ChristianMatch
 


Forum

Boos zijn op GOD?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 21:56
 
HENK710 schreef:
Niet boos worden op God...zou Hij daarom die emotie geschapen hebben? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley
Heb wel te doen met bijvoorbeeld Job en Jeremia die getuige hun ernstige uitlatingen toch echt goed pissig moeten zijn geweest op God...
Let wel, dit is geen oproep om gewoon maar lekker ongeleid boos te worden. Het geeft enkel ruimte voor deze heel normale emotie (die ergens niets anders is dan een zwaar aangezette teleurstelling).


Is dat dan per definitie goed Henk en is de boze emotie niet een teken van de zondeval
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 22:02
 
HENK710 schreef:
Niet boos worden op God...zou Hij daarom die emotie geschapen hebben? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley
Heb wel te doen met bijvoorbeeld Job en Jeremia die getuige hun ernstige uitlatingen toch echt goed pissig moeten zijn geweest op God...
Let wel, dit is geen oproep om gewoon maar lekker ongeleid boos te worden. Het geeft enkel ruimte voor deze heel normale emotie (die ergens niets anders is dan een zwaar aangezette teleurstelling).

Ik vraag me af of God deze emotie geschapen heeft. Voor de zondeval zal er geen boosheid geweest zijn, toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 22:03
 
LEONARD480 schreef:
Is dat dan per definitie goed Henk en is de boze emotie niet een teken van de zondeval

Dat denk ik niet Leonard. Kijk es hoe boos JEZUS werd toen hij zag hoe het tempelplein een marktplaats was geworden. Hij gooide de tafels en alles om! Reken maar dat dit niet heel voorzichtig is gebeurd.
Dus voor mij is boosheid niet een emotie ten gevolge van de zondeval.

Groet Mary
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 22:05
 
MARIJAN072 schreef:
Ik vraag me af of God deze emotie geschapen heeft. Voor de zondeval zal er geen boosheid geweest zijn, toch?


Waarom niet ??

God schiep de mens naar zijn evenbeeld.
God heeft lucifer uit de hemel gegooid, dus ik neem aan dat Hij boos is geweest ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 22:16
 
@imke, goede reactie, er is idd onderscheid. al blijf ik erbij dat Gods reactie op Job duidelijk is, job mocht klagen, maar God gaf geen reden en verontschuldigde zich ook niet. zie ook romeinen 9..
moet ook altijd lachen om een Jona, haha..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 22:54
 
Uit verschillende bijdragen blijkt dat God resp. Jezus ook boos werd. Juist omdat God ons naar Zijn evenbeeld heeft geschapen, kunnen wij net zo goed boosheid ervaren (en volgens mij is er geen mens die deze emotie nog nooit ervaren heeft..). De vraag is nu of wij boos mogen zijn op God. Laten wij eens kijken naar wat de Bijbel hierover zegt.


Numeri 11:
10 Mozes hoorde hoe alle families bij de ingang van hun tent zaten te klagen. Toen de HEER in hevige woede ontstak, maakte Mozes zich kwaad. 11 Hij vroeg de HEER: ‘Waarom doet u uw dienaar dit aan? Bent u mij zo weinig genegen, dat u mij de last van heel dit volk te dragen geeft? 12 Ben ik soms zwanger geweest van dit volk, heb ik het ter wereld gebracht? En dan wilt u mij gebieden om het in mijn armen te dragen, zoals een voedster een zuigeling draagt, en het zo naar het land te brengen dat u zijn voorouders onder ede beloofd hebt? 13 Ze komen bij mij klagen dat ze vlees willen. Maar waar haal ik voor dit hele volk vlees vandaan? 14 Ik alleen kan de last van dit hele volk niet dragen, dat is te zwaar voor mij. 15 Als u mij dit werkelijk wilt aandoen, dood me dan liever meteen. Dan blijft verdere ellende mij tenminste bespaard.’


