ChristianMatch
 


Forum

eer uw vader en uw moeder???
Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
HAAS141





Berichten: 184

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 16:17
 
aernoudt en ik hebben het contact met zijn ouders verbroken.
zondag wordt onze zoon daan opgedragen en vandaag hadden we daar een gesprek over gehad met onze voorganger.
ook het bovenstaande kwam ter sprake.
het was duidelijk dat wij er anders over denken dan onze voorganger.
nu ben ik benieuwd naar jullie mening.
moet je ten alle tijden contact houden met je ouders omdat het je ouders zijn?
en omdat het 1 van de 10 geboden is?
wat vinden jullie?

groet saskia
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 16:39
 
Het al dan niet omgaan met ouders heeft op zich niets te maken met eren van ouders.
Soms lig je elkaar gewoon niet, waarom zou je dan geforceerd contact blijven houden?
Naast het gebod tot eren, wat een ruim begrip is, staat er ook in de bijbel dat je je kinderen niet tot toorn mag wekken...

Waar 2 kijven, hebben 2 schuld, maar om het gekijf te laten ophouden is geen of minimaal contact wellicht beter....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 16:39
 
Ik denk niet dat je standaard kan zeggen: er staat eert uw vader en uw moeder en dus moet er contact zijn. Ik vind het ook een tekst die heel vaak misbruikt word. Er staat namelijk ook tergt uw kinderen niet opdat zij niet moedeloos worden. (Kol 3:21).
Ik denk dat dat kinderen zeker respect voor hun ouders moeten hebben, maar ouders ook voor hun kinderen. En dat gaat vaak zat mis als kinderen volwassen worden.

Ik vind niet dat je zomaar kan zeggen ik hoef jullie de rest van mn leven niet meer te zien. Wel is er bij velen een afkoelingsperiode nodig, soms wat hulp van anderen om dingen uit te praten en verder te komen.
Maar vaak genoeg helpt dat niet,als het gedrag ondanks alle pogingen niet veranderd en je lijd onder het contact....denk ik dat ik in dat geval voor mezelf zou kiezen en toch het contact zou verbreken.

Ik heb zelf in mn familie ook zoiets gaande, al 15 jaar. En de tekst eert uw vader en uw moeder is zo vaak misbruikt daar en heeft de zaken enkel maar op scherp gezet. Dus pas op voordat je met bijbelteksten gaat slingeren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 16:39
 
HAAS141 schreef:
aernoudt en ik hebben het contact met zijn ouders verbroken.
zondag wordt onze zoon daan opgedragen en vandaag hadden we daar een gesprek over gehad met onze voorganger.
ook het bovenstaande kwam ter sprake.
het was duidelijk dat wij er anders over denken dan onze voorganger.
nu ben ik benieuwd naar jullie mening.
moet je ten alle tijden contact houden met je ouders omdat het je ouders zijn?
en omdat het 1 van de 10 geboden is?
wat vinden jullie?

groet saskia

Tja, het is net wat de 10 geboden voor jullie betekennen.
Is het niet voor deze tijd om die in ere te houden, gooi het dan door de raam en hou het zo.
Anderszijds doe dan jullie best, om in liefde met elkaar om te gaan zodat het respect met de ouders niet verloren gaat.

Niet eens zijn met de ouders hoeft nog niet respectloos (eerbiedloos) te zijn.
Persoonlijk zou ik zeggen hou het contact in stand, ook al ben je niet met elkaar eens.


Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 4 januari 2011, 16:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 17:08
 
MAR907 schreef:
Tja, het is net wat de 10 geboden voor jullie betekennen.
Is het niet voor deze tijd om die in ere te houden, gooi het dan door de raam en hou het zo.
Anderszijds doe dan jullie best, om in liefde met elkaar om te gaan zodat het respect met de ouders niet verloren gaat.

Niet eens zijn met de ouders hoeft nog niet respectloos (eerbiedloos) te zijn.
Persoonlijk zou ik zeggen hou het contact in stand, ook al ben je niet met elkaar eens.


