ChristianMatch

Forum

ga je mee picknicken in ede op de hei?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 828 829 830 831 832 833 834 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 juli 2010, 20:38

JONATHAN890 schreef:
ik ben t wel hoor.... maar ik hou me laatste tijd in... waarom?? nou jezelf geven...is ook kans op teleurstelling...enne die wil ik niet meer.

Das nou echte romantiek Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 juli 2010, 20:47

HANNAH810 schreef:
klein probleempje, carien;
chat vind het hele picknickgebeuren te klef, hoorde ik;
dus ik ben bang...........dat je een beeeeetje pech hebt!!
(mag ik de plu-koppeltjes samenstellen? okeeee dan!!)

dus een plu...is een hot-item morgen ???
Naar boven

Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 juli 2010, 20:55

SUSANNAH475 schreef:
Kun je met een geestelijk lichaam een visje eten... ? dat is namelijk wat Jezus deed, om zijn discipelen aan te tonen dat Hij geen geest was... !
(Lucas 24: 39-43)

(Sorry Jonathan, had jouw stukje nog niet geheel gelezen, maar goed, dit is wat ik er gelijk bij dacht Knipoog smiley )

Filippenzen 3:20,21:
Want wíj zijn burgers van een rijk in de hemelen, waaruit wij ook de Here Jezus Christus als verlosser verwachten, 21 die ons vernederd lichaam veranderen zal, zodat het aan zijn verheerlijkt lichaam gelijkvormig wordt, naar de kracht, waarmede Hij ook alle dingen Zich kan onderwerpen.

Een verheerlijkt lichaam, ofwel een geestelijk lichaam...
Jezus had met Zijn opstanding uit de dood een verheerlijkt lichaam.
Een lichaam, waarmede Hij ook alle dingen Zich kan onderwerpen. .. dus dan zou Hij zich op gewenste momenten zich ook kunnen manifesteren in een vleselijk lichaam.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 juli 2010, 21:01

JONATHAN890 schreef:
dus een plu...is een hot-item morgen ???

wedden dat jij een papapluutje bij je hebt??? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 juli 2010, 21:25

HANNAH810 schreef:

Heb er altijd standaard eentje achter in de auto liggen...dus ja..

what else ??? Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 juli 2010, 21:30

http://www.youtube.com/watch?v=9H46uJ-d_wY&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 juli 2010, 21:32

http://www.youtube.com/watch?v=mxWg0qX3-sM&feature=related

ali B ft Andre Hazes

Laatst aangepast door
JONATHAN890
op vrijdag 2 juli 2010, 21:33
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 juli 2010, 21:34

Mensen, heeeeeeeel veel plezier morgen! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 juli 2010, 21:50

GRACE585 schreef:
vandaar dus mijn oproep voor helpende handen rens!!!

DUS MANNEN MELD U EVEN AAN ZODAT BENNY EN GRIFFIN ,MARISKA EN IKZELFE NOG HELPENDE HANDEN ERBIJ KRIJGEN A U B

ik wil zo graag weer in mijn tuin kunnen zitten en genieten Engeltje smiley

Het weer voor die dag is ca 25 graden en een kans op een regenbuitje.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 juli 2010, 22:36

TESSYBEAR731 schreef:
Mensen, heeeeeeeel veel plezier morgen! Knipoog smiley

Ook degene die naar Singlesdag gaan !!!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 juli 2010, 22:37

Morgen Picknicken op de hei en Singlesdag. De server kan een vrije dag opnemen.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 juli 2010, 23:25

JONATHAN890 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=mxWg0qX3-sM&feature=related

ali B ft Andre Hazes

hihi... barst de oranje gekte nu pas echt los... ? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 juli 2010, 23:59

.

Laatst aangepast door
JONATHAN890
op maandag 1 november 2010, 20:46
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 juli 2010, 00:47

HANNAH810 schreef:

Wat denk je van een paraplu date Clown smiley

Ik wens jullie heel veel plezier morgen. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 juli 2010, 00:49

HANNAH810 schreef:
klein probleempje, carien;
chat vind het hele picknickgebeuren te klef, hoorde ik;
dus ik ben bang...........dat je een beeeeetje pech hebt!!
(mag ik de plu-koppeltjes samenstellen? okeeee dan!!)

