| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 april 2011, 22:12
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Gebrek aan humor zou het ook kunnen zijn....
 |
haja, als er niemand iets zegt kan er ook geen humor zijn...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 april 2011, 22:12
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik vind dat het maar erg stil is op het forum. Vroeger werd al eens iets verteld, of geplaagd of ruzie gemaakt...  |
sja, soms heb je van die momenten he dat je gewoon niks te zeggen hebt. Indrukwekkende zaken, belangrijke zaken, geen-noemenswaardige zaken...... het kan er allemaal toe leiden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 april 2011, 22:15
|
|
|
|
|
And Up !!!!!!!!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 april 2011, 22:17
|
|
|
|
Dinsdag 12 april, 2 Kon. 5:19-27; Vanwaar Gehazi?
Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt haar wel… Elisa heeft zijn knecht dóór. Vanwaar Gehazi? Waar ben je geweest, waar kom je vandaan? Gehazi geeft een brutaal antwoord: Ik ben nergens geweest, mijnheer! En dat, terwijl hij als een haas Naäman achterna is gerend met de leugen dat Elisa toch wel wat wilde hebben van de aangeboden geschenken… Gehazi ontloopt zijn straf niet. Hij wordt melaats. Net alsof hij de melaatsheid van Naäman erft…. Dat is een gevaar dat ons allemaal bedreigt: dat je een ziekte van de ander overneemt. Nee, niet een blindedarmontsteking of een maagzweer. Maar de ziekte van de ontevredenheid. Naäman was ontevreden over zijn behandeling door de profeet. Hij had er iets anders van verwacht! Iets bijzonders! Maar Naäman moest leren dat Gods weg heel vaak de weg van de eenvoud is, de weg door het water van de Jordaan. En nu Naäman daarvan is, lijkt het wel alsof zijn ontevredenheid overgaat op Gehazi. Die is ook ontevreden over de behandeling! Hij zou er best wat voor willen hebben! Hij is ontevreden met de dankbaarheid als beloning. Vanwaar Gehazi? Waarom ben je zo ontevreden? Zo hebzuchtig? Zo bezitterig? Niet is zo besmettelijk als ontevredenheid.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 april 2011, 22:19
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Het wonderlijke van de gaven van de Geest is, dat het niks te maken heeft met je eigen kwaliteiten of eigenschappen. Ze zijn bovennatuurlijk en worden ons in genade geven om te gebruiken voor Gods koninkrijk. Daar is helemaal geen zelfreflectie voor nodig. |
Een van de gaven is wijsheid ..... Dus ik zwijg verder maar ....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 april 2011, 22:20
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Het wonderlijke van de gaven van de Geest is, dat het niks te maken heeft met je eigen kwaliteiten of eigenschappen. Ze zijn bovennatuurlijk en worden ons in genade geven om te gebruiken voor Gods koninkrijk. Daar is helemaal geen zelfreflectie voor nodig. |
De gaven van de Geest maken wel degelijk gebruik van jouw karakter, van dat wat God jou gegeven heeft.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLAPROOS940
|
|
|
|
|
|
Als ik een gaventest doe en vervolgens aan de slag ga. Vanuit God's Geest doe wat op mijn weg komt. Dan is daar toch niks mis mee? Door keuzes te maken, kun je je op iets richten. Dat is volgens mij veel beter dan ofwel jezelf voorbij lopen, ofwel van alles half doen zonder echt betrokken te zijn. Een gaventest kan daarbij een goed hulpmiddel zijn om te ontdekken wie jij bent en hoe God in jou aan het werk is. Om te ontdekken welke gaven je hebt en daar dan ook wat mee te doen.
Wel geloof ik dat t alleen kan door vervuld te zijn met de Geest. En dat Hij je vervolgens op heel andere wegen kan leiden als je zelf denkt. En daarbij ook andere gaven geven, passend bij die situatie.
groet Klaproos
Laatst aangepast door
|
KLAPROOS940
|
op dinsdag 12 april 2011, 22:23
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 april 2011, 22:27
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Ik heb een nieuwe acculader nodig.
Welke kan ik het beste nemen als ik een universele neem? |
Hallo Mariska Maar wel je accu.s er uithalen als je hem onderstroom zet want de kans dat hij in de fik gaat is mogelijk. Ik heb al jaren de accu er uit . Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 april 2011, 22:36
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | ho Frank kan je strijken? zei je onlangs niet dat Hoeven niet zo ver van Oost-Vlaanderen ligt? je kan je hier altijd nuttig maken hoor  |
oja hoor...met plezier omdat je scampi's zo lekker smaakte...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 april 2011, 22:37
|
|
|
|
| DINI968 schreef: | De perfecte man woont dus in Hoeven!!!!!!!!!!!!! Als je nog wat extra strijkwerk wil hebben kom je maar langs.