Je weet niet waarom het contact vebroken is.
Soms is het veel beter om geen contact met elkaar te hebben,
om het niet erger te maken dan het al is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HAAS141





Berichten: 184

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 17:18
 
bedankt voor jullie reacties tnt.
zelf vind ik dat je niet ten koste van alles contact moet willen houden.
soms gaat het gewoon niet.
onze voorganger vindt de bloedband erg belangrijk ... mij zegt het wat minder.
met mijn biologische vader had ik geen contact.
maar mijn stiefvader voelt als mijn vader ... dus bloedband hoeft dus niks te zeggen.
ik gun mij schoonouders het beste en ik heb ze vergeven en ik zegen hen ... maar contact ... nee dank je wel.
wat annette schreef ... zo denk ik er ook over.
maar ik ben beniewd wat anderen hier van vinden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 17:25
 
MARISKA601 schreef:
Je weet niet waarom het contact vebroken is.
Soms is het veel beter om geen contact met elkaar te hebben,
om het niet erger te maken dan het al is.

Helemaal mee eens! En daarbij...het contact wordt niet zomaar verbroken...daar gaat vaak een hoop verdriet, pijn etc aan vooraf.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 17:27
 
HAAS141 schreef:
bedankt voor jullie reacties tnt.
zelf vind ik dat je niet ten koste van alles contact moet willen houden.
soms gaat het gewoon niet.
onze voorganger vindt de bloedband erg belangrijk ... mij zegt het wat minder.
met mijn biologische vader had ik geen contact.
maar mijn stiefvader voelt als mijn vader ... dus bloedband hoeft dus niks te zeggen.
ik gun mij schoonouders het beste en ik heb ze vergeven en ik zegen hen ... maar contact ... nee dank je wel.
wat annette schreef ... zo denk ik er ook over.
maar ik ben beniewd wat anderen hier van vinden.


Ik denk persoonlijk; als jullie beide er mee kunnen leven, zowel Aernoudt als jij, en je hebt hun ook verteld waarom jullie het contact willen verbreken, dat het goed is...... Luister niet te veel naar wat anderen zeggen of denken, het is jullie gezamelijke mening en besluit.
Wat ik nog wel wil zeggen, afstand/afscheid nemen van mensen (familie) kan op het moment makkelijk en juist lijken, maar kan later wel eens heel zwaar gaan wegen ..... Sterkte met en in alles Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 17:28
 
HAAS141 schreef:
bedankt voor jullie reacties tnt.
zelf vind ik dat je niet ten koste van alles contact moet willen houden.
soms gaat het gewoon niet.
onze voorganger vindt de bloedband erg belangrijk ... mij zegt het wat minder.
met mijn biologische vader had ik geen contact.
maar mijn stiefvader voelt als mijn vader ... dus bloedband hoeft dus niks te zeggen.
ik gun mij schoonouders het beste en ik heb ze vergeven en ik zegen hen ... maar contact ... nee dank je wel.
wat annette schreef ... zo denk ik er ook over.
maar ik ben beniewd wat anderen hier van vinden.

Tsja sas, ik vind het altijd makkelijk praten als het niet over je zelf gaat he, ook voor voorgangers. Ook met mijn ex schoonmoeder heb ik vroeger (toen ik nog met ex getrouwd was)wel eens een poosje geen contact gehad omdat er geen respect was voor het feit dat wij een eigen leven hadden en geen verantwoording af hoefde te leggen daarover.
Bij ons was de afkoelperiode gelukkig genoeg om door te laten dringen dat contact op die manier niet mogelijk was.

Wat je zegt over bloedband...dat vind ik helemaal moeilijk, want bij Aernoudt en zn ouders is er eigenlijk geen bloedband (hij is tenslotte geadopteerd). Hoe ziet hij dat zelf?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 17:46
 
CROSSROAD317 schreef:
Ik denk persoonlijk; als jullie beide er mee kunnen leven, zowel Aernoudt als jij, en je hebt hun ook verteld waarom jullie het contact willen verbreken, dat het goed is...... Luister niet te veel naar wat anderen zeggen of denken, het is jullie gezamelijke mening en besluit.
Wat ik nog wel wil zeggen, afstand/afscheid nemen van mensen (familie) kan op het moment makkelijk en juist lijken, maar kan later wel eens heel zwaar gaan wegen ..... Sterkte met en in alles Engeltje smiley

