| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 23:11
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Shanita Is het niet zo dat het iets met de jeugd te maken kan hebben, dat dacht ik ergens gelezen te hebben. Met teveel aandacht van de moeder, en afwezige(kan ook psychichs afwezig zijn natuurlijk) vader?
Shanita. In de tijd dat onderzoeken van Buikhuizen naar een fysieke verklaring van homoseksualiteit niet politiek correct waren deed deze theorie opgang. Het idee was dat homoseksualiteit als oorzaak had dat er dingen fout zouden zijn gegaan in de identificatie met hun vader of moeder zo rond het zesde levensjaar. Er is onderzoek naar gedaan en omdat er verder niet zoveel over de oorzaak van homofilie bekend was, is deze gedachte een tijdlang gevolgd. Het was ook enigszins onderbouwd met statistiek. Iedereen die enig benul heeft van methodologisch verantwoord onderzoek in de sociale wetenschappen ziet echter meteen dat het rommelt aan alle kanten omdat de mate van identificatie domweg niet meetbaar is en er daarmee dus ook geen goede onderbouwing met statistische methodieken te maken is. Dat nog los van het feit dat statistiek geen sluitend bewijs kan bieden. De in andere draadjes genoemde onderzoeken waarbij hard wordt aangetoond dat er wel degelijk sprake is van een andere structuur in een deel van de hersenen is dat wel. Homofilie is aangeboren. Dat neemt niet weg dat omstandigheden wel een (versterkende) rol kunnen spelen. Nagenoeg alle gedrag kan worden verklaard uit aanleg en omgeving.
De theorie waarmee ik begon is ethisch ook onaanvaardbaar. Bij homofilie bij een kind zou dus de verklaring altijd liggen bij een gebrekkige identificatie naar de vader of de moeder toe, die dus 'schuldig' zou zijn. Bedenk dat een jaar of dertig, veertig geleden homofilie nog een veel groter taboe was dan nu. Je stond er dan als vader en moeder gekleurd op. Nogmaals: die hele theorie heeft geen wetenschappelijke basis. Het onderzoek naar de hersenstructuur van homofiele mannen en vrouwen is zeer goed onderbouwd en geeft een plausibele verklaring. Homofilie is gewoon aangeboren.
Thomas. die vindt dat er eerder wat mis is met homofoben. |
prima reactie, nu ook wetenschappelijk onderbouwd zonder het als een ziekte te kenschetsen, zo vind ik het nog de meest plausibele omschrijving van het verschijnsel homofilie aller tijden; het laat de mens heel zonder over hem/haar te oordelen en dat is het gevolg van hun lange strijd om aanvaard te worden zoals ze zijn. Ze hebben er ook niet om gevraagd en hebben het er al moeilijk genoeg mee. Voor mij staat dat ze feilbaar mens zijn net als alle anderen en daarmee gelijk aan ieder ander mens. Ik zal niet juichend in een gayprideparade meedansen maar accepteer ze wel in wie ze zijn, hoe ze zich gedragen is hun eigen verantwoordelijkheid, en daar is bij wat ik niet zal onderschrijven. Ik heb al eens ergens geschreven over dit onderwerp dat er onder hetero's net zo zeer excessief gedrag is als onder homo's, dat we als menssoort zeker niet beter zijn. Er zijn er die ik onder mijn vrienden reken en er zijn er voor wie ik respect heb. Hen veroordelen is tegen de leer van Christus van wie wij volgelingen zijn: heb uw naasten lief gelijk uzelf. Ik ben er uit, hoor.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 23:15
|
|
|
|
nee toch???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 23:26
|
|
|
|
Hiep hiep hoera voor Herman040 !!
Hartelijk gefeliciteerd Herman, je hebt me (weer) ingehaald 'k Hoop dat je een leuke dag hebt gehad !
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE015
|
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 23:31
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | nee toch???  |
Wat is er gebeurd? Grace
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE015
|
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 23:31
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | nee toch???  |
Wat is er gebeurd? Grace
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 23:32
|
|
|
|
|
Geschokt....woorden schieten tekort!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE015
|
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 23:35
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Euhhh, geen gedicht, maar een verkorte bijbelstudie. Weet niet meer waar ik em vandaan heb; mss heb je er wat aan.
GrZing!
