ChristianMatch
 


Forum

Privacy op CM is niet gegarandeerd
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 13:27
 
LEANNE226 schreef:
Hoe weet je dat zo zeker?Een open forum is een bron voor marktonderzoekers die anders dik moeten betalen voor info die wij er gratis op zetten.Ik zat ooit op een forum en werd letterlijk gequote in de Libelle Zieke smiley
Dat forum was niet openbaar,je moest inloggen en in de kleine lettertjes stond (achteraf gezien)inderdaad dat ze je bijdrages mochten gebruiken voor onderzoek en aanbiedingen ........ dit staat er in het privacybeleid van CM:

Daarnaast houdt de server van ChristianMatch je technische loggegevens bij. Hieronder wordt onder meer verstaan: ip-adres, gebruikersnaam, wachtwoord en datum en tijdstip van in- en uitloggen. ChristianMatch kan deze gegevens intern gebruiken, onder meer voor onderzoeksdoeleinden.

Bovendien kan ChristianMatch je abonneegegevens incidenteel gebruiken ten behoeve van het doen van commerciële aanbiedingen


Je moet er geen drama van maken,je bent nog altijd zelf verantwoordelijk voor wat je plaatst maar een forum is niet dé plek om je priveleven te bespreken Knipoog smiley

Ben ik helemaal met je eens, doe ik dus ook niet. Maar ik zie hier toch wel vrij vaak aardig wat privézaken voorbijkomen. Zaken die ik niet eens wil weten maar toch aardig forumvullend blijken te zijn.........


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 12 februari 2011, 15:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 16:55
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ben ik helemaal met je eens, doe ik dus ook niet. Maar ik zie hier toch wel vrij vaak aardig wat privézaken voorbijkomen. Zaken die ik niet eens wil weten maar toch aardig forumvullend blijken te zijn.........

Daar verbaas ik me ook wel eens over, Willemijn. Heel eerlijk gezegd zit ik daar ook niet altijd op te wachten. Hopelijk hebben ze door, dat het door velen gelezen kan worden. Scheelt dat het forum nu nog openbaar is, anders zou je nog meer – van mij bijvoorbeeld, ahum…niet dus Verlegen lachende smiley Clown smiley – privézaken moeten lezen. Maar nu (de privacy zo beperkt is) hou ik natuurlijk mijn mond Smiley met dichtgeplakte mond , dat snap je. Knipoog smiley Zo zie je maar weer, elk nadeel heeft ook weer een voordeel hè. Lachende smiley

Privézaken maakt ‘t natuurlijk wel smeuiig, lijkt ‘t een beetje op BZV.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 20:14
 
MARIJAN072 schreef:
Daar verbaas ik me ook wel eens over, Willemijn. Heel eerlijk gezegd zit ik daar ook niet altijd op te wachten. Hopelijk hebben ze door, dat het door velen gelezen kan worden. Scheelt dat het forum nu nog openbaar is, anders zou je nog meer – van mij bijvoorbeeld, ahum…niet dus Verlegen lachende smiley Clown smiley – privézaken moeten lezen. Maar nu (de privacy zo beperkt is) hou ik natuurlijk mijn mond Smiley met dichtgeplakte mond , dat snap je. Knipoog smiley Zo zie je maar weer, elk nadeel heeft ook weer een voordeel hè. Lachende smiley

Privézaken maakt ‘t natuurlijk wel smeuiig, lijkt ‘t een beetje op BZV.

Ik wordt nu wel een beetje nieuwsgierig Marijan......... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 20:21
 
MARIAN519 schreef:
Ik zie niet goed waarom iedereen er zo'n punt van maakt dat dit forum door iedereen gelezen kan worden.
Heel veel forums zijn op het internet te volgen.
Je leert van elkaar en leest wat een ander voor ideeën heeft over bepaalde zaken.
Heeft er iemand hinder ondervonden van stalkers of lastige exen?
Zodanig dat hij/zij zich niet veilig voelt op dit forum?
Want volgens mij voel je je dan nergens veilig meer.
Zeg je dingen die je in het normale leven anders zou zeggen, ben je jezelf niet of vind je dat je dat niet kunt zijn?

CM moet als je lid wordt zeggen dat op de site een open forum is en dat je privacy daarop niet gegarandeerd is, maar je kunt je privacy zelf ook instellen en bewaren..

Ik begrijp echt niet dat iedereen hier zo moeilijk over doet en ook hier een besloten clubje van wil maken..

