ChristianMatch

Forum

Geweld tegen hulpverleners, wat kunnen we als christen doen?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2144 2145 2146 2147 2148 2149 2150 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 21:52

zoals je reageert marylien, vind ik al opvallend dat je je als het ware wapent met het gebed, dat voelt aan als een schild, lijkt het en vooral de inspiratie door de Heilige Geest kan voorkomen dat er iets ernstigs gebeurt. Ik geloof zeker dat het zo kan werken. De mededogende levenshouding die we als christen aanleren kan ook deëscalerend werken, denk ik.
Een cursus hoe om te gaan met agressie op het werk kan zeker zinvol zijn waardoor je zelfvertrouwen door kennis wordt versterkt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 22:03

[quote=GRIFFIN748

Hallo Griffin
Dan zal ik moeten kijken waar ik heb kwijt kan om dat ze een hele grote gebruiks aanwijzing heeft is dat moeilijk .
Want hier in beverwijk mag het wel vandaar dat ik daar niet bij stil stond.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 22:05

MIEKE364 schreef:
zoals je reageert marylien, vind ik al opvallend dat je je als het ware wapent met het gebed, dat voelt aan als een schild, lijkt het en vooral de inspiratie door de Heilige Geest kan voorkomen dat er iets ernstigs gebeurt. Ik geloof zeker dat het zo kan werken.

Moet eerlijk zeggen dat het gebed een stukje "ik" ben,
bedoel alles wat ik doe,
waar ik blij voor ben,
waar ik bang voor ben,
waar ik wensen voor heb,
waar ik problemen mee heb,
hoe wanhopig of eenzaam zou ik zijn mocht ik dit alles niet met de Heer kon bespreken!

Voor jou is dit opvallend, voor mij is dit normaal.
Maar ik geloof toch ook wel dat de Heer mij beschermt, wil hiermee niet hoogmoedig overkomen, maar ik geloof hier gewoon in!
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 22:05

Hallo Herman en Marian.
Jammer dat jullie verdwijnen hahaha maar ik wil jullie toch heel veel geluk en wijsheid wensen in GOD.s hand.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 22:08

Hoi CM-strandwandelaars,

Missen jullie zeelucht en strand?
Zullen we weer gaan doen dit jaar?
Lijkt me wel goed idee.
Vorig jaar liepen we met zo'n 30 personen in Noorwijk en dit jaar gaan we naar Katwijk aan Zee. Speciaal voor christelijke wandelaars in "christelijke" badplaats.
Daar is ruim parkeerplaats bij Boulevard tegenover de vuurtoren, Nu gaan we in voorjaar en wel op zaterdag 14 mei.
We verzamelen bij de parkeerplaats rond half 12.30 uur
Of jullie mee willen, hoor ik graag van jullie

Groetjes

Deelnemers:

Angelique327
Alous961
Miekjes285
Lisa610 o.v.

Benny340
Pimpernel883
Henk546
Martin965

Nog meer aanmelders graag

Helaas kan ik niet aanwezig zijn ...de volgende keer beter.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 22:16

Knipoog smiley Kussende smiley

Laatst aangepast door
HENK710
op vrijdag 1 april 2011, 22:20
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKJES285

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 22:19

HERMAN388 schreef:
Hoi CM-strandwandelaars,

Missen jullie zeelucht en strand?
Zullen we weer gaan doen dit jaar?
Lijkt me wel goed idee.
Vorig jaar liepen we met zo'n 30 personen in Noorwijk en dit jaar gaan we naar Katwijk aan Zee. Speciaal voor christelijke wandelaars in "christelijke" badplaats.
Daar is ruim parkeerplaats bij Boulevard tegenover de vuurtoren, Nu gaan we in voorjaar en wel op zaterdag 14 mei.
We verzamelen bij de parkeerplaats rond half 12.30 uur
Of jullie mee willen, hoor ik graag van jullie

Groetjes

Deelnemers:

Angelique327
Alous961
Miekjes285
Lisa610 o.v.

