ChristianMatch

Forum

christen houding ?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2341 2342 2343 2344 2345 2346 2347 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 26 mei 2011, 01:18

LISA610 schreef:
Wanneer is er volgens jou sprake van een bewuste keuze Leonard? Denk je niet dat er heel wat aan vooraf gaat als iemand er bewust voor kiest om uit het leven te stappen? Over het algemeen is dat het gevolg van ondragelijk lijden en/of een uitzichtloze situatie. Ik meen dan ook dat je met deze opmerking veel te kort door de bocht gaat.

Zo denk ik er ook over. Er kan bij sommige mensen een heel groot en intens verlangen zijn om naar Hem toe te gaan. Toch wordt er op die mensen zodanig ingepraat en worden ze beladen met schuldgevoelens want de 'achterblijvers' hebben dan heel veel verdriet en dergelijke zaken meer. Het zou ook een laffe daad zijn, wordt veelal gezegd. Terwijl ik denk dat het veel moed vraagt. De mens met het doodsverlangen blijft dan in de kou staan. En als dat verlangen heel groot en oprecht is mag je er een hoop therapeuten tegenaan gooien zonder dat het iets zal bij dragen aan de levenskwaliteit van diegene die de 'laffe' daad wil stellen. Het tegendeel zal eerder waar zijn.

Zo moet ik denken aan de woorden van Paulus.

"...het uur van mijn heengaan is nabij. Ik heb de goede strijd gestreden,
de wedloop voleind, het geloof bewaard. Nu wacht mij de krans der gerechtigheid..."
2 Timoteüs 4,6-8

Laatst aangepast door
FRANKT627
op donderdag 26 mei 2011, 01:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 26 mei 2011, 01:33

WILLEMIJN232 schreef:
In ieder geval Uit een Dodenhuis........en nog wel enkele boeken waarvan ik nu even (het is al laat...) de titel niet paraat heb....
Als ik het goed heb is de goede man beschuldigd van hoogveraad toen hij nog vrij jong was en voor een executiepeleton gezet, een spelletje van de machthebbers want hij mocht toch in leven blijven maar is nooit meer dezelfde geweest als voor die tijd......
Maar dit is de versie "üit mijn hoofd"........
Dus geen wonder dat de goede man dingen zegt zoals Mario citeert.....

Ik heb ooit eens geprobeerd om 'De gebroeders Karamazov' te lezen maar het vlotte niet. Het is niet echt het soort boeken waar ik van hou. Meer dan 900 bladzijde is ook wel een beetje te veel.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 26 mei 2011, 06:18

VISSER278 schreef:
Dat houdt wel in dat er al heeeel veel W-tjes zijn, Frank.Meer dan 50% Clown smiley

Geschokte, onthutste smiley heeeel veel W-tjes??? Je weet, Visser, er is maar één de beste. Eigenlijk is 1 W-tje al meer dan genoeg Knipoog smiley
Ik doe het toch maar niet want heb je die stapel pannekoeken gezien? Dat krijg ik dus nooit op. Ook dat steeds veranderen van tafel zou niets voor mij zijn.

Ik ben toch eens benieuwd wie er allemaal gaat en of er bekenden (van het forum, chatbox, de pn of andere uitjes) bij zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: donderdag 26 mei 2011, 08:56

FRANKT627 schreef:
Zo denk ik er ook over. Er kan bij sommige mensen een heel groot en intens verlangen zijn om naar Hem toe te gaan. Toch wordt er op die mensen zodanig ingepraat en worden ze beladen met schuldgevoelens want de 'achterblijvers' hebben dan heel veel verdriet en dergelijke zaken meer. Het zou ook een laffe daad zijn, wordt veelal gezegd. Terwijl ik denk dat het veel moed vraagt. De mens met het doodsverlangen blijft dan in de kou staan. En als dat verlangen heel groot en oprecht is mag je er een hoop therapeuten tegenaan gooien zonder dat het iets zal bij dragen aan de levenskwaliteit van diegene die de 'laffe' daad wil stellen. Het tegendeel zal eerder waar zijn.