Marian, het gaat niet om het creëren van een gesloten clubje. Het gaat erom dat er mensen zijn die blijkbaar gevolgd worden door mensen van wie ze graag willen dat die hun met rust laten en dat dat ook gebeurt door fora als dat van CM na te speuren. Door bepaalde opmerkingen danwel schrijfstijl, danwel profielnaam/-foto kan er evt een link gelegd worden naar de persoon, waardoor er contactmogelijkheden ontstaan die dus niet gewenst zijn. Ik heb hier geen last van en zo zijn er velen, maar je zal maar net een van die mensen zijn die wel op deze manier gestalkt wordt...

En het punt is dan ook nog eens dat er een waarborg voor privacy gegeven wordt die dus niet waar gemaakt wordt...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 20:25
 
HENK710 schreef:
Marian, het gaat niet om het creëren van een gesloten clubje. Het gaat erom dat er mensen zijn die blijkbaar gevolgd worden door mensen van wie ze graag willen dat die hun met rust laten en dat dat ook gebeurt door fora als dat van CM na te speuren. Door bepaalde opmerkingen danwel schrijfstijl, danwel profielnaam/-foto kan er evt een link gelegd worden naar de persoon, waardoor er contactmogelijkheden ontstaan die dus niet gewenst zijn. Ik heb hier geen last van en zo zijn er velen, maar je zal maar net een van die mensen zijn die wel op deze manier gestalkt wordt...

En het punt is dan ook nog eens dat er een waarborg voor privacy gegeven wordt die dus niet waar gemaakt wordt...


Is het ook niet een gegeven anno 2011? We leven in een elektronisch tijdperk en je bent nu eenmaal aardig traceerbaar.....Het is een gegeven waar je niet al teveel aan kan doen behalve dat je voorzichtig moet zijn wat je schrijft en doet op internet....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 20:38
 
WILLEMIJN232 schreef:
Is het ook niet een gegeven anno 2011? We leven in een elektronisch tijdperk en je bent nu eenmaal aardig traceerbaar.....Het is een gegeven waar je niet al teveel aan kan doen behalve dat je voorzichtig moet zijn wat je schrijft en doet op internet....

Juist dan zou het ook fijn zijn om het forum afgeschermd te hebben! Want CM wil juist ook een plek zijn waar mensen die beschadigd zijn rust vinden en weer tot zichzelf kunnen komen. En dat lukt niet altijd, zo blijkt wel...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 20:43
 
WILLEMIJN232 schreef:
Is het ook niet een gegeven anno 2011? We leven in een elektronisch tijdperk en je bent nu eenmaal aardig traceerbaar.....Het is een gegeven waar je niet al teveel aan kan doen behalve dat je voorzichtig moet zijn wat je schrijft en doet op internet....


De discussie was of datgene wat op het forum staat ook op het hele internet te vinden moet zijn. Het is echt niet zo ingewikkeld om het op CM zo in te stellen dat het forum besloten is en alleen toegankelijk voor CM-leden. Het ligt dus niet zo als je het stelt. CM heeft een eigen mailserver waar de mailtjes die we aan elkaar sturen staan en waar buitenstaanders geen toegang hebben. Dat kan met een plek waar de berichten van het forum staan ook. Lijdzaam dit maar ondergaan hoeft dus helemaal niet. Het is niet zo ingewikkeld maar je moet het wel willen als CM. Niet reageren en hopen dat het vanzelf inzakt is wel een werkende tactiek maar niet netjes. Je zou als CM op zijn minst mensen serieus kunnen nemen.

Thomas, zal er nu wel van beschuldigd worden dat het hem om de smeuïge bekentenissen van Marian072 te doen is. Knipoog smiley


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 12 februari 2011, 20:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zondag 13 februari 2011, 12:41
 
chris heeft in het verleden aangegeven dat hij het forum open wilde houden voor buitenstaanders, omdat dat leden op zou leveren.
een bewuste keuze van CM dus.
of die keuze recht doet aan de behoefte en toezeggingen aan betalende leden is zeer de vraag.


Laatst aangepast door
HANNAH810
op zondag 13 februari 2011, 12:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: zondag 13 februari 2011, 15:55
 
HANNAH810 schreef:
chris heeft in het verleden aangegeven dat hij het forum open wilde houden voor buitenstaanders, omdat dat leden op zou leveren.
een bewuste keuze van CM dus.
of die keuze recht doet aan de behoefte en toezeggingen aan betalende leden is zeer de vraag.

Had ik al verwacht zo'n reactie van CM en vanuit hun strategie is dat een logische keuze natuurlijk......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zondag 13 februari 2011, 16:08
 
HENK710 schreef:
Juist dan zou het ook fijn zijn om het forum afgeschermd te hebben! Want CM wil juist ook een plek zijn waar mensen die beschadigd zijn rust vinden en weer tot zichzelf kunnen komen. En dat lukt niet altijd, zo blijkt wel...


