ChristianMatch

Forum

alleen voor jonger dan 35!
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1593 1594 1595 1596 1597 1598 1599 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 00:59

BART817 schreef:
t wordt er wel moeilijk van, raak nu al bijna in de war van thermen die geherdefinieerd drijgen te worden. vrouwen zijn dan ook complexe levensvormen... straks leidt mijn nederlands ook nog een eigen leven. wat een uitwijding he? (waar begin ik nu toch weer aan?)

.

Ach Bart, moe zeker? Tsja, kindertjesbedtijd hè Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 01:14

MARIJAN072 schreef:
Naar mijn idee past jouw verhaal (beleving) niet helemaal in dit topic, Suus. Daar is dit topic niet voor bedoeld. Wij hebben nu juist laten zien, dat je er - ook als volwassenen - iets leuks van kunt maken. 'k Ben het er dus niet mee eens, dat het vooral een feest is voor kleintjes. Wel jammer, dat je herinneringen zo negatief zijn.

'k Heb gisteren ook met m'n familie een heel leuk feest gevierd. 't Is echt genieten, als je ziet dat je - door het maken van een gedicht en/of surprise - elkaar op een persoonlijke wijze kunt verrassen. En dan de gezichten, ook van de oudere kinderen die zelf een surprise gemaakt hebben. Super!!!

Je hebt gelijk Marijan, dat mijn bijdrage niet echt past tussen deze berichten, ik had het beter moeten lezen en je hebt gelijk dat mijn forumbijdrage hier niet echt thuishoort.
Ik had er beter een nieuw topic over kunnen starten...

daarom:
Mijn oprechte excuses !!

Susannah die voortaan beter gaat lezen voor ze iets schrijft... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 01:18

AREND003 schreef:
Boeddha, Allah en meer goden zijn ook niet zichtbaar! Wat is het verschil? En Jezus is ook niet zichtbaar! En zeg niet dat ik niet gezocht heb! Ik heb nooit een antwoord teruggehad, dus daar ben ik klaar mee na al die jaren! Snap je?

In mijn ervaring is Jezus heel erg zichtbaar. Zichtbaar in de dingen die Hij voor mij gedaan heeft en nog doet. God werkt vaak door andere mensen heen, door wat iemand zegt of doet, door een preek of een lied etc, etc.

Het is wel zo dat je Jezus moet willen zien, er dus open voor staan en aan Hem vragen of Hij zich zichtbaar wil maken.

Maar uiteraard is dit mijn ervaring en bescheiden mening.
Naar boven

Auteur Bericht
BART817

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 01:33

JOSINA022 schreef:
Ach Bart, moe zeker? Tsja, kindertjesbedtijd hè Knipoog smiley

wat zeg jij nou? jij slaapt mss op dit moment al bijna...

Josina wil mss zelf niet voor de schone snurkster doorgaan... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Geschokte, onthutste smiley

Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley

(ik beken eerlijk nu nog mn stille tijd te moeten houden, oei. nou das iig dan nog een verhaaltje voor het slapen gaan... Josina niet te hard afgepoeierd, gelukkig Engeltje smiley )

Laatst aangepast door
BART817
op maandag 6 december 2010, 01:37
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 01:43

BART817 schreef:

Josina wil mss zelf niet voor de schone snurkster doorgaan... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Geschokte, onthutste smiley

Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley

(ik beken eerlijk nu nog mn stille tijd te moeten houden, oei. nou das iig dan nog een verhaaltje voor het slapen gaan... Josina niet te hard afgepoeierd, gelukkig Engeltje smiley )

Boze smiley Smiley met dichtgeplakte mond Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BART817

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 01:54

TESSYBEAR731 schreef:
Ja nou ja, moet toch nog ff men stempeltje drukken he...na de 19e neemt deze dame een CM-pauze en op deze manier loopt men forum quota natuurlijk wel lekker snel op Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

nog eentje dan, om het af te leren... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

(versta: volgende keer weer meer...) Engeltje smiley Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 02:10

Heel lang geleden.

http://www.youtube.com/watch?v=76XLC-L_2sI

http://www.youtube.com/watch?v=dAqNFAls9UE

http://www.youtube.com/watch?v=Rsg2x1e91Mw

Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 6 december 2010, 02:21
Naar boven