Zo moet ik denken aan de woorden van Paulus.

"...het uur van mijn heengaan is nabij. Ik heb de goede strijd gestreden,
de wedloop voleind, het geloof bewaard. Nu wacht mij de krans der gerechtigheid..."
2 Timoteüs 4,6-8

Hoi Frank,

Zo zet je de woorden van Paulus bij een onderwerp over zelfdoding, zodat het net lijkt of Paulus dit zou vóóstaan.

Paulus heeft - om Jezus' wil - veel strijd gestreden..
Ná zijn bekering heeft hij aan den lijve én geestelijk veel pijn geleden om Christus...

Hij is door anderen gedood en heeft niet zichzelf het leven genomen.

http://www.bijbelseplaatsen.nl/onderwerpen/P/Paulus%20leven%20en%20werk/219/

Het ergste is dat je niet weet wanneer een ander in dat zwarte gat terecht komt, wat de aanleiding ertoe is.
In het begin van dit topic heb ik al geschreven dat de vrouw die ooit een poging tot zelfmoord deed, dat ook juist zó omschreven heeft en nu ook zegt dat het nooit Gods wil kan zijn.

Daarbij geloof ik ook dat het een gevolg is van de gebrokenheid van deze wereld..we gaan allemaal voor onszelf en de naaste is soms zo ver weg.
zo haast niet te bereiken omdat we allemaal zelf zo druk zijn.

En dan zie je het als gevolg van een zware depressie en/of traumatische ervaring(en) soms allemaal niet meer zitten en dit wordt een last die op een bepaald moment zo zwaar is dat je er niet meer uitkomt en slechts nog dit zwarte gat ziet.

Deze jonge vrouw geeft nu workshops over stervensbegeleiding..heel zwaar voor haar, vertelde ze, maar ook zo mooi, omdat ze zo vanuit haar eigen ervaring anderen tot steun kan zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 26 mei 2011, 09:13

frank haalt een andere tekst aan, maar ik denk dat de wens om dit leven te verlaten wel degelijk speelde; niet vanuit een gevoel van het leven te zwaar vinden, maar wel een verlangen om de eeuwige rust binnen te gaan;
hij zegt immers ook;
ik wenste wel ontbonden, en met Christus te zijn.
daar zit toch een groot stuk verlangen in.

zelf heb ik dat niet; maar ieder mens heeft een eigen karakter;
ik zie nog zoveel op deze aarde, waar ik een steentje aan bij zou willen dragen;
er is nog zoveel te doen; nog zoveel mensen die Hem niet kennen!
zoveel nood; zoveel verdriet; zoveel pijn!

dus ik doe wat mijn hand vind om te doen; en als de Heere Jezus me roept, vertrouw ik erop dat Hij iemand anders de "werkjes" wel over laat nemen.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: donderdag 26 mei 2011, 11:58

SUSANNAH475 schreef:
Ik dacht bij die opmerking (van Leonard) dat als je zoiets schrijft je m.i. je niet kunt inleven in de situatie van een ander... in elk geval niet weet waar je over praat.

Soms verbazen mij bepaalde opmerkingen echt die hier op het forum worden geschreven... al kan ik me dan wel weer erg vinden in deze mooie aanvulling van Lisa.

Ter aanvulling Suus, begrijp ik eerlijk gezegd dat je schrijft dat m.n. het inleven in een ander persoon in mijn bijdrage ontbreekt. Lees jij wat anders dan ik bedoel. Stel toch heel duidelijk dat een mens per definitie nooit over zijn of haar einde mag beslissen en ja er zijn situaties die kunnen verklaren, waarom mensen kiezen voor suïcide in een moment die ik inderdaad misschien nooit zal begrijpen. Wil toch ook stellen dat het niet mijn taak is om te veroordelen en wij als taak als gemeente van Christus is om zoveel als in je vermogen ligt de ander te helpen.

