| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 16:22
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | | Maar er van houden of er mee samen kunnen leven zijn wel 2 verschillende dingen. |
Dat is inderdaad een wereld van verschil Annette!!
Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 16:24
|
|
|
|
| ROBBEDOES873 schreef: | Een hele dikke knuffel voor iedereen die er zo van in de war raakte dat ik incognito was de afgelopen tijd Ben der weer onder mijn eigen naam  |
hehe thanks Robbedoes, had ik wel even nodig!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 16:36
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Hoe gaat het met de TOP 20 Mario, krijg je al inzendingen binnen ??  |
Alleen van jouw, leuk he zo'n actie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 16:45
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | | Maar er van houden of er mee samen kunnen leven zijn wel 2 verschillende dingen. |
Ben ik niet mee eens.....
Er zijn gevallen (meestal wanneer het om extreme gaat) die heel goed samen kunnen leven en die van elkaar houden, maar niet onder een dak kunnen leven.......
Ik ken genoeg stellen waarvan de een borderline heeft, appart bij elkaar in de buurt wonen, van tafel en bed gescheiden zijn, dat heel goed gaat. Die op zo,n wijze "samen leven".... Dat kan, als je zeker van elkaar bent en het durft aan te gaan.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE129
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 16:50
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | zoals bekend hebben Grace en Wadriaan een kerstfeessie georganiseerd bij Wadriaan in de regio Gorinchem.
wat de deelnemers zelf moeten 'versieren' is transport. het is dan ook daarom dat ik dit topic heb geopend.
dus:
ga je naar 't kerstfeessie en heb je transport nodig, of een plekkie in je auto over, meld het dan hier in dit topic.
duud'lijk? okee, daar gaan we!
1. Griffin748: vanuit 035 ruimte voor 3 personen 2.
(kopieer en vul aan. als je dat doet, kopieer dan de laatste lijst die in dit topic staat, anders gaat het fout. als je je aangemeld hebt als 'meerijder', leg dan even kontakt met de chauffeur voor NAW-gegevens) |
2. Marianne129: vanuit 036 ruimte voor 3 personen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 16:51
|
|
|
|
(je bent) een goed verstaander.................
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 17:02
|
|
|
|
k heb er vier over voor hem............... opsturen cross?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 17:03
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Ben ik niet mee eens.....
Er zijn gevallen (meestal wanneer het om extreme gaat) die heel goed samen kunnen leven en die van elkaar houden, maar niet onder een dak kunnen leven.......
Ik ken genoeg stellen waarvan de een borderline heeft, appart bij elkaar in de buurt wonen, van tafel en bed gescheiden zijn, dat heel goed gaat. Die op zo,n wijze "samen leven".... Dat kan, als je zeker van elkaar bent en het durft aan te gaan..... |
Ik zeg ook niet dat het niet kan, ik zeg enkel dat van een borderliner houden of er mee samen leven onder 1 dak een heel verschil is. Er zullen ook mensen zijn die wel met een borderliner onder 1 dak kunnen leven.