Precies cross,
Zelf heb ik ook geen contact meer met mijn ex schoonouders door de omstandigheden, maar respecteer hun nog steeds en kan dat ook blijven doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIEN982





Berichten: 920

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 17:57
 
Ik wil hier mijn mening ook over geven,

Eert uw vader en uw moeder staat bij mij heel hoog,
dat komt misschien omdat ik uit een heel warm gezin kom.
mijn pa en ma hebben dat aan ons doorgegeven ,
goed voor je ouders te zijn.
Het ligt voor mij misschien heel makkelijk,
omdat ik hele lieve ouders heb/had.

Eens heb je elkaar toch weer nodig,

net zoals Cross het formuleerde.
En dan kan het weleens telaat zijn,
dat je het niet meer goed KUNT maken.

Ik praat nu voor mijn eigen, ik weet natuurlijk niet wat er voorgevallen is bij anderen.

Ik moet er persoonlijk niet aan denken ruzie of geen contact meer te hebben met mn ouder(s) of mn familie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 20:57
 
Mijn gevoel zegt... Het contact met je ouders verbreek je niet zomaar,
Daar is veel aan vooraf gegaan.
Ik kan alleen zeggen doe wat jullie hart jullie ingeeft en zolang jullie er beiden achterstaan en je er "goed"bij voelt, Dan jullie hart volgen.
Hoop dat je me een beetje snapt vind het moelijk onder worden te brengen Knipoog smiley In iedergeval sterkte met alles en je moet niet iets doen omdat het van een ander moet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 21:00
 
eert uw vader en uw moeder, oké. maar dan moeten ze wel eerbaar/eerwaardig zijn...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 21:05
 
ROBBEDOES873 schreef:
Mijn gevoel zegt... Het contact met je ouders verbreek je niet zomaar,
Daar is veel aan vooraf gegaan.
Ik kan alleen zeggen doe wat jullie hart jullie ingeeft en zolang jullie er beiden achterstaan en je er "goed"bij voelt, Dan jullie hart volgen.
Hoop dat je me een beetje snapt vind het moelijk onder worden te brengen Knipoog smiley In iedergeval sterkte met alles en je moet niet iets doen omdat het van een ander moet.

Dus ook niet van God? Smiley die vol vragen zit
Stel je hart open, ook voor de ouders, laat Gods liefde spreken door alles heen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 21:06
 
GRIFFIN748 schreef:
eert uw vader en uw moeder, oké. maar dan moeten ze wel eerbaar/eerwaardig zijn...

Dat houd ik mijn kinderen ook voor
God zegt dat je je ouders eren moet, maar ook dat ouders eerbiedwaardig moeten zijn.
Zijn ze dat niet, kun je ze altijd nog met respect behandelen, maar daarvoor is het niet noodzakelijk om contact te houden.
Ik denk dat je wel altijd ruimte moet houden voor hernieuwing van het contact, maar geen contact kan soms getuigen van meer eerbied voor je ouders als koste wat het kost het contact te behouden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 21:06
 
MAR907 schreef:
Dus ook niet van God? Smiley die vol vragen zit
Stel je hart open, ook voor de ouders, laat Gods liefde spreken door alles heen...

IK heb het niet over God ik heb het over andere mensen,
Maar jij wenst schijnbaar AL mijn reacties negatief te willen lezen, Gefrustreerde smiley
En als je niet weet waarom het contact verbroken is kan je er ook niet overoordelen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 21:19
 
ROBBEDOES873 schreef:
IK heb het niet over God ik heb het over andere mensen,
Maar jij wenst schijnbaar AL mijn reacties negatief te willen lezen, Gefrustreerde smiley
En als je niet weet waarom het contact verbroken is kan je er ook niet overoordelen.

ik oordeel helemaal nergens over, geef alleen aan hoe ik ermee om ga....
De rest is voor ieder voor zich, ook voor jou...


Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 4 januari 2011, 21:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 21:21
 
HAAS141 schreef:
aernoudt en ik hebben het contact met zijn ouders verbroken.
zondag wordt onze zoon daan opgedragen en vandaag hadden we daar een gesprek over gehad met onze voorganger.
ook het bovenstaande kwam ter sprake.
het was duidelijk dat wij er anders over denken dan onze voorganger.
nu ben ik benieuwd naar jullie mening.
moet je ten alle tijden contact houden met je ouders omdat het je ouders zijn?
en omdat het 1 van de 10 geboden is?
wat vinden jullie?

groet saskia

Ik denk dat het eren van vader en moeder ook kan inhouden juist enige afstand te houden. Soms kan de relatie dusdanig vergroeien dat het vasthouden aan de relatie enkel frustratie en dergelijke oplevert van beide kanten. Juist door dan voor afstand te kiezen, toon je in mijn ogen respect voor je ouders als medemens met eigen keuzes en ideeën.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 23:28
 
Ik moet zeggen dat ik ook 10 jaar lang geen kontact heb gehad met mn dochter en dat kwam door mij omdat ik met een aantal dingen niet eens was maar ik moet jullie zeggen dat het gelukkig nu wwe goed is en waar ik heel dankbaar voor be en waar ik de HEER steeds voor bedank dat HIJ toch daar ook weer zn hand in heeft gehad en hoop ook dat het ook zo blijft want het blijft toch ook altijd je kind en ik hou nog steeds van haar.
Sjalom.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INKA401





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: woensdag 5 januari 2011, 00:39
 
CARIEN982 schreef:
Ik wil hier mijn mening ook over geven,

Eert uw vader en uw moeder staat bij mij heel hoog,
dat komt misschien omdat ik uit een heel warm gezin kom.
mijn pa en ma hebben dat aan ons doorgegeven ,
goed voor je ouders te zijn.
Het ligt voor mij misschien heel makkelijk,
omdat ik hele lieve ouders heb/had.

Eens heb je elkaar toch weer nodig,

net zoals Cross het formuleerde.
En dan kan het weleens telaat zijn,
dat je het niet meer goed KUNT maken.

Ik praat nu voor mijn eigen, ik weet natuurlijk niet wat er voorgevallen is bij anderen.

Ik moet er persoonlijk niet aan denken ruzie of geen contact meer te hebben met mn ouder(s) of mn familie.

ik ben het eens met carien ... ook ik vind dit een waardevol gebod om na te streven ... en dat ik uit zón warm nest komt, daar ben ik verschrikkelijk dankbaar voor.
maar het kan ook anders ja ... met ieders goede bedoelingen kan het door wat voor reden dan ook, erg uit de hand lopen, en bij één van de partijen veel verdriet veroorzaken, zo ook in mijn gezin, en wil dat hierbij wel eens van mij afschrijven ... ( nog nooit gedaan )

als eerste wil ik zeggen dat de band met mijn schoonvader en moeder in het verleden bijzónder goed was ... zijn zéker 7 jaar met elkaar op vakantie geweest, en heb zelfs ruim een jaar samen met mijn schoonvader gewerkt in de bouw.
toen mijn schoonvader met vervroegd pensioen ging veranderde álles ...
kozen voorzichzelf ... kochten een camper en trokken de wijde wereld in.
tijd voor verjaardagen was er niet meer ... en mijn kinderen hebben daardoor nooit een opa en oma gekend ... al érg zat niet? ... maar oké ... we zagen hun nog zón 3 keer per jaar ... maar nu komt het ...
afgelopen oudejaarsdag was het 8 jaar geleden dat mijn vrouw overleed,
wij als gezin hebben hun nu al in geen 5 jaar meer gezien, ook geen kontakt ... de reden? ... kunnen niet accepteren dat hun dochter zo jong overleed ... daarbij komt ... het huwelijk is ontbonden ... en ja, formeel is dat ook zo ... maar hoeft het verder toch niet uit te leggen hé ... ik heb daar nog steeds veel verdriet van.
ik stuurde hun altijd nog een kaartje voor één van hun verjaardagen ... hoopte op een reaktie, maar helaas ...daarna stuurde ik een brief ...
een voor hun héél treffende brief ... maar hadden niet de moed om daar op te reageren ... terwijl ik wéét dat ze daar zélf ook zón moeite mee hebben.
al met al, een waardeloze situatie ... en wil zo graag weer zoals het vroeger was ... ja ... zónder onze lieve pauline ... shit man ... tranen lopen nu over mijn wangen ... sorry lieverds,
maar dit moest ik even kwijt.

