ChristianMatch

Forum

roddels
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2317 2318 2319 2320 2321 2322 2323 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: woensdag 18 mei 2011, 08:57

MARTIN695 schreef:
Hallo Allemaal

Ik lees hier dat er heel veel geroddelt wordt maar dat gebeurd toch denk ik alleen in de chatroom???
Maar daar kom ik nooit dus ik heb gelukkig geen idee waar het om gaat en dat wil ik eigelijk wel zo houden .
Sjalom.
Martin

Ik denk ook wel dat dit meest in de chatroom is Martin,
heb er zelf nog niet mee te maken gehad,
maar ik kom ook bijna nooit in de chatroom.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: woensdag 18 mei 2011, 09:14

Denk dat we dit onderwerp moeten afsluiten.
Degene die organiseert beslist en als diegene het prima vindt om ex-leden mee te laten gaan, dan moet diegene dat doen. Iedereen heeft voor zichzelf de keuze om wel of niet mee te gaan.

Dus weer on-topic.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 18 mei 2011, 09:25

MARYLIEN613 schreef:
Ik denk ook wel dat dit meest in de chatroom is Martin,
heb er zelf nog niet mee te maken gehad,
maar ik kom ook bijna nooit in de chatroom.

Wel, ik ben al dikwijls in de chatroom geweest en ik heb nog nooit een roddel opgemerkt. Wel zijn er soms discussie onderling tussen de leden die er zijn. Discussie over bepaalde standpunten des levens. Ik denk ook niet dat de chatroom echt het medium is om roddels te verspreiden zoals ik ze al heb meegemaakt. Een privémail of chat al dan niet via msn zijn de meer geijkte kanalen om het één en ander in gang te zetten.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 18 mei 2011, 09:29

Boze smiley ben ik net bijna tegen een slagboom gereden...mijn remmen hebben het begeven. De wagen is nochtans in november APK gekeurd en toen werden er nieuwe remmen geplaatst. Of zeiden ze dat zomaar???
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: woensdag 18 mei 2011, 09:42

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ben ik net bijna tegen een slagboom gereden...mijn remmen hebben het begeven. De wagen is nochtans in november APK gekeurd en toen werden er nieuwe remmen geplaatst. Of zeiden ze dat zomaar???

2 dingen: de APK is een moment-opname. een auto die vandaag (nog) aan de eisen voldoet, kan morgen van ellende uit elkaar vallen (tenzij het een Saab is Clown smiley )

zeer waarschijnlijk hebben 'ze' je in november 'genaasd' met de mededeling dat ze je remmen hebben vernieuwd. ik zou maar eens terug gaan naar de garage en ze de remmen laten demonteren WAAR JIJ BIJ BENT!
als ze namelijk nieuwe remmen (ik neem even aan dat je 'nieuwe remschijven' bedoelt) plaatsen, moeten ze ook de remblokken vervangen, aangezien remblokken en -schijven op elkaar 'inslijten'. in geval van trommelremmen achter (wat tegenwoordig met ABS nauwelijks meer voorkomt) hoeft het niet noodzakelijk te zijn om de remvoeringen te vervangen. wel is het belangrijk dat de remcylindertjes die de remvoeringen tegen de trommels duwen, lekvrij zijn, en dat de remvoeringen droog zijn, anders remt het voor geen meter.

wat natuurlijk ook nog zou kunnen is dat het remsysteem ergens lek is geraakt, en dan helpen nieuwe remmen ook niet erg. (APK is een moment-opname, zoals ik al zei. een plek in je remsysteem die nu doorgebroken is, kon in november nog wel aan de eis voldoen...afgelopen winter heeft dan weinig goeds gedaan voor je auto)
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: woensdag 18 mei 2011, 09:48

DINI968 schreef:
Mogen er trouwens geen bokken tussen zitten?

die worden toch alleen maar geschoten??

Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Duiveltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 18 mei 2011, 09:50

GRIFFIN748 schreef:
2 dingen: de APK is een moment-opname. een auto die vandaag (nog) aan de eisen voldoet, kan morgen van ellende uit elkaar vallen (tenzij het een Saab is Clown smiley )

zeer waarschijnlijk hebben 'ze' je in november 'genaasd' met de mededeling dat ze je remmen hebben vernieuwd. ik zou maar eens terug gaan naar de garage en ze de remmen laten demonteren WAAR JIJ BIJ BENT!
als ze namelijk nieuwe remmen (ik neem even aan dat je 'nieuwe remschijven' bedoelt) plaatsen, moeten ze ook de remblokken vervangen, aangezien remblokken en -schijven op elkaar 'inslijten'. in geval van trommelremmen achter (wat tegenwoordig met ABS nauwelijks meer voorkomt) hoeft het niet noodzakelijk te zijn om de remvoeringen te vervangen. wel is het belangrijk dat de remcylindertjes die de remvoeringen tegen de trommels duwen, lekvrij zijn, en dat de remvoeringen droog zijn, anders remt het voor geen meter.

wat natuurlijk ook nog zou kunnen is dat het remsysteem ergens lek is geraakt, en dan helpen nieuwe remmen ook niet erg. (APK is een moment-opname, zoals ik al zei. een plek in je remsysteem die nu doorgebroken is, kon in november nog wel aan de eis voldoen...afgelopen winter heeft dan weinig goeds gedaan voor je auto)

Ze zeiden me dat ze de remschijven hadden vervangen net voor hij APK onderging. De laatste dagen hoorde ik wel een gekraak telkens ik remde. Als ik aan de rempedaal aankwam kraakte het en hoorde ik tijdens het remmen ook een gepiep. Ik rij niet elke dag met de wagen.

Toen ik net wilde stoppen moest ik de pedaal helemaal indrukken. Er zit ook geen weerstand meer op. Gelukkig was ik zo goed als thuis want ik kwam van Essen, in België.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: woensdag 18 mei 2011, 09:51

e
GRIFFIN748 schreef:

Smiley met dichtgeplakte mond Verraste, verbaasde smiley )

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op woensdag 18 mei 2011, 10:16
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: woensdag 18 mei 2011, 09:59

FRANKT627 schreef:
Ze zeiden me dat ze de remschijven hadden vervangen net voor hij APK onderging. De laatste dagen hoorde ik wel een gekraak telkens ik remde. Als ik aan de rempedaal aankwam kraakte het en hoorde ik tijdens het remmen ook een gepiep. Ik rij niet elke dag met de wagen.

Toen ik net wilde stoppen moest ik de pedaal helemaal indrukken. Er zit ook geen weerstand meer op. Gelukkig was ik zo goed als thuis want ik kwam van Essen, in België.

'pedaal helemaal indrukken' klinkt als een lek in je systeem. je remsysteem werkt op een vacuüm, dat wordt verzorgd door je motor (daarom heb je ook een 'hard' pedaal als je motor uitstaat). nieuwe remschijven moeten nu nog te zien kunnen zijn, zelfs als je er weinig mee rijdt (vliegroest op de schijf, maar dat is er na een paar keer remmen van af). ik gok dat je ergens een lek in je systeem hebt. het beste kan je dat zien door het niveau van je remvloeistof in het remvloeistoftankje (onder je motorkap, aan de kant van de bestuurder, zo dicht mogelijk bij de voorruit) te kontroleren. staat dat op minimum (of lager), heb je een lek, en moeten er leidingen vervangen worden (plm. €5 de meter). afhankelijk van lengte van de leidingreparatie (en arbeidsloon à 60 euro p/u) en leeftijd van de auto is het wel of niet verstandig dit te (laten) doen.

Laatst aangepast door
GRIFFIN748
op woensdag 18 mei 2011, 10:01
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: woensdag 18 mei 2011, 10:28

GRIFFIN748 schreef:
'pedaal helemaal indrukken' klinkt als een lek in je systeem. je remsysteem werkt op een vacuüm, dat wordt verzorgd door je motor (daarom heb je ook een 'hard' pedaal als je motor uitstaat). nieuwe remschijven moeten nu nog te zien kunnen zijn, zelfs als je er weinig mee rijdt (vliegroest op de schijf, maar dat is er na een paar keer remmen van af). ik gok dat je ergens een lek in je systeem hebt. het beste kan je dat zien door het niveau van je remvloeistof in het remvloeistoftankje (onder je motorkap, aan de kant van de bestuurder, zo dicht mogelijk bij de voorruit) te kontroleren. staat dat op minimum (of lager), heb je een lek, en moeten er leidingen vervangen worden (plm. €5 de meter). afhankelijk van lengte van de leidingreparatie (en arbeidsloon à 60 euro p/u) en leeftijd van de auto is het wel of niet verstandig dit te (laten) doen.

