| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 18:10
|
|
|
|
[quote=LISA610]ja Lisa, gelijk heb je, maar wat ik op mezelf zou betrekken is hier alleen maar als voorbeeld, mocht mijn gedroomde partner tegen mij zeggen dat hij niet verliefd wordt op mij, of dat hij gevoelens voor iemand anders heeft ik zou het evengoed makkelijker aanvaarden als hij het gewoon zegt ipv een "ik wil niet met je verder" punt uit.
kan mij "gelukkig" niet goed voorstellen dat je via een forum kan gestalked worden, iemand die dit doet moet ofwel heel egoïstisch zijn, of wel niets van respect hebben voor iemand anders (denk ik) Wanneer dit te erg is, kan christianmatch dan niet ingrijpen? zo'n gedrag moet toch te controleren zijn?
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op vrijdag 1 april 2011, 18:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 18:16
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Het gaat hier weer om de beginstelling. Wat doe je als de een wel gevoelens heeft en dat wordt niet beantwoord. Je kunt idd best wel goede vriendschappen hebben, maar in dit geval is duidelijkheid en afstand het beste antwoord. |
'k begrijp jou nu ook beter Chat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAUREEN217
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 18:31
|
|
|
|
|
Misschien moet jij da ook doen. want en ik vind dat jij ik heb mijn excuses aangeboden, maar daar lees ik bij jouw niets over of je die accepteer of niet of lees ik er overheen, en ik blijf erbij datik vind dat je misschien beterop je taalgebruik zou kunnen letten, dat zou een groot verschil maken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 18:38
|
|
|
|
Ik las vandaag iets in de krant over dating site Christan Match: daar zoekt Josef zijn Maria en andersom..........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 18:45
|
|
|
|
|
Veel geluk, Maria, met deze fantastische keuze in je leven. Geniet van de zegeningen die je ten deel zullen vallen door deze beslissing en neem de opdracht die hij ook inhoudt vol aan; tot zegen te zijn. Hij is er altijd bij.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK030
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 18:47
|
|
|
|
Het is geen 1 april mop 13 april mag ik de kids zien
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 19:01
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Wat mijzelf betreft vind ik het belangrijk als de ander duidelijk is. "Ik wil niet verder met je omdat er gewoon geen klik is" zegt voor mij meer dan "Ik stop ermee want ik vind je niet uitdagend genoeg", bij dat laatste krijg ik het idee dat de ander mij niet genoeg kent nog en bleef ik dus ook hoop houden, immers... ik vind dat ik wel uitdagend ben... Ik vond het ook echt iets waar ik niks mee kon...
Ik denk dat vrouwen in het algemeen wel meer moeite hebben om verder te gaan met hun leven dan mannen... Wat ik eerder hoorde van personen leek idd. soms wel op stalken... volgens mij is dat doodvermoeiend, niet alleen voor degene die telkens aangesproken wordt, maar ook voor degene die maar contact blijft zoeken... Als ik daarmee te maken zou hebben zou ik dat nog best lastig vinden, maar er toch voor besluiten om allereerst assertief op te treden en duidelijk te zeggen dat je daar niet van gediend bent, als ze dan hardleers zijn... zou ik zo iemand negeren hoe vervelend het ook is. |
Met deze stelling kan ik het eens zijn. Als je de liefde niet beantwoorden kunt kan je beter heel duidelijk zijn en stoppen met het contact. Dan kunnen beide partijen verder met hun leven. Als er toch verder contact is tussen de beiden zal dat de kwaliteit moeten hebben die voor beiden gewenst is. Daar kan je duidelijke afspraken over maken. Je laten stalken is net zo ongewenst als het stalken zelf. Word je gestalkt wees dan heel duidelijk dat je het gedrag niet wenst. Als de ander toch contact blijft zoeken kan je bijvoorbeeld nog een keer zeggen dat je niet meer zal reageren. Zaak is je daar dan ook aan te houden. Je kunt de ander op deze site kennelijk blokkeren, dat lijkt me een onderstreping van het afgesprokene. Uiteindelijke zullen de vruchteloze pogingen wel gestaakt worden. Het is rigoureus maar wel duidelijk en daar heeft de afgewezene wel recht op anders houd je de situatie in stand en blijft er hoop bestaan en dat is niet eerlijk naar de afgewezene toe. Ik heb het zelf twee keer meegemaakt (niet op deze site maar in real life) en deze methode werkte goed. Met een heeft het wel heel lang geduurd voordat het volkomen over was en de vastberaden houding heeft de ander wel geholpen.