Eeuwige hoop In iedere taal is hoop één van de mooiste woorden. Hoop in het hart brengt geduld en kracht om moeiten en problemen te verdragen en om te kunnen gaan met de druk die het leven soms geeft. Hoop voert ons niet om de problemen heen, maar geeft ons de kracht om er doorheen te gaan. Het tegengestelde van hoop is hopeloosheid. Hopeloosheid ondermijnt onze initiatieven en zelfs onze wil om te leven. Het is tragisch om te moeten leven zonder hoop, maar het is nog veel tragischer om zonder hoop de dood in te gaan. Gelukkig is dat niet het lot van de persoon die zich heeft toegewijd aan Jezus!
Spreuken 14:32 Een goddeloze gaat door zijn slechtheid ten onder: Een rechtvaardige vindt als hij sterft een schuilplaats.
In Efeze 2:12 spreekt Paulus over het leven zonder Christus, zonder hoop, zonder God in de wereld. Er is niet alleen in dit leven een verschil tussen deze twee groepen mensen, maar ook in de dood. De ene groep mensen is door het geloof één geworden met Christus, terwijl anderen in de geestelijke wereld geen eenheid met Christus hebben. Het is een geweldige waarheid dat voor wie Jezus heeft aangenomen, de dood eigenlijk slechts een overstap is. Soms lijkt het alsof sommige christenen zich hiervan maar nauwelijks bewust zijn.
We hebben nu gezien hoe belangrijk en kostbaar hoop is voor een mens. Maar nog belangrijker dan hoop, is volharden in die hoop. Hoop die volhardt, is zeldzaam in deze wereld. Ze is echter ook heel kostbaar, en daarom kijken we nu naar twee beelden van hoop in het Nieuwe Testament in wel in Hebreeën 6. Het eerste beeld schetst de hoop als een toevluchtsoord. (Hebreeën 6: 16:18 ~.......~)
De schrijver van de Hebreeënbrief verzekert ons dat ons vertrouwen op God gebaseerd is op twee onwankelbare, onveranderlijke dingen, namelijk Gods woord en Gods eed. Eigenlijk was het niet nodig dat God ons nog meer gaf dan zijn Woord, maar Hij wilde volledig garanderen dat wij volle zekerheid zouden hebben, en daarom gaf Hij ons zijn woord en bekrachtigde dat vervolgens met een eed. Daardoor mogen wij absoluut zeker weten dat God ons niet de zegen zal onthouden die Hij voor ons bestemd heeft. Wat er in dit leven ook op ons afkomt, we mogen zonder twijfel vertrouwen op Gods plan met ons leven. Geen storm, geen situatie, geen macht of kracht, kan ons de zegen ontnemen die God voor ons in het verschiet heeft.
De NBG-vertaling zegt in Hebreeën 6:18: “...opdat wij, die (tot Hem de) toevlucht genomen hebben, een krachtige aansporing zouden hebben om de hoop te grijpen, die voor ons ligt. Het beeld dat hier wordt geschetst is afkomstig uit het Oude Testament. Als iemand in het Oude Testament werd opgejaagd door een bloedwreker die hem wilde doden, dan was er maar één plaats waar hij heen kon vluchten voor veiligheid: het altaar van God. Als iemand vluchtte naar het altaar van God en de horens van het altaar vastgreep, dan mocht niemand hem daar vandaan slepen, totdat hij verzekerd was van een eerlijk proces. We vinden een duidelijke beschrijving van dit principe in het verhaal van Joab, in 1 Koningen 2:28.
De schrijver van de Hebreeënbrief gebruikt dit beeld van het vluchten naar het altaar van God en het vastgrijpen van de horens van het altaar. Hij zegt: “Die vluchtplaats, dat altaar, is onze hoop op Gods onveranderlijke woord en zijn eed.” Als we deze horens vastgrijpen, dan kan niets ons daar vandaan trekken. We kunnen worden opgejaagd door schuldgevoel, onzekerheid, angst voor de toekomst, angst voor ziekte, enzovoorts, maar als we ons vastgrijpen aan Gods altaar van hoop, dan vinden we daarin een toevluchtsoord van gegarandeerde en blijvende veiligheid.