Uit deze Bijbeltekst blijkt dat ook Mozes boos is geweest op God. En wie de Bijbel goed kent, weet ook dat Mozes een hele bijzondere relatie met God had. Juist daarom vind ik de verzen die hierop volgen zo mooi:

16 De HEER antwoordde Mozes: ‘Breng zeventig van de oudsten van Israël bijeen van wie je weet dat ze hun taak als opzichter van het volk goed vervullen, en laat hen naar de ontmoetingstent komen om zich daar bij je te voegen. 17 Ik zal neerdalen om daar met jou te spreken, en een deel van de geest die op jou rust zal ik op hen overdragen. Dan kunnen zij samen met jou de last van het volk dragen en hoef je dat niet langer alleen te doen.

Zie je wat hier gebeurd? God veroordeelt Mozes niet omdat hij met zijn boosheid bij God komt. Integendeel: God toont begrip en bied hulp!

Zoals ik al eerder aangaf is het volgens mij juist niet de bedoeling om onze emoties weg te drukken. Wees gewoon oprecht, vertel God hoe jij je voelt.. dan kan Hij je ook helpen. Knipoog smiley


Laatst aangepast door
LISA610
op maandag 14 maart 2011, 22:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 23:16
 
MARY052 schreef:
Dat denk ik niet Leonard. Kijk es hoe boos JEZUS werd toen hij zag hoe het tempelplein een marktplaats was geworden. Hij gooide de tafels en alles om! Reken maar dat dit niet heel voorzichtig is gebeurd.
Dus voor mij is boosheid niet een emotie ten gevolge van de zondeval.

Groet Mary

God kan ook een toornig God zijn Mary ...maar bedoel in die zin boosaardig en dat lijkt me verkeerd
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 23:31
 
LEONARD480 schreef:
God kan ook een toornig God zijn Mary ...maar bedoel in die zin boosaardig en dat lijkt me verkeerd

Boosaardig is iets anders dan boos zijn Leonard. En de vraag waar het hier om gaat is niet zo zeer of God boos kan/mag zijn op ons, maar of wij boos kunnen/mogen zijn op God.

Wat het begrip boosheid betreft: dit is een normale emotie die voortkomt uit onbegrip of onmacht. Op zich is er niets mis met die emotie. Zoals ik al aangaf heeft God ons naar Zijn evenbeeld geschapen. Hij kan boos worden, dus wij ook. Wat we vervolgens met die boosheid doen is een heel ander verhaal. Zetten we die boosheid om in daden waar we anderen mee kwetsen? Zetten we die boosheid om in wrok jegens andere mensen of zelfs richting God? Of maken we God deelgenoot van ons onbegrip, van onze onmacht die zich uit in gevoelens van boosheid.. Wenden we ons tot Hem, vragen we Hem om hulp, juist omdat we weten dat Hij ons heel graag wil helpen. Misschien niet persé door de situatie te veranderen, maar juist wel door ons kracht te geven die situatie aan te kunnen. Nogmaals, God vraagt niet van ons dat we welke emotie dan ook weg drukken, maar juist dat we hem deelgenoot maken van alles wat er in ons omgaat. Alleen als we dat doen, kunnen we hem ook vragen om ons terzijde te staan bij alles wat we beleven, ervaren en voelen. DAT is wat er wordt bedoeld met een diepe, intense, levende relatie met een hele liefdevolle en genadige God! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 07:18
 
LISA610 schreef:
Boosaardig is iets anders dan boos zijn Leonard. En de vraag waar het hier om gaat is niet zo zeer of God boos kan/mag zijn op ons, maar of wij boos kunnen/mogen zijn op God.

Wat het begrip boosheid betreft: dit is een normale emotie die voortkomt uit onbegrip of onmacht. Op zich is er niets mis met die emotie. Zoals ik al aangaf heeft God ons naar Zijn evenbeeld geschapen. Hij kan boos worden, dus wij ook. Wat we vervolgens met die boosheid doen is een heel ander verhaal. Zetten we die boosheid om in daden waar we anderen mee kwetsen? Zetten we die boosheid om in wrok jegens andere mensen of zelfs richting God? Of maken we God deelgenoot van ons onbegrip, van onze onmacht die zich uit in gevoelens van boosheid.. Wenden we ons tot Hem, vragen we Hem om hulp, juist omdat we weten dat Hij ons heel graag wil helpen. Misschien niet persé door de situatie te veranderen, maar juist wel door ons kracht te geven die situatie aan te kunnen. Nogmaals, God vraagt niet van ons dat we welke emotie dan ook weg drukken, maar juist dat we hem deelgenoot maken van alles wat er in ons omgaat. Alleen als we dat doen, kunnen we hem ook vragen om ons terzijde te staan bij alles wat we beleven, ervaren en voelen. DAT is wat er wordt bedoeld met een diepe, intense, levende relatie met een hele liefdevolle en genadige God! Knipoog smiley


wederom een mooie bijdrage Lisa


Laatst aangepast door
LEONARD480
op dinsdag 15 maart 2011, 11:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 10:31
 