Laatst aangepast door
LEONARD480
op donderdag 26 mei 2011, 11:59
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: donderdag 26 mei 2011, 12:08

JASMYN704 schreef:
Ik heb mijn reactie niet geschreven om te shockeren of medelijden op te wekken o.i.d. En ik wil ook duidelijk zijn in het feit dat er ook moeders zijn die helaas zo met hun kinderen omgaan.
Wat ik met mijn reactie duidelijk wil maken, is dat wij het belang van ons kind voorop moeten hebben staan. En ook het vertrouwen in onze Goede Vader is belangrijk!

Mooie aanvulling Yasmyn.

Daarbij heb ik geen recht van spreken, gezien ik niet over die ervaring kan meepraten. Probeer althans daarin wel te verplaatsen en heb tevens veel respect voor moeders/vaders, die een kind zoveel mogelijk alleen opvoeden.

Laatst aangepast door
LEONARD480
op donderdag 26 mei 2011, 12:17
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: donderdag 26 mei 2011, 16:29

HANNAH810 schreef:
dat is prachtig; want ik lees hier niets over berisping, dogmatiek en buitensluiting.......... Lachende smiley met blinkend witte tanden
we zijn het eens met elkaar; top!!

Het 1 sluit het ander niet uit. Pastoraal verantwoord en vanuit liefde, maar dat doet niks af aan de teksten en Bijbelse principes van vermaning en uitsluiting.
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003

BerichtGeplaatst: donderdag 26 mei 2011, 16:37

Als ik heel eerlijk ben, dan heb ik meer spijt van de dingen die ik niet gedaan heb! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
INKTVIS960

BerichtGeplaatst: donderdag 26 mei 2011, 17:15

Een bloem kan van een grote schoonheid zijn,
niet door een mens te evenaren.
Want zij is puur, geen kwaad of achterklap,
kunnen haar wezen komen bezwaren.

Slechts de schoonheid is haar toegewijd,
één dag, twee dagen.....niet veel meer.
Niet eens een ademtocht in loop der tijd,
alleen te zijn voor deze éne keer.

De bloem is weldra uitgebloeid,
de kleur gaat over in het zwart.
Haar geur is reeds verloren.
geborgen in een eenzaam smart.

Een tijdsmoment gedragen in haar kleur,
toonde ons de schoonheid van weleer.
En weerspiegelt het onherroepelijke tot inkeer.

Laatst aangepast door
INKTVIS960
op donderdag 26 mei 2011, 17:15
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 26 mei 2011, 17:33

MARIAN519 schreef:
Mij ook Susannah en ik ben blij dat jij heel duidelijk aangegeven hebt dat het niet de borderliner is of de psychoot..die een poging tot zelfmoord doet..het zijn gewone mensen net als jij en ik..ze zijn alleen zo eenzaam..kunnen het leven soms niet aan, door allerlei oorzaken...

En of je als christen zelfmoord kan/mag plegen?
Als mens mag je denk niet je eigen leven doden of dodelijk gevaar opzoeken..degene die zelfmoord wil plegen kiest er op een bepaalde manier ook niet voor..op een gegeven moment is er gewoon nog maar één manier van leven..en dat is doodgaan..rust...
Dat eerste weerspreek ik. Het overgrote deel van de mensen dat zelfmoord pleegt, lijdt aan een psychische aandoening. Dat maakt de discussie zuiverder vind ik. Een redelijk normaal denkend en functionerend mens doet dat niet zo snel. Het gaat ook in tegen de overlevingsdrift die bij de mens heel sterk aanwezig is. Wat betreft de houding van de kerk, vind ik dat je iemand door depressie overmand niet kunt aanrekenen dat ze zelfmoord plegen.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 26 mei 2011, 17:34
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 26 mei 2011, 17:42

