ChristianMatch

Forum

welk boek lees jij momenteel?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 871 872 873 874 875 876 877 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: maandag 12 juli 2010, 13:36

momenteel ben ik begonnen in 'Thuiskomst" van Randy Alcorn.
Twee jeugdvrienden zijn elkaar uit het oog verloren. De één is een rijke zakenman geworden, de ander is in China en moet zwaarlijden onder vervolging om z'n geloof en dat ontmoeten ze elkaar weer....aangrijpend boek, bepaald je er wel weer bij waar het echt om gaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 12 juli 2010, 13:43

MARY052 schreef:
De regen komt hier met bakken uit de lucht vallen, het is bloedje heet, en zo nu en dan rommelt het. Vannacht was het ook slecht weer.

Mary

Het is hier heeeeeeeeeeerlijk,heb lekker alleen door de regen en het onweer gewandeld........ben kleddernat maar dik tevreden terug gekomen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 12 juli 2010, 14:07

RENSKE067 schreef:
ach ja is makkelijk om de scheids de schuld te geven maar ze waren gewoon niet goed genoeg en niet slim genoeg
daarbij hebben ze de kansen die ze kregen ook niet benut
dat is niet de fout van de scheids maar hun eigen fout
en ja het was idd een corner en het heeft me al vaker verbaasd dit toernooi dat de scheids/grens dat niet ziet
niet alleen bij nederland overigens
vooral het niveau van de grensrechters was bedroevend
maar daar hebben veel meer landen last van gehad

Ja kijk, en dát zeggen ze weer niet ......... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 12 juli 2010, 14:10

ANNETTE050 schreef:
momenteel ben ik begonnen in 'Thuiskomst" van Randy Alcorn.
Twee jeugdvrienden zijn elkaar uit het oog verloren. De één is een rijke zakenman geworden, de ander is in China en moet zwaarlijden onder vervolging om z'n geloof en dat ontmoeten ze elkaar weer....aangrijpend boek, bepaald je er wel weer bij waar het echt om gaat.

Ik heb hier nog een paar boeken liggen van Randy Alcorn en ik kom er niet doorheen cq ze boeien mij niet echt.....
Dus , als iemand interesse heeft......je mag ze gratis hebben.....
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: maandag 12 juli 2010, 14:13

Vanaf nu graag on topic over homofilie.

Vanaf nu ook inhoudelijk en niet op de man!
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 12 juli 2010, 14:14

CHATULIEM619 schreef:
Ik vraag me af wat voor invloed dit alles heeft op het denken over God. Hoe kun je een God van liefde zien als je ervan uitgaat dat Hij alles bepaalt over recht en onrecht op deze wereld?
Eerlijk gezegd denk ik anders over God. God is niet zo willekeurig als je doet vermoeden. God heeft er geen plezier in mensen verdriet te doen. God straft niet zomaar, als Hij dat zou doen, zouden we geen van alle stand kunnen houden.
Mijn God is een God van liefde. Mijn God is een God van genade, zelfs voor de grootste zondaars. Mijn God is te verbidden, houdt rekening met mij. Mijn God verhoort gebeden. Ik hoop dat de jouwe dat ook is. Want zoals jij God beschrijft is Hij onverbiddelijk, willekeurig en wreed. En daar kan ik me totaal niet in vinden.

Ben ik het toch een keer met je eens Chat... Verraste, verbaasde smiley Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 12 juli 2010, 14:39

DAVID923 schreef:
nergens zeg ik dat iemand die een kerk verlaat per defenitie een naam-christen is.

een naam christen is iemand die zegt christen te zijn, maar niet wedergeboren is.

Als je niet wedergeboren bent hoe kan je dan uberhaupt een "christen" heten... (ook al heet dat dan blijkbaar een 'naam christen') ?

