ChristianMatch

Forum

De juiste volgorde in de liefde.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1891 1892 1893 1894 1895 1896 1897 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: donderdag 3 februari 2011, 18:42

HANNAH810 schreef:
t is zelfs de manier waarop de Heere Jezus liefde betoonde leanne...... Knipoog smiley

Niemand heeft meerder liefde dan deze, dat iemand zijn leven zette voor zijn vrienden.

Euh ja.........maar dit gaat over liefde tussen mensen .......toch?Ik neem aan dat die Harrie het niet Bijbels bedoelde? Knipoog smiley
Als het de bedoeling is dat de discussie die kant op gaat dan moet ik mijn bijdrages aanpassen.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELSKE510

BerichtGeplaatst: donderdag 3 februari 2011, 18:51

Als B verpleegkundige heb ik geen goede ervaring met de pinksterkerk in een bepaalde plaats.
Kan hier verder niet over uitweiden, dat begrijpt een ieder wel.

Alle mensen kunnen een bot breken, ik ook, alle mensen kunnen een geestesziekte krijgen, ik ook.
Daar vraagt niemand om.
Een vitamine tekort kan al een aanleiding zijn.
Haal liever eerst professionele hulp, en ga met de zieke liefdevol om.
Ben niet gecharmeerd van uitdrijvingen, kan erg veel narigheid geven.

ELske
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 3 februari 2011, 19:00

TALIET435 schreef:
ik vind het alleen erg jammer dat dit jaar zoveel in de media al verklapt word voor het uberhaupt op tv is geweest. Eerst al met boer richard en nu weer van boer gijsbert wat wel mysterieus blijft wat er aan de hand is maar goed

Wat weet jij dan van boer Gijsbert Smiley die vol vragen zit Verraste, verbaasde smiley
Ik hoorde vandaag wel op mijn werk dat de poolse vrouw van marcel al zwanger is............maar ja, of dat waar is????? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 3 februari 2011, 19:17

GRACE585 schreef:
chat ik had het niet over niet lekker in je vel zitten maar als je idd zoals eerder hier op forum reeds gemeld is de tekst neemt uit Gods woord ;heb je naaste lief als jezelf dan is dat een opdracht dat je juist ook voor jezelf er mag zijn,niet in egoisme maar in aanvaarding hoe God je als Zijn schepping gemaakt heeft met een opdracht in liefde en ook goede zorg voor je naaste.
je voed jezelf toch ook ,je wast je en kleed je naar het weer etc etc etc mensen die die liefde voor zichzelf niet hebben verwaarlozen zichzelf omdat ze het belang van die vorm van liefde niet zien ,herkennen of erkennen en zij zullen dan ook nniet openstaan voor liefde van en naar anderen
Dat waag ik dus te betwijfelen. Ieder mens kan liefhebben, zij het in meerdere of mindere mate. Tegenwoordig zie ik dat in evangelisch NL heel sterk de nadruk gelegd wordt op de mens. Deze mens moet genezen worden. En zo wordt deze tekst vaak gebruikt. Je hoeft niet van je naaste te houden, omdat je nog niet genoeg van je zelf houdt. En dan gaat men braaf naar allerlei conferenties toe om maar weer aan zichzelf te werken.
In deze tekst ligt de nadruk op de naaste, niet op jezelf. En wij hebben het juist omgedraaid.
Naar boven

Auteur Bericht
BILLY701

BerichtGeplaatst: donderdag 3 februari 2011, 19:28

JASMYN704 schreef:
Ik heb het gezien! Ze komen in Dokkum. Helaas kan ik daar niet heen, omdat ik dit uitje organiseer.... Knipoog smiley
Have fun!

Kees Kraayenoord komt 15 April naar Grootegast
Naar boven

Auteur Bericht
MARTHA725

BerichtGeplaatst: donderdag 3 februari 2011, 19:38

Hoi allemaal, 1 Petrus 5 vers 7

Door overmacht is er vanavond geen gebedsroom,

Wel kan je eventueel met anderen samen bidden in de gebe dsroom Lachende smiley

Volgende week zijn we weer present, en gaan we weer met elkaar de Heer aanbidden en danken.

Je kan gebedsroom vinden als je de chat aanklikt, dan rechts naar beneden scrollen en aanklikken Knipoog smiley

Gods rijke zegen en nabijheid,

Martha , Eva en Marthy Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 3 februari 2011, 19:58

Donderdag, 3 februari; Ex. 2: 11-15; Leven als een prins.

Mozes heeft een leven als een prins. Terwijl zijn eigen volk wordt mishandeld, geslagen en gedwongen om voor de Farao te werken, heeft hij een rustig leven in het paleis. Hij krijgt gratis de beste opleiding die men zich wensen kan! Want reken maar dat de Egyptenaren bedreven waren in vele wetenschappen! De Egyptische cultuur stond hoog aangeschreven in heel de wereld! Zo maakt Mozes kennis met alles wat er te weten is.
Eén ding heeft Mozes blijkbaar nog niet geleerd: geduld. Dat is dan ook een erg moeilijk vak. Op school staat het niet eens op het rooster. Zo moeilijk is het om te leren geduldig te zijn.
Op een dag ziet Mozes hoe zijn volk mishandeld wordt. Hij ziet een Egyptenaar een Israëliet slaan, kijkt zich heen, niemand ziet het en dan gebeurt het: Mozes slaat de Egyptenaar dood! Zo boos is hij! Maar de volgende dag wordt het bekend en Mozes begrijpt: het is uit met zijn leven als een prins….
Jammer dat Mozes in zijn opleiding bij de Farao dat ene niet geleerd heeft: geduld. En liede, voor de vijand. Geen wonder – Farao had zelf die les ook nooit geleerd. Farao wist alleen van geweld en onderdrukking. Dat was zijn manier van omgaan met mensen.
Nee, als je echt wilt leven als een prins, als een koningskind, dan moet je van een andere koning les hebben. Elke dag.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: donderdag 3 februari 2011, 20:17

BILLY701 schreef:

Kent de TomTom die plaats wel? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley

Echt nog nooit van gehoord. Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JASMYN704

BerichtGeplaatst: donderdag 3 februari 2011, 20:19

BILLY701 schreef:

Enne 16 april in Leeuwarden! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VANDAM845

BerichtGeplaatst: donderdag 3 februari 2011, 20:24

beste omdat ik opdit moment geen gemeente heb dus ook geen bijbelstudie bidstond kan mee doen meen ik zowel op me profiel en de gebedsroom de leiding neer te leggen tot ik een gemeente heb
lijkt me ook eerlijker.
groet vandam Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GIBBY159

BerichtGeplaatst: donderdag 3 februari 2011, 20:32

Vertrokken

Laatst aangepast door
GIBBY159
op vrijdag 4 februari 2011, 00:41
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: donderdag 3 februari 2011, 20:32

MARIJAN072 schreef:
Gelukkig maar, dat dat iets makkelijker gaat. Zo zijn Jehova's tegen bloedtransfusies, terwijl dit levensreddend kan zijn voor een kind. Dan zetten ze de ouders ook tijdelijk uit de ouderlijke macht, naar mijn mening ook zeer terecht. Hoe dat zit met een psychiatrische ziekte, weet ik eigenlijk niet.

Nederland is een rechtsstaat en mensen kunnen niet zo maar tegen hun wil tot iets gedwongen worden. Bij iemand die door een psychiatrische aandoening een gevaar vormt voor zichzelf of voor anderen kan wel een krankzinnigheidsverklaring worden afgegeven, waarna een gedwongen opname mogelijk is. Maar dat is tijdelijk en de patiënt heeft recht op een advocaat. De rechten van de patiënt zijn goed gewaarborgd en staan vaak op gespannen voet met de belangen van de samenleving. In Nederland kun je iemand ook niet zo makkelijk dwingen tot een behandeling. De ouders die weigeren hun kinderen in te enten tegen polio of een bloedtransfusie afwijzen gaan mijns inziens uit van een onjuist Godsbeeld en hun gedrag is beschamend voor alle Christenen. Verder is het in mijn ogen misdadig iemand polio te laten krijgen terwijl de middelen bestaan om dat te voorkomen. De praktijk is dat er meestal toch wordt ingeënt en bij Jehovagetuigen ook bloed wordt gegeven, maar dan stiekem. Niet erg fraai maar het gebeurt dan tenminste. Overigens is de inentingsgraad in Staphorst hoger dan in Amsterdam, dat relativeert weer wat.

In evangelische kring lijkt het soms zo te zijn dat men vooral wil zien dat God geneest, zeker ook met psychiatrische aandoeningen. Dit verlangen maakt dat men dingen wel eens niet helder beoordeelt. Hoewel ik zeker geloof dat God kan genezen moet je de behandeling overlaten aan mensen die met vallen en opstaan de wetenschap hebben verrijkt en vanuit een goede theoretische en praktische basis hun werk doen. Het is beter te bidden dat behandelaars de goede inzichten krijgen dan in een gebedsdienst een wonder af te willen dwingen. Het omgaan met psychiatrische ziektebeelden vereist een inzicht dat ver uitstijgt boven wat je misschien lijkt te zien in een dienst. Als gemeente zou je je af moeten vragen wat je nastreeft, het verlangen dat er genezingen in je kerk plaatsvinden en het goede gevoel dat het geeft of dat het gaat om de werkelijke genezing van de patiënt zelf. Het hoort om het laatste te gaan.

Thomas, deelt wel eens een prik uit.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 3 februari 2011, 22:32
Naar boven

Auteur Bericht
HAAS141

BerichtGeplaatst: donderdag 3 februari 2011, 20:37

ik ben gezellig niet vrijgezellig Knipoog smiley

en daarvoor gezellig 35 jaar vrijgezellig Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 3 februari 2011, 20:39

Voor mezelf gekozen en eindelijk eens mijn verstand gebruikt! En mijn leven opgepakt, waar het een tijd geleden door omstandigheden was veranderd, zeg maar......

En daar weer veel van geleerd. Het gezegde van 'door schade en schande' wijs worden heeft ook nu veel meer betekenis voor mij.....

Vooral de 'schade'. Het fijne is, dat 'je' er wel weer zoveel van leert. En zo door God's genade toch weer de kracht en de vreugde krijgt om verder te gaan.....

God's Zegen.....
Naar boven

Auteur Bericht
TALIET435

BerichtGeplaatst: donderdag 3 februari 2011, 20:44

WILLEMIJN232 schreef:
Wat weet jij dan van boer Gijsbert Smiley die vol vragen zit Verraste, verbaasde smiley
Ik hoorde vandaag wel op mijn werk dat de poolse vrouw van marcel al zwanger is............maar ja, of dat waar is????? Smiley die vol vragen zit

watttt? oh dat heb ik dan weer niet gehoord. Maar weet niet precies wat er aan de hand is bij Gijsbert want het word heel vaag gehouden in het nieuwsbericht.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 3 februari 2011, 20:47

http://www.youtube.com/watch?v=lW_m3_0tlfs
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 3 februari 2011, 20:50

MARIJAN072 schreef:
Kent de TomTom die plaats wel? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley

Ik wel hoor en ik woon nog veel zuidelijker dan jouw Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: donderdag 3 februari 2011, 21:03

Plicht zonder liefde maakt verdrietig.
Verantwoordelijkheid zonder liefde maakt onverbiddelijk.
Gerechtigheid zonder liefde maakt hard.
Waarheid zonder liefde maakt kritisch.
Opvoeding zonder liefde maakt weerbarstig.
Verstand zonder liefde maakt geslepen.
Vriendelijkheid zonder liefde maakt huichelachtig.
Orde zonder liefde maakt kleingeestig.
Kennis van zaken zonder liefde maakt hoogmoedig.
Macht zonder liefde maakt gewelddadig.
Eer zonder liefde maakt ijdel.
Bezit zonder liefde maakt gierig.
Geloof zonder liefde maakt fanatiek.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 3 februari 2011, 21:07

JASMYN704 schreef:
Echt wel!!! Lachende smiley met blinkend witte tanden twee weken geleden alweer... Klaar voor het volgende uitje!

Heej, daar was ik ook! Was goed he? Ik heb in ieder geval genoten! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: donderdag 3 februari 2011, 21:17

Vanmiddag heb ik als vrijgezel ontslag genomen.
Ik ben dolblij met nieuwe liefde.
Echt super.
Naar boven

Auteur Bericht
BILLY701

BerichtGeplaatst: donderdag 3 februari 2011, 21:22

JASMYN704 schreef:
Enne 16 april in Leeuwarden! Knipoog smiley

Heb ik een picknick ergens op de hei bij Ede
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: donderdag 3 februari 2011, 21:29

HERMAN388 schreef:
Vanmiddag heb ik als vrijgezel ontslag genomen.
Ik ben dolblij met nieuwe liefde.
Echt super.

Leuk Herman en wie is de gelukkige??
Iemand van CM??
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: donderdag 3 februari 2011, 21:30

God liefhebben boven alles en je naaste liefhebben als jezelf. Welke volgorde staat hier? Op 1 staat God, dat is duidelijk. Maar dan? In tekstvolgorde staat de naaste op 2, maar is dat ook zo? Liefhebben als jezelf betekent eigenlijk dat er voor het liefhebben van je naaste nog iemand zit, namelijk jij!

Betekent dit, wat hier toch wel al geregeld is aangestipt dat je eerst jezelf moet liefhebben voor je een ander kan liefhebben? Nee en ja. Je hoeft niet te wachten tot je jezelf volkomen liefhebt, want dan kun je eventueel wachten tot je een ons weegt. Knipoog smiley Je kunt dus inderdaad, zoals een aantal heeft genoemd, prima van anderen houden zonder dat je jezelf volledig liefhebt. Je mag balen van dingen bij jezelf, zoals je dat ook mag van dingen bij anderen. Maar dit betekent niet dat je totaal geen liefde zou hebben voor jezelf of voor je naaste. Verre van dat zelfs. Balen van jezelf is, zo durf ik te stellen, ook een vorm van liefhebben... Coole smiley met zonnebril

Maar ik wil nog even terug naar de beginspreuk. Want staat daar eigenlijk wel dat je van je naaste moet houden zoals je van jezelf houdt? Het is denk ik maar net wat je daaronder verstaat. Ik heb ooit eens een uitleg gehoord die me altijd is bijgebleven en die mijn beeld van liefde wel heeft gevormd. De door ons veelal aangehouden vertaling doet de eigenlijke tekst ergens wat tekort. Eigenlijk geeft de tekst weer dat je van je naaste mag houden zoals jezelf wordt geliefd door God. Dan kom jij dus wel in de volgorde tussen God en je naaste in te staan, maar niet als liefhebber, maar als geliefde Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: donderdag 3 februari 2011, 21:31

MARIJAN072 schreef:
Soms, heel soms, is een vergadering nog weleens zinvol. Zo'n vergadering had ik vanavond. Lachende smiley

Marijan, voor wie vergaderen ook geen hobby is.

En.............over welke boer(in) werd er vergaderd? Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: donderdag 3 februari 2011, 21:33

Het mogen weten is een geschenk op zich. Maar zoals Robbedoes al aangeeft, soms voelt het zo anders. En ja, dan vraag je je wel eens af of er ooit een eind komt aan bepaalde ellendige dingen in je leven, of je ooit een keer echt rust zult vinden in bepaalde situaties. Op dat soort momenten kan er, ondanks dat je wel weet dat het anders is, God best ver weg voelen. Niet dat Hij dat dan ook is, maar zo voelt het dan wel.

Laatst aangepast door
HENK710
op donderdag 3 februari 2011, 21:33
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: donderdag 3 februari 2011, 21:33

WILLEMIJN232 schreef:

Ooooooh ............duurt maar 9 maanden hoor! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: donderdag 3 februari 2011, 22:01

BILLY701 schreef:

Hmm, dan heb ik de keuze tussen Kees Kraayenoord en Iona ..... geloof dat ik maar voor Iona ga deze keer.
http://www2.interticket.nl/?section=events&id=1272

Een week later is Kees Kraayenoord trouwens (alweer) in Tweede Exloermond ..... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SIEM720

BerichtGeplaatst: donderdag 3 februari 2011, 22:21

MARIJAN072 schreef:

De plaatsnamen in de provincie Groningen zijn in toch al onderwezen (geweest) in groep zes?!!
Zijn er vast en zeker ook bij jou er als eerste ingestampt tijdens de aardrijkskundeles. Zoals 't hoort. Er gaat immers niets boven Groningen Lachende smiley

Ga je Ljouwert heel heel misschien wel weten te vinden Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: donderdag 3 februari 2011, 22:23

http://www.youtube.com/watch?v=iPeVIuRjUi4&NR=1&feature=fvwp

Fraaie variant van Jesus joy etc

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 3 februari 2011, 22:25
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: donderdag 3 februari 2011, 23:03

HANNAH810 schreef:
tja, wat kan ik hierop zeggen, meester?
"wanneer kan ik mijn toets overmaken"? maar dat wil ik niet.... Zieke smiley
"ik zal beter mijn best doen"? maar dat doe ik niet Smiley met dichtgeplakte mond
"ik leer het nog wel eens"? maar dat geloof ik niet Verraste, verbaasde smiley
"krijg de hik, meester"? maar dat mag ik niet Clown smiley

wat kan het menselijk leven toch ingewikkeld zijn! Huilende smiley, smiley in tranen
je schrijft een reactie, en hup; twee reacties op t zelfde moment......

krijg de hik!!

Ach, Hannah, wat maakt het uit, ik waardeer wat je schrijft en daar gaat het tenslotte om. Ik vind je Nederlands een stuk beter dan gemiddeld hier. We waren al vaker in discussie en de wederzijdse waardering om de bijdragen is er echt wel. Je prikkelde me even met je opmerking en daarop reageerde ik. Ik vind dat ieder mens even waardevol is en dat Henk niet op spelling mag worden afgerekend als hij een bijdrage levert. Het neemt niet weg dat ik voor me zelf de lat wat hoger leg als het om taal gaat. Dat bevordert een heldere communicatie. En taalbeheersing is ten dele aan te leren. Een gedachte is helder als je hem goed kunt verwoorden.

Thomas, houdt van het woord en ook van het Woord.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 3 februari 2011, 23:06
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1891 1892 1893 1894 1895 1896 1897 ... 6194 Volgende
Pagina 1894 van 6194