In Hebreeën 6:19 en 20 vinden we een tweede beeld van hoop, onmiddellijk na het vorige. Hoop is niet alleen een vluchtplaats in moeilijke tijden, maar ze is ook een anker voor onze ziel. Als we deze tekst analytisch bekijken dan kunnen we als volgt redeneren: “Goed, hoop is dus een anker. Dat roept het beeld op van een boot die met een anker wordt vastgelegd. Waarom heeft een boot een anker nodig? Omdat een boot ronddobbert in water, een onstabiel, onzeker en veranderlijk element zonder vastigheid. Water kun je niet vastpakken, en als je ernaar grijpt met je handen, glipt het tussen je vingers door. In water is geen veiligheid of zekerheid te vinden. Om toch veiligheid te bereiken, moet een boot zijn anker laten zakken dóór het onstabiele element van water heen, totdat het anker een stabieler element bereikt: de rots, of de bodem van de zee, of het vasteland. We kunnen ons leven bekijken net zoals die boot. We bevinden ons op zee, in een wereld of situatie die volkomen onstabiel is. Er is niets permanent of blijvend. Er is niets wat we kunnen vastgrijpen om veiligheid te vinden. Daarom moeten wij ons anker van hoop laten zakken door het gebied van het tijdelijke heen, tot in het gebied van de eeuwigheid. Alleen in de eeuwige, onveranderlijke wereld van God - zijn tegenwoordigheid, zijn Woord, de persoon en het werk van Jezus Christus - is blijvende veiligheid. Laten we opnieuw, heel bewust ons anker vastleggen in de persoon en het werk van de Heer Jezus Christus. |
Bedankt Zinga, vooral het laatste gedeelte spreekt me heel erg aan. Liefs, Grace
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE015
|
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 23:35
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Euhhh, geen gedicht, maar een verkorte bijbelstudie. Weet niet meer waar ik em vandaan heb; mss heb je er wat aan.
GrZing!
Eeuwige hoop In iedere taal is hoop één van de mooiste woorden. Hoop in het hart brengt geduld en kracht om moeiten en problemen te verdragen en om te kunnen gaan met de druk die het leven soms geeft. Hoop voert ons niet om de problemen heen, maar geeft ons de kracht om er doorheen te gaan. Het tegengestelde van hoop is hopeloosheid. Hopeloosheid ondermijnt onze initiatieven en zelfs onze wil om te leven. Het is tragisch om te moeten leven zonder hoop, maar het is nog veel tragischer om zonder hoop de dood in te gaan. Gelukkig is dat niet het lot van de persoon die zich heeft toegewijd aan Jezus!
Spreuken 14:32 Een goddeloze gaat door zijn slechtheid ten onder: Een rechtvaardige vindt als hij sterft een schuilplaats.
In Efeze 2:12 spreekt Paulus over het leven zonder Christus, zonder hoop, zonder God in de wereld. Er is niet alleen in dit leven een verschil tussen deze twee groepen mensen, maar ook in de dood. De ene groep mensen is door het geloof één geworden met Christus, terwijl anderen in de geestelijke wereld geen eenheid met Christus hebben. Het is een geweldige waarheid dat voor wie Jezus heeft aangenomen, de dood eigenlijk slechts een overstap is. Soms lijkt het alsof sommige christenen zich hiervan maar nauwelijks bewust zijn.
We hebben nu gezien hoe belangrijk en kostbaar hoop is voor een mens. Maar nog belangrijker dan hoop, is volharden in die hoop. Hoop die volhardt, is zeldzaam in deze wereld. Ze is echter ook heel kostbaar, en daarom kijken we nu naar twee beelden van hoop in het Nieuwe Testament in wel in Hebreeën 6. Het eerste beeld schetst de hoop als een toevluchtsoord. (Hebreeën 6: 16:18 ~.......~)
De schrijver van de Hebreeënbrief verzekert ons dat ons vertrouwen op God gebaseerd is op twee onwankelbare, onveranderlijke dingen, namelijk Gods woord en Gods eed. Eigenlijk was het niet nodig dat God ons nog meer gaf dan zijn Woord, maar Hij wilde volledig garanderen dat wij volle zekerheid zouden hebben, en daarom gaf Hij ons zijn woord en bekrachtigde dat vervolgens met een eed. Daardoor mogen wij absoluut zeker weten dat God ons niet de zegen zal onthouden die Hij voor ons bestemd heeft. Wat er in dit leven ook op ons afkomt, we mogen zonder twijfel vertrouwen op Gods plan met ons leven. Geen storm, geen situatie, geen macht of kracht, kan ons de zegen ontnemen die God voor ons in het verschiet heeft.
