| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 20:09
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Grapjas! In elke vertaling die ik heb gezien gaat dat toch echt vandaag plaats vinden hoor  |
je hebt de catholisme vertalingen gelezen!!!.... Er zijn drie hoofdtakken van vertalingen..... De satan is geweldig want hij zorgt wel dat er een vertaling overblijft voor ons..... Hij is tenslote de overste van deze wereld? De christennen is die hij moet hebben om over te halen, de wereld heeft hij al...
Mij dus niet!!!!
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 14 december 2010, 20:14
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SJAAK585
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 20:14
|
|
|
|
Gratis; voor een liefhebber. 1 kaartje voor dinsdag 21 december 2010 Kooruitvoering, mannenkoor met Kozakken koor in Waddinxveen.
Don Kosaken Chor Serge Jaroff I.s.m. Regiomannenkoor "Die Gouwe Sanghers".
Je kan hierover contact opnemen met sjaak585.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 20:16
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | je hebt de catholisme vertalingen gelezen!!!.... Er zijn drie hoofdtakken van vertalingen..... De satan is geweldig want hij zorgt wel dat er een vertaling overblijft voor ons..... Hij is tenslote de overste van deze wereld? De christennen is die hij moet hebben om over te halen, de wereld heeft hij al... Mij dus niet!!!!  | Beste Mar, denk je nu echt dat God niet in staat is over Zijn Woord te waken? Dat Hij zoiets belangrijks aan de duivel overgelaten heeft?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 20:22
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Beste Mar, denk je nu echt dat God niet in staat is over Zijn Woord te waken? Dat Hij zoiets belangrijks aan de duivel overgelaten heeft? |
Jawel maar het is geen massa, zoals het altijd gedacht wordt.
De bijbel leert er zijn "OVERIGEN" van de massa. Zoals Daniel dacht dat hij de enige was die niet buigde, waar later bleek dat er nog 7 duizend andere waren....welke niet zichtbaar waren...... Dezen waren door God "beschermd"......
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 14 december 2010, 20:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 20:24
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | vanmorgen was mn auto bedekt met n laagje sneeuw.... ik ben de grens overgereden, heb de sneeuw op hollandsche bodem laten vallen en ben als n speer naar mn mooie Deutschland terug gereden  |
het moet nederland uit niet in deugeniet plaaggeest
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 20:28
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | je hebt de catholisme vertalingen gelezen!!!.... Er zijn drie hoofdtakken van vertalingen..... De satan is geweldig want hij zorgt wel dat er een vertaling overblijft voor ons..... Hij is tenslote de overste van deze wereld? De christennen is die hij moet hebben om over te halen, de wereld heeft hij al...
Mij dus niet!!!!  |
En dan 
Of de komma nou voor het woord "heden" staat of erachter, er verandert niets aan de kern van de boodschap, toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 20:28
|
|
|
|
Wat moet het vermoeiend zijn om altijd gelijk te hebben....
Does
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 20:29
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Wat moet het vermoeiend zijn om altijd gelijk te hebben....
Does |
Vast niet half zo vermoeiend als om anderen daar altijd te van moeten overtuigen
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op dinsdag 14 december 2010, 20:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 20:31
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Vast niet half zo vermoeiend als om anderen daar altijd te van moeten overtuigen  |
Kweet niet maar mij lijkt het in iedergeval niets  Does
Edit Henk710 himself: het is zelfs heerlijk om af en toe ongelijk te hebben!
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op dinsdag 14 december 2010, 20:33
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 20:37
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | En dan 
Of de komma nou voor het woord "heden" staat of erachter, er verandert niets aan de kern van de boodschap, toch? |
Maakt God je wel duidelijk eens.
Ik weet het verschil en dat is voor mij belangrijk....het zegt niks over een andere.....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 14 december 2010, 20:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 20:39
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | | Maakt God je wel duidelijk eens. |
Dat maakt Hij nu al duidelijk, Mar! Zoals Tess al aangeeft: aan de uiteindelijke boodschap van het evangelie doet die komma niets!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 20:41
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | | Dat maakt Hij nu al duidelijk, Mar! Zoals Tess al aangeeft: aan de uiteindelijke boodschap van het evangelie doet die komma niets! |
Weet ik Henk, net zoals de geboden niet meer voor ons zijn!!!! Die Zijn voor de joden toch???