Nou Griffin gelijk een vraag over de remmen ... mijn caddy heeft de laatste dagen last van dat het rempedaal veel harder aanvoelt en pas bij het tweede keer intrappen reageert hij normaal. Tevens hoor je iets van wat lucht ontsnappen. Remmen doet hij nog wel gelukkig. Enig idee?
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: woensdag 18 mei 2011, 11:00

LEONARD480 schreef:
Nou Griffin gelijk een vraag over de remmen ... mijn caddy heeft de laatste dagen last van dat het rempedaal veel harder aanvoelt en pas bij het tweede keer intrappen reageert hij normaal. Tevens hoor je iets van wat lucht ontsnappen. Remmen doet hij nog wel gelukkig. Enig idee?

kan van alles zijn. van een loszittend vacuümslangetje via slijtende remblokken tot ...vul maar in. maar 'normaal' is het niet. ik denk dat het verstandig is om even bij een VW-boer of 'blanco' (maar wel BOVAG) garage langs te rijden.
Naar boven

Auteur Bericht
MAUREEN217

BerichtGeplaatst: woensdag 18 mei 2011, 11:21

Marielene , jij begrijpt mij. Dank je wel. En Chat, ik heb het al eerder gezegd je hebt gelijk, maar wat mijn kinderen betreft, ik heb voor hun geen geheimen, voor mijn kinderen ben ik een open boek, dit heb ik bewust gedaan om hun te leren dat dit niet normaal is. En dat hun lichaam kostbaar is en zij de baas zijn over hun lichaam. Ik kan er nu vrij over praten zonder wrok gevoelens, ik heb ieder mens lief met de liefde die God in mij geplande heeft. Dit heeft mij heel sterk gemaakt. Alles wat negatief gebeurd in mijn leven , probeer ik hetpositieve uit te halen, ik ben zoals ik be, heb voor geen mens geheimen. Wat ik heb meegemaakt kan voor een ander tot bmoedeging werken. Ik ka mensen, die in zo'n situatie zitten beter begrijpen waar zij doorheen gaan, en ook gerichter voor hun bidden. Ieder mens die mij pijn doet of heeft gedaan dank ik, want zij aken mij sterker, en krachtiger, ik leer er steeds beter mee omgaan, de liefde, waar ik steeds op terugkomt, is onze sterkste wapen die wij hebben ontvangen, en daar moeten wij mee werken, daar zit alles in. Amen.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 18 mei 2011, 11:55

ik mis "muisje" voor het "weerbericht der boskabouters!!" Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 18 mei 2011, 12:07

HANNAH810 schreef:
ik mis "muisje" voor het "weerbericht der boskabouters!!" Huilende smiley, smiley in tranen

Ja, muischje muis ... jammer dat ze ff rust neemt .... Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 18 mei 2011, 12:21

MAJARO438 schreef:
Hmmm, zoals iemand ooit al eens zei:
"strik je veters eens" schat

Kussende smiley majaro

Ja ja, ik loop naast mijn schoenen, ik weet het Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 18 mei 2011, 12:24

MARTIN695 schreef:
Hallo Allemaal

Ik lees hier dat er heel veel geroddelt wordt maar dat gebeurd toch denk ik alleen in de chatroom???
Maar daar kom ik nooit dus ik heb gelukkig geen idee waar het om gaat en dat wil ik eigelijk wel zo houden .
Sjalom.
Martin
Dat is een misverstand Martin. In de chatbox wordt haast niet over een ander geroddeld. Dit omdat dat ook openbaar is. Het vindt plaats achter de schermen, waarin men onderling elkaar opfokt om negatief over een ander te denken of te spreken.
Naar boven

