ChristianMatch

Forum

Als je in de put zit…laten deze woorden je dan bemoedigen...
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3085 3086 3087 3088 3089 3090 3091 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Gedichten
Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: donderdag 3 november 2011, 19:01

[quote=TATJE948]Als je in de put zit…laten deze woorden je dan bemoedigen...

Heel erg mooi Tatje!
Thanks voor het plaatsen.

Groet Mary
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 3 november 2011, 19:02

CHATULIEM619 schreef:
Ik praat niet vanuit een kerk. Niet de kerk bepaalt datgene wat ik over de bijbel denk, ik ben vanuit het lezen van de bijbel tot bepaalde conclusies gekomen. Een ander voorbeeld hiervan is, dat we vanaf morgen op de vrijdagavond diensten gaan houden.
Ik merk dat bij veel mensen de mening en die van hun kerk hetzelfde zijn. Ook al doet de kerk dingen anders dan dat ze zelf zouden willen. Het lijkt wel bedreigend voor sommigen om niet te denken zoals hun kerk voorschrijft.
Maar niemand heeft me echt nog kunnen uitleggen wat nu de meerwaarde is van een kind dat "gedoopt" is tegenover een kind dat dat niet ondergaan heeft? Ik heb het nog steeds niet kunnen ontdekken.

Ik denk ook niet dat er echt over meerwaarde wordt gesproken,tenminste ik wil het niet zo benoemen.
Voor de Refo's is het meer het gevoel van zie Heere hier zijn we met ons kind gekregen van U en wij willen het opvoeden in Uw eer en heerlijkheid.
Dat dat gepaard gaat met de doop is voor ons een mooi teken maar tja weer niet hoe ik het moet noemen maar zie er niet veel meerwaarde in dan als volwassen gedoopt te worden.
Het belangrijkste vind ik dat je belijd dat de Heere Jou God is!!
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 3 november 2011, 19:04

MARRY942 schreef:
Ben toch hartstikke benieuwd naar die "rommeltjes" van jou Zeeland, of is dat Zeeuws-geheim? Clown smiley

Nee...is geen geheim, maar meer een gezegde van vroeger van de kinderen...
Augurk...ui...tomaat...nog een keer GEDROOGDE uitjes...en dan letterlijk alles bedenken wat er in de sla KAN...
Zulke sla maakte ik alleen als ik veel tijd had...anders was het de KALE variant..
Vanavond ook even appelmoes gemaakt...BOEREN.(dus met brokken erin)
rozijntjes erdoor..warm eten met een beetje gele vla.
Das net appelstrudel........HEERLIJK!!!!!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 3 november 2011, 19:30

naar mijn theologische opvatting hebben herman en chatuliem een foutief beeld van wat erfzonde inhoud.

erfzonde is de NEIGING tot zondigen; je kunt over deze ideologie info vinden in de dordse leerregels.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: donderdag 3 november 2011, 19:31

CHATULIEM619 schreef:
Ik praat niet vanuit een kerk. Niet de kerk bepaalt datgene wat ik over de bijbel denk, ik ben vanuit het lezen van de bijbel tot bepaalde conclusies gekomen. Een ander voorbeeld hiervan is, dat we vanaf morgen op de vrijdagavond diensten gaan houden.
Ik merk dat bij veel mensen de mening en die van hun kerk hetzelfde zijn. Ook al doet de kerk dingen anders dan dat ze zelf zouden willen. Het lijkt wel bedreigend voor sommigen om niet te denken zoals hun kerk voorschrijft.
Maar niemand heeft me echt nog kunnen uitleggen wat nu de meerwaarde is van een kind dat "gedoopt" is tegenover een kind dat dat niet ondergaan heeft? Ik heb het nog steeds niet kunnen ontdekken.

tja, en zo snap ik niet wat nou het verschil is tussen een volwassene die belijdenis heeft gedaan en een volwassene die zich heeft laten dopen...
( dat de 1 een nat pak heeft en de ander niet, snap ik wel, dus geen bijdehandte opmerkingen hierover oke?)
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: donderdag 3 november 2011, 19:32

HANNAH810 schreef:
naar mijn theologische opvatting hebben herman en chatuliem een foutief beeld van wat erfzonde inhoud.

erfzonde is de NEIGING tot zondigen; je kunt over deze ideologie info vinden in de dordse leerregels.

en jij denkt dat die dordse leerregels wel geaccepteerd worden??? Gefrustreerde smiley

( Clown smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 3 november 2011, 19:33

HANNAH810 schreef:

En is dat minder geworden na die tijd, het is me nog altijd niet duidelijk....
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: donderdag 3 november 2011, 19:37

CHATULIEM619 schreef:
Zo, en laten de dames dat zo staan? Ik dacht dat de feministes hier toch wel eens seksistische opmerking in zagen....