Benny340
Pimpernel883
Henk546
Martin965

Nog meer aanmelders graag

Helaas kan ik niet aanwezig zijn ...de volgende keer beter.

begrijp ik het nou goed Herman, ga je zelf niet meer mee??????
Naar boven

Auteur Bericht
KATHY142

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 22:22

MIEKE364 schreef:
Je hoort er veel van in de media en sommigen hebben het misschien gezien, gehoord of meegemaakt.
Wat kan je doen als christen?
Willen jullie je ervaringen hier delen en erover uitwisselen met elkaar?
De bijgaande teaser wordt binnenkort gevolgd door de volledige clip.
Zet 'm zoveel mogelijk door als je wilt.

http://www.youtube.com/watch?v=cincw6jV8Ok.

De hele clip:
http://www.youtube.com/watch?v=g7gzgRViv5o

Ik heb door mijn werk in de psychiatrie zowel met fysieke als verbale agressie te maken. Kan daar verder niet over in details treden, maar wel dat het er soms heftig aan toe gaat.

Het bidden zie ik als een machtig wapen en ben blij dat ik tot God mag bidden voor kracht, Zijn bescherming en enz. Ik voel mij wel beschermd. Dat betekend niet dat ik onodige risico's neem of overmoedig ben. Want het blijft een baan met veel risico's. Dat wil niet zeggen dat agressie, in wat voor vorm dan ook, getolereerd wordt. (uitzonderlijke situaties daargelaten)
Want werken in de gezondheidszorg betekend niet dat we betaald worden om ook maar de agressie op de koop toe te nemen.

Wat Marylien schrijft herken ik wel. Op een donker parkeerterrein buiten de kliniek ben ik ook meer op mijn hoede, want in de kliniek weet ik met wie ik te maken heb.

Ik denk niet dat een christen meer tegen agressie kan doen dan een niet christen.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 22:31

KATHY142 schreef:
Ik heb door mijn werk in de psychiatrie zowel met fysieke als verbale agressie te maken. Kan daar verder niet over in details treden, maar wel dat het er soms heftig aan toe gaat.

Het bidden zie ik als een machtig wapen en ben blij dat ik tot God mag bidden voor kracht, Zijn bescherming en enz. Ik voel mij wel beschermd. Dat betekend niet dat ik onodige risico's neem of overmoedig ben. Want het blijft een baan met veel risico's. Dat wil niet zeggen dat agressie, in wat voor vorm dan ook, getolereerd wordt. (uitzonderlijke situaties daargelaten)
Want werken in de gezondheidszorg betekend niet dat we betaald worden om ook maar de agressie op de koop toe te nemen.

Wat Marylien schrijft herken ik wel. Op een donker parkeerterrein buiten de kliniek ben ik ook meer op mijn hoede, want in de kliniek weet ik met wie ik te maken heb.

Ik denk niet dat een christen meer tegen agressie kan doen dan een niet christen.

Ik ben het helemaal met je eens als je zegt dat het werken in de zorg NIET betekent dat je agressie moet tolereren. Het hoort absoluut niet bij je werk. Heel goed en daar zou iedereen van overtuigd moeten zijn en deze opvatting mag maatschappijbreed worden gedragen.

Laatst aangepast door
MIEKE364
op zaterdag 2 april 2011, 19:31
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 23:17

WILLEMIJN232 schreef:
Ik las vandaag iets in de krant over dating site Christan Match: daar zoekt Josef zijn Maria en andersom.......... Verraste, verbaasde smiley

Zijn ze dan ook lid van CM Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 23:18

Vrijheid van meningsuiting is de vrijheid van burgers om hun overtuigingen kenbaar te maken, zonder controle vooraf door de staat. De vrijheid van meningsuiting is niet absoluut, net als de meeste andere grondrechten. Zo zijn belediging en smaad onder bepaalde omstandigheden strafbaar.
Vrijheid van meningsuiting wordt vaak beschouwd als een integraal concept in democratieën. De vrijheid om zonder angst voor vervolging je mening te kunnen uiten staat expliciet vermeld in de Universele verklaring van de rechten van de mens.[1]
De wettelijke beperkingen op meningsuiting kunnen per rechtsstaat verschillen. Het Nederlandse strafrecht richt zich tegen smalend taalgebruik en aanzetten tot haat, belediging van gezagsdragers en het verspreiden van leugens (laster en smaad), maar minder of niet tegen obsceniteit of schendingen van goede smaak

Godsdienstvrijheid is een van de klassieke grondrechten. Het houdt in dat men de vrijheid heeft zelf te kiezen om tot een godsdienst toe te treden en deze te belijden en beoefenen. Zij laat ook ruimte voor de mogelijkheid van een vrije keuze voor een godsdienstloze levenshouding. Het is een van de rechten uit de Universele verklaring van de rechten van de mens:
Artikel 18.
Een ieder heeft recht op vrijheid van gedachten, geweten en godsdienst; dit recht omvat tevens de vrijheid om van godsdienst of overtuiging te veranderen, alsmede de vrijheid hetzij alleen, hetzij met anderen zowel in het openbaar als in zijn particuliere leven zijn godsdienst of overtuiging te belijden door het onderwijzen ervan, door praktische toepassing, door eredienst en de inachtneming van geboden en voorschriften.[1]

Het recht op godsdienstvrijheid is voornamelijk gericht op het beschermen van religies en geloofsovertuigingen tegen staatsinmenging.

Met name de laatste regel tegen staatsinmenging Chat vind ik persoonlijk een goede zaak.
Bron Wikipedia

Laatst aangepast door
LEONARD480
op vrijdag 1 april 2011, 23:19
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 23:20

MARIO216 schreef:
Ik ga tussen jouw en W-tje zitten. Dat is bij deze afgesproken. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Pfff, gaan eten in Zwolle...waarom niet gaan eten in Kopenhagen? Dat is nog verder. Zo kan ik nooit eens mee Boze smiley Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 23:24

Ik heb vandaag een boterham met een stukje brood gegeten...
vrijdag is sowieso een boete-dag en dat geldt extra in de veertigdagentijd Engeltje smiley
je bent een christen of niet... Smiley met dichtgeplakte mond Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 23:26

FRANKT627 schreef:
Pfff, gaan eten in Zwolle...waarom niet gaan eten in Kopenhagen? Dat is nog verder. Zo kan ik nooit eens mee Boze smiley Huilende smiley, smiley in tranen

Zwolle is niet zo heel ver hoor Frankt, maar ja even op en neer is natuurlijk weer wat anders...gelukkig kan ik bv slapen bij vrienden of mijn zus in de buurt van Zwolle. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
KATHY142

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 23:28

MIEKE364 schreef:
Ik ben het helemaal met je eens als je zegt dat het werken in de zorg betekent dat je agressie moet tolereren. Heel goed en daar zou iedereen van overtuigd moeten zijn en deze opvatting mag maatschappijbreed worden gedragen.

Mieke, begrijp ik je goed dat je eigenlijk bedoelt dat we agressie in de zorg juist niet moeten tolereren? En dat het niet tolereren van agressie maatschappijbreed gedragen moet worden?
Of heb ik het helemaal verkeerd begrepen? Smiley die vol vragen zit

Laatst aangepast door
KATHY142
op vrijdag 1 april 2011, 23:32
Naar boven

Auteur Bericht
DINI968

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 23:33

FRANKT627 schreef:
Ik heb vandaag een boterham met een stukje brood gegeten...
vrijdag is sowieso een boete-dag en dat geldt extra in de veertigdagentijd Engeltje smiley
je bent een christen of niet... Smiley met dichtgeplakte mond Knipoog smiley

Ik kreeg mijn kids te eten. Heerlijk boursin gesmolten met champignons en salami en daar spinazie a la creme doorheen......................een echte aanrader...................

Dini die een groot geloof in de sint heeft maar haar schoen niet meer zet

Engeltje smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 23:34

LEONARD480 schreef:
Zwolle is niet zo heel ver hoor Frankt, maar ja even op en neer is natuurlijk weer wat anders...gelukkig kan ik bv slapen bij vrienden of mijn zus in de buurt van Zwolle. Lachende smiley

Pas toch maar op met de drank bij het eten. Als de politie merkt dat je te weinig bloed in je alcohol hebt kan het een dure grap worden.
Hou W-tje maar goed in de gaten... Smiley met dichtgeplakte mond

Frank (de 't' achter mijn voornaam verwijst naar mijn familienaam)

Laatst aangepast door
FRANKT627
op vrijdag 1 april 2011, 23:51
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 23:36

WILLEMIJN232 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=EKtRIrFBsqA

Een van de beste gitaristen volgens mij, heb hem al eens live horen spelen en was echt geweldig!

idd. mooi om te horen, zat vroeger bij de bekende Dire Straits ! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 23:37

DINI968 schreef:
Ik kreeg mijn kids te eten.
Verraste, verbaasde smiley heb jij je kids gegeten? Op een vrijdag mag je normaal geen vlees eten...

Heerlijk boursin gesmolten met champignons en salami en daar spinazie a la creme doorheen......................een echte aanrader...................

Kwijlende smiley waar had je dat recept dan vandaan??? Heb je mijn raad opgevolgd en er ook spekjes bij Knipoog smiley

Dini die een groot geloof in de sint heeft maar haar schoen niet meer zet

Engeltje smiley Knipoog smiley

Ik las ergens op een topic dat vrouwen toch wel veel schoenen hebben ook al liegen ze erover...volgend jaar zet je maar een schoen...

Laatst aangepast door
FRANKT627
op vrijdag 1 april 2011, 23:38
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 23:51

FRANKT627 schreef:
Pas toch maar op met de drank bij het eten. Als de politie merkt dat je te weinig bloed ik je alcohol hebt kan het een dure grap worden.

Klopt Frankt ..pas bij mijn buurman ...en controle en jahoor bingo en een hoop centjes lichter pfff
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 23:51

FRANKT627 schreef:
Zijn ze dan ook lid van CM Knipoog smiley

Misschien zoeken jullie elkaar wel, jullie reageren altijd zo leuk op elkaar Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 23:52

MARIO216 schreef:
Misschien zoeken jullie elkaar wel, jullie reageren altijd zo leuk op elkaar Smiley met dichtgeplakte mond

ja, Josef en ik kunnen goed met elkaar opschieten... Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 23:53

Ik ga on-topic. Het schoot me te binnen na een mededeling in een nieuwsbrief van radio1:

http://www.radio1.nl/contents/28258-veel-meer-vrouwen-autistisch-dan-gedacht?autostart=48103
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 april 2011, 00:36

GRIFFIN748 schreef:
dat hebben mijn zus en zwager ook gedaan, en ik vraag me nog steeds af waarom. ik bedoel: wat voegt het toe aan je geloofsleven? maar dat is een andere discussie, die in dit topic niet thuishoort.

Idd.. over dit thema is al veel geschreven in het topic volwassendoop.. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BASTIAAN161

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 april 2011, 00:53

Een calvinist is niet iemand die gezag toekent aan Calvijn, maar iemand die, Gods Woord op de eerste plaatst stelt. Want dat was wat Calvijn voorstond. Calvijn wenste geen Calvijn-aanhangers, maar broeders en zusters in Christus, samen de Vader volgend naar Zijn Woord als richtsnoer voor ons leven, zonder dat de een over de ander heerst..

En of Calvijn nu precies in zijn leven goed of slecht gedaan zou hebben is verder niet relevant.
We zijn niet van Apollos, Luther, Paulus, Calvijn, Petrus of Marcus.

Stel, dat je meent dat Calvijn te zeer bevangen was door de toenmalige tijdsgeest en veel te streng was. De vraag is dan waar meet je dat aan af? Wat is je ijkpunt?
Want het gevaar is dat je het doet met een opvatting die weer te zeer bevangen is door onze moderne tijdsgeest. En dan zou door de kritiek op Calvijn, je infeite jezelf schuldig maken aan exact hetzelfde wat verweten wordt.

De enige oplossing is alles te toetsen aan Gods Woord alleen ( en dat was ook wat Calvijn propageerde).

Dus bijvoorbeeld alle nadruk leggen op het oordeel miskent het trekken op grond van Gods liefde:
“Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een iegelijk die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.”

Maar de andere kant menen dat elke spreken over oordeel, zonde of hel, verbannen zou moeten worden, doet net zo min recht aan de bijbelse boodschap, want al een paar versen later staat:
"Die in den Zoon gelooft, die heeft het eeuwige leven; maar die de Zoon ongehoorzaam is, die zal het leven niet zien, maar de toorn Gods blijft op hem.”

Of een ander voorbeeld, de praktijk van echtscheiding, bijvoorbeeld omdat er veel ruzie is. In de wereld is dit vrijwel geaccepteerd. In de kerken vindt dit helaas ook zijn opgang.
Wie durft nog Gods Woord te herhalen: “Gij zul niet echtbreken”, zonder als liefdeloos te worden weggezet?
Wie wijsheid wil wensen die vrage erom, maar niet bij de mensen maar bij de Bron:
Indien gij Mijn geboden bewaart, zo zult gij in Mijn liefde blijven, gelijkerwijs Ik de geboden Mijns Vaders bewaard heb en blijf in Zijn liefde. (Joh. 15:10)
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 april 2011, 01:08

BASTIAAN161 schreef:
Een calvinist is niet iemand die gezag toekent aan Calvijn, maar iemand die, Gods Woord op de eerste plaatst stelt. Want dat was wat Calvijn voorstond. Calvijn wenste geen Calvijn-aanhangers, maar broeders en zusters in Christus, samen de Vader volgend naar Zijn Woord als richtsnoer voor ons leven, zonder dat de een over de ander heerst..

En of Calvijn nu precies in zijn leven goed of slecht gedaan zou hebben is verder niet relevant.

Stel, dat je meent dat Calvijn te zeer bevangen was door de toenmalige tijdsgeest en veel te streng was. De vraag is dan waar meet je dat aan af? Wat is je ijkpunt?
Want het gevaar is dat je het doet met een opvatting die weer te zeer bevangen is door onze moderne tijdsgeest. En dan zou door de kritiek op Calvijn, je infeite jezelf schuldig maken aan exact hetzelfde wat verweten wordt.

De enige oplossing is alles te toetsen aan Gods Woord alleen ( en dat was ook wat Calvijn propageerde).

Dus bijvoorbeeld alle nadruk leggen op het oordeel miskent het trekken op grond van Gods liefde:
“Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een iegelijk die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.”

Maar de andere kant menen dat elke spreken over oordeel, zonde of hel, verbannen zou moeten worden, doet net zo min recht aan de bijbelse boodschap, want al een paar versen later staat:
"Die in den Zoon gelooft, die heeft het eeuwige leven; maar die de Zoon ongehoorzaam is, die zal het leven niet zien, maar de toorn Gods blijft op hem.”

Of een ander voorbeeld, de praktijk van echtscheiding, bijvoorbeeld omdat er veel ruzie is. In de wereld is dit vrijwel geaccepteerd. In de kerken vindt dit helaas ook zijn opgang.
Wie durft nog Gods Woord te herhalen: “Gij zul niet echtbreken”, zonder als liefdeloos te worden weggezet?
Wie wijsheid wil wensen die vrage erom, maar niet bij de mensen maar bij de Bron:
Indien gij Mijn geboden bewaart, zo zult gij in Mijn liefde blijven, gelijkerwijs Ik de geboden Mijns Vaders bewaard heb en blijf in Zijn liefde. (Joh. 15:10)

Calvijn is slechts een theoloog onder vele. Hij had niet het alleenrecht op het uitleggen van de Bijbel. Ik denk dat je veel kunt leren van meerdere theologen. Heel vaak merk je dat een theologie maar één aspect belicht vanuit Gods Woord, maar Gods Woord is rijker dan een theologie.

Mag ik je voorstellen aan Dittrich Bonhöffer? Deze theoloog leefde ten tijde van de WOII. Het lukte hem om op tijd naar Amerika te vluchten, toen hij echter in de USA was, vroeg God hem: Wat doe je hier? Je taak in Dld is nog niet afgelopen. Hij is met de laatste boot teruggegaan naar Dld. Hij werd de grootste inspirator voor het Duitse verzet, heeft meegeholpen bij de aanslag tegenover Hitler. Werd gevangen genomen en veel van zijn geschriften zijn gesmokkeld uit de gevangenis. Is uiteindelijk ter dood gebracht...

Waarin verschilde zijn visie met Calvijn? Veel mensen hebben geleefd met de gedachte dat elke overheid door God gegeven is en dat verzet tegen de regering verzet tegen God is. Het is duidelijk, dat de visie van Bonnhöffer een andere is. De overheid mag niet tegen Gods Woord ingaan....

Een tweede moeilijker kwestie was het gebod: Gij zult niet doden. De innerlijke strijd van hem was als volgt. Als Hitler zou blijven leven, hoeveel meer slachtoffers zouden er gemaakt zijn? Met de dood van Hitler zouden veel mensen gespaard worden...

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zaterdag 2 april 2011, 01:12
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 april 2011, 08:41

BASTIAAN161 schreef:

Dankjewel voor deze bijdrage, maar het roept bij mij wat vragen op, die niet kritisch bedoeld zijn, mag ik ze aan je voorleggen?

In de bijbel staat o.a. duidelijk aangegeven dat de oudsten de zieken moeten zalven ........waarom leggen dominees uit gereformeerde kerken meestal geen handen op en zalven ze niet?
Nog een vraag:
Een leerling viel tijdens de vakantie, in het bijzijn van de vader, in een afgrond, de vader heeft niet gehuild, maar het gelijk geaccepteert als de wil van God (kwam uit een gemeente die de calvinistische leer aanhangt).
Edoch....als Paulus preekt, blijft hij op één keer zolang preken, dat een jongen, door slaap overmandt, uit het raam naar beneden valt.
Paulus accepteerde dat niet als de wil van God, maar de jongen werd de handen opgelegd en hij werd weer levend....daar staat de Bijbel vól van.......Toets ik dit dan niet aan Gods woord?

En wat ik al helemaal niet begrijp....waarom deed het daadwerkelijke leven van Calvijn zelf er niet toe, terwijl je zelf zegt dat echtscheiden niet mag....is dat niet meten met twee maten? Als Calvijn mensen gruwelijk ter dood mocht brengen ( gij zult niet doden, heb uw vijanden lief)...waarom mag een ander dan niet echtscheiden?

Als je aan Gods woord toets, dan is toch de enige toets die alles doorstaat, welke vruchten een persoon voortbrengt? ( en hierin ben ik zelf ook absoluut nog hard aan het werk met mezelf hoor Knipoog smiley )

Dit is niet kritisch bedoeld, maar ik kan het ene niet met het andere rijmen...maar absoluut niet kritisch bedoeld, gewoon een discussievraag....ok?

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 3 april 2011, 04:22
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 april 2011, 09:44

Is het ook niet per gemeente verschillend hoe er over gedacht wordt?
Ik ben lid van een PKN gemeente er daar worden in sommige diensten-als je dat wilt- ook de handen opgelegd.
En in de tijd dat ik diaken was ben ik ook wel eens bij een ziekenzalving geweest van een gemeentelid, waar ik overigens wel van onder de indruk was.....maar dat is meer uitzondering dan gewoonte dat ben ik met je eens.
Er zijn natuurlijk ook gemeentes die wat in het oude traditonele blijven hangen denk ik.........maar er is wel een omslag van denken bezig die gemeentes ook doet beseffen dat ze op zoek moeten gaan naar andere en ook mooie (en eigenlijk heel oude) tradities......

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 2 april 2011, 09:58
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 april 2011, 10:14

Mag ik je voorstellen aan Dittrich Bonhöffer

Hij heeft ook zo'n mooie tekst geschreven ......denk dat de meeste mensen hem wel kennen;

Door goede machten, trouw en stil omgeven...........prachtige woorden....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 april 2011, 10:18

FRANKT627 schreef:
Pas toch maar op met de drank bij het eten. Als de politie merkt dat je te weinig bloed in je alcohol hebt kan het een dure grap worden.

Het is 40dagen tijd Frank dus alleen op zondag neem ik een glaasje wijn........ Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2144 2145 2146 2147 2148 2149 2150 ... 6194 Volgende
Pagina 2147 van 6194