ChristianMatch

Forum

uitje in Groningen - vr 3 juni
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2326 2327 2328 2329 2330 2331 2332 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 20:14

.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op vrijdag 20 mei 2011, 20:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 20:16

HANNAH810 schreef:
gewoon even de huisarts bellen voor een hoesprikkel-dempertje, suus?

(ik heb het ook (gehad) en met een week of acht wordt het minder hoor; geen nood!! Clown smiley )

Dank je voor de tip Hannah, las het eigenlijk te laat, maar heb er toch nog werk van gemaakt/ kunnen maken...
En nu maar hopen op herstel... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERNSTJAN522

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 20:30

VISJE125 schreef:
Ik hoop dat het net zulk weer is als vandaag. Wat zijn we toch weer verwend met dit weer Heeeeeeeeerlijk Verliefde smiley
Inderdaad, helaas is het weer niet zo ver te voorspellen.
Volgens mij liepen wij met de wandelclub altijd vanaf Woody's (eindpunt voor koffie/warme chocomel met eventueel iets lekkers) Kwijlende smiley
Tussentijds kun je net zo vaak van route wisselen als je maar wilt. Wij liepen er meestal een anderhalf a twee uur dus dat zal wel ruim 10 kilometer zijn... De tijd vliegt met onderling kwebbelen). Ik zal nog ff checken hoe het voor mij zit met vervoer, want ik heb die zondag ook nog beamerdienst en dan wordt 14:00 wat krapjes...
Maar misschien kan ik dan ook wel een lift krijgen van Hengelo richting die kant.... Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 20:33

WILLEMIJN232 schreef:
Het is en blijft heel persoonlijk dat ben ik met je eens, maar ik denk wel dat er in sommige kringen weleens makkelijk gedacht wordt over vergeven.....
Ik heb jaren geleden eens het voorval meegemaakt dat ik in een zusterhuis woonde en een mooie gouden ketting kwijt was. Die had buiten de financiéle waarde ook een enorme emotionele waarde want hij was van mijn moeder geweest. Hele huis op de kop maar nergens de ketting te vinden......ik was er echt verdrietig en naar van.....
Krijg ik een aantal jaren later een brief thuis van een medebewoonster van dat huis met het verhaal dat zij die ketting had gestolen en ingeruild bij de juwelier want zij had dat geld nodig gehad! En nu was zij in de Heer en had vergeving gevraagd dus dat was ok en of ik haar dan ook maar even wilde vergeven!Dan was haar hart weer schoon van zonden! Zo stond het er.....en als ik dat niet wilde werd het mijn probleem maar had zij het losgelaten!
En dit bedoel ik nu, soms kom je er niet mee weg......bij mij niet in ieder geval......ik hoop dat zij het een plekje heeft gegeven en dat heb ik ook......maar dat is een ander verhaal.....

Hoewel het in dit topic gaat over "kreet van de week" Knipoog smiley wil ik hier graag ook iets over zeggen.
Voor mij betekent vergeven dat je niet in wrok blijft hangen maar verder gaat met je leven. Dat betekent dus bijv. in jouw voorbeeld Willemijn dat je het nog altijd heel verdrietig kan vinden dat je die ketting kwijt bent, maar niet van alles gaat beramen om -nu je er achter bent gekomen dat die medebewoonster het gestolen had- haar het leven zuur te maken.

Ik vind dat die medebewoonster zich het er wel erg gemakkelijk vanaf maakt en voor mij stelt het weinig voor als iemand niet beseft hoezeer het jou pijn en verdriet gedaan heeft. Maar zolang de ander dit niet beseft of gewoonweg niet doorheeft wat het met jouw gedaan heeft, hoef je hier dankzij de vergeving niet aan vast te zitten.

De onrechtvaardigheid die aan de situatie kleeft kan je dankzij vergeving (waar een ander helemaal niks van hoeft te weten zelfs) loslaten, omdat je weet dat God een ieder verantwoordelijk houdt voor iemands daden. Daardoor kun je verder met je leven en ik denk dat God ons daarvoor vergeving geleerd heeft, opdat wij verder kunnen met ons leven en niet altijd maar vast zitten aan een ander, waarvan bijv. niet duidelijk is of en wanneer deze ooit zal beseffen wat het met jou gedaan heeft.
Naar boven

Auteur Bericht
GERARD658

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 20:41

http://www.youtube.com/watch?v=vntAKXIuRUI

even lekker ontspannen
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 20:42

SUSANNAH475 schreef:
Hoewel het in dit topic gaat over "kreet van de week" Knipoog smiley wil ik hier graag ook iets over zeggen.
Voor mij betekent vergeven dat je niet in wrok blijft hangen maar verder gaat met je leven. Dat betekent dus bijv. in jouw voorbeeld Willemijn dat je het nog altijd heel verdrietig kan vinden dat je die ketting kwijt bent, maar niet van alles gaat beramen om -nu je er achter bent gekomen dat die medebewoonster het gestolen had- haar het leven zuur te maken.