Ja, volgens mij snapt de desbetreffende vrouw deze compliment ook beter als jij denk ik zo maar. 't Was gewoon een compliment en meer niet. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
BEUN656
op donderdag 3 november 2011, 19:38
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 3 november 2011, 19:37

PIETER649 schreef:
tja, en zo snap ik niet wat nou het verschil is tussen een volwassene die belijdenis heeft gedaan en een volwassene die zich heeft laten dopen...
( dat de 1 een nat pak heeft en de ander niet, snap ik wel, dus geen bijdehandte opmerkingen hierover oke?)

Dat natte pak is nu net de slagroom op de koffie Pieter....je doet een soort belijdenis en dan volgt de doop....dat is het moment dan he?
Zo begrijp ik het in ieder geval.....
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 3 november 2011, 19:40

PIETER649 schreef:
en jij denkt dat die dordse leerregels wel geaccepteerd worden??? Gefrustreerde smiley

( Clown smiley )

ik zei ook niet dat een ieder ze accepteert, pieter;
ik zou zelf ook bijbelgedeelten als uitgangspunt nemen, en geen theologisch denkraam dat door mensen in het leven is geroepen en als standaard wordt verheven...........
(is niet gangbaar voor een refo meisje, ik weet het, maar ik ben dan ook verre van standaard....... Lachende smiley met blinkend witte tanden )

wat zou er na verloop van tijd geminderd moeten / kunnen zijn, chatuliem?
ik begrijp je vraag namelijk niet.........
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: donderdag 3 november 2011, 19:50

ERIKA129 schreef:
Oke Chat daar ben ik het wel mee eens.
Maar nu ga je een jongen uitzetten die compleet vernederlandst is die al jaren uitgezet had behoren te zijn daarin zijn ze flink in gebreken gebleven.
Nu mag de jongen blijven om te studeren straks is tie 23 en moet tie als nog gaan dat is toch te zot voor woorden??
Die jongen is de klos doordat de regering laks is/was!

Ben je bang dat hij daar niet kan wennen?? het is zn moederland of zn vaderland.
Als hij als angstig angoleesje kon wennen in een land waar hij de taal en gewoontes niet kende, kan hij zeker weer wennen aan een land waar hij de taal wel van kent en waar zn moeder woont, die hij gemiddeld 2x per maand aan de telefoon sprak....

En dat terwijl andere buitenlanders de mannen of vrouwen in geboorteland gaan huwen en vervolgens mee hiernaar toe nemen Gefrustreerde smiley
Hoe krom is dit alles Smiley die vol vragen zit en die halen hun partner uit een land waar ze echt niet weg hoeven!!

Sorry hoor, maar dat kan ik niet veroordelen.... Clown smiley

Pieter, die als buitenlander OOK zn partner uit zn geboorteland heeft gehaald terwijl ze daar echt niet weg hoefde
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: donderdag 3 november 2011, 19:54

PIETER649 schreef:

Pieter, die als buitenlander OOK zn partner uit zn geboorteland heeft gehaald terwijl ze daar echt niet weg hoefde

Haha, ik moest daar echt wel dringend weg hoor!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 3 november 2011, 19:57

CHATULIEM619 schreef:
Shanita, ik geloof je gewoon niet. Bij alles wat we schrijven haal jij een stuk kots tevoorschijn over de evangelische beweging. En dat doe je bewust om het onderwerp te saboteren.

Als ik maar weet dat het zo is.

Wat bedoel je met een stuk kots?

En wat heeft dat te maken met de posting van mij, waar je deze reactie op geeft?

Quote:
SHANITA130 schreef:
Hoi Mariska!

Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken.

Mijn postings met betrekking tot charismatische bewegingen waren zeker niet als een aanval bedoeld.

Meer van dat ik blij ben omdat ik lang niet de enige ben :), of één van de weinigen.

Dat wist ik niet, want ik wou al jaren niets meer te maken hebben met die richting. Ik keek geen EO meer. Las geen 'charismatische' magazines meer, etc.Niet te verwarren met mijn geloof, dat was juist veel sterker geworden.

Ik kwam er pas achter doordat ik toevallig dingen tegenkwam op internet, als ik bijvoorbeeld op 'emotionele chantage' ging zoeken, voor een hele andere reden. en door een link van iemand.

Nou ja, en nogmaals, dat werkt heel erg bevrijdend op gaf me een opluchting, te lezen dat vele anderen, onbekenden, schrijven wat ik ook precies zo ervoer ;)

Maar iets erover posten met de bedoeling in mijn achterhoofd om aan te vallen...Nee.
Mijn bedoeling is de Waarheid, want de Waarheid maakt vrij. Iets onder ogen zien hoe het is, bedoel ik.

En inderdaad, wat je zegt, men kan reageren op een ander.
En doelbewust op de persoon spelen, ik denk ook niet dat dat gebeurd. Wat wel kan denk ik, is dat een mening zeggen, als 'aanval' kan worden ervaren door iemand.

De redactie schreef nota bene vlak voor jou reactie: Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 15:34

Quote:
CHRISTIANMATCH:Graag weer on-topic. Accepteer van elkaar dat je andere gedachten hebt, dit geldt voor beide kanten.

CHATULIEM619 schreef:
Shanita, ik geloof je gewoon niet. Bij alles wat we schrijven haal jij een stuk kots tevoorschijn over de evangelische beweging. En dat doe je bewust om het onderwerp te saboteren.

Ik vind je reactie respectloos. En ik zie geen link tussen mijn posting en je respectloze reactie erop.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 3 november 2011, 19:57

PIETER649 schreef:

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Nee het gaat mij om het princiepe!
Iemand moet al jaren terug naar zijn moeder maar is nooit uitgezet.
Nu is tie volwassen en moet tie opeens wel, dat vind ik niet fair!
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: donderdag 3 november 2011, 20:17

ANNETTE792 schreef:
Haha, ik moest daar echt wel dringend weg hoor!

ik heb diverse mails en telefoongesprekken gehad dat dat nou precies NIET de bedoeling was....
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: donderdag 3 november 2011, 20:46

WILLEMIJN232 schreef:
Predikant zijn is tegenwoordig gewoon een baan hoor met werktijden en vrije dagen......dat roeping gevoel is er niet meer zo.....en dat is prima.
Dus net als in iedere baan heb je dan je rechten en je plichten zou ik zo zeggen....... Engeltje smiley

En das een feit, en niet tegenstaande van dat, zij krijgen voor een anderhalf uur s,morgens, en idem s,avonds, als gauw 1.00.000€ per jaar.
Zeker bij ons in ut dorp, en dan lopen ze zich nog te beklagen ook, over jou stemgedrag.
Dat was aan het begin van de vorige eeuw wel anders gesteld, brood vlees, en groente kregen ze van de boeren, en de plaatselijke middenstand, een fiets van de fietsenmaker.
Tegenwoordig hebben ze nog net geen auto met chauffeur.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: donderdag 3 november 2011, 20:46

ERIKA129 schreef:
Enne dan ga jij wel Smiley die vol vragen zit
Nahhhh Gefrustreerde smiley Knipoog smiley

Niet huilen Erika, ik ga wel mee hoor
Sorry ik ben weer single Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 3 november 2011, 20:48

Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 15:42, op forum doop en uitverkiezing.

Quote:
CHRISTIANMATCH: Lieve mensen, probeer je wat minder te laten kwetsen door andermans mening. Dit geldt wederom voor beide kanten. We denken en vinden niet allemaal hetzelfde, dat is onvermijdelijk. Het is daarom ook onvermijdelijk dat sommige leden zich gekwetst voelen door uitspraken van anderen, vice versa werkt dit precies hetzelfde. Zie een mening wat meer als een mening en niet als peroonlijke aanval.

