ChristianMatch

Forum

Het slechtste moment van vandaag
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2091 2092 2093 2094 2095 2096 2097 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 10:47

IMKE917 schreef:
hahahhaha...... herkenbaar Verlegen lachende smiley
ligt aan het programma geloof ik dat er op staat.
bovenaan bij de browser een knop geschiedenins of bij favorieten zit een tabblad geschiedenis>vandaag>christianmatch>rechtermuisknop>verwijderen..Knipoog smiley
rustige nachten gewenst en veel lees plezier Lachende smiley Knipoog smiley

Hebben jullie daar tijd voor dames????? Even een vermaning he Knipoog smiley
Ik denk niet eens aan CM als ik werk moet ik eerlijk zeggen Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 10:50

LEONARD480 schreef:
Is opgelost hoor lisa, wat mij betreft Knipoog smiley

Ik geloof dat vermaning een beetje HET nieuw CM woord gaat worden denken jullie niet?
Ik gebruikte het net ook al, niet serieus maar toch...... Knipoog smiley
Davis heeft toch zo zijn invloed op CM............ Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 10:55

LISA610 schreef:
Hé Visser. Een mooi stuk en een prachtige psalm. Alleen jou mening over bekeringsgeschiedenissen deel ik niet. Persoonlijk vind ik het namelijk altijd geweldig om iemand te horen vertellen over wat God in zijn of haar leven heeft gedaan. Maar let wel: niks moet natuurlijk en niemand is verplicht om zijn of haar bekeringsgeschiedenis te vertellen op het forum. Dat is eigenlijk oon niet waar naar gevraagd wordt in deze discussie. Waar het hier om gaat is de vraag waarom je geloofd:
- is dat omdat je je min of meer gedwongen voelt doordat je dit vanuit je opvoeding hebt meegekregen en t gevoel hebt dat je eigenlijk geen andere keuze hebt?
- Is dit omdat je op latere leeftijd tot het geloof bent gekomen doordat iemand je vertelde dat als je niet ging geloven, je uiteindelijk in de hel zou eindigen.
Kortom voel je je gechanteerd/gedwongen te geloven? Is je angst voor de hel groter dan je liefde voor God. Of herken je dat uit je eigen verleden en sta je daar nu toch anders in? Hoe is dat dan gekomen?

Ik heb hier zelf al een inhoudelijke bijdrage over geschreven. Persoonlijk heb ik nooit een angstgeloof gekend. Evenmin heb ik me ooit gedwongen gevoeld om te geloven. Maar er is wel een tijd geweest waarin ik het gevoel heb gehad dat ik wat goed te maken had, niet uit angst maar juist uit liefde. Anyway, ik ga mijn bijdrage hier niet herhalen, maar ik ben nog steeds benieuwd naar ervaringen van anderen. En nogmaals: het gaat hierbij dus om persoonlijke ervaringen en niet om theologische discussies. Laten we toch nog eens proberen om nu on topic te blijven, ok? Knipoog smiley Knipoog smiley

Toch kan ik me Visser wel een beetje voorstellen, ik zit ook niet op bekeringsgeschiedenissen van iedereen hier te wachten....
Misschien heeft het er mee te maken dat wij niet zo evangelisch zijn? Visser en ik bedoel ik?
Ik ben ooit eens in een evangelische doopdienst geweest waar 12 mensen werden gedoopt en bij de getuigenis van nummer acht dacht ik ook van nu weet ik het wel, met alle respect hoor.......
Geef mij ook de rust van de kerkdienst maar en een stukje bezinning in stilte....
Zo zie je maar weer dat je op veel verschillende manieren kan geloven en dat is toch ook prima?
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 10:56

wat ook wel handig zou zijn op het forum:

voordat je een reactie plaatst, dat je dan een voorbeeld kunt zien van wat je plaatst, zodat je het eventueel kan veranderen voordat je het definitief plaatst. nu kan het alleen maar achteraf, (als het 'kwaad' al geschied is)..

verder: wat meer bijdetijdse smileys.
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 11:19

om nu on-topic te blijven:

mijn vader heeft ons inderdaad opgevoed met de hel waar we gingen in branden en wenen als we niet deden wat God ons vroeg (wat ons vader ons vroeg!). Gevolg is niet dat we geloofden uit angst maar dat we er een afkeer van kregen.
Pas later toen de Heer Jezus mij Zelf riep en toen Hij in mijn leven werkte en toen ik Hem leerde kennen als Iemand die goed voor mij zorgde,
pas toen begon ik met plezier en met liefde te geloven!
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 11:24

WILLEMIJN232 schreef:
Hebben jullie daar tijd voor dames????? Even een vermaning he Knipoog smiley
Ik denk niet eens aan CM als ik werk moet ik eerlijk zeggen Verlegen lachende smiley

ik normaal ook niet willemijn,
maar een nacht kan druk zijn, maar kan ook wel eens heel rustig zijn, en dan doe je van alles om wakker te blijven,
dus waarom niet eens op de computer?

die "vermaning" gaat je goed af Willemijn, CM heeft invloed hé Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 11:26

Zelfs mijn wasgoed is blij met de lente, en hangt lekker (buiten) aan de lijn te wapperen .... Lachende smiley

..

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op maandag 21 maart 2011, 11:27
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 11:29

MARYLIEN613 schreef:
ik normaal ook niet willemijn,
maar een nacht kan druk zijn, maar kan ook wel eens heel rustig zijn, en dan doe je van alles om wakker te blijven,
dus waarom niet eens op de computer?

die "vermaning" gaat je goed af Willemijn, CM heeft invloed hé Knipoog smiley

Zijn meer de headnurse ervaringen vrees ik.......erg eigenlijk he?
Ik heb niets gezegd...... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 11:29

ERIKA129 schreef:
Dat ik vandaag weer naar de kaakchirurg moet Boze smiley en twee kiezen moet laten verwijderen Huilende smiley, smiley in tranen

En nu maar hopen dat het je verstandskiezen zijn ..... bij jou kunnen die niet echt vast zitten Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 11:31

Dat ik, ondanks het lekkere zonnetje, steenkoude handjes heb! Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 11:33

CHATULIEM619 schreef:
Zo Marijan, heb ik dan zo weinig indruk op je gemaakt, dat je zegt dat je me na een jaar al vergeten zou zijn?

Hmm, bij de eerste wandeling in Gasselte, waar Marijan bij was, herkende jij haar volgens mij ook niet meer. En daar zat nog geen eens een jaar tussen (uitje Arnhem vorig jaar .... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt )
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 11:34

THOMAS968 schreef:
Om 00.21 uur begint de Lente, heerlijk

Thomas

Vandaag mn lammetjes voor het eerst naar buiten.
Op zoek naar hun eigen moeder in de wei.

DAN pas geniet ik van mn werk, kan er ook uren naar kijken. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 11:42

ANNETTE050 schreef:
Ja, precies! Rom 9 is het vervolg van het thema over de strijd tussen de oude en de nieuwe mens.

En Romeinen 11:25-29 geeft duidelijk aan dat het joodse volk tijdelijk, a.h.w. geofferd is om ons , de heidenen, te redden.
Dus misschien juist wel het tegenovergestelde van een oordeel.
Het grote thema door de bijbel heen, de onzelfzuchtige Liefde van God.
God offert steeds wat Hem het liefste is, om diegenen die in duisternis wandelen te kunnen bereiken. De liefde, agape liefde, ia waar het allemaal om gaat, denk ik. Agape liefde versus het wetticisme.

De Holocaust kan niet Gods Wil geweest zijn, want de jodenvervolging valt onder anti-semitisme...de tegenstander is degene die van het Joodse volk af wil.

Of God huilt? Hij is in ieder geval niet bezig met Zijn eigen verdriet, maar bezig met ons verdriet.
De naam van de Heilige Geest is de Trooster, Hij zal elke traan wegwissen, wonden genezen, enz. enz. en heel Israel zal gered worden volgens Romeinen 11. God is trouw aan Zijn beloftes en Zijn volk, net zoals Hij dat aan ons is.

Ik heb wel getwijfeld om te reageren, want ik heb nog steeds veel moeite met dit topic.

LISA610 schreef:
Thx voor de mooie aanvulling Annette. Knipoog smiley En idd, God is meer bezig met ons verdriet dan met Zijn eigen verdriet. Ook uit Romeinen 15 blijkt dat God wil troosten:
5 Moge God, die ons doet volharden en ons troost geeft, u de eensgezindheid geven die Christus Jezus van ons vraagt.

Ik denk ook dat God best wel "verdrietig" is om alles wat er is gebeurt aangaande de Joden (en ons).
Persoonlijk denk ik dat Hij, God, niet kan ingrijpen op dit moment, omdat het Joodse volk zich eerst als geheel moet bekeren tot Hem ....
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 11:47

LEONARD480 schreef:
Inhoudelijke discussie graag en minder persoonlijk. Knipoog smiley

Ja, meneer de moderator .... Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 11:54

CARIEN982 schreef:
Vandaag mn lammetjes voor het eerst naar buiten.
Op zoek naar hun eigen moeder in de wei.

DAN pas geniet ik van mn werk, kan er ook uren naar kijken. Knipoog smiley

Je huppelt nog net niet achter ze aan ..... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 13:02

WILLEMIJN232 schreef:
Toch kan ik me Visser wel een beetje voorstellen, ik zit ook niet op bekeringsgeschiedenissen van iedereen hier te wachten....
Misschien heeft het er mee te maken dat wij niet zo evangelisch zijn? Visser en ik bedoel ik?
Ik ben ooit eens in een evangelische doopdienst geweest waar 12 mensen werden gedoopt en bij de getuigenis van nummer acht dacht ik ook van nu weet ik het wel, met alle respect hoor.......
Geef mij ook de rust van de kerkdienst maar en een stukje bezinning in stilte....
Zo zie je maar weer dat je op veel verschillende manieren kan geloven en dat is toch ook prima?

Hai Willemijn. Dat is idd een verschil in beleving denk ik en daar is natuurlijk helemaal niets mis mee. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 13:06

Ik vind het juist heel bemoedigend om verhalen te horen en hoe GOD steeds op verschillende manieren werkt.
GOD doet het precies zoals bij je past en dat is toch geweldig?

Mary
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 13:07

MARYLIEN613 schreef:
om nu on-topic te blijven:

mijn vader heeft ons inderdaad opgevoed met de hel waar we gingen in branden en wenen als we niet deden wat God ons vroeg (wat ons vader ons vroeg!). Gevolg is niet dat we geloofden uit angst maar dat we er een afkeer van kregen.
Pas later toen de Heer Jezus mij Zelf riep en toen Hij in mijn leven werkte en toen ik Hem leerde kennen als Iemand die goed voor mij zorgde,
pas toen begon ik met plezier en met liefde te geloven!

Thx Marylien voor jou inhoudelijke reactie op het topic. Ik kan me inderdaad wel voorstellen dat je als kind / jongere een afkeer krijgt van het geloof als je het gevoel hebt dat je gedwongen wordt om te geloven. Zeker pubers hebben immers de neiging om zich overal tegen af te zetten. Ik ken zoveel mensen uit gelovige gezinnen die gedwongen werden om iedere zondag naar de kerk te gaan en wettisch moesten leven en die op volwassen leeftijd helemaal niet meer naar de kerk gaan en in sommige gevallen het geloof helemaal de rug toegekeerd hebben. Fijn dat jij Jezus vervolgens toch op een hele andere manier hebt leren kennen. Dat biedt toch ook wel weer perspectief voor de mensen waar ik het over heb en die mij erg na staan. Dus juist daarom bedankt voor jou bijdrage. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 13:09

CROSSROAD317 schreef:
Je huppelt nog net niet achter ze aan ..... Clown smiley

Huppelen nog net niet Cross, Twijfelende smiley
maar wel de verdwaalde lammetjs bij hun moeder zetten.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 13:10

CROSSROAD317 schreef:
ANNETTE050 schreef:
Ja, precies! Rom 9 is het vervolg van het thema over de strijd tussen de oude en de nieuwe mens.

En Romeinen 11:25-29 geeft duidelijk aan dat het joodse volk tijdelijk, a.h.w. geofferd is om ons , de heidenen, te redden.
Dus misschien juist wel het tegenovergestelde van een oordeel.
Het grote thema door de bijbel heen, de onzelfzuchtige Liefde van God.
God offert steeds wat Hem het liefste is, om diegenen die in duisternis wandelen te kunnen bereiken. De liefde, agape liefde, ia waar het allemaal om gaat, denk ik. Agape liefde versus het wetticisme.

De Holocaust kan niet Gods Wil geweest zijn, want de jodenvervolging valt onder anti-semitisme...de tegenstander is degene die van het Joodse volk af wil.

Of God huilt? Hij is in ieder geval niet bezig met Zijn eigen verdriet, maar bezig met ons verdriet.
De naam van de Heilige Geest is de Trooster, Hij zal elke traan wegwissen, wonden genezen, enz. enz. en heel Israel zal gered worden volgens Romeinen 11. God is trouw aan Zijn beloftes en Zijn volk, net zoals Hij dat aan ons is.

Ik heb wel getwijfeld om te reageren, want ik heb nog steeds veel moeite met dit topic.

Ik denk ook dat God best wel "verdrietig" is om alles wat er is gebeurt aangaande de Joden (en ons).
Persoonlijk denk ik dat Hij, God, niet kan ingrijpen op dit moment, omdat het Joodse volk zich eerst als geheel moet bekeren tot Hem ....

Mooi gezegd Cross. Overigens denk ik dat God het wel kan, want Hij is in mijn ogen wel degelijk een almachtige God. Het feit dat hij het niet doet, wil dus niet zeggen dat Hij het niet kan, maar eerder dat Hij ervoor kiest om niet in te grijpen. En daar heeft Hij ongetwijfeld goede redenen voor die wij als mensen niet kunnen bevatten. De redenering die jij geeft (dat eerst het Joodse volk zich als geheel moet bekeren), is overigens uit de Bijbel te herleiden. Je moet voor de aardigheid die laatste dienst over openbaringen op de mediaspeler even bekijken... denk dat je daar wel het nodige in herkent Knipoog smiley

Laatst aangepast door
LISA610
op maandag 21 maart 2011, 13:13
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 13:25

THOMAS968 schreef:
Om 00.21 uur begint de Lente, heerlijk

Thomas

Goed dat je'r mij aan doet herinneren Knipoog smiley
heb gisteren mijn eerste volwaardige motorrit gedaan, dat was voor mij al een teken dat de lente op komst was.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 13:29

och, dat het dan maar een bijbelse vermaning mocht komen krijgen te worden; die ter harte genomen zou komen te worden....... Engeltje smiley

Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HANNAH810
op maandag 21 maart 2011, 13:29
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 13:40

LISA610 schreef:
Thx Marylien voor jou inhoudelijke reactie op het topic. Ik kan me inderdaad wel voorstellen dat je als kind / jongere een afkeer krijgt van het geloof als je het gevoel hebt dat je gedwongen wordt om te geloven. Zeker pubers hebben immers de neiging om zich overal tegen af te zetten. Ik ken zoveel mensen uit gelovige gezinnen die gedwongen werden om iedere zondag naar de kerk te gaan en wettisch moesten leven en die op volwassen leeftijd helemaal niet meer naar de kerk gaan en in sommige gevallen het geloof helemaal de rug toegekeerd hebben. Fijn dat jij Jezus vervolgens toch op een hele andere manier hebt leren kennen. Dat biedt toch ook wel weer perspectief voor de mensen waar ik het over heb en die mij erg na staan. Dus juist daarom bedankt voor jou bijdrage. Knipoog smiley

Wil hieraan een toevoeging geven betreffende het dwangmatige.
Natuurlijk werd er van mij ook verwacht om naar de kerk te gaan, alleen in de communicatie is er nooit sprake geweest van echte dwang. Altijd hielden mijn ouders ons voor dat het een voorrecht is, om naar Gods huis te gaan. Ze zouden er veel verdriet van gehad hebben, als je niet meer zou gaan, ...maar wat heeft dwang eigenlijk voor zin ...je krijgt daarmee te maken met een onoverbrugbare afstand .........dus is het veel zinvoller om van de liefde van Christus te praten en ook heel belangrijk ..goed voorleven.
Leonard heeft niet het idee dat alle reformatorische kinderen onder dwang leven, maar er zijn natuurlijk uitzonderingen.

Laatst aangepast door
LEONARD480
op maandag 21 maart 2011, 13:42
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 13:45

HANNAH810 schreef:
och, dat het dan maar een bijbelse vermaning mocht komen krijgen te worden; die ter harte genomen zou komen te worden....... Engeltje smiley

Knipoog smiley

Idd Hannah ...trouwens naar de kapper geweest Smiley met dichtgeplakte mond Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 13:47

CROSSROAD317 schreef:
Ja, meneer de moderator .... Gefrustreerde smiley

Ach misschien ...reageerde ik wel een beetje te scherp naar je Cross Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 14:36

Werd zondag gezongen bij mij in de kerk: blijft mooi......

http://www.youtube.com/watch?v=mwpLZRYTcmk
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 15:21

WILLEMIJN232 schreef:
Werd zondag gezongen bij mij in de kerk: blijft mooi......

http://www.youtube.com/watch?v=mwpLZRYTcmk

Dit is ook mooi van Taizé. We kunnen niet genoeg bidden om door de Heilige Geest begeleid te worden...

http://www.youtube.com/watch?v=WmxXwAgkhWQ&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 15:23

Maar weer even een reactie vanuit de redactie:

- Aan David het verzoek om te accepteren dat er andere denkbeelden zijn. Al weet je nog zo zeker dat jij gelijk hebt omdat jij dit uit de bijbel haalt, juist als christen zul je af en toe toch moeten luisteren naar anderen en met respect met diens mening om moeten gaan. Wellicht kun je hieraan werken.

- Andere betrokkenen: het verzoek om wat minder heftig op David te reageren. Onderhand weet je hoe hij reageert en kun je wellicht proberen hier minder zwaar aan te trekken.

Daarnaast: David heeft zeker een punt m.b.t. het quoten van een hele lap tekst, het leest vervelend. Anderzijds: dit is hoe het forum in elkaar steekt, dus het is niet gek dat er op die manier gequote wordt.

Back on-topic :)

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op maandag 21 maart 2011, 15:24
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 15:28

On-topic graag.

Hierin heeft David wel degelijk gelijk, een gezellige opmerking tussendoor moet kunnen, maar verder moeten we ons aan het onderwerp houden. Als er behoefte is aan andere onderwerpen, open deze dan of open een klets-topic.

Dus: back on-topic! :)
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 15:37

WILLEMIJN232 schreef:
Zijn meer de headnurse ervaringen vrees ik.......erg eigenlijk he?
Ik heb niets gezegd...... Engeltje smiley

ik ook niet, was humoristisch bedoeld Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2091 2092 2093 2094 2095 2096 2097 ... 6194 Volgende
Pagina 2094 van 6194