| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 13:33
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | En iedereen M/V rent nu naar de Trekpleister, Etos of welke drogisterij er maar in de buurt is, om Wilkinson Sword te kopen ....  |
ze kunnen toch een dinges gebruiken, een vuurmaker... Ik bedoel een aansteker. Ik moest er over nadenken hoe dat alweer heette
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op vrijdag 22 april 2011, 13:44
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 14:15
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | mijn kikkerdril en dikkoppekes zijn verdwenen!
Imke, heb jij soms...  |
Achgut Frank.......
Nou mijn dikkoppies hebben het jampotje niet overleefd helaas...... En nu heb de rest ook maar in de vijver gedaan, maar ik kan het ook niet weer vinden.... Ik zal strakkies nog eens ff goed zoeken.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 14:27
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ze is gistermiddag bij de huisarts geweest samen met mijn zus. A.s woensdag wordt ze in het ziekenhuis verwacht dan maken ze eerst een echo aan de hand daarvan als er een tumor te zien is wordt er direct een biopsie gedaan en weten we dezelfde dag nog waar ze aan toe is. Voor mijn moeder m'n zus , broer en hun gezinnen en voor mij een spannende en zware dag. Ik zelf ga mee naar het ziekenhuis, mijn moeder is moedig en sterk en kan het over geven in God's hand. Dat is mooi en rijk. ik zelf vecht er nog mee dat heeft natuurlijk mede te maken met mijn eigen psychische toestand. Maar ook ik weet ons in Gods hand geborgen.
Gr Erika. |
heel veel sterkte erika zal zeker meenemen in gebed
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 14:43
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | Achgut Frank.......
Nou mijn dikkoppies hebben het jampotje niet overleefd helaas...... En nu heb de rest ook maar in de vijver gedaan, maar ik kan het ook niet weer vinden.... Ik zal strakkies nog eens ff goed zoeken.....  |
haja, dikkoppekes moeten niet in een jampotje maarja, ons Imke wilde weer eigenwijs doen... Het is lekker weer nu om in de vijver op zoek te gaan naar dikkoppekes.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DINI968
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 16:02
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | haja, dikkoppekes moeten niet in een jampotje maarja, ons Imke wilde weer eigenwijs doen... Het is lekker weer nu om in de vijver op zoek te gaan naar dikkoppekes.  | Trek je dan wel even je zwembroek aan???????????? Er kunnen maar opeens dames langskomen die zich aan bepaalde haargroei ergeren Trek wel eerst je sloffen uit en koel maar lekker af in de vijver.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 16:19
|
|
|
|
| DINI968 schreef: | Trek je dan wel even je zwembroek aan???????????? Er kunnen maar opeens dames langskomen die zich aan bepaalde haargroei ergeren Trek wel eerst je sloffen uit en koel maar lekker af in de vijver.  |
Het was op wel Imke bedoeld hoor wat die zoektocht in de vijver betreft. Mijn vijvertje is te klein en te ondiep. Dames komen hier niet langs en een zwembroek heb ik niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 16:30
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Guus Meeuwis zong deze tekst toch ook al? En van oorsprong is de tekst toch van Andre Hazes? Ik ken mijn klassiekers Ik heb er een klein stukje van gezien en om heel eerlijk te zijn was het niet mijn ding.........Hoeft ook niet natuurlijk..... Lees ook een beetje verbaasd deze reacties eigenlijk....... |
Toen ik de voorfilmpjes zag vond ik het ook wat hip opgesteld, zo om de grote massa te bedienen. En toch vond ik dat grote witte kruis door jonge mensen gedragen imponerend. Ik ben er voor gaan zitten om het te zien, alle vooroordelen opzij schuivend die smolten gaandeweg tot niets. Er werden bijna allemaal bestaande songs weergegeven die je qua tekst kon vertalen naar de gebeurtenissen in het leven van Jezus, de weg naar zijn sterven toe. Er liepen joden, atheisten, moslims en christenen mee, jong en oud. De boodschap was duidelijk en op een nieuwe manier gebracht. "En zie, Ik maak alle dingen nieuw". Ik hield het niet droog toen Do in een intense stilte na het sterven van Christus (door een verteller werd het stervensproces wetenschappelijk beschreven) bij het grote witte kruis met ijle stem "dat het niet voor niets is geweest" bracht. Het Lijden in haar mooie gezicht als gebeeldhouwd. Ik prijs je de herhaling van harte aan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 16:40