HENKWAL969 schreef:
Met dit laatste kan ik het niet eens zijn.
In mijn kennissenkring verkeren een aantal mensen, die talen gestudeerd hebben. Waaronder ook de oude talen. (Een doctor, een doctorandus en vertalers van Wycliff).
De betekenis van de teksten en vertalingen zijn een aanname. Sommige dingen zijn inderdaad goed te vertalen en andere zijn slechts bij benadering te vertalen, of om dat men niet weet, of omdat onze taal er geen woord voor heeft.
In de NBG zijn zelfs dingen weggelaten, omdat men er geen raad mee wist. Het woord 'sela', of op andere plaatsen de letters aan het begin of einde van een vers.
De kennis over de talen van de Bijbel is heel goed hoor. En de Bijbel geeft wel eens moeilijkheden met de vertaling, maar dan heb je het meer over specifieke woorden die geen duidelijke tegenhanger hebben in het NL.
HENKWAL969 schreef:
Kijk anders maar eens in de achterkamer van degenen die de Schriften in de grondtekst lezen. Een en al discussie. Waarom zijn er anders zoveel verschillen tussen de verschillende vertalingen??
De Staten Vertaling en de King James gelden als de vertalingen die het dichts bij de grondtekst staan. Echter de taal waarin ze geschreven zijn, is dusdanig verouderd nederlands, dat we deze vertaling niet fatsoenlijk meer kunnen lezen, want dan gaan we ook weer dingen aannemen.
Doe ik regelmatig Henk en iedere keer schijnt de theologie een heel belangrijke rol te spelen in de verschillende vertalingen.
HENKWAL969 schreef:
Ik geloof dat we voorzichtig moeten zijn met nemen van stellingen.
De Bijbel, het Woord van God kunnen we alleen begrijpen onder leiding van de Heilige Geest.
Dat spreekt voor zich, helaas schijnen mensen hun eigen theorieën in veel gevallen belangrijker te vinden dan het simpele luisteren naar Gods Woord.
HENKWAL969 schreef:
Bovendien gaan de meeste discussies over onderwerpen die niets met onze redding te maken hebben of met Gods beloften.
Of de gemeente wel of niet voor de Grote Verdrukking zal worden opgenomen. Wel of geen gat tussen het eeste en tweede vers de Bijbel.
Deze dingen hebben niets met het Evangelie te maken en leiden meestal alleen tot ruzies. En deze ruzies zijn geen getuigens naar de ongelovingen toe.
Ook daar heb je een punt, ik heb je hier al een duidelijk voorbeeld van gegeven.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: donderdag 26 mei 2011, 18:20

Quote:
Doe ik regelmatig Henk en iedere keer schijnt de theologie een heel belangrijke rol te spelen in de verschillende vertalingen.

klopt als een bus......
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 26 mei 2011, 18:27

Kunstgebit sterft uit in Nederland
Amsterdam Steeds meer Nederlanders worden oud met hun eigen gebit, waardoor het kunstgebit langzaam maar zeker uitsterft. In 1990 had 24 procent van de bevolking geen eigen tanden meer. In 2009 was dat percentage teruggelopen naar 12 procent. Deze daling begint al bij de leeftijdsgroep van 45 tot 65 jaar: daar daalde het percentage kunstgebitdragers van 37 procent naar 12. Bij de 65-plussers daalde dat van 70 naar 41. Dit blijkt uit cijfers van de Nederlandse Maatschappij tot Bevordering der Tandheelkunde (NMT).