Zolang we dit allemaal in gedachten houden kunnen we komen tot een vruchtbare en prettige discussie.

Graag weer on-topic.

Dit was ook een onderbrekening van de redactie. In een topic hiernaast. 'Je minder te laten kwetsen door andermans mening. Dit geldt wederom voor beide kanten'.

Quote:

Chatuliem: Wat jij hier doet is een beschuldiging naar mij toe, nog een beschuldiging met een grove belediging en weer een valse beschuldiging.
De beschuldigingen zijn van dingen die jij helemaal niet kan weten.

Ik schrok in de 1ste instantie heel erg van je reaktie.

En nu weet ik niet goed wat ik ermee aanmoet...

Je zegt 'we' als je jezelf bedoeld.

En dat ik bij 'alles' een stuk kots? tevoorschijn haal...

En dat ik dat bewust doe om 'de boel' te saboteren....Welke boel?

Dit zijn allemaal beschuldigingen, geen meningen...

En jij bent een voorganger?

Er staat ook iets over 'respect' in de regels?

Ik heb ook regelmatig andere gedachten, maar ik blijf wel letten op mijn taalgebruik, dat dat ...

respectvol blijft.

Jij gaat hier mijns inziens een grens over qua taalgebruik naar mij toe.

En dat je zegt dat ik lieg, ik heb me jarenlang, tussen de acht en negen jaar, afzijdig gehouden van het charismatisch gebeuren, programma's, magazines. Om de reden dat ik ex-evangelisch ben met nare ervaringen.
Daarom wist ik ook het een en ander niet. Sowieso kijk ik bijna geen tv.
Alleen als ik visite heb, die het een en ander willen zien.

Ik heb me zegje gedaan naar jou.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 3 november 2011, 22:21
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: donderdag 3 november 2011, 21:00

HERMAN388 schreef:
Niet huilen Erika, ik ga wel mee hoor
Sorry ik ben weer single Geschokte, onthutste smiley

Verraste, verbaasde smiley Meen je dat? Wat naar om dat te lezen!
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: donderdag 3 november 2011, 21:10

JOSINA022 schreef:
Verraste, verbaasde smiley Meen je dat? Wat naar om dat te lezen!

Wel jammer hoor
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 3 november 2011, 21:10

ERIKA129 schreef:

het beleid in de wereld is, opgenomen in het verdrag van het kind:

een aleenstaande minderjarige asielzoeker mag je niet uitzetten.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: donderdag 3 november 2011, 21:12

ERIKA129 schreef:

Tja, wat moet je daar nu van zeggen he, vorig jaar was heel ons land in rep en roer, om de pvv, ook op cm Geschokte, onthutste smiley en nu willen ze allemaal bij Wilders op schoot zitten Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 3 november 2011, 21:16

Donderdag 3 november, Psalm 120; Te lang al.

Nu krijgen we een groot aantal pelgrimsliederen, liederen ‘van de opgang’. Wie naar Jeruzalem trekt, betreedt de berg des Heren. En bij de tempel ga je bovendien ook nog eens de trappen op. Opwaarts, dus! Het hart en het hoofd omhoog! In dit eerste lied uit die reeks van vijftien pelgrimsliederen is er trouwens geen sprake van vijftien pelgrimsliederen. Het is een lied vol kommer en kwel. De dichter zit ver van huis en moet dag in dag uit verkeren met mensen met mensen die de vrede haten. Dat valt niet mee. Zodra je één woord over vrede spreekt, staan zij als het ware al klaar met hun wapens. Wat kun je dan anders dan verlangen naar huis, naar Jeruzalem, de stad van sjaloom? ‘Te lang al woont mijn ziel bij mensen die vrede haten.’
Te lang. Een mens is niet gauw tevreden. De meeste mensen vinden al snel iets te lang. Of juist te kort. Dat laatste geldt bijvoorbeeld van het leven hier op aarde. Het leven vinden we allemaal veel te kort. Het vliegt voorbij en het zou eigenlijk allemaal veel langer moeten duren. Mag ik in dat hoenderhok van onvrede eens de knuppel van de dagtekst gooien? Daar komt ie: ‘Té lang al woont mijn ziel bij mensen die vrede haten.’ Ik bedoel: waar is ons verlangen naar het koninkrijk van God, naar dat nieuwe Jeruzalem dat ons is beloofd? Wie toch een beetje hart in z’n lijf heeft en dagelijks de hartverscheurende taferelen ziet op foto’s in kranten en op televisie, de wanhoop van vluchtelingen, de pijn van slachtoffers, die zou toch wel op z’n knieën in de richting van Gods toekomst willen kruipen? Het leven te kort? Je zou haast zeggen: het leven duurt veel en veel te lang!

Wee mij, want ik ben een ontheemde,’
ik lijd hier in een land van vreemden,
reeds al te lang slijt ik verlaten
mijn leven bij wie vrede haten.
Vrede, behoedster van het leven,
U heb ik heel mijn hart gegeven.
Vrede, hoezeer ik voor u pleit,
hun woord is haat, zij gaan ten strijd.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 3 november 2011, 21:18

Ze weet het niet. Wat ze gaat doen. Wat ze wil doen, laat staan… wat ze zál doen. De toekomst is nog duister. Het kruispunt nadert en ze weet het. Ze moet een keuze maken. Linksaf, rechtsaf, rechtdoor…. allemaal opties. Wegen die naar Rome leiden, of naar Lutjebroek, misschien naar Jeruzalem, of naar Delft… richting misère en ellende of naar het beloofde land…
Wie zal het zeggen?
En als ze gekozen heeft en ze slaat een weg in, dan nog weet ze niet alles zeker. Je hebt alleen maar zicht op het eerste stukje. Dat ziet er wellicht goed begaanbaar uit, zoals nu… de optie linksaf. Een brede weg, goede verlichting, mooie vergezichten. Dat is veelbelovend. Maar wie zegt dat die niet na een paar kilometer overgaat in een modderig zandweggetje dat nergens meer toe lijkt te leiden?
Niemand zegt iets. Garanties zijn er niet.
Rechts, zou ze ook kunnen gaan… dat ziet er op het oog bedroevend uit. Smal, schemerig, overgroeid door bomen en in de verte alleen de duisternis van een ondoordringbaar bos. Bepaald niet uitnodigend. Maar ook hier hetzelfde verhaal. Misschien, als ze toch gaat, en ze slaat een paar keer een hoekje om, dat dan die weg juist naar een prachtige bestemming zal voeren op een geasfalteerde weg, en dat ze – na een wat moeizaam begin – zomaar moeiteloos haar weg zal kunnen vervolgen tot in lengte van dagen (maar of dat realistisch is…?).
Rechtdoor is ook een optie. Ziet er wat onbestemd uit. Een beetje saai ook. Voorspelbaar. Maar of dat zo blijven zal? Misschien blijkt dat uiteindelijk wel een weg vol verrassingen en staan haar prachtige ontmoetingen te wachten, vlak om de hoek wellicht!
En zelfs terug, ook dat kan nog. Rechtsomkeert maken, terugkeren op je schreden. Niet de meest interessante optie, zo op het oog. Die weg kent ze al en zo goed is die niet bevallen. Maar soms moet je een stukje terug voor je de juiste afslag kan nemen. Want misschien had ze een kruising éérder al een andere keuze moeten maken, in plaats van domweg met de blik op oneindig rechtdoor, volle kracht vooruit… zoals ze nu heeft gedaan.
Ze zucht. Wat een keuzes. En hoe kies je dan? Hoe weet je wat te doen?
Dan herinnert ze het zich.
Je zult een stem horen: “Dit is de weg”, zal de stem zeggen. Maar alleen als je goed zit en de juiste keuze hebt gemaakt. Geen hoorbare stem. Een overtuiging in je hart zal het zijn. Zo’n diep verankerd innerlijk weten, dat het gewoon goéd is. Dat je door mag. Dat je er komen zult.
Het is lang geleden dat ze die stem hoorde en ze beseft wat dat betekent. Dat ze allang niet meer op het juiste spoor zit… En ze weet dat ze moet besluiten om het anders te doen. Zorgen dat ze beter afgestemd raakt, opnieuw afgestemd raakt op die innerlijke stem, de leiding van God in haar leven.
En ze beseft ook opeens wat daarvoor nodig is. Dat ze stiller wordt. Anders kan ze die stem echt niet horen….
Dus het maakt eigenlijk niet uit. Linksaf of rechtsaf, zolang ze maar blijft luisteren. Als ze de overtuiging mist dat het goed is, zal ze omdraaien en een andere keuze maken en anders zal ze doorgaan, volhouden, haar weg vervolgen op de ingeslagen weg.