LEONARD480 schreef:
de toorn van God

De bijbel spreekt keer op keer over de toorn van God.
Exodus 4:14; Johannes 3:36; Romeinen 1:18; Openb. 6:16,17)
Toorn is een ouderwets woord voor boos, kwaad.
Toorn is een emotie.
God is boos en verontwaardigd over al het onrecht, over alle liefdeloosheid, egoisme, gemeenheid, ontrouw en alle andere zonden. (Romeinen 1:18)
"toen ontbrandde de toorn des Heren"
Is het telkens terugkerende woord van de bijbel.
(Exodus 4:14, 22:23,24; 32:19; Numeri 3:11; 11:33; 12:9; Richte­ren 2:13,14, enzovoorts.)

Let op de hevigheid van Gods toorn (Openbaring 14:10; 19:15).
Je kunt terecht en onterecht boos zijn. Bij God is het altijd terecht en zuiver.

De stelling van Boos worden kan en mag dus, maar laat de zon niet ondergaan over uw boosheid (Efe. 4:26). Blijvende boosheid vernietigt de Liefde en maakt ons tot bittere mensen.
Wees als het u oplucht boos op Hem, maar blijf Hem liefhebben. Eens (misschien al snel) zullen alle leed geleden en alle vragen beantwoord zijn in Zijn eeuwige Rijk van vrede en liefde.

Deze stukjes kwam ik tegen en wilde het jullie niet onthouden en wederom een mooie bijdrage lisa

Eerlijk gezegd begint het wat irritant te worden Leo, hoe je reageert op de bijdragen van bepaalde personen hier op het forum..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 10:50
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd begint het wat irritant te worden Leo, hoe je reageert op de bijdragen van bepaalde personen hier op het forum..

Was niet de opzet Chatuliem ... neem wel even contact met je op..

opgelost naar mijn idee..


Laatst aangepast door
LEONARD480
op dinsdag 15 maart 2011, 11:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 12:27
 
LEONARD480 schreef:
Was niet de opzet Chatuliem ... neem wel even contact met je op..

opgelost naar mijn idee..

Ik hoop het! Het maakt mij ook kriegel namelijk.

Ach, waar maak ik me ook druk om. Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 13:37
 
MARIJAN072 schreef:
Ik hoop het! Het maakt mij ook kriegel namelijk.

Ach, waar maak ik me ook druk om. Twijfelende smiley


Is niet tussen jou en mij Marijan ... Knipoog smiley


Laatst aangepast door
LEONARD480
op dinsdag 15 maart 2011, 13:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 18:45
 
LEONARD480 schreef:
Is niet tussen jou en mij Marijan ... Knipoog smiley

Dat zou er nog bij moeten komen zeg... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 19:53
 
MARIJAN072 schreef:
Dat zou er nog bij moeten komen zeg... Verraste, verbaasde smiley


Zou Leonard wel een voldoende krijgen voor zo'n opmerking Marijan Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 20:02
 
CROSSROAD317 schreef:
Zou Leonard wel een voldoende krijgen voor zo'n opmerking Marijan Knipoog smiley


Ha ha Cross ...ik denk na vandaag wel..

wat een gesprekken ....hmmm Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: woensdag 16 maart 2011, 00:08
 
CROSSROAD317 schreef:
Zou Leonard wel een voldoende krijgen voor zo'n opmerking Marijan Knipoog smiley

Ach, een voldoende kan hij misschien nog wel een keer krijgen. Je moet iemand ook een kans geven hè. Dus als hij heel erg z'n best doet..... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: woensdag 16 maart 2011, 14:56
 
Weer on-topic graag
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 21:03
 
MARIJAN072 schreef:
Ik vraag me af of God deze emotie geschapen heeft. Voor de zondeval zal er geen boosheid geweest zijn, toch?