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 26 mei 2011, 19:16
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 26 mei 2011, 18:30

Priester: De wereld vergaat later dit jaar
REKENFOUT

Oakland Harold Camping, de Amerikaanse priester die voorspelde dat dewereld 21mei zou vergaan, heeft gezegd zich vergist te hebben. In plaats van 21mei zal de wereld op 21 oktober eindigen.
Camping, volgens wie tweehonderd miljoen christenen afgelopen zaterdag ten hemel zouden stijgen, was volgens eigen zeggen zo kapot van zijn abusievelijke voorspelling dat hij en zijn vrouw afgelopen weekend hun toevlucht zochten in een motel. Zijn organisatie, Family Radio International, spendeerde de afgelopen
weken miljoenen euro’s om zijn boodschap te verspreiden.
Een deel van dit geld was afkomstig van Campings volgelingen. Met meer dan vijfduizend reclameborden en twintig voertuigen probeerde hij mensen binnen en buiten deVerenigde Staten ervan te doordringen dat het einde nabij was.
Maar Camping is niet de enige die teleurgesteld is. Jeff Hopkins, een van zijn volgelingen, reed de afgelopen tijd elke dag twee keer van Long Island naar New York, een trip van 160 kilometer. Op zijn auto was een verlichte versie van Campings boodschap te lezen, en elke trip kosttemeer dan tien euro aan benzine. "Ik ben
bespot en uitgescholden", zei Hopkins. "Ik heb de aanwijzingen
opgevolgd de ik via de Bijbel heb ontvangen, en er is niks gebeurd. Het is als een klap in het gezicht." In een verklaring zei Camping maandag dat hij een vergissing heeft gemaakt. De voorspelde datum van 21 meiwas niet de letterlijke, maar een spirituele Dag des Oordeels. Camping lijkt niet van planomin de aanloop naar 21oktoberwederom groot uit te pakken.De aarde wordt volgens Camping over vijf maanden vernietigd.
Maar aangezien God zaterdag al heeft geoordeeld, heeft het geen zin mensen nog langer te waarschuwen. In plaats van voorspellingen zal Campings mediabedrijf tot 21 oktober de normale christelijke programmering hervatten.
Het is niet de eerste keer dat Camping het einde van de wereld voorspelde. Hij had eerder voorzien dat de wereld in 1994 zou eindigen, maar zei later dat die voorspelling gebaseerd was op een rekenfout. "Josh Ocasion, de man die de autocue bedient tijdens de liveuitzendingen van Camping, geloofde niet dat de voorspelling zou uitkomen. "Ik dacht dat hij wat menselijk fatsoen zou tonen bij het erkennen van zijn fout", zei Ocasion. "Maar dat is niet wat we gezien hebben." (AP)

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 26 mei 2011, 19:17
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: donderdag 26 mei 2011, 18:32

MARIAN519 schreef:
En of je als christen zelfmoord kan/mag plegen?
Als mens mag je denk niet je eigen leven doden of dodelijk gevaar opzoeken..degene die zelfmoord wil plegen kiest er op een bepaalde manier ook niet voor..op een gegeven moment is er gewoon nog maar één manier van leven..en dat is doodgaan..rust...

zo zie ik het ook Marian,
ik denk dat een mens soms gewoon niet meer kan, dat het geen kwestie meer is om je eigen leven te doden of niet, maar dat je op een bepaald moment zo diep, moe, uitgeput, uitzichtloos, verdrietig en eenzaam bent dat je niet anders meer kan.
Het is ook delicaat om hierover te oordelen,
soms zeg ik wel eens dat het een laffe daad is, dat ze niet gedacht hebben op wie achterblijft,
maar soms denk ik ook dat men heel dapper moet zijn om zoiets te kunnen!
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: donderdag 26 mei 2011, 18:46

CHATULIEM619 schreef:
Dat eerste weerspreek ik. Het overgrote deel van de mensen dat zelfmoord pleegt, lijdt aan een psychische aandoening. Dat maakt de discussie zuiverder vind ik. Een redelijk normaal denkend en functionerend mens doet dat niet zo snel. Het gaat ook in tegen de overlevingsdrift die bij de mens heel sterk aanwezig is.
Hierbij heb ik mijn bedenkingen Chat, heb jammer genoeg al te vaak gehoord van suicides waarbij soms heel duidelijk was bij anamnese dat er geen psychische aandoening aanwezig was,
dat mensen met een psychische aandoening makkelijker overgaan tot suicide kan ik wel aannemen,
ik vrees echter dat de maatschappij en de wereld bij velen de druk zo hoog legt dat psychische aandoeningen en gevolgen zoals suicide niet uitblijven.

