| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 21:40
|
|
|
|
Hallo Jolan
Zoals velen hier weten is de vader van mijn kinderen er na een ernstige vorm van bedrog vandoor gegaan.
Ik weet niet of ik het goed gelezen heb maar ik denk dan dat je een kinje van 6 daar niet mee mag belasten en ik denk dat ze nu in een tweestrijd zit hoe ze het moet doen want ze houd eigelijk van alle twee alleen wil ze de gene waar bij ze woont niet voor het hoofd mag stoten . Het enigste volgens mij dat heel duidelijk gezegt moet worden dat ze niet bang hoeft te zijn voor onze Vader. Sjalom Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 21:42
|
|
|
|
Hallo Hendrika
Heel erg mooi en waar. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 21:46
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Op de hei laten staan een zaterdag?  |
Neen, ik heb ze vandaag nog aan gehad...in het tuinhuisje staan ze ook niet. En het eten dat ik voor Prikkie had is ook weg. Dat eten lust Floshke of de andere kat niet dus die hebben dat opgegeten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 21:47
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Mensen mopper toch niet zo..........de zon schijnt, met Pasen is het ook mooi weer.......jullie zijn zelf bijna zeurpieten met dat gezeur....... Kijk eens naar de goede dingen die je hier hebt gehad.......zijn er vast ook wel veel.......  |
natuurlijk hebben we hier hele goeie en leuke dingen meegemaakt en natuurlijk genieten we van de zon etc etc .maar het is toch gewoon niet leuk dat alle gezelligheid ff op t laatst door anderen verziekt wordt. ik heb hier nog nooit lelijk of respectloos gedaan bij mijn weten maar soms kan het je net even te gortig worden,en ben ik dus idd met mijn pestbui vandaag ff een zeurpiet voor jou
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 21:49
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | natuurlijk hebben we hier hele goeie en leuke dingen meegemaakt en natuurlijk genieten we van de zon etc etc .maar het is toch gewoon niet leuk dat alle gezelligheid ff op t laatst door anderen verziekt wordt. ik heb hier nog nooit lelijk of respectloos gedaan bij mijn weten maar soms kan het je net even te gortig worden,en ben ik dus idd met mijn pestbui vandaag ff een zeurpiet voor jou  |
Maar neen Grace, je bent geen zeurpiet. Het kan gewoon projectie zijn van diegene die je als een zeurpiet beschouwd. Niets van aantrekken dus.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 21:52
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Morgen, is het Witte Donderdag. Daarna is het Goede Vrijdag gevolgd door Stille Zaterdag.
Ik vraag me af hoe jullie, niet-katholieken dit beleven? Staan jullie stil bij deze momenten? Zijn er in de kerken bepaalde vieringen? Is er op Goede Vrijdag om 15u een moment dat je stil bent of iets speciaal doet?
Als katholiek en als een ex-kloosterling weet ik hoe het in zijn werk gaat in de abdijen maar hoe beleven Baptisten, Evangelisten en andere strekkingen dit?