Moeilijk he... om iemand te kennen die los van alles staat!!!
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 14 december 2010, 20:42
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 20:43
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | | het brood bij jullie is niet te vr... dus ja, ook daarvoor hierheen |
Ik snap niet wat je nog in Nederland doet, als het zo erg is, bleef ik lekker in Duitsland.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BART817
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 20:45
|
|
|
|
jonges, jonges, ff weer ontopic aub
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 20:46
|
|
|
|
Bami met kip ketjap
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 20:48
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Mister Diedjee.... wij zijn bijna half december; wordt het geen tijd voor een CM Top 100 Aller Tijden???  |
OPROEP:
Iedereen levert bij mij per mail zijn TOP 20 in en ik maak het op orde.
INLVEREN voor 22 DECEMBER, Bekendmaking 26 December.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 20:50
|
|
|
|
| MARIANNE378 schreef: | | En toen was iedereen stil. |
de meesten op cm zijn ongehuwd... misschien moeten die ff iets doen voordat ze getrouwd zijn... je weet maar nooit 
(neehoor, ik bedoel activiteiten als afwassen, de strijk, hond uitlaten ofzo )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 20:52
|
|
|
|
| CARIEN982 schreef: | Ik snap niet wat je nog in Nederland doet, als het zo erg is, bleef ik lekker in Duitsland.  |
pfff dat leg ik net uit!!! ff de sneeuwrommel van mn auto halen dus
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 20:52
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | OPROEP:
Iedereen levert bij mij per mail zijn TOP 20 in en ik maak het op orde.
INLVEREN voor 22 DECEMBER, Bekendmaking 26 December. |
sorry, niet goed gelezen
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op dinsdag 14 december 2010, 20:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 20:54
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | sorry, niet goed gelezen  |
Per mail het moet wel spannend blijven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 20:57
|
|
|
|
Dinsdag 14 December, 1 Petrus 5: 1-11; Onbekommerd.
Te midden van allerlei vermaningen aan oudtsen en aan jongere, staat in het slot van de Petrusbrief een indrukwekkende belofte. ‘Werpt al uw bekommeringen op Hem, want Hij zorgt voor u.’ Ik (de schrijver) las eens van een man die op weg was naar de stad. Op zijn rug droeg hij een zware last. Hij was op weg naar de markt om zijn waren te verkopen. Toen hij bijna bezweek onder het gewicht, werd hij ingehaald door een boer met paard en wagen. De boer liet de wagen stil staan en stelde de koopman voor om op zijn wagen mee te rijden naar de stad. De man ging er graag op in en klom op de wagen. Toen ze een tijd gereden hadden, keek de boer eens achterom. Tot zijn verbazing zag hij dat de koopman het zware pak nog altijd op zijn rug had… Daar bleek de man niet aan gedacht te hebben: hij kon niet alleen meerijden maar hij kon nu ook dat zware pak van zijn schouders laten glijden! Ik (de schrijver) denk dat wij allemaal, meer dan we willen toegeven, lijken op deze koopman. We gaan diep gebukt onder veel zorgen. Zorg over ons rapport, zorg over een moeilijk proefwerk, zorg over vakantie, zorg over familieleden, zorg over de toestand van de wereld, zorg over de kerk… Zeker, we weten van het evangelie, van Jezus Christus. En we kennen Zijn woord: ‘Kom allen tot Mij die vermoeid en belast zijt en Ik zal u rust geven.’ Maar we vergeten één ding: werkelijk onze zorgen van ons af te gooien! En vandaar de oproep en de belofte van Petrus: Laat de zorgen toch van je schouders glijden, blijf niet tobben met alles wat je last bezorgt! Het is goed dat je meerijdt op de wagen van het evangelie – maar vergeet niet om dan ook al je zorgen van je af te gooien. God zorgt voor u!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 20:59
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | pfff dat leg ik net uit!!! ff de sneeuwrommel van mn auto halen dus  |
In welk land maak jij de meeste kilometers voor je bedrijf?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 21:04
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | | Moeilijk he... om iemand te kennen die los van alles staat!!! |
Los van alles, maar vastgeketend aan eigen gelijk...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 21:05
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | De gelovige doden worden niet eerder opgewekt dan wanneer de Here Jezus terug komt..... Zelfs Maria wist het... |
Als dat zo is (wat ik niet geloof) dan zit Elia dus nu nog steeds als enige mens in de hemel? (2 Koningen 2:11). k Hoop maar dat ie ut niet saai heeft dan
In de bijbel staan verschillende taferelen beschreven die in de hemel plaatsvinden. Die zijn verre van saai. Als er Iemand is met gevoel voor drama en historische hoogte- en dieptepunten (met alle respect overigens) dan is Hij het wel. De manier waarop in de profetiën de voleinding van alle dingen naar een climax (zei ik 1?) toe wordt geschreven is adembenemend.
