ChristianMatch
 


Forum

met een groep gaan vasten/bidden !!
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
ChristianMatch forum index » Gebed
Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 14:02
 
TESSYBEAR731 schreef:
Als we nou gewoon eens allemaal de mening van Chat negeren en ons niet zo op laten jutten, maar ons richten op dat wat van belang is:
Het uitje waar wij wél aan deel willen nemen op onze éigen manier...

Dan hoeft dat gekibbel ook niet! Twijfelende smiley



Jij noemt dit een uitje... beetje ongelukkige woordkeuze Tess, als reactie op iemand die zn bedenkingen heeft bij de serieusiteit van enkele deelnemers... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 15:28
 
PIETER649 schreef:
Jij noemt dit een uitje... beetje ongelukkige woordkeuze Tess, als reactie op iemand die zn bedenkingen heeft bij de serieusiteit van enkele deelnemers... Knipoog smiley
Zoals ik de zaak nu bekijk ben ik bang dat het een te emotionele toestand wordt. Ik zou zeker iemand erbij halen die wat emotionele afstand heeft en daarmee voorkom je voor jezelf dat je in enorme emotionele problemen komt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 16:01
 
CHATULIEM619 schreef:
Zoals ik de zaak nu bekijk ben ik bang dat het een te emotionele toestand wordt. Ik zou zeker iemand erbij halen die wat emotionele afstand heeft en daarmee voorkom je voor jezelf dat je in enorme emotionele problemen komt.

Weet je uberhaupt wel wat de plannen van het uitje eh...weekend (sorry, een uitje hoort thuis in de pastasaus) zullen zijn, Chat?
Je bent al bezig allerlei veronderstellingen en eigen invullingen te maken, terwijl het doel van het weekend waarschijnlijk heel anders is dan jij denkt.
Daarbij komt dat er op zijn minst één iemand aanwezig is die ervaring heeft met het sturen van groepen, en word er onderling gewoon gekeken wat er haalbaar is per persoon.

Mijn advies aan jou: Bekijk de zaak es van een andere kant!


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op vrijdag 20 augustus 2010, 16:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 17:55
 
Zucht.....

@Chatuliem

Ik waardeer jouw inbreng. En ik weet dat er in een groeps gebeuren altijd dingen zijn, waar de een wel mee om kan gaan en een ander niet.
Ik weet dat als je God echt toelaat in gebed en je open stelt voor zijn stem in je leven, je voor verrassende dingen kan komen staan.
Daarom vind ik het heel wijs van je, dat hierover nadenkt, en dat je je advies daarin geeft.

Het is daarom ook heel raadzaam voor degenen die meegaan te bedenken dat we er met zijn allen voor zullen moeten bidden, dat we God Geest de ruimte geven, maar ook door Hem richting durven laten geven.

@alle anderen die hierop reageren
...... waardeer nou ook eens een anders mening. Ik vroeg Chatuliem bewust om ook zijn dingen te laten zeggen.

Reageer aub niet zo geprikkeld. Misschien gaat Chatuliem of iemand anders ook mee die anders is dan jij bent. Daar zullen we mee moeten omgaan. Misschien ben ik ook wel niet diegene die jullie denken, misschien ben jij het wel niet in anderen hun ogen.

Accepteer mekaar, accepteer mekaars mening, zoek oplossingen, bid met mekaar voor eenheid.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 17:55
 
TESSYBEAR731 schreef:
Weet je uberhaupt wel wat de plannen van het uitje eh...weekend (sorry, een uitje hoort thuis in de pastasaus) zullen zijn, Chat?
Je bent al bezig allerlei veronderstellingen en eigen invullingen te maken, terwijl het doel van het weekend waarschijnlijk heel anders is dan jij denkt.
Daarbij komt dat er op zijn minst één iemand aanwezig is die ervaring heeft met het sturen van groepen, en word er onderling gewoon gekeken wat er haalbaar is per persoon.

Mijn advies aan jou: Bekijk de zaak es van een andere kant!