De NBG-vertaling zegt in Hebreeën 6:18: “...opdat wij, die (tot Hem de) toevlucht genomen hebben, een krachtige aansporing zouden hebben om de hoop te grijpen, die voor ons ligt. Het beeld dat hier wordt geschetst is afkomstig uit het Oude Testament. Als iemand in het Oude Testament werd opgejaagd door een bloedwreker die hem wilde doden, dan was er maar één plaats waar hij heen kon vluchten voor veiligheid: het altaar van God. Als iemand vluchtte naar het altaar van God en de horens van het altaar vastgreep, dan mocht niemand hem daar vandaan slepen, totdat hij verzekerd was van een eerlijk proces. We vinden een duidelijke beschrijving van dit principe in het verhaal van Joab, in 1 Koningen 2:28.
De schrijver van de Hebreeënbrief gebruikt dit beeld van het vluchten naar het altaar van God en het vastgrijpen van de horens van het altaar. Hij zegt: “Die vluchtplaats, dat altaar, is onze hoop op Gods onveranderlijke woord en zijn eed.” Als we deze horens vastgrijpen, dan kan niets ons daar vandaan trekken. We kunnen worden opgejaagd door schuldgevoel, onzekerheid, angst voor de toekomst, angst voor ziekte, enzovoorts, maar als we ons vastgrijpen aan Gods altaar van hoop, dan vinden we daarin een toevluchtsoord van gegarandeerde en blijvende veiligheid.
In Hebreeën 6:19 en 20 vinden we een tweede beeld van hoop, onmiddellijk na het vorige. Hoop is niet alleen een vluchtplaats in moeilijke tijden, maar ze is ook een anker voor onze ziel. Als we deze tekst analytisch bekijken dan kunnen we als volgt redeneren: “Goed, hoop is dus een anker. Dat roept het beeld op van een boot die met een anker wordt vastgelegd. Waarom heeft een boot een anker nodig? Omdat een boot ronddobbert in water, een onstabiel, onzeker en veranderlijk element zonder vastigheid. Water kun je niet vastpakken, en als je ernaar grijpt met je handen, glipt het tussen je vingers door. In water is geen veiligheid of zekerheid te vinden. Om toch veiligheid te bereiken, moet een boot zijn anker laten zakken dóór het onstabiele element van water heen, totdat het anker een stabieler element bereikt: de rots, of de bodem van de zee, of het vasteland. We kunnen ons leven bekijken net zoals die boot. We bevinden ons op zee, in een wereld of situatie die volkomen onstabiel is. Er is niets permanent of blijvend. Er is niets wat we kunnen vastgrijpen om veiligheid te vinden. Daarom moeten wij ons anker van hoop laten zakken door het gebied van het tijdelijke heen, tot in het gebied van de eeuwigheid. Alleen in de eeuwige, onveranderlijke wereld van God - zijn tegenwoordigheid, zijn Woord, de persoon en het werk van Jezus Christus - is blijvende veiligheid. Laten we opnieuw, heel bewust ons anker vastleggen in de persoon en het werk van de Heer Jezus Christus. |
Bedankt Zinga, vooral het laatste gedeelte spreekt me heel erg aan. Liefs, Grace
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 23:43
|
|
|
|
| MIEK114 schreef: | | Zeker mooi geschreven...... en waar.... |
tnx !