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | Er zijn mensen die de Bijbel letterlijk lezen èn geloven, en er zijn mensen die dit niet zo doen, die er parabels of beeldspraak in zien, toch beweren beiden dat ze de Heilige Geest in hun hart hebben, hoe denken jullie hierover? |
Het is Jezus zelf die ons uitlegt dat we zijn verhalen in gelijkenis moeten zien. Het verhaal van de talenten betekent dat je je gaven en talenten niet hebt gekregen om ze te verstoppen maar om ze te ontwikkelen en aan te wenden voor ieders welzijn. Het verhaal van de meisjes met de olielampjes leert ons dat je vooruit moet zien en waakzaam moet zijn en dat lukt je als je Hem in je hart draagt en in Zijn Geest leeft. Wat erg helpt is erover te lezen; er zijn goede boeken voorhanden in de christelijke boekhandel, laat je adviseren. Bijbelkringen vanuit de gemeente helpen ook inzicht te krijgen in wat de Bijbel ons wil zeggen en hoe we daarmee in deze tijd kunnen leven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 16:43
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Als je zegt dat je de Bijbel letterlijk neemt, bedoel je dan heel de Bijbel of slechts enkele passages? Als je nu eens echt nuchter kijkt naar wat er allemaal geschreven staat kom je dan niet tot de conclusie dat je niet alles letterlijk kan nemen?
Een parabel, komt uit het Grieks en betekend 'gelijkenis'. Jezus sprak in parabels om iets duidelijker te maken. Denken we maar aan de zaaier die zaaide op rotsen en vruchtbare grond. Er zijn nog andere parabels die ons iets beter doen verstaan of die ons aan zetten tot denken.
Frank |
Een gelijkenis is idd. om een voorbeeld te geven, het concreter te maken, zoals Jezus dat vaak deed. Ik bedoel meer de verhalen in de bijbel, dat begint dan met bijv. Jona die onmogelijk door die grote vis zou zijn opgeslokt (ik geloof wél dat dit gebeurd is) en het boek Job zou niet waar zijn, ow ja en Noach ook niet letterlijk nemen en Adam en Eva die niet echt zouden hebben bestaan... en dan zijn er ook nog die twijfelen aan de manier waarop Jezus is geboren, omdat er geen man aan te pas kwam... en als je nog ff zo doorgaat, heb je zelfs (kerk-)mensen die helemaal niet meer geloven in de opstanding van Jezus... tja... en de opstanding is nou juist het bewijs dat ons geloof niet alleen voor dit leven is... De bijbel noemt mensen dan de beklagenswaardigste van alle mensen. (1 Kor. 15:12-20) Het begint volgens mij vaak met zo'n (voor mij waargebeurd) verhaal van Jona, uiteindelijk zou niet alleen het geloof in Jezus zaligmakend zijn, maar maakt het ook niet meer uit of je nu in Jezus, allah, of boeddha gelooft....
Dus ja, ik vat de bijbel (meestal) letterlijk op, behalve als Jezus aangeeft dat het bijv. een gelijkenis is, of een metafoor... Ik geloof niet dat het de bedoeling is dat wij mensen bepalen hoe God is, maar dat we (net zoals we mensen leren kennen, door naar hen te luisteren) mogen luisteren naar wie God zegt dat Hij is... !! Wat een voorrecht...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op vrijdag 22 april 2011, 16:50
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 16:50
|
|
|
|
|
Het begint te donderen en te regenen...het is niet slecht voor de natuur maar ik zie er ook een symboliek in als we bedenken wat we vandaag herdenken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 17:08
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Als je zegt dat je de Bijbel letterlijk neemt, bedoel je dan heel de Bijbel of slechts enkele passages? Als je nu eens echt nuchter kijkt naar wat er allemaal geschreven staat kom je dan niet tot de conclusie dat je niet alles letterlijk kan nemen?
Een parabel, komt uit het Grieks en betekend 'gelijkenis'. Jezus sprak in parabels om iets duidelijker te maken. Denken we maar aan de zaaier die zaaide op rotsen en vruchtbare grond. Er zijn nog andere parabels die ons iets beter doen verstaan of die ons aan zetten tot denken.
Frank | Laten we eerst eens definiëren wat letterlijk is en wat niet. Het eerste dat je vast moet stellen is, wat dringt de Bijbel zelf aan ons op. Jezus vertelt in gelijkenissen, vind ik een mooier woord, maar niet altijd. En ik vind niet dat je alles allegorisch moet zien, zoals wel in sommige kerken beweerd wordt. Ik geloof dat de verhalen in het OT echt gebeurd zijn, en dat de Bijbel zelf daar een verslag van geeft. Hetzelfde geldt voor het NT. Alleen daar waar de bijbel zelf aanleiding geeft voor een andere benadering, volg ik die. Ik denk dat dit de enig juiste manier is als je als doel wilt hebben, dat de Bijbel als een richtsnoer fungeert. Als je zelf maar gaat invullen, wat je nu wel of niet moet gebruiken, krijg je dat je je eigen visie en levensstijl bevestigd wilt zien door de Bijbel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 17:25
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Laten we eerst eens definiëren wat letterlijk is en wat niet. Het eerste dat je vast moet stellen is, wat dringt de Bijbel zelf aan ons op. Jezus vertelt in gelijkenissen, vind ik een mooier woord, maar niet altijd. En ik vind niet dat je alles allegorisch moet zien, zoals wel in sommige kerken beweerd wordt. Ik geloof dat de verhalen in het OT echt gebeurd zijn, en dat de Bijbel zelf daar een verslag van geeft. Hetzelfde geldt voor het NT. Alleen daar waar de bijbel zelf aanleiding geeft voor een andere benadering, volg ik die. Ik denk dat dit de enig juiste manier is als je als doel wilt hebben, dat de Bijbel als een richtsnoer fungeert. Als je zelf maar gaat invullen, wat je nu wel of niet moet gebruiken, krijg je dat je je eigen visie en levensstijl bevestigd wilt zien door de Bijbel. |
Het is inderdaad zo, Chat, dat de Bijbel een richtsnoer is. Een gids hoe we kunnen leven in navolging van Christus. Ik ben het ook met je eens dat we de Bijbel niet zodanig moeten gaan vervormen zoals wij het willen en wat ons het beste uitkomt. Toch is het zo dat de wetenschap, en die is er nu eenmaal, en gelukkig maar, ook al heeft aangetoond dat niet alles wat in de Schrift staat een correcte weergave is. Misschien zijn die niet- correcte weergaven nu ook weer niet zo doorslaggevend omdat de essentie van een godvruchtig leven en de wijze waarop we dit kunnen bekomen wel duidelijk beschreven staat. Toch blijf ik er van overtuigd dat de inhoud van de Bijbel vandaag anders mag worden geinterpreteerd dan pakweg 50 jaar of veel langer geleden. Wel met die gedachten dat de we ons onder andere houden aan de 10 geboden en aan de voorbeelden die Jezus ons in het NT stelt. Want dan mogen die teksten nog enkele duizenden jaren oud zijn toch veranderd dat niets aan de gedachten, de bedoelingen en de richtlijnen van hoe we moeten leven zoals Hij het van ons verlangd. Niet alles vervaagd door de tijd.