Misschien heeft Chatuliem wel ervaring met dit soort groepen en bedoelt hij dit als advies? En formuleert hij het allemaal wat ongelukkig? Ook een optie toch? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 18:21
 
WILLEMIJN232 schreef:
Misschien heeft Chatuliem wel ervaring met dit soort groepen en bedoelt hij dit als advies? En formuleert hij het allemaal wat ongelukkig? Ook een optie toch? Knipoog smiley

Laat ik dat ook net gedacht hebben. Knipoog smiley Tjonge, wat reageren sommigen gelijk fel zeg. Twijfelende smiley Positief denken, mensen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 18:27
 
WILLEMIJN232 schreef:
Misschien heeft Chatuliem wel ervaring met dit soort groepen en bedoelt hij dit als advies? En formuleert hij het allemaal wat ongelukkig? Ook een optie toch? Knipoog smiley

Ik denk inderdaad dat dat het "punt" is Willemijn...het word zo raar geformuleerd...
Jammer is, dat mijn reactie daarop dan ook als fel word gezien terwijl dit, in dit geval, helemaal niet de bedoeling is...
Ik denk gewoon dat we daar samen best wel uit kunnen komen en vind het erg vervelend om dan te "horen" dat iemand al twijfels trekt bij de aanmeldingen en de intentie's Smiley die vol vragen zit

Erg jammer!


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op vrijdag 20 augustus 2010, 18:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 18:43
 
Nou, dan ook even een reactie van mij hoewel ik niet meega. Ten eerste; ik vind het fantastisch dat jullie dit gaan doen! k Zou willen dat heel Nederland op de knieën ging en met vasten en bidden God ging zoeken!

Vanuit mijn ervaring met vasten en bidden: bij echt (en langdurig) vasten kun je geestelijke strijd gaan ervaren en dan is het belangrijk dat je weet hoe je hiermee moet omgaan. Maar ik begreep dat jullie niet 'volkomen gaan vasten', maar het vooral sober houden. Dat lijkt mij een goede zaak. En ws zal het dan wel loslopen allemaal.

Oké; ik vind ongevraagd advies geven altijd heel brutaal maar ik denk dat jullie het wel kunnen waarderen:

Als het je lukt is het raadzaam om een paar dagen voor dit weekend al te beginnen met 'vasten/sober leven'. Zo ben je er aan al aan gewend als jullie bij elkaar komen en het verminderd de eventuele stress tijdens het weekend. Ga ook voor die tijd in gebed om Gods leiding te vragen en Hem te vragen jou te helpen jouw persoonlijk doel voor deze tijd vast te stellen. En: schrijf alles op! Je vragen aan God, de gebedsverhoring, bijzondere dingen die je meemaakt, bijbelteksten die je aanspreken.
En als je tijd hebt: lees een goed boek over vasten of over het (samen) zoeken van God!

Allemaal alvast een hele gezegende tijd gewenst!

GrZing!


Laatst aangepast door
ZINGA672
op vrijdag 20 augustus 2010, 18:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 19:16
 
ZINGA672 schreef:
Nou, dan ook even een reactie van mij hoewel ik niet meega. Ten eerste; ik vind het fantastisch dat jullie dit gaan doen! k Zou willen dat heel Nederland op de knieën ging en met vasten en bidden God ging zoeken!

Vanuit mijn ervaring met vasten en bidden: bij echt (en langdurig) vasten kun je geestelijke strijd gaan ervaren en dan is het belangrijk dat je weet hoe je hiermee moet omgaan. Maar ik begreep dat jullie niet 'volkomen gaan vasten', maar het vooral sober houden. Dat lijkt mij een goede zaak. En ws zal het dan wel loslopen allemaal.

Oké; ik vind ongevraagd advies geven altijd heel brutaal maar ik denk dat jullie het wel kunnen waarderen:

Als het je lukt is het raadzaam om een paar dagen voor dit weekend al te beginnen met 'vasten/sober leven'. Zo ben je er aan al aan gewend als jullie bij elkaar komen en het verminderd de eventuele stress tijdens het weekend. Ga ook voor die tijd in gebed om Gods leiding te vragen en Hem te vragen jou te helpen jouw persoonlijk doel voor deze tijd vast te stellen. En: schrijf alles op! Je vragen aan God, de gebedsverhoring, bijzondere dingen die je meemaakt, bijbelteksten die je aanspreken.
En als je tijd hebt: lees een goed boek over vasten of over het (samen) zoeken van God!

Allemaal alvast een hele gezegende tijd gewenst!

GrZing!

Dank je wel voor je ongevraagd advies !!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 21:12
 
JONATHAN890 schreef:
Zucht.....

