| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 22:08
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Nergens heb ik aangegeven dat je als (christen)homo maar lukraak mag leven. Dat geldt net zo goed voor homo's als hetero's ! Dus als iemand (zie enkele eerdere reacties op dit topic) het heeft over prostitutie vind ik dit uit zijn verband gerukte informatie, waarover God heel duidelijk is. Overspel/ prostitutie is niet in Gods wil. (Denk dat iedere christen het daar over eens is).
Ik heb het in mijn bijdragen ook al niet over homo's die alleen op lust (seks) uit zijn ! In mijn bijdragen heb ik het (met name) over christen homo's die serieus met God en het geloof bezig zijn. |
Volgens mij Sus, was dat ook allang aangegeven door o.a. Carin...we hebben het hier over homoseksuelen die een gewone monogame relatie nastreven... en ik blijf erbij (zoals ik Vrijdag al aangaf) een homo die er een monogame relatie op na houd, is niet zondiger dan ik toen ik als christen besloot te gaan scheiden. Ik vertrouw erop dat een ander mij hier niet om veroordeeld, en vind het dus niet fair om een homo dan wel te veroordelen...
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op maandag 12 juli 2010, 22:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 22:11
|
|
|
|
De allerlaatse knuf voor het zilveren Nederlands Elftal op het WK van 2010 in Zuid-Afrika. Het was geweldig.
En een afscheidknuffel voor Giovanna Van Bronkhorst, voor die heerlijke poeierd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 22:17
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | pop-up stoppertje, wellicht?  |
nou ja zeg Grif...ben dan soms wel blondT maar popup stoppertje?? nee hoor, CM heeft mijn toestemming om zo veel te pop uppen als ie maar wil
ben nu aan het surfen via firefox... ben benieuwd!!
maar eh...wedstijd nog gezien?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 22:21
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Volgens mij Sus, was dat ook allang aangegeven door o.a. Carin...we hebben het hier over homoseksuelen die een gewone monogame relatie nastreven... en ik blijf erbij (zoals ik Vrijdag al aangaf) een homo die er een monogame relatie op na houd, is niet zondiger dan ik toen ik als christen besloot te gaan scheiden. Ik vertrouw erop dat een ander mij hier niet om veroordeeld, en vind het dus niet fair om een homo dan wel te veroordelen... |
Tis al een poosje geleden Tess...maar ben het nu weer helemaaaaal met je eens!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 22:24
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | nou ja zeg Grif...ben dan soms wel blondT maar popup stoppertje?? nee hoor, CM heeft mijn toestemming om zo veel te pop uppen als ie maar wil
ben nu aan het surfen via firefox... ben benieuwd!!
maar eh...wedstijd nog gezien?  |
nope, he-le-maal niks noppes nada....heerlijk rustig! alleen 's nachts een paar ruziënde jongelui door de straat. blijkbaar was 'hij' bezopen en had-ie een tik op zijn bakkes gehad. 'zij' was nog wel redelijk 'bij zinnen'. en als dat op 3 meter van je voorgevel langs komt kakelen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 22:26
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | nope, he-le-maal niks noppes nada....heerlijk rustig! alleen 's nachts een paar ruziënde jongelui door de straat. blijkbaar was 'hij' bezopen en had-ie een tik op zijn bakkes gehad. 'zij' was nog wel redelijk 'bij zinnen'. en als dat op 3 meter van je voorgevel langs komt kakelen...  |
Hmm...zou het kunnen dat ze hier beneden wonen? Daar was het ook al zo "gezellig" na de wedstrijd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 22:26
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Ik zal het even corrigeren: Jongen was depressief en vader was haastig medicijnen halen bij de HAP. Jongen trok het niet meer en doodde zijn moeder. Daarna is hij zelf uit de bovenverdieping gestapt. Is niet zeker of hij het overleeft het...Er liggen bloemen voor de deur en het huis is verzegelt. |
las ik dat ook niet op Nu.nl? Wat een ontzettend triest verhaal........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 22:33
|
|
|
|
juustem!
enneh:
'wie van u zonder zone is, werpe de eerste steen'
RTFM!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 22:33
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | las ik dat ook niet op Nu.nl? Wat een ontzettend triest verhaal........ |
Het het nagetrokken en het klopt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 22:36
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Hmm...zou het kunnen dat ze hier beneden wonen? Daar was het ook al zo "gezellig" na de wedstrijd  |
nou, dat hele eind van mij naar jou lopen, zou ik nuchter nog niet eens overwegen.