Frank |
Bij ons, vrije baptisten gemeente, hebben we de 40 dagen tijd van vasten en bezinning, waaraan ook heel veel tieners mee doen. Geweldig om te zien hoe mijn dochter, 18 jaar jong, dit zo serieus neemt, 40 dagen maar 1 uur per dag op msn/hyves/facebook of om haar mail te lezen. Haar mobiel staat op zacht, ze weet dat ik graag heb dat ze wel bereikbaar is voor noodgevallen. Geen tv, alleen het nieuws van 6 of 8 uur .... Deze week hebben we stille week, met elke avond een korte overdenking over een thema aangaande het Lijden, Sterven en Opstanding. Hier is ook ruimte voor bijv. voetwassing of knielen voor of bij het kruis maar ook aanbidding. Op vrijdag hebben we als afsluiting van de stille week het Heilig Avondmaal. Zondag eerste paasdag hebben we, en ik vind dit persoonlijk erg mooi, een doopdienst. De combinatie van de opstanding van Jezus Christus, en de opstanding uit het watergraf, krijgt dan nog meer betekenis.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 21:54
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | natuurlijk hebben we hier hele goeie en leuke dingen meegemaakt en natuurlijk genieten we van de zon etc etc .maar het is toch gewoon niet leuk dat alle gezelligheid ff op t laatst door anderen verziekt wordt. ik heb hier nog nooit lelijk of respectloos gedaan bij mijn weten maar soms kan het je net even te gortig worden,en ben ik dus idd met mijn pestbui vandaag ff een zeurpiet voor jou  |
Als het morgen dan maar over is vind ik het prima hoor.....  Ik heb werkelijk geen idee waarom je nu boos bent, maar dat maar even terzijde.......ik wil het niet eens weten geloof ik......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op woensdag 20 april 2011, 21:55
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 21:55
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Bij ons, vrije baptisten gemeente, hebben we de 40 dagen tijd van vasten en bezinning, waaraan ook heel veel tieners mee doen. Geweldig om te zien hoe mijn dochter, 18 jaar jong, dit zo serieus neemt, 40 dagen maar 1 uur per dag op msn/hyves/facebook of om haar mail te lezen. Haar mobiel staat op zacht, ze weet dat ik graag heb dat ze wel bereikbaar is voor noodgevallen. Geen tv, alleen het nieuws van 6 of 8 uur .... Deze week hebben we stille week, met elke avond een korte overdenking over een thema aangaande het Lijden, Sterven en Opstanding. Hier is ook ruimte voor bijv. voetwassing of knielen voor of bij het kruis maar ook aanbidding. Op vrijdag hebben we als afsluiting van de stille week het Heilig Avondmaal. Zondag eerste paasdag hebben we, en ik vind dit persoonlijk erg mooi, een doopdienst. De combinatie van de opstanding van Jezus Christus, en de opstanding uit het watergraf, krijgt dan nog meer betekenis. |
Hé, dat vind ik wel een nobele daad van je dochter. Het vraagt ook een doorzetting wat wel mooi is. Vooral op die leeftijd vind ik dat al uitzonderlijk.
Zo te zien gaat het er bij de baptisten er toch anders aan toe dan bij de katholieken. Is wel fijn om eens te weten en eigenlijk zou ik het ook eens willen meemaken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 21:55
|
|
|
|
[quote=MVV749]
Hallo Martin Wel leuk dat ik een naamgenoot hier tegen kom . Ik hoop dan wel voor je dat het niet te warm voor je word anders moet je de ijskast in hahaha. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 21:57
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | Hallo Jolan
Zoals velen hier weten is de vader van mijn kinderen er na een ernstige vorm van bedrog vandoor gegaan.
Ik weet niet of ik het goed gelezen heb maar ik denk dan dat je een kinje van 6 daar niet mee mag belasten en ik denk dat ze nu in een tweestrijd zit hoe ze het moet doen want ze houd eigelijk van alle twee alleen wil ze de gene waar bij ze woont niet voor het hoofd mag stoten . Het enigste volgens mij dat heel duidelijk gezegt moet worden dat ze niet bang hoeft te zijn voor onze Vader. Sjalom Martin |
heel mooi gezegd Martin !!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLAPROOS940
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 21:57
|
|
|
|
| MARY052 schreef: | Nog 6 dagen en dan is mijn abonnement van CM verlopen! Ik ga niet verlengen en ga ontdekken hoe het leven is zonder CM.
Ik wens jullie allemaal de onmisbare Zegen van onze Hemelse Vader toe. Ga met HEM dan ga je goed.
Hartelijke groet, Mary |
Het ga je goed Mary en voor jou ook God's zegen
groet Klaproos
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 21:59
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Als alle belgen zo zijn.......................................  |
...ik vond je in Ede nochtans aardig. Ik heb het zelfs aan Willemijn verteld. Ik denk dat ik mijn mening moet herzien...
