ChristianMatch

Forum

Sex voor het huwelijk
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1978 1979 1980 1981 1982 1983 1984 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 00:14

En dan nog steeds niet weten hoe sommige mensen "alles" schijnen te weten op CM ....
(gewoon tussen de regels doorlezen en een portie gezond verstand doet de rest) Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 00:19

DAYSPRING826 schreef:
Nee Marylien, sorry. Ik wens je hier in elk geval wel nog een heel leuke tijd toe!

Wat nou Dayspring, je gaat het mogelijke pad van "verliefd, verloofd en getrouwd" verlaten ?? Clown smiley
(of heb je de ware gevonden??)
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 00:27

hoi Chatuliem,

Van hartelijk gefeliciteerd met je 50ste verjaardag
Ik wens je fijne en leuke feestdag

Herman en Marian
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 00:35

CHATULIEM619 schreef:
Beste Leo, als ik verliefd ben, ben ik de liefste man van de wereld...heb dan zelfs een hekel aan mezelf. Dan doe ik alles voor haar, zelfs samen met haar afwassen...Maar ik zal nooit van te voren op een openbaar forum dat ik mee zou helpen met de afwas.

Allereerst gefeliciteerd Chat... Knipoog smiley maar eh, nooit een hekel aan jezelf krijgen hoor !! Dat is m.i. wel een belangrijke basis, waardoor je ook juist in staat bent haar lief te hebben... Verliefde smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 00:50

we hebben al voor je gezongen
van harte chat (ff plagen hoor)

Laatst aangepast door
GRACE585
op dinsdag 22 februari 2011, 00:51
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 01:03

van harte gefelicieerd Chatuliem met je 50ste verjaardag

Leonard
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 01:08

ERIKA129 schreef:
Net te horen gekregen dat mijn wandelingetje van gisteravond me een verrekte enkel heeft opgeleverd Huilende smiley, smiley in tranen
Nu dus thuis zitten met m'n pootje ingepakt en pijn hebben Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley

sterkte erika wel beetje opknappen voor de 5e he Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 01:32

CROSSROAD317 schreef:
En dan nog steeds niet weten hoe sommige mensen "alles" schijnen te weten op CM ....
(gewoon tussen de regels doorlezen en een portie gezond verstand doet de rest) Knipoog smiley

Zoals Groningers en Drenten..

Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 22 februari 2011, 01:32
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 01:34

SUSANNAH475 schreef:
Allereerst gefeliciteerd Chat... Knipoog smiley maar eh, nooit een hekel aan jezelf krijgen hoor !! Dat is m.i. wel een belangrijke basis, waardoor je ook juist in staat bent haar lief te hebben... Verliefde smiley Knipoog smiley

Daar zegt je wat Sus....
Chat gefeliciteerd he...ben ik nou een broekje... Clown smiley

Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 22 februari 2011, 01:47
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 01:45

LEONARD480 schreef:
Yep ...maar ach als het gevoel en m.n de liefde maar goed zit en zo zie je dat een vrouw het beste uit de man kan halen Clown smiley

Tja een kerel met een "nothing box" heeft dat niet nodig Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Geef mij de zeevrouwen maar, die weten wat er op de oceaan afspelen kan...
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 01:51

CROSSROAD317 schreef:
Wat nou Dayspring, je gaat het mogelijke pad van "verliefd, verloofd en getrouwd" verlaten ?? Clown smiley
(of heb je de ware gevonden??)

Ik snap het niet, twee echte kerels en dan alsnog verlaten.... Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 01:56

LEONARD480 schreef:
van harte gefelicieerd Chatuliem met je 50ste verjaardag

Leonard

Hiep hiep hoera... chat ziet abraham vandaag... Waarschijnlijk ligt ie nu lekker onder de wol, want dat moet rond deze tijd op die leeftijd Knipoog smiley . Morgen zijn mailbox vullen met e-cards jongens. En Chat: ook langs deze weg van harte gefeliciteerd. Maak er een mooie dag van! Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley

Liefs Lisa
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 02:03

JASMYN704 schreef:
Is het in dat geval dan niet een goed idee om een "uitje" naar meerdere kerken (geloofsstromingen) te organiseren? Op die manier kunnen we nog veel beter elkaars denkwijze etc leren begrijpen. Als we het bij een gemeente houden, blijft het eenzijdig.
En inderdaad fijn om samen naar de kerk te gaan en het te beleven!

Kijk dat is de spirit...sta daar open voor.... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 02:19

Van harte Chatuliem, maak er een mooi jaar van.....
En welkom bij de club van 50 jaar en ouder...... Knipoog smiley Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 02:24

LEONARD480 schreef:
Kijk dat begint leuk te worden ...rondje kerk in Nederland en gelijk een CM uitje

Volgens mij is t nog steeds een rondje kerk in Noord-Nederland: we hebben nu Drachten, Groningen en Smiley met dichtgeplakte mond noord-frylan
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 02:34

CROSSROAD317 schreef:

Ha ha ha.. tja wat zal ik daar nu eens op zeggen. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 02:47

LEONARD480 schreef:
Ja Suus dat zou een perfect CM uitje zijn ...alleen wat ik niet volledig begrijp is dat de dames wel volle borden krijgen en ik niet de helft Boze smiley

Clown smiley Smiley met dichtgeplakte mond Knipoog smiley

Tja wat denk je zelf.. Wij waren al halverwege het eten toen jij binnen kwam dus dan is t toch logisch dat jij ook maar een halve portie krijgt. Is tactvol bedoeld van de bediening, want nu waren we tegelijk klaar met eten... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 07:57

LISA610 schreef:
Hé Marylien. Fijn om te horen dat er toch ook weer een lichtpunt is. We blijven bidden voor jullie, in de wetenschap dat er een enorme kracht schuilt in gebed.

Amen!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 08:26

LISA610 schreef:
Volgens mij is t nog steeds een rondje kerk in Noord-Nederland: we hebben nu Drachten, Groningen en Smiley met dichtgeplakte mond noord-frylan

Iedereen is uiteraard van harte welkom bij mij in de kerk en dat is in Utrecht!

José
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 08:38

CHATULIEM619 schreef:
zeg Hannah, heb je wel door dat we veel dichter bij elkaar staan dan misschien zou blijken uit deze bijdragen??? Als jij ook van mening bent, dat men pas schuldig bevonden wordt als men het onderscheid heeft, dan verdwijnt een prangende noodzaak tot het dopen van kinderen. Want dat is de belangrijkste reden geweest waarom het is ingevoerd, omdat men bang was dat een niet gedoopt kind niet behouden was.
Toen verzon men maar de verbondstheologie, zodat de kinderen opgenomen konden worden in het verbond. Allemaal als doel en reden om het behoud van de kinderen te regelen.
Het is een hele tijd gebruikelijk geweest, dat te vroeggeboren baby's die geen kans hadden om te overleven snel gedoopt moesten worden.

Dus als voor jou de noodzaak tot behoudenis niet in het ritueel met kinderen schuilt, wat blijft er dan over van de noodzaak of het nut van dit ritueel? Heeft het dan nog wel de waarde van een sacrament voor jou? Of is het alleen een belofte die uitgesproken wordt over het kind, waar het later aan vast mag houden?

Je kunt ook redeneren dat men iets niet verzonnen heeft , maar dat men de Bijbel eens goed ging lezen..
"Men" regelt geen behoud van kinderen dat kan alleen God doen ...een teken doet dat ook niet..en de erfzonde bestaat uit een erfenis van het ongehoorzaam zijn aan Gods wil...Gods antwoord hierop was het uitsluiten van ons van de eeuwigheid.( En de HERE God zeide: Zie, de mens is geworden als Onzer een door de kennis van goed en kwaad; nu dan, laat hij zijn hand niet uitstrekken en ook van de boom des levens nemen en eten, zodat hij in eeuwigheid zou leven. )
Door Jezus overwinning op het kwaad , Zijn Verlossend MIddelaarswerk hebben wij wel weer toegang tot dat eeuwige leven..
De waarde van de doop is niet aan ons maar aan God.
Hij ( God in Jezus en Jezus in God. ) heeft het ingesteld als Zijn opdracht aan ons en die hoeven we alleen maar te gehoorzamen...zoals Jezus wilde dat wij het avondmaal zouden vieren..tot Zijn gedachtenis..

Laatst aangepast door
MARIAN519
op dinsdag 22 februari 2011, 08:50
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 08:41

Wakker worden met de zon op je neus ( bijna dan Lachende smiley ) en de zon in je hart...
Elke ochtend jezelf overgeven aan een liefdevolle God....
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 08:50

een dochter die schoolziek is en niet naar school wil en toch moet Woedende smiley
wat een drama's op de vroege ochtend Boze smiley

gelukkig heb ik het nog steeds voor het zeggen Duiveltje smiley

ik ben echt een ontaarde mamie Geschokte, onthutste smiley
me meis is dus weer thuis meester belde'' t kind is echt ziek Twijfelende smiley

Laatst aangepast door
GRACE585
op dinsdag 22 februari 2011, 10:50
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 08:54

JASMYN704 schreef:
Die bodyguard weet ik nu te vinden hè..!
En deal! Vanuit onze alphacursus organiseren wij met de deelnemers altijd een alphadienst. Bij deze is iedereen uitgenodigd! Volgens mij staat die dienst begin mei op het programma. Zodra ik weet wanneer precies, dan laat ik het weten...

Is een alphadienst niet gericht op evangelisatie?
Maar het idee om kerken van divers pluimage te bezoeken is wel goed op zich..
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 09:18

Ook van mij een gelukkige verjaardag Chat,
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 09:34

JASMYN704 schreef:
Die bodyguard weet ik nu te vinden hè..!
En deal! Vanuit onze alphacursus organiseren wij met de deelnemers altijd een alphadienst. Bij deze is iedereen uitgenodigd! Volgens mij staat die dienst begin mei op het programma. Zodra ik weet wanneer precies, dan laat ik het weten...
Leuk idee zeg Jasmyn. Vind het ook wel leuk om mee te maken.
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 09:37

Hay Chat, van harte gefeliciteerd met je verjaardag, Kussende smiley
en hopen op nog vele jaren in gezondheid erbij.

Een gezellige dag toegewenst.

Groetjes Carien. Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 09:37

MAR907 schreef:
Tja een kerel met een "nothing box" heeft dat niet nodig Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Geef mij de zeevrouwen maar, die weten wat er op de oceaan afspelen kan...

Ach wat zal ik hierop zeggen mar...een bijdrage vol met raadsels ..???
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 09:42

MARIAN519 schreef:
Je kunt ook redeneren dat men iets niet verzonnen heeft , maar dat men de Bijbel eens goed ging lezen..
vreemd, dat de Bijbel ons oproept tot een doop door onderdompeling en dat mensen dat gaan lezen als kinderdoop..Men is niet beter gaan lezen, men heeft een theologie erom heen gebouwd om dit te rechtvaardigen.
MARIAN519 schreef:
"Men" regelt geen behoud van kinderen dat kan alleen God doen ...een teken doet dat ook niet..en de erfzonde bestaat uit een erfenis van het ongehoorzaam zijn aan Gods wil...Gods antwoord hierop was het uitsluiten van ons van de eeuwigheid.( En de HERE God zeide: Zie, de mens is geworden als Onzer een door de kennis van goed en kwaad; nu dan, laat hij zijn hand niet uitstrekken en ook van de boom des levens nemen en eten, zodat hij in eeuwigheid zou leven. )
Door Jezus overwinning op het kwaad , Zijn Verlossend MIddelaarswerk hebben wij wel weer toegang tot dat eeuwige leven..
Ik denk dat ik nog vrij mild oordeel over dit ritueel, maar dit is echt onbijbels gedacht. Een kind dat nog geen zonde begaan heeft veroordelen door het gedrag van zijn ouders. Je zegt dat zonder dit ritueel God hen uitsluit van de eeuwigheid..Toch een kwestie van behoudenis door de doop? Als ik de bijdrages lees, ging het toch om het persoonlijke geloof wat behoudenis bewerkstelligt, niet geleend geloof?? Dus wat is het nut van de kinderdoop?
MARIAN519 schreef:
De waarde van de doop is niet aan ons maar aan God.
Eigenlijk vind ik dit een smoes. Jullie kiezen de kinderdoop en als ik dan probeer aan te tonen waar ik het niet mee eens ben, ga je opeens zeggen: niet zo belangrijk of laten we dat maar aan God over. God heeft in Zijn Woord aangegeven hoe belangrijk de doop is. In het zendingsbevel komt die opdracht terug. Maak hen tot mijn discipelen en doopt hen...
MARIAN519 schreef:
Hij ( God in Jezus en Jezus in God. ) heeft het ingesteld als Zijn opdracht aan ons en die hoeven we alleen maar te gehoorzamen...zoals Jezus wilde dat wij het avondmaal zouden vieren..tot Zijn gedachtenis..
Dan zou ik daar maar eens aan de slag mee gaan Marian. Het is heel opvallend, dat juist Jezus zelf ageerde tegen mensen die de predestinatieleer aanhingen. Niet hun besnijdenis of uitverkiezing was bepalend voor hun geloof, hun levende relatie met God...het persoonlijk geloof van een ieder. Het is daarom jammer, dat die leer na die tijd zoveel invloed heeft gekregen in de traditionele kerken. En dat het symbool van bekering vervormd is tot een symbool van predestinatie...

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 22 februari 2011, 10:00
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 10:03

HERMAN388 schreef:
touwtrekken op de heide Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley Lachende smiley

Dat vind ik nou een leuk idee herman,
de dames tegen de heren. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 10:07

http://www.youtube.com/watch?v=M0mRHgbGDww

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op woensdag 23 februari 2011, 10:04
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1978 1979 1980 1981 1982 1983 1984 ... 6194 Volgende
Pagina 1981 van 6194