| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 17:34
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLAPROOS940
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 17:34
|
|
|
|
| WILLIE400 schreef: | Het was een heel fijn opbouwend weekend. Ik heb echt genoten. Thnx dames voor jullie openheid en gezelligheid. Jammer voor degenen die niet meegingen maar al met al een succes. Thnx nogmaals lieverds
Willie |
Helemaal mee eens, was n mooi weekend
X-Klaproos
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 17:35
|
|
|
|
Ik vraag me af wat Jezus ervan zou vinden als Hij dit allemaal zou zien... SV of NBV Opwekkingsliederen of Psalmen...
Mensen, waar gaat het nou eigenlijk om... waar is de eenheid onder christenen ? Waar is de liefde ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 17:37
|
|
|
|
Er gaat nog iemand mee; ik heb een kikker gevonden die gegarandeerd in een prins verandert. Alleen nog loten wie m mag
Ik stel voor: Tess. Omdat zij het uitje regelt?
Tessybear731 Arianne566 Zinga672 + kikker Rinske773 Chatuliem619 Mario216
GrZing!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 17:39
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 17:42
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Dat is de reden waarom ik kinderdoop een vreemde leer vind, ik geloof niet in erfzonde, ik geloof dat een kind behouden is of die nu gedoopt is of niet.... |
Waarom niet geloven in erfzonden terwijl de bijbel zegt dat de kinderen van Adam niet meer naar het beeld van God, maar naar Adams beeld gemaakt zijn?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENDUK927
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 17:57
|
|
|
|
| LOES550 schreef: | Wij laten ons ook niet zomaar vangen hoor haha. Maar waar wil je nu op vissen Henduk? zout met uirn? uuuh zout met uien of een harinkje hmmmm dan doe ik met jullie mee |
vang nergens meer op of naar..vrouwen ff de buik goed vol van.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 18:04
|
|
|
|
In december stemmen de Verenigde Naties over een resolutie tegen ‘godsdienstlastering’. Deze resolutie bepaalt dat wie een godsdienst beledigt, daarvoor mag worden gestraft. Zo'n verbod klinkt nog wel redelijk, maar ‘beledigen’ is natuurlijk een rekbaar begrip. Dat moslims het als belediging opvatten wanneer je de Koran verbrandt, is goed te begrijpen. Maar veel moslims gaan verder. Wie zegt dat Jezus de Zoon van God is, is volgens veel moslims godslasterlijk bezig. Moeten de Verenigde Naties die moslims een handvat bieden en zo bevorderen dat christenen het gevaar gaan lopen vanwege hun geloof strafrechtelijk vervolgd te worden?
We leven in een wereld van uitersten. Hier in Nederland gaan er stemmen op voor het ‘recht om anderen te beledigen’. Het recht dus om anderen belachelijk te maken en te schofferen. In islamitische landen kom je het andere uiterste tegen. Daar zijn de tenen zo lang, dat het belijden van Jezus als Heer als een grove belediging wordt opgevat. Zo’n belijdenis kan zelfs uitlopen op de doodstraf.
Geloof in vrijheid
Open Doors startte onlangs een actie tegen de resolutie onder de naam: ‘Wij geloven in vrijheid'. Deze actie heeft als doel om zoveel mogelijk handtekeningen tegen de resolutie tegen godsdienstlastering te verzamelen. ‘Een grote verzameling handtekening geeft een harde zet in de richting van het afwijzen van de resolutie’, aldus Open Doors. Hier kunt u uw stem uitbrengen tegen de resolutie.
Wakker en alert
Goed dat Open Doors onze ogen opent voor de kwalijke consequenties van een resolutie die op het eerste gezicht heel redelijk lijkt. Het geeft aan hoe belangrijk het is om wakker en alert te blijven. De vrijheid van christenen, ver weg en dichtbij, komt meer en meer in de knel. Als volgelingen van Jezus hebben we elkaar wereldwijd nodig om overeind te blijven. Ik ga mijn stem uitbrengen tegen deze resolutie.
