ChristianMatch

Forum

Calvijn
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2139 2140 2141 2142 2143 2144 2145 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 31 maart 2011, 19:26

die gemeenten zijn er wel hoor willemijn; ik kom uit een dergelijke gemeente, waar mensen zo lang mogelijk in leven worden gehouden zoals annette aangeeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: donderdag 31 maart 2011, 19:41

wij eten heerlijke andijvie-stamp met spekkies
het weer was er echt naar nat en koud
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: donderdag 31 maart 2011, 19:45

ik zoek een goede standaard voor mijn keyboard
wie heeft er nog 1 over
mail me dan a.u.b.
m.v.g.Grace

Laatst aangepast door
GRACE585
op donderdag 31 maart 2011, 19:45
Naar boven

Auteur Bericht
MAUREEN217

BerichtGeplaatst: donderdag 31 maart 2011, 19:50

Weet je Herman, dat is zo fijn aan God. hij dwingt niemand, Hij heeft ons een eigen wil gegeven. Ik ga niet oordelen over Adam en Eva, ik vraag mij af of ik niet hetzelfde zou hebben gedaan, die boom moetmooi en heel aantrekkelijk geweest zijn, een lust voor het oog. Ze zijn verleid door de verleider en ze zijn erin getrapt. God had een engelenwacht om die boom kunnen plaatsen, aar dwong niet Hij liet hun kiezen. Zo is het nuook, wij hebben nu de keuze en waar kiezen wij voor. Als je zelf kiest, en je kiest voor God, doe je dat bewustmet heel je hart en dan zal de Here ook doen wat Hij belooft in Zijn Woord en zal je gaan an kracht tot kracht van heerlijkheid tot heerlijkheid van overwinning tot overwinning, en het mooie, je ag Hem beproeven. Halleluja zo is mijn Vader, prijs Zijn heilige Naam, amen
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 31 maart 2011, 20:07

Ik hoorde pas geleden dat er ook een speciale reformatorische uitgave is van het boekenweek geschenk. Wie heeft deze en wil het wel kwijt??
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 31 maart 2011, 20:10

http://www.youtube.com/watch?v=xvPSkJx6OiU
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 31 maart 2011, 20:10

HANNAH810 schreef:
die gemeenten zijn er wel hoor willemijn; ik kom uit een dergelijke gemeente, waar mensen zo lang mogelijk in leven worden gehouden zoals annette aangeeft.

Dat is het streven bij de meeste mensen Hannah, dus dat heeft.niets met kerk te maken.....Als je niet kerkelijk bent gebeurd dat ook niet zomaar hoor.......Dan zou je het leven in eigen hand hebben....?
En gelukkig is de palliatieve zorg zodanig dat je zonder lijden leven kan.....
En wat versta je onder zolang mogelijk in leven houden eigenlijk???

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op donderdag 31 maart 2011, 20:14
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 31 maart 2011, 20:13

MARIO216 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=xvPSkJx6OiU

Ik denk Mario doet wel een Italiaans nummer om in de stemming te komen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 31 maart 2011, 20:13

Donderdag 31 maart, 1 Kon. 3: 4-12; Een hart met oren.