Auteur Bericht
ERNSTJAN522

BerichtGeplaatst: woensdag 18 mei 2011, 12:33

LIAANTJE026 schreef:
[color=blue ]Ik woon zelf in Dedemsvaart maar kan geen auto rijden, wat is handig? En vanaf waar zou me kunnen oppikken, misschien dat de bus tot daar een optie is ( mits er 1 rijd op 2e pinkerdag)?
groetekus,Liane[/color]
Ehm, 2e pinksterdag is maandag 13 juni.
Dat is dus ruim 2 weken later Gefrustreerde smiley

@visje
Ik sport nu ook met die knie en heb daar regelmatig met de wandelclub 10 kilometer en meer gelopen in zowel mooi als slechter weer.
Goede schoenen zullen mij zeker helpen en die zal ik dan ook wel dragen met dat mulle zand, daar.
Maar wat betreft de kilometers: de meeste stemmen gelden! Clown smiley
PS gaat je zoontje ook gezellig mee?

Laatst aangepast door
ERNSTJAN522
op woensdag 18 mei 2011, 12:39
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 18 mei 2011, 12:58

[quote=HANNAH810]we willen dus op zaterdag 21 mei voor de zesde keer gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur.
bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad.

je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan.
om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond half acht.

ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....

willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!

mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)

een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.

even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt;
- er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is.
- van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten.
- er worden geen pannenkoeken aan de zwijnen gevoerd.

ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........

personen die mee hopen te gaan;

hannah810, 38 jaar, regio 073, met pleegdochter van 5
madelief 40 jaar
trijnie671, 49 jaar, regio 0594
SweetLady, sweet 40, regio 026
maria576 en partner; regio 038
dini968, 52 jaar
susannah475, 45 jaar
jennifer645 43 jaar regio 345
Angelique327, 50 jaar
Thirza120 (30 jaar), regio 0318
Samen585, regio 0182, met 2 kids
Nicolette592, 55 jaar
Jasmein464, 50 jaar, regio 078

eloy997 45 jaar + zoon 12 en dochter 10
crossroad317 regio 0524, met M438
maded 46 jaar regio 0183
jan578 52 jaar regio 0172
Billy701 49 jaar regio 0594
jan935 61 jaar regio 0182
visser278 43 jaar regio 113
searching 40 jaar regio 0182 (oud-lid)
Ton818 65 jaar, regio 010 (onder voorbehoud)
Pimpernel828, 44 jaar, regio 030
Frankt627, 47 jaar
Positivo022, 45 jaar

and up !! Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: woensdag 18 mei 2011, 13:43

Mooiste moment, dat ik op Schiphol samen met mijn zus mijn oudste broer heb opgehaald, die is voor een dag of 10 in NL Lachende smiley
Alvast heel gezellig daar koffie gedronken...
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: woensdag 18 mei 2011, 13:47

GRIFFIN748 schreef:
niets menselijks is de christen vreemd, blijkt wel weer.

Het is ook heel christelijk om menselijke fouten te herstellen, zodat vergeving en een nieuwe start mogelijk is.

Thomas, christelijk is juist menselijk.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 18 mei 2011, 19:36
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: woensdag 18 mei 2011, 13:57

Hallo allemaal!

Lisa en ik vonden het wel weer eens tijd worden voor een gezellig uitje.

Wie gaat er mee op vrijdag 17 juni? Eten en daarna wat drinken in Groningen.
Om 19 uur eten bij Spring's aan de Grote Markt en daarna zien we wel waar we terecht komen...

Let op! De datum is anders dan in het topic aangegeven. Er was op de 3e al iets anders gepland...)

Hieronder de lijst van aanwezigen (vul maar aan!):
Lisa610
Jasmyn704
Billy701 (o.v.)
Chatuliem619
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: woensdag 18 mei 2011, 14:01

MARYLIEN613 schreef:
Chat, je mag gerust zijn, je bent een normale ouder hoor!
Ik herken mezelf heel goed in je verhaal.