En dan mag je ook de tuin even doen......... |
Natuurlijk Dini, en als je nog rekeningen hebt zal ik die ook wel betalen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 april 2011, 22:50
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | | De gaven van de Geest maken wel degelijk gebruik van jouw karakter, van dat wat God jou gegeven heeft. | Daar is denk ik het grootste meningsverschil tussen jou en mij. Wat heeft profeteren met je persoonlijke karakter te maken? of wat heeft de gaven van genezingen daarmee te maken, of werking van krachten. De definitie van deze gaven is, dat het juist buiten het menselijk vermogen om gaat. Dat er dingen geopenbaard worden, waar geen weet van is...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 april 2011, 22:50
|
|
|
|
Aangepaste versie:
Vanuit het initiatief dat Chat heeft genomen ten aanzien van een bezoek aan de themadienst in de Bethel zijn er verschillende mensen geweest die aangegeven hebben dat CM-leden ook een keer een dienst in hun gemeente kunnen bezoeken. De dienst in de Bethel heeft inmiddels plaats gevonden en de dienst in de kerk van Jasmyn is verzet naar september, dus de actuele lijst is als volgt: - "Kom in dienst" in de Christelijk Gereformeerde kerk van Inez in Groningen 17 juni 2011 om 16.30 uur. - Dienst in de kerk van Josina in Utrecht op ........... - VBG te Groningen (kerk van Drentse) op............... - Thomasviering in de kerk van Willemijn te ....... op - Alphadienst in de PKN-kerk van Jasmyn op ... september om ......uur te Noordoost Friesland
Mensen die graag naar de dienst op 17 juni in Groningen willen, kunnen zich bij deze aanmelden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 april 2011, 22:57
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | http://www.youtube.com/watch?v=4mEQRnAEFeY&feature=related
Gij die de stomgeslagen mond verstaat, is de Nederlandse uitvoering maar die kon ik niet vinden. Als je de Duitse tekst meeleest, is het wel te volgen, hij staat er direct onder. In het Duits wordt God met jij aangesproken, het is daar de gewoonte jij te zeggen tegen iemand die je nabij is.
Nie sprach ein Mensch wie er, in ihm verstanden wir, wer du bist, wozu wir Menschen leben. Er war dein Wort für uns, er hat vollbracht alle Gerechtigkeit, ein Mensch für alle.
Thomas |
[/url]http://youtu.be/fy8_ehnWBcg[url]
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op dinsdag 12 april 2011, 23:00
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 april 2011, 22:59
|
|
|
|
ANNETTE
http://youtu.be/fy8_ehnWBcg
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 12 april 2011, 23:18
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARSJG370
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 april 2011, 23:01
|
|
|
|
Ik zal de DVD van Gooische vrouwen voor je menemen Griffin, kun je hem onder het genot van een broodje en een kop koffie bekijken, tijdens de picknick. Kun er tenminste over meepraten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 april 2011, 23:55
|
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op dinsdag 12 april 2011, 23:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 00:06
|
|
|
|
| MARSJG370 schreef: | Ik zal de DVD van Gooische vrouwen voor je menemen Griffin, kun je hem onder het genot van een broodje en een kop koffie bekijken, tijdens de picknick. Kun er tenminste over meepraten  |
niet nodig, ik heb dat arrogante gooise grut dagelijks in de bus. bovendien heb ik van de tv-serie nog een onverwerkt trauma (ex wilde de serie zien). verder is het nog de vraag of ik überhaupt ter picknick ga.
(met (uniek!!) welgemeend excuus aan Hannah voor de vervuiling van dit topic)
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op woensdag 13 april 2011, 00:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 02:36
|
|
|
|
ik kan niet slapen het is al weer.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 02:39
|
|
|
|
Dat ik niet kan slapen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TRIJNIE671
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 08:09
|
|
|
|
Hoorde het weer voor zaterdag , nou mensen korte broek weer 15 tot 17 graden , ik heb er veul zin in
Groetn uut het zonnige Grunn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 08:19
|
|
|
|
| TRIJNIE671 schreef: | Hoorde het weer voor zaterdag , nou mensen korte broek weer 15 tot 17 graden , ik heb er veul zin in
Groetn uut het zonnige Grunn  |
Mooi Saabklusweer, dus. Vrijdag de Oude Schicht maar eens van stal halen...
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op woensdag 13 april 2011, 08:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 08:42
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | | (met (uniek!!) welgemeend excuus aan Hannah voor de vervuiling van dit topic) |
en; ben je met links of met rechts uitgestapt vandaag?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 08:45
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | en; ben je met links of met rechts uitgestapt vandaag?  |
Zo ver ben ik nog (lang) niet. Eerst rustig wakker worden met Within Temptation, Nena, Blackmore's Night en Nightwish..(te vinden op YouTube)
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op woensdag 13 april 2011, 08:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 09:07
|
|
|
|
| TRIJNIE671 schreef: | Hoorde het weer voor zaterdag , nou mensen korte broek weer 15 tot 17 graden , ik heb er veul zin in
Groetn uut het zonnige Grunn  |
MAg ik u even corrigeren mw het wordt ondertussen 19 graden. Dus de melkflessen kunnen bloot Tja alleen die van jou die benne natuurlijk aso bruin
Maar we hebben er zin an Laat zaterdag en die lekker zon maar komen
Ach en die saab rijder! Gewoon lekker komen klus je toch op de hei aan je auto zal mannen die dat ook leuk vinden
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op woensdag 13 april 2011, 09:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 09:37
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Ga maar een paar mailboxen vervuilen............  |
Is dat een serieuze oproep ...leuk...
enne 1 regeltje mag blijkbaar niet meer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 09:38
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | en; ben je met links of met rechts uitgestapt vandaag?  |
uit bed gevallen en eerst met zijn hoofd tegen de grond gesmakt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 09:39
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Ga maar een paar mailboxen vervuilen............  |
...pffff, nu mail ik nooit meer...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 09:43
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...pffff, nu mail ik nooit meer... |
Vroeger was alles beter Frankt ..zelfs CM had zijn charme ....
Toen ik half december vorig erop kwam ...was het net een soapserie ... er gebeurde altijd wel wat, maar ja ..soms ging het ook te ver
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 09:44
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | uit bed gevallen en eerst met zijn hoofd tegen de grond gesmakt  |
Misschien wil Griffin wel een bijrolletje in Gooische vrouwen
|
|
| Naar boven |
|
|