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
|
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
JONATHAN890
|
op maandag 1 november 2010, 20:47
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE015
|
|
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | | Geschokt....woorden schieten tekort! |
Joh, ik ben me te pletter geschrokken, begreep het eerst niet! Ik miste hem ook al een tijdje, daarom dus. Ik ben nu even sprakeloos, zit niet snel zonder woorden, maar nu. Grace
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE015
|
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 23:44
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | | Geschokt....woorden schieten tekort! |
Joh, ik ben me te pletter geschrokken, begreep het eerst niet! Ik miste hem ook al een tijdje, daarom dus. Ik ben nu even sprakeloos, zit niet snel zonder woorden, maar nu. Grace
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 23:45
|
|
|
|
|
Wat schokkend, zo'n jong iemand nog, zo snel, zo plotseling.......Dat zijn dierbaren Gods Liefde heel nabij mogen voelen getroost in de wetenschap dat hun Arjan thuis is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 23:47
|
|
|
|
|
up
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 23:56
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Zouden we op de een of andere manier niet onze steun kunnen betuigen aan Arjan's vrouw en familie? Zoals een kaartje bijvoorbeeld... |
Als zijn familie dit leest , lijkt dit mij voldoende.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NAOMI695
|
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 23:57
|
|
|
|
Ik lees hier over "gedrag" en "praktiseren van" ... Mijn eigen broer is homo en hij gedraagt zich niet als, hij praktiseert niets ... Hij is gewoon zichzelf en dat is wie hij is in totaliteit. Ik heb ook geen hetero gedrag, en ik praktiseer ook geen hetero gedrag. Zo is hij gewoon wie hij is en dat is ... ... mijn broer en ik houd van hem. En als we elk gebod in de bijbel letterlijk gaan nemen, staan we allemaal een ark te bouwen, net als Noach. Om te lezen wat voor God een gruwel is, ontdekken we wie God is. Niet wie de homo is. Het zegt iets over God, hoe heilig hij is. Bovendien, moeten we niet allemaal ons "vlees kruisigen"? Onze eigen lustgevoelens vallen daaronder. Kan jij je verlangens negeren? Totaal? Naar de andere sexe, een mooie auto, nieuwe schoenen, een ijsje, chocolade? Dat zijn allemaal vleselijke verlangens. Ben jij heilig en zuiver omdat je toevallig hetero bent? Nee Ben jij heilig en zuiver omdat je toevallig homo bent? Nee Daarin is geen verschil. God is heilig en zuiver. En daar gaat het om. Als je zo graag wilt oordelen, oordeel dan je zelf. En laat die ander met rust.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLEURENPR976
|
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 23:58
|
|
|
|
De discussie die hier wordt gevoerd volg ik met koude rillingen over mijn rug! "Wat is er "mis" met homofilie?? Deze kop die een discussie doet losweken is eigenlijk al tendentieus, met zo'n "slagzin" start start je geen open discussie maar dit is eigenlijk niet het belangrijkste. In de eerste plaats prijs ik hen die het opnemen voor onze sexueel anders georiënteerde medemens, hun uitgangspunt is Liefde en Mededogen en dat is, als we kijken naar onze bijbelse opdracht, het uitgangspunt om als mensen naar elkaar om te zien, ongeacht kleur, geloof, geaardheid of wat dan ook. Gelukkig maar dat er mensen zijn onder ons die vanuit LIEFDE het leven benaderen en ook dit onderwerp. Dank jullie wel!
De koude rillingen lopen over mijn rug als ik lees hoe er mensen zijn die medogenloos en harteloos hier hun eigen waarheid of hun eigen gelijk willen verkondigen, ons met bijbelteksten proberen te bewerken of met zgn. wetenschappelijk onderbouwde verhalen en dat op een site van mensen waarvan het merendeel een levenswijze vanuit Liefde nastreeft. Liefde zoals het Christendom, het Boedhisme of de Islam ons voorhouden. Mensen die harteloos en medogenloos menen hun eigen gelijk maar erger nog hun vooroordelen of oordelen over onze homofiele medemens hier menen te moeten dumpen, al dan niet voorzien van uit hun verband gerukte bijbelteksten en "wijsheden", tegen hen zou ik willen zeggen: Ga U diep schamen, liefst in de stilte van Uw binnenkamer! U bent alleen maar bezig met eigen gelijk, het strelen van uw eigen ego en met uw eigen "waarheid"! De Goede God, Schepper van deze mooie aarde heeft een belangrijke boodschap voor ons achter gelaten: HEB ELKANDER LIEF GELIJK OOK IK U HEB LIEF GEHAD ! Als we dit als uitgangspunt nemen zijn al deze discussies en zeker zoals sommigen die hier voeren OVERBODIG!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE129
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 00:12
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Als zijn familie dit leest , lijkt dit mij voldoende. |
Ja Waarschijnlijk wel, tjonge wat schrik ik hiervan zeg. Op de picknick heb ik hem nog even gesproken samen met zijn vrouw. Tjonge wat vreselijk voor haar zeg, wat zal ze hem missen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE129
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 00:18
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | Het wordt dus de kabouterhut rond 20uur.