Ik realiseer me ook wel dat het makkelijk gezegd is, en dat er ook situaties kunnen zijn waarbij het niet zo eenvoudig gaat.
Laatst aangepast door
|
MIEKE364
|
op vrijdag 1 april 2011, 20:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 19:02
|
|
|
|
| DINI968 schreef: | Kijk wij vrouwen horen 1 front te vormen Maar die meegroeistoel????????????Mijn billekes zijn niet meer zo dun als die van een 3 jarige  |
o, maar dini; ik stamp je met alle liefde een beetje aan hoor; dan val je ook niet zo snel van je stoel af, joh!! alles heeft zijn voordelen, toch? zelfs een stoel die veel te klein is........ ik ben zoooo behulpzaam.......
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op vrijdag 1 april 2011, 19:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 19:05
|
|
|
|
| DINI968 schreef: | Yes die fantastische YFC kampen, in een tentje in Kamperland met om bij de les te blijven een paar flesjes Apostel rose mee.......... Wat een enige tijd was dat!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
Back on topic graag. Hier gaat het om de themadienst openbaringen op 10 april a.s. in de Bethel te Drachten.
De volgende mensen daan in ieder geval mee: 1. Marsjg370 2. Lisa610 3. Leanne 4. Leonard 5. Pien 6. Billy 701 7. Trijnie671 8. Dini968
Als je ook nog mee wilt, vul de lijst dan aan...[/quote]
De dienst begint om half 8, maar aangezien er heel veel mensen naar deze diensten komen adviseer ik jullie om uiterlijk 19:15 aanwezig te zijn.[/quote]
Mocht je de eerste drie preken nog graag willen zien dan kun je hiervoor terecht op de mediaspeler van de Bethel: http://mediaspeler.bethel.nl/category/avonddiensten/ Zoek hier vervolgens de volgende diensten op: - 9 januari 2011: Inleiding - 20 februari 2011: De opname - 13 maart 2011: De toekomst
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 19:09
|
|
|
|
Vanavond italiaans, want ik ga zo lekker uit eten met een vriendin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 19:10
|
|
|
|
Je hoort er veel van in de media en sommigen hebben het misschien gezien, gehoord of meegemaakt. Wat kan je doen als christen? Willen jullie je ervaringen hier delen en erover uitwisselen met elkaar? De bijgaande teaser wordt binnenkort gevolgd door de volledige clip. Zet 'm zoveel mogelijk door als je wilt naar vrienden, bekenden, mensen die met jongeren werken, mensen met tieners etc
http://www.youtube.com/watch?v=cincw6jV8Ok.
De hele clip: http://www.youtube.com/watch?v=g7gzgRViv5o
Laatst aangepast door
|
MIEKE364
|
op zaterdag 2 april 2011, 21:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 19:15
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | vanmorgen ff de kids plagen
  |
Zoiets Grace ?
1 April Pas op een enge spin kijk uit een grote reus pas op een rare aap straks bijt hij in je neus pas op daar loopt een muis kijk uit een krokodil let heel goed op vandaag want het is 1 april!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 19:21
|
|
|
|
| MAUREEN217 schreef: | | Misschien moet jij da ook doen. want en ik vind dat jij ik heb mijn excuses aangeboden, maar daar lees ik bij jouw niets over of je die accepteer of niet of lees ik er overheen, en ik blijf erbij datik vind dat je misschien beterop je taalgebruik zou kunnen letten, dat zou een groot verschil maken. | Eerlijk gezegd word ik er een beetje zat van hoe je de hele tijd reageert, Maureen. Ik kan er niks aan doen dat je dingen leest en interpreteert en ik ben ook niet van plan me er druk om te maken wat je vind wat ik wel of niet zou moeten doen. Dit begint de vorm te krijgen van een persoonlijke twist, en ik vind het jammer dat je dit nog steeds persoonlijk opvat. Je kunt me niet verwijten dat ik een bepaalde voorkeur heb, het enige wat je kunt doen is dat respecteren. Zoals ik al eerder aangegeven heb, zijn voorkeuren helemaal niet rationeel. Ze horen gewoon bij je. Als jij dat dan ziet als een persoonlijke afwijzing naar jou toe, vind ik dat wel heel erg ver gaan. Ik zou graag willen dat je in het vervolg wat algemener houdt, want zo komen we nergens.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 20:34
|
|
|
|
Heb er al drie binnen. Wel leuk dat er nu al een nummer is die twee keer genoemd is en aan kop staat. En die ga ik niet noemen.
Sommige hebben maar 7 nummers. Ook goed! Dus het aantal mogen er ook 3 zijn ofzo.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 20:40
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Heb er al drie binnen. Wel leuk dat er nu al een nummer is die twee keer genoemd is en aan kop staat. En die ga ik niet noemen.
Sommige hebben maar 7 nummers. Ook goed! Dus het aantal mogen er ook 3 zijn ofzo. |
Als ik nu 'opwekkingsliederen' intype bij youtube dan krijg ik vele liederen. Maar is er nog zo'n verzamelnaam die ik kan gebruiken in Youtube die me dan een vele liederen oplevert?
Vorig jaar hoorde ik tijdens een conferentie in de Jozuakerk (Dordrecht) een mooi lied. Ik weet echter de titel niet meer of ik weet ook niet meer waar het over ging. Ik moet het dus op het gehoor zoeken.
Dank je wel. Frank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 20:43
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Ben ik daar een van Wat lees ik hier toch allemaal, heren.  |
Ik ga tussen jouw en W-tje zitten. Dat is bij deze afgesproken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 20:45
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Als ik nu 'opwekkingsliederen' intype bij youtube dan krijg ik vele liederen. Maar is er nog zo'n verzamelnaam die ik kan gebruiken in Youtube die me dan een vele liederen oplevert?
Vorig jaar hoorde ik tijdens een conferentie in de Jozuakerk (Dordrecht) een mooi lied. Ik weet echter de titel niet meer of ik weet ook niet meer waar het over ging. Ik moet het dus op het gehoor zoeken.
Dank je wel. Frank |
Ja je moet op gehoor zoeken. Vooruit je hebt nog een aantal dagen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 20:46
|
|
|
|
1 april de dag die ik absoluut niet wil. De dag van de grap, sarcasme en iets serieus Je veter zit los Maar niet heus en dan ben ik weer de klos. Maar ik gaf hem een knipoog. En ik voelde aan dat hij loog. Ik zei ja dat klopt, kijk maar naar mijn schoen. Maar ow ow wat is hij een oen. Want dat had hij niet moeten doen. Hij was verast, want m'n veter zat nog vast.
De maand april, Is een maand die doet wat die wilt. Het kan regenen en onweren Om elke dag weer tot het geloof te bekeren Of een dag vol zonne schijn. Geloven en bidden is fijn! Elke dag worden we weer gered, Door ons Gebed, Die vraagt aan de Heer Om genade en vergeving van onze zonde Keer op keer, elke dag weer! Dit heelt onze wonde. We zingen gezangen en psalmen uit onze monden.
Het Geloven in U Heer, En het praten over het geloof! Ook al laat ik het niet altijd zien! Er is echt niks beters dan dat!
Dank U wel!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 20:46
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Heb er al drie binnen. Wel leuk dat er nu al een nummer is die twee keer genoemd is en aan kop staat. En die ga ik niet noemen.
Sommige hebben maar 7 nummers. Ook goed! Dus het aantal mogen er ook 3 zijn ofzo. |
Wil je het mij ook niet vertellen?????? , ik vertel het niet verder alleen aan.........en.......en......en nog een paar ; je mag tenslotte ook naast me zitten bij de Italiaan......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op vrijdag 1 april 2011, 20:47
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 20:48
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Wil je het mij ook niet vertellen?????? , ik vertel het niet verder alleen aan.........en.......en......en nog een paar ; je mag tenslotte ook naast me zitten bij de Italiaan...... |
Maar zeker aan die Veluwse vriendin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 20:49
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | Ik heb me laten 'overdopen' en dat kan niet in het calvinisme. Ook daar zijn weer wetten voor. Het woordje wat in het NT. voor dopen gebruikt wordt is baptizo. Baptizo betekent onderdompelen, zoals een wit lapje katoen, dat ondergedompeld wordt in inkt en er helemaal blauw uitkomt.... Het was onbeschrijvelijk, wat er in me gebeurde op het moment dat ik uit het water getild werd en de strakblauwe lucht boven me zag...
Dit lied geeft misschien een beetje aan, hoe ik me voelde... Bovenal dat God Zelf me uit het calvinistische denken getrokken heeft. In eigen kracht had ik deze keuzes nooit kunnen maken.
http://www.youtube.com/watch?v=E0csqHxM0dY |
Jouw overdoping heeft je kennelijk gered uit de angstgreep van hoe je het calvinisme hebt ervaren. Zo heb ik mijn eigen uitredding(en) ervaren. Er zijn geen woorden voor te vinden. God is een persoonlijke God en kent ieder van ons en doet al het mogelijke om ons te redden. Als we Zijn Hand pakken, zijn we gered.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 20:52
|
|
|
|
Vrijdag 1 april, 1 Kon. 3:16-28; Zij is de moeder.
Salomo kan horen! Echt horen! En dat is ongelofelijk moeilijk… Hoe vaak denk je niet: wie heeft er nu eigenlijk gelijk? De één of de ander? Iedereen heeft zo zijn eigen verhaal. En ieders verhaal klinkt aannemelijk. De één zegt dit. De ander zegt dat. Neem nu die twee vrouwen die bij Salomo komen. Eén kind is dood. Eén kind is in leven. En van wie is nu het levende kind? Van mij! zegt de één. Van mij! zegt de ander. Welles! Nietes! En zo gaat het maar door… Echt horen is moeilijk. Soms kom je er niet uit. Als kind. Als vader of moeder. Als onderwijzer of lerares voor de klas. Wat moet je er mee. Welk verhaal moet je nu eigenlijk geloven? Salomo velt een oordeel. Het zwaard komt er net niet aan te pas! Die ene vrouw – die is de moeder! Salomo hoort het. Hij heeft een hart met oren! Die ene vrouw, die ene vrouw, die vrouw die het kind in elk geval in leven wil laten, ook al zou de andere vrouw het krijgen – die vrouw is de moeder! Die vrouw blijkt voor het kind te hebben wat de ander niet heeft: liefde! Daar heb je nu precies het verschil! Salomo luistert naar de liefde. Waar die ontbreekt, hebben mensen altijd ongelijk. Het gelijk is altijd aam de kant van de liefde, de barmhartigheid, de bewogenheid. Liefde zoekt zichzelf niet. Liefde kan het zwaard niet zien. Liefde stelt het leven boven het onrecht! Wie zo kan luisteren is een wijs mens. Salomo had er iets van. De Zoon van David, Jezus nog veel meer. ‘Hij zal de redder zijn der armen; Hij hoort hun hulpgeschrei!’
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 20:55
|
|
|
|
Ik hoop dat ie nog komt. Kan me niet veel mooie voor de geest halen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DINI968
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 21:00
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | o, maar dini; ik stamp je met alle liefde een beetje aan hoor; dan val je ook niet zo snel van je stoel af, joh!! alles heeft zijn voordelen, toch? zelfs een stoel die veel te klein is........ ik ben zoooo behulpzaam.......  | sssssssssssssssssttttttttttttttttttt nu krijg ik de kans om in een saab te zitten verknal jij het weer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 21:15
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Ik hoop dat ie nog komt. Kan me niet veel mooie voor de geest halen.  |
Je hebt weekend Is dat geen mooi moment?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 21:39
|
|
|
|
| DINI968 schreef: | sssssssssssssssssttttttttttttttttttt nu krijg ik de kans om in een saab te zitten verknal jij het weer
 |
tsja, Hannah...kans verkeken
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op dinsdag 5 april 2011, 14:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 21:42
|
|
|
|
persoonlijk heb ik "gelukkig" nog maar enkel met mondelinge agressie te maken gehad, een collega van mij is echter door een patiënt eens gekneveld geweest tijdens de nachtdienst, zodat die zich van medicatie kon voorzien, een arts is eens beschoten geweest,
ja wat kun je als christen doen hiertegen? elke dag als ik naar mijn werk rij bid ik de Heer om hulp, om Zijn leiding, zijn bijstand, Zijn bescherming, Zijn inzicht, Zijn genade om met mijn mensen te werken zoals Hij wil........... ik bid voor mijn collega's en artsen, soms ook voor patiënten, wat kan ik nog meer doen? tenzij wanneer je je niet veilig voelt bellen naar de mannen van toezicht?
het enge vind ik gewoon dat de zware criminelen steeds vergezeld worden van twee agenten, hierbovenop nog vaak aan bed geketend, dan pas ondanks de bewaking kan de beangstige vraag bij mij opkomen wat hier zou gebeurd zijn.
Ik denk dat afdelingen zoals psychiatrie meer met geweld te maken hebben, denk maar aan verslaafden die medicatie willen bemachtigen, of schizofrenen die de realiteit verloren hebben, dan werk je daar maar op die momenten!
ik voel mij vaker minder op mijn gemak op terreinen van de campus 's avonds (parkeerterreinen) dan tussen de patiënten! We hebben de gelegenheid tot vorming voor bedreigende situaties, die ik ook wel volgde,
maar of je hier als christen meer kan tegen doen dan als niet christen? ik spreek hier wel vanuit mijn functie als verpleegkundige.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 21:45
|
|
|
|
[quote=MARIA576]
Hallo Maria. Ook van mij Hartelijk gefeliciteert bij de aanstaande doop. En ik wens je ook GOD.s zegen toe. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|