Auteur Bericht
BEHAPPY332

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 02:42

PIETER649 schreef:
das een heel bijdehandte opmerking van je Lachende smiley

maar zou je uit mijn stukje niet kunnen halen dat ik wellicht tijdens die mallotenregering van cda-pvda-cu ben geemigreerd?
ik ben al n poosje weg uit nederland, slimmerik

Ach ja, Sie sprechen Deutsch, jetzt... Duiveltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 02:52

ZINGA672 schreef:
Hm, sja, nou durfknie meer hoor.... Verraste, verbaasde smiley

Geef Chat nou maar een welgemeende knuffel, en als hij dan volgend jaar naar de picknick komt dan geef je hem een echte knuffel ..... Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 03:03

JOSINA022 schreef:
Boze smiley Smiley met dichtgeplakte mond Knipoog smiley

Hij is nog maar een broekie Josina, tis hem al op voorhand vergeven .... Knipoog smiley

wijze woorden van een ouwe ... van 48
Naar boven

Auteur Bericht
BEHAPPY332

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 03:22

SUSANNAH475 schreef:
Je hebt gelijk Marijan, dat mijn bijdrage niet echt past tussen deze berichten, ik had het beter moeten lezen en je hebt gelijk dat mijn forumbijdrage hier niet echt thuishoort.

daarom:
Mijn oprechte excuses !!

Geeft niet hoor, was boeiend om te lezen. Tussen gedichtjes en pakjes door is best wat ruimte voor een echt gesprek... Lachende smiley

alleen toch jammer dat het niet op rijm was Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 08:23

BART817 schreef:

Foei, wat deed jij zo laat nog op?
En dan ook nog niet eens je stille tijd kunnen houden op een fatsoenlijk tijdstip! Boze smiley

Gefrustreerde smiley Die jeugd van tegenwoordig ook Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 08:23

Tess, is al blij als ze uberhaupt aan stille tijd toe komt Smiley met dichtgeplakte mond

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op maandag 6 december 2010, 08:24
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 08:37

SUSANNAH475 schreef:

daarom:
Mijn oprechte excuses !!

Ik ben het met Marijan eens, eigenlijk past dit er niet tussen.
Vind het eerlijk gezegd een beetje jammer dat dit nu wel het geval is...maar ja, it happens...
Maar...het is wel een interessant onderwerp en zeker een eigen topic waard!
Wat denk je Sus, open je er een nieuwe discussie over?

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op maandag 6 december 2010, 08:39
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 09:09

MARIJAN072 schreef:
Naar mijn idee past jouw verhaal (beleving) niet helemaal in dit topic, Suus. Daar is dit topic niet voor bedoeld. Wij hebben nu juist laten zien, dat je er - ook als volwassenen - iets leuks van kunt maken. 'k Ben het er dus niet mee eens, dat het vooral een feest is voor kleintjes. Wel jammer, dat je herinneringen zo negatief zijn.

'k Heb gisteren ook met m'n familie een heel leuk feest gevierd. 't Is echt genieten, als je ziet dat je - door het maken van een gedicht en/of surprise - elkaar op een persoonlijke wijze kunt verrassen. En dan de gezichten, ook van de oudere kinderen die zelf een surprise gemaakt hebben. Super!!!

Ik ben het met je eens Marijan, het is toch heel gewoon een oernederlandse traditie? Je kan het zelf allemaal net zo zwaar of licht maken als je zelf wilt......
Zo kan je naturlijk niets meer doen want bij alles zijn voor en tegens te bedenken......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 09:13

MARIJAN072 schreef:
Toch vind ik het zielig, dat niemand de Sint en zijn Pieten uit gaat zwaaien. Hij wordt altijd met veel enthousiasme binnengehaald, maar hij verdwijnt altijd zo stilletjes. Wie heeft ooit de stoomboot zien vertrekken? Willemijn misschien Smiley die vol vragen zit Het komt op mij een beetje over als; de cadeaus zijn nu binnen, wegwezen maar. Twijfelende smiley Knipoog smiley

K'zal vandaag eens kijken in de haven of ik een stoomboot richting Spanje zie vertrekken.......en misschien ga ik dan wel mee als verstekeling.....lekker naar de zon..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 09:41

Iedere vrouw, die alleen maar een LAT relatie zoekt heeft last van bindingsangst. Mijn advies aan jou, als je een relatie zoekt, vraag dan aan een vrouw of ze een stabiele relatie zoekt. Op het moment dat ze zegt dat ze alleen maar wil LATTEN, weet je ook dat je er niet aan moet beginnen.
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 09:42

WILLEMIJN232 schreef:
Ik ben het met je eens Marijan, het is toch heel gewoon een oernederlandse traditie? Je kan het zelf allemaal net zo zwaar of licht maken als je zelf wilt......
Zo kan je naturlijk niets meer doen want bij alles zijn voor en tegens te bedenken......