tenzij je hier om de hoek woont, maar da's niet het geval, geloof ik
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 22:41
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | nope, he-le-maal niks noppes nada....heerlijk rustig! alleen 's nachts een paar ruziënde jongelui door de straat. blijkbaar was 'hij' bezopen en had-ie een tik op zijn bakkes gehad. 'zij' was nog wel redelijk 'bij zinnen'. en als dat op 3 meter van je voorgevel langs komt kakelen...  |
die kwamen hier ook langs, hetzij lopend (lees slingerend) of fietsend en tierend op Spanje..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 22:43
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Klopt helemaal Sus, maar sex voor het huwelijk is ook niet naar Gods wil, of het nou een homo of een hetro is. (en ook ik steek mn hand niet op de vorige pagina bij de vraag wie er als maagd getrouwd is). Maar goed is goed, en fout is fout, en fout kan je niet goedpraten. Gelukkig mag je wel vergeving vragen voor toegeven aan je zwaktes, of je nou homo of hetro bent. |
Seks voor het huwelijk... Wanneer ben je getrouwd voor God ? daar gaat het mij om...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 22:44
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Volgens mij Sus, was dat ook allang aangegeven door o.a. Carin...we hebben het hier over homoseksuelen die een gewone monogame relatie nastreven... en ik blijf erbij (zoals ik Vrijdag al aangaf) een homo die er een monogame relatie op na houd, is niet zondiger dan ik toen ik als christen besloot te gaan scheiden. Ik vertrouw erop dat een ander mij hier niet om veroordeeld, en vind het dus niet fair om een homo dan wel te veroordelen... |
zie privemail...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 22:47
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | die kwamen hier ook langs, hetzij lopend (lees slingerend) of fietsend en tierend op Spanje..  |
ik kan me niet herinneren dat ik jou hier door het huis heb zien lopen
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op maandag 12 juli 2010, 22:48
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 22:48
|
|
|
|
En een afscheidknuffel voor Giovanna Van Bronkhorst, voor die heerlijke poeierd [/quote]
Jammer dat ie de wedstrijd gisteren niet kon afmaken. Maar ja , kan het hem moeilijk kwalijk nemen, de trainingen bij Feyenoord zijn natuurlijk niet meer zoals vroeger.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 22:50
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Seks voor het huwelijk... Wanneer ben je getrouwd voor God ? daar gaat het mij om... |
Wanneer je "ja" hebt gezegd voor de kerk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 22:52
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Wanneer je "ja" hebt gezegd voor de kerk. |
dat bedoelde ik niet...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 22:58
|
|
|
|
| NAOMI695 schreef: | nou, er kwam dus verder niemand haha beetje te laat gepost denk ik |
Jammer naomi, en idd een beetje laat gepost.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 23:05
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Seks voor het huwelijk... Wanneer ben je getrouwd voor God ? daar gaat het mij om... |
Volgens de bijbel dien je je aan de wetten van het land te houden...dan zou ik zeggen, na het burgerlijk huwelijk. Maar wat ik eigenlijk bedoelde is dat een homo die sex heeft niet fouter is dan een hetro die ongehuwd sex heeft. En dat vind het grootste gedeelte van de samenlevening wel weer normaal. Dus waarom zo'n verschil maken daartussen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 23:20
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | juustem!
enneh:
'wie van u zonder zone is, werpe de eerste steen'
RTFM!
 |
en met dat argument sluit je dus elke discussie uit een paar postings eerder schreef iemand ook al "doe de bijbel maar dicht en ga eens af op je hart/gevoel" .....
Er staan moeilijke dingen in de bijbel, ik zie de bijbel als een leidraad voor mijn persoonlijke leven. Maar sommige dingen zijn menselijkerwijs erg moeilijk te bevatten, moet ik dan de bijbel maar dicht doen ?? Ik peins er niet over !!! En dan die heerlijke zin, "wie zonder zonde is werpe de eerste steen, terwijl in diezelfde bijbel staat, mannen met mannen, vrouwen met vrouwen, het is een gruwel in Gods ogen...... hoezo dubbel ......
Het is hier vaker gezegd, God heeft de mens lief, maar haat de zonde, en persoonlijk denk ik dat homofilie, net als stelen, liegen, bedriegen, overspel enz. enz., valt onder zonde.
Oordeel ik dan?? Nee, ik geef mijn persoonlijke mening, aan de hand van de bijbel (die ik dus niet dicht laat).
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op maandag 12 juli 2010, 23:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 23:38
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | en met dat argument sluit je dus elke discussie uit een paar postings eerder schreef iemand ook al "doe de bijbel maar dicht en ga eens af op je hart/gevoel" .....