Precies, eigenlijk ben ik het daar nog het meeste mee eens. Ware het niet dat boosheid sinds de zondeval toch een menselijke trek is geworden naar aanleiding van ellendige dingen die we ervaren. Daar komt nog bij dat de Heere Jezus zelf zegt: komt tot Mij, allen die vermoeid en belast zijt... En vaak zie je ook dat boosheid voortvloeit uit verdriet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 22:26
 
BEUN656 schreef:
Precies, eigenlijk ben ik het daar nog het meeste mee eens. Ware het niet dat boosheid sinds de zondeval toch een menselijke trek is geworden naar aanleiding van ellendige dingen die we ervaren. Daar komt nog bij dat de Heere Jezus zelf zegt: komt tot Mij, allen die vermoeid en belast zijt... En vaak zie je ook dat boosheid voortvloeit uit verdriet.

Dat boosheid niet alleen een menselijke trek is blijkt uit tal van Bijbelteksten waarin wordt weergegeven dat God ook boos kan worden. En aangezien wij naar Zijn evenbeeld zijn geschapen is het logisch dat ook mensen boos kunnen worden. Verder ben ik het met je eens dat boosheid vaak voortvloeit uit verdriet. Ik zou daar onmacht en onbegrip aan willen toevoegen. En inderdaad: met al die emoties en de vragen die eraan ten grondslag liggen, mogen we gelukkig bij Jezus komen. Da's toch wel een hele gerustellende gedachte he. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 10:22
 
CROSSROAD317 schreef:
Waarom niet ??

God schiep de mens naar zijn evenbeeld.
God heeft lucifer uit de hemel gegooid, dus ik neem aan dat Hij boos is geweest ...

Gek..dat vind ik nu ook en toch he?
Waarom werd Lucifer uit de hemel gegooid..hoe kon er bij de engelen al ontrouw zijn aan God...zou Hij die ook met een eigen keuzemogelijkheid hebben geschapen?
Het gebeurde al vóór de schepping...want Satan verleidt de vrouw..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 10:55
 
CROSSROAD317 schreef:
Waarom niet ??

God schiep de mens naar zijn evenbeeld.
God heeft lucifer uit de hemel gegooid, dus ik neem aan dat Hij boos is geweest ...


MARIAN519 schreef:
Gek..dat vind ik nu ook en toch he?
Waarom werd Lucifer uit de hemel gegooid..hoe kon er bij de engelen al ontrouw zijn aan God...zou Hij die ook met een eigen keuzemogelijkheid hebben geschapen?
Het gebeurde al vóór de schepping...want Satan verleidt de vrouw..


Over het boos worden van God op lucifer zijn we het dus eens .... Lachende smiley
En ja, ik denk dat ook de engelen ergens een keuze mogelijkheid hadden. Maar dat God wel verlangt dat ze Hem als souverein God en Schepper zien.
Trouwens dit beeld zullen we in de toekomst nog een keer zien, als God als Vredevorst zal heersen op/over de aarde .... Dan zal Hij onvoorwaardelijke volgzaamheid eisen van de overgebleven mensen die de aarde dan nog zullen bevolken ..... Maar goed, dat is een heel ander onderwerp Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 11:12
 
BEUN656 schreef:
Precies, eigenlijk ben ik het daar nog het meeste mee eens. Ware het niet dat boosheid sinds de zondeval toch een menselijke trek is geworden naar aanleiding van ellendige dingen die we ervaren. Daar komt nog bij dat de Heere Jezus zelf zegt: komt tot Mij, allen die vermoeid en belast zijt... En vaak zie je ook dat boosheid voortvloeit uit verdriet.
Er zijn mensen die vinden dat je niet bang mag zijn, dat je niet boos mag zijn, dat je niet verdrietig mag zijn, dat je niet trots mag zijn, dat je niet mag verlangen naar, dat je niet blij mag zijn....kortom dat je geen enkele emotie mag hebben. God heeft ons immers gemaakt met emoties, het enige wat we niet moeten doen is in een bepaalde emotie blijven en ons leven te laten regeren door onze emotie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 12:24
 
CROSSROAD317 schreef:
CROSSROAD317 schreef:
Waarom niet ??