groetjes inka
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SJONNIE945





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: woensdag 5 januari 2011, 11:33
 
Sterkte Inka weet ik even alleen nu te zeggen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
AREND003





Berichten: 191

BerichtGeplaatst: woensdag 5 januari 2011, 22:13
 
Ook even mijn reactie.

Opgegroeid als oudste in een gezin met 12 kinderen, oudgereformeerd, en ben nu in het stadium dat m'n ouders mij respecteren om wie ik ben, en niet om wat ik doe! En dat is wederzijds! Ik moet er niet aan denken om te leven zoals m'n ouders en broers en zussen! Oké, ik ben een beetje het zwarte schaap maar iedereen respecteerd mij wel, zoals ik anderen respecteer! Dat betekend niet dat ik het met hun eens ben of zij met mij, maar we respecteren elkaar wel, en hebben een hele goede familieband! Ik denk gewoon, als er iets mis is in de familesfeer, wat is dan belangrijker, de religie of de liefde? Ik heb al gekozen en m'n familie ook! Wat een goed gevoel hou je er aan over als je oprecht kunt vergeven, ofdat je nou religieus bent of niet! Maar jah, mijn mening is altijd voor verbetering vatbaar!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: woensdag 5 januari 2011, 23:05
 
Inka

Ik leef met je mee.
En ook heel veel sterkte in deze.s
GODs zegen .
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 6 januari 2011, 00:10
 
HAAS141 schreef:
aernoudt en ik hebben het contact met zijn ouders verbroken.
zondag wordt onze zoon daan opgedragen en vandaag hadden we daar een gesprek over gehad met onze voorganger.
ook het bovenstaande kwam ter sprake.
het was duidelijk dat wij er anders over denken dan onze voorganger.
nu ben ik benieuwd naar jullie mening.
moet je ten alle tijden contact houden met je ouders omdat het je ouders zijn?
en omdat het 1 van de 10 geboden is?
wat vinden jullie?

groet saskia
Het allerbelangrijkste is dat je naar je hart luistert. Verlangen jullie naar hen of is dat helemaal weg? Je hart geeft het juiste richtsnoer en luister vooral daar naar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: donderdag 6 januari 2011, 08:52
 
wat moeilijk, haas;
ik kan er moeilijk een mening over geven omdat ik de situatie niet ken, en ook iedereen een eigen beleving heeft bij wat er in zijn of haar leven gebeurt.
ik denk dat ik zelf als basis-gegeven zou uitgaan van het feit dat een kerkgebouw voor ieder mens toegankelijk is; iedereen is immers welkom in Gods huis?
echter, als de familie-situatie zodanig gespannen is, kun je ze misschien wel vragen (zeggen) thuis koffie te drinken, in plaats dat ze meegaan naar jullie voor een bakkie koffie.
misschien is er nog een mogelijkheid om in de kerk koffie te drinken?

moeilijk hoor; je verbreekt contacten ook niet zomaar he?

@chatuliem; ik weet niet of ik het eens ben met je in dit geval;
de bijbel leert ons toch juist;
- "steun op de Heere met uw ganse hart, en steun op uw eigen inzicht niet"
- "arglistig is het hart, meer dan enig ding; wie zal het kennen?"
- "indien iemand wijsheid nodig heeft, dat hij die van Mij begere, die mild geeft, en nooit verwijt, en zij ZAL hem gegeven worden."


