| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 08:44
|
|
|
|
| AREND003 schreef: | | waarom zou ik me moeten laten leiden door een historisch boek? Wat is de meerwaarde ervan boven mijn eigen realistisch denken? Als je je altijd overgeeft aan anderen die voor je denken, dan kom je nergens! Maar dat zul je ongetwijfeld beseffen! |
je móét moet ook helemaal niets, arend, maar dan stel je dus ook vast, dat je je leven niet aan de Heere Jezus overgegeven hebt. (met de concequenties de daarbij horen...........)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 08:54
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Jaaaaaaaaaaa....weer een nieuw CM-setje te melden, nl wimbriene892 en ondergetekende!
We ervaren beide dat God onze relatie leidt en dat Hij heel dicht bij ons is! Alle dank en eer gaat dan ook naar Hem!!!
Wim en José |
Gaaf José, gefeliciteerd beiden!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 09:11
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | De vraagtekens (en mijn naam) waren er door Grace neergezet omdat ze niet wist of ik zou komen. Onder voorbehoud heb ik er zelf bijgezet... waarmee ik bevestig dat ik kom, maar wel onder voorbehoud. |
Nou ben ik best blondt....maar das toch precies hetzelfde? Je wilt graag komen, mits het lukt?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SOFIE807
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 10:05
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Jaaaaaaaaaaa....weer een nieuw CM-setje te melden, nl wimbriene892 en ondergetekende!
We ervaren beide dat God onze relatie leidt en dat Hij heel dicht bij ons is! Alle dank en eer gaat dan ook naar Hem!!!
Wim en José |
Van harte gefeliciteerd José en Wim ... veel geluk samen ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 10:05
|
|
|
|
Jolan, van harte meid!
Een hele gezellige dag en Gods zegen voor het komende jaar toegewenst!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SOFIE807
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 10:14
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Geliefden
Bereid je voor , want als alles klaar is , begint het feest.
Ik houd van je,
Jezus. |
Dank je wel Visser om deze tekst te delen , ik vind hem prachtig ... en ga hem , als je het niet erg vind ,kopiëren en doormailen .... Ik las hem nooit eerder ... maar zal me nu wel bijblijven . Groeten ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SOFIE807
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 10:21
|
|
|
|
| NOUMOE974 schreef: | De vreemdeling
Hij heeft ook nooit verteld hoe hij heette. Wij noemden hem altijd bij zijn initialen: T.V.
************************************************* |
Ook deze tekst vind ik mooi om te lezen ... bedankt om te delen ..... zo zie je maar , ook tegenover vreemdelingen moet de gastvrijheid beperkt zijn door regels ( mijn mening ) ... grtjes
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 10:25
|
|
|
|
Wim en José |
Een mooi kadootje van die Goedheiligman José en Wim van harte met jullie keus voor elkaar en alle goeds gewenst op de weg samen met elkaar en met Hem!
Henk en Robbedoes
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 10:28
|
|
|
|
| AREND003 schreef: | | En daar had ik niemand voor nodig! Alleen mezelf! Duidelijk? En het denken laat ik over aan mezelf! Realistisch! |
Je hebt jezelf nodig... ...en die boeken, die je mogelijk door iemand aangeraden/gegeven zijn!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PEACEDOVE820
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 11:23
|
|
|
|
Wim en José |
Van harte meis, en heel veel zegen samen gewenst!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 11:33
|
|
|
|
Als ik zo de reacties overzie, zie ik dat veel mensen worstelen met Kerst. En dat is m.i. terecht, want zo duidelijk is het eigenlijk helemaal niet wat voor feest het is. Voor de een is het alleen maar romantiek, voor de ander staat het voor gezelligheid of eenzaamheid. En het wordt eigenlijk alleeen maar verwarrender. Daarom zal ik de komende weken een aantal bijbelse thema's behandelen, waardoor de zin van Kerstfeest beter naar voren komt.
| Joh 1 schreef: | | Het Woord is mens geworden en heeft bij ons gewoond, vol van goedheid en waarheid, en wij hebben zijn grootheid gezien, de grootheid van de enige Zoon van de Vader |
God wil wonen bij de mensen
Een van de belangrijkste thema's in de Bijbel is het verlangen van God om bij de mens te zijn. Dat begint al in het paradijs. Daar schiep hij Adam en we lezen dat Hij samen met Adam wandelde in het paradijs.