Dat is het plan.
Nu de uitvoering nog.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 3 november 2011, 21:19

JOLAN931 schreef:
Het is gebeurd, het is gebeurd.....

MIJN HUIS IS VERKOCHT!!!

Gefeliciteerd !!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 3 november 2011, 21:23

http://www.youtube.com/watch?v=lfXtuGy5FAU
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: donderdag 3 november 2011, 21:32

JOLAN931 schreef:
Dank jullie!

Ja, nu heerlijk overnachten in de hotelkamers van het leger de Heils Lachende smiley

Ik heb nog een paar maanden om wat anders te zoeken, dat scheelt

Gefeliciteerd!!!!!!!Komt vast goed met je nieuwe onderkomen!
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 3 november 2011, 21:34

GERRIT084 schreef:
En das een feit, en niet tegenstaande van dat, zij krijgen voor een anderhalf uur s,morgens, en idem s,avonds, als gauw 1.00.000€ per jaar.
Zeker bij ons in ut dorp, en dan lopen ze zich nog te beklagen ook, over jou stemgedrag.
Dat was aan het begin van de vorige eeuw wel anders gesteld, brood vlees, en groente kregen ze van de boeren, en de plaatselijke middenstand, een fiets van de fietsenmaker.

Vergeet niet de bezoeken aan ouderen en zieken, vergaderingen, cathchisatie... dat vreet ook uren.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: donderdag 3 november 2011, 21:37

GERRIT084 schreef:
.

het zou best kunnen dat een predikant in jouw durp inderdaad een ton bruto verdiend, maar ga er gerust van uit dat dat uitzonderingen zijn, mijn gemeente kan geeneens een full-timer als predikant betalen, bijvoorbeeld
en als ik dan zie wat het parttimesalaris is, is de huurtoeslag hard nodig zal ik maar zeggen... (of een grote krantenwijk erbij)
daarnaast vind ik je wat schamper klinken, jij weet best wel dat het niet ophoud met die 2 preken op zondag en dat er een fulltime pastorale baan aan vast zit die ook nog es een enorme impact heeft op zn gezin.
ook tijdens etenstijd van een predikant is er een deurbel of een telefoon voor gemeenteleden in nood.
en een dominee mag geen nee zeggen.

overigens kan ik je uit ervaring zeggen dat een ton bruto misschien ruim
klinkt, maar dat dat nog best tegenvalt Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD940

BerichtGeplaatst: donderdag 3 november 2011, 21:46

CHATULIEM619 schreef:
Als ik echter de bijbel lees, zie ik dat daar de doop een hele andere invulling heeft. De enige uiterlijke overeenkomst is het water, verder niet.
Het is natuurlijk fijn als je je baby aan de gemeente kunt tonen. Het is vreugde en dankbaarheid voor de Heer. Maar maak er dan niet zoveel andere dingen erom heen, die in mijn ogen geen recht doen aan de doop zoals God in de bijbel voorschrijft....

Maar wat is daar met de kinderdoop voor andere invulling aan met de doop zoals in de bijbel genoemd.

Matt 28: 19, 20a
Ga dus op weg en maak alle volken tot mijn leerlingen, door hen te dopen in de naam van de Vader en de Zoon en de heilige Geest, en hun te leren dat ze zich moeten houden aan alles wat ik jullie opgedragen heb.

Als ik het volledige formulier voor de kinderdoop naast deze tekst leg, kan ik daar niets in vinden dat aan het formulier is toegevoegd wat God in deze bijbeltekst niet voorschrijft.

Daarbij, dat je je kind aan de gemeente toont is ondergeschikt aan dat je je kind in de gemeente aan God toont.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Gedichten
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3085 3086 3087 3088 3089 3090 3091 ... 6194 Volgende
Pagina 3088 van 6194