De manier waarop Jahweh o.a. in de psalmen als Persoon wordt beschreven isook adembenemend.
En als ik kijk hoe Hij deze aarde geschapen heeft, inclusief natuurgeweld, diversiteit, kleurrijkheid enz enz, dan kan ik niet geloven dat een leven dicht bij Hem ooit saai zal zijn.
En dat is toch ten diepste waar het om draait in de eeuwigheid; een relatie met je Schepper? De meest creatieve en adembenemende Persoon die er is.
GrZ!
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op dinsdag 14 december 2010, 21:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 21:08
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Als dat zo is (wat ik niet geloof) dan zit Elia dus nu nog steeds als enige mens in de hemel? (2 Koningen 2:11). k Hoop maar dat ie ut niet saai heeft dan |
Kleine nuance, Zinga, want Jezus zit er ook en is toch echt 100% mens Zitten ze er in elk geval met zijn tweeën.
Verder denk ik dat we niet teveel moeten proberen het hiernamaals in onze termen te beschrijven, want onze termen zijn hoe dan ook begrensd door tijd en ruimte, terwijl Gods tijdsbegrip er een is vanuit eeuwigheid...Dat geeft een heel ander beeld dan wij er ooit aan kunnen geven!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 21:11
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Kleine nuance, Zinga, want Jezus zit er ook en is toch echt 100% mens Zitten ze er in elk geval met zijn tweeën.
Verder denk ik dat we niet teveel moeten proberen het hiernamaals in onze termen te beschrijven, want onze termen zijn hoe dan ook begrensd door tijd en ruimte, terwijl Gods tijdsbegrip er een is vanuit eeuwigheid...Dat geeft een heel ander beeld dan wij er ooit aan kunnen geven! |
Ik begrijp je niet Henk: vind je dat de auteurs in de bijbel zich niet over het hiernamaals hadden mogen uitlaten?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 21:14
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | | Ik begrijp je niet Henk: vind je dat de auteurs in de bijbel zich niet over het hiernamaals hadden mogen uitlaten? |
Dat is een beschrijving die lang niet laat weten hoe het allemaal werkelijk is! Het is immers beschreven vanuit ons beperkte denkvermogen wb tijd en ruimte.... Waarom ons dan zo druk maken over iets wat we toch niet kunnen vatten en ten volle beschrijven en wat niet echt meewerkt aan groei in onze relatie met God en met elkaar????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 21:14
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Voor de leeghoofdigen en vergieterigen onder ons( en daar reken ik met name mezelf onder ) is het wellicht handig om het de bewuste donderdag nog even aan te geven dat het de bewuste donderdag is en wat het thema van die avond is... Weet nml 9 van de 10 keer niet wat voor dag het is dus laat staan of het nu de 1ste 3de of weet ik veel hoeveelste is
alvast tnx een vergieterige Does |
Ga ik doen Does. Iedere woensdag vóór de chat plaats ik herinnering + thema, oké?
GrZ
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|