Ik vind dat die medebewoonster zich het er wel erg gemakkelijk vanaf maakt en voor mij stelt het weinig voor als iemand niet beseft hoezeer het jou pijn en verdriet gedaan heeft. Maar zolang de ander dit niet beseft of gewoonweg niet doorheeft wat het met jouw gedaan heeft, hoef je hier dankzij de vergeving niet aan vast te zitten.

De onrechtvaardigheid die aan de situatie kleeft kan je dankzij vergeving (waar een ander helemaal niks van hoeft te weten zelfs) loslaten, omdat je weet dat God een ieder verantwoordelijk houdt voor iemands daden. Daardoor kun je verder met je leven en ik denk dat God ons daarvoor vergeving geleerd heeft, opdat wij verder kunnen met ons leven en niet altijd maar vast zitten aan een ander, waarvan bijv. niet duidelijk is of en wanneer deze ooit zal beseffen wat het met jou gedaan heeft.

Ik bedoel alleen met dit verhaal aan te geven dat zaken wel eens wat gecompliceerder liggen dan het zo op het eerste gezicht lijkt....Het is al lang geleden en ik heb daar geen wrok meer over, zou ook niet best zijn, en het is zoals het is...maar zij heeft mij wel iets afgenomen met een hoge gevoelswaarde.........en dat is en blijft erg jammer......
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 20:46

.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op vrijdag 20 mei 2011, 20:48
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 20:49

HANNAH810 schreef:
kijk; eindelijk iemand die WEET dat ik gelijk heb.......(uche uche)

kijk maar op anwb route planner, visser; je bent echt heen en weer naar groningen binnen de acht uur, hoor!
precies op tijd om 's morgens je wekker uit te drukken. Engeltje smiley
Het verschil is dat het mij nooit heeft weerhouden om een uitje te bezoeken. Het ligt aan je instelling. Mensen uit het buitenland lachen je uit als je dit ver noemt, en mijns inziens hebben ze gelijk...
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 20:51

tuurlijk hebben ze gelijk!! wat is ruim zeven uur nou........niks toch???
Smiley met dichtgeplakte mond Geschokte, onthutste smiley

(ga asjeblieft niet vragen waarom ik niet naar groningen kom.... Coole smiley met zonnebril )
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 20:52

WILLEMIJN232 schreef:
Ik bedoel alleen met dit verhaal aan te geven dat zaken wel eens wat gecompliceerder liggen dan het zo op het eerste gezicht lijkt....Het is al lang geleden en ik heb daar geen wrok meer over, zou ook niet best zijn, en het is zoals het is...maar zij heeft mij wel iets afgenomen met een hoge gevoelswaarde.........en dat is en blijft erg jammer......

idd. Dat krijg je niet meer terug en dat is heel verdrietig...
Naar boven

Auteur Bericht
ELOY997

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 20:58

Zomer,???

Nog maar een maandje en dan heet het weer zomer te zijn,
en het is nu al zulk mooi weer.!

Ik zit in mijn tuin, wat tot bezinning te komen.
Mijn tuin heeft de laatste jaren een hoop achterstallig onderehoud opgelopen.
Maar de rozen zijn onverbitterd,
in een week tijd zijn zeker honderd knoppen tot volle bloei gekomen,
Ik heb ze lange tijd geen aandacht gegeven,
toch is het alsof ze uitnodigend zeggen willen,"we zijn er nog, ... kom!!!"

Een duif zit op een tak te stralen in de zon,
ik denk dat hij al die tijd al mijn gedachte lezen kon

Een hommel zoemt voor me langs, hij heeft de roos begrepen.
hij gaat van bloem tot bloem. waar hij zich aan de overvloed te goed kan doen.
Twee musjes spartelen om het hardst aan de rand van de vijver,
een libelle ziet het aan maar snapt die drukte niet,
Zij is meer bedacht dat er een kikker op haar wacht

Ik zit en laat me door de zon verwarmen,
de duif kijkt me goedkeurend aan,
een gevoel van vrede komt over me, ... kom!!!