Door Gertjan de Jong op Habakuk.nu
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZABAIONE300
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 18:08
|
|
|
|
|
zelfbevrediging is echt niet zo erg hoor! Laat je niets wijsmaken en weet dat er meer boekjes zijn. Onze vader zal je echt niet straffen hiervoor.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 18:10
|
|
|
|
| HENDUK927 schreef: | | vang nergens meer op of naar..vrouwen ff de buik goed vol van. |
Nou,nou,nou, niet zo pessimistisch Henduk. Voortaan schoenen aan ipv. klompen en de vrouwen vallen weer als een blok voor je.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 18:12
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Ow werkt dat zo???
Geef me dan maar een cursusje met mannelijke wijsheden zodat ik er rekening mee kan houden, of me kan bedenken  |
Zal er eerst eens over denken of ik al die geheimen ga prijsgeven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 18:13
|
|
|
|
| ZABAIONE300 schreef: | | zelfbevrediging is echt niet zo erg hoor! Laat je niets wijsmaken en weet dat er meer boekjes zijn. Onze vader zal je echt niet straffen hiervoor. |
Hmm...kun je deze bewering motiveren?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 18:15
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Dat is de reden waarom ik kinderdoop een vreemde leer vind, ik geloof niet in erfzonde, ik geloof dat een kind behouden is of die nu gedoopt is of niet.... |
Een kind word niet behouden door de doop. Dit is indertijd wel de leer binnen RK geweest. Hierdoor is onnoemlijk leed berokkend omdat vroeggeborenen niet in gewijde grond begraven mnochten worden.
Ook de RK heeft deze dwaling nu losgelaten.
Wat jouw mening over kinderdoop is, weet ik en respecteer ik. Althans... ik DACHT dat ik dat wist.
Annette en ik hebben ervoor gekozen binnenkort Esther te laten dopen. Niet vanwege de reden die jij noemt hoor, zo middeleeuws zijn we nou ook weer niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 18:16
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Er gaat nog iemand mee; ik heb een kikker gevonden die gegarandeerd in een prins verandert. Alleen nog loten wie m mag
Ik stel voor: Tess. Omdat zij het uitje regelt?
Tessybear731 Arianne566 Zinga672 + kikker Rinske773 Chatuliem619 Mario216
GrZing! |
Okee, 6 man/ vrouw en een kikker dus...check! (de rest lees k dan maar overheen, tenzij het een knuffelkikker is)
Note to self: RESERVEREN!! Help me ff onthouden mensen
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op maandag 8 november 2010, 20:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 18:18
|
|
|
|
| ALOUS961 schreef: | Dank je wel Herman dat ik mee mag........na afloop heb je wellicht spijt van deze opmerking
Even wat technische details, voor diegenen die het terrein niet kennen:
Er ligt een grote parkeerplaats voor het kasteel. Mijn voorstel is om af te spreken bij het hek, voordat je het kasteelterrein oploopt. Daar verzamelen.......
Lunch en drinken mee....... En eventueel , na afloop koffie drinken met elkaar. En als er dan nog enthousiastelingen zijn om ergens een hapje te gaan eten met elkaar.......prima...leuk.
Is er nog iemand die gehaald wil worden vanaf het station???? zeg het me en ik kom je halen.
Kunnen jullie je vinden in dit voorstel???? andere ideeën zijn welkom hoor.
groetjes Alous |
Perfecte regeling Alous, gaat volgens mij helemaal goedkomen! Enneh...bedankt voor je aanbod, maar ik (eh...wij!) worden al door een galante ridder van het station geplukt!
Laatst aangepast door
|
ANGELIQUE327
|
op maandag 8 november 2010, 18:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOEY284
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 18:20
|
|
|
|
Het is gewoon het beste dat Hij er later over gaat oordelen. Gelukkig hoeven wij dat niet te doen . God is rechtvaardig en zal ook rechtvaardig oordelen.