http://www.kabouterhut.nl/
Barchman Wuijtierslaan 202 3819 AC Amersfoort Tel.: 033 461 90 92
Degene die niet meegaan eten kunnen mij een mailtje sturen, dan geef ik ze mijn mobiele nummer, om te vragen waar we zitten. |
Helaas heb ik geen oppas kunnen regelen voor Johan, ik zal dus niet kunnen komen, volgende keer beter.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 00:31
|
|
|
|
| KLEURENPR976 schreef: | De discussie die hier wordt gevoerd volg ik met koude rillingen over mijn rug! "Wat is er "mis" met homofilie?? Deze kop die een discussie doet losweken is eigenlijk al tendentieus, met zo'n "slagzin" start start je geen open discussie maar dit is eigenlijk niet het belangrijkste. In de eerste plaats prijs ik hen die het opnemen voor onze sexueel anders georiënteerde medemens, hun uitgangspunt is Liefde en Mededogen en dat is, als we kijken naar onze bijbelse opdracht, het uitgangspunt om als mensen naar elkaar om te zien, ongeacht kleur, geloof, geaardheid of wat dan ook. Gelukkig maar dat er mensen zijn onder ons die vanuit LIEFDE het leven benaderen en ook dit onderwerp. Dank jullie wel!
De koude rillingen lopen over mijn rug als ik lees hoe er mensen zijn die medogenloos en harteloos hier hun eigen waarheid of hun eigen gelijk willen verkondigen, ons met bijbelteksten proberen te bewerken of met zgn. wetenschappelijk onderbouwde verhalen en dat op een site van mensen waarvan het merendeel een levenswijze vanuit Liefde nastreeft. Liefde zoals het Christendom, het Boedhisme of de Islam ons voorhouden. Mensen die harteloos en medogenloos menen hun eigen gelijk maar erger nog hun vooroordelen of oordelen over onze homofiele medemens hier menen te moeten dumpen, al dan niet voorzien van uit hun verband gerukte bijbelteksten en "wijsheden", tegen hen zou ik willen zeggen: Ga U diep schamen, liefst in de stilte van Uw binnenkamer! U bent alleen maar bezig met eigen gelijk, het strelen van uw eigen ego en met uw eigen "waarheid"! De Goede God, Schepper van deze mooie aarde heeft een belangrijke boodschap voor ons achter gelaten: HEB ELKANDER LIEF GELIJK OOK IK U HEB LIEF GEHAD ! Als we dit als uitgangspunt nemen zijn al deze discussies en zeker zoals sommigen die hier voeren OVERBODIG! |
Dank, dank, dank, dank voor je heldere, prachtige, krachtige pleidooi, ik kan me er geheel in vinden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 00:46
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | | tjoh....wat een mooie gesprekken voer jij dan !! |
ja het is een bijzonder iemand waarmee ik dit gesprek voerde...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 00:51
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | In de late avond van 30 juni is webmaster en organist, bij ons bekend als arjan007, overleden.
Als organist was hij bekend in de omgeving van Amerongen.
Een aantal weken geleden werd bij hem een ernstige ziekte geconstateerd, waaraan hij is overleden.
Enkelen van ons hebben arjan nog op de picknick van 22 mei gesproken. Laten we bidden voor zijn vrouw en alle andere nabestaanden.
Arjan mocht de leeftijd bereiken van 44 iaar. |
Niet te geloven zeg... onze bond... Lieve Arjan, ergens bij God leef jij door, maar wat laat je (ongewild) achter en dan denk ik met name je zo geliefde vrouw. Dat God met jou moge zijn en bij je vrouw !!! en de nabestaanden.
Ik schrik hier toch wel van... Arjan had zo gehoopt oud te worden, zoveel jaren nog te beleven met zijn vrouw. Trouw was hij in de chatbox maanden (misschien wel jaren) en daar ontmoette ik hem ook, en heel soms een mooie privechat over het geloof... na maanden (misschien wel na jaren) op 22 mei sprak ik hem dan eindelijk live, ik zie mezelf nog staan, denkende dat een andere vrouw bij hem hoorde... ik kon er gelukkig om lachen... Heel vreemd om nu te zien dat dat m'n enige en laatste kans was om hem te ontmoeten.
Ik wens Arjans vrouw en de nabestaanden heel veel troost en Gods nabijheid toe ! Don't give up, no matter how hard life can be sometimes... God is with us ! and He will help us through (it)... !
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op vrijdag 9 juli 2010, 00:55
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 01:36
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | In de late avond van 30 juni is webmaster en organist, bij ons bekend als arjan007, overleden.