Morgen belooft weer zo'n mooie dag te worden,
echt zo'n dag om lekker aan de slag te gaan.

Maar niet voor mij,
want ik ga naar de PICKNICK
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 21:00

INEZ910 schreef:

He Inez. Voor jou is t gewoon een thuiswedstrijd. Dus ga je ook mee?
Zet je naam dan ook ff op de lijst Knipoog smiley

Laatst aangepast door
LISA610
op vrijdag 20 mei 2011, 21:14
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 21:01

HANNAH810 schreef:

(ga asjeblieft niet vragen waarom ik niet naar groningen kom.... Coole smiley met zonnebril )

Nou nu het duidelijk is dat Groningen voor sommige mensen ver rijden is.... back on topic:

Lisa en ik vonden het wel weer eens tijd worden voor een gezellig uitje.

Wie gaat er mee op vrijdag 17 juni? Eten en daarna wat drinken in Groningen.
Om 19 uur eten bij Spring's aan de Grote Markt en daarna zien we wel waar we terecht komen...

Let op! De datum is anders dan in het topic aangegeven. Er was op de 3e al iets anders gepland...)

Hieronder de lijst van aanwezigen (vul maar aan!):
Lisa610
Jasmyn704
Billy701 (o.v.)
Chatuliem619
Crossroad317
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 21:02

Helaas, ben d'r niet bij morgen. Maar ik wens jullie wel een hele fijne middag en avond. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 21:07

HANNAH810 schreef:

Ik probeer alleen maar aan te geven, dat er zo vaak gezeurd wordt dat Groningen zo ver is, terwijl men er zo gemakkelijk van uit gaat dat noorderlingen deze afstand overbruggen. Ede Groningen lijkt wel twee keer zo ver als Groningen Ede. En daar word ik een beetje flauw van.
Utrecht is voor Limburgers ook twee uur, maar ik heb geen Limburger horen klagen over de afstand...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 21:16

VISSER278 schreef:
Echt waar Frank????? Heeft ie dat echt gezegd?
Weet jij een manier zodat ik ik die uitzending ook kan beluisteren?
Alvast bedankt. Lachende smiley

Boze smiley jamaar, ik hoor of lees hier geen reactie van jou op het intervieuw van je zoon. Heb je trouwens wel geluisterd?
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 21:21

naar aanleiding wat Willemijn hierboven schreef stel ik mij meer en meer vragen omtrent dit forum.

Ik heb zo al de indruk dat dit forum door een paar enkelingen geregeerd wordt, en dat je zo maar niet in de groep toegelaten wordt als men je niet moet.
Dit is "mijn" persoonlijke ervaring,........heb inderdaad het gevoel genegeerd te worden...wou dit al langer eens aankaarten maar zonder directe aanleiding bleef ik maar in afwachtende houding,
er zijn leden op wie je soms negatief maar ook soms positief reageert maar die je geen letter gunnen als reactie, leden die je gewoon de zin om hier langer actief te blijven ontnemen.

is dit dan de typische nederlandse mentaliteit? of is het toeval?

sommige oprechte gelovigen doen zelfs bij mij vraagtekens rijzen........van naastenliefde (houdt ook soms wel aandacht, vriendelijkheid, begrip, tegemoetkoming enz in) is hier soms weinig te merken!

Laat mij uitdrukkelijk zeggen dat ik hierbij NIET doel op "Lisa, Hannah, Willemijn, Imke,"
sommigen mailen me om me een gelukkige verjaardag te wensen, vraag me af of dit misschien zelfs niet mag via forum?

mijn abonnement loopt tot in augustus, maar als mijn aanwezigheid hier maar zo geduld wordt, denk ik dat ik het hierbij ga laten.
Ik ben toch wat ontgoocheld in CM forum.

Over de roddels wist ik eigenlijk niets af, dit zal misschien het voordelige gevolg zijn van weinig contacten!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 21:41

http://youtu.be/5QAgX_VysK4
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 22:04

MARYLIEN613 schreef:
naar aanleiding wat Willemijn hierboven schreef stel ik mij meer en meer vragen omtrent dit forum.