| Gen 2 schreef: | | God, de HEER, bracht de mens dus in de tuin van Eden, om die te bewerken en erover te waken. 16 Hij hield hem het volgende voor: ‘Van alle bomen in de tuin mag je eten, 17 maar niet van de boom van de kennis van goed en kwaad; wanneer je daarvan eet, zul je onherroepelijk sterven.’ |
De mens werd aangesteld om over de tuin van Eden te waken. Hiermee werd de mens door God gezien als verantwoordelijk wezen, die namen mocht geven aan de dieren en er zorg voor moest dragen dat het werk van God beheerd werd. Het ging zelfs verder: de mens werd voor een keuze gesteld. Eén ding waar hij niet aan mocht komen was de boom van kennis van goed en kwaad. Daarmee gaf God ook de ruimte om vrijwillig te kiezen. Het was dus in het paradijs niet de bedoeling, dat de mens alleen gewillig deed wat God van hem vroeg, de mens kreeg ook de ruimte om zelf te kiezen. (Arminiaaans he, David). Maar het centrale thema van het paradijs was toch wel dat God samen met de mens wilde wandelen in de tuin van Eden.
| Ex 25 schreef: | | De Israëlieten moeten een heiligdom voor mij maken, zodat ik te midden van hen kan wonen. 9 Ik zal je een ontwerp laten zien van de tabernakel en van alle voorwerpen die bij deze tent horen; houd je daar nauwkeurig aan. |
We zijn nu een aantal eeuwen verder. God heeft het volk geroepen uit Egypte en in dit verhaal lezen we dat God de opdracht geeft tot het bouwen van de tabernakel, met als doel dat Hij wil wonen bij de mensen. Hoewel de tabernakel gebouwd is vol met symbolen, was het heilige der Heilige de woonplaats van God. Zijn heerlijkheid daalde daadwerkelijk neer in de tabernakel.
| Ex 40 schreef: | | Toen werd de ontmoetingstent overdekt door een wolk en werd de tabernakel gevuld door de majesteit van de HEER. 35 Mozes kon de ontmoetingstent niet meer binnengaan, want de wolk rustte daarop en de majesteit van de HEER vulde de tabernakel. 36 Zolang hun tocht duurde, trokken de Israëlieten pas verder wanneer de wolk zich van de tabernakel verhief. 37 Wanneer de wolk niet opsteeg, trokken ze niet verder; ze wachtten tot de wolk weer opsteeg. 38 Zolang hun tocht duurde, rustte overdag de wolk van de HEER op de tabernakel, ’s nachts verscheen er een vuur in, dat voor alle Israëlieten zichtbaar was. |
Maar in de relatie met het volk zien we meteen een probleem ontstaan. God is niet alleen de God die bij de mens wil zijn, maar God is ook heilig en dient aanbeden te worden. De spanning tussen de heiligheid van God en de Liefde van God is eigenlijk voortdurend zichtbaar in de Bijbel. God is Liefde, maar Hij is meer dan dat. Hij overstijgt Zijn liefde, verliest Zich niet in Zijn liefde, maar blijft God. En nu de tekst, die bovenaan stond, Het Woord is mens geworden en heeft onder ons gewoond. Zoals in het Oude Testament God bij de mens wilde wonen, ging Hij in het nieuwe Testament zelfs een stap verder. Hij werd mens als de mensen, om de mens uiteindelijk terug te winnen voor Zijn koninkrijk. Hij vereenzelvigde Zich met de mens, echter zonder Zichzelf te verliezen in zonde. In het kerstverhaal zien we de goddelijkheid van Jezus terug. De engelen die aan de hemel verschenen, de herders die Hem kwamen aanbidden. Terwijl het een “gewone” baby was, die in een stal/grot geboren was.