Een aantal weken geleden werd bij hem een ernstige ziekte geconstateerd, waaraan hij is overleden.
Enkelen van ons hebben arjan nog op de picknick van 22 mei gesproken. Laten we bidden voor zijn vrouw en alle andere nabestaanden.
Arjan mocht de leeftijd bereiken van 44 iaar. |
Wat een verschrikkelijk nieuws.... Van harte wens ik zijn vrouw en de andere nabestaanden toe dat zij zich gedragen mogen weten door de Heere, juist ook in deze moeilijke tijd.
Hartelijke groet, Liesbeth
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 06:29
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Shanita Is het niet zo dat het iets met de jeugd te maken kan hebben, dat dacht ik ergens gelezen te hebben. Met teveel aandacht van de moeder, en afwezige(kan ook psychichs afwezig zijn natuurlijk) vader?
Shanita: In de tijd dat onderzoeken van Buikhuizen naar een fysieke verklaring van homoseksualiteit niet politiek correct waren deed deze theorie opgang. Het idee was dat homoseksualiteit als oorzaak had dat er dingen fout zouden zijn gegaan in de identificatie met hun vader of moeder zo rond het zesde levensjaar. Er is onderzoek naar gedaan en omdat er verder niet zoveel over de oorzaak van homofilie bekend was, is deze gedachte een tijdlang gevolgd. Het was ook enigszins onderbouwd met statistiek. Iedereen die enig benul heeft van methodologisch verantwoord onderzoek in de sociale wetenschappen ziet echter meteen dat het rommelt aan alle kanten omdat de mate van identificatie domweg niet meetbaar is en er daarmee dus ook geen goede onderbouwing met statistische methodieken te maken valt. Dit nog los van het feit dat statistiek geen sluitend bewijs kan bieden. De in andere draadjes genoemde onderzoeken waarbij hard wordt aangetoond dat er wel degelijk sprake is van een andere structuur in een deel van de hersenen, is dat wel. Homofilie is aangeboren. Dat neemt niet weg dat omstandigheden wel een (versterkende) rol kunnen spelen. Nagenoeg alle gedrag kan worden verklaard uit aanleg en omgeving.
De theorie waarmee ik begon, is ethisch ook onaanvaardbaar. Bij homofilie bij een kind zou dus de verklaring altijd liggen bij een gebrekkige identificatie naar de vader of de moeder toe, die daarmee 'schuldig' zou zijn. Bedenk dat een jaar of dertig, veertig geleden homofilie nog een veel groter taboe was dan nu. Je stond er dan als vader en moeder gekleurd op. Nogmaals: die hele theorie heeft geen wetenschappelijke basis. Het onderzoek naar de hersenstructuur van homofiele mannen en vrouwen is wel zeer goed onderbouwd en geeft een plausibele verklaring. Homofilie is gewoon aangeboren.
Thomas, die vindt dat er eerder wat mis is met homofoben. |
Hoi Thomas,
Ja, ik begrijp het.
Je zou inderdaad ouders onterecht kunnen beschuldigen met de 'oorzaak ligt in de jeugd' theorie.
En de mate van indentificatie is inderdaad onmeetbaar.
En hierdoor etisch onaanvaardbaar.