Dit topic en de commotie eromheen was juist hartstikke leuk.
De gedichten, de kadootjes van iedereen.... super om te lezen.
enne... wij weten gelukkig allang dat sinterklaas niet bestaat, toch? Knipoog smiley

dus Zingaklaas...bedankt Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 09:47

CHATULIEM619 schreef:
Iedere vrouw, die alleen maar een LAT relatie zoekt heeft last van bindingsangst. Mijn advies aan jou, als je een relatie zoekt, vraag dan aan een vrouw of ze een stabiele relatie zoekt. Op het moment dat ze zegt dat ze alleen maar wil LATTEN, weet je ook dat je er niet aan moet beginnen.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens chat.,
Er is niets mis mee om eerst een poosje te latten voordat je bij elkaar intrekt. En wat is bindings angst?
Wat je veel ziet is dat men last heeft van 'bindingsangst' in het begin van een relatie, en dan zeg ik...neem de tijd, het trekt vanzelf bij naarmate het vetrouwen in en binnen de relatie groeit
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 09:50

JOLAN931 schreef:
Daar ben ik het niet helemaal mee eens chat.,
Er is niets mis mee om eerst een poosje te latten voordat je bij elkaar intrekt. En wat is bindings angst?
Wat je veel ziet is dat men last heeft van 'bindingsangst' in het begin van een relatie, en dan zeg ik...neem de tijd, het trekt vanzelf bij naarmate het vetrouwen in en binnen de relatie groeit
Voorlopig willen LATTEN is iets anders dan alleen maar willen Latten. En die laatste categorie bedoel ik. Er zijn teveel vrouwen, die zeggen nooit meer met iemand te willen samenwonen. Trouwen schijnt helemaal uit de boze te zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 09:53

CHATULIEM619 schreef:
Voorlopig willen LATTEN is iets anders dan alleen maar willen Latten. En die laatste categorie bedoel ik. Er zijn teveel vrouwen, die zeggen nooit meer met iemand te willen samenwonen. Trouwen schijnt helemaal uit de boze te zijn.

Maar hoeveel procent van deze vrouwen spreekt de waarheid?

Dat is juist wat ik ook zo vaak geroepen heb...ik trouw nooit meer, geen vent meer voor mij, alleen voor de lol, etc.

Wat ik wil benadrukken is dat die zogenaamde bindingsangst bij vrouwen vaak een teken is van angst om er (weer) onderuit te gaan in een relatie.
Ik zeg niet dat dit voor alle vrouwen geld, maar zeker wel voor een groot deel. En daar zal je als man zijnde dus ff doorheen moeten prikken denk ik.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 09:57

CROSSROAD317 schreef:
Geef Chat nou maar een welgemeende knuffel, en als hij dan volgend jaar naar de picknick komt dan geef je hem een echte knuffel ..... Clown smiley Knipoog smiley
Zolang het zo onveilig is voor kinderen, ben ik echt niet van plan te komen. Als het veiliger wordt voor ze, hoor ik niet meer bij de doelgroep, want ik ben geen alleenstaande ouder met thuiswonende kinderen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 10:07

JOLAN931 schreef:
Maar hoeveel procent van deze vrouwen spreekt de waarheid?

Dat is juist wat ik ook zo vaak geroepen heb...ik trouw nooit meer, geen vent meer voor mij, alleen voor de lol, etc.

Wat ik wil benadrukken is dat die zogenaamde bindingsangst bij vrouwen vaak een teken is van angst om er (weer) onderuit te gaan in een relatie.
Ik zeg niet dat dit voor alle vrouwen geld, maar zeker wel voor een groot deel. En daar zal je als man zijnde dus ff doorheen moeten prikken denk ik.
Of ze spreken niet de waarheid op dat moment, of het is voor hen op dat moment de waarheid. Maar in beide gevallen kun je spreken van bindingsangst als ze dit roepen....
Het is nl. tegennatuurlijk te roepen dat je nooit meer wilt samenwonen. Liefde bindt je nl. aan de ander, je wilt altijd bij de ander zijn. En voor vrouwen geldt dat nog sterker aangezien ze altijd een natuurlijke drang hebben een nestje te willen hebben. En daar speelt de man een cruciale rol in.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 6 december 2010, 10:12
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 10:19

CHATULIEM619 schreef:

Misschien is er ook wel een praktische kant aan latten Chatuliem?
Stel je voor dat ik een leuke man vind in het het zuiden van het land, noem maar even wat? Dan heb je sowieso een praktisch probleem als je alletwee een baan hebt?
Dus ik zoek een stabiele relatie die misschien toch wel latten wordt.........