CM is een dating site en geen plek waar mensen die beschadigd zijn rust vinden en weer tot zichzelf kunnen komen.
Tenminste dat zie ik nu weer nergens staan. Smiley die vol vragen zit

Al mogen ze bij aanmelding zeker duidelijk vermelden dat op het forum privacy niet is gegarandeerd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: zondag 13 februari 2011, 16:19
 
MARIAN519 schreef:
CM is een dating site en geen plek waar mensen die beschadigd zijn rust vinden en weer tot zichzelf kunnen komen.
Tenminste dat zie ik nu weer nergens staan. Smiley die vol vragen zit

Al mogen ze bij aanmelding zeker duidelijk vermelden dat op het forum privacy niet is gegarandeerd.

Wil CM niet gewoon geld verdienen? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 13 februari 2011, 17:21
 
MARIJAN072 schreef:
Wil CM niet gewoon geld verdienen? Knipoog smiley

Ik heb er geen moeite mee als CM geld verdient of wil verdienen. Maar doe dan ook wat je belooft, voor dat geld kun je de privacy echt wel verbeteren door het forum beschermd te houden. Goed voor de inhoud zelf, goed tegen exen die kwade bedoelingen hebben en goed voor CM uiteindelijk. Wat meer geld oplevert is de vraag maar de keuze welke goodwill en vertrouwen oplevert, is helder. Dan is de privacy echt beter gegarandeerd. Als CM het recht neemt te modereren moet het zichzelf ook een norm opleggen, Dat is een hoger doel dan een vermoedelijk onjuist commercieel motief.

Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: maandag 14 februari 2011, 10:27
 
Het forum is inderdaad openbaar. Wij vinden ook dat deze openbaarheid de essentie van een forum is.
Je moet geen dingen delen op het forum die je niet in de openbaarheid wilt hebben.
Potentiële leden (waaronder jouw potentiële christelijke partner) kunnen zo zien dat ChristianMatch druk en actief is en dat nodigt uit tot lid worden (wat dus jouw kansen vergroot).

Wel kan ik als tip geven om in je profiel-instellingen aan te geven dat je niet wil dat mensen die niet zijn ingelogd je foto kunnen zien. Zo verklein je de kans dat iemand je kan herkennen enorm.

Het is verder nooit verstandig om contactgegevens op een forum te plaatsen, of deze nu wel of niet openbaar is. Verstuur persoonlijke gegevens en vertrouwelijke informatie dus altijd via een privé-bericht.

Verder zullen wij duidelijk gaan aangeven dat dit forum openbaar is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: maandag 14 februari 2011, 13:27
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Het forum is inderdaad openbaar. Wij vinden ook dat deze openbaarheid de essentie van een forum is.
Je moet geen dingen delen op het forum die je niet in de openbaarheid wilt hebben.
Potentiële leden (waaronder jouw potentiële christelijke partner) kunnen zo zien dat ChristianMatch druk en actief is en dat nodigt uit tot lid worden (wat dus jouw kansen vergroot).

Wel kan ik als tip geven om in je profiel-instellingen aan te geven dat je niet wil dat mensen die niet zijn ingelogd je foto kunnen zien. Zo verklein je de kans dat iemand je kan herkennen enorm.

Het is verder nooit verstandig om contactgegevens op een forum te plaatsen, of deze nu wel of niet openbaar is. Verstuur persoonlijke gegevens en vertrouwelijke informatie dus altijd via een privé-bericht.

Verder zullen wij duidelijk gaan aangeven dat dit forum openbaar is.


Dat laatste is in elk geval een verbetering, want nu klopt het niet echt dat de privacy gewaarborgd is en het veel CM-ers niet duidelijk is dat mensen die geen lid zijn toch kunnen meekijken.

Ik vind het heel jammer voor degene die juist doordat mensen van buitenaf (dat is niet alleen oud-CM-ers, maar ook mensen die nieuwsgierig zijn en er niks te zoeken hebben) mee kunnen lezen, het sommige CM-ers remt om meer open te zijn.
Echt jammer !!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 14 februari 2011, 14:36
 
SUSANNAH475 schreef:
[/b]Dat laatste is in elk geval een verbetering, want nu klopt het niet echt dat de privacy gewaarborgd is en het veel CM-ers niet duidelijk is dat mensen die geen lid zijn toch kunnen meekijken.

Ik vind het heel jammer voor degene die juist doordat mensen van buitenaf (dat is niet alleen oud-CM-ers, maar ook mensen die nieuwsgierig zijn en er niks te zoeken hebben) mee kunnen lezen, het sommige CM-ers remt om meer open te zijn.
Echt jammer !!


Alleen wat heeft dat te maken met privacy-schending ??