Er staat ook geen duidelijke leeftijdsgrens in de bijbel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 18:26
|
|
|
|
| HENDUK927 schreef: | | vang nergens meer op of naar..vrouwen ff de buik goed vol van. |
Een buik vol vrouwen Ducky???? Hoe voelt dat????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLIE400
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 18:39
|
|
|
|
| LOES550 schreef: | ja, ik vond het ook heel erg jammer. Moet nu veel dingen voor mezelf afzeggen. Maar ik denk maar zo over een paar jaar gaat het heel goed met mn dochter en dan gaat moeders de bloemetjes buiten zetten
Fijn dat het een mooi weekend was. Heb aan jullie gedacht hoor liefs |
Ik zal voor jou en je dochter bidden. Sterkte ermee Gr. Willie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 18:40
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | | Waarom niet geloven in erfzonden terwijl de bijbel zegt dat de kinderen van Adam niet meer naar het beeld van God, maar naar Adams beeld gemaakt zijn? | Laat ik eerst beginnen met een bijbeltekst die dat het beste verwoordt.
| Rom 7 schreef: | | Eens leefde ik zonder de wet, maar door de komst van het gebod kwam de zonde tot leven 10 en daardoor stierf ik. Het gebod, dat tot leven had moeten leiden, bleek juist tot mijn dood te leiden. 11 De zonde heeft gebruikgemaakt van het gebod: ze heeft mij misleid en mij door het gebod gedood. | Paulus beschrijft zijn kinderperiode als het leven zonder wet. Toen deze wet ook voor hem ging gelden, stierf hij. In de Joodse traditie heb je een ritueel, dat heet Bar Mitswa en dat wordt gezien als het punt waarin het kind geestelijk volwassen wordt en volwassen geacht wordt door zijn daden. Zelf vind ik dat Paulus hiermee ook aangeeft hoe het Oude Testament over zonde denkt en verantwoordelijkheid voor het kind. Een kind is pas verantwoordelijk voor zijn/haar daden als hij daarvoor de leeftijd bereikt heeft.
De mens is wel geboren met een zondige natuur, maar ook dan vind ik een kinderdoop niet op zijn plaats. Strijden tegen een zondige natuur zullen we altijd moeten blijven doen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 18:55
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | In december stemmen de Verenigde Naties over een resolutie tegen ‘godsdienstlastering’. Deze resolutie bepaalt dat wie een godsdienst beledigt, daarvoor mag worden gestraft. Zo'n verbod klinkt nog wel redelijk, maar ‘beledigen’ is natuurlijk een rekbaar begrip. Dat moslims het als belediging opvatten wanneer je de Koran verbrandt, is goed te begrijpen. Maar veel moslims gaan verder. Wie zegt dat Jezus de Zoon van God is, is volgens veel moslims godslasterlijk bezig. Moeten de Verenigde Naties die moslims een handvat bieden en zo bevorderen dat christenen het gevaar gaan lopen vanwege hun geloof strafrechtelijk vervolgd te worden?
We leven in een wereld van uitersten. Hier in Nederland gaan er stemmen op voor het ‘recht om anderen te beledigen’. Het recht dus om anderen belachelijk te maken en te schofferen. In islamitische landen kom je het andere uiterste tegen. Daar zijn de tenen zo lang, dat het belijden van Jezus als Heer als een grove belediging wordt opgevat. Zo’n belijdenis kan zelfs uitlopen op de doodstraf.
Geloof in vrijheid
Open Doors startte onlangs een actie tegen de resolutie onder de naam: ‘Wij geloven in vrijheid'. Deze actie heeft als doel om zoveel mogelijk handtekeningen tegen de resolutie tegen godsdienstlastering te verzamelen. ‘Een grote verzameling handtekening geeft een harde zet in de richting van het afwijzen van de resolutie’, aldus Open Doors. Hier kunt u uw stem uitbrengen tegen de resolutie.
Wakker en alert
Goed dat Open Doors onze ogen opent voor de kwalijke consequenties van een resolutie die op het eerste gezicht heel redelijk lijkt. Het geeft aan hoe belangrijk het is om wakker en alert te blijven. De vrijheid van christenen, ver weg en dichtbij, komt meer en meer in de knel. Als volgelingen van Jezus hebben we elkaar wereldwijd nodig om overeind te blijven. Ik ga mijn stem uitbrengen tegen deze resolutie.