Ik heb zo al de indruk dat dit forum door een paar enkelingen geregeerd wordt, en dat je zo maar niet in de groep toegelaten wordt als men je niet moet.
Dit is "mijn" persoonlijke ervaring,........heb inderdaad het gevoel genegeerd te worden...wou dit al langer eens aankaarten maar zonder directe aanleiding bleef ik maar in afwachtende houding,
er zijn leden op wie je soms negatief maar ook soms positief reageert maar die je geen letter gunnen als reactie, leden die je gewoon de zin om hier langer actief te blijven ontnemen.

is dit dan de typische nederlandse mentaliteit? of is het toeval?

sommige oprechte gelovigen doen zelfs bij mij vraagtekens rijzen........van naastenliefde (houdt ook soms wel aandacht, vriendelijkheid, begrip, tegemoetkoming enz in) is hier soms weinig te merken!

Laat mij uitdrukkelijk zeggen dat ik hierbij NIET doel op "Lisa, Hannah, Willemijn, Imke,"
sommigen mailen me om me een gelukkige verjaardag te wensen, vraag me af of dit misschien zelfs niet mag via forum?

mijn abonnement loopt tot in augustus, maar als mijn aanwezigheid hier maar zo geduld wordt, denk ik dat ik het hierbij ga laten.
Ik ben toch wat ontgoocheld in CM forum.

Over de roddels wist ik eigenlijk niets af, dit zal misschien het voordelige gevolg zijn van weinig contacten!

Ik wil toch ff reageren op de zin die ik ff vetgedrukt heb... wat is er mis met mailen als iemand jarig is ?
Soms vermeld ik het niet op het forum, maar wens ik iemand pv een gezellige verjaardag, t'is maar net wat je voorkeur is.
Soms vind ik gewoon dat een privémail persoonlijker is, en bovendien vind ik het niet altijd wat om voor een verjaardag altijd maar een felicitatie op het forum te schrijven.
Ik snap niet zo goed waarom je hier een probleem inziet...

Verder denk ik dat het de bedoeling is dat C.M. niet voor een bepaalde groep is, maar dat iedereen (die aan een aantal basisregels voldoet, zoals de waarheid spreken) welkom is.
Er zijn wel een aantal die elkaar via LIVE kontakten kennen van bijv. een C.M. uitje, maar ook hier zijn nieuwe leden altijd welkom volgens mij...
Naar boven

Auteur Bericht
GERARD658

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 22:09

http://www.youtube.com/watch?v=VaTERxV47Mg
Naar boven

Auteur Bericht
SOFIE807

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 22:13

[quote=SUSANNAH475][color=8B0000]Ik wil toch ff reageren op de zin die ik ff vetgedrukt heb... wat is er mis met mailen als iemand jarig is ?

Kan ik alleen maar mee instemmen Susannah , ik mail ook regelmatig met een verjaardag ... heb ook nooit gedacht dat het verkeerd zou geïnterpreteerd worden ... is dan in ieder geval nooit mijn bedoeling ... Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 22:13

VISSER278 schreef:
Wouw Martin....dat klinkt heftig.
Volgens mij heb jij gewoon een olifantenhuid.
Als ik zelf eens met mn vinger aan het stopcontact zit heb ik al een half uur last van naschokken. Lachende smiley

Maar heel veel sterkte met het missen van je auto ....'k zou zeggen : zoek een alternatief...taxichauffeuse bijvoorbeeld????

Hallo Visser

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik helemaal niets gevoeld heb maar ik denk ook niet dat het een hoop amperre.s waren anders stop je van zelf al wel met roken hahaha.
Ja ik moet inderdaad opzoek naar een chauffeuse hahaha maar ik heb vanmorgen toch wel even stiekum met mn auto moeten rijden maar het is natuurlijk wel heel link want als dat ding nog eens afgaat op de dag dan moet je zeker niet achter het stuur zitten want ik denk dan dat je gebit spontaan uit je mond scvhiet hahaha.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 22:15

ELOY997 schreef:
Zomer,???

Nog maar een maandje en dan heet het weer zomer te zijn,
en het is nu al zulk mooi weer.!

Ik zit in mijn tuin, wat tot bezinning te komen.
Mijn tuin heeft de laatste jaren een hoop achterstallig onderehoud opgelopen.
Maar de rozen zijn onverbitterd,
in een week tijd zijn zeker honderd knoppen tot volle bloei gekomen,
Ik heb ze lange tijd geen aandacht gegeven,
toch is het alsof ze uitnodigend zeggen willen,"we zijn er nog, ... kom!!!"