Ik heb het zelf ook niet zo op homofoben, en andere veroordelaars.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 9 juli 2010, 06:33
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 08:10
|
|
|
|
Bedankt voor deze link, Thomas. Ineens dringt tot mij door, dat ik zijn vrouw persoonlijk ken. De foto kwam mij altijd al bekend voor. Ik ben een paar keer met haar op een groepsreis geweest. Het voelt als heel jammer dat ik daar nu pas achter kom en dit niet meer met hem kan delen. We hebben het regelmatig over haar gehad, ook omdat zij een collega is. Des te meer een reden voor mij om een kaartje te sturen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 08:41
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 08:50
|
|
|
|
| GERDA928 schreef: | sorry, maar ik word er een beetje ziek en heel boos als ik lees hoe je over homofilie denkt. Weet wat je deze mensen aandoet!!!! Weet jij hoe het voelt als men van je walgt en je afkeurt om iets waar je niks aan kan doen, waar je mee geboren bent. Weet jij hoeveel homo's of lesbo's geprobeert hebben zichzelf van het leven te beroven omdat ze het niet aan konden. Gelukt of niet. En ook weet ik heus wel dat er onder homo's mensen zijn die het om de sex te doen is en dat keur ik niet goed. Maar zijn er ook geen hetero's waar het allemaal om sex te doen is? En ben jij zo sterk dat je nooit gedachten heb over vrouwen die sexueel getint zijn enz. | Zoals al eerder aangegeven is in andere discussies, is er een verschil tussen principes en mensen. Ik praat over principes, dat dat voor mensen niet altijd leuk is, is ten tweede. Hoe je dat in de praktijk brengt, is een andere discussie vind ik.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 09:07
|
|
|
|
Shanita: In de tijd dat onderzoeken van Buikhuizen naar een fysieke verklaring van homoseksualiteit niet politiek correct waren deed deze theorie opgang. Het idee was dat homoseksualiteit als oorzaak had dat er dingen fout zouden zijn gegaan in de identificatie met hun vader of moeder zo rond het zesde levensjaar. Er is onderzoek naar gedaan en omdat er verder niet zoveel over de oorzaak van homofilie bekend was, is deze gedachte een tijdlang gevolgd. Het was ook enigszins onderbouwd met statistiek. Iedereen die enig benul heeft van methodologisch verantwoord onderzoek in de sociale wetenschappen ziet echter meteen dat het rommelt aan alle kanten omdat de mate van identificatie domweg niet meetbaar is en er daarmee dus ook geen goede onderbouwing met statistische methodieken te maken valt. Dit nog los van het feit dat statistiek geen sluitend bewijs kan bieden. De in andere draadjes genoemde onderzoeken waarbij hard wordt aangetoond dat er wel degelijk sprake is van een andere structuur in een deel van de hersenen, is dat wel. Homofilie is aangeboren. Dat neemt niet weg dat omstandigheden wel een (versterkende) rol kunnen spelen. Nagenoeg alle gedrag kan worden verklaard uit aanleg en omgeving.
De theorie waarmee ik begon, is ethisch ook onaanvaardbaar. Bij homofilie bij een kind zou dus de verklaring altijd liggen bij een gebrekkige identificatie naar de vader of de moeder toe, die daarmee 'schuldig' zou zijn. Bedenk dat een jaar of dertig, veertig geleden homofilie nog een veel groter taboe was dan nu. Je stond er dan als vader en moeder gekleurd op. Nogmaals: die hele theorie heeft geen wetenschappelijke basis. Het onderzoek naar de hersenstructuur van homofiele mannen en vrouwen is wel zeer goed onderbouwd en geeft een plausibele verklaring. Homofilie is gewoon aangeboren.
Thomas, die vindt dat er eerder wat mis is met homofoben. |
De aloude discussie tussen nature en nurture laait weer op. In het verleden hebben we al vaker onze degens daarover gekruisd en waarschijnlijk zullen we dat ook in de toekomst blijven doen. Er zijn mensen die van nature geen angst kennen. Dat is aangeboren, kunnen ze niks aan doen. In hun jeugd zoeken ze altijd spanning op en veel van deze mensen komen al vroeg in aanraking met de politie. En het worden ook draaideurcriminelen. Omdat ze niet zonder spanning en avontuur in hun leven kunnen en ze zoeken iedere keer de grenzen op. Als we jouw gedachtengang zouden volgen, zouden we ze dit gedrag niet mogen aanrekenen, omdat ze er niks aan kunnen doen. Of kinderen die geboren zijn met een aan autisme verwante stoornis, zou je elk gedrag daarvan moeten goedkeuren, of moet je juist ze meer opvoeden????? Persoonlijk zou ik veel minder moeite hebben met het gedrag van homo's als er geen Gay Parade was, je 's avonds veilig op een parkeerplaats kunt staan, en het Vondelpark weer toegankelijk was voor ouders met kinderen. Om nog maar niet te spreken van de paarse kerststal en andere antichristelijke varianten. Elk mens heeft bepaalde driften, en die moet je reguleren. Het lijkt wel alsof homo's een vrijbrief hebben om hun drift uit te leven op andere mensen. Om terug te keren op mijn voorbeeld. Autocoureurs zijn een voorbeeld van mensen die een hoge drempel hebben wat betreft angst. Het is maar net hoe je met een bepaalde aanleg omgaat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 09:12
|
|
|
|
Arjan mocht de leeftijd bereiken van 44 iaar. | Woorden schieten tekort, gebed blijft over voor degene die achtergebleven zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |