ChristianMatch

Forum

Mijn Doop, a.s zondag
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2153 2154 2155 2156 2157 2158 2159 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
MAC823

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 00:54

MARIA576 schreef:
Dat heb je goed aangevoeld Leonard. Het is niet in woorden te vatten maar dit was/is zoveel méér dan 'een blij gevoel'. Dit komt ook niet van mijzelf...dit is God zelf die aanwezig is.

Is dat zo???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KATHY142

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 01:16

BASTIAAN161 schreef:
Valt de term “Israël” volkomen samen met degene die biologisch van Israël afstammen?
Klaarblijkelijk niet, want Paulus zegt:
“niet allen, die van Israël afstammen, zijn Israël” (Rom.9:6)

En paulus citeert hiervoor vervolgens Genesis 21:12.
“Noch omdat zij Abrahams zaad zijn, zijn zij allen kinderen,
maar: In Izak zal u het zaad genoemd worden.” (Rom.9:7)

En in het daarop volgende vers herhaalt Paulus dit opnieuw:
“Dat is, niet de kinderen des vleses, die zijn kinderen Gods; maar de kinderen der beloftenis worden voor het zaad gerekend.” (Rom.9:8)

Dus,
- Israël valt niet volkomen samen met degene die afstammen van Israël
- Kinderen van Abraham, valt niet volkomen samen met het zaad van Abraham.
- Maar diegene zijn kinderen, die de kinderen der beloftenis zijn, en niet de kinderen van het vlees.

Het gaat om het Geloof.
“En de Schrift, tevoren ziende dat God de heidenen uit het geloof zou rechtvaardigen, heeft tevoren aan Abraham het Evangelie verkondigd, zeggende: In u zullen al de volken gezegend worden. Zo dan, die uit het geloof zijn, worden gezegend met de gelovigen Abraham.” (Gal.3:8,9)

En dan kom je dus uit op:
“Zo verstaat gij dan, dat degenen die uit het geloof zijn, Abrahams kinderen zijn.” (Gal.3:7).

Wij zijn dus kinderen van Abraham. Zo je wilt, om verwarring te voorkomen, we zijn geestelijk kinderen van Abraham. We zijn geestelijk Israelliet.
Niet door afstamming maar gezegend in Christus mogen we kinderen van onze Hemelse Vader zijn, tot zijn volk gerekend worden.
Niet door de besnijdenis van het vlees, maar de besnijdenis van het hart; allen die in waar Geloof Christus aanneemt.

Wellicht ten overvloede, maar zo staat dit ook in Romeninen 2:
“Want die is niet een Jood, die het in het openbaar is, noch die is de besnijdenis, die het in het openbaar in het vlees is;
Maar die is een Jood, die het in het verborgene is; en de besnijdenis des harten, in den geest, niet in de letter, is de besnijdenis; wiens lof niet is uit de mensen, maar uit God.”

“En de vreemde die zich tot de HEERE gevoegd heeft, spreke niet, zeggende: De HEERE heeft mij gans en al van Zijn volk gescheiden; en de gesnedene zegge niet: Zie, ik ben een dorre boom (..). Ik zal hen ook in Mijn huis en binnen Mijn muren een plaats en een naam geven, beter dan der zonen en dan der dochteren; een eeuwigen naam zal Ik een ieder van hen geven, die niet uitgeroeid zal worden.
Die zal Ik ook brengen tot Mijn heiligen berg, en Ik zal hen verheugen in Mijn bedehuis; (..) Mijn huis zal een bedehuis genoemd worden voor alle volken. De Heere HEERE, Die de verdrevenen Israëls vergadert, spreekt: Ik zal tot Hem nog meer vergaderen, nevens hen die tot Hem vergaderd zijn.” (Jes. 56:6-8)

“Daarom, gedenkt dat gij, die eertijds heidenen waart in het vlees, en die voorhuid genaamd werdt van degenen die genaamd zijn besnijdenis in het vlees, die met handen geschiedt;
Dat gij in dien tijd waart zonder Christus, vervreemd van het burgerschap Israëls, en vreemdelingen van de verbonden der belofte, geen hoop hebbende, en zonder God in de wereld. Maar nu in Christus Jezus, zijt gij, die eertijds verre waart, nabij geworden door het bloed van Christus.” ( Ef.2:11-13)

Ten slotte
Paulus geeft in Rom.11 aan dat Israel te vergelijken is met een olijfboom, en dat wij die uit de heidenen bijgekomen zijn te vergelijken als geënt op die boom.
En betreft onze houding, om ons niet boven de Joden te verheffen Zie de argumenten in Rom 11:11-24.

Wij zijn het geestelijke Israel, op weg naar het geestelijke Jeruzalem (Openb.21:2).

“Daarin is noch Jood noch Griek (..), Want gij allen zijt één in Christus Jezus.
En indien gij van Christus zijt, zo zijt gij dan Abrahams zaad, en naar de beloftenis erfgenamen.” Gal. 3:26-27.

Bastiaan, bedankt voor je uitleg. Wat mij opvalt in je antwoord/uitleg is dat ik nergens vanuit de Bijbel en de Bijbelteksten die je geeft, terug kan vinden dat er daadwerkelijk een “geestelijk Israël” zou zijn.
Je gebruikt m.i. een aantal Bijbelteksten om Israël buiten te sluiten en dat zou dan als ik het goed begrijp betekenen dat de “kerk” het geestelijke Israël is geworden. Maar hoe ik de teksten ook lees, ik kan dit met de beste wil van de wereld er niet uit halen.

Je eindigt met te zeggen: Wij zijn het geestelijke Israel, op weg naar het geestelijke Jeruzalem (Openb.21:2).
Maar wat daar staat is:
Openb.21:1,2 schreef:
1 Ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Want de eerste hemel en de eerste aarde zijn voorbij, en de zee is er niet meer. 2 Toen zag ik de heilige stad, het nieuwe Jeruzalem, uit de hemel neerdalen, bij God vandaan. Ze was als een bruid die zich mooi heeft gemaakt voor haar man en hem opwacht.
Ik kan uit deze tekst geen geestelijk Jeruzalem en ook geen geestelijk Israël halen. Want er wordt gesproken over een nieuwe aarde en een nieuw Jeruzalem. Niets meer en niets minder.
Daarnaast wordt er nergens in de Bijbel over een “geestelijk Israël” gesproken. Tenminste niet in mijn Bijbel, maar misschien heb ik de versie voor blonde vrouwen.
Wel spreekt de Bijbel over Israël en de Gemeente.

De Bijbelteksten uit Romeinen 9 staan niet op zichzelf. Het is één geheel, de gehele Romeinenbrief. De hele brief is gericht tot de gelovigen uit de heidenen in Rome. Waarom? Omdat er in die tijd al mensen waren die meenden dat God de Joden had verstoten.
Het begin van de vervangingstheologie!
Heeft de Romeinenbrief het grote lijnen niet over het feit, dat God Israël in het verleden heeft uitverkoren, dat Israël nu hardnekkig is en dat heel Israël in de toekomst behouden zal worden. Paulus zegt inderdaad, “niet allen, die van Israël afstammen, zijn Israël”
Niet verwonderlijk want Abraham, had meerdere kinderen en God besloot om alleen met Isaac een verbond aan te gaan. Slechts één van Abrahams kinderen maakt deel uit van Gods volk, de andere zeven niet. Zo ook ging het met Jacob en Ezau. God koos Jacob en noemde hem Israël.

Je gebruikt ook een tekst uit Romeinen 11. Als je die helemaal leest zul je toch tegenkomen dat Paulus spreekt over een goddelijk geheim. Dat slechts een deel van Israël onbuigzaam werd tot het moment dat alle heidenen hebben gehoord van het evangelie. (denk even aan de Messias belijdende Joden, die zijn er al sinds Jezus op aarde was!!) Dan zal heel Israël gered worden. De redder zal uit Sion komen en wentelt dan de schuld af van Jacobs nageslacht. Dit is mijn verbond, wanneer ik hun zonden wegneem.
Ze zijn Gods vijanden geworden opdat het evangelie aan u kon worden verkondigd. Enzovoort.

Maar het zegt nog steeds niets over een kerk als “geestelijk Israël”. Want de heidenen die tot geloof zijn gekomen behoren tot de Gemeente van Jezus de Messias in de vorm van allemaal kerkjes.
En als de kerk het “geestelijk Israël” zou zijn (wat ik overigens niet geloof) dan zou de kerk onbuigzaam zijn totdat alle heidenen van het evangelie hebben gehoord.
Hoe verklaar je dat dan?
Wij zijn niet het “geestelijke Israël”, wij zijn de Gemeente, Israël is nog steeds Gods volk. Door de genade van God en ons geloof in Hem zijn we mede-erfgenamen geworden.
Maar de erfgenamen (Israël) zijn niet verdwenen, dus wij zijn niet in de plaats gekomen van Israël of een “geestelijk Israël" geworden.
Want hoe kun je mede-erfgenamen worden van jezelf?
Wij zijn geënt op de olijfboom, we leven op Joodse wortels. Wij ontlenen ons leven aan de olijfboom die Israël is.
Het geloof is zoals je schrijft heel belangrijk, ben ik helemaal met je eens. Maar ook dat sluit Israël toch nog steeds niet buiten en maakt van de Gemeente geen “geestelijk Israël”.
God is met Israël een altijddurend verbond aangegaan en heeft ze hoop en toekomst gegeven, zoals Hij dat ook aan ons heeft gegeven door Zijn Zoon.

Jeremia 31:35-37 schreef:
„Dit zegt de HEER, die de zon heeft gemaakt als het licht voor de dag, de maan en sterren als de lichten voor de nacht, die de zee opzweept, zodat de golven bruisen, wiens naam is HEER van de hemelse machten: Pas als deze orde ophoudt te bestaan- spreekt de HEER bestaat ook Israël niet meer, is het niet meer voor altijd mijn volk. Dit zegt de HEER: Zoals de hoogte van de hemel niet gemeten wordt, de diepte van het fundament der aarde niet gepeild, zo verwerp ik niet het nageslacht van Israël om alles wat het heeft misdaan- spreekt de HEER.”

Laatst aangepast door
KATHY142
op dinsdag 5 april 2011, 01:18
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 01:28

PEET760 schreef:
maak er ook nietzo probleem van,maar het lijkt net of je geen mails beantwoord.
Vind het gewoon een beetje vreemd, terwijl je niets doet,de % teruglopen.

Als je een aantal dagen niet online was, en in die dagen wel mail kreeg, dan heb je dus onbeantwoorde mail. Dit wordt volgens mij de volgende dag na het beantwoorden, weer meegenomen in het percentage beantwoorde mail ... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 01:34

MARIA576 schreef:
Dat heb je goed aangevoeld Leonard. Het is niet in woorden te vatten maar dit was/is zoveel méér dan 'een blij gevoel'. Dit komt ook niet van mijzelf...dit is God zelf die aanwezig is.

MAC823 schreef:
Is dat zo???

Wat probeer je in twijfel te trekken Mac?? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 04:29

geblondeerdt Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 07:10

MARISKA601 schreef:
Waar is de zon?

Hier schijnt ze ook weer niet.
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 08:49

MAC823 schreef:
Is dat zo???

Eh hoezo is dat zo??
Maria was er zelf bij toch????!!!!!

Mary
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 08:53

http://www.youtube.com/watch?v=u9Pk-dp_wwo&hd=1

Laatst aangepast door
MARY052
op dinsdag 5 april 2011, 08:54
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 08:56

MAC823 schreef:
Dit klinkt op zelf verhoging (self-exteem)...
taal van de bose "Gij zult gelijk zijn als God, kennende goed en kwaad"....

Sorry Mac, maar zou je een beetje kunnen verduidelijken hoe je dit bedoeld? Ik zie namelijk niet in waarom de quote van Jan zou duiden op zelverhoging. Volgens mij duidt het eerder op het niet goed lezen van de Bijbel, vandaar dat ik hem naar aanleiding van diverse Bijbelteksten gister ook de vraag heb gesteld waar hij uit opmaakt dat Jezus Zichzelf zou hebben opgewekt.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 08:56

MARY052 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=u9Pk-dp_wwo&hd=1[/quote]

Zo, nu kunnen we het beter horen... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 09:00

MAC823 schreef:
Is dat zo???

Wat ontzettend jammer dat jij dit in twijfel trekt Mac. Misschien moet jij eens wat meer gaan praten met mensen die zich ook hebben laten dopen door onderdompeling. Ik ben zelf in september 2010 gedoopt en ik heb dezelfde ervaring als Maria. Er gaat behoorlijk wat innerlijke strijd aan die beslissing vooraf, maar als het eenmaal zo ver is komt daar een enorme vervulling door de Heilige Geest voor in de plaats. Voor jou is dit misschien niet te bevatten. Maar het is zeker niet aan jou om datgene wat Maria heeft ervaren in twijfel te trekken en al helemaal niet binnen dit topic.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 09:04

KATHY142 schreef:
Bastiaan, bedankt voor je uitleg. Wat mij opvalt in je antwoord/uitleg is dat ik nergens vanuit de Bijbel en de Bijbelteksten die je geeft, terug kan vinden dat er daadwerkelijk een “geestelijk Israël” zou zijn.
Je gebruikt m.i. een aantal Bijbelteksten om Israël buiten te sluiten en dat zou dan als ik het goed begrijp betekenen dat de “kerk” het geestelijke Israël is geworden. Maar hoe ik de teksten ook lees, ik kan dit met de beste wil van de wereld er niet uit halen.

Je eindigt met te zeggen: Wij zijn het geestelijke Israel, op weg naar het geestelijke Jeruzalem (Openb.21:2).
Maar wat daar staat is:

Ik kan uit deze tekst geen geestelijk Jeruzalem en ook geen geestelijk Israël halen. Want er wordt gesproken over een nieuwe aarde en een nieuw Jeruzalem. Niets meer en niets minder.
Daarnaast wordt er nergens in de Bijbel over een “geestelijk Israël” gesproken. Tenminste niet in mijn Bijbel, maar misschien heb ik de versie voor blonde vrouwen.
Wel spreekt de Bijbel over Israël en de Gemeente.

De Bijbelteksten uit Romeinen 9 staan niet op zichzelf. Het is één geheel, de gehele Romeinenbrief. De hele brief is gericht tot de gelovigen uit de heidenen in Rome. Waarom? Omdat er in die tijd al mensen waren die meenden dat God de Joden had verstoten.
Het begin van de vervangingstheologie!
Heeft de Romeinenbrief het grote lijnen niet over het feit, dat God Israël in het verleden heeft uitverkoren, dat Israël nu hardnekkig is en dat heel Israël in de toekomst behouden zal worden. Paulus zegt inderdaad, “niet allen, die van Israël afstammen, zijn Israël”
Niet verwonderlijk want Abraham, had meerdere kinderen en God besloot om alleen met Isaac een verbond aan te gaan. Slechts één van Abrahams kinderen maakt deel uit van Gods volk, de andere zeven niet. Zo ook ging het met Jacob en Ezau. God koos Jacob en noemde hem Israël.

Je gebruikt ook een tekst uit Romeinen 11. Als je die helemaal leest zul je toch tegenkomen dat Paulus spreekt over een goddelijk geheim. Dat slechts een deel van Israël onbuigzaam werd tot het moment dat alle heidenen hebben gehoord van het evangelie. (denk even aan de Messias belijdende Joden, die zijn er al sinds Jezus op aarde was!!) Dan zal heel Israël gered worden. De redder zal uit Sion komen en wentelt dan de schuld af van Jacobs nageslacht. Dit is mijn verbond, wanneer ik hun zonden wegneem.
Ze zijn Gods vijanden geworden opdat het evangelie aan u kon worden verkondigd. Enzovoort.

Maar het zegt nog steeds niets over een kerk als “geestelijk Israël”. Want de heidenen die tot geloof zijn gekomen behoren tot de Gemeente van Jezus de Messias in de vorm van allemaal kerkjes.
En als de kerk het “geestelijk Israël” zou zijn (wat ik overigens niet geloof) dan zou de kerk onbuigzaam zijn totdat alle heidenen van het evangelie hebben gehoord.
Hoe verklaar je dat dan?
Wij zijn niet het “geestelijke Israël”, wij zijn de Gemeente, Israël is nog steeds Gods volk. Door de genade van God en ons geloof in Hem zijn we mede-erfgenamen geworden.
Maar de erfgenamen (Israël) zijn niet verdwenen, dus wij zijn niet in de plaats gekomen van Israël of een “geestelijk Israël" geworden.
Want hoe kun je mede-erfgenamen worden van jezelf?
Wij zijn geënt op de olijfboom, we leven op Joodse wortels. Wij ontlenen ons leven aan de olijfboom die Israël is.
Het geloof is zoals je schrijft heel belangrijk, ben ik helemaal met je eens. Maar ook dat sluit Israël toch nog steeds niet buiten en maakt van de Gemeente geen “geestelijk Israël”.
God is met Israël een altijddurend verbond aangegaan en heeft ze hoop en toekomst gegeven, zoals Hij dat ook aan ons heeft gegeven door Zijn Zoon.

Kathy... je haalt me de woorden uit de mond! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 09:11

MAUREEN217 schreef:
chat, ik kan met je meegaan, tenslotte citeer je het Woord van God, maar een ding ben ik niet helemaal eens, je zei over de besnijdenis in her nieuwe verbond de doop is, maar ik dacht dat het te maken had met de kruizeging van Jezus Christus. Heb ik het niet goed???dan ga ik navraag doen bij mijn regioleider.

Hé Maureen. Dat is niet wat ik lees in Chats bijdrage. Hij zegt dat de Joden van mening waren dat de niet-Joden besneden moesten worden en dat Paulus heeft gezegd dat dit niet nodig is, omdat de besnijdenis het teken is van het oude verbond dat God met Abraham is aangegaan. Dit staat los van de doop. De doop is niet in de plaats gekomen van de besnijdenis: in eerste instantie zijn het zelfs besneden joden die gedoopt worden.

Het nieuwe verbond is gelegen in de kruisiging van Jezus. Hij is gestorven voor onze zonden. En omdat wij in Hem geloven, mogen wij vrij zijn van schuldgevoelens en Zijn voorbeeld volgen. En wie daadwerkelijk Zijn voorbeeld volgen wil, laat zich dopen zoals Hij dat deed. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIA576

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 09:24

MAC823 schreef:
Is dat zo???

Weet je Mac, als ik hier mijn gevoel zou moeten verdedigen, dan zou ik misschien óntzettend mijn best gaan doen om dat gevoel over te brengen. Maar zoals ik al zei: dit is méér dan mijzelf, dit komt niet van mezelf af en dat kán ik niet in woorden vatten of overbrengen. Je gelooft dat...of niet. Het gaat (sorry dat ik het zeg) ook niet om wat jij wel of niet gelooft, maar om wat God daar deed...in mij. Een goed verstaander heeft maar een half woord nodig en een hórende kan doof zijn, daar kan IK, uit eigen kracht, niets aan veranderen...maar God wel
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 10:35

MARYLIEN613 schreef:
en waarvoor mogen wij dan gewaarschuwd zijn Suus ?
Smiley die vol vragen zit

Niet op C.M. maar elders kwam ik een site tegen waar nogal negatief (onbehoorlijk) over C.M. en C.M,-ers gesproken wordt.
Omdat ik niet wil dat er ook maar iemand slachtoffer van wordt heb ik daarom C.M. gemaild en vandaar ook die kreet.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 10:36

LEONARD480 schreef:
Begrijp wel een beetje wat Suus bedoeld Frankt...
Maar het is beter denk ik om het te laten rusten.

Dat betwijfel ik Leonard... het is niet wat je denkt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 10:36

MAC823 schreef:
Dit klinkt op zelf verhoging (self-exteem)...
taal van de bose "Gij zult gelijk zijn als God, kennende goed en kwaad"....
Jezus is God, en is de Enige die kan zeggen dat Hij gelijk aan de Vader is.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 10:37

SUSANNAH475 schreef:
Niet op C.M. maar elders kwam ik een site tegen waar nogal negatief (onbehoorlijk) over C.M. en C.M,-ers gesproken wordt.
Omdat ik niet wil dat er ook maar iemand slachtoffer van wordt heb ik daarom C.M. gemaild en vandaar ook die kreet.

Daar is de redactie al van op de hoogte.
Op die site word niet meer gereageerd.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op dinsdag 5 april 2011, 10:38
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 10:37

Een vraagje: Het blijkt toch wel erg lastig voor mij (of de ander) om na de scheiding op bepaalde dagen (bv Pasen, Kerst, Koninginnedag etc.) getrouwde vriendinnen te vragen om mee uit te gaan. Ik wil ze niet `lastig` vallen, ze gaan vaak met hun gezin op stap (en gelijk hebben ze),
hoe pak je dat aan? Hoe hebben jullie dat ervaren? en hoe doen jullie dat nu?

Jans Smiley die vol vragen zit

Laatst aangepast door
JANS221
op dinsdag 6 maart 2012, 18:01
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 10:38

FRANKT627 schreef:
Ik begrijp het eigenlijk niet zo goed meer. Je kan geen topic betreden of er is ergens wel een wrevel te bespeuren. Je leest iets maar je kan totaal niet begrijpen waar het over gaat. Je ziet alleen maar toespelingen die naar elkaar worden gegooid. Conflictjes die ergens anders zijn ontstaan en die weer ergens anders oplaaien, becommentarieerd worden, volop tot uitbarsting komen. Dit is echt niet leuk meer. Je kan er wel eens een kwinkslag tegenaan gooien, je kan je er mee bemoeien zonder enig besef te hebben waar het over gaat of je negeert het maar gewoon. Toch zal geen enkele van die handelingen enige zaligheid brengen. Het is niet slecht dat je een soort vriendenclub hebt op CM die actief is op het forum, de chatbox, of met allerhande activiteiten maar dit kan ook een gewenning worden waardoor er minder remmingen zijn in de omgang met elkaar. We gaan minder tactvol met elkaar om, we gaan meer eisen (al dan niet onbewust), we nemen alles of veel aan alsof het maar normaal is. Soms is het respect helemaal zoek.

Tenslotte zitten we in de veertigdagentijd. Dat is niet alleen een tijd van verwachting of minder of soberder eten. Het is ook een tijd om te reflecteren, introspectie, te matigen. Matigen in ons doen en laten. Matigen in ons praten. De manier waarop we praten. Het is een tijd waarin we toch iets meer met ons zelf geestelijk moeten bezig zijn. Het is ook een tijd waarin het broeder- en zusterschap, het meeleven met de minderbedeelde iets meer belicht zou moeten of kunnen worden. Het hoeft niet steeds om ons 'ik-je' te draaien. Hoe meer we ons opwinden en de andere beschimpen hoe meer we met ons ego bezig zijn.

Frank

Mijn excuses dat je dit eruit haalt... ik doelde niet op C.M. zelf, maar daarbuiten...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 10:38

MARISKA601 schreef:
Daar is de redactie al van op de hoogte.
Op die site word niet meer gereageerd.