Er staan moeilijke dingen in de bijbel, ik zie de bijbel als een leidraad voor mijn persoonlijke leven. Maar sommige dingen zijn menselijkerwijs erg moeilijk te bevatten, moet ik dan de bijbel maar dicht doen ?? Ik peins er niet over !!! En dan die heerlijke zin, "wie zonder zonde is werpe de eerste steen, terwijl in diezelfde bijbel staat, mannen met mannen, vrouwen met vrouwen, het is een gruwel in Gods ogen...... hoezo dubbel ......
Het is hier vaker gezegd, God heeft de mens lief, maar haat de zonde, en persoonlijk denk ik dat homofilie, net als stelen, liegen, bedriegen, overspel enz. enz., valt onder zonde.
Oordeel ik dan?? Nee, ik geef mijn persoonlijke mening, aan de hand van de bijbel (die ik dus niet dicht laat).
.. |
Helemaal mee eens.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 23:39
|
|
|
|
ik denk dat dit (net als kinderdooop/volwassendoop) een onderwerp is waar je eigenlijk nooit met elkaar over eens wordt. ik wil niet zeggen dat de discussie na verloop van tijd verzandt in het innemen van stellingen en die met hand en tand verdedigen, maar je komt er gewoon niet uit!! maar: 'oeverloos' is de discussie zeker niet.
ik kan me herinneren dat toen ik nog in de Lutherse kerk in Hilversum rondliep (jaren '80), een broer van een van de kerkeraadsleden met enige regelmaat met zijn vriend (waar hij, toen al, ruim 20 jaar mee samenwoonde) bij ons in de kerk kwam en aan het Avondmaal ging. iedereen wist het, en men accepteerde hen zoals ze waren.
iedereen mag zijn mening erover hebben en als ik het geen punt vind als een homo-(paar) aan het Avondmaal gaat, dan is dat mijn visie op het geheel. het lijkt me dan niet de bedoeling dat ik dan hierop 'afgebrand' word als was ik 'van God los'. je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn (gelukkig niet), maar enig respect/begrip voor mekaars mening lijkt me toch wel het minste wat we kunnen opbrengen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 23:40
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | behoorlijk harteloos, chat. je ziet de homo (bah wat een benaming, eigenlijk. maar ja, soit) dus niet als mens en dat een homo christen kan zijn wil er bij jou dus niet in... (beetje ongelukkige woordkeuze, geloof ik... ) | Het kan misschien harteloos overkomen, maar ik praat hier over principes. En soms overstijgt dat het persoonlijke belang. Om zomaar klakkeloos homoseksuele relaties toe te staan in de gemeente, wordt door anderen als een klap in het gezicht beschouwd. En ook tegen Gods waarheid in. Als gemeente verlies je veel meer, dan goed is. Je laat dan nl andere principes los, om uiteindelijk nergens meer terecht te komen. Wat mensen hier durven te beweren is, dat homoseksualiteit geen zonde is. En wat is dan de volgende stap? Ik ben het met je eens dat iedere zondaar welkom is in de gemeente van de Heer, maar in jouw ogen is dit niet eens zonde? Dat gaat me veel te ver.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 23:42
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | ik denk dat dit (net als kinderdooop/volwassendoop) een onderwerp is waar je eigenlijk nooit met elkaar over eens wordt. ik wil niet zeggen dat de discussie na verloop van tijd verzandt in het innemen van stellingen en die met hand en tand verdedigen, maar je komt er gewoon niet uit!! maar: 'oeverloos' is de discussie zeker niet.
ik kan me herinneren dat toen ik nog in de Lutherse kerk in Hilversum rondliep (jaren '80), een broer van een van de kerkeraadsleden met enige regelmaat met zijn vriend (waar hij, toen al, ruim 20 jaar mee samenwoonde) bij ons in de kerk kwam en aan het Avondmaal ging. iedereen wist het, en men accepteerde hen zoals ze waren.