Hannha, jij mag de plu koppels samen stellen,
dat kan ik jou wel toe vertrouwen. Knipoog smiley
Het moeten wel klik parapluus zijn . Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 juli 2010, 00:59

CARIEN982 schreef:
Hannah ....je vraagt gewoon of de heren een plu mee willen nemen. Lachende smiley
Maak je voor die tijd een lijstje, wie bij wie mag lopen,
en wie weet..... ontstaan er dan alleen geen onweersbuitjes maar ook cm koppeltjes. Kussende smiley Clown smiley Kussende smiley
Wel heel romantisch hoor......als ik mee zou gaan... zou ik onder de plu van Chat willen lopen, maar dat wil jij, Mariska en Grace natuurlijk ook Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
http://www.youtube.com/watch?v=PWPlCex9jZY

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zaterdag 3 juli 2010, 01:03
Naar boven

Auteur Bericht
ANID014

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 juli 2010, 02:25

CHATULIEM619 schreef:
Voor mij is het verhaal wel duidelijk, ze zijn bang dat de jongeren de evangelische kant opgaan. En dat is voor hen nog erger dan heiden worden.
Biddende jongeren beginnen nl vragen te stellen over God en geloof.....

( Voor de duidelijkheid – dit stukje schrijf ik niet omdat ik voor of tegen dat besluit van de Driestar ben).

Ik beleef het als intens verdrietig dat men zeer regelmatig hier op het vernieuwde forum zo veroordelend schrijft over broeders en zusters in de Heere die een reformatorische zienswijze zijn toegedaan.
Ook nu weer aangaande dit besluit van de Driestar.
Dat buitelt over elkaar heen om het maar af te keuren – ja zelfs met een tendens om eens flink af te geven op ‘dat soort’.
Maar onder hen zijn ook veel kinderen van de levende God – en het past ons dus niet zo’n toon aan te slaan.
Wij allen kennen maar ten dele omdat ons verstand verduisterd is –
Dus of we nu evangelisch zijn of gereformeerd of zwaar reformatorisch of rooms katholiek – wij hebben allen zo onze eigen dwaling – te kort en zonde. En wij allen hebben nodig gereinigd te worden in Zijn dierbaar kostbaar Bloed. Als we in Hem en uit Hem leven dan heiligt Hij ook ons gehele leven en leren wij ( en bidden wij ) om in liefde te wandelen zoals Hij dat bedoeld heeft. En dan behoren we ook tot die ene algemene ( katholieke) Kerk voortkomend uit al die kerken – kerkjes – evangelisaties – gemeenten en huisgroepen. Opdat Zijn Huis vol worde!!!!!!

Als men iets niet begrijpt van een medechristen of een hele groep medechristenen dan is het goed om te onderzoeken van waaruit men tot zo’n mening of standpunt is gekomen. ( Onderzoek alle dingen en behoud het goede).

Ook wordt er gesteld dat het gebed vooral danken is.
Maar er zijn heel veel smeekbeden – Goddank – die verhoort zijn.
Want de Heere wil acht slaan op ons noodgeschrei en ons gebed verhoren.
Ook in reformatorische kring ( niet binnen al de reformatorische kerken - daar is men vrij in om te kiezen ) vindt spontaan, maar ook georganiseerd, kringebed plaats.
We hebben juist weer mogen ervaren op een basisschool hoe de Heere op het gebed van zeer velen, o.a. ook dagelijks in kringgebed, een jonge moeder heeft willen sparen waarbij de artsen geen enkele hoop meer hadden.
De Heere is goed. Laten we dus Hem prijzen ook in onze handel en wandel – ook in de omgang met elkaar hier op het forum.
Naar boven

Auteur Bericht
ANID014

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 juli 2010, 02:25

CHATULIEM619 schreef:
Voor mij is het verhaal wel duidelijk, ze zijn bang dat de jongeren de evangelische kant opgaan. En dat is voor hen nog erger dan heiden worden.
Biddende jongeren beginnen nl vragen te stellen over God en geloof.....

( Voor de duidelijkheid – dit stukje schrijf ik niet omdat ik voor of tegen dat besluit van de Driestar ben).

Ik beleef het als intens verdrietig dat men zeer regelmatig hier op het vernieuwde forum zo veroordelend schrijft over broeders en zusters in de Heere die een reformatorische zienswijze zijn toegedaan.
Dat buitelt over elkaar heen om het maar af te keuren – ja zelfs met een tendens om eens flink af te geven op ‘dat soort’.
Maar onder hen zijn ook veel kinderen van de levende God – en het past ons dus niet zo’n toon aan te slaan.
Dus of we nu evangelisch zijn of gereformeerd of zwaar reformatorisch of rooms katholiek – wij hebben allen zo onze eigen dwaling – te kort en zonde. En wij allen hebben nodig gereinigd te worden in Zijn dierbaar kostbaar Bloed. Als we in Hem en uit Hem leven dan heiligt Hij ook ons gehele leven en leren wij ( en bidden wij ) om in liefde te wandelen zoals Hij dat bedoeld heeft. En dan behoren we ook tot die ene algemene ( katholieke) Kerk voortkomend uit al die kerken – kerkjes – evangelisaties – gemeenten en huisgroepen. Opdat Zijn Huis vol worde!!!!!!