Als we geloven dat God wil wonen bij de mensen, onder de mensen wilde zijn, is het ook goed om te zien hoe het in de hemel zal zijn. De hemel staat open voor de mens. Hij nodigt ons uit om samen met Hem te gaan wonen… Met Kerstfeest vieren wij, dat God bij ons wil zijn. Dat Hij een persoonlijk God is, die een relatie met de mens wil hebben. Onze God, is een God die Zich bekommert om de mens, bereid is, Zijn heerlijkheid af te leggen en onder ons wil wonen. Het gaat zelfs nog een stapje verder:
| opb 3 schreef: | | k sta voor de deur en klop aan. Als iemand mijn stem hoort en de deur opent, zal ik binnenkomen, en we zullen samen eten, ik met hem en hij met mij. |
God wil in ons hart wonen. Dat wil zeggen dat Hij heel intiem met ons wil zijn. Hij wil weten wat we denken, wat we voelen en hoe we zijn. Hij wil ons antwoorden als we met vragen zitten, Hij wil ons troosten. Kerstfeest is iets wat je in je hart kunt ervaren. Is Jezus al geboren in je hart????
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 1 december 2010, 11:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 12:09
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 14:03
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 12:47
|
|
|
|
| GIBBY159 schreef: | Van huis uit ben ik niet kerkelijk opgevoedt. Mijn vader was een harteloze en liefdeloze man die alles bij elkaar vloekte wat maar los en vast zat.... Mijn moeder daarentegen was precies het tegendeel; zij was zacht... lieflijk naar mij als kind zijnde. Moeder kwam wél uit een gelovig gezin.
Eind jaren '70 van de vorige eeuw kwam ik er achter dat Jezus Christus ook voor mij aan het Kruis (het teken van Zaligheid) is gestorven...... Vanaf die tijd is "het sneeuw-balletje" om Jezus te volgen, gaan rollen en tot op heden wordt het groter en groter. Vele bijbel-cursussen en thuis studie aangevuld met wekelijkse kerk-bezoeken heeft mij tot een ander mens gevormd. Pas in 1990 op 8 April (Palm-Zondag) heeft een dominee in een N.H. Kerk de Volwassen-Doop en Openbare Belijdenis toe bediend. Na drie lange winterse voorbereiding voor genoemde sacramenten.
Het was een fantástische beléving! Tot op de dag van vandaag ben ik God zo dankbaar dat ik Zijn eniggeboren Zoon Jezus Christus in mijn hart heb mogen toe laten. Maar...nu komt het; kan ik een ander het Evangelie brengen als ik brengen als ik zelf soms twijfel? Die vraag komt steeds weer bij mij op als ik over het Geloof (Het Woord van God) praat...
Het ligt mij voor de hand om deze vraag ontkennend te beantwoorden. Maar... als ik logisch beredeneer moet ik eerlijk bekennen dat de ander niet naar mij luistert... Vooral als ik toch al niet stevig in mijn schoenen sta. Hoe zal de vonk wat ik had met een vrouw...die mij aan het hart ligt...dan overspringen? Hoe zal die dame zich gaan voelen? De hoop die ik had is misschien door mijn woorden (de kracht die er achter zat) helaas verdwenen. Hoop doet leven zegt men altijd als ik er maar niet achter kan komen waarom, ook een vriendschap...zomaar kan eindigen.
Is het dan zo dat ik éérst zelf dien te GELOVEN in een recentelijk geleden kwestie die ik zo graag had willen voortzetten? Moet ik mij dan als een soort propagandist voordoen als ik het Woord van God wil uitleggen...? Ik denk dat het gevaarlijk is als ik mij achter zo'n masker mij zou verbergen, Dat noem ik valse schaamte...met zo'n masker op. Ik zeg wel eens in een discussie over het GELOOF dat de éérste zegen voor mij is... Het klinkt arrogant...en zo bedoel ik het ook niet...maar het is wél wáár!
Als ik over het Evangelie praat, neem ik mijzelf eerst eens op de korrel. Want dan (s)preek ik ook tegen mijzelf... Laat ik mijzelf niet bedriegen. Het is toch bijbels dat mijn beléving van Gods Woord effect heeft....??? Maar is het ook zo voor die vrouw...die ik zo koesterde, als ik haar nááste wilde zijn? Is mijn boodschap als Christen-mens dan zo'n twijfel? Of twjfel ikzelf nog over mijn grootste VRIEND...Jezus Christus...??? Wie het wéét mag mij hier ...op mijn topic reageren! Graag zelfs... Ik ben de weg een beetje kwijt met al mijn verdrietige momenten...