Maar als je aan een relatie begint en je weet al dat je dan gescheiden van tafel en bed zal moeten blijven leven....wil je dat dan echt aan gaan? Ik weet dat ik er nooit voor had gekozen, ik weet dat dat een situatie is waarin ik zelf niet gelukkig zal zijn , en als ik iets van mn eerste huwelijk heb geleerd is dat je ook voor je eigen geluk moet kiezen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 17:08
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ik denk dat je nu aan het spotten bent. Met evangelisten en met God..... |
Is het werkelijk spotten? Of reageren vanuit de teleurstellende manier van omgaan met deze dingen door diverse mensen die zich christen noemen? Het is toch zo dat bepaalde mensen die zich christen noemen helaas een verkeerde voorstelling van zaken geven als het omGod en Zijn manier van werken (door mensen heen) gaat? Dat is toch waar een oprecht christen ook altijd weer mee te maken krijgt? Wellicht is dat ook de reden dat we in ons christen zijn al snel wat allergisch kunnen reageren op medechristenen die toch net even anders over dingen denken...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 17:13
|
|
|
|
| AREND003 schreef: | | Jammer dat ik geen reactie meer krijg! Of heb ik de vragen niet goed beantwoord? Ook ik hen m'n "eigenaardiheden" ! |
Wellicht doet iedereen een poging om vanuit je eerdere reactie even buiten zichzelf te treden om zo naar zichzelf te kijken...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 17:40
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | k heb er vier over voor hem............... opsturen cross?  |
hm, zeker fam. die in een (chr.)boekenwinkel werkt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 17:59
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | De sneeuw die alles wit en helder deed kleuren. Jammer dat het altijd zo'n ellende veroorzaakt. Kan dus vanavond niet weg met de auto vanwege de gladheid. |
Ja, idd, héél fijn, zeker als je midden in een verhuizing zit
Volgens mij staat dit in het verkeerde topic, geloof niet dat dit nu echt het beste moment van de dag was
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op vrijdag 17 december 2010, 18:00
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 18:00
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: |
dat is het jongste cm stelletje ooit  |
Een knuffel voor die schatjesss
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 18:11
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | De sneeuw die alles wit en helder deed kleuren. Jammer dat het altijd zo'n ellende veroorzaakt. Kan dus vanavond niet weg met de auto vanwege de gladheid. |
Verstandig Mario, was een ramp geweest om je bestemming te bereiken......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 18:26
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Ik zeg ook niet dat het niet kan, ik zeg enkel dat van een borderliner houden of er mee samen leven onder 1 dak een heel verschil is. Er zullen ook mensen zijn die wel met een borderliner onder 1 dak kunnen leven.
Maar als je aan een relatie begint en je weet al dat je dan gescheiden van tafel en bed zal moeten blijven leven....wil je dat dan echt aan gaan? Ik weet dat ik er nooit voor had gekozen, ik weet dat dat een situatie is waarin ik zelf niet gelukkig zal zijn , en als ik iets van mn eerste huwelijk heb geleerd is dat je ook voor je eigen geluk moet kiezen. |
Ik zat mij af te vragen wat jij bedoelde met "samen leven?" Blijkbaar bedoelde jij dus onder een dak leven.... Vandaar dat ik daarop reageerde om te weten wat je nu precies bedoelde....
Even los van je reactie...
Toen ik verloofd was met mijn vrouw bestond "borderline" nog niet als diagnose.... Zes weken voor onze eerste trouw datum kwam mijn vrouw in een rustoord terecht waarvan de psychologe tegen mij zij dat ik beter de relatie kon verbreken en dat er genoeg betere vrouwen waren... Ik had die keuze, maar heb bewust voor haar gekozen omdat ik van haar hield en wist dat zij van mij hield....tevens had ik mijn geloof waarop ik vertrouwde..... We hebben samen twee kinderen gekregen waar ik dol gelukkig mee ben... Ondanks wat we in ons gezin meegemaakt hebben, heeft de Here Jezus altijd centraal gestaan en heeft ons doorheen geholpen.... Alleen met menselijke liefde zouden we niet ver gekomen zijn....
Iemand die "borderline" heeft kan ook heel goed lief hebben, alleen het uit zich anders dan bij een gemiddeld iemand.....(zacht uitgedrukt)
Wat heeft het betekend voor mijn kinderen om verlaten te worden op een radicale wijze en beslissing, van hun moeder door "bordeline"???? en voor mij??? (why me Lord???). Het zijn twee kinderen die weten wat verlatingsangst en daarop bindingsangst inhoudt..... Dat is voor mij nog een taak, om hun te helpen om daarmee te leren om te gaan....
Snapt iemand in de omgeving of de familie het??? Nee....niemand....zelfs hier op CM niet.... Alleen wanneer iemand begrijpt wat "ware liefde" inhoud die kan het verstaan.... Liefde zoeke zichzelfe niet...(dat is wat Chat geloof ik bedoeld)... In een relatie zoek iemand de liefde bij een ander en niet bij zichzelf..... Dat is wat ik duidelijk probeer te maken.... God houd van deze wereld zoals we zijn en niet onder voorwaarde's en/of verwachtingen van onszelf....
Je gaat ervoor of je gaat er niet voor... die keuze ligt bij elk.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 18:34
|
|
|
|
| HENDUK927 schreef: | duk heeft wel een radio in de gele en die kan heeeeel hard  |
Wees gerust... deze kat bijt niet , dus je kunt haar met een gerust hart ophalen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 18:38
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Grut, zou bijna benieuwd worden naar de zangkunsten van Sus... Ligt hier nu vol met sneeuw, geeft wel een mooie akoestiek!  |
hihi Tess... Je bent welkom, donderdag 27 januari weer jamsessie in Café de Sub (Substitute te Ede) met jaja... een uitvoering van het popkoor "Poplicious" (onder begeleiding van de koorleidster Jessica), dus pak die kans zou ik zeggen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLAND867
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 19:01
|
|
|
|
Geschapen naar Gods evenbeeld
Wat een fraaie bedoening moet het daar in de hemel zijn, wanneer God gewoon op ons mensen zou gelijken! Bibberend van de kou, zwetend in bloed en tranen van angst, klein en onbenullig, en niet bij machte om de wereld waarin hij verblijft te controleren! Totaal overgelaten aan zijn lot, in een bedreigende wereld waarin de dood achter elke hoek aanwezig kan zijn, beweegt God zich voort en doet hij zijn werk als onverbiddelijke rechter over goed en kwaad! Het is niet te verwonderen dat wij allemaal zo bang zijn voor die God van ons, want een God die op ons gelijkt, wat een armzalig schepsel zou dat wel niet zijn! Met recht en rede keren wij ons dan ook allemaal af van zulk een onbenullige god, want hij kan ons geen voldoening schenken omdat zelfs hij niet méér middelen voorhanden heeft dan het lichaam dat wij aan onszelf te bieden hebben.
Maar als hij dan toch op ons zou lijken, zoals men zegt, zou God dan een blanke of een zwarte zijn? Of zou hij oosters of westers in zijn denken en handelen zijn? Welk deel van de wereld zou dan het best beantwoorden aan het beeld dat God zelf heeft? U merkt het wel, de manier waarop wij God interpreteren is gewoon larie.
En nochtans komen de woorden uit de mond van diegenen die het konden weten! En dus moeten ze wel juist zijn!
Wij zijn inderdaad geschapen naar het evenbeeld van God zelve. Maar als de stelling dat God een lichaam is, of dat hij er op zijn minst op gelijkt, niet kan opgaan, dan moet er dus duidelijk iets verkeerd zijn aan de manier waarop wij onszelf waarnemen! God heeft ons inderdaad naar zijn evenbeeld geschapen! Maar God is een energie van gedachten (God is geest), een oneindige bron van alleen de hoogste gedachte van liefde en vrede. En dat is precies de manier waarop God ook ons geschapen heeft, namelijk als een idee van liefde, als een bewustzijn van eenheid. Maar dan wel zonder lichaam!!! De kenmerken die God heeft zijn net dezelfde als deze die wij hebben, wanneer wij onze aandacht alleen nog fixeren op de liefde die in ons aanwezig is, en niet meer op een buitenwereld die we zelf gemaakt hebben juist om ons van God af te scheiden. Alleen maar vanwege het feit dat we ons wilden afscheiden van God, zitten we nu allemaal in afzonderlijke lichamen vastgekluisterd. Maar voorheen, toen God ons geschapen had als dezelfde gedachte van liefde die hij zelf is, waren wij een deel van het grote geheel en waren wij deelachtig aan het totale bewustzijn van het universum. God heeft ons geschapen als een onbeperkt bewustzijn van liefde, maar wij hebben onze (gedachte)krachten verkeerd aangewend, en daardoor zijn er grote belemmeringen ontstaan voor de liefde. Het lichaam dat we nu als het onze beschouwen is de waarheid die we op dit moment verkiezen in plaats van die hoogste liefde. Het lichaam heeft dus de plaats van liefde ingenomen in ons bewustzijn, en juist van dit lichaam laten wij ons geluk afhangen. De buitenwereld samen met al de andere lichamen erin, allemaal met een wil verschillend van de onze, bepaalt vanaf nu wat ons gelukkig maakt, en wat niet. En iedere wil in deze wereld die we zelf geschapen hebben is verschillend van de wil van God, omdat iedere wil voortaan alleen maar naar zichzelf kijkt, en geen rekening meer houdt met al de anderen.
Een beperkt bewustzijn in een lichaam, van de rest van de wereld afgezonderd en helemaal op zichzelf aangewezen, is niet het juiste beeld van God. De wereld van God verschilt juist van de onze, omdat het fundament ervan, het uitgangspunt, volledig anders is. In onze wereld is ‘afgescheiden zijn’ het fundament. In de wereld van God wordt er echter eerst uitgegaan van ‘eenheid’ vooraleer men verdere redeneringen maakt. God heeft immers genoeg aan het bewustzijn zelf, en ziet geen buitenwereld die zijn vrede kan verstoren. Hij is liefde, en hoeft daar geen nieuwe wereld buiten Hem voor te maken! Alleen het bewustzijn van liefde is genoeg, en precies dat brengt ook de hoogste ervaring van vreugde teweeg. Waarom zou God dan op een mens willen gelijken?
Wil je je opnieuw bij God vervoegen, laat je geluk dan niet meer afhangen van je werk, je huis, je familie, je mooie meubelen, je nieuwste technologische aanwinst, de gebeurtenissen van de wereld, je oversten of de wereldleiders, het weer… Dat zijn dingen buiten jezelf. Zoek daarentegen binnenin jezelf naar het geluk, door je alleen maar gelukkig te verklaren zonder dat je aan de buitenwereld nog waarde hecht. En vergeet niet dat het de belofte van God zelf is, dat je dan opnieuw zijn wereld zult mogen aanschouwen, en dat hij je niet in de steek zal laten voor de behoeften die we nu nog menen te hebben met ons lichaam. Je hoeft dus de wereld van ellende niet voor altijd blijven te zien, want als je de wil van God die bestaat uit liefde voor iedereen, weer als de jouwe aanvaardt, dan zal God zelf jouw bewustzijn weer verenigen met het zijne!
Gevonden op het net
Blijft de vraag: sex voor het huwelijk ?
Groet Roland
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLAND867
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 19:06
|
|
|
|
bovenstaande werd 2 maal geplaatst
Laatst aangepast door
|
ROLAND867
|
op vrijdag 17 december 2010, 19:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALOUS961
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 19:22
|
|
|
|
| HAAS141 schreef: | bij deze wil ik jullie allemaal een fijne dag/avond wensen morgen. geniet ervan en maak er iets gezelligs van! veel plezier  |
WAT IS WIJSHEID IVM MORGEN......GAAT HET DOOR????? ZIJN ER VEEL AFMELDINGEN???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 19:24
|
|
|
|
| ROLAND867 schreef: | bovenstaande werd 2 maal geplaatst  |
Gezellig toch
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 19:31
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Alleen van jouw, leuk he zo'n actie |
FF vraagje Mario... Hoe wil je ze in je postvak hebben? Als Url of mag ik gewoon titels neerknallen?? Scheelt een hoop werk voor mij
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 19:44
|
|
|
|
| ROLAND867 schreef: | bovenstaande werd 2 maal geplaatst  |
Ach...het went...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 19:45
|
|
|
|
| ROBBEDOES873 schreef: | FF vraagje Mario... Hoe wil je ze in je postvak hebben? Als Url of mag ik gewoon titels neerknallen?? Scheelt een hoop werk voor mij  |
Luiwammes!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 19:49
|
|
|
|
|
Ik verzamel alles in een word document... dus graag alleen de titels..........Cross had het beide gedaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 20:10
|
|
|
|
[quote=HAAS141]een nieuw setje esther & daan
vergeet het maar.... Esther wordt non
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 20:50
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Ik verzamel alles in een word document... dus graag alleen de titels..........Cross had het beide gedaan. |
Okidoki als ik er morgen ff voor ga zitten heb ie het dan nog op tijd? ja toch>?
|
|
| Naar boven |
|
|