ChristianMatch

Forum

jaartelling in de Bijbel
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2506 2507 2508 2509 2510 2511 2512 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 17 juli 2011, 19:11

gaat goed he?? lekker offtopic gaan! Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IESJE369

BerichtGeplaatst: zondag 17 juli 2011, 19:11

"Hier heb ik geen woorden voor."
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zondag 17 juli 2011, 19:12

LIAANTJE026 schreef:
Na het grootste gedeelte gelezen te hebben wil ik ook nog even wat kwijt.
Door omstandigheden heb ik mijn rijbewijs ook niet ( ben inmiddels wel met lessen begonnen) en woon in een dorpje waar zondag de bus al nauwelijks rijd.
Als er dan bijvoorbeeld een uitje is in een plaats 3 dorpen verder kan ik er al niet komen...ja op de fiets waar ik dan een halve dag over zou doen.

Maar met mijn OV kortingskaart kom ik wel en heel eind ( zolang het maar niet op zondag is) en ben ik al meerdere keren naar de andere kant van het land geweest met openbaar vervoer.

Waar een wil is = een weg denk ik dan toch maar, je moet er alleen wel wat moeite voor doen...toch??

Je kunt em ook omdraaien he... een goede relatie is noodzakelijk voor autobezit. Maar zolang die relatie er niet is, kom je met een OV-chipkaart er wellicht ook... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 17 juli 2011, 19:17

HERMAN388 schreef:
Dan heb je niet goed begrepen.
Jezus zegt inderdaad Ik ben de Weg.......
Weet je dat Jezus de Goede Herder is? Hij roept jou, hoort je Zijn stem?
Weet je dat wij geestelijke schapen zijn? Volgt Hem!
Zo nee, dan belanden we op de brede weg, dan dwalen we als schapen zonder Herder. Daarom moeten we Hem volgen door de werking van de Heilige Geest door middel van Gods Woord.

Ben nu benieuwd wat jij lopen op de brede weg vind? Als je de platen van vroeger bekijkt zag je op de brede weg de bios, de bank van lening, feestjes........tegenwoordig gaat dat goed samen met het christelijk geloof heb ik het idee, dus wat is dan de brede en wat is dan de smalle weg?
Naar boven

Auteur Bericht
LIAANTJE026

BerichtGeplaatst: zondag 17 juli 2011, 19:17

Zo kun je het idd ook zien Lisa, we komen er wel...fietsend, met Ov of auto... Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: zondag 17 juli 2011, 19:33

LANGSKOMEN hebben we weinig aan, he
Knipoog smiley

Hannah, wat heb je nou toch met jouw door mij tijdens jouw vakantie bijgehouden lijssie gedaan? Wat een rommeltje!
(en ja, het is correct nederlands, en voila: er is geen woord Frans bij Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt )

Laatst aangepast door
GRIFFIN748
op zondag 17 juli 2011, 20:47
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zondag 17 juli 2011, 20:02

HERMAN388 schreef:
Er zitten wel 2 soorten volken in de kerk.
Na Zijn wederkomst van Jezus Christus, (wie weet wanneer Hij komt?) gaan de goddelozen en rechtvaardigen scheiden.
De dag des Heeren komt als een dief in de nacht, we weten nooit wanneer Hij komt. Rekensommetje heeft geen zin.
Daarna spreekt de oordeel van God uit, ben je al bereid om Hem te ontmoeten?
We moeten wel elke dag vergeving vragen en bekering tot God, dat gebeurt niet 1 keer in je leven.
Verschillende kerken hebben eigen regels hoe een kind van God zal worden. Is dat geen gevaar?
Hier is geen blijvende stad, het is voor de tijd.Straks komt de nieuwe hemel en de niewe aarde waar de gerechtigheid woont.