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op donderdag 21 april 2011, 12:27
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 22:11
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Naar mijn weten is aswoensdag toch aan het begin van de veertig dagen tijd? de woensdag na carnaval?  |
Je hebt helemaal gelijk... beetje dom van mij...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 22:28
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | MP??? Militaire Politie??? Ja, die van Nederland zullen wel denken dat het morgen, donderdag, Aswoensdag is...  |
Itzhak Perlman
http://youtu.be/0yYikshdLcw nog steeds de mooiste..al het lijden..of God Auschwitz verlaten had..zei iemand.
... Mattheüs Passion... IK was echt een beetje abuis Frank...oeps...
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op woensdag 20 april 2011, 22:29
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 22:29
|
|
|
|
Wow Henk wat fijn voor jou!!!
Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 22:38
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Itzhak Perlman
http://youtu.be/0yYikshdLcw nog steeds de mooiste..al het lijden..of God Auschwitz verlaten had..zei iemand.
... Mattheüs Passion... IK was echt een beetje abuis Frank...oeps...  |
Mooi he? Ben jij weleens in Yad Vashem geweest? Daar ligt het graf van Schindler he? Ik was er erg van onder de indruk.......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op woensdag 20 april 2011, 22:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 22:41
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Hé, dat vind ik wel een nobele daad van je dochter. Het vraagt ook een doorzetting wat wel mooi is. Vooral op die leeftijd vind ik dat al uitzonderlijk.
Zo te zien gaat het er bij de baptisten er toch anders aan toe dan bij de katholieken. Is wel fijn om eens te weten en eigenlijk zou ik het ook eens willen meemaken. |
Ik weet niet hoe het binnen andere VBG toe gaat hoor Frank, maar zo doen wij het als gemeente.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 22:59
|
|
|
|
http://youtu.be/L8Co7IzOyhw
Even sentiment he, ik heb een jaar in Israel gewoond en blijf de muziek geweldig vinden.........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 23:00
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | een avondmaal op Goede Vrijdag??? |
ja ook bij ons in de evangelische kerk,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 23:04
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Ik vraag me af of ik mijn abonnement inkort of niet..... |
alé jong, iedereen spreekt hier van stoppen terwijl ik nog verlengd heb (tot augustus!)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 23:10
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | neen Cross, ik heb ook al mijn voeten gekeken...ik vind ze nergens meer...dat is constant dat ik wat kwijt raak...om gek van te worden... |
ik heb ook al mijn bril gezocht terwijl ik hem op mijn neus staan had!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 23:13
|
|
|
|
werk met mac = geen windows (dat pop-up gedoe vind ik op mijn mac niet zo, maar heb geen problemen meer met firefox)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 23:41
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | | alé jong, iedereen spreekt hier van stoppen terwijl ik nog verlengd heb (tot augustus!) |
maar gij is nog niet zo lang lid toch? ik ben al een aantal jaartjes lid.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 23:43
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | maar gij is nog niet zo lang lid toch? ik ben al een aantal jaartjes lid. |
neen van eind december, begin jullie pas te kennen......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 23:44
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | maar gij is nog niet zo lang lid toch? ik ben al een aantal jaartjes lid. | ...
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op woensdag 20 april 2011, 23:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 23:44
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | maar gij is nog niet zo lang lid toch? ik ben al een aantal jaartjes lid. |
..... stond er efkens een paar keer teveel op!
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op woensdag 20 april 2011, 23:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 23:51
|
|
|
|
| MVV749 schreef: | Ik neem aan dat het om mn laatste uiting, die over Jezus als vriend gaat?
