| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 19:18
|
|
|
|
[quote=DAVID923]hahahaha, niet te filmen hier.. alsof jouw mening een fluit uitmaakt of het teniet kan doen, als dat de waarheid is.
Moet het nu gelijk weer op zo'n neerbuigende toon David?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 19:21
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | ja.  | Ok.. dan heb ik blijkbaar een hele andere visie over wat opbouwend is en hoe mensen kunnen laten blijken dat zij anderen aanvaarden... Zie vooral ook de bijdragen op andere topics.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 19:26
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...ik zag gisteren hier een vrouw voorbij wandelen met een hond en die vrouw was steeds naar boven aan het kijken...  |
kan nie missen... ..al is 'hond' misschien wat overdreven....'t heeft vier pootjes en het blaft....
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zondag 20 maart 2011, 19:47
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 19:28
|
|
|
|
Ik snap echt de zin" van deze welles/nietes spelletjes niet. Evangeliseren is een genadegave. als je met deze praat ooit aan de slag wil gaan in evangelisatie kom je echt geen meter verder, je kan op deze manier geen mens overtuigen. Of is het hier nu de bedoeling om christenen te toetsen of ze wel christen genoeg zijn, of wel of niet, half of geheel gered zijn? Kan je pas een ongelovige overtuigen met het prediken van de hel? Ga eens voor de aardigheid de straat op tussen bijvoorbeeld daklozen en probeer voor hen nu eens een licht te zijn. Wat je zou "moeten" zijn als je 't begrepen hebt. Of tenminste als Jezus de leiding heeft in je leven. Ieder die Hem aanneemt krijgt genadegaves. dus je kan hier ook weer eindeloos elkaar gaan overtuigen wat het belangrijkste is. Laat ieder zijn en doen wat hem gegeven is. 't zou soms verlegen zijn als niet christenen dit forum moeten lezen... wat dus wel degelijk mogelijk is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLAPROOS940
|
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 19:33
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | ik weet alles over het lezen in de context, en ik weet waarschijnlijk meer over de romeinenbrief dan jou, zeker als het aankomt op exegese en hermeneutiek, maar dat neemt niet weg dat je uit romeinen 9 tijdloze principes kan halen.
verder denk ik dat er weinig tegen zondag 10 kan worden ingebracht. |
David,
Ik geloof gelijk dat je meer weet dan ik weet. Misschien begrijp ik je verkeerd maar hoe ik gelezen heb, vind ik het vervelend dat je met kennis en moeilijke woorden anderen probeert te overtroeven. Uit je stukken vind ik weinig liefde voor mensen uit Japan.
Ergens las ik om te bidden voor de Japanse christenen. Dat ze het land in Christus’ naam dienen. Dat ze het evangelie in Japan verspreiden, opdat vele mensen Jezus persoonlijk leren kennen als Verlosser en Trooster.
Bidden voor en meeleven met Japanners vind ik veel waardevoller en ook bijbelser als mensen veroordeling en de wet opleggen. Zoals in de brief aan de Galaten geschreven staat leven we niet meer onder wet. Heeft Jezus alle schuld van mensen die in Hem geloven op zich genomen. Het is niet aan ons mensen om mensen te oordelen en te veroordelen. Dat laat ik liever aan God over, als Hij straks terugkomt op deze aarde. Hij alleen kent en doorgrond harten en levens van mensen ten volle.
Ik wil je veel wijsheid toewensen om niet alleen met je verstand, je hoofd maar ook met je hart te ontdekken en te leven zoals God dit in de bijbel geopenbaard heeft
Klaproos
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 19:37
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Sja, of er gebeurt gewoon iets dat je eraan herinnert... daarnaast, als het een flashback is heb je het meestal toch niet zo goed verwerkt als je dacht. Een echte flashback word gevoed door trauma. Anders is het niet anders dan een gewone herinnering  |
Ik heb het nog ff nagekeken, maar op wikipedia is dit ongeveer de omschrijving van een flashback en dat hoeft m.i. niet persé te betekenen dat je het gebeurde niet verwerkt hebt. Als het met regelmaat voor zou komen zou je een punt hebben denk ik. In mijn geval heb ik niet bewust de herinnering willen oproepen, het gebeurde gewoon.
Een flashback is een psychologisch verschijnsel waarbij eerdere belevenissen uit het langetermijngeheugen terugkomen in de menselijke geest. Een flashback kan zich bijvoorbeeld voordoen door zich bewust bepaalde dingen in herinnering te roepen. Meestal ontstaat een flashback als iemand een ervaring heeft die een andere ervaring in het onbewuste oproept, een associatie van gedachten. Iemand kan zich dan bijvoorbeeld plotseling herinneren wat hij in een vergelijkbare situatie heeft gedaan of opnieuw de emotie beleven die hij in het verleden had.
Soms is de ervaring zo sterk, dat de persoon die de herinnering heeft, deze korte tijd als realiteit ervaart in plaats van herinnering. Men spreekt dan van herbeleving, met name op het emotionele vlak.....
.....Het regelmatig optreden van onwillekeurige flashbacks kan een symptoom van een geestelijke ziekte zijn.
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zondag 20 maart 2011, 19:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 19:38
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Hmmm...veel sloot weing wal, vrees ik vorig jaar was het zo van: "doe nu dit en doe nu dat...en als je dat gedaan hebt moet het zo doen..." Laat ons maar bidden voor een hele hoop mooi weer...  |
oeps.........
(maar niet voor zo heel lang!!)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 19:45
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | hahahaha, niet te filmen hier.. alsof jouw mening een fluit uitmaakt of het teniet kan doen, als dat de waarheid is.
@chat:
om calvijn te quoten:
“omdat wij niet weten, wie tot het getal der gepredestineerde behoort, of wie niet, moeten we zo gestemd zijn, dat wij zouden willen dat allen zalig werden. Zo zal het geschieden dat we ons beijveren een ieder, die ons ontmoet, te maken tot deelgenoot aan de vrede: maar onze vrede zal rusten op de kinderen des vredes’’ |
Als jij voor bent, prima David, maar kom dan met goede argumenten. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niks kan aanvangen met een spreuk van Calvijn, ik heb liever een tekst uit de bijbel, en dan graag niet uit z'n verband gerukt, en mogelijk onderbouwd waarom...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zondag 20 maart 2011, 19:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 19:46
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Hoop dat je nog eens zover komt dat je gewoon Nederlandse woorden weet te gebruiken in plaats van Griekse... Ah, pas afgestudeerde huisartsen hebben het ook over influenza in plaats van griep, dus waarschijnlijk duurt dat nog een poosje. En nee, je hoeft de begrippen voor mij niet te vertalen, ik weet wat ze betekenen. Wat betreft jou opmerking over dat je waarschijnlijk veel meer weet over de Romeinenbrief dan ik.. Zodra iemand het niet met jou eens zit, verschuil jij je achter de gedachte dat jij het allemaal veel beter weet dan een ander. Maar David, juist daarom even het volgende, speciaal voor jou: Spreuken 16: 18 Hooghartigheid gaat vooraf aan ellende, hoogmoed komt voor de val. |
dat zijn 2 hele normale termen, zeker als reactie op jouw stukje. dus mij hoogmoedig noemen is niet alleen geen argument, en op de man, maar levert niks bij aan de discussie, noch ga je ergen inhoudelijk op in.
zit serieus te denken om hier te kappen, zonde van mijn tijd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 19:52
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Als jij voor bent, prima David, maar kom dan met goede argumenten. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niks kan aanvangen met een spreuk van Calvijn, ik heb liever een tekst uit de bijbel, en dan graag niet uit z'n verband gerukt, en mogelijk onderbouwd waarom... |
WIST gewoon dat dit zou komen, en dat tegen de persoon die steeds alles Bijbels onderbouwd! zovaak worden Bijbelteksten hier totaal genegeerd. en nu ik iemand quote over de inhoudelijke zaak , dus waar het omging in chats vraag, kom jij om de bocht. lol!
heb een hele persoonlijke studie vol argumenten en Bijbelse onderbouwing gemaakt/gepost, weinig tot geen inhoudelijke theologische reactie, en dan het gore lef dit hier tegen mij te zeggen! o my goodness...
dit is de Bijbelstudie sectie! op die andere zit ik express niet...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 19:53
|
|
|
|
blijkbaar.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 20:00
|
|
|
|
Met dat ik dit lees Susanne moet ik denken aan een liedje in mijn album:
Als je een hongerig diertje ziet, Help het dan en plaag het niet, Want hoe klein het wezen moog God ziet alles van omhoog!
Reden voor mij om als kind zo bang te zijn om een mug of iets dergelijks dood te maken.......
Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 20:03
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | WIST gewoon dat dit zou komen, en dat tegen de persoon die steeds alles Bijbels onderbouwd! zovaak worden Bijbelteksten hier totaal genegeerd. en nu ik iemand quote over de inhoudelijke zaak , dus waar het omging in chats vraag, kom jij om de bocht. lol!
heb een hele persoonlijke studie vol argumenten en Bijbelse onderbouwing gemaakt/gepost, weinig tot geen inhoudelijke theologische reactie, en dan het gore lef dit hier tegen mij te zeggen! o my goodness...
dit is de Bijbelstudie sectie! op die andere zit ik express niet... |
Sorry, maar ik snap niet waarom je nu zo onaardig doet. Meningsverschillen mogen er zijn, gedachten uitwisselen met anderen doe ik graag, maar ik kan er meer mee als het bijbels onderbouwd is, dat geldt niet alleen voor jou maar voor ieder hier op het forum. Blijkbaar heb je hier e.e.a. over geplaatst en heb ik dit gemist, maar ik vind dat nog geen reden om op deze manier te reageren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 20:05
|
|
|
|
Soms is de ervaring zo sterk, dat de persoon die de herinnering heeft, deze korte tijd als realiteit ervaart in plaats van herinnering. Men spreekt dan van herbeleving, met name op het emotionele vlak.....
Het bovenstaande herken ik heel goed. Had te maken met mijn legerdienst maar daar wil ik niet verder over uitwijden. Gelukkig is dit nu voorbij alhoewel ik het vorig jaar (begin 2010 het erg moeilijk had) er erg onder leed. Nadien, toen de nare herinneringen voorbij waren, realiseerde ik mij dat het precies 25 jaar geleden was dat...
.....Het regelmatig optreden van onwillekeurige flashbacks kan een symptoom van een geestelijke ziekte zijn.[/quote]
ik weet zeker dat ik geen geestelijke ziekte heb ondanks dat er wel eens dromen zijn die ik liever niet heb.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 20:14
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | WIST gewoon dat dit zou komen, en dat tegen de persoon die steeds alles Bijbels onderbouwd! hoe durft ze!! als ze nu man was, oke........... zovaak worden Bijbelteksten hier totaal genegeerd. en nu ik iemand quote over de inhoudelijke zaak , dus waar het omging in chats vraag, kom jij om de bocht. lol! ja, vind je het lollig? heb een hele persoonlijke studie vol argumenten en Bijbelse onderbouwing gemaakt/gepost, weinig tot geen inhoudelijke theologische reactie, klinkt mij in de oren als; waar blijft de erkenning voor mijn goede daden.... en dan het gore lef dit hier tegen mij te zeggen! o my goodness... doesn't sound that good to me!! dit is de Bijbelstudie sectie! op die andere zit ik express niet... |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 20:21
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | dat zijn 2 hele normale termen, zeker als reactie op jouw stukje. dus mij hoogmoedig noemen is niet alleen geen argument, en op de man, maar levert niks bij aan de discussie, noch ga je ergen inhoudelijk op in.
zit serieus te denken om hier te kappen, zonde van mijn tijd. |
Het is een discussieforum hier David, dus je moet kunnen verwachten dat mensen het niet met je eens zijn? En vergeet niet: je zit niet bij gelijkdenkenden......ik vind dat juist boeiend maar jij blijkbaar niet...... En zonde van je tijd? Je doet hier toch vrijwillig aan mee????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 20:22
|
|
|
|
100 keer Ik merk dat ik echt een brilletje moet hebben om de teksten te lezen want het lukt me anders niet. Gelukkig kan ik blind type...als ik nu ook nog blind (?) kan lezen hoef ik verder geen brilletje. Waar gaat dit eindigen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 20:32
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: |
...awel, wat wilt ge daar mee zeggen??? Wees maar lief of ik zeg het tegen W-tje...  |
Toevallig zie ik W-tje de tweede zaterdag van April.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 20:35
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Toevallig zie ik W-tje de tweede zaterdag van April. |
... oja, vertel eens verder...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
|
|
|
|
|
@ hannah zeer suggestief stukje van je en waar je ook woorden in mijn mond legt. geen reactie waardig.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | 100 keer Ik merk dat ik echt een brilletje moet hebben om de teksten te lezen want het lukt me anders niet. Gelukkig kan ik blind type...als ik nu ook nog blind (?) kan lezen hoef ik verder geen brilletje. Waar gaat dit eindigen  |
gewoon ff je scherm vergroten op 150% en het is beter te lezen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 20:36
|
|
|
|
mijn slechtste moment van vandaag was mijn schat weer naar het station brengen. afscheid voor een week
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op zondag 20 maart 2011, 20:37
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 20:37
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | mijn slechtste moment van vandaag was mijn schat weer naar het station brengen.  |
...en was dat voor hem ook een slecht moment...
(plaagje hoor...)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 20:39
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Jullie mooiste moment van vandaag!
Ik ben er weer!!
Voor wel drie hele dagen!!!
<span style="font-size: 7px; line-height: normal;">En met mij vast vele anderen dus gratis rode balkjes..</span> |
welkom tess heerlijk weer fff bijkletsen toch
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 20:41
|
|
|
|
mijn mooste moment van vandaag waren de nieuwe proffesionele foto's ff downloaden op me pc van ons complete a.s. gezin 
nieuwe profiel foto van Sjaak en mij erop ,nu ff wachten op de goedkeuring
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op zondag 20 maart 2011, 20:42
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 20:43
|
|
|
|
Mijns inziens heeft discussieren met David geen zin. Vooral niet als je aan zijn "eisenpakket" voldoet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 20:44
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...en was dat voor hem ook een slecht moment...
(plaagje hoor...) |
voor jou een vraag voor mij een weet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 20:46
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | voor jou een vraag voor mij een weet  |
Ik las net bij het mooiste moment dat je schatje blij was om op het station te zijn...ik begrijp er niks meer van...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 20:49
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ... oja, vertel eens verder... |
Ge zijt jaloers. Heb je ook een belgisch woord voor jaloers, lijkt me wel plesant.
|
|
| Naar boven |
|
|