Frank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 17:32
|
|
|
|
| MIEKE364 schreef: | Toen ik de voorfilmpjes zag vond ik het ook wat hip opgesteld, zo om de grote massa te bedienen. En toch vond ik dat grote witte kruis door jonge mensen gedragen imponerend. Ik ben er voor gaan zitten om het te zien, alle vooroordelen opzij schuivend die smolten gaandeweg tot niets. Er werden bijna allemaal bestaande songs weergegeven die je qua tekst kon vertalen naar de gebeurtenissen in het leven van Jezus, de weg naar zijn sterven toe. Er liepen joden, atheisten, moslims en christenen mee, jong en oud. De boodschap was duidelijk en op een nieuwe manier gebracht. "En zie, Ik maak alle dingen nieuw". Ik hield het niet droog toen Do in een intense stilte na het sterven van Christus (door een verteller werd het stervensproces wetenschappelijk beschreven) bij het grote witte kruis met ijle stem "dat het niet voor niets is geweest" bracht. Het Lijden in haar mooie gezicht als gebeeldhouwd. Ik prijs je de herhaling van harte aan. |
Ik veroordeel het absoluut niet, ik gaf alleen aan dat het mijn ding niet is..... Ik heb ook niets tegen die liedjes, vind het juist heerlijk om daar een avond mee uit mijn dak te gaan, ben recent nog naar de vrienden van Amstel live geweest...... Maar als ik op op dinsdag in de Spits lees dat Syb van der Ploeg een nacht in de cel heeft doorgebracht omdat hij zijn vriendin mishandelde en op donderdag zie ik hem zingen als Jesus.......tja.....maar dat is eigenlijk een detail, het sprak me niet aan...... Ik was donderdagavond in de kerk en daar hebben wij het heilig avondmaal gevierd en ik moet je eerlijk zeggen dat ik daar meer van onder de indruk was........ Maar het is toch goed als er zoveel andere mensen van genoten hebben en er van onder de indruk waren?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 17:47
|
|
|
|
Jezus Uitgegeven: 20 april 2011 16:22 Laatst gewijzigd: 20 april 2011 16:22
BERLIJN - Een Duitse helpdeskmedewerker die er een gewoonte van had gemaakt gesprekken te beëindigen met de woorden ''Jesus hat Sie lieb'' (Jezus houdt van u), is terecht op staande voet ontslagen. Dat heeft een rechtbank in de deelstaat Noord-Rijnland-Westfalen woensdag bepaald. De diepgelovige telefonist van postorderbedrijf QVC was begin vorig jaar op straat gezet. De 29-jarige man stapte daarop naar de rechtbank, omdat hij vond dat zijn vrijheid van godsdienst en meningsuiting was ingeperkt.
De rechters stelden de man aanvankelijk in het gelijk, maar de werkgever ging met succes in beroep. De rechtbank oordeelde woensdag dat de man niet in gewetensnood zou zijn gekomen als hij zijn vrome afscheidsgroet had
Ik vraag me af: wat vinden jullie hiervan? Mijn mening is dat het niet kan op je werk, niet iedereen zit er op te wachten........geloof blijft een persoonlijke beleving die niets te maken heeft met het werk wat je doet.......je houding kan wel zodanig zijn dat het iets van je christen zijn uitstraalt.............