Als men iets niet begrijpt van een medechristen of een hele groep medechristenen dan is het goed om te onderzoeken van waaruit men tot zo’n mening of standpunt is gekomen. ( Onderzoek alle dingen en behoud het goede).

Ook in reformatorische kring ( niet binnen al de reformatorische kerken - daar is men vrij in om te kiezen ) vindt spontaan, maar ook georganiseerd, kringebed plaats.
We hebben juist weer mogen ervaren op een basisschool hoe de Heere op het gebed van zeer velen, o.a. ook dagelijks in kringgebed, een jonge moeder heeft willen sparen waarbij de artsen geen enkele hoop meer hadden.
De Heere is goed. Laten we dus Hem prijzen ook in onze handel en wandel – ook in de omgang met elkaar hier op het forum.
Naar boven

Auteur Bericht
FLORA809

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 juli 2010, 05:35

God houdt zoveel van je,
dat Hij je neemt zoals je bent...

... maar Hij houdt teveel van je
om je zo te laten.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 juli 2010, 07:01

Weersverwachting ede:

temperatuur: 27 graden
windrichting: noord
Kans op regen: 60 %
Naar boven

Auteur Bericht
ESTHNA266

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 juli 2010, 08:18

hoi
ben net wakker geworden met een enorme hoofdpijn, heb ook flitsen voor mijn ogen. Mijn ouders komen ons zo halen aangezien we naar Zwolle door zouden. Ben ff niet in staat zelf auto te rijden.

heel veel plezier! Vind het wel erg jammer...
maar de veiligheid gaat voor alles.

groetjes Esther
Naar boven

Auteur Bericht
JOHANNEKE817

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 juli 2010, 08:30

God geeft je alles wat je nodig hebt, niet alles wat je wenst!
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 juli 2010, 08:50

MARISKA601 schreef:
Weersverwachting ede:

temperatuur: 27 graden
windrichting: noord
Kans op regen: 60 %

Ik wens jullie een hele gezellige, leuke dag toe. Lachende smiley

Groetjes Carien
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 juli 2010, 08:58

ANID014 schreef:

Laten we eerst een stellen dat dit toch een uiterst vreemd verhaal is van deze school. Ieder ander zou blij zijn als jongeren het verlangen hebben met elkaar te bidden. In plaats van te kiezen voor drugs, in café's rondhangen tot 6 uur 's nachts en alle andere dingen die tegenwoordig door de wereld gewoon geworden zijn, kiezen ze voor het leven van onderling gebed, en toewijding aan de Heer.
Zoals in zoveel andere situaties vinden ze vooral veel onbegrip bij medechristenen, die zich er geen raad mee weten en alles onder controle willen houden. Dat mondt uiteindelijk uit in een verbod op spontane bijeenkomsten, waarbij de Heer aanbeden wordt.
Dat evangelische karakter is iets wat hen tegen de borst stuit. Ik begrijp eerlijk je gezegd ook niet de kritiek die je op mijn bijdrage hebt. Er wordt in het artikel gesuggereerd dat de gebeden niet goed zijn, omdat er alleen maar op één manier gebeden mag worden. Je geeft terecht aan dat gebed uit meer onderdelen kan bestaan dan alleen een dankgebed.
De angst dat het Woord van God niet meer centraal staat, en dat het meer om emotie gaat dan om het geloof, is volledig ongegrond en staat een levende relatie met God in de weg.
Mogen we dan niet hier een duidelijk standpunt tegen innemen en de jongelui steunen in hun verlangen om God aan te roepen en elkaar geestelijk te steunen?
En wat betreft veroordelen, ik steun ieder christen die op zijn weg God van harte wil dienen en ik veroordeel iedereen die dat verlangen in de weg staat. En dat laatste schaam ik me absoluut voor. Mijn gebed voor mezelf is: laat ik een wegwijzer zijn, zodat anderen tot een dieper geloof komen en mijn grootste valkuil is, dat ikzelf die ontwikkeling in de weg kan staan.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 juli 2010, 09:15