@Chatuliem

Ik waardeer jouw inbreng. En ik weet dat er in een groeps gebeuren altijd dingen zijn, waar de een wel mee om kan gaan en een ander niet.
Ik weet dat als je God echt toelaat in gebed en je open stelt voor zijn stem in je leven, je voor verrassende dingen kan komen staan.
Daarom vind ik het heel wijs van je, dat hierover nadenkt, en dat je je advies daarin geeft.

Het is daarom ook heel raadzaam voor degenen die meegaan te bedenken dat we er met zijn allen voor zullen moeten bidden, dat we God Geest de ruimte geven, maar ook door Hem richting durven laten geven.

@alle anderen die hierop reageren
...... waardeer nou ook eens een anders mening. Ik vroeg Chatuliem bewust om ook zijn dingen te laten zeggen.

Reageer aub niet zo geprikkeld. Misschien gaat Chatuliem of iemand anders ook mee die anders is dan jij bent. Daar zullen we mee moeten omgaan. Misschien ben ik ook wel niet diegene die jullie denken, misschien ben jij het wel niet in anderen hun ogen.

Accepteer mekaar, accepteer mekaars mening, zoek oplossingen, bid met mekaar voor eenheid.
Ik weet wat er met mensen gebeurt als ze zich afzonderen. Je moet mentaal sterk staan om verleidingen te weerstaan. Verder denk ik dat ik je pv ga mailen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 augustus 2010, 23:24
 
Ik zou graag willen weten wie nu mee willen het weekend van 8 november.

er was een lijstje , maar onduidelijk is of deze allemaal meegaan

jonathan 890
willie400
carin303
suzanne475
marieke 897
tessybear 731
grace 585
anita324

mary052 misschien



aanstaande week wil ik eea definitief gaan regelen , dus ik stel voor

voor as maandag laten weten, dan kan ik verder,

ben ondertussen al wat aan het uitzoeken hoor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LOES550





Berichten: 347

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 augustus 2010, 23:59
 
ik ben sinds een jaar weer op cm en lees dit idee.
Ik zou graag mee willen als er nog plek is.
Mijn grootste drempel zijn de kosten.
Heb je misschien al enig idee hoeveel het ongeveer wordt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 00:03
 
CHATULIEM619 schreef:
Allereerst denk ik dat het goed is het doel voor ogen te houden. Ik heb twijfels bij sommige aanmeldingen of het echt gaat om samen te vasten en te bidden.

Ten tweede denk ik dat je niet weet wat je op je hals haalt. Als mensen zich gaan openen voor gebed, kom je voor dingen te staan waarvan je het besef niet hebt dat ze bestaan. Dit is geen jeugdgroep, maar iedereen heeft een rugzakje, en stel je eens voor wat er gebeurt als ze dit allemaal gaan uitpakken waar je bij bent.

@ Chatuliem:
Ik vind het eerste nogal een gewaagde uitspraak. Hiermee trek je misschien wel de oprechtheid van oprechte christenen in twijfel.
Met je 2e uitspraak kan ik me wel in vinden;

@ Chatuliem & Jonathan:
Als ik naar mezelf kijk vind ik het aan de ene kant doodeng om me op te geven omdat ik geen idee heb van waar de groep het allemaal over gaat hebben.
Ik herinner me het weekend dat gehouden zou worden met de Alpha cursisten waar ik dat zelfde had, wat als ik er niet tegen kan ? Wat als het verkeerd landt bij me ? Wat als anderen me niet begrijpen en het gaat om de groep, terwijl ik zelf misschien wel meer nodig heb… en vooral wat als het een negatieve ervaring oplevert betreft geloof ?
(Met dat Alpha weekend had ik besloten niet mee te gaan, ik wist dat er bepaalde onderwerpen behandeld zouden worden en die drempel was daarom te hoog voor mij !)

Aan de andere kant herinner ik me ook dat ik als tiener (misschien begin twintiger) met een surfkamp meeging van YFC, waarin ik juist zoveel mooie dingen geleerd heb en waar ik nu nog herinneringen van weet; als ik daaraan denk hoop ik juist op die verrijking.
En ergens is het ook juist de groep die me aan het twijfelen brengt.
Maar de groep is mijn laatste zorg, ik twijfel met name of het niet juist een afbreuk gaat doen aan mijn geloof en dan kan ik misschien maar beter niet gaan.
En wat de groep betreft zou het zomaar een andere kant op kunnen gaan en word ik er misschien wel heel positief over… ;)
Ik hoop dat ik nog bedenktijd krijg, al snap ik dat er een lokatie gereserveerd moet worden.