Maar goed, dit topic ging over kerkverlating... en dan blijkbaar -gezien de titel van dit topic- over kerkverlating door geloofstwijfel en/of ongeloof.
Dat lijkt me niet echt een goed teken en aan de ene kant ook wel weer logisch... in de kerk kom je mijns inziens in de 1e plaats voor God.
Maar de kerk is meer... je komt er ook om je geloof te delen... en de liefde te ervaren zowel van God als de mensen.
Het lijkt me knap lastig wanneer je dat niet zo ervaart, sterker nog als gemeenteleden zich niet meer bekommeren om elkaar.
Juist in de kerk kan ik me voorstellen dat je een bepaalde verwachting hebt en hoe hard kan het dan zijn als de werkelijkheid zo anders blijkt.

Het wezenlijke van het christelijke geloof is immers: God liefhebben boven alles en je naaste als jezelf... als dat laatste ontbreekt, of mensen vergeten even dat ze zelf de genade net zo hard nodig hebben en zoeken naar de bekende splinter terwijl ze hun eigen balk niet zien, dan kan dat hard aankomen.
Vaak hoor je toch dat dat een reden is dat mensen zich niet meer thuisvoelen in een gemeente.
Teleurstelling in mensen kan dus een reden zijn.

Teleurstelling in God misschien ook... mensen krijgen soms heel wat te verduren... dan wordt er getrokken aan de 'almacht' van God.
Ik geloof zelf dat God almachtig is; maar mensen hebben ook de vrije keus om goed of niet goed te handelen... en dan is daar nog de satan die rondzwerft als een brullende leeuw, zoekende wie hij zal verslinden. (1 Petr. 5:8)
Geloofsvertrouwen is iets bijzonders, iets niet te verklaren... ik zelf ben er niet bang voor voor de satan... God zal voor mij zorgen zoals Hij een grens legde bij de satan die Job wilde aantasten.

Er zijn mensen die die combinatie niet meer kunnen maken... God is almachtig dus... willen het zelf verklaren... maar niet alle vragen krijgen een antwoord.
Ik geloof in Gods goedheid en genade...
Als je naar deze wereld kijkt zie je dat contrast ook... je kunt kijken naar de schepping, de hemel, de natuur, de dieren... maar je kunt ook kijken naar al het leed in deze wereld... dat laatste is ook vaak een reden om af te haken...

Mensen die de kerk verlaten door ongeloof, daar vraag ik mij toch af hoe ze in die kerk zaten voor dat ongeloof...
Naar boven

Auteur Bericht
ASANTI087

BerichtGeplaatst: maandag 12 juli 2010, 14:39

JONATHAN890 schreef:
verklaar voor mij de bedoeling van het boek Job dan eens.
Waarom was er het leed wat Job onderging. Waarom werden zijn kinderen gedood, waarom werden zijn zegeningen afgenomen.

zegen/ leed.

een bedoeling /Is god er altijd voor ons?

God's wil?

Wordt ieder leed maar verklaard door niet mijn wil maar Uw wil geschiedde?

God's wil is dat wij Hem volgen.

Ik heb altijd cynisch tegen het boek Job aangekeken. Hoe kan hij zich ooit weer zich gelukkig hebben gevoeld; Fijn.. grotere rijkdom en nieuwe zoons en dochters... Zal hij leuk gevonden hebben... die latere kinderen kunnen die andere toch niet vervangen.... Hoe gevoelloos lijken zijn woorden en zijn eer aan God. Lekker fatalistisch mannetje die Job.

Na een groot verlies en veel rouw en verwerking kijk ik er nu anders tegen aan. Voor mijn verlies voelde ik me hartstikke rijk. Ik genoot vollop van alles wat we hadden. We hadden niet de aantallen die Job had maar het leven verliep als een speer. Tot het moment dat de bodem onder mijn voeten weggeslagen werd. Bij mij was het een dodelijk ongeluk, bij iemand anders kan het een ziekte zijn of zelfs een gebroken teen.

