ChristianMatch
 


Forum

Andere afkomst/huiskleur en relatie`s.
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
MARIA576





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: woensdag 30 maart 2011, 10:33
 
Maureen, volgens mij doe jij nu precies hetzelfde....generaliseren. Je hebt het over 'Molukse mensen'...en gooit ze allemaal op één hoop. Niet correct, en ook zeer onterecht, en als zij dit zouden lezen, zouden zij zich weer door jou gediscrimineerd kunnen voelen! Volgens mij wil jij dit helemaal niet, toch?
Wat mij betreft? De kleur is onbelangrijk, het gaat om de persoon. En als je Christus terug mag zien in een mens, is hij of zij per definitie MOOI, al zou ie bij wijze van spreken groen met paarse stipjes zijn! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: woensdag 30 maart 2011, 11:31
 
[quote=MAUREEN217]
Maureen, je slaat nu echt helemaal door hoor. Inderdaad, ik ben blank. Ik weet niet wat het is om gekleurd te zijn (hoewel ik mijn best doe om een kleurtje te krijgen en te houden ha ha ha). Ik ben wel jarenlang getrouwd geweest met een indo en ik heb drie fantastische kinderen met hem gekregen. Mijn dochter heeft het meest van zijn kleur mee gekregen en dat is dus een prachtige meid met een mooie teint, lang donker haar en een paar hele grote bruine ogen die lekker brutaal en goedlachs de wereld in kijken. Aangezien lang niet alle Nederlanders het verschil kunnen zien tussen een Turkse, een Marokkaanse, een Javaanse Surinaamse of een indo.. wordt er soms van alles gedacht over de achtergrond van mijn mooie engeltje. Maar ze is dus oer-Hollands. Ze weet dat ze er geweldig uit ziet en is bovendien heel sociaal. Natuurlijk zijn er wel eens mensen en kinderen geweest die een domme opmerking maakten, maar inmiddels staat ze daar boven. Ze begrijpt dat het meer zegt over de mensen/kinderen die dat doen, dan over haar.

Wat Chat betreft: Hij zegt dat hij er niet voor zou kiezen om een relatie aan te gaan met een gekleurde partner. Nou ik zou er niet voor kiezen om een relatie aan te gaan met iemand die geen christen is. Ben ik nu ook aan het discrimineren in jouw ogen? Of mag dat wel, maar mag je geen andere voorkeuren uitspreken.

Uiteindelijk komt het allemaal op hetzelfde neer. Iedereen heeft bepaalde wensen ten opzichte van een toekomstige partner. Het feit dat je die hebt, wil niet zeggen dat je op anderen neer kijkt of er een afkeer van hebt. Dat maak jij er vervolgens weer van. Blijkbaar doe je dat uit een stuk persoonlijke frustratie. Je zegt per slot van rekening dat je soms denkt door een hel te gaan en huilend vraagt waarom ben ik zo. Kijk en dat vind ik dan weer jammer voor jouw Maureen. Want blijkbaar ben je niet zo trots op jou prachtige huidskleur als je zou mogen zijn. Neem een voorbeeld aan mijn dochter en ga niet in een slachtofferrol zitten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: woensdag 30 maart 2011, 11:54
 
[quote=LISA610]

Toch, kan ik ook de reactie wel begrijpen hoor lisa,van Maureen....en als je inderdaad de berichten goed leest .....kun je niet direct een racistische opmerking eruit halen....vaak zit er een onderliggende gevoel bij.
Ach wat maakt het toch uit ..of je blank of een ander tintje hebt..toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: woensdag 30 maart 2011, 12:05
 
Blijkbaar doe je dat uit een stuk persoonlijke frustratie. Je zegt per slot van rekening dat je soms denkt door een hel te gaan en huilend vraagt waarom ben ik zo. Kijk en dat vind ik dan weer jammer voor jouw Maureen. Want blijkbaar ben je niet zo trots op jou prachtige huidskleur als je zou mogen zijn.[quote=LISA610]