Een duif zit op een tak te stralen in de zon,
ik denk dat hij al die tijd al mijn gedachte lezen kon

Een hommel zoemt voor me langs, hij heeft de roos begrepen.
hij gaat van bloem tot bloem. waar hij zich aan de overvloed te goed kan doen.
Twee musjes spartelen om het hardst aan de rand van de vijver,
een libelle ziet het aan maar snapt die drukte niet,
Zij is meer bedacht dat er een kikker op haar wacht

Ik zit en laat me door de zon verwarmen,
de duif kijkt me goedkeurend aan,
een gevoel van vrede komt over me, ... kom!!!

Morgen belooft weer zo'n mooie dag te worden,
echt zo'n dag om lekker aan de slag te gaan.

Maar niet voor mij,
want ik ga naar de PICKNICK

Ik vraag me ineens af of dieren ook verkouden worden... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 22:16

http://youtu.be/noj3wBk77t8
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 22:18

SUSANNAH475 schreef:
Ik wil toch ff reageren op de zin die ik ff vetgedrukt heb... wat is er mis met mailen als iemand jarig is ?
Soms vermeld ik het niet op het forum, maar wens ik iemand pv een gezellige verjaardag, t'is maar net wat je voorkeur is.
Soms vind ik gewoon dat een privémail persoonlijker is, en bovendien vind ik het niet altijd wat om voor een verjaardag altijd maar een felicitatie op het forum te schrijven.
Ik snap niet zo goed waarom je hier een probleem inziet...

Verder denk ik dat het de bedoeling is dat C.M. niet voor een bepaalde groep is, maar dat iedereen (die aan een aantal basisregels voldoet, zoals de waarheid spreken) welkom is.
Er zijn wel een aantal die elkaar via LIVE kontakten kennen van bijv. een C.M. uitje, maar ook hier zijn nieuwe leden altijd welkom volgens mij...

Uiteraard mag dit via mail, heb me verkeerd uitgedrukt als dit negatief blijkt.

Verder denk ik wel aan de basisregels voldaan te hebben zoals eerlijk en oprecht zijn, doch kan mij niet ontdoen van het gevoel dat het forum "zijn" leden heeft en dat anderen weinig van tel zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 22:30

Dan maar ontopic! Wat denk je dat je met je opzegging van je lidmaatschap bereikt David? De reden waarom je hebt hebt gedaan weet ik, maar zal de EO er iets meedoen?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 22:30

[quote=SOFIE807]

Volgens mij is het verhaal van Marylien wel wat meer dan alleen de mail met haar verjaardag? Of zie ik het verkeerd? Ook een optie hoor
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 22:33

AREND003 schreef:
Dan maar ontopic! Wat denk je dat je met je opzegging van je lidmaatschap bereikt David? De reden waarom je hebt hebt gedaan weet ik, maar zal de EO er iets meedoen?

Wie weet wordt hij die ene druppel op de gloeiende plaat die er nu net voor zorgt dat de plaat afkoelt Clown smiley

(Welkom terug trouwens Arend)
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 22:34

MARYLIEN613 schreef:

Verder denk ik wel aan de basisregels voldaan te hebben zoals eerlijk en oprecht zijn, doch kan mij niet ontdoen van het gevoel dat het forum "zijn" leden heeft en dat anderen weinig van tel zijn.

Wel Marylien, eerlijk gezegd heb ik dat gevoel ook weleens..of ik op het verkeerde feestje ben.. Smiley die vol vragen zit
Er zijn er natuurlijk die elkaar ontmoet hebben en chatten in de chatbox...
en toch...

Maar om zo'n mail naar iemand toe te sturen en hem eigenlijk daarmee het naar de picknick gaan bij voorbaat al onmogelijk te maken door hem het plezier te misgunnen? erg fraai van die persoon..

En het lijkt wel een déja vu..was er ook niet zo iets gaande met een etentje een tijdje terug?

Kunnen sommige personen zich wellicht een beetje volwassener en respectvoller gedragen? Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 22:35

MARYLIEN613 schreef:

Het forum heeft meer dan 2000 leden Marylien maar ik begrijp wat je bedoelde hoor. Het zijn inderdaad meestal dezelfde mensen die je hier ziet. Helaas kunnen we niemand dwingen om deel te nemen aan het schrijven op het forum.

Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2326 2327 2328 2329 2330 2331 2332 ... 6194 Volgende
Pagina 2329 van 6194