Na de wederkomst van Jezus Christus is er geen smalle en brede weg meer ...
Ieder mens die geboren wordt, staat op de brede weg ... Je krijgt, door het Volbrachte Werk van Jezus Christus, de kans om Hem aan te nemen als je persoonlijke Verlosser, Redder en Zaligmaker. Als je dit doet loop je met Hem op de smalle weg, dit is de weg naar God de Vader. Jezus Christus is de enige deur (eng is de poort) die tot God de Vader leidt.
Na de wederkomst van Jezus Christus, is het Genade tijdperk voorbij.
De mensen die achterblijven, zullen een geest van dwaling over zich krijgen waardoor het zeer moeilijk zal zijn om nog in God te geloven. Zeven jaar zal satan heerser zijn over deze aarde, voor de mensen die dan geloven (zij die het merkteken van het beest niet dragen), het is wel mogelijk, zal er alleen maar vervolging en dood zijn. Hun geloof in God zal dan hun behoud zijn, niet het volbrachte werk van Jezus Christus ... dit is te vergelijken met de oudtestamentische gelovigen ...
Na de zeven jaar, waarin satan heerser zal zijn, zal er een strijd zijn tussen "goed en kwaad" waarnaar satan voor 1000 zal worden gebonden (om samen met het beest en valse profeet in de diepte geworpen te worden) ... na die duizend jaar moet satan nog voor een korte tijd worden losgelaten, en ook nu zal satan overheden en machten verleiden tot strijd. Over de gehele breedte van de aarde zullen ze optrekken, ze zullen het kamp van de heiligen en de geliefde stad omsingelen, om daar, door Gods vuur dat uit de hemel neerdaalt, te worden verslonden. Dan zal satan, de duivel in de poel des vuur geworpen worden, bij het beest en de valse profeet die daar al zijn ...
Volgens mij is dit ook het moment, - Johannes ziet de grote witte troon - dat er geen hemel en aarde meer is .. - de hemel en de aarde zullen wegvluchten voor het aangezicht van God, voor hen is geen plaats meer - ...

Het heeft niet direct te maken met de jaartelling in de bijbel, maar gaat wel over de tijd na de genade tijd ... en wanneer Jezus weerkomt ... Alleen God de Vader weet het ... Maar als ik kijk naar de tekenen om me heen, en ik leg dit naast de bijbel dan weet ik dat Zijn komst aanstaande is ...
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zondag 17 juli 2011, 20:12

IESJE369 schreef:
"Hier heb ik geen woorden voor."

Ondertussen stapt er een hele forse, nors kijkende man van het voorsteven zonder dat Bernard en zijn moeder het zien. Hij draagt iets bij zich. Het is groot.. het is een....
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zondag 17 juli 2011, 20:28

[quote=MARTIN695]

Nah dat duurde dus iets langer dan verwacht, maar het tentamen is gehaald. Daarna nog een tweede vak afgerond en inmiddels aan de gang met een derde vak. Nu de vakantieperiode aanbreekt heb ik echter weer wat meer tijd en dus voor een paar weekjes weer hier. Werd ook wel tijd geloof ik, want volgens mij zijn er nogal wat mensen gevlogen... Die kijken misschien wel net al ik toch regelmatig op het forum, dus: TERUG KOMEN JULLIE... EN SNEL EEN BEETJE HA HA HA Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zondag 17 juli 2011, 20:31

CROSSROAD317 schreef:
Heeft ze net van haar vriend een dure fles parfum gekregen en gebruikt ze dat als deo ... Twijfelende smiley

Tja.. wie was dan in de war he... de dame die meent dat de parfum deo is of de vriend die meent dat de deo parfum is. Tijd voor een bezoekje aan de opticien voor beiden? Degene met de beste ogen wint... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY641

BerichtGeplaatst: zondag 17 juli 2011, 20:34

PIETER649 schreef:
gaat goed he?? lekker offtopic gaan! Gefrustreerde smiley

Iemand die beweert dat er 2 wegen zijn om Thuis te komen, dat vind ik een uitstekende reden om "off" topic te gaan.

