klein kind, ik ben al groot..." ...waarop we het lied nog een keer zongen maar dit keer op de volgende manier ... "Jezus houdt van alle grote kinderen, 1 grote, 2 grote, 3 grote kinderen... Jezus houdt van alle grote kinderen, alle grote kinderen mogen komen"...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 22:24
|
|
|
|
tja....wat vinden vrouwen van voetbal??? Deze vrouw vind er helemaal niets aan,volg het niet,hoor het vanzelf op het journaal. Wel leuk vind ik al die versierde straten en de mega gezellige sfeer op straat ( eh.....zolang Nederland wint natuurlijk ).
Van mij mag Nederland wel doorgaan trouwens want ik heb nog een aantal oranje artikelen in de winkel die ik graag verkocht zie worden !
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 22:29
|
|
|
|
Dinsdag 29 juni:
BEGRIJP DE ANDER!
Neem overal blijdschap met je mee, je hebt heel veel zegen ontvangen, je wordt zeer gezegend. Stromen van zegen staan je in de komende maanden en jaren te wachten, geef iedere zegen door. Liefde kan de wereld rond gaan en gaat de wereld ook rond, op de Godsstroom doorgegeven van de èèn naar de ander. Breng een beetje zonneschijn in het hart van de èèn of ander, zodat die het dan verheugd doorgeeft. Zo gaat MIJN leven en blijdschap gevende boodschap verder. Wees in deze tijd blijde - boodschappers, heb lief en lach! Maak allen blij, heb allen lief, tracht altijd de ander te begrijpen en dan kan het niet anders of je gaat van hen houden. Zie MIJ in de mensen, die saai zijn, niet interressant, zondig, kritisch, ellendig, zie MIJ in de lach van kinderen en in de mildheid van de ouderdom, in de moed van de jeugd en in het geduld van de volwassen man en vrouw.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
|
|
|
|
| BRAZEEVEL772 schreef: | en het mooie van alles is dat het toch steeds weer goed komt maar om Zijn tijd en wijze . |
Je daaraan overgeven geeft rust, die Hij alleen kan geven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
|
|
|
|
| LEPELTJE037 schreef: | | Wat klopt er niet aan de volgorde? |
ik weet niet of ik je verkeerd lees maar je schrijft dat alle mensen na die 1000 jr zullen opstaan.
| LEPELTJE037 schreef: | Na die duizend-jarige regering zullen alle andere mensen die ooit geleefd hebben opstaan, maar dan nog weer in een vleselijk lichaam, om later alsnog de kans te krijgen voor God te kiezen en alsnog kunnen worden wedergeboren. Mensen die zijn wedergeboren en een geestelijk lichaam hebben, zijn daarmee onsterfelijk en hebben dan een eeuwig leven. Mensen die dan nog niet voor (een leven met) God kiezen, zullen een tweede dood sterven. Zij zullen definief dood zijn, alsof ze nooit bestaan hebben. |
Openbaring 20 : 7 Wanneer de duizend jaar voorbij zijn, zal Satan uit zijn gevangenis worden losgelaten. 8 Dan gaat hij eropuit om de volken aan de vier hoeken van de aarde, Gog en Magog, te misleiden. Hij brengt hen voor de strijd bijeen, een menigte zo talrijk als zandkorrels aan de zee. 9 Ze trekken op, over de hele breedte van de aarde, en omsingelen het kamp van de heiligen en de geliefde stad. Maar vuur daalt neer uit de hemel en verteert hen. 10 En de duivel, die hen misleidde, wordt in de poel van vuur en zwavel gegooid, bij het beest en de valse profeet. Daar zullen ze dag en nacht worden gepijnigd, tot in eeuwigheid.
11 Toen zag ik een grote witte troon en hem die daarop zat. De aarde en de hemel vluchtten van hem weg en verdwenen in het niets. 12 Ik zag de doden, jong en oud, voor de troon staan. Er werden boeken geopend. Toen werd er nog een geopend: het boek van het leven. De doden werden op grond van wat in de boeken stond geoordeeld naar hun daden. 13 De zee stond de doden die ze in zich had af, en ook de dood en het dodenrijk stonden hun doden af. En iedereen werd geoordeeld naar zijn daden. 14 Toen werden de dood en het dodenrijk in de vuurpoel gegooid. Dit is de tweede dood: de vuurpoel. 15 Wie niet in het boek van het leven bleek te staan werd in de vuurpoel gegooid.