God schiep de mens naar zijn evenbeeld.
God heeft lucifer uit de hemel gegooid, dus ik neem aan dat Hij boos is geweest ...





Over het boos worden van God op lucifer zijn we het dus eens .... Lachende smiley
En ja, ik denk dat ook de engelen ergens een keuze mogelijkheid hadden. Maar dat God wel verlangt dat ze Hem als souverein God en Schepper zien.
Trouwens dit beeld zullen we in de toekomst nog een keer zien, als God als Vredevorst zal heersen op/over de aarde .... Dan zal Hij onvoorwaardelijke volgzaamheid eisen van de overgebleven mensen die de aarde dan nog zullen bevolken ..... Maar goed, dat is een heel ander onderwerp Knipoog smiley

toch ben ik er wel nieuwsgierig naar crossroad;
kun je onder een ander topic misschien meer info geven?
want net als marylien heb ik ook onduidelijkheden over het evt "aanwezig zijn van zonden in de hemel" voor de schepping
en ben ik nieuwsgierig hoe je het chiliasme ziet....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 14:18
 
HANNAH810 schreef:
toch ben ik er wel nieuwsgierig naar crossroad;
kun je onder een ander topic misschien meer info geven?
want net als marylien heb ik ook onduidelijkheden over het evt "aanwezig zijn van zonden in de hemel" voor de schepping
en ben ik nieuwsgierig hoe je het chiliasme ziet....

Ik ben ook wel benieuwd daarnaar...nieuw topic? cross? Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 14:58
 
CHATULIEM619 schreef:
Er zijn mensen die vinden dat je niet bang mag zijn, dat je niet boos mag zijn, dat je niet verdrietig mag zijn, dat je niet trots mag zijn, dat je niet mag verlangen naar, dat je niet blij mag zijn....kortom dat je geen enkele emotie mag hebben. God heeft ons immers gemaakt met emoties, het enige wat we niet moeten doen is in een bepaalde emotie blijven en ons leven te laten regeren door onze emotie.

Precies Chat, wat zou er dan nog van ons mens-zijn overblijven ? emoties horen daarbij.
(Bovendien had God/ Jezus ook emoties, en wij zijn als mens toch Zijn evenbeeld...)

Ik ben wel benieuwd Chat wat je precies bedoeld met "in een bepaalde emotie blijven" e.v.
Graag hoor ik wat je daarmee bedoelt...


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op dinsdag 22 maart 2011, 14:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAUREEN217





Berichten: 101

BerichtGeplaatst: donderdag 31 maart 2011, 15:42
 
Hoi Mary

mag je boos zijn op God? Dat was je vraag toch?
Ik weet het niet om je eerlijk te zeggen, ik kan wel vertellen wat mij was overkomen, toen mij man net was overleden, was ik heel boos op God, omdat ik vond dat God bij machte was mijn man te genezen, Hij is immers onze geneesheer, ik heb het uitgeschreeuwd naar God, dat ik hem helemaal nier rechtvaardig vond en datHij wel andere mensen genas, maar mijn man niet heeft genezen.terecht? Nee, ik had ater heel veel spijt van hetgeen ik had gedaan, en heb God ook om vergeving gevraag. Ik moet zeggen ik ben het niet vaak eens met Chat, maar in dit geval wel, we hebben gevoelens in ons, dat hebben wij meegekregen, en die kunnen behoorlijk te keer gaan in ons, nukunnen wij twee dingen doen, of we blijven in zak en as zitten, of we gaan tegen die gevoelens in. Ik zie het als een bokswedstrijd, de ene keer krijg ik harde klappen en l ikop de grond, blijf ik daar liggen, dan heeft de tegenpartij sowieso gewonnen, en even liggen mag, maar dan sta je op en je gaat de strijd aan.je bent overwinnaar, want de Here Jezus heeft voor jou de strijd al gestreden, numag jij in actie komen, en weet een kind van de Allerhoogste staat nooit alleen, je grote Broer staat bij je. Sterktein je strijd en strijd de goede strijd des geloofs, wij ( althans ik) sta geestelijk bij je.groetjes Maureen,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4
Pagina 4 van 4