In Nederland is het recht op privacy vastgelegd in de artikelen 10 tot en met 13 van de Nederlandse Grondwet. Een belangrijk onderdeel van privacy, de verwerking van persoonsgegevens, wordt sinds 1 september 2001 voor een groot deel nader geregeld in de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp). Voordien werd dit in de Wet persoonsregistraties (Wpr) geregeld. Naast de Wbp regelen onder meer de Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens, de Wet bescherming persoonsgegevens BES, de Wet basisadministraties persoonsgegevens BES en de Wet Politiegegevens de bescherming van persoonsgegevens.

De organisatie die zich met de privacy van de Nederlandse burger bezig houden is het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP).

Volgens mij kun je als buitenstaander nergens op CM persoonsgegevens vinden. Ook als lid is het trouwens niet mogelijk om persoonsgegevens te vinden over iemand anders.
De enige gegevens die je ziet, zijn die gegevens waarmee jezelf akkoord bent gegaan dat andere leden ze kunnen inkijken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: maandag 14 februari 2011, 14:49
 
Klopt als een bus!
Je bepaalt zelf onder welke gegevens je 'opereert'. Je persoonsgegevens zijn absoluut niet openbaar, tenzij je deze gegevens zelf publiceert natuurlijk.

CROSSROAD317 schreef:
Alleen wat heeft dat te maken met privacy-schending ??

Volgens mij kun je als buitenstaander nergens op CM persoonsgegevens vinden. Ook als lid is het trouwens niet mogelijk om persoonsgegevens te vinden over iemand anders.
De enige gegevens die je ziet, zijn die gegevens waarmee jezelf akkoord bent gegaan dat andere leden ze kunnen inkijken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 14 februari 2011, 16:49
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Het forum is inderdaad openbaar. Wij vinden ook dat deze openbaarheid de essentie van een forum is.
Je moet geen dingen delen op het forum die je niet in de openbaarheid wilt hebben.
Potentiële leden (waaronder jouw potentiële christelijke partner) kunnen zo zien dat ChristianMatch druk en actief is en dat nodigt uit tot lid worden (wat dus jouw kansen vergroot).

Wel kan ik als tip geven om in je profiel-instellingen aan te geven dat je niet wil dat mensen die niet zijn ingelogd je foto kunnen zien. Zo verklein je de kans dat iemand je kan herkennen enorm.

Het is verder nooit verstandig om contactgegevens op een forum te plaatsen, of deze nu wel of niet openbaar is. Verstuur persoonlijke gegevens en vertrouwelijke informatie dus altijd via een privé-bericht.

Verder zullen wij duidelijk gaan aangeven dat dit forum openbaar is.

De laatste opmerking is ieder geval integer, meer dan het geval was. Verder vind ik dit een typisch staaltje van modern communiceren: rust in de tent, niet ingaan op de vragen zelf en vervolgens een aantal dingen zeggen waar niks tegen in te brengen zijn en die de juistheid van een beleid lijken te onderstrepen. En geloof me, ik heb het in mijn bestuurlijke werkzaamheden ook wel eens zo moeten toepassen.

Jammer echter Judith, dat je de kans hiermee mist om als nieuwe moderator echt inhoudelijk te reageren. Een zin als: de openbaarheid is de essentie van een forum klinkt mooi en gewichtig maar klopt die ook? Temeer om dat de essentie van de discussie toch echt een andere is. Ik mag toch aannemen dat je die bijdragen hebt gelezen, begrepen en serieus hebt genomen. Ik ben niet zo van moderne communicatie om een goed gevoel bij de klant te doen ontstaan maar hou meer van de inhoud.

De essentie van een forum op CM is dat het openbaar is voor de leden van CM. En dus niet voor anderen. Temeer omdat mensen zich geremd voelen zich te uiten of zich gevolgd voelen door exen en zich hier daarvoor veilig waanden. Over persoongegevens gaat de discussie helemaal niet en die zijn ook niet aan de orde of in gevaar.

Verder zijn de adviezen die je geeft waar maar erg voor de hand liggend en bij de meesten echt wel bekend. Ze onderstrepen zeker de juistheid van jouw stelling niet. In ieder geval maak je indirect duidelijk dat je veronderstelt dat een openbaar forum mensen aantrekt en uitnodigt lid te worden. Of dit werkelijk bedoeld is om leden meer kansen te geven of dat het vooral een commerciële achtergrond heeft, laat ik dan maar in het midden. De prijs lijkt me hoog, ethisch gezien.

Positief is alleen de laatste zin en: dat er tenminste een reactie is, zij het niet erg inhoudelijk en met weinig bekommernis om de leden die er door getroffen worden. Ik beheer al jaren mede een computerforum dat alleen toegankelijk is voor leden. Het is niet moeilijk, het is een keuze.

Ik had echt meer van je verwacht dan dit en hoop maar dat je toch nog eens op de inhoud ingaat. Een heroverweging lijkt me beter.