Door Gertjan de Jong op Habakuk.nu |
zie de bijgevoegde link
http://www.opendoors.nl/ons-werk/geloven-in-vrijheid/
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLIE400
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 18:56
|
|
|
|
Zo dat vind ik ervan Gezegende dag/avond/week verder broeders en zusters
Gr. Willie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLIE400
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 18:57
|
|
|
|
Hier !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLIE400
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 19:01
|
|
|
|
Zo ik dacht dat kan iedereen wel eens gebruiken. Verkregen uit een onuitputtelijke bron liefde dus deel hem graag met jullie.
Gr. Willie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 19:02
|
|
|
|
Wat leuk!!! een discussie over de kinderdoop, dat hebben we nog nooit gehad hier op t forum.... toch?
Kinderdoop is een teken van het verbond dat God met Zijn kinderen heeft. De huidige generatie baby's is zich hier net zo veel van bewust als de kinderen van de generaties na Abraham die besneden werden op vaak nog jongere leeftijd. Net als bij besnijdenis is het geen garantiecertificaat of toegangspas tot de hemel.... ( en dat is de volwassendoop ook niet)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 19:02
|
|
|
|
Van vrouwen in 't meervoud?
Misschien kun je je beter gaan richten op 1 vrouw, lijkt me iets relaxter.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 19:34
|
|
|
|
Lieve broeders en zusters,
Het lijkt mij beter om mij hier over geloof onderwerpen niet meer te reageren want het word alleen maar van kwaad tot ergenis wat ik niet wil. Daarom is voor mij beter om los te laten en voor de dingen te bidden. Alleen God kent ieders harten.
Hartelijke groet,
Anita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 19:35
|
|
|
|
Zo ben ik hier op cm om hopelijk eens een man te treffen om samen het huwelijksbootje in te gaan. God kent jou en mij leven.
Shalom,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 19:36
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Wat leuk!!! een discussie over de kinderdoop, dat hebben we nog nooit gehad hier op t forum.... toch?
Kinderdoop is een teken van het verbond dat God met Zijn kinderen heeft. De huidige generatie baby's is zich hier net zo veel van bewust als de kinderen van de generaties na Abraham die besneden werden op vaak nog jongere leeftijd. Net als bij besnijdenis is het geen garantiecertificaat of toegangspas tot de hemel.... ( en dat is de volwassendoop ook niet) | Kijk, deze theologie kan ik me voorstellen. Niet dat ik het ermee eens ben, maar dat onderwerp hebben we al uitputtend behandeld. Het gaat hier meer om de vraag of een kind verantwoordelijk is voor zijn daden. En daar ben ik het absoluut niet mee eens...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 19:38
|
|
|
|
| WILLIE400 schreef: |
Zo ik dacht dat kan iedereen wel eens gebruiken. Verkregen uit een onuitputtelijke bron liefde dus deel hem graag met jullie.
Gr. Willie |
Thanks Willie!! Erg lief van je
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 19:45
|
|
|
|
| ANITA324 schreef: | het gele boekje is op gevoel en zit geen diepte in van bepaalde nummers is meer hoe kom ik trans en zweef ik op mijn gevoel kan iemand mij een emmertje geven ik word misselijk hiervan. Handje klap of handjes in de lucht alsjeblieft doe mij dat niet aan. Wees jezelf dan doe je al gek genoeg dan meedoen met iedereen omdat die en die het ook doet.
WEES NUCHTER EN WAAKZAAM !!!!
ZING MET JE HART EN MET JE VERSTAND EN DAN PAS HET GEVOEL .
Shalom, |
Nu "moet" ik toch echt even reageren........ Ik vind het nogal wat Anita wat jij hier schrijft........mijn vraag aan jou is dan ook": hoe kijk je dan aan tegen David die notabene in zijn ondergoed voor de ark uit danste in dankbaarheid en blijheid voor zijn Hemelse Vader?
Ik kan waarderen dat je rechtlijnig bent maar je kunt daardoor ook liefdeloos over komen Anita en dat is volgens mij niet jouw intentie maar dat gebeurd wel en dat is jammer.
|
|
| Naar boven |
|
|