Mijn grootste probleem met Het Geloof is dat ik te vaak twijfel. Ik ben vrij rationeel ingesteld en probeer dus ook alles te rationaliseren. Zo doe ik dat ook bij Het Geloof, al ben ik me ervan bewust dat dit niet de bedoeling is. Maar door verschillende persoonlijke dingen, betrap ik mezelf erop dat ik steeds meer het idee heb dat ik Jezus' vriend niet kan zijn. Het is niet zo dat ik het op die manier ervaar (ik voel er niets bij), maar ik maak dat op uit mijn leven. Het is eigenlijk gewoon een constatering.
Het is eigenlijk lastig uit te leggen wat ik daarmee bedoel. Ik vind het mooi dat mensen zulke dingen kunnen zeggen, maar voor mij persoonlijk is dat niet aan de orde. Eerlijk gezegd weet ik best dat hij voor ons allen een vriend is en wil zijn. Maar het rationele deel van mij blijft dat weerleggen met dingen die ik dagelijks constateer.
Ik hoop dat dit een antwoord is op je vraag. |
Ik doelde idd. op je laatste uiting over Jezus.
Misschien zou je het eens kunnen proberen om dat los te laten, als je alles beredeneert, mis je misschien de onbevangenheid die bijv. een kind nog heeft... En volgens mij kun je ook niet alles beredeneren... het geloof is de absolute zekerheid dat onze hoop ook werkelijkheid wordt. Het geloof nu is de zekerheid der dingen, die men hoopt, en het bewijs der dingen, die men niet ziet. (Hebr. 11:1).
Ik vind het nog wel moeilijk om uit je uitleg e.e.a. te halen omdat je hierin nogal vaag blijft... misschien vind je het moeilijk onder woorden te brengen...?
Ik hoop dat ook jij in je leven mag ervaren wie God (Jezus) voor je wilt zijn... Het gaat daarbij m.i. allereerst dat je gelooft in de dingen die je leest in de bijbel, maar je mag het vanuit die belofte ook terugzien in je eigen leven... ik hoop dat ook jij dat mag gaan ontdekken... Ik wens je Gods zegen daarin...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op woensdag 20 april 2011, 23:54
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 00:07
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Yep, ik ging lekker, ik ga lekker en hoop nog heel lang lekker door te kunnen gaan ...
Ik weet dat ik een hele bescheiden, maar o zo gevoelige stem heb ...  |
Zal ik de volgende keer gaan zingen Cross ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 00:15
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | "In de omgang met vrienden waren er andere dingen die mijn geest nog meer grepen: samen praten, samen lachen en elkaar met voorkomendheid behandelen, samen mooie boeken lezen, samen gekheid maken en ernstig zijn, het soms met elkaar oneens zijn zonder verbittering, zoals men het oneens kan zijn met zichzelf, en dan met die zelden voorkomende onenigheid de haast gestage eensgezindheid kruiden; elkaar iets leren of van elkaar iets leren; afwezigen met tegenzin missen en de komenden met blijdschap ontvangen.
Deze en dergelijke dingen die uit het hart komen van mensen die van elkaar houden, waren als brandstoffen die onze harten aaneen smeedden, zodat vele harten tot één samensmolten."
Sint Augustinus (354 - 430)
Een mooie beschrijving van zijn vriendschaps-ervaringen. Ondanks ik vriendenloos ben kan ik S Augustinus heel goed begrijpen en geloof ik ook dat het mogelijk is om de vriendschap zo te ervaren als hij beschreef. |
Frank, kan moeilijk geloven dat je vriendenloos bent! Iedereen heeft toch ergens wel een vriend of vriendin? of je stelt misschien andere/hogere eisen aan je vriendschappen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 00:17
|
|
|
|
|
Niet zozeer het slechtste moment vandaag (althans dat hoop ik en daar bid ik voor). Vandaag (donderdag) krijgt mijn vriendin uitslag over de botscan van haar dochter. Er zit een bacterie in het bot... of het is botkanker.. Bidden jullie mee voor Ilse?
|
|
| Naar boven |
|
|