Dat is dus een andere site...

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op dinsdag 5 april 2011, 10:42
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 10:59

MAC823 schreef:
Is dat zo???

Voor Maria is dit in elk geval wel zo...
Als je dat in twijfel trekt, doe dat dan alsjeblieft op een ander topic, want dit topic gaat over iets persoonlijks, namelijk Maria's doop !!

Ook namens mij, Maria gefeliciteerd met je doop. Fijn voor je dat het zo'n bijzondere gebeurtenis was.
Ik wens je -ook in moeilijke tijden- Gods kracht toe om in de storm of in de stilte Zijn Liefde te blijven zien !! Lachende smiley

Lieve groeten,

Susannah
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 11:00

SUSANNAH475 schreef:
Dat betwijfel ik Leonard... het is niet wat je denkt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Dacht eerst wat anders Suus ...effe op de google en ja hoor...pfff ...deze verhalen, herken ik ook niet ...gelukkig.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 11:06

SUSANNAH475 schreef:
Mijn excuses dat je dit eruit haalt... ik doelde niet op C.M. zelf, maar daarbuiten...

Hoi Suus, wat ik schreef was eigenlijk algemeen bedoeld en niet zozeer alleen over jouw 'waarschuwing'. Het is nu allemaal gezegd en ook voor een stuk verklaart dus kunnen we het nu weer vergeten. Knipoog smiley

Ik kwam inderdaad ook eens een site (ben de naam vergeten) tegen waar een ex-lid nogal heftig te keer ging over CM. Ik vond het niet netjes wat die hij deed.

Frank
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 11:09

LEONARD480 schreef:
Dacht eerst wat anders Suus ...effe op de google en ja hoor...pfff ...deze verhalen, herken ik ook niet ...gelukkig.

Waar heb jij het nu over ?
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 11:13

FRANKT627 schreef:
Hoi Suus, wat ik schreef was eigenlijk algemeen bedoeld en niet zozeer alleen over jouw 'waarschuwing'. Het is nu allemaal gezegd en ook voor een stuk verklaart dus kunnen we het nu weer vergeten. Knipoog smiley

Ik kwam inderdaad ook eens een site (ben de naam vergeten) tegen waar een ex-lid nogal heftig te keer ging over CM. Ik vond het niet netjes wat die hij deed.

Frank

Dat is denk ik ...inderdaad de andere site ...ook jammer, dat het zo moest gaan.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 11:15

SUSANNAH475 schreef:
Waar heb jij het nu over ?

Onderaan de eerste bladzij op google Suus.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 11:17

Voor mij is alles een storm in een glas water.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 11:17

LEONARD480 schreef:
Dat is denk ik ...inderdaad de andere site ...ook jammer, dat het zo moest gaan.

Om een misverstand te verkomen, ik heb het helemaal niet over die site...
Dus de waarschuwing van mij telt nog steeds... met name voor de vrouwen... pas op met wie je date en ga niet zomaar de auto in van een vreemde...

maar om ontopic te blijven, het ging hier over kreten dus zeg ik:
Een gewaarschuwd mens telt voor 2

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op dinsdag 5 april 2011, 11:19
Naar boven

Auteur Bericht
MARIA576

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 11:20

SUSANNAH475 schreef:
Voor Maria is dit in elk geval wel zo...
Als je dat in twijfel trekt, doe dat dan alsjeblieft op een ander topic, want dit topic gaat over iets persoonlijks, namelijk Maria's doop !!

Ook namens mij, Maria gefeliciteerd met je doop. Fijn voor je dat het zo'n bijzondere gebeurtenis was.
Ik wens je -ook in moeilijke tijden- Gods kracht toe om in de storm of in de stilte Zijn Liefde te blijven zien !! Lachende smiley

Lieve groeten,

Susannah

Dank je wel Susannah! Lachende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2153 2154 2155 2156 2157 2158 2159 ... 6194 Volgende
Pagina 2156 van 6194