Voor de wielrenners die vandaag aan de Tour beginnen:

Parijs is noch ver Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 juli 2010, 09:17

MARIO216 schreef:

Ik dacht 3641 km.......
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 juli 2010, 09:18

sportverdwazing ende wereldgelijkvormigheid... datgene waar de oudvaders voor gewaarschuwd hebben Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 juli 2010, 09:19

MARIO216 schreef:

.................. en de alpen moeten nog komen Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 juli 2010, 09:26

om 10 uur zit ik in de trein,op weg naar ede Knipoog smiley
fijne dag allemaal Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 juli 2010, 09:32

Het enige wat er van de school zelf staat is dit:
De school heeft besloten dat kringgebed altijd onder leiding moet staan van een docent en het gebed altijd moet worden voorafgegaan door Bijbelstudie. De schoolleiding zegt op zichzelf blij te zijn met de bidders, maar vindt dat degelijke initiatieven wel moeten passen binnen de uitgangspunten van de school. Ook vindt de leiding het van belang dat iedereen zich er bij thuis moet kunnen voelen.

De rest van het artikel zijn de meningen van anderen over dat besluit.
Er staat duidelijk dat de school op zich BLIJ is met het initiatief, maar wel onder begeleiding.

CHATULIEM619 schreef:
Laten we eerst een stellen dat dit toch een uiterst vreemd verhaal is van deze school. Ieder ander zou blij zijn als jongeren het verlangen hebben met elkaar te bidden. In plaats van te kiezen voor drugs, in café's rondhangen tot 6 uur 's nachts en alle andere dingen die tegenwoordig door de wereld gewoon geworden zijn, kiezen ze voor het leven van onderling gebed, en toewijding aan de Heer.
Gelukkig kunnen ze dat nog steeds, zelfs onder schooltijd, maar wel met begeleiding

Zoals in zoveel andere situaties vinden ze vooral veel onbegrip bij medechristenen, die zich er geen raad mee weten en alles onder controle willen houden. Dat mondt uiteindelijk uit in een verbod op spontane bijeenkomsten, waarbij de Heer aanbeden wordt.

Dat evangelische karakter is iets wat hen tegen de borst stuit.
Net als het Reformatorische karakter van de school jou hier duidelijk tegen de borst stuit. Zoals je dit schrijft is het een gevalletje van die splinter en die balk.

Ik begrijp eerlijk je gezegd ook niet de kritiek die je op mijn bijdrage hebt. Er wordt in het artikel gesuggereerd dat de gebeden niet goed zijn, omdat er alleen maar op één manier gebeden mag worden. Je geeft terecht aan dat gebed uit meer onderdelen kan bestaan dan alleen een dankgebed.
De angst dat het Woord van God niet meer centraal staat, en dat het meer om emotie gaat dan om het geloof, is volledig ongegrond en staat een levende relatie met God in de weg.
Mogen we dan niet hier een duidelijk standpunt tegen innemen en de jongelui steunen in hun verlangen om God aan te roepen en elkaar geestelijk te steunen?
Op een reformatorische school mag die school dus duidelijk dat standpunt innemen, en dat doen ze hier ook, wat jij wilt is evangelische regels toepassen op een reformatorische school

En wat betreft veroordelen, ik steun ieder christen die op zijn weg God van harte wil dienen en ik veroordeel iedereen die dat verlangen in de weg staat. En dat laatste schaam ik me absoluut voor. Mijn gebed voor mezelf is: laat ik een wegwijzer zijn, zodat anderen tot een dieper geloof komen en mijn grootste valkuil is, dat ikzelf die ontwikkeling in de weg kan staan.

Net als jij hou ik niet van het Reformatorische karakter van deze school. Om die reden zou ik mijn eigen kinderen nooit naar een Reformatorische school willen doen. Er zijn ook mensen die dat wel graag doen, en die mensen mogen dan ook van de bewuste school verlangen dat ze zich aan het Reformatorische karakter houden. En juist gezien het reformatorische karakter van deze school vind ik het mooi dat het onder begeleiding van een docent gewoon mag!

Laatst was er een topic over afschaffing van onderwijsvrijheid. Dan roept iedereen heel hard: dat moet niet, want dan hebben wij geen christelijke scholen meer. Maar een school zoals deze wil men dan toch eigenlijk maar wel weer weg hebben, of zich aan laten passen aan andere geloofsrichtingen. Beetje krom Smiley die vol vragen zit
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 828 829 830 831 832 833 834 ... 6194 Volgende
Pagina 831 van 6194