Wat betreft de houding van de kerk, vind ik dat je iemand door depressie overmand niet kunt aanrekenen dat ze zelfmoord plegen.
Met je laatste uitspraak getuig je van menselijkheid en respect voor je medemens naast een gelovig leven met God, en dit kan ik alleen maar toejuichen. Maar ik had niet anders verwacht!

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op donderdag 26 mei 2011, 18:47
Naar boven

Auteur Bericht
ERNSTJAN522

BerichtGeplaatst: donderdag 26 mei 2011, 19:21

ff weer een beetje on topic.

Het gaat heel goed met mijn knie!
Ik verwacht zondag om 13:49 op het station te Holten aan te komen.
Wie is daar dan ook, om me eventueel op te halen? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIMPERNEL883

BerichtGeplaatst: donderdag 26 mei 2011, 20:05

[qu
ote=PIMPERNEL883]

ja ja daar ben ik weer , om de strandwandeling onder de aandacht
te brengen. er zijn er nog steeds veel te weinig.
op dit moment gaan we maar met drie mannen , kan ook gezellig
zijn , maar een grotere groep is veel gezelliger, dus kom op
wandelaars.
Naar boven

Auteur Bericht
PIMPERNEL883

BerichtGeplaatst: donderdag 26 mei 2011, 20:08

PIMPERNEL883 schreef:
[qu
ote=PIMPERNEL883]

ja ja daar ben ik weer , om de strandwandeling onder de aandacht
te brengen. er zijn er nog steeds veel te weinig.
op dit moment gaan we maar met drie mannen , kan ook gezellig
zijn , maar een grotere groep is veel gezelliger, dus kom op
wandelaars.

dus die mee gaan zijn : henkwal 969
jan 935
pimpernel 883
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: donderdag 26 mei 2011, 20:31

CHATULIEM619 schreef:
Dat eerste weerspreek ik. Het overgrote deel van de mensen dat zelfmoord pleegt, lijdt aan een psychische aandoening. Dat maakt de discussie zuiverder vind ik. Een redelijk normaal denkend en functionerend mens doet dat niet zo snel. Het gaat ook in tegen de overlevingsdrift die bij de mens heel sterk aanwezig is. Wat betreft de houding van de kerk, vind ik dat je iemand door depressie overmand niet kunt aanrekenen dat ze zelfmoord plegen.

Volgens mij noemde jij eerder alleen psychoses en borderliners... Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 26 mei 2011, 20:32

SUSANNAH475 schreef:
Volgens mij noemde jij eerder alleen psychoses en borderliners... Gefrustreerde smiley
Ik citeer Lisa in dit verband...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: donderdag 26 mei 2011, 20:40

LEONARD480 schreef:
Ter aanvulling Suus, begrijp ik eerlijk gezegd dat je schrijft dat m.n. het inleven in een ander persoon in mijn bijdrage ontbreekt. Lees jij wat anders dan ik bedoel. Stel toch heel duidelijk dat een mens per definitie nooit over zijn of haar einde mag beslissen en ja er zijn situaties die kunnen verklaren, waarom mensen kiezen voor suïcide in een moment die ik inderdaad misschien nooit zal begrijpen. Wil toch ook stellen dat het niet mijn taak is om te veroordelen en wij als taak als gemeente van Christus is om zoveel als in je vermogen ligt de ander te helpen.