Ik ben nog altijd benieuwd naar weg nummer 2...

Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY641

BerichtGeplaatst: zondag 17 juli 2011, 20:38

De topicstarter is al pleiten zo te zien,

wil toch even delen:

Ik heb een paar maanden geleden mijn auto verkocht,
ik ben er alleen maar erg op vooruit gegaan (en niet alleen mijn portomonnee....)

Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: zondag 17 juli 2011, 20:45

1e weg om behouden te worden, dat is de hemel

2e weg om eeuwig verloren te gaan, dat is de hel.

Geloof je in hemel en hel?
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zondag 17 juli 2011, 20:50

CHATULIEM619 schreef:
In het Gronings is het een volledig acceptabele benaming voor een vrouw. Misschien is het feminisme hier nog niet zo doorgedrongen.

Ain boer wol noar zien noaber tou, hai boer hai
zien wief dei wol met hem goan.

In t fries ook hoor Chat. Daar betekent wyf gewoon vrouw. Sterker nog: "myn wyfke" is doorgaans liefkozend bedoeld. En nee, dat heeft volgens mij dus helemaal niets met feminisme te maken. Of komt dat omdat ik me helemaal niet een feministe voel? Ik heb er namelijk helemaal geen problemen mee om de vaatwasser te vullen... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 17 juli 2011, 20:52

HERMAN388 schreef:

Gelukkig heb ik een blij geloof en geloof niet in de hel..........dus ik leef dan gelukkig op de eerste weg begrijp ik.......als je zwart wit in die wegen geloofd dan he?
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 17 juli 2011, 20:52

PIETER649 schreef:
Wij komen ook ff langs, in de loop van de middag.... Verraste, verbaasde smiley

Wij hebben oppas geregeld voor de kindjes, zodat wij erbij kunnen zijn. Coole smiley met zonnebril

enne.. geen bbq voor ons, na afloop chineeze met de oppas Kwijlende smiley

Lees ik het goed pietje?
Of moet ik een andere bril nemen? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY641

BerichtGeplaatst: zondag 17 juli 2011, 20:53

HERMAN388 schreef:

Zucht....

We praten radicaal langs elkaar heen Herman.....

(althans dat gevoel bekruipt mij....)
Naar boven

Auteur Bericht
JOZI078

BerichtGeplaatst: zondag 17 juli 2011, 20:55

SUSAN198 schreef:
Hoeveel reacties heb je zelf al verzonden? In eerste instantie dacht ik net als jij, hoor, en viel het me behoorlijk tegen. Ik dacht toch dat ik een leuk profiel en aardige foto's had. Ik heb ontdekt dat je zelf het initiatief moet nemen. We kunnen wel met z'n allen op de ander gaan wachten, maar dan gebeurt er niets. Schrijf zelf een leuke mail aan iemand!

ik reageer me helemaal suf,zelfs mannen die zeggen dat ze alle mail beantwoorden reageren niet. Ik ga elders zoeken, succes verder, Jozi
Naar boven

Auteur Bericht
JOZI078

BerichtGeplaatst: zondag 17 juli 2011, 21:02

THIRZA120 schreef:
Jozio,
nu ben ik eigenlijk wel benieuwd of deze tips en adviezen al hebben geleid tot meer reacties/contacten.... Lachende smiley

niets geen reactie, ik reageer me helemaal suf, als er een positief in het leven staat ben ik het wel. Jozi
Naar boven

Auteur Bericht
JOZI078

BerichtGeplaatst: zondag 17 juli 2011, 21:09

HERMAN388 schreef:
Je kunt beter regelmatig je profiel verversen en aantrekkelijker maken.
Dat heb ik ook zo gedaan en toen kreeg ik relatie.
Dat zal je mischien wel lukken

wat deugt er niet aan de foto en het profiel, hoezo niet aantrekkelijk? vind je dit leuk om zo'n reactie te zetten?
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: zondag 17 juli 2011, 21:12

JOZI078 schreef:
ik reageer me helemaal suf,zelfs mannen die zeggen dat ze alle mail beantwoorden reageren niet. Ik ga elders zoeken, succes verder, Jozi

Het overbekende probleem, mannen zeggen hetzelfde van vrouwen en zo blijven we in cirkeltjes ronddraaien.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 17 juli 2011, 21:15

JOZI078 schreef:
niets geen reactie, ik reageer me helemaal suf, als er een positief in het leven staat ben ik het wel. Jozi

Misschien krijg je nu wel een leuke reactie.......er hoeft natuurlijk maar één leuke man te reageren........ Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: zondag 17 juli 2011, 21:18

JOZI078 schreef:
wat deugt er niet aan de foto en het profiel, hoezo niet aantrekkelijk? vind je dit leuk om zo'n reactie te zetten?

je profiel aantrekkelijker maken,dat klinkt bijna als jezelf leuker maken dan je bent Knipoog smiley.
Blijf gewoon lekker jezelf jozio! Als ze je niet leuk genoeg vinden zoals je bent, zijn ze je aandacht helemaal niet waard toch?
Naar boven

Auteur Bericht
GOUDAPPIE052

BerichtGeplaatst: zondag 17 juli 2011, 21:20

Gedicht over inwoner

God woont niet in kerken, hoe mooi ook opgetrokken uit verweerde bakstenen en glas-in-loodramen.

God woont niet boeken, hoe doorleeft of spitsvondig ze ook geschreven zijn.

God woont niet in theologica en dogma´s, hoe sluitend en onweerlegbaar ze ook zijn.

God woont niet in omroepen, hoe overweldigend hun toogdagen en boodschappen ook zijn

God woont niet in devotiekapelletjes, landkruizen en Mariabeelden, hoe overompeld hun vroomheid ook is.

God woont niet in politieke partijen, hoe groot, groen en christelijk ze ook zijn.

God woont in harten van mensen, als ze dat willen tenminste,
als gast en als koning en nooit als inbreker!

Dwaal daarom niet te ver af als God je zoekt,
soms kun je Hem niet "zien" omdat Hij zo dichtbij is.

Arjan Bos
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: zondag 17 juli 2011, 21:29

SAVANTI576 schreef:
op christenmatch is maar heel kleine kans dat je een relatie vind denk ik .

Nou, als je kijkt naar de 3000 hits die mijn profiel heeft gescoord, heeftie ergens wel een punt...
Naar boven

Auteur Bericht
PEET760

BerichtGeplaatst: zondag 17 juli 2011, 21:53

mooi zeg, precies zoals het is!
peet
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zondag 17 juli 2011, 22:05

YELNIN491 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=DCj_gUthyLo&feature=related

Het leven doet op dit moment pijn.

Je staat er niet alleen voor, Yelnin. Hij is erbij en verlaat je niet. Leg Hem alles voor en vertrouw op Hem. Hij haalt je erdoor, wat het ook is. Sterkte!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 17 juli 2011, 22:10

LISA610 schreef:
Ondertussen stapt er een hele forse, nors kijkende man van het voorsteven zonder dat Bernard en zijn moeder het zien. Hij draagt iets bij zich. Het is groot.. het is een....

Het is.... Een sintbernardhond en ja idd met het bekende vaatje om zijn nek...
Zou die?????
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: zondag 17 juli 2011, 22:18

MOOI!!!!

Mary
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: zondag 17 juli 2011, 22:19

ERIKA129 schreef:
Het is.... Een sintbernardhond en ja idd met het bekende vaatje om zijn nek...
Zou die?????

YES!!! Dat is een goed idee wat er nu boven komt. Hier gaat hij gebruik van maken.......Yes dit is fijn de juiste hond op de juiste plaats!!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2506 2507 2508 2509 2510 2511 2512 ... 6194 Volgende
Pagina 2509 van 6194