Thomas, die de wijze van afhandelen tegenstrijdig vindt met de sfeer van het, overigens goede, artikel in het Nederlands Dagblad over CM.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 14 februari 2011, 18:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: maandag 14 februari 2011, 19:39
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Het forum is inderdaad openbaar. Wij vinden ook dat deze openbaarheid de essentie van een forum is.
Je moet geen dingen delen op het forum die je niet in de openbaarheid wilt hebben.
Potentiële leden (waaronder jouw potentiële christelijke partner) kunnen zo zien dat ChristianMatch druk en actief is en dat nodigt uit tot lid worden (wat dus jouw kansen vergroot).

Wel kan ik als tip geven om in je profiel-instellingen aan te geven dat je niet wil dat mensen die niet zijn ingelogd je foto kunnen zien. Zo verklein je de kans dat iemand je kan herkennen enorm.

Het is verder nooit verstandig om contactgegevens op een forum te plaatsen, of deze nu wel of niet openbaar is. Verstuur persoonlijke gegevens en vertrouwelijke informatie dus altijd via een privé-bericht.

Verder zullen wij duidelijk gaan aangeven dat dit forum openbaar is.

Wat vind ik dit ontzettend jammer. ‘k Heb nog wel een paar vragen, ik hoop/verwacht dat jullie hier op ingaan.
Jullie gaan toch alsjeblieft geen reclame maken met het forum, bijv. door links op andere sites te plaatsen? Helaas hebben jullie – mochten jullie gaan vermelden dat het een openbaar forum is – die mogelijkheid wel. Daar zou ik absoluut niet blij mee zijn. Dan stop ik namelijk liever gisteren nog, dan vandaag, met schrijven. Het zinnetje ‘meer leden, dus meer kansen’ (hoezo kansen Smiley die vol vragen zit ) doet me dus echt helemaal niks.
Ook zou ik jullie willen vragen, om regelmatig topics te verwijderen, ik vind het niet prettig dat mensen over 10 jaar nog kunnen lezen wat ik geschreven heb. Als een topic bijv. 3 maanden stil ligt, zou het van mij best verwijderd mogen worden. Dat kan zelfs pijnlijke situaties voorkomen. Een voorbeeld; iemand schrijft op het forum dat hij/zij helemaal verliefd is op iemand, vervolgens krijgen zij een relatie, na een poosje stopt de relatie, enz. Leuk hoor, om dat een paar jaar later nog te kunnen lezen op het wereldwijde web. Twijfelende smiley Mensen schrijven toch vaak persoonlijke dingen, dat is juist ook het mooie van een (gesloten) forum.

Het mag duidelijk zijn, ik ben absoluut niet blij met de keus van CM. Andere chr. datingsites maken deze keuze niet. Ik, al langer dan een jaar lid, heb er overigens niet mee ingestemd dat mijn stukjes (helaas al geplaatst) buiten CM om gelezen mogen worden. Het heeft lang geduurd, voordat ik dit in de gaten had. Wel goed en heel erg nodig, dat er nu richting nieuwe leden meer duidelijkheid komt.


Laatst aangepast door
MARIJAN072
op maandag 14 februari 2011, 19:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GIBBY159





Berichten: 391

BerichtGeplaatst: maandag 14 februari 2011, 19:58
 
Vertrokken

Laatst aangepast door
GIBBY159
op vrijdag 4 maart 2011, 09:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: maandag 14 februari 2011, 21:07
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Wel kan ik als tip geven om in je profiel-instellingen aan te geven dat je niet wil dat mensen die niet zijn ingelogd je foto kunnen zien. Zo verklein je de kans dat iemand je kan herkennen enorm.

De foto is 1 element. Maar er zijn meer manieren om ontdekt te worden door niet-gewenste mensen. De schrijfstijl, bepaald woordgebruik, herkenbare elementen in een in algemene termen beschreven verhaal...

CHRISTIANMATCH schreef:
Verder zullen wij duidelijk gaan aangeven dat dit forum openbaar is.

Hoe zie je dit voor je gerelateerd aan de privacy-aspecten? Privacy gaat mijns inziens wel verder dan enkel persoonsgegevens (zoals op profiel zouden kunnen staan)

Let wel, je redenatie om mensen te trekken kan ik volgen, maar deze blijft natuurlijk altijd een schaduwkant hebben. En (ook antwoord aan Marian519) met een ontmoetingssite/datingsite weet je ook dat er mensen komen die door schade en schande wijzer geworden zijn...en bepaalde zaken graag achter zich willen laten...


Laatst aangepast door
HENK710
op maandag 14 februari 2011, 21:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 14 februari 2011, 21:14
 
HENK710 schreef:
De foto is 1 element. Maar er zijn meer manieren om ontdekt te worden door niet-gewenste mensen. De schrijfstijl, bepaald woordgebruik, herkenbare elementen in een in algemene termen beschreven verhaal...