Ook in Daniel lees ik niets anders Dan12 1 In die tijd zal Michaël opstaan, de grote vorst, die de kinderen van je volk terzijde staat. Het zal een tijd van verdrukking zijn, zoals er niet geweest is sinds er volken bestaan. In die tijd zal je volk worden gered: allen die in het boek zijn opgetekend. 2 Velen van hen die slapen in de aarde, in het stof, zullen ontwaken, sommigen om eeuwig te leven, anderen om voor eeuwig te worden veracht en verafschuwd. 3 De verlichten zullen stralen als het fonkelende hemelgewelf, en degenen die velen tot gerechtigheid hebben gebracht als de sterren, voor eeuwig en altijd.
Ik lees niets van een herkansing, maar wel dat doden geoordeeld zullen worden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 22:31
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Wat mij weleens opvalt is dat als ik het woord k..marokkaantjes in mn mond neem, er altijd geroepen word dat dat discriminatie is. Velen hebben marokkaanse overbuurtjes die hartstikke aardig zijn, daarnaast gaat het maar om een enkeling, blablabla... 
Veel mensen schijnen niet in te zien dat OOK die hartstikke aardige overbuurtjes slachtoffer zijn.... en niet slachtoffer van discriminatie, maar slachtoffer van hun onopgevoedde landgenootjes.
Ik ga nu een voorbeeld geven waarvoor ik mij bij voorbaat verontschuldig bij mensen die zich hieraan storen, maar ik weet zo snel geen voorbeeld wat duidelijker is: Een kankergezwel is niet gelijk aan het lichaam waarin het zit, het maakt het lichaam wel ziek en kan het zelfs doden. De operatie om het kankergezwel te verwijderen is gericht tegen dat gezwel, niet tegen het lichaam. Die criminele marokkaantjes, of het nu 5% 50% of 75% is. moeten keihard bestreden worden zodat hun goedwillende landgenoten niet de dupe worden van hun wangedrag.
Ik geloof ook niet dat een busje ME-ers met knuppeltjes de ultieme oplossing is, maar theedrinken in de moskee om de boel bij elkaar te houden is het ook niet....... Wellicht dat afname van nationaliteit, landuitzetting of werkkampen wel zin hebben? Het kan in ieder geval eens geprobeerd worden, want het opkomend anti-semitisme en onveiligheid in zn algemeen, MOET gestopt worden |
helemaal mee eens
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 22:31
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Wat ontzettend gaaf, Eva!! Hele fijne tijd en veeeeeel geluk gewenst! |
Dank je
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 22:32
|
|
|
|
| EVA685 schreef: | Geniet ook van je dagjes uit Carin en inderdd. mooier weer kun je toch niet wensen
Ja, ik heb leuk gezelschap mijn vriend Hans744 Het weer beloofd mooi te worden, de kleinkinderen van 5 jaar en bijna 2 jaar komen ook een paar dagen, druk maar gezellig  |
Leuk voor je, Eva, heb het maar heel goed en dank voor al je mooie stukjes, ik kijk al uit naar je terugkomst!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 22:36
|
|
|
|
| BULLDOG524 schreef: | | de pil en condoom doe ik niet aan mee en nee voor het zingen de kerk uit ook niet, mijn opa vertelde mij dat varkens blaas beter was nog milieu vriendelijker ook |
die opa van jou kan me nog meer vertellen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 22:37
|
|
|
|
| MIEKE364 schreef: | | Leuk voor je, Eva, heb het maar heel goed en dank voor al je mooie stukjes, ik kijk al uit naar je terugkomst! |
Dank je Mieke, de bemoediging van vandaag is erg mooi
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 22:38
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Uiteindelijk helpt de Heer je door alles heen. Of Hij alles zo gewild heeft, is een andere discussie....Maarre hoe zit dat met voorbehoedsmiddelen. Nog weinig over gehoord hier. |
Vertel jou mening erover chat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 22:42
|
|
|
|
| BRAZEEVEL772 schreef: | je zit er wel mee in je maag geloof ik chat haha ik heb ze niet nodig dus heb dr geen oordeel over ook hahah en laat me ook niet uit mn tent lokken | Volgens mij is dat het topic waar we over zouden praten hier. Ik probeer alleen maar de lijn in de gaten te houden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 22:43
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | ik weet niet of ik je verkeerd lees maar je schrijft dat alle mensen na die 1000 jr zullen opstaan.