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 6 december 2010, 10:20
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 10:34

WILLEMIJN232 schreef:
Misschien is er ook wel een praktische kant aan latten Chatuliem?
Stel je voor dat ik een leuke man vind in het het zuiden van het land, noem maar even wat? Dan heb je sowieso een praktisch probleem als je alletwee een baan hebt?
Dus ik zoek een stabiele relatie die misschien toch wel latten wordt.........
Je overweegt tenminste wel om bij elkaar te komen en waar een wil is is een weg. Maar als deze wil er niet is, dan kom je in je relatie ook niet ver. Dan wordt het meer een BOB relatie...(bed ontbijt buiten)

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 6 december 2010, 11:29
Naar boven

Auteur Bericht
ALOUS961

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 10:45

[quote=CHATULIEM619]Voorlopig willen LATTEN is iets anders dan alleen maar willen Latten. En die laatste categorie bedoel ik. Er zijn teveel vrouwen, die zeggen nooit meer met iemand te willen samenwonen. Trouwen schijnt helemaal uit den boze te zijn

toch mee naar gevoel luisteren?? Of juist er voor gaan en therapie volgen?? geen idee wat wijsheid is.

Bindingsangst..gek fenomeen eigenlijk en toch ook zo begrijpelijk na alles wat je mogelijk hebt meegemaakt.

Ik heb het ook meegemaakt in een relatie. Die man kreeg gewoon een paniekaanval ineens. En omdat we ver uit elkaar wonen en hij afhankelijk is van openbaar vervoer durft hij het niet meer aan.
Beiden zijn verbijsterd over dit gebeuren. Het leek zo goed. Zo zie je maar weer.

Maar ik weet dat die angst ook kan bestaan omdat je na jaren alleen zijn je zelfstandigheid en je ritme en je eigen dingen , moelijk op kan geven. En vriend van mij heeft dat nl. 13 jaar al alleen.

Tja...... is het dan wellicht niet de juiste partner?? Is het te weinig vertrouwen in God?????
Ik weet het niet, ik weet alleen dat angst vaker voorkomt...in verschillend opzicht..
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 12:39

Nieuw topic....slaapliedjes voor de jonkies onder ons Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 12:41

CROSSROAD317 schreef:
Hij is nog maar een broekie Josina, tis hem al op voorhand vergeven .... Knipoog smiley

wijze woorden van een ouwe ... van 48

Hè jakkes, Cross, wat voel ik mij ineens oud Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ELROSE399

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 12:45

[quote=Tja...... is het dan wellicht niet de juiste partner?? Is het te weinig vertrouwen in God?????
Ik weet het niet, ik weet alleen dat angst vaker voorkomt...in verschillend opzicht.. ALOUS961]

Dat is het denk ik. Je bent niet zeker of die persoon wel de juiste is, er is
ergens nog twijfel.
Hoe bepaal je of iemand de juiste partner is, een verliefdheid alleen is niet het criterium.
Als je echt geraakt wordt door een contact dan ga je ervoor en neem je het risico.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 13:00

AREND003 schreef:
Het hele kerstverhaal, en meteen daarbij het Sinterklaasverhaal is gewoon een gigantisch commercieel gebeuren, waar ik totaal geen feeling mee heb! Lees de geschiedenis, zoals die al door een eerdere poster geplaatst is maar na! Ik ben lekker met de kerst op Ibiza, weg van al die jaarlijkse stomme verplichtingen! Maar ja, dat is mijn mening! En iedereen die er wel in "gelooft", zet die kerstboom lekker op en vergeet vooral de kadootjes niet! DAT is toch belangrijk met kerst??
Als je niet verder kijkt, dan alleen maar het verhaal of de commercie erom heen begrijp je denk ik niet goed wat de essentie van Kerstfeest is....
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1593 1594 1595 1596 1597 1598 1599 ... 6194 Volgende
Pagina 1596 van 6194