Ik heb Job nooit gesproken maar ik sta nu volledig achter de woorden die hij zei. Waarschijnlijk voel ik dus een beetje hetzelfde als hij toen. Hij zei; De Heere heeft Gegeven de Here heeft genomen, de naam des Heren zij Geloofd. Zijn hoofd en hart moeten gevuld zijn geweest door Gods Geest. Het machtig mooie van Gods Geest is dat je gevuld wordt met vreugde en vrede en rust. Dat is pas een zegening! Echte zegeningen hebben niets te maken met gezonde zonen en dochters, een heerlijk huis, heerlijk werk en heerlijk moeiteloos leven.

Bij mij viel dat kwartje pas na leed. Zonder leed had ik me niet zo rijk gevoeld als nu. Het is een feit. Als de grond onder je voeten wegzinkt en je laat je leven over aan God, dan dragen engelen je.
In ons welvarende landje, waar we bijna alles onder controle hebben zinkt de grond niet onder onze voeten weg. Helaas. want pas op het moment dat je het niet meer onder controle hebt, ervaar je Gods Geest ten volle.

Helaas ervaar ik het ook niet elke minuut van de dag en waarom niet? op die momenten dat ik het niet ervaar heb ik het idee dat ik weer een beetje de teugels in handen heb. Dat ik zelf weer alles moet en kan regelen. Dat wil ik zo graag, maar o wee als het dan tegenzit dan slaat de golf van leed weer over me heen en weet ik niet waar ik het zoeken moet en voer ik de hele dag geen klap uit omdat ik me zo gefrustreerd en rot voel.
Dus het Waarom...? Ik ben zonder leed niet in staat om mij over te geven aan God.

Grappig dat je zegt:
"Wordt ieder leed maar verklaard door niet mijn wil maar Uw wil geschiedde?"

T is bij mij net andersom. Ik ervaar hoogtepunten als ik zeg niet mijn wil maar uw wil geschiede. Mijn hoogtepunten worden verklaard doordat ik dan mijn handen open en zeg: 'Heer mijn leven is van U. Ik wil accepteren dat uw doel met mij beter is dan hetgeen ik wil. En ik wil best een instrument zijn in Uw koninkrijk, maar zorg daar alsjeblieft voor, want het lukt mij niet.

Mijn conclusie, bezie het van de positieve kant en niet de negatieve. Bekijk het vanuit Mogelijkheden die HIJ Schept en niet vanuit dat stomme leed dat je meemaakt.

Ik kan nog uren doorgaan dat heeft toch geen nut. Ik hoop dat bij iedereen die dergelijke vragen heeft, ooit kwartjes zullen gaan vallen. Op wat voor manier dan ook.
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 12 juli 2010, 14:51

CHATULIEM619 schreef:
Wat mij in deze bijdragen opvalt, is dat er een tegenstelling is tussen Gods wil en de wil van de mens. Maar is die tegenstelling wel zo groot? Als je er naar verlangt Gods wil te doen, kan je er toch vanuit gaan dat je die doet?
De strijd tussen Gods wil en onze wil is niet altijd aanwezig. Zelf ervaar ik die niet tenminste, maar dat is iets persoonlijks.
Het lijkt wel alsof mensen bang zijn voor God, zich altijd schuldig voelen omdat ze nog niet volmaakt zijn. Maar is dat schuldgevoel terecht? Immers God heeft ons in genade aangenomen en we mogen Zijn kinderen zijn. Als kinderen maken we fouten, maar deze fouten zorgen er niet voor dat God niet meer van ons houdt.

Is Gods wil absoluut? Is er maar één weg die je mag gaan? Of hebben we ook ruimte om zelf ook ons leven in te vullen? Is het een samenwerking of is het slechts gehoorzaamheid?
Bestaat ons leven slechts uit ongehoorzaamheid en leven uit genade? Of bestaat ons leven uit relatie en Liefde?