Stel je voor: je zult toch mogen kiezen wat je hebben wilt! Niemand minder dan God zelf zal tegen je zeggen: Vraag maar wat je wilt hebben – Ik zal het je geven!
Wij zouden het wel weten! Een schatkist, boordevol! Een paleis met alles erop er eraan! Overvloed, macht!
Salomo kiest iets anders. Je zou bijna zeggen: hij is eigenlijk al lang een wijze koning! Salomo kiest: een opmerkzaam hart.
Wat heb je daar nu aan? Wat moet nu met een opmerkzaam hart? Wat is dat bovendien, een opmerkzaam hart?
Je zou het zó kunnen vertalen: Geef mij een hart met oren…! Help mij om goed te luisteren naar wat leeft onder het volk! Help mij om een open hart te hebben voor de mensen die aan mijn zorgen zijn toevertrouwd! Geef mij een hart met oren!
Ik denk dat wij allemaal erg gelukkig zouden zijn met zo’n cadeau! Een hart met oren… Meestal zijn wij oostindisch doof. Meestal horen wij zogenaamd niet wat er wordt gezegd of waarom wordt gevraagd. Wij hebben geen tijd, wij hebben geen zin, wij hebben wel iets anders aan ons hoofd. Wij doen liever ons hart dicht, op slot.
Wie Jezus wil volgen, de Zoon van David, doet anders. Wie een goede koning wil zijn, bidt – om een hart dat open staat. Een hart met oren.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 31 maart 2011, 20:16

HANNAH810 schreef:
is dat zo?
ik denk dat God dan ook discrimineert in de bijbel als er staat dat je vrij bent om te trouwen wie je maar wilt, "alleenlijk ín de HEERE"
met andere woorden;
degene waarmee je samen verder gaat, is ook ín Christus;
(een werkelijk gelovige, wedergeboren christen, of hoe je het maar noemen wilt.)

Doe je daar iemand niet mee tekort die niet gelovig is en jouw mening respecteert, ook in een relatie?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 31 maart 2011, 20:19

WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk Mario doet wel een Italiaans nummer om in de stemming te komen Knipoog smiley

Boze smiley Ik heb afgesproken met mezelf om in de lijdenstijd christelijke muziek te draaien.
Geen commentaar, dit is mijn liefje Kussende smiley . In mijn dromen. Helaas woont ze heel erg ver weg. Ik heb net haar nieuwe album gekocht.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 31 maart 2011, 20:24

MARIO216 schreef:
Boze smiley Ik heb afgesproken met mezelf om in de lijdenstijd christelijke muziek te draaien.
Geen commentaar, dit is mijn liefje Kussende smiley . In mijn dromen. Helaas woont ze heel erg ver weg. Ik heb net haar nieuwe album gekocht.

Dan doe je toch op zondag een Italiaans liedje.....?
Ik doe ook mee aan een 40 dagen project van de kerk en ik begreep dat de zondagen daar niet onder vallen (of die gedachte kwam me wel goed uit, ook een optie Knipoog smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: donderdag 31 maart 2011, 20:27

God heeft proefgebod in het paradijs gezet om te zien of Adam en Eva volkomen gehoorzaam waren tegenover de God de Schepper.
Dat wist God van voor de grondlegging der wereld dat Jezus in de wereld zou komen om de zonde van Zijn volk op Zich te nemen en sterven op de vloekhout van Golgotha.
Als de zonde niet gekomen was, dan heeft Jezus niet nodig.
Toch wil God beproeven voor onze voorouders.
Daarom is Adam het hoofd van werkverbond (doen wat God wil) en de zonde is doorgegaan voor alle mensen tot nu toe.
Daarom zendt God Zijn Zoon Jezus naar de wereld als hoofd van het genadeverbond.
Hij wilt ons redden van het grootste kwaad en brengen tot het hoogste goed.
Wat Jezus wilt, moeten wij ook doen.

Mattheüs 28: 19 Gaat dan henen, onderwijst al de volken, dezelve dopende in den Naam des Vaders, en des Zoons, en des Heiligen Geestes; lerende hen onderhouden alles, wat Ik u geboden heb.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 31 maart 2011, 20:29

DAVID923 schreef:
ik zou christelijke dame met een andere kleur niet erg vinden, integendeel, een vrouw als beyonce zou niet mis zijn Coole smiley met zonnebril Knipoog smiley

Ach, je mag je dromen hebben David, maar je legt de lat wel hoog!