Nog even dit
Aan die éne vrouw voor wie ik zéér grote bewondering koesterde heb ik tot mijn zeer grote spijt haar weer niet goed kunnen bereiken met Gods LIEFDE in de naam van Jezus Christus onze Verlosser van al mijn zonden. Ik bid en hoop dat het met die dame alles goed zal komen, dat is mijn gebed aan de Heer...Gods Hand zou een toe speling kunnen zijn van Zijn LIEFDE tussen twee mensen. Het sterker samen voegen in Gods Woord...
Gibby (Gezinus) |
Onderweg naar huis hoorde ik op de radio (1008 AM) ook over dit onderwerp. En het houd mezelf ook wel bezig. Wat ik weet en geleerd heb is dat mijn (onze) woorden opzich niets kunnen doen om een ander te laten geloven. Het is alleen de Geest van God die dat kan bewerken in een mensen leven... Op de radio werd gezegd dat je een getuige kunt zijn door je leven met God te leven om zo een voorbeeld te zijn. Wanneer ik hierin naar mijn eigen geloofsleven kijk klopt dit ook. Woorden hebben weinig effect gehad, brachten alleen maar meer verwarring. Maar het dagelijkse leven van wedergeboren christenen in mijn directe omgeving, maakte mij jaloers opgeen zij hadden en ik niet. Een mens moet zelf een verlangen hebben om te gaan zoeken naar de waarheid. en dat verlangen legt de Heilige Geest in de mens. Daarom kunnen/mogen we blijven bidden voor die mensen dat de Geest hun harten aan wil raken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 12:59
|
|
|
|
He Jolan, van harte met je verjaardag, je zult je wel "oud" voelen nu.
Heeft Willie dat halve brood nog overleefd ??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 13:02
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Nou ben ik best blondt....maar das toch precies hetzelfde? Je wilt graag komen, mits het lukt? |
Sus is nog een paar tinten blonder .....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 13:16
|
|
|
|
Ik denk dat één van de belangrijkste redenen dat wij het gevoel kunnen hebben God's werk niet te mogen doen, Zijn woord niet te mogen verkondigen...is dat we zelf (nog) niet perfect zijn... Maar Jezus heeft ons heel duidelijk gemaakt dat we, ondanks dat, Zijn woord wel degelijk mogen verspreiden. Tenslotte zullen we tot onze laatste adem moeten leren en nooit helemaal perfect zijn...
Een mooi boek over dit onderwerp is:
"Struikelend achter Jezus aan" van Michael Yaconelli...een aanrader!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 13:23
|
|
|
|
Hay Jolan, van harte gefeliciteerd met jou verjaardag, ik wens je met Willie en de kids een hele gezellige dag toe.
Groetjes Carien.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 14:55
|
|
|
|
of geblondeerdt... kan ook nog
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 14:55
|
|
|
|
Wim en José |
heey....... Wim en José... wat leuk!! van harte gefeliciteerd hoor...... geniet er maar lekker van
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 15:03
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | Dank je wel hiervoor ja ik heb er al een paar keer voorgestaan en nu weer maar GOD beschermt ik voel het ook zo en als HIJ zegt het is nu tijd dan pak ik mn koffer en ga . Sjalom. Martin |
dat is een prachtige belijdenis martin........ veel sterkte en....Gods zegen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TRIJNIE671
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 15:33
|
|
|
|
Hoi Jolan , Gefeliciteerd , samen met Wilie en kids een hele fijne dag toegewenst .