iedereen mag zijn mening erover hebben en als ik het geen punt vind als een homo-(paar) aan het Avondmaal gaat, dan is dat mijn visie op het geheel. het lijkt me dan niet de bedoeling dat ik dan hierop 'afgebrand' word als was ik 'van God los'. je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn (gelukkig niet), maar enig respect/begrip voor mekaars mening lijkt me toch wel het minste wat we kunnen opbrengen. | Ik kan mij niet herinneren dat iemand jou verweten heeft van God los te zijn. Ik in elk geval niet. En zo denk ik ook niet over jou.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 23:44
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | | Joh.3:3 Jezus zei: ‘Waarachtig, ik verzeker u: alleen wie opnieuw wordt geboren, kan het koninkrijk van God zien.’ 4 ‘Hoe kan iemand geboren worden als hij al oud is?’ vroeg Nikodemus. ‘Hij kan toch niet voor de tweede keer de moederschoot ingaan en weer geboren worden?’ 5 Jezus antwoordde: ‘Waarachtig, ik verzeker u: niemand kan het koninkrijk van God binnengaan, tenzij hij geboren wordt uit water en geest.18 Over wie in hem gelooft wordt geen oordeel uitgesproken, maar wie niet in hem gelooft is al veroordeeld, omdat hij niet wilde geloven in de naam van Gods enige Zoon. (NBV) |
juist!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 00:18
|
|
|
|
Een hele grote uitzondering. Ik ga een knuffelen. Wie zou ik eens een flinke knuffel geven. Allereerst Pieter vanwege zijn wetenschappelijke adviezen vanavond....Annette, omdat ze het zo warm heeft gehad en zo zwaar heeft..... Benny vanwege zijn hervonden nieuwe identeit en Angelique..............
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 00:41
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Wil degene opstaan die maagdelijk het huwelijk ingaat of ingegaan is?
Stil |
Het percentage is lager dan de linkerkant van de vingers van mijn hand. Als je bedenkt dat het percentage islamieten al meer dan zes procent is, gaan er echt maar heel weinig gelovigen als maagd het huwelijk in. Qua aantallen gaat het in de praktijk nergens over. Ik vraag me ook af of het verstandig maar dat terzijde, de meeste mensen zijn realistischer, blijkt gelukkig.
Heiligheid is goed, schijnheilgheid niet.
Thomas, die blijft zitten.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 13 juli 2010, 09:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 03:19
|
|
|
|
Soms besef ik het me pas na een nacht vol herrie Wat het met me deed En hoe graag ik het als kind vermeed
Vannacht hoorde ik het bij de buren Tussen de muziek van Andre Hazes door Ineens besefte ik het weer hoe me dat pijn deed, die sfeer
Eigenlijk ben ik een geluksvogel De ruzie is uit m'n leven al besef ik het niet meer elke dag Ik sta elke morgen op met een lach
De ongelooflijke rust is daar mij door God elke keer weer gegeven Een vrede die alle verstand te boven gaat En mij nimmermeer verlaat
Wat ben ik dankbaar dan dat ik geloof In een God die het goede voor ons zoekt. Waar ooit de haat en pijn er niet meer zal zijn.
Tot zover een gedicht.
Ik zou graag van jullie willen weten hoe jullie dat in de praktijk doen. De meeste van ons hebben kinderen... en ik neem aan dat het niet altijd gemakkelijk is... wat doe je als ouder in een 'crisis'situatie ? (en daar bedoel ik dan mee, bijv. wat je doet als iets net op een moment komt dat het je niet uitkomt misschien, je bent moe, je komt net uit je werk, de dag zit volgepland en er is echt geen tijd...) Wat doe je als je zelf het geduld ff niet meer hebt... geef je dat dan eerlijk toe aan je kids ? Hoe gaan jullie met conflicten om ?
Ik ben me ervan bewust dat het best een gevoelig onderwerp is en dat het best iets van je vraagt en misschien nog niet zo gemakkelijk is om je daarin kwetsbaar op te stellen... en je verhaal te delen. Toch ben ik daar benieuwd naar, en laat ik 1 ding voorop stellen... als je ervan kan leren, is 't alleen maar leerzaam toch ?
Suus
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 06:21
|
|
|
|
Joepie vandaag is de dag ga voor 1 week op vakantie genieten en bezichtigen van al het mooies in Zeeland
Jullie ook een fijne vakantie gewenst.
Shalom,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 09:21
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Wanneer je "ja" hebt gezegd voor de kerk. |
Zie reactie Maandag 12 Juli 21.04
Ben het dan ook niet helemaal met Annette eens.. Ja, de bijbel zegt dat we ons aan de wetten van de wereld moeten houden, en in die zin kun je stellen dat je als je wilt trouwen dus ook voor de wereldse wet moet trouwen. Maar staat de wet van God daar niet boven? De wet die stelt dat je getrouwd bent, wanneer je zo leeft...ongeacht of je bij de ambtenaar van de burgelijke stand of zelfs bij de dominee langs bent geweest... In Nederland kunnen homo-stellen trouwen, maar op heel veel plekken in de wereld kan dit niet! Dan zou die gelijke behandeling dus ook niet meer opgaan...
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op dinsdag 13 juli 2010, 09:26
|
|
| Naar boven |
|
|