Ben het helemaal met je eens Chat...
Ik denk dat we als christen bijna automatisch God's wil willen doen.
Waar ik zelf enkel wel eens tegen aan loop is het probleem dat hetgeen God mij vraagt te doen eigenlijk gewoon iets is dat ik heel eng vind, en waarvan ik denk dat ik het nooit zou kunnen...en in het verleden liet ik die angst dan nog wel eens een grotere rol spelen dan mijn vertrouwen... (nog wel eens trouwens, blijf mens)...maar ik leer meer en meer wél op de wil van God te vertrouwen en zie dan ook dat het iets goeds brengt. Afgelopen weekend nog heb ik heel spontaan een stap gezet waarvan ik zelf dacht daar nog lang niet aan toe te zijn, maar waarvan ik op een bepaald moment ineens ervaarde dat God tegen me zei: "Ja, doen!"...en heb ik dus die eerste stap gezet...schoorvoetend, want ik ben heel erg bang om te falen, terwijl ik eigenlijk best weet dat ik het wel kan omdat mijn gaves en talenten zeker in die richting wijzen. Maar dat maakt de angst niet minder groot! Ik ben nog steeds aan het slikken en het zal ook wel even gaan duren tot ik aan het idee gewend ben...ik ben benieuwd, laat het maar een beetje over me heen komen en stel mijn vertrouwen op Hem. Want als er één ding is dat ik zeker weet, dan is het wel dat het ergens toe gaat leiden
Knipoog smiley

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op maandag 12 juli 2010, 14:56
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE897

BerichtGeplaatst: maandag 12 juli 2010, 14:55

LEANNE226 schreef:
Het is hier heeeeeeeeeeerlijk,heb lekker alleen door de regen en het onweer gewandeld........ben kleddernat maar dik tevreden terug gekomen Knipoog smiley

Wat heerlijk Le, zo kan het ook geweldig zijn dit weer toch? Knipoog smiley

Het is wel heel erg geweest in de achterhoek...wat verschrikkelijk! Drama's bij het terrein van de zwarte cross Geschokte, onthutste smiley

ik ben blij dat de zon hier weer schijnt!
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 12 juli 2010, 15:00

MARIEKE897 schreef:
Wat heerlijk Le, zo kan het ook geweldig zijn dit weer toch? Knipoog smiley

Het is wel heel erg geweest in de achterhoek...wat verschrikkelijk! Drama's bij het terrein van de zwarte cross Geschokte, onthutste smiley

Ben je daar geweest Marieke ? haha... Knipoog smiley
't voordeel van de regen is wel dat de temperatuur nu wat aangenamer is dan de hitte... vind het niet erg als het zo warm is, maar s'nachts mag het van mij wel afkoelen...

mijn excuses dat ik het niet besefte, heb blijkbaar ergens overheen gelezen

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op maandag 12 juli 2010, 15:57
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 12 juli 2010, 15:02

CHATULIEM619 schreef:
Denk ik, ik beheers me maar, ga niet meteen in de aanval, wordt me weer verweten dat ik een trap onder de gordel wil geven.

Je had je beter kunnen beheersen door gewoon niets te zeggen, Chat...
dit was namelijk net zo goed in de aanval gaan, maar dan wel op zo'n manier dat een evt. reactie al de grond ingeboord word nog voor hij gegeven is Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE897

BerichtGeplaatst: maandag 12 juli 2010, 15:03

SUSANNAH475 schreef:
Ben je daar geweest Marieke ? haha... Knipoog smiley
't voordeel van de regen is wel dat de temperatuur nu wat aangenamer is dan de hitte... vind het niet erg als het zo warm is, maar s'nachts mag het van mij wel afkoelen...

Nee suus, ik was er niet, maar het is overal op het nieuws...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 12 juli 2010, 15:03

GRIFFIN748 schreef:
het zal daar wel storm (...) lopen, denk ik

Ligt eraan waar denk ik... ik heb zelf via internet de voetbalwedstrijd gekeken... ging goed hoor... Knipoog smiley alleen de eindstand niet... Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 12 juli 2010, 15:04

MARIEKE897 schreef:
Nee suus, ik was er niet, maar het is overal op het nieuws...

geen idee wat op het nieuws is...

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op maandag 12 juli 2010, 15:41
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 12 juli 2010, 15:04

Ik ben vandaag echt niet vooruit te branden Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 12 juli 2010, 15:05

TESSYBEAR731 schreef:
Ik ben vandaag echt niet vooruit te branden Zieke smiley

Ook al geen zin in het huishouden ? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 12 juli 2010, 15:09

SUSANNAH475 schreef:
Ook al geen zin in het huishouden ? Knipoog smiley

Nou, heb net wel ff uk zen kamer opgeruimd, maar dat was het dan ook wel...loop nog steeds in men pyama Clown smiley

En ik moet straks toch echt nog ff schappies doen Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 12 juli 2010, 15:15

WILLEMIJN232 schreef:
Ik ben geen voetbalkenner en ook niet echt een liefhebber maar is het niet zo dat het allemaal kwam door de scheidsrechter die partijdig was???/
Dat hoorde ik Bert van Marwijk zeggen, de voetballers en vanochtend bij Albert Heijn in de rij van de kassa.........want hij had Nederland een corner moeten geven en dan was het doelpunt niet gekomen van de Spanjaarden?????? Verraste, verbaasde smiley
Zo zie je maar weer, we praten allemaal in ons eigen voordeel......

Ik vond de scheidsrechter absoluut niet partijdig...Ja, we hebben veel kaarten gekregen maar dat was niet meer dan verdiend. En daarbij kleurde Spanje ook aardig geel...allleen ja, dat doelpunt...technisch gezien had ie niet goedgekeurd mogen worden omdat het vlak daarvoor buitenspel was. Maar daar is niet voor gefloten, dus dan gaat het spel gewoon door. En Spanje heeft het zeker ook verdiend om te winnen...ze waren gewoon beter! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE897

BerichtGeplaatst: maandag 12 juli 2010, 15:15

......

Laatst aangepast door
MARIEKE897
op maandag 12 juli 2010, 16:09
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 12 juli 2010, 15:24

MARIEKE897 schreef:

Jeetje, wat een toestand! Over de hele oostgrens van het land noodweer...
Hier echt helemaal niks van gemerkt~Geschokte, onthutste smiley

Het word ook echt steeds absurder! Of we smelten weg, of we hebben noodweer...en dat in een tijdsbestek van een paar dagen Twijfelende smiley

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op maandag 12 juli 2010, 15:28
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 12 juli 2010, 15:24

ASANTI087 schreef:
Ik heb altijd cynisch tegen het boek Job aangekeken. Hoe kan hij zich ooit weer zich gelukkig hebben gevoeld; Fijn.. grotere rijkdom en nieuwe zoons en dochters... Zal hij leuk gevonden hebben... die latere kinderen kunnen die andere toch niet vervangen.... Hoe gevoelloos lijken zijn woorden en zijn eer aan God. Lekker fatalistisch mannetje die Job.

Na een groot verlies en veel rouw en verwerking kijk ik er nu anders tegen aan. Voor mijn verlies voelde ik me hartstikke rijk. Ik genoot vollop van alles wat we hadden. We hadden niet de aantallen die Job had maar het leven verliep als een speer. Tot het moment dat de bodem onder mijn voeten weggeslagen werd. Bij mij was het een dodelijk ongeluk, bij iemand anders kan het een ziekte zijn of zelfs een gebroken teen.

Ik heb Job nooit gesproken maar ik sta nu volledig achter de woorden die hij zei. Waarschijnlijk voel ik dus een beetje hetzelfde als hij toen. Hij zei; De Heere heeft Gegeven de Here heeft genomen, de naam des Heren zij Geloofd. Zijn hoofd en hart moeten gevuld zijn geweest door Gods Geest. Het machtig mooie van Gods Geest is dat je gevuld wordt met vreugde en vrede en rust. Dat is pas een zegening! Echte zegeningen hebben niets te maken met gezonde zonen en dochters, een heerlijk huis, heerlijk werk en heerlijk moeiteloos leven.

Bij mij viel dat kwartje pas na leed. Zonder leed had ik me niet zo rijk gevoeld als nu. Het is een feit. Als de grond onder je voeten wegzinkt en je laat je leven over aan God, dan dragen engelen je.
In ons welvarende landje, waar we bijna alles onder controle hebben zinkt de grond niet onder onze voeten weg. Helaas. want pas op het moment dat je het niet meer onder controle hebt, ervaar je Gods Geest ten volle.

Helaas ervaar ik het ook niet elke minuut van de dag en waarom niet? op die momenten dat ik het niet ervaar heb ik het idee dat ik weer een beetje de teugels in handen heb. Dat ik zelf weer alles moet en kan regelen. Dat wil ik zo graag, maar o wee als het dan tegenzit dan slaat de golf van leed weer over me heen en weet ik niet waar ik het zoeken moet en voer ik de hele dag geen klap uit omdat ik me zo gefrustreerd en rot voel.
Dus het Waarom...? Ik ben zonder leed niet in staat om mij over te geven aan God.

Grappig dat je zegt:
"Wordt ieder leed maar verklaard door niet mijn wil maar Uw wil geschiedde?"

T is bij mij net andersom. Ik ervaar hoogtepunten als ik zeg niet mijn wil maar uw wil geschiede. Mijn hoogtepunten worden verklaard doordat ik dan mijn handen open en zeg: 'Heer mijn leven is van U. Ik wil accepteren dat uw doel met mij beter is dan hetgeen ik wil. En ik wil best een instrument zijn in Uw koninkrijk, maar zorg daar alsjeblieft voor, want het lukt mij niet.

Mijn conclusie, bezie het van de positieve kant en niet de negatieve. Bekijk het vanuit Mogelijkheden die HIJ Schept en niet vanuit dat stomme leed dat je meemaakt.

Ik kan nog uren doorgaan dat heeft toch geen nut. Ik hoop dat bij iedereen die dergelijke vragen heeft, ooit kwartjes zullen gaan vallen. Op wat voor manier dan ook.
Ik heb de indruk dat twee discussies hier door elkaar heen gaan lopen. Is het lijden Gods wil? en doen we altijd Gods wil. Het antwoord op de eerste is voor mij, dat God niet wil dat we lijden, maar het lijden wat op ons afkomt helpt Hij om te dragen. Lijden heeft ook te maken met de gebrokenheid van deze wereld, de onvolmaaktheid van de schepping. Het regeren van zonde over mensen. En dat is niet gewild door God. Hij heeft een nieuwe schepping voor ons klaar waar geen lijden meer is. Hij helpt ons echter als wij zelf door dat lijden getroffen worden.

Gods wil doen is echter meer dan standhouden tijdens lijden. Het gaat om toewijding in ons leven, dagelijks. En dan wordt ons leven naar Zijn beeld en worden we gelijkvormig aan Hem.
Naar boven

Auteur Bericht
RENSKE067

BerichtGeplaatst: maandag 12 juli 2010, 15:28

TESSYBEAR731 schreef:
Ik vond de scheidsrechter absoluut niet partijdig...Ja, we hebben veel kaarten gekregen maar dat was niet meer dan verdiend. En daarbij kleurde Spanje ook aardig geel...allleen ja, dat doelpunt...technisch gezien had ie niet goedgekeurd mogen worden omdat het vlak daarvoor buitenspel was. Maar daar is niet voor gefloten, dus dan gaat het spel gewoon door. En Spanje heeft het zeker ook verdiend om te winnen...ze waren gewoon beter! Knipoog smiley

als je goed had gekeken in de herhaling was het ook bij de eerste bal geen buitenspel Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 12 juli 2010, 15:40

MARIEKE897 schreef:
sorrie suus, maar heb je even gekeken op internet voordat je deze reaktie plaatste? Misschien is een minder lollige reactie dan meer op zn plaats?

Sorry Marieke, blijkbaar is er iets aan de hand en weet ik niet wat... ik haal mijn reaktie wel weg, haal je mijnes dan ook weg ?
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 12 juli 2010, 15:53

SUSANNAH475 schreef:
Sorry Marieke, blijkbaar is er iets aan de hand en weet ik niet wat... ik haal mijn reaktie wel weg, haal je mijnes dan ook weg ?

Op het terrein van de Zwarte Cross in Lichtenvoorde zijn door het noodweer enkele tenten ingestort. Daarbij zijn vier mensen gewond geraakt. In elk geval drie mensen zijn naar het ziekenhuis gebracht, waarschijnlijk met botbreuken.

De politie noemt het een ravage op het terrein. Hulpdiensten uit de regio zijn aanwezig, zoals ambulancediensten en een traumahelikopter uit Nijmegen.

Sorry Marieke, ik had er geen idee van dat het weer daar zo heftig heeft toegeslagen... mijn excuses ! (was niet mijn bedoeling)
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE897

BerichtGeplaatst: maandag 12 juli 2010, 16:08

SUSANNAH475 schreef:
Op het terrein van de Zwarte Cross in Lichtenvoorde zijn door het noodweer enkele tenten ingestort. Daarbij zijn vier mensen gewond geraakt. In elk geval drie mensen zijn naar het ziekenhuis gebracht, waarschijnlijk met botbreuken.

De politie noemt het een ravage op het terrein. Hulpdiensten uit de regio zijn aanwezig, zoals ambulancediensten en een traumahelikopter uit Nijmegen.

Sorry Marieke, ik had er geen idee van dat het weer daar zo heftig heeft toegeslagen... mijn excuses ! (was niet mijn bedoeling)

ok meis!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE897

BerichtGeplaatst: maandag 12 juli 2010, 16:10

en weeeer doet mn pv chat het niet.... Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 12 juli 2010, 16:12

MARIEKE897 schreef:
en weeeer doet mn pv chat het niet.... Huilende smiley, smiley in tranen

ow jammer, 1 troost Marieke, ik was het maar... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: maandag 12 juli 2010, 16:16

Inderdaad, het forum is openbaar. We vinden ook dat deze openbaarheid de essentie van een forum is. Je moet geen dingen delen op het forum die je niet in de openbaarheid wilt hebben. Potentiële leden (waaronder jouw potentiële christelijke partner) kunnen zo zien dat ChristianMatch druk en actief is, en dat nodigt uit tot lid worden (wat dus jouw kansen vergroot). Zoals al gezegd: mensen kunnen in hun profiel-instellingen aangeven dat ze niet willen dat hun foto te zien is door mensen die niet zijn ingelogd.

Maar ik ga eens werken aan een nieuwe forum regels pagina, waar ik expliciet in ga vermelden dat het forum openbaar is.
Naar boven

Auteur Bericht
BLOEMPJUH877

BerichtGeplaatst: maandag 12 juli 2010, 16:45

Er wordt vaak gezegd: Geld maakt niet gelukkig,
Zelf maak ik daar van Te veel geld maakt niet gelukkig.
Net zoals ik denk dat Te weinig geld ook niet gelukkig maakt.

En hiermee bedoel ik niet dat geld je gelukkig kan maken. Maar ik denk dat wanneer je een goed leven kan leiden, goed kan eten, een dak boven je hoofd, met het gezin op vakantie, of af en toe wat leuks doen, en dit alles zonder op elke cent te hoeven letten, dat wel erg kan meespelen in het gelukkig zijn. Helaas leven we in een wereld waarin vrijwel alles geld kost, en waarbij er ook verwachtingen zijn vanuit de maatschappij. (zo zijn er voorbeelden waarin kinderen worden gepest omdat ze tweedehands kleding aan hebben)

Zelf vind ik het lastig. Naar mijn idee ben ik veel te materialistisch, en is er van alles wat ik nog zou willen, maar ik hoef niet te klagen. Heb een Wajong uitkering, en kan er in principe goed mee rond komen, maar merk het wel als ik in een maand wat meer uitspattingen heb gemaakt.

Zolang je niet wordt als Dagobert Duck, is het hebben van geld niet perse een slecht iets Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 871 872 873 874 875 876 877 ... 6194 Volgende
Pagina 874 van 6194