Groetjes uut grunn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 15:43
|
|
|
|
| PIEKIE042 schreef: | ik heb kanker, en ben geopereerd, en ben een nier kwijt.. Nierkanker .. Ik heb uitzaai in mijn botten. ik ben medisch ongeneeslijk ziek. Hoe kijken jullie er geloofelijk tegen aan? genezen of niet genezen? ben benieuwd naar jullie antwoorden,...jullie eigen antwoorden.. |
och Wytske......wat heftig.... ook ik zal je meenemen in gebed. en ik wens je heel veel sterkte het zal moeilijk zijn om steeds weer naar het ziekenhuis te moeten, en dan maar weer uitslagen afwachten, en onderzoeken te moeten ondergaan. Ik kwam nog een gedicht tegen, dat wil ik je niet onthouden...
Ga maar gerust naar Jezus als je verdrietig bent Hij zelf heeft hier op aarde ook verdriet en pijn gekend.
Ga maar gerust naar Jezus ook al is alles mis Je kunt zo met Hem praten vertel Hem wat er is.
Ga maar gerust naar Jezus toe als jij je eenzaam voelt Hij is zelf ook vaak alleen geweest, Hij weet wat je bedoelt.
Ga maar gerust naar Jezus toe en zeg Hem wat er scheelt Hij vindt het fijn als jij met Hem gewoon je zorgen deelt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 15:57
|
|
|
|
heey Jolan......
van harte gefeliciteerd met je verjaardag! en een fijne dag toegewenst, samen met iedereen die je lief is!
338
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 16:22
|
|
|
|
Jolanneke........van harte gefeliciteerd!!!!!!
32 nog maar?........hebben ze zeker je hoofd eerder gebruikt?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 16:33
|
|
|
|
Wim en José |
Van harte meis! En jonguh natuurlijk ook
Dat wordt een héééle zware koffie binnenkort
GrZing!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 16:39
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | He Angel is het dan nu toch echt zo ver ..... 50 jaar jong Gefeliciteerd  |
Beetje late reaktie Crossy...maar niet minder bedankt voor je goeie wens! (ooit word jij het ook! gna gna gna )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 16:47
|
|
|
|
Hey hola Jootje,
leuk mallootje
ik wens je een hééle fijne verjaardag
met veel kadootju
ssssss
Zal ut ooit nog goed komen?
GrZ!
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op woensdag 1 december 2010, 16:47
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 16:49
|
|
|
|
Oh wat houd ik van dit weer! t Is zó lekker fris buiten!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 17:28
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Italiaanse chocoladetaart met frambozen Heerlijk toetje voor de kerst!
Nodig voor 8-10 ps: 175 gram bittere chocolade 175 gram roomboter, zachtgeroerd 175 gram witte basterdsuiker 3 grote eieren, gesplitst 50 gram zelfrijzend bakmeel 1 mespuntje zout 2,5 eetl. gewone kristalsuiker 200-250 gram frambozen 1 dl slagroom 1 dl creme frache evt. 2 eetl. poedersuiker
Breek de chocolade in stukjes en smelt het au bain marie. Klop boter en basterdsuiker totdat een lichte en romige massa is verkregen. Klop de gesmolten chocolade, dan de eiderdooiers en dan het bakmeel en het zout erdoor. Klop in een andere kom de eiwitten stijf. Voeg bij het kloppen 1 eetl. kristalsuiker beetje voor beetje toe. Spatel het chocoladebeslag zo luchtig mogelijk door de eiwitten. Dan het beslag erover in een beboterde taarvorm (24-28 cm). Zet de vorm in het midden van de tot 180 graden voorverwarmde oven. In 35 min. gaar bakken. Vorm uit de oven nemen en kwartier laten staan. Stort dan de taart op een groot koud bord en laat hem volkomen koud worden. Klop slagroom en creme fraiche samen met 1,5 eetl. suiker net niet helemaal stijf op, dus dik, maar nog wel vloeibaar.
Snijd de taart in punten. Stuif er eventueel wat poedersuiker over. De frambozen in een schaaltje en de room in een sauskom. Eerst de room erop, dan de frambozen. |
Leuk hé; ieder jaar dezelfde post plaatsen Maaar t is op verzoek van een lieve zoete lekkerbek hier op CM. Enjoy!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WMG150
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 17:41
|
|
|
|
mijn to p3? me, myself and I.... maar ik zou niet weten wat me linc score is of zelfs wat me match is hou ik me ook niet mee bezig wel met chatten..
|
|
| Naar boven |
|
|