Ik vind George Clooney ook wel leuk..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: donderdag 31 maart 2011, 20:31

WILLEMIJN232 schreef:
Dan doe je toch op zondag een Italiaans liedje.....?
Ik doe ook mee aan een 40 dagen project van de kerk en ik begreep dat de zondagen daar niet onder vallen (of die gedachte kwam me wel goed uit, ook een optie Knipoog smiley )

Voor wie nog een beetje terugverlangt naar de tijd van love en peace: Donovan heerlijk met gitaar en mondharmonica, al was dat een beetje gejat van Bob Dylan, ach gewoon even lekker wegzwijmelen zeg maar:

In the chilly hours and minutes
of uncertainty
I want to be
in the warm hold of your loving mind...

Mooi he.

http://www.youtube.com/watch?v=o8ybDbcrWVM

Thomas, houdt bij zeilen ook van catch te wind, maar dan anders.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 31 maart 2011, 22:50
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 31 maart 2011, 20:39

WILLEMIJN232 schreef:
Doe je daar iemand niet mee tekort die niet gelovig is en jouw mening respecteert, ook in een relatie?

dat denk ik niet; omdat ik dan geen relatie aan zou gaan, willemijn.
hoeveel hij mijn levensovertuiging ook respecteerd.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 31 maart 2011, 20:44

en wat was nu het doel van je vraag, herman? dat is me namelijk nog niet duidelijk........
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 31 maart 2011, 20:58

DINI968 schreef:
Misschien wordt het tijd dat de dames zich eens gaan wapenen voor die gevaarlijke heren??????????????Kietelen tijdens het opzetten van de tent,spinnetjes meenemen of slangetjes ik noem maar wat. Er zijn toch ook potjedrie nog wel stoere vrouwen bij cm????????????????

Pffff, soms zijn de vrouwen zo stoer dat ze haast mannen lijken... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: donderdag 31 maart 2011, 21:04

WILLEMIJN232 schreef:

Nou Willemijn, ergens doe je dan wellicht wel iemand tekort, maar dan heb ik het niet over de ander. Ik ben jarenlang getrouwd geweest die niet gelovig was. Hij respecteerde mijn levensovertuiging weliswaar, maar we konden het niet met elkaar delen en nee, ik voelde mij ook nergens in gestimuleerd. Ik heb dat altijd als een groot gemis ervaren, temeer doordat ik zelf ook merkte welk effect dat op mijn eigen geloofsleven had.

Als ik nu opnieuw een relatie zou aangaan met iemand die niet gelovig is, dan doe ik in mijn beleving vooral mezelf tekort. Ik heb immers inmiddels ontdekt hoe belangrijk het is om het geloof wel te kunnen delen in een relatie. Daarom ga ik absoluut niet weer een relatie aan met iemand die niet gelovig is. Op die manier doe ik in mijn ogen niemand tekort: Mezelf niet maar ook die ander niet.

Overigens, hoe kun je iemand tekort doen door geen relatie met hem te beginnen omdat hij niet gelovig is? Er zijn tal van redenen waarom mensen wel of geen relatie met elkaar willen aangaan. Doen zij elkaar dan allemaal tekort? Je kunt toch moeilijk een relatie aangaan met iemand die niet bij jou past, simpelweg omdat je hem anders tekort denkt te doen.

Een relatie moet immers gebaseerd zijn op wederzijdse liefde. Liefde komt niet uit de lucht vallen, maar ontstaat doordat je elkaar steeds beter leert kennen en naar elkaar toe groeit. Als je dat op voorhand al geen kans geeft omdat je om welke reden dan ook geen relatie met die persoon wilt, kun je in mijn ogen niet zeggen dat je de ander tekort doet.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: donderdag 31 maart 2011, 21:05

FRANKT627 schreef:
Pffff, soms zijn de vrouwen zo stoer dat ze haast mannen lijken... Smiley met dichtgeplakte mond

Nou ik ben niet bang voor spinnen ofzo... maar ik heb ook totaal niet de intentie om op een man te gaan lijken hoor. Ik vind het wel fijn om gewoon vrouw te mogen zijn. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 31 maart 2011, 21:16

LISA610 schreef:
Nou ik ben niet bang voor spinnen ofzo... maar ik heb ook totaal niet de intentie om op een man te gaan lijken hoor. Ik vind het wel fijn om gewoon vrouw te mogen zijn. Lachende smiley

Ja, laat de vrouwen maar lekker vrouwen blijven.
Geen stoer gedoe want anders geeft dat de mannen een excuus om niet te verlengen...ik gooi het vlug over deze boeg voor we een aanmaning van Judith krijgen Knipoog smiley

PS.: ik ben ook niet bang van spinnen maar ik gruwel van die overontwikkelde regenwormen (lees: slangen)...
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: donderdag 31 maart 2011, 21:31

HERMAN388 schreef:
God heeft proefgebod in het paradijs gezet om te zien of Adam en Eva volkomen gehoorzaam waren tegenover de God de Schepper.
Dat wist God van voor de grondlegging der wereld dat Jezus in de wereld zou komen om de zonde van Zijn volk op Zich te nemen en sterven op de vloekhout van Golgotha.
Als de zonde niet gekomen was, dan heeft Jezus niet nodig.
Toch wil God beproeven voor onze voorouders.
Daarom is Adam het hoofd van werkverbond (doen wat God wil) en de zonde is doorgegaan voor alle mensen tot nu toe.
Daarom zendt God Zijn Zoon Jezus naar de wereld als hoofd van het genadeverbond.
Hij wilt ons redden van het grootste kwaad en brengen tot het hoogste goed.
Wat Jezus wilt, moeten wij ook doen.

Mattheüs 28: 19 Gaat dan henen, onderwijst al de volken, dezelve dopende in den Naam des Vaders, en des Zoons, en des Heiligen Geestes; lerende hen onderhouden alles, wat Ik u geboden heb.

Ja God heeft Adam en Eva gewezen op het feit dat zij van één boom niet mochten eten. En ja, dat was een beproeving: zouden zij gehoorzaam zijn aan God of niet. Adam en Eva zijn in verleiding gebracht door de slang en zij hebben vervolgens gezondigd. Vanaf die tijd is de mens blijven zondigen, steeds opnieuw.

En toch, als ik lees wat jij schrijft klinkt het bijna alsof jij meent dat God verantwoordelijk gehouden kan worden voor het feit dat de mens zondigt, simpelweg omdat hij hen daar niet van heeft weerhouden. Ik weet niet of je dat ook daadwerkelijk bedoeld... Smiley die vol vragen zit

Ik geloof ook dat God van meet af aan heeft geweten dat er een kans was dat de mensen zouden kunnen gaan zondigen, juist omdat Hij hen niet als robotjes gemaakt heeft, maar juist geschapen heeft met een vrije wil, de mogelijkheid om zowel goede als slechte keuzes te maken en ook de om de verantwoordelijkheid voor de eigen keuzes te dragen. Hij heeft daarmee een risico genomen: het kon goed uitpakken en het kon verkeerd gaan. En ja, Hij heeft vast geweten dat het verkeerd zou gaan. Dus waarom heeft Hij dat niet gewoon voorkomen?

Ik vergelijk dat dan weer graag met de opvoeding die ik geef aan mijn kids. Ik kan proberen hen alles uit handen te nemen, hen overal tegen beschermen en hen overal voor afschermen... maar daarmee worden het nooit zelfstandig denkende mensen die eigen beslissingen kunnen nemen, die verantwoordelijkheid kunnen dragen voor zichzelf en voor anderen.

Ik denk dat het Gods doel is geweest om ervoor te zorgen dat wij als mensen juist wel leren om zelfstandig na te denken, beslissingen te nemen en verantwoordelijkheid te dragen voor onszelf en voor anderen. Bovendien denk ik dat God juist graag wil dat wij Hem uit vrije wil leren te volgen, simpelweg omdat we tot de ontdekking komen dat Hij het beste met ons voor heeft en weet wat goed voor ons is.

Het feit dat Hij ons heeft geschapen zoals hij ons heeft geschapen, bracht een risico met zich mee. Maar dat betekent niet dat we God vervolgens verantwoordelijk kunnen stellen voor de keuzes die we zelf maken, simpelweg omdat Hij ons de keuze heeft gegeven. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
KATHY142

BerichtGeplaatst: donderdag 31 maart 2011, 21:37

WILLEMIJN232 schreef:
Ik hoorde pas geleden dat er ook een speciale reformatorische uitgave is van het boekenweek geschenk. Wie heeft deze en wil het wel kwijt??

Willemijn, bedoel je dan het christelijke boekenweek geschenk?
De trein van 10.11, van Henk Stoorvogel.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: donderdag 31 maart 2011, 22:27

LEONARD480 schreef:
Visser voor jou een vraag en voor mij een weet Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond

Leo, vanaf deze plaats m'n welgemeende excuses.
Wat betreft die weddenschap..... ik heb mezelf een beetje te ver laten gaan. Ik zal voortaan beetje beter op mn woorden letten .
Nogmaals .... sorry Leo .
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 31 maart 2011, 22:27

CROSSROAD317 schreef:
In gewoon Nederlands, "een bord voor zijn (haar) hoofd hebben"

Als je tegen iemand zegt, "ik wil niet verder met je", ben je dan duidelijk genoeg geweest??

Na een date of afspraakje kan het gelijk duidelijk zijn, voor jou hoeft het niet verder, je voelt of hebt geen klik met de ander. Wat doe je dan, zeg je het gelijk, denk je er nog even over na en laat je het hem/haar dan weten.
Ben je duidelijk als je zegt, eventueel met reden, "ik wil niet verder met je"??
Je hebt misschien al een tijdje een relatie gehad met iemand, maar voelt steeds meer dat het niet "de ware" is, je komt tot het besluit dat je niet verder met hem/haar wilt.
Ben je duidelijk als je zegt, met reden, "ik wil niet verder met je"??

Ik hoor/lees regelmatig, ook hier op CM, dat men m/v niet accepteert dat de ander niet verder wil. Men gaat gewoon door met het benaderen van de persoon, alsof er niets aan de hand is ..... Boze smiley
Voor de persoon die niet verder wil kan het gedrag van de ander als ergerlijk of zelfs zeer bedreigend overkomen.
Dan vraag ik me af, heeft die persoon een "bord voor zijn hoofd" dat hij/zij het niet begrijpt of wil hij/zij het niet begrijpen.
Tuurlijk mag je om een reden vragen, maar, "ik wil niet verder met je" is toch echt duidelijk genoeg lijkt me om dat te accepteren en te respecteren.

Wanneer is iemand duidelijk genoeg??

Blijven doorgaan, alsof er niets aan de hand is, is een vorm van stalken??

Hoe te reageren op een openbaar forum (bij vorm van stalken)??

Je vragen zijn terecht, wanneer is iets duidelijk voor de ander. Soms komt dat door de manier waarop men afgewezen wordt. In jouw voorbeeld is het duidelijk, maar vaak is de afleiding ook niet duidelijk genoeg. "Ik voel niks voor je, maar ik wil wel vrienden met je blijven." Als er zoiets gezegd wordt, blijft de ander natuurlijk hopen. Het eerste wat ik zou willen aanraden is, durf hard te zijn in je afwijzing....geen dubbele boodschappen geven, maar duidelijk te zijn. Anders loop je ook de kans, dat de ander zich aan het lijntje gehouden voelt.

Vriendschap is vrijwel onmogelijk, dus houd afstand, dat is het allerbeste.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: donderdag 31 maart 2011, 22:37

WILLEMIJN232 schreef:
Dus Annette, ik begrijp je juist heel goed maar ik laat het geen invloed meer op mijn leven hebben........Het is zoals het is.....en gelukkig heb ik dat ook over kunnen brengen op mijn zoon.......

Dat is een mooi getuigenis, vooral als je het goede Godsbeeld over kunt dragen op je zoon.
Maar ik vind het wel erg jammer, dat er nog wel veel mensen zijn, die nog wel gevangen zitten in een star angstgeloof, omdat ik, net als jij, weet wat het is. Je noemde het woord traumatisch en dat was het ook.

M.i. is daarom dit topic met het desbetreffende artikel geopend, om meer inzicht te geven over wie Calvijn werkelijk was. Om daar met elkaar over van gedachten te wisselen. En, zoals Hannah al aangaf....het angstgeloof en het Godsbeeld van God als een kille, koude God bestaat nog wel.
Misschien zijn er wel meer die uit een streng calvinistische familie komen...en die graag de mensen uit hun eigen kerk willen bereiken met de bevrijdende waarheid over wie Calvijn werkelijk was.
Je kunt je eenzaam voelen in zo een gemeente en toch niet weg willen gaan om de hierboven genoemde reden.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op donderdag 31 maart 2011, 23:11
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: donderdag 31 maart 2011, 22:46

CHATULIEM619 schreef:
Je vragen zijn terecht, wanneer is iets duidelijk voor de ander. Soms komt dat door de manier waarop men afgewezen wordt. In jouw voorbeeld is het duidelijk, maar vaak is de afleiding ook niet duidelijk genoeg. "Ik voel niks voor je, maar ik wil wel vrienden met je blijven." Als er zoiets gezegd wordt, blijft de ander natuurlijk hopen. Het eerste wat ik zou willen aanraden is, durf hard te zijn in je afwijzing....geen dubbele boodschappen geven, maar duidelijk te zijn. Anders loop je ook de kans, dat de ander zich aan het lijntje gehouden voelt.

Denk je dat echt Chat ? Nou dat wordt nog wat dan... wat als ik een vriendschap wel waardeer, maar echt niet verliefd op degene ben ?
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: donderdag 31 maart 2011, 22:51

Voor de volgende mensen is gereserveerd bij

La Toscana

op 9 april

om 19 uur

aan de Oude Vismarkt 27

te Zwolle
:

1. Pieter
  2. Annette
  3. Henk710
  4. Robbedoes
  5. Willemijn
  6. Chatuliem
  7. Siem
  8. Britte
  9. Rellok
  10. Marianne
  11. Henduk
  12. Maria576
  13. partner Maria576
  14. Sonja008
  15. vriendin Sonja008
  16. Marian
  17. Mario
  18. Monika
  19. Dini
  20. Marijan
  21. Bert

Bon apetito!

Laatst aangepast door
HENK710
op donderdag 31 maart 2011, 22:54
Naar boven

Auteur Bericht
SOFIE807

BerichtGeplaatst: donderdag 31 maart 2011, 22:52

CHATULIEM619 schreef:

Is dat zo Chat ? Nu , daar denk ik nu net iets anders over ... volgens mij kan vriendschappelijk contact houden dan nog wel ... al is het vaak voor één partij iets pijnlijker maar als volwassen mensen moeten wij ook met afwijzingen leren leven denk ik ... en wordt eerlijkheid en duidelijkheid meestal geapprecieerd ... ook al is het met pijn in het hart ... Liefde moet immers van twee kanten komen en laat zich niet dwingen ...
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: donderdag 31 maart 2011, 22:58

[quote=QUELINE346]

Hallo Queline

Jullie van harte gefeliciteert en ga er voor.
Sjalom.
Martin
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2139 2140 2141 2142 2143 2144 2145 ... 6194 Volgende
Pagina 2142 van 6194