Groetjes,
Susannah475


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op woensdag 25 augustus 2010, 00:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 07:19
 
LOES550 schreef:
ik ben sinds een jaar weer op cm en lees dit idee.
Ik zou graag mee willen als er nog plek is.
Mijn grootste drempel zijn de kosten.
Heb je misschien al enig idee hoeveel het ongeveer wordt?

wat betreft de kosten. Ik wil sowieso iets goedkoops vinden voor overnachten, dus vanuit die basis wordt gezocht. Maar voordat ik weet voor hoeveel personen, moet ik toch echt eerst een indruk hebben... dan weet ik, wat zoiets kost en informeer ik iedereen.
Pas daarna wil ik van een ieder een definitief ja/nee horen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LOES550





Berichten: 347

BerichtGeplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 08:46
 
JONATHAN890 schreef:
wat betreft de kosten. Ik wil sowieso iets goedkoops vinden voor overnachten, dus vanuit die basis wordt gezocht. Maar voordat ik weet voor hoeveel personen, moet ik toch echt eerst een indruk hebben... dan weet ik, wat zoiets kost en informeer ik iedereen.
Pas daarna wil ik van een ieder een definitief ja/nee horen.



ok dan zie ik t wel hier op t forum, bedankt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 09:33
 
JONATHAN890 schreef:
wat betreft de kosten. Ik wil sowieso iets goedkoops vinden voor overnachten, dus vanuit die basis wordt gezocht. Maar voordat ik weet voor hoeveel personen, moet ik toch echt eerst een indruk hebben... dan weet ik, wat zoiets kost en informeer ik iedereen.
Pas daarna wil ik van een ieder een definitief ja/nee horen.

Ha Wok-maniak. Ga je nu ineens geld uitsparen om de volgende keer weer te kunnen wokken? Grapje. Wat ik mij de hele tijd serieus afvraag is:

Wat is jouw / jullie 'omschrijving / definitie ' van het begrip 'vasten'.
is dat:
- niet eten en alleen water en wat vruchtensap (zoals bij 'serious request')
- of alleen brood
- of wel gewoon gezond eten, maar eenvoudig.

In de voorbereiding maakt dit zeker wel verschil.
Iemand die van tevoren weet, dat hij niet gaat eten, bereid zich altijd voor, door vooraf juist wel te eten, heel voedings- en calorierijk. Denk aan wielrenners en mensen die de marathon lopen en vooraf pasta's eten.

P.S. Zelf sla ik niet of nauwelijks vet op, dus ik moet gewoon eten, elke dag.

Bovendien kan ik mij voorstellen, dat bepaalde mensen ook voor hun suikergehalte energie nodig hebben. En dan, als je doel is, Bijbelstudie, gebed en diepgaande gesprekken, om daar de energie voor te hebben... Laat ik het anders zeggen, de minder stoere kant:

Iemand die niet eet, raakt lichamelijk in de stress, die kan vermoeid, oververmoeid en geprikkeld raken. Het eigen lichaam vraagt méér aandacht er is dus vice versa minder medeleven, empathie en 'wijsheid' richting de ander. Dan ontstaat het 'duikboot' syndroom, mensen die lange tijd... in een kleine ruimte bij elkaar zijn... elkaar gaan irriteren. Bekend als: 'er gaan veel makke schapen in een hok???? Eh, nee, dat is juist de reden, dat die monniken het wel volhielden, zij luisterden immers naar de goede Herder.' Het is dat andere gezegde, iets met kippen... Hoe ging dat nou ook alweer...

Kunnen jullie niet even een bijeenkomst organiseren, om te bedenken, hoe dat ook al weer heet? En hoe dat in zijn werk gaat?

HET WEL OF NIET ETEN HEEFT DUS LICHAMELIJKE GEVOLGEN VOOR DE PERSOON ZELF EN SOCIAAL PSYCHOLOGISCHE GEVOLGEN VOOR ZIJN OF HAAR OMGEVING.


Wie wil daar verantwoordelijk voor zijn?
C.q. een verantwoordelijke beslissing over nemen?

Eh, vóóóóóóór maandag aanstaande
en zondag mag je niet werken....
en sabbath is eh... dat is sabbath...
rekening houdend met de zonen van Ismael houden we ook de vrijdag even apart...

blijft over donderdag,
woensdag,
dat is vandaag...

dan willen we het weten,
is er wel of niet 'te eten' !


Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 09:47
 
BEHAPPY332 schreef:

Wie wil daar verantwoordelijk voor zijn?
C.q. een verantwoordelijke beslissing over nemen?

Eh, vóóóóóóór maandag aanstaande
en zondag mag je niet werken....
en sabbath is eh... dat is sabbath...
rekening houdend met de zonen van Ismael houden we ook de vrijdag even apart...

blijft over donderdag,
woensdag,
dat is vandaag...

dan willen we het weten,
is er wel of niet 'te eten' !


Engeltje smiley

Was het niet Ramadan?

Dat word dus op een houtje bijten Happy Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Voor zover ik begrepen heb is het de bedoeling dat er wel gegeten word, maar wel met de intentie het zo sober mogelijk te houden...en de tijd vooral te besteden aan gebed en studie...back to basics dus!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 10:20
 
TESSYBEAR731 schreef:
Was het niet Ramadan?

Dat word dus op een houtje bijten Happy Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Voor zover ik begrepen heb is het de bedoeling dat er wel gegeten word, maar wel met de intentie het zo sober mogelijk te houden...en de tijd vooral te besteden aan gebed en studie...back to basics dus!

Ja, dat is ook zoals ik het heb begrepen, tussen de regels door.
Maar...

het moet wel zwart op wit: rijst met groente?

Notabene:
Er is een 'honger menu'
Dat is een menu, dat met foto's laat zien,
wat elke wereldburger zou kunnen eten,
als alle voedsel op aarde eerlijk verdeeld zou zijn.

Nu schrijf ik het,
zoals ik het geleerd heb: ... als alle voedsel eerlijk verdeeld zou zijn...
Dat heeft een 'oordeel' in zich,
Alsof de oorzaak is, dat wij mensen 'oneerlijk' zijn.
Ik zou liever schrijven: ... als alle voedsel efficiënt verdeeld zou zijn...

Eerlijk gezegd,
is de oorzaak van 'onevenredige' verdeling niet altijd een slechte moraal,
maar gewoon een falend:
- landbouw wegens weersomstandigheden etc.
- distributie wegens geen geld voor infrastructuur, bergen, lange afstanden
- enz enz.

Maar goed,
het menu tijdens het vasten / bidden / bijbellezen
komt dus het dichtste in de buurt van het
zogeheten:

HONGERMENU

Dit is een officieel menu, dat jaarlijks officieel aan de media wordt gepresenteerd. Het geeft aan, wat alle wereldburgers zouden kunnen eten, als alle voedsel op de wereld 'efficiënt' wordt verdeeld.

Dan is er genoeg.
En het wordt meer, want de 'efficiëntie'
gaat met sprongen omhoog!

HOERRA! Laten we alvast feest vieren!
Alvast...

Verraste, verbaasde smiley


Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op woensdag 25 augustus 2010, 10:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE585





Berichten: 1464

BerichtGeplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 13:05
 
JONATHAN890 schreef:
Ik zou graag willen weten wie nu mee willen het weekend van 8 november.

er was een lijstje , maar onduidelijk is of deze allemaal meegaan

jonathan 890
willie400
carin303
suzanne475
marieke 897
tessybear 731
grace 585
anita324

mary052 misschien



aanstaande week wil ik eea definitief gaan regelen , dus ik stel voor

voor as maandag laten weten, dan kan ik verder,

ben ondertussen al wat aan het uitzoeken hoor.

8 nov valt bij mij op een maandag je bedoelt het weekend van 8 9 10 okrtober of 5 6 7 nov.
graag even duidelijkheid a.u.b.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 13:12
 
GRACE585 schreef:
8 nov valt bij mij op een maandag je bedoelt het weekend van 8 9 10 okrtober of 5 6 7 nov.
graag even duidelijkheid a.u.b.


9 Oktober gingen we al naar Afrika, toch Smiley die vol vragen zit

Oh nee, we gingen Afrikaans eten in Veenendaal! Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 13:18
 
TESSYBEAR731 schreef:
9 Oktober gingen we al naar Afrika, toch Smiley die vol vragen zit

Oh nee, we gingen Afrikaans eten in Veenendaal! Coole smiley met zonnebril

Nou is Ethiopie - Eritrea
en vasten toch gecombineerd...

ik had er al zo'n vreemd gevoel bij...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 16:44
 
Nog een ongevraagde tip...

Jullie zouden een 'Daniëlsvasten' kunnen overwegen. Dat is een dieet bestaande uit groente en fruit. Heel gezond voor je lichaam; dat gaat zichzelf reinigen.

Als jullie zouden besluiten geen koffie te drinken zouden sommige mensen weleens ontwenningsverschijnselen kunnen krijgen.

Er bestaan overigens ook hele goede boekwerkjes hierover. Dus ik houd op met de ongevraagde adviezen. Smiley met dichtgeplakte mond

GrZing!

Dat ik dit durf te schrijven nu ik net een beker Italiaans ijs heb verorberd Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 17:49
 
ZINGA672 schreef:
Nog een ongevraagde tip...

Jullie zouden een 'Daniëlsvasten' kunnen overwegen. Dat is een dieet bestaande uit groente en fruit. Heel gezond voor je lichaam; dat gaat zichzelf reinigen.

Als jullie zouden besluiten geen koffie te drinken zouden sommige mensen weleens ontwenningsverschijnselen kunnen krijgen.

Er bestaan overigens ook hele goede boekwerkjes hierover. Dus ik houd op met de ongevraagde adviezen. Smiley met dichtgeplakte mond

GrZing!

Dat ik dit durf te schrijven nu ik net een beker Italiaans ijs heb verorberd Engeltje smiley

Hah! Das dan alvast 1 ding waar k geen last van zal hebben Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: maandag 30 augustus 2010, 22:16
 
Ik ben al een aantal weken aan het zoeken voor een goedkope geschikte locatie. Onder de 500-600 euro vind ik niets. Via diverse kanalen had ik wat visjes uitgegooid, maar allen komen met soortgelijke dingen terug.
Dit vind ik zelf echt veel te veel geld, wat eten komt er nog bij, reiskosten etc.

Ik hoor wel van enkelen dat er animo hiervoor is, maar iets vinden is echt lastig dus. Via scouting heb ik wat getracht te vinden, maar de locaties die ik aantrof waren of vol, of heel slechte voorzieningen en meer geschikt voor alleen de zomerperiode.

Wie heeft een goede suggestie?

Het zou dus gaan om t weekend van 6 november.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLIE400





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: maandag 30 augustus 2010, 22:22
 
last minute van landal of roompot wil wel eens werken.
heb wel eens weekend voor 50 euri gezeten in 6 persoons huisje.
Willie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: maandag 30 augustus 2010, 22:24
 
WILLIE400 schreef:
last minute van landal of roompot wil wel eens werken.
heb wel eens weekend voor 50 euri gezeten in 6 persoons huisje.
Willie

in dat geval, zal het dan neerkomen op een last minute actie, waarbij we niet weten hoeveel plek er is, wie er nog rekening mee houdt....enz.

kijk zoiets is leuk, als je er ff snel tussenuit wilt, maar dit vergt toch wat voorbereiding, planning etc. Het kan altijd, ik hou het open.

Hoop dat er nog wat meer dingen/tips komen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LOES550





Berichten: 347

BerichtGeplaatst: maandag 30 augustus 2010, 23:06
 
[quote=JONATHAN890]

er was een lijstje , maar onduidelijk is of deze allemaal meegaan

jonathan 890
willie400
carin303
suzanne475
marieke 897
tessybear 731
grace 585
anita324

mary052 misschien

loes550 onder voorbehoud

t ligt eraan hoeveel de kosten worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLIE400





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 augustus 2010, 00:29
 
495 euro voor huis met 4 slaapkamers en 10 bedden.
omgerekend 5 tientjes de man.
Denk dat je ook niet veel goedkoper zal vinden of moet wachten op last minute.
Is voor 3 nachten.
In het altijd gezellige Zeeland.
Eind rijden maar ja
Gr Willie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 augustus 2010, 07:32
 
Afgelopen weekend startersweekend gehad met de tieners in een oud scouting gebouw in Maassluis. Tegenwoordig Kampeerboerderij "de dijk" ...
weliswaar ietwat sober, maar wel een perfecte locatie.
Wellicht is dat wat?


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op dinsdag 31 augustus 2010, 07:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 augustus 2010, 07:35
 
TESSYBEAR731 schreef:
Afgelopen weekend startersweekend gehad met de tieners in een oud scouting gebouw in Maassluis. Tegenwoordig Kampeerboerderij "de dijk" ...
weliswaar ietwat sober, maar wel een perfecte locatie.
Wellicht is dat wat?

wat zijn daar de kosten van ??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Gebed
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Pagina 3 van 6