En dat bepaal jij voor een ander ? Twijfelende smiley
Dan denk ik Leonard, je weet niet waar je over praat... vind dat echt een te kort door de bocht reactie.
Dat laatste wat je schrijft vind ik wel goed, maar (een ander helpen,) dat zou vanzelfsprekend moeten zijn en dat is het bijna niet meer...
Ik hoop dat er meer hulp komt en vooral betere hulp voor mensen die aan zelfdoding denken.
Als mensen ergens naar toe kunnen met hun verhaal en daadwerkelijk hulp krijgen met hun leven weer op orde te krijgen is dat een eerste stap naar herstel...

Wij roepen hier met z'n allen dat het niet mag... ik vraag me dan af... hoe kan je dat zeggen als je zelf niet weet hoe het voelt ?
En ga niet zeggen dat God het niet wil, God wil zoveel dingen niet die we ook regelmatig doen... en nog iets... zelfdoding heeft bijna altijd te maken met de gebrokenheid van deze wereld... en de gebrokenheid is volgens mij ook niet iets wat God wil.... ik denk dat iemand die aan zelfdoding denkt het liever ook anders zou zien, maar geen mogelijkheden meer ziet om door te kunnen... ik vind dat we dan open moeten staan mochten we zelf ooit met zo'n persoon in aanraking komen. Dat getuigt m.i. van meer liefde dan zeggen dat je iemand niet veroordeelt maar ondertussen wel met het vingertje staat om te zeggen dat het niet kan...

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op donderdag 26 mei 2011, 20:50
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 26 mei 2011, 20:45

Donderdag 26 mei, Jes. 41: 8-13; Hand in hand.

Israël kan geen kant meer op. Angstig kijkt het om zich heen. Wat moet dat worden? Hoe zal dat gaan. Maar dan – een stem. Wees niet bang Israël, vrees niet, Ik ben met u! God laat Zijn volk niet los. Hij heeft Abraham gehaald uit een uithoek van de wereld, uit Ur, daar ver weg in het oosten. Hij heeft Israël uitgekozen om Zijn volk te zijn, een licht in de wereld, een banier voor de natiën. Denk maar niet zo angstig om je heen. Ik help je. Ik ondersteun je met Mijn rechterhand. Ik grijp jouw rechterhand vast.
Israëls hand. Israëls rechterhand. De rechterhand is de hand die het werk doet de hand die kracht geeft, de hand waarmee je schrijft, als je niet links bent. De rechterhand, dat is de hand waarin de kracht van je lichaam wordt bewaard. Je wapen, waarmee je je verdedigen kunt. Die hand, die rechterhand pakt God vast. Hij ondersteunt met Zijn rechterhand Israëls rechterhand. Je ziet het voor je: God en Israël, hand in hand. Israël zal nieuwe kracht ontvangen. De vijand zal niets kunnen beginnen. Gods rechterhand is hoogverheven, des Heren rechterhand is sterk!
Hand in hand. Soms weet je niet hoe het verder moet. Soms ben je te zwak om nog een hand uit te steken. Soms ben je verlamd, van schrik, van pijn, van angst. Soms wordt het leven je bij de handen afgebroken. Maar zie, dan is daar, juist in de beklimming van de ballingschap, een hand! Gods rechterhand doet dingen, Gods rechterhand heeft grote kracht!
Naar boven

Auteur Bericht
REBECCAH006

BerichtGeplaatst: donderdag 26 mei 2011, 21:16

ERNSTJAN522 schreef:
ff weer een beetje on topic.

Het gaat heel goed met mijn knie!
Ik verwacht zondag om 13:49 op het station te Holten aan te komen.
Wie is daar dan ook, om me eventueel op te halen? Clown smiley

Wie weet is Siem wel zo gallant of doet die dat alleen voor vrouwen
Smiley die vol vragen zit of The Saint met zijn fiets....... Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEVIDBR254

BerichtGeplaatst: donderdag 26 mei 2011, 21:26

wat vind ik leuk...

Van mijn dagje genieten ,niet te veel verplicht worden door veel dingen ,buiten wandelen ,goeie gesprekken ,houd van eenvoudige mensen maar ik kan ook goed overweg met mensen die echte denkers zijn...

Ik ben vrij snel tevreden maar soms houd ik ook wel eens van iets extra.

kortom een levensgenieter die van de mensen om zich heen geniet.
Naar boven

Auteur Bericht
LEVIDBR254

BerichtGeplaatst: donderdag 26 mei 2011, 21:27

de moment dat ik thuis kom

=> mijn vrouwtje een kusje en knuffel geven en ze bedanken voor wat ze die dag voor me heeft gedaan :)
Naar boven

Auteur Bericht
LIAANTJE026

BerichtGeplaatst: donderdag 26 mei 2011, 21:29

Wat lees ik op de site van buienradar:

Zondag kans op neerslag 20%....mwoah....17 tot 20 graden...perfect wandelweer toch??
Naar boven

Auteur Bericht
LEVIDBR254

BerichtGeplaatst: donderdag 26 mei 2011, 21:58

DAVID923 schreef:
Hallo,

Bij dezen wil ik mijn lidmaatschap van de E.O en de visie opzeggen.

De reden is dat ik de laatse jaren de E.O heb zien afglijden van een omroep die Christus en het evangelie centraal had staan, tot een wereldse ''klantgerichte'' omroep.

Uitzendingen als Gordon zoekt God riepen al frustraties op, over hoe de drempel steeds lager werd, ook de hoe de visie en EO steeds wereldser werd.

De laatste druppel was de uitvoering van de passion, waar nogmaals de oecumenische drang TEN KOSTE van het evangelie ging. Het ergste was nog hoe de opstanding werd gebagatelliseerd en er een open einde werd gesuggereerd (en dan heb ik het niet eens over het feit dat de presentator van de jakhalsen het woord ''fucking'' gebruikte).

openb 3;

15 Ik weet uw werken, dat gij noch koud zijt, noch heet. Waart gij maar koud of heet! 16 Zo dan, omdat gij lauw zijt en noch heet, noch koud, zal Ik u uit mijn mond spuwen.

*

David Busscher.

*

Zijn er anderen die er ook zo overdenken?
Heb een poos getwijfeld omdat ik wel de ontwikkelingen wil volgen, maar denk dat dit het beste is, wel er geen deel aan hebben en mede schuldig zijn als ik voor de Heer sta.

Beste David,

Ik geloof dat elke organzatie/kerk/gemeente zijn doel heeft en ook zijn negatieve en positieve. Zelfs in de extreme zaken als het katholieke geloof zijn er dingen die goed en slecht zijn.

Ik denk dat je hier je houvast vooral moet vastgrijpen.Kritiek op orangizatie's kan maar in beperkte mate. Het is gods bedoeling niet om ons de organizatie's van anderen te beoordelen. Ik geloof dat god zijn invloed heeft door al die zaken al vind je ze persoonlijk niet goed.

De essentie is dat gods woord centraal komt te staan al is het dat er oculte prulletjes komen bij kijken. Als dat ze stimuleert om de bijbel te lezen dan sta ik daarachter.

Ook moet elke mens doen wat ie zelf gelooft voor de rest moeten wij getuigen van wat wij geloven en ons verre van het oordeel houden zo zullen wij ook dan niet geoordeelt worden.

Groetjes en gods zegen!
Naar boven

Auteur Bericht
TRIJNIE671

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 00:02

Hey Mary gefeliciteerd meid Kussende smiley een hele fijne dag toegewenst , en Gods zegen voor het nieuwe levensjaar .

liefs Kussende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2341 2342 2343 2344 2345 2346 2347 ... 6194 Volgende
Pagina 2344 van 6194