Hoe zie je dit voor je gerelateerd aan de privacy-aspecten?

Let wel, je redenatie om mensen te trekken kan ik volgen, maar deze blijft natuurlijk altijd een schaduwkant hebben. En (ook antwoord aan Marian519) met een ontmoetingssite/datingsite weet je ook dat er mensen komen die door schade en schande wijzer geworden zijn...en bepaalde zaken graag achter zich willen laten...

Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

Kan er weer niks mee....
De verantwoordelijkheid van ons privacy ligt bij een ieder zelf, op het netwerk..... Knipoog smiley
Dat kan niet bij een sitebeheerder(s) neergelegd worden....
In feite zeg je, dat wanneer het mis gaat, ligt dat aan CM in dit geval...


Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 14 februari 2011, 21:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAYSPRING826





Berichten: 53

BerichtGeplaatst: maandag 14 februari 2011, 21:50
 
Ik sluit me aan bij de mening van o.a. Thomas, Marijan en Henk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: maandag 14 februari 2011, 21:52
 
DAYSPRING826 schreef:
Ik sluit me aan bij de mening van o.a. Thomas, Marijan en Henk.

Oeps door men woede uitbarsting helemaal vergeten... Verlegen lachende smiley Daar sluit ik me ook bij aan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: maandag 14 februari 2011, 21:53
 
MAR907 schreef:
Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

Kan er weer niks mee....
De verantwoordelijkheid van ons privacy ligt bij een ieder zelf, op het netwerk..... Knipoog smiley
Dat kan niet bij een sitebeheerder(s) neergelegd worden....
In feite zeg je, dat wanneer het mis gaat, ligt dat aan CM in dit geval...

Ik zeg niet dat het aan CM ligt! Ik geef enkel de keerzijde aan van het beleid. En waar het me vooral om gaat is het stukje uitnodiging om op het forum open te reageren bij diverse onderwerpen. Door de manier van reageren kun je al persoonskenmerken uiten, al zal dat niet voor iedereen duidelijk zijn op dat moment. Bepaalde mensen hebben nu eenmaal een bepaald extra zintuig om zo toch bepaalde personen op te snorren en mogelijk te stalken etc. Dat is en blijft het gevaar van het openstellen van het forum als geheel. Meer zeg ik niet met mijn verhaal.

Dat jij er zonodig weer een waardeoordeel in moet zien en een beschuldiging, vermoedelijk omdat ik het geschreven heb, vind ik zeer spijtig. Dat het jou verder niets zegt, is geheel jouw zaak. Ik geef gewoon aan hoe het voor een aantal mensen hier minder leuke situaties oplevert dat het forum open is. Het gaat me dus nog niet eens om mezelf, want van mij mag de hele wereld alles lezen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: maandag 14 februari 2011, 23:05
 
MAR907 schreef:
Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

Kan er weer niks mee....
De verantwoordelijkheid van ons privacy ligt bij een ieder zelf, op het netwerk..... Knipoog smiley
Dat kan niet bij een sitebeheerder(s) neergelegd worden....
In feite zeg je, dat wanneer het mis gaat, ligt dat aan CM in dit geval...

Hoezeer weer Smiley die vol vragen zit Ik vind dat Henk het heel helder verwoordt, begrijp ook heel goed wat hij wil zeggen.


Laatst aangepast door
MARIJAN072
op maandag 14 februari 2011, 23:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELSKE510





Berichten: 26

BerichtGeplaatst: maandag 14 februari 2011, 23:08
 
Zelf voel ik me misleid, ik had duidelijk gelezen dat privacy gegarandeerd was. Dus ook het forum wat bij de site hoort.

Zelf weet ik nog niet of nog iets kan en wil plaatsen als het forum openbaar is en iedereen kan meelezen.

Sommige dingen zijn persoonsgebonden en herkenbaar voor mensen.

Dat was al een reden om geen foto te plaatsen, moet er nog over denken of ik mijn abonnement wel verleng.

Ik baal van de handelwijze van cm.
Elske
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: maandag 14 februari 2011, 23:30
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Het forum is inderdaad openbaar. Wij vinden ook dat deze openbaarheid de essentie van een forum is.
Je moet geen dingen delen op het forum die je niet in de openbaarheid wilt hebben.
Potentiële leden (waaronder jouw potentiële christelijke partner) kunnen zo zien dat ChristianMatch druk en actief is en dat nodigt uit tot lid worden (wat dus jouw kansen vergroot).

Wel kan ik als tip geven om in je profiel-instellingen aan te geven dat je niet wil dat mensen die niet zijn ingelogd je foto kunnen zien. Zo verklein je de kans dat iemand je kan herkennen enorm.

Het is verder nooit verstandig om contactgegevens op een forum te plaatsen, of deze nu wel of niet openbaar is. Verstuur persoonlijke gegevens en vertrouwelijke informatie dus altijd via een privé-bericht.

Verder zullen wij duidelijk gaan aangeven dat dit forum openbaar is.



Ik vind het werkelijk niet te geloven dat dit antwoord je serieus is, Judith. Dit is toch geen manier om te reageren op een klacht van dit formaat.
Dit forum is openbaar voor de leden van deze site maar niet voor alle Nederlandse internetgebruikers inclusief linken van hier tot Tokio! Dat is wat gesuggereerd wordt als je gaat deelnemen op deze site.
De argumentatie dat deze 'openbaarheid' de kansen vergroot op een potentiële partner vind ik een misvatting. Alsof je op cm gaat om via het forum te willen werven uit alle internetgebruikers, dat kan je toch niet menen, Judith. Waar zie je ons voor aan?!
Voorts zie ik het eerder als een tegenargument lid te worden van cm als je via links op dit forum bent beland; zo wordt er dus omgegaan met je postings! Je privacy wordt ruimschoots geschonden.
En dat heeft niets te maken met het openbaar maken van je persoonsgegevens. Daar waarschuwen jullie ruimschoots voor, overigens.
Maar dit, de openbaarheid van dit forum via meerdere links via google, is regelrecht misbruik maken van het vertrouwen van de leden en een grove schending van onze privacy.
Het is hetzelfde als wanneer je met een groep vrienden bij iemand thuis gesprekken voert en een microfoon rond laat gaan die aangesloten is op een geluidsdrager die buiten op de stoep staat!
Ik vind dat dit forum afgeschermd moet worden voor anderen om te lezen dan ingelogde, betalende leden van cm.


Laatst aangepast door
MIEKE364
op maandag 14 februari 2011, 23:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLIE400





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: maandag 14 februari 2011, 23:37
 
Het is zo jammer dat mensen er van uit gaan dat internet prive kan zijn.
Tip kijk eens op privacymatters.nl dat kan je misschien de ogen een beetje openen.
een site als dit kan nog zo zijn best doen om het dicht te timmeren maar waterdicht zal het nooit zijn.
Ik help vaak mensen met hun computer en eerlijk gezegd zijn er maar weinig mensen die iets doen aan privacy bescherming.
Een virusscanner die al een jaar verlopen is of firewall die is uitgezet omdat ie "lastig"is voor sommige sites is eerder gewoon dan uitzonderlijk.
Wees altijd een beetje voorzichtig op het net en dan nog is het nooit waterdicht.

Gr Willie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: woensdag 16 februari 2011, 08:37
 
CROSSROAD317 schreef:
Alleen wat heeft dat te maken met privacy-schending ??

In Nederland is het recht op privacy vastgelegd in de artikelen 10 tot en met 13 van de Nederlandse Grondwet. Een belangrijk onderdeel van privacy, de verwerking van persoonsgegevens, wordt sinds 1 september 2001 voor een groot deel nader geregeld in de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp). Voordien werd dit in de Wet persoonsregistraties (Wpr) geregeld. Naast de Wbp regelen onder meer de Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens, de Wet bescherming persoonsgegevens BES, de Wet basisadministraties persoonsgegevens BES en de Wet Politiegegevens de bescherming van persoonsgegevens.

De organisatie die zich met de privacy van de Nederlandse burger bezig houden is het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP).

Volgens mij kun je als buitenstaander nergens op CM persoonsgegevens vinden. Ook als lid is het trouwens niet mogelijk om persoonsgegevens te vinden over iemand anders.
De enige gegevens die je ziet, zijn die gegevens waarmee jezelf akkoord bent gegaan dat andere leden ze kunnen inkijken.

Dat is dus de privacy van je persoonsgegevens ? oke, ik zag het wat breder.
Het niet weten (dat hoorde ik pas later) dat het forum door iedereen gelezen kan worden en je foto kan zien had wat mij betreft wel wat duidelijker mogen zijn.
(Toen ik besefte dat je de foto ook aan kon vinken zodat die i.e.g. niet te zien was heb ik dat ook gedaan).

Maar het weten dat iedereen gewoon maar mee kan kijken, zorgt er bij mij wel voor dat ik op bepaalde onderwerpen voorzichtig ben om te reageren. Niet iedereen hoeft te weten hoe ik over bepaalde (intieme) dingen denk, en omdat ik hier ook merkte dat er meer zijn vond ik het gewoon jammer.
Dat vind ik bijv. het grote nadeel van "twitteren", daar kan iedereen gewoon meelezen. Ik had verwacht dat C.M. wel iets meer daar rekening mee zou houden.
(Ledenwerving vind ik dan zo commercieel klinken).
Volgens mij zijn er sites waarbij je wel ingelogd/ lid moet zijn om daar het forum te kunnen lezen.

Ik kan me ook indenken dat je die privacy wilt, i.v.m. je ex of wat dan ook, waar ik zelf overigens geen last van heb.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: woensdag 16 februari 2011, 10:52
 
Beste Thomas,

Ik snap je gevoel, maar het gaat hier ook om een beleidsregel. Ik begrijp jullie punten en daar valt echt wel wat voor te zeggen, maar er is heel bewust gekozen voor dit beleid.

Je schrijft dat je twijfelt of dit een commercieel besluit is of een manier om leden meer kansen te geven, deze twee liggen in het verlengde van elkaar. Het antwoord is dus simpel: beiden. Meer commercieel succes, betekent uiteindelijk meer leden. Wij zijn een bedrijf en hebben commerciele succesen nodig om te kunnen bestaan, of dat nou leuk is of niet.
Dit is dus ook geen discussie of een gesloten forum wel of niet mogelijk is, een gesloten forum is uiteraard mogelijk alleen hebben wij daar niet voor gekozen.

Daarnaast wil ik je duidelijk maken dat ik een uitvoerende functie heb. M.a.w. zorg ik voor de beleidsuitvoering, maar ben ik niet verantwoordelijk voor het beleid zelf. Het enige wat ik kan doen, is jullie uitleggen waarom hiervoor wordt gekozen.

Overigens is het wel degelijk van belang om wat tips op een rijtje te zetten, niet iedereen is zich hier even goed van bewust.
Tot slot wil ik zeggen dat er wel degelijk bekommernis is richting onze leden, helaas kun je nooit iedereen tevreden houden. Waarom? Omdat dit simpelweg onmogelijk is. Mensen zijn verschillend en dat is over het algemeen juist prachtig.

Wij vinden het oprecht vervelend als er vervelende situaties voortkomen uit het feit dat dit forum openbaar is, maar again: je hebt zelf in de hand wat je hier wel en niet schrijft. Dit forum is nou eenmaal openbaar, dus ik hoop dat iedereen hier rekening mee houdt.

Groet Judith.

THOMAS968 schreef:
De laatste opmerking is ieder geval integer, meer dan het geval was. Verder vind ik dit een typisch staaltje van modern communiceren: rust in de tent, niet ingaan op de vragen zelf en vervolgens een aantal dingen zeggen waar niks tegen in te brengen zijn en die de juistheid van een beleid lijken te onderstrepen. En geloof me, ik heb het in mijn bestuurlijke werkzaamheden ook wel eens zo moeten toepassen.

Jammer echter Judith, dat je de kans hiermee mist om als nieuwe moderator echt inhoudelijk te reageren. Een zin als: de openbaarheid is de essentie van een forum klinkt mooi en gewichtig maar klopt die ook? Temeer om dat de essentie van de discussie toch echt een andere is. Ik mag toch aannemen dat je die bijdragen hebt gelezen, begrepen en serieus hebt genomen. Ik ben niet zo van moderne communicatie om een goed gevoel bij de klant te doen ontstaan maar hou meer van de inhoud.

De essentie van een forum op CM is dat het openbaar is voor de leden van CM. En dus niet voor anderen. Temeer omdat mensen zich geremd voelen zich te uiten of zich gevolgd voelen door exen en zich hier daarvoor veilig waanden. Over persoongegevens gaat de discussie helemaal niet en die zijn ook niet aan de orde of in gevaar.

Verder zijn de adviezen die je geeft waar maar erg voor de hand liggend en bij de meesten echt wel bekend. Ze onderstrepen zeker de juistheid van jouw stelling niet. In ieder geval maak je indirect duidelijk dat je veronderstelt dat een openbaar forum mensen aantrekt en uitnodigt lid te worden. Of dit werkelijk bedoeld is om leden meer kansen te geven of dat het vooral een commerciële achtergrond heeft, laat ik dan maar in het midden. De prijs lijkt me hoog, ethisch gezien.

Positief is alleen de laatste zin en: dat er tenminste een reactie is, zij het niet erg inhoudelijk en met weinig bekommernis om de leden die er door getroffen worden. Ik beheer al jaren mede een computerforum dat alleen toegankelijk is voor leden. Het is niet moeilijk, het is een keuze.

Ik had echt meer van je verwacht dan dit en hoop maar dat je toch nog eens op de inhoud ingaat. Een heroverweging lijkt me beter.

Thomas, die de wijze van afhandelen tegenstrijdig vindt met de sfeer van het, overigens goede, artikel in het Nederlands Dagblad over CM.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Pagina 3 van 5