Mijn zoon is 28 en gaat in augustus met zijn vriendin hun gekochte huisje intrekken.
We hebben altijd een hele goede band gehad, en ergens nog wel maar toch is het anders.
Vroeger kon hij zo gezellig bij mij komen zitten, nam zelf ook initiatieven om samen eens iets te ondernemen, vertelde veel, ik was een deel van zijn leven.
Stilletjes aan is dit veranderd, vooral sedert hij bij zijn vriendin is veranderde dit. Ik weet dat zij mij veel te bemoederend en beschermend vindt, en soms doet het mij wel pijn omdat ik voel dat ik maar niet meer deel mag uitmaken tot op een bepaald punt.
Hij vertelt niet veel meer, werkt laat, gaat dan in zijn huis werken, bij zijn vriendin, gaat bij vrienden enz. Soms denk ik dat hij bewust weinig thuis is omdat ik eraan zou wennen.
Maar het went niet echt, ik vind het moeilijk om zo op afstand gehouden te worden. Als ik denk aan augustus komen de waterlanders vlugger boven dan ik het besef.
Ik weet dat het de normale gang van het leven is, het zou onnatuurlijk en niet gezond zijn moest hij bij zijn moeder blijven wonen, maar ik heb het soms moeilijk. Ben soms bang dat ik hem aan het verliezen ben.
Ik bid er veel voor dat ook onze band mag goed blijven,
ik let erop mij niet te moeien en respect te tonen voor hun leven,
maar in mijn hart ween ik soms voor die kloof die er stilletjes ingeslopen is.

En toch ben ik heel dankbaar dat ik zijn moeder mag zijn en vooral dat hij gezond is!

Herkenbaar, Marylien!
Naar boven

Auteur Bericht
INEZ910

BerichtGeplaatst: woensdag 18 mei 2011, 14:55

HANNAH810 schreef:
inez; ergert u niet, verwonder u slechts........... Knipoog smiley

Ha ha, is goed, is ook beter voor mijn bloeddruk tenslotte.. Knipoog smiley
Ja oké, back on topic.. het is me te ver weg anders ging ik mee!! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
INEZ910

BerichtGeplaatst: woensdag 18 mei 2011, 15:06

Uw kinderen zijn uw kinderen niet, ze zijn de zonen en dochters van 's levens hunkering naar zichzelf
Zij komen door u maar ze zijn niet van u, en hoewel ze bij u zijn behoren zij u niet toe.

Gij zijt de boog waarmee uw kinderen als pijlen het leven in worden geschoten. De boogschutter ziet het doel op het pad van de oneindigheid en spant u met al zijn kracht opdat zijn pijlen gezwind en ver vliegen. Laat het spannen door de boogschutter u tot vreugde zijn.

Twee citaten uit: de profeet van Kahlil Gibran.

Mijn kinderen zijn de deur nog niet uit, volgend jaar wordt er wel examen gedaan en een verdere studie gekozen ..en zo hoort het ook.
Kinderen horen uit te vliegen, hun eigen leven te gaan leiden. En ik vind het geweldig dat mee te mogen maken.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 18 mei 2011, 15:30

INEZ910 schreef:
Zie reactie Hannah op een zelfde soort opmerking bij de picknick.
Wat staat er op een cm ban: gij zult niet mee gaan met uitjes?? gij zult nooit meer ergens komen?? de doodstraf??
Wat een gezeur zeg, bah!! Gefrustreerde smiley
Hoi Inez, leuke reactie, maar ik denk dat je het punt mist. Het is aan de organisator zelf om te kiezen of hij oud leden meeneemt. Je mag iemand er echter wel op wijzen waarom zo weinig mensen zich aanmelden.
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: woensdag 18 mei 2011, 15:31

wat ìk me dan weer afvraag:

als je toch niet meegaat, waarom maak je je er dan zo druk over?

en nu weer als den drommel on-topic:

de 25e juni kan ik niet.

iets met verjaardag, of zo

Laatst aangepast door
GRIFFIN748
op woensdag 18 mei 2011, 15:34
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: woensdag 18 mei 2011, 16:18

@ Visje, mijn voorkeur gaat ook uit naar de lange route, maar ik denk dat het goed is om dat ter plekke te beslissen.
Beslissen we voor de korte route dan zouden sommigen deze 2x kunnen lopen Knipoog smiley(in tegenstelde richting b.v.) heb je toch een lange gedaan Lachende smiley

@ ErnstJan, ik hoop dat het met je knie alweer beter gaat zodat je in elk geval mee kunt.

Laatst aangepast door
IMKE917
op woensdag 18 mei 2011, 16:20
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: woensdag 18 mei 2011, 16:18

als er ook maar 1 druppel rioolwater in mijn glas water zit gooi ik het hele glas weg. en in dit geval is het zo erg geworden, dat het goede niet opweegt tegen de schade van de slechte elementen.
Dus in dit geval gooi ik wel het kind met het badwater weg.

*
reactie van de redactie:

Dank u voor de persoonlijke reactie.

Dat had ik niet verwacht met toch nog zoveel leden. Dat kan ik dan wel weer waarderen.

Ik snap dat u geen tijd heeft voor theologische discussie`s, maar nog wel even een korte inhoudelijke reactie van mijn kant:

Dat jullie bruggen pogen te bouwen snap ik, paulus deed dat ook, maar liet niks weg en vertelde altijd het hele evangelie. Zaken als de ellendige staat van de mens (vijand van God sinds de val en vervloeking van aarde en mensheid), zonde, hel, het kruis en de noodzaak tot bekering en wedergeboorte, zie ik steeds minder terug in de visie en EO progamma`s.

U wilt de weg gaan van minder weerstand zegt u, maar blijft het (hele) evangelie niet stuitend (dwaasheid en aanstoot (1 kor) voor de mensen?

Over welk evangelie heeft u het dan en over welke Jezus? (bij bij the passion)

Waak AUB dat u niet zoals de NCRV eindigd, die ook zeer Bijbels begonnen, maar langzaam door concessies steeds meer afgleden.

Hartelijke groet,

David Busscher.

Beste David,

Dank dat je ons niet laat raden naar de redenen van je opzegging. Dan zouden we er niets mee kunnen. Nu kunnen we in ieder geval nog even reageren.

Je vindt dat de EO steeds wereldser wordt. Die ervaring heb ik niet, maar ik kan me best voorstellen dat bepaalde programma's dat beeld bij je oproepen. We maken programma's voor Nederland, we willen veel mensen daarmee bereiken. Dat kan alleen als je laagdrempelig wil zijn. The Passion is daarbij een goed voorbeeld. Je noemt het einde ervan een open einde, maar ik vond het juist een heel mooi einde. Pasen, de opstanding, zat er voluit in. Maar het werd zo gebracht dat mensen er nieuwsgierig naar worden. Dat is ook wel de kunst. Duw je mensen een waarheid door de strot, of durf je het even te laten bij een iets abstractere weergave die minder weerstand oproept, maar die wel iets losmaakt. Nieuwsgierigheid, verlangen. Je kunt voor beide strategieen kiezen. Als EO kiezen we voor de laatste. Maar dat wil nog niet zeggen dat we dus water bij de wijn doen. Het gaat ons onverminderd om de verkondiging van het evangelie van Jezus Christus.

Blijf ons kritisch volgen, wie weet heroverweeg je je beslissing nog eens.

Met vriendelijke groet,
Arie Kok

Evangelische Omroep
Hoofdredacteur Visie

Laatst aangepast door
DAVID923
op donderdag 19 mei 2011, 19:30
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: woensdag 18 mei 2011, 16:21

ow, je moet onder aan beginnen, de bovenste is mijn reactie op meneer Kok.

disclaimer:

en ja normaal post ik die dingen niet, zoals bij mijn vorige quote, maar dit was een algemeen antwoord aan een lid, en er staat niks persoonlijks over de persoon in.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 18 mei 2011, 16:47

LISA610 schreef:
Hallo allemaal!

Lisa en ik vonden het wel weer eens tijd worden voor een gezellig uitje.

Wie gaat er mee op vrijdag 17 juni? Eten en daarna wat drinken in Groningen.
Om 19 uur eten bij Spring's aan de Grote Markt en daarna zien we wel waar we terecht komen...

Let op! De datum is anders dan in het topic aangegeven. Er was op de 3e al iets anders gepland...)

Hieronder de lijst van aanwezigen (vul maar aan!):
Lisa610
Jasmyn704
Billy701 (o.v.)
Chatuliem619
Crossroad317
Naar boven

ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2317 2318 2319 2320 2321 2322 2323 ... 6194 Volgende
Pagina 2320 van 6194