Laatst aangepast door
HANNAH810
op donderdag 6 januari 2011, 08:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: donderdag 6 januari 2011, 09:24
 
met mijn moeder kan ik wel aardig goed opschieten (al moet ik er wel voor oppassen dat ze niet elk vrij moment in mijn agenda inpikt).

anders is het met mijn broer. ik word altijd een beetje kriegelig als ik hem hoor praten over dingen waar ik mee te maken heb (zoals b.v.: hij vindt dat er 's winters een bulldozer voor een bus uit moet rijden om de busroutes sneeuwvrij te houden...wat een BAARLIJKE nonsens, he)

ik denk dat wanneer mijn moeder 'haar hoofd neerlegt' het voor mij beter is om (in elk geval met mijn broer) geen kontakt meer te hebben. scheelt me een hoop ergernis, denk ik.


Laatst aangepast door
GRIFFIN748
op donderdag 6 januari 2011, 09:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 6 januari 2011, 09:30
 
HANNAH810 schreef:
wat moeilijk, haas;
ik kan er moeilijk een mening over geven omdat ik de situatie niet ken, en ook iedereen een eigen beleving heeft bij wat er in zijn of haar leven gebeurt.
ik denk dat ik zelf als basis-gegeven zou uitgaan van het feit dat een kerkgebouw voor ieder mens toegankelijk is; iedereen is immers welkom in Gods huis?
echter, als de familie-situatie zodanig gespannen is, kun je ze misschien wel vragen (zeggen) thuis koffie te drinken, in plaats dat ze meegaan naar jullie voor een bakkie koffie.
misschien is er nog een mogelijkheid om in de kerk koffie te drinken?

moeilijk hoor; je verbreekt contacten ook niet zomaar he?

@chatuliem; ik weet niet of ik het eens ben met je in dit geval;
de bijbel leert ons toch juist;
- "steun op de Heere met uw ganse hart, en steun op uw eigen inzicht niet"
- "arglistig is het hart, meer dan enig ding; wie zal het kennen?"
- "indien iemand wijsheid nodig heeft, dat hij die van Mij begere, die mild geeft, en nooit verwijt, en zij ZAL hem gegeven worden."
In dit geval gaat het samen, God legt het antwoord in je hart. Je moet gewoon doen waar je zelf achter kunt staan, niet wat anderen ervan vinden...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: donderdag 6 januari 2011, 09:33
 
.

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op donderdag 6 januari 2011, 09:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANIR781





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: donderdag 6 januari 2011, 09:51
 
Het is heel moeilijk om hier een meninjg over te hebben. bij iedereen waar contact met ouders en kinderen wordt verbroken is de reden anders en eigenlijk uniek.
Dit vraagt dan ook altijd weer een unieke behandeling.
Toch ik denk dat het niet goed is dat contacten met ouders en kinderen worden verbroken. Eigenlijk heb ik dan gevallen in gedachten dat je elkaar niet goed lig, gezeur over levens gewoonte, vergeten afspraken
over het algemeen dus elkaar niet begrijpen.
Het wil dan niet zeggen dat je elke dag op de koffie moet. Maar er zijn altijd wel speciale dagen waar het goed is om even een teken van leven te geven.
Ook als je mensen niet zo mag kan het geen kwaad om elkaar gewoon te groeten.
Als contacten vergroken zijn door mishandeling geestelijk, lichaamelijk of sexueel, denk ik niet dat het goed is om contacten vast te houden.
Ik denk daar ook zo over als de ouders door hun tieners worden mishandeld.
Want vergeet niet dat ook dat regelmatig gebeurd.
We horen respectvol met elkaar om te gaan , kinderen tegen ouders en ouders tegen kinderen .
Liefde, genegenheid en respect is niet vanzelfsprekend dat is iets waar je aan moet werken.

Ik geloof dat dat is wat God van ons verlangt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: donderdag 6 januari 2011, 10:06
 
HANNAH810 schreef:
de bijbel leert ons toch juist;
- "steun op de Heere met uw ganse hart, en steun op uw eigen inzicht niet"
- "arglistig is het hart, meer dan enig ding; wie zal het kennen?"
- "indien iemand wijsheid nodig heeft, dat hij die van Mij begere, die mild geeft, en nooit verwijt, en zij ZAL hem gegeven worden."

kan dit voor de heidenen onder ons ook in Jip-en-Janneketaal herschreven worden?

dank u beleefd
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
Pagina 1 van 4