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op vrijdag 22 april 2011, 21:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THIRZA120
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 18:14
|
|
|
|
personen die mee hopen te gaan;
hannah810, 38 jaar, regio 073, met pleegdochter van 5 madelief 40 jaar trijnie671, 49 jaar, regio 0594 SweetLady, sweet 40, regio 026 maria576 en partner; regio 038 dini968, 52 jaar susannah475, 45 jaar jennifer645 43 jaar regio 345 Erika129 36 jaar regio 0318 Thirza120 (30 jaar), regio 0318
eloy997 45 jaar + zoon 12 en dochter 10 crossroad317 regio 0524 maded 46 jaar regio 0183 jan578 52 jaar regio 0172 Billy701 49 jaar regio 0594 jan935 61 jaar regio 0182
Laatst aangepast door
|
THIRZA120
|
op vrijdag 22 april 2011, 18:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 18:20
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ze is gistermiddag bij de huisarts geweest samen met mijn zus. A.s woensdag wordt ze in het ziekenhuis verwacht dan maken ze eerst een echo aan de hand daarvan als er een tumor te zien is wordt er direct een biopsie gedaan en weten we dezelfde dag nog waar ze aan toe is. Voor mijn moeder m'n zus , broer en hun gezinnen en voor mij een spannende en zware dag. Ik zelf ga mee naar het ziekenhuis, mijn moeder is moedig en sterk en kan het over geven in God's hand. Dat is mooi en rijk. ik zelf vecht er nog mee dat heeft natuurlijk mede te maken met mijn eigen psychische toestand. Maar ook ik weet ons in Gods hand geborgen.
Gr Erika. |
Lieve Erika, ik wens je heel veel sterkte de komende dagen en zal uiteraard voor jullie bidden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 18:22
|
|
|
|
Gr Erika. |
Wie weet valt het allemaal nog wel mee Erika, ook een beetje positief blijven denken hoor!
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op vrijdag 22 april 2011, 21:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 18:26
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik veroordeel het absoluut niet, ik gaf alleen aan dat het mijn ding niet is..... Ik heb ook niets tegen die liedjes, vind het juist heerlijk om daar een avond mee uit mijn dak te gaan, ben recent nog naar de vrienden van Amstel live geweest...... Maar als ik op op dinsdag in de Spits lees dat Syb van der Ploeg een nacht in de cel heeft doorgebracht omdat hij zijn vriendin mishandelde en op donderdag zie ik hem zingen als Jesus.......tja.....maar dat is eigenlijk een detail, het sprak me niet aan...... Ik was donderdagavond in de kerk en daar hebben wij het heilig avondmaal gevierd en ik moet je eerlijk zeggen dat ik daar meer van onder de indruk was........ Maar het is toch goed als er zoveel andere mensen van genoten hebben en er van onder de indruk waren? |
Veroordeelde jouw mening ook niet, hoor Willemijn. Wilde alleen mijn beleving ervan met je delen. Heb het ook gelezen van Syb, is niet zo fraai met je eens maar zijn vriendinnetje is ook geen lieverdje begreep ik, maar dan nog. Ik zat en zit met spit aan huis gekluisterd in mijn vakantieweek en mis daardoor alle diensten die ik wilde volgen....pffffff Het is heel goed dat ieder op zijn/haar eigen wijze deze dagen beleeft dat is mijn stellige overtuiging.
Laatst aangepast door
|
MIEKE364
|
op vrijdag 22 april 2011, 18:33
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 18:37
|
|
|
|
..
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 22 april 2011, 18:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 18:48
|
|
|
|
| DINI968 schreef: | Trek je dan wel even je zwembroek aan???????????? Er kunnen maar opeens dames langskomen die zich aan bepaalde haargroei ergeren Trek wel eerst je sloffen uit en koel maar lekker af in de vijver.  |
nog ff een toevoeging Dini
eh Frank, neem dan gelijk ff pen en papier mee, dan kun je gelijk ff opschrijven waar je pantoffels zijn, hoef je die ook niet meer te zoeken...
Sus, die graag plaagt...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op vrijdag 22 april 2011, 18:48
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 18:55
|
|
|
|
Gr Erika. |
Ik hoop Erika dat je toch een goed paasweekend zult hebben !! En daarna maar afwachten wat woensdag gaat brengen. Ik ga voor jullie bidden... heel veel sterkte !!
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op vrijdag 22 april 2011, 18:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 18:56
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | nog ff een toevoeging Dini
eh Frank, neem dan gelijk ff pen en papier mee, dan kun je gelijk ff opschrijven waar je pantoffels zijn, hoef je die ook niet meer te zoeken...
Sus, die graag plaagt... |
De dames hebben elkaar blijkbaar gevonden. De plagerijen kunnen dus verder gezet worden net zoals op de picknick. Doe maar rustig verder zonder rekening te houden met mijn gevoelige aard...
Baai de wee: mijn pantoffels heb ik op een nacht gevonden. Ze stonden op de droogmachine...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 18:58
|
|
|
|
| THIRZA120 schreef: | personen die mee hopen te gaan;
hannah810, 38 jaar, regio 073, met pleegdochter van 5 madelief 40 jaar trijnie671, 49 jaar, regio 0594 SweetLady, sweet 40, regio 026 maria576 en partner; regio 038 dini968, 52 jaar susannah475, 45 jaar jennifer645 43 jaar regio 345 Erika129 36 jaar regio 0318 Thirza120 (30 jaar), regio 0318
eloy997 45 jaar + zoon 12 en dochter 10 crossroad317 regio 0524 maded 46 jaar regio 0183 jan578 52 jaar regio 0172 Billy701 49 jaar regio 0594 jan935 61 jaar regio 0182 |
Aha...Thirza gaat mee lees ik en spontaan beginnen mijn tanden de wateren...het was wel hele lekker cake...
Begrijp je wat ik bedoel???
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op vrijdag 22 april 2011, 18:59
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 19:01
|
|
|
|
Men is al eeuwen bezig om de waarheid van Gods Woord te ondermijnen... Men tracht Gods Woord, als zijnde de waarheid van de tafel te vegen. De leugen komt in de plaats met als bedoeling Gods Almacht in twijfel te brengen. zo probeert men bijvoorbeeld een evolutietheorie aan de man te brengen, letterlijk omdat het als beperkte mens niet te vatten is dat God in 7 dagen alles voor elkaar krijgt in de schepping. De tegenwoordige mens wil overal bewijzen voor... en zelfs dan !!! zien ze het nog niet. Als men de Heilige Geest heeft ontvangen zie je Gods Woord zoals Hij het heeft bedoeld en dan heb je daar helemaal geen wetenschappelijk stuntwerk voor nodig om te weten wat Hij bedoeld. Dat is nu net "het" geloof. De gehele bijbel is Gods openbaring waar alles om Jezus gaat en niet om onszelf. In alles wat je leest zet je Jezus als rode draad en je zult zien dat er dan praktisch geen misverstanden overblijven... what would Jesus do? Hij leefde en sprak in alles vanuit het Woord, maar lees ook met de juiste hartsinstelling
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 19:03
|
|
|
|
|
Dat vind ik ook wordt er wel een kribbelig van dat er te pas en te onpas word gezegd Jezus houd van jouw.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
|
|
|
|
Ik heb het niet gezien, volgens mij ook niet zo mijn ding...
Maar als ik aan "The Passion" denk, denk ik aan Adrian Snell, die er ooit een CD over gemaakt heeft... ik heb het lang geleden LIVE in Doorn mogen zien en ik was toen al onder de indruk.
Ook denk ik dan aan die film "The Passion" met Joseph Mawle als Jezus (, die veel minder bekend is geworden als "The Passion of the Christ"). Wat een indrukwekkende film was dat...!!
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op vrijdag 22 april 2011, 19:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
|
|
|
Dan heb je zeker een bril nodig.
Maar dan lijk je niet meer op Chat. . Dan ben je een broer van W-tje
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op vrijdag 22 april 2011, 19:05
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 19:06
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Dan heb je zeker een bril nodig.
Maar dan lijk je niet meer op Chat. . Dan ben je een broer van W-tje  |
...maar wat is nu erger eigenlijk??? Ik denk dat ik voortaan maar ga picknicken ergens in Breda...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 19:08
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ze kunnen toch een dinges gebruiken, een vuurmaker... Ik bedoel een aansteker. Ik moest er over nadenken hoe dat alweer heette  |
ge denkt toch niet dat vrouwen ne briquet gebruiken om haar te laten verdwijnen
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|