Openbaring 20 : 7 Wanneer de duizend jaar voorbij zijn, zal Satan uit zijn gevangenis worden losgelaten. 8 Dan gaat hij eropuit om de volken aan de vier hoeken van de aarde, Gog en Magog, te misleiden. Hij brengt hen voor de strijd bijeen, een menigte zo talrijk als zandkorrels aan de zee. 9 Ze trekken op, over de hele breedte van de aarde, en omsingelen het kamp van de heiligen en de geliefde stad. Maar vuur daalt neer uit de hemel en verteert hen. 10 En de duivel, die hen misleidde, wordt in de poel van vuur en zwavel gegooid, bij het beest en de valse profeet. Daar zullen ze dag en nacht worden gepijnigd, tot in eeuwigheid.
11 Toen zag ik een grote witte troon en hem die daarop zat. De aarde en de hemel vluchtten van hem weg en verdwenen in het niets. 12 Ik zag de doden, jong en oud, voor de troon staan. Er werden boeken geopend. Toen werd er nog een geopend: het boek van het leven. De doden werden op grond van wat in de boeken stond geoordeeld naar hun daden. 13 De zee stond de doden die ze in zich had af, en ook de dood en het dodenrijk stonden hun doden af. En iedereen werd geoordeeld naar zijn daden. 14 Toen werden de dood en het dodenrijk in de vuurpoel gegooid. Dit is de tweede dood: de vuurpoel. 15 Wie niet in het boek van het leven bleek te staan werd in de vuurpoel gegooid.
Ook in Daniel lees ik niets anders Dan12 1 In die tijd zal Michaël opstaan, de grote vorst, die de kinderen van je volk terzijde staat. Het zal een tijd van verdrukking zijn, zoals er niet geweest is sinds er volken bestaan. In die tijd zal je volk worden gered: allen die in het boek zijn opgetekend. 2 Velen van hen die slapen in de aarde, in het stof, zullen ontwaken, sommigen om eeuwig te leven, anderen om voor eeuwig te worden veracht en verafschuwd. 3 De verlichten zullen stralen als het fonkelende hemelgewelf, en degenen die velen tot gerechtigheid hebben gebracht als de sterren, voor eeuwig en altijd.
Ik lees niets van een herkansing, maar wel dat doden geoordeeld zullen worden. |
Openb.20:4b... Zij (de verzegelden, de 144.000) waren tot leven gekomen en heersten duizend jaar lang samen met de messias. 5 De andere doden kwamen niet tot leven voordat de duizend jaar voorbij waren. Dit is de eerste opstanding. 6 Gelukkig en heilig zijn zij die deelhebben aan de eerste opstanding. De tweede dood heeft geen macht over hen. Zij zullen priester van God en van de messias zijn en duizend jaar lang samen met hem heersen.
Als je deel hebt aan de opstanding, dan heb je (lijkt mij) een herkansing om, net als in je eerste leven, nu na de eerste opstanding, weer alsnog de kans cq mogelijkheid, voor God te kunnen kiezen... Als je deze verzen dan kennelijk anders leest, kun je mij dan de 'tweede dood' uitleggen?
Laatst aangepast door
|
LEPELTJE037
|
op dinsdag 29 juni 2010, 22:48
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 22:43
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Vertel jou mening erover chat. | Ik vind het onverantwoord om geen voorbehoedsmiddelen te nemen. En dat onder het mom van een zegen....Dus als je een ongelukje hebt, moet je er ook nog blij mee zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |