ChristianMatch

Forum

kerstfeesie op 18e december 2010
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1667 1668 1669 1670 1671 1672 1673 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 20 december 2010, 23:15

VISSER278 schreef:
En wat heb je gezongen voor Henduk? Knipoog smiley

Gracie bedankt, Gracie bedankt, Gracie, Gracie, Gracie bedankt !
Wadri bedankt, Wadri bedankt, Wadri, Wadri, Wadri bedankt !!

ff voor Visser (en de rest)… heb ik alsnog (eh virtueel dan) gezongen… lol Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 20 december 2010, 23:16

CHATULIEM619 schreef:
Deze vertaling is echt niet heiliger dan de andere die gemaakt zijn. Sorry, je beledigt hiermee iedereen die zich ingezet heeft om een goede en een begrijpelijke vertaling te maken.

Ik hoop één ding: Dat er hier niet net zo'n discussie komt over de HSV en de SV zoals die afgelopen weken is gevoerd in de krant (mn. het RD).
Regelmatig vond ik het gewoon misselijkmakend.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 20 december 2010, 23:19

AREND003 schreef:
Ach, ik ben er mee gestopt kerst te vieren! Waarom zou je een commercieel feest aandacht geven als je er persoonlijk niks aan of mee hebt! Ik zit lekker op Ibiza met vrienden en het woord kerst komt onze mond niet uit! Ik heb geen zogenaamde feestdagen nodig om het naar m'n zin te hebben! en als je het realistisch bekijkt zijn de zogenaamde christelijke feestdagen over het algemeen ingevuld door de commercie en de religie! En wat valt de kerst slecht nu het op zaterdag en zondag is! Wat een omzetverlies! Was het maar weer op zondag en maandag! Allemaal een groot commercieel gebeuren in het algemeen! De geboorte van Jezus kun je ook innerlijk zelf beleven als je daar aan toe bent! Daar heb je echt geen kerst voor nodig! En al helemaal geen kerstboom! Maar van mij mag iedereen, met of zonder familie en vrienden lekker genieten van zijn of haar kerst! Fijne dagen allemaal!

En jij een fijne vakantie toegewenst Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 20 december 2010, 23:26

SUSANNAH475 schreef:
Gracie bedankt, Gracie bedankt, Gracie, Gracie, Gracie bedankt !
Wadri bedankt, Wadri bedankt, Wadri, Wadri, Wadri bedankt !!

ff voor Visser (en de rest)… heb ik alsnog (eh virtueel dan) gezongen… lol Clown smiley

Goed zo suus, en nou nog een keer maar dan even luid .....en duidelijk.
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: maandag 20 december 2010, 23:30

HANNAH810 schreef:
als ik t goed begreep, is het die beer van een vent, toch grace??

Dat meen je niet Hannah...die met die knappe dochter bedoel je? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: maandag 20 december 2010, 23:37

Er is al zoveel gezegd, dus veel hoef ik niet meer toe te voegen.
Doe ik dan ook niet.
Iedereen heel erg bedankt voor dit super weekend!

heel even dacht ik dat ik de droom partner had.......gaat een ander er mee vandoor....zucht Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: maandag 20 december 2010, 23:39

ik denk dat dat nog wel mee zal vallen, aangezien het initiatief tot de HSV uit reformatorische kring (al dan niet orthodox) is gekomen.

en ergens is het wel goed dat (ook) de Statenvertaling (een beetje) met z'n tijd meegaat, want zeg nou zelf: weet iemand (nog) wat 'verzenen' zijn? (Gen.3:15)
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: maandag 20 december 2010, 23:44

HERMAN388 schreef:
Uitnodiging gehad voor de kerstdiner van mijn lieve vriendin
Totaal verrast

Fijn voor je Herman enne eet smakelijk!!

Mary
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: maandag 20 december 2010, 23:46

CHATULIEM619 schreef:
Er is een verschil tussen een profetische tong, die uitgesproken wordt in de gemeente en mensen die voor zichzelf tijdens de aanbidding tot God in tongen bidden. En poppenkast, het is wel een gave van God, dus zou ik wel dat het met eerbied besproken moet worden.

Met je eens Chat.

Mary
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 december 2010, 00:13

...

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op zondag 29 mei 2011, 21:12
Naar boven

Auteur Bericht
BART817

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 december 2010, 00:13

MARISKA601 schreef:
no 14... ik kan mezelf ook niet genezen.

en wat dachten jullie van no 47, waart die niet rond op cm?

interessant,

14: je kunt wel bidden om genezing voor iets waar je zelf last van hebt (zolang je er toe in staat bent.) opmerkelijk ander detail: je eigen lichaam is meestal zelf in staat zich redelijkerwijs te herstellen (lees: genezen) dus genees je je zelf wel... (op commando van het lichaam zelf idd)

47: ongetwijfeld, (en zeker niet alleen cm) kijk ook maar eens in je gezin, club, vrienden, de kerk!, en last but not least: jezelf!?... daarom is 'het beproeven van geesten' ook belangrijk, lijkt mij. maar... hoe goed zijn we in dit beproeven werkelijk??? hoeverre bezitten we dit inzicht, of gave? persoonlijk meen ik dat als we (christenen) het allemaal werkelijk zouden bezitten, er onder ons nooit meer ruzie zou zijn, de term vijand zou geen persoonlijke betekenis meer hebben. ook oorlogen zouden langzaam aan bijgelegd worden. (mits invloed van toepassing)
Naar boven

Auteur Bericht
BART817

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 december 2010, 00:24

CHATULIEM619 schreef:
Er is een verschil tussen een profetische tong, die uitgesproken wordt in de gemeente en mensen die voor zichzelf tijdens de aanbidding tot God in tongen bidden. En poppenkast, het is wel een gave van God, dus zou ik wel dat het met eerbied besproken moet worden.

ik weet niet of ik het wel echt met je eens ben.
laat ik het proberen uit te leggen:
spreken in een tong: is ofwel persoonlijk, of ter opbouw van de gemeente als deze wordt vertaalt. (afhankelijk van de plaats en situatie)
profetie: belofte voor de toekomst, is een mededeling, ter info mogelijk mbt betrokkenen. is niet persoonlijk, maar een openbaring.
kort gezegd: lijkt me deze twee niet 123 verenigbaar, of komt dit in sommige gemeenten voor? beiden zijn voor misinterpretaties vatbaar, en beiden soms mogelijk gesproken uit/door een andere geest... (komt t toch aan op t beproeven van geesten...)
Naar boven

Auteur Bericht
BART817

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 december 2010, 02:57

CARIN303 schreef:
Ik ben wel benieuwd welk boek je momenteel leest en wat je ervan vindt.

Zelf lees ik nu 3 boeken ( 1 op mn werk tijdens de pauze/ 1 voor het slapen gaan en 1 tussendoor).
De titels zijn; Liverpool street, gaat over de kindertransporten tijdens de 2-e wereldoorlog .
Doodgeslagen,doodgezwegen over de vervolging van homosexuelen tijdens de 2-e wereld oorlog en het laatste boek is een roman die gaat over de schaatsrevue.

de bijbel in mn stille tijd (momenteel -> Jesaja)

mn vader begon er eens over. bv: bij opwekking is de boekentent zo gigantisch dat hij, ook na gesprekken met christenen, zich idd hartop afvraagt of naast dit alles de bijbel niet in het gedrang raakt. ik vraag t me ook wel eens af... (natuurlijk komt er nu een antwoord van iemand die daarnaast de bijbel wel serieus leest, ik weet dat die mensen er ook zijn...)
Naar boven

Auteur Bericht
ALOUS961

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 december 2010, 06:47

IMKE917 schreef:
Er is al zoveel gezegd, dus veel hoef ik niet meer toe te voegen.
Doe ik dan ook niet.
Iedereen heel erg bedankt voor dit super weekend!

heel even dacht ik dat ik de droom partner had.......gaat een ander er mee vandoor....zucht Knipoog smiley

Kijk, jij snapt m Clown smiley

er kan er maar 1 de gelukkige zijn :)
Naar boven

Auteur Bericht
TRIJNIE671

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 december 2010, 07:45

Hey Suus , Van harte gefeliciteerd met je verjaardag , Kussende smiley een hele fijne dag toegewenst , Gods zegen voor je nieuwe levensjaar .

Groetjes
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 december 2010, 08:11

GRIFFIN748 schreef:
weet iemand (nog) wat 'verzenen' zijn? (Gen.3:15)

*hannah steekt vinger op*
paulus had ook verzenen, mister!
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 december 2010, 08:17

26 jaar is lang marylien, erg lang!!
ik hoop dat je snel iemand tegenkomt om van te kunnen houden!!
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 december 2010, 08:48

Sus nogmaals van Harte Gefeliciteerd meis

Laatst aangepast door
GRACE585
op dinsdag 21 december 2010, 08:49
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 december 2010, 09:24

VISSER278 schreef:
Ik hoop één ding: Dat er hier niet net zo'n discussie komt over de HSV en de SV zoals die afgelopen weken is gevoerd in de krant (mn. het RD).
Regelmatig vond ik het gewoon misselijkmakend.

Nee!
Mijn idee is niet die discussie, maar in bredere zin SV, NGB, de hele mikmak van vertalingen door elkaar.
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 december 2010, 09:42

ALOUS961 schreef:
Kijk, jij snapt m Clown smiley

er kan er maar 1 de gelukkige zijn :)

Idd......ik zoek maar weer dapper verder..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 december 2010, 09:50

MARYLIEN613 schreef:
Heb ooit zo een preek gehoord over een huwelijk die is zoals een driehoek. Man en vrouw zijn met elkander verbonden, maar de man is met God verbonden en de vrouw is ook met God verbonden, en zo blijven ze via God voor altijd verbonden = de driehoek.

Bedoel je de tekst uit Prediker 4,het drievoudig snoer?

Beter met zijn tweeën dan alleen
7 Ik vestigde mijn aandacht op nog iets anders onder de zon, en ook dat is leegte. 8 Iemand is helemaal alleen. Hij heeft zelfs geen zoon of broer, maar toch zwoegt hij almaar door en wordt zijn dorst naar rijkdom nooit gelest. Voor wie beult hij zich zo af en ontzegt hij zich de genoegens van het leven? Ook dat is enkel leegte en een trieste zaak. 9 Je kunt beter met zijn tweeën dan alleen zijn, want – dat is zeker – samen zwoegen loont. 10 Wanneer twee vrienden samen zijn en een van beiden valt, helpt de ander hem weer overeind, maar wie alleen is en ten val komt is beklagenswaardig, want hij heeft niemand die hem op de been helpt. 11 Wanneer je bij elkaar slaapt, geef je warmte aan elkaar, maar hoe krijgt iemand die alleen slaapt het ooit warm? 12 En iemand die alleen is kan zich niet verdedigen wanneer hij aangevallen wordt, maar met zijn tweeën houd je stand. Een koord dat uit drie strengen is gevlochten, is niet snel stuk te trekken.

Er staan nog veel meer waardevolle teksten in Prediker Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 december 2010, 10:13

Sommige dames zijn weer teruggekeerd in hun kindertijd denk ik dan...
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 december 2010, 10:14

op een bepaalde leeftijd gaat dat vanzelf, Chat. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 december 2010, 10:17

JOLAN931 schreef:
Nee!
Mijn idee is niet die discussie, maar in bredere zin SV, NGB, de hele mikmak van vertalingen door elkaar.
Wat voor zin heeft een discussie onder leken? Uiteindelijk schrijft iedereen vanuit zijn/haar voorkeur. En voorkeur is iets wat ook met je kerkelijke achtergrond te maken heeft....
Naar boven

Auteur Bericht
SOFIE807

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 december 2010, 10:18

CHATULIEM619 schreef:
Sommige dames zijn weer teruggekeerd in hun kindertijd denk ik dan...

Hey Chat , het leuke is toch een beetje in je kindertijd en puberteit blijven plakken .... of vind jij dat niet ? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 december 2010, 10:22

HANNAH810 schreef:

*kijkt streng*
nee Hannah, jij hebt voorkennis. d'r is bij jullie laatst nog over gepreekt.

wie weet het wel/ook?
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 december 2010, 10:42

CHATULIEM619 schreef:
omdat enkelen het niet goed doen, dan maar iedereen veroordelen???

Let wel! Niet om met modder te gooien naar wie dan ook.
Voor menselijk oog ben ik nooit gehuwd geweest, maar als je het globaal bekijkt zijn er maar weinig huwlijken die stand houden.
Wat is dan de meer waarde om in een kerk te huwen, het is geen zekerheid.
Plus het feit dat je plechtig eeuwige trouw belooft aan God, en als het niet meer gaat die belofte breekt, zie ik geen groter kwaad in het doen, wat volgens jou alleen in het huwlijk dient plaats te vinden.
Het is een zonde, hoewel stel het gebeurd 1 keer, en daarna niet weer, en je blijft trouw aan die ene, je voorzeker geen overspel pleegt.
Een losbandig leven daarintegen, bij wisselende contakten wordt gezien als hoererij.
En daar hoef je niet getrouwd te zijn, kan wel hoeft niet, en gebeurd het dan een keer bij de zelfde vrouw (man) en is het blijvend, en je steld om samen te blijven, en vraagt dan zelf, of door een andere gelovige om een zegen aan God en zweert dan eeuwige trouw, krijg je die ook.
Net als voor de goe gemeente in een kerk, en laten we eerlijk zijn dat kost a, een vermogen, en b, niet iedereen is zo draadkrachtig zeker in deze tijd.
Moet je er dan maar een knoop in binden tot de economie voor jou gaat aantrekken. Zo en nog heel veel meer redenen.
Maar vooralsnog het zit voor mij nog lang niet in de planning (trouwen) en mocht het ooit zover komen, er zijn er twee voornodig en als die ander het wel op prijs zou stellen, tja wie ben ik dan Gefrustreerde smiley Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DIKKIE717

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 december 2010, 10:59

CHATULIEM619 schreef:
Wat voor zin heeft een discussie onder leken? Uiteindelijk schrijft iedereen vanuit zijn/haar voorkeur. En voorkeur is iets wat ook met je kerkelijke achtergrond te maken heeft....

Laatst aangepast door
DIKKIE717
op woensdag 1 juni 2011, 09:05
Naar boven

Auteur Bericht
DIKKIE717

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 december 2010, 11:00

HANNAH810 schreef:

Laatst aangepast door
DIKKIE717
op woensdag 1 juni 2011, 09:04
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 december 2010, 11:05

DIKKIE717 schreef:
ben jij geen leek dan professor..
Ik ben geen professor Dikkie, maar ik veronderstel dat er weinig mensen zijn die echt vanuit de grondtekst kunnen praten. En als we het over vertaling hebben, dan zouden we eens echt vanuit de grondtekst moeten kunnen praten om een objectieve discussie te hebben. Anders blijft het alleen maar vanuit kennis van een ander...
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1667 1668 1669 1670 1671 1672 1673 ... 6194 Volgende
Pagina 1670 van 6194