Ik kan Maureen, doelende op het hierboven aangehaalde stukje tekst, wel verstaan. Misschien is Maureen wel trots op haar afkomst en het daarbij behorende kleurtje. Toch kan ze erg gekrenkt zijn door de opmerkingen die ze te verduren kreeg. Sommige mensen kunnen immers erg grof en heel dom zijn. Bijvoorbeeld: vorig jaar in de zomer ging ik hier in het dorp na een fietstocht iets drinken in een café. Toen ik buiten stapte werd ik nageroepen en vroegen ze luidop of ik wat kindertjes ging verkrachten. Enkele mensen in het dorp weten immers dat ik als kloosterling heb geleefd en naar aanleiding van de gruwelijke zaken die begaan werden door enkele geestelijke werd ik ook aanzien als een dader. Dit deed me heel erg pijn en bezorgde me een grote angst die me bijna een paranoia bezorgde. Het zal wel een deel frustratie zijn en slachtoffer ben je wanneer ze je bejegen, beschuldigen, uitschelden. In deze maatschappij speelt het uiterlijke ook erg mee. Iemand die (heel) aantrekkelijk is zal veel minder tegenstand ondervinden. Dat is nu eenmaal een bewezen gegeven. Hoe je het ook keert of draait, het is nu eenmaal zo. Enkele pijnlijke feiten weergeven en daar door soms eens radeloos zijn duidt daarom niet gelijk een slachtofferrol.

Even nog eens herhalen dat dit mijn mening is over het stukje dat in het vet bovenaan staat.

Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: woensdag 30 maart 2011, 12:14
 
MAUREEN217 schreef:
Ik heb niet gekozen om bruin op deze wereld te komen, dat is mij gegeven.

Niemand van een blank persoon kan vertellen hoe het is om bruin te zijn. Dat moet je meemaken, om dat te weten. Er zijn momenten dat je denkt door een hel te gaan en vaak huil je vraag waarom ben ik zo??

we houden die problemen over huidskleur

maureen, als ik zou kunnen kiezen, zou ik wellicht wel een chocolade-meisje willen zijn hoor; pepermuntje zijn is ook niet alles.
en.......zou het nu echt zo anders voelen als je huid een ander kleurtje heeft, of is dat het idee dat sommige mensen erbij hebben?

als ik die zwarte kindjes zie, met hun schommelkontjes, zou ik ze zo op schoot nemen; heerlijk puur gewoon.
misschien kun je ooit op een dag dankbaar zijn, een prachtig bruin velletje meegekregen te hebben!!

bovendien; er zijn zoveel meer dingen in het leven om dankbaar voor te zijn. "maureen met chocolade-velletje" heeft een grote kinderzegen ontvangen bijvoorbeeld........
wat doet dat kleurtje er dan toe maureen; wat maakt dat je er zo verdrietig om kunt worden dat je een donker kleurtje hebt?
eerlijk gezegt; ik begrijp daar helemaal niets van. Verlegen lachende smiley

het gaat in de discussie vooral over huidskleur op dit moment, maar ik denk dat de afkomst veel bepalender kan zijn binnen een relatie.
zelf zou ik gerust een relatie aangaan met een donkerder getinte man, maar ik denk wel, dat je bepaalde cultuurverschillen tegenkomt, die er voor kunnen zorgen dat je elkaar minder begrijpt. je bent tenslotte in een heel verschillend gezins-klimaat groot gebracht, en die vorming neem je mee, je leven lang.


Laatst aangepast door
HANNAH810
op woensdag 30 maart 2011, 12:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: woensdag 30 maart 2011, 12:43
 
MAUREEN217 schreef:
Ja Cross, ieder ziet de dingen op zijn manier en in zijn beleving. Wat Griffin aangaat, heb ik mijn excuses al aangeboden. Maar voor de rest blijf ik op mijn punten staan. Ik heb niet gekozen om bruin op deze wereld te komen, dat is mij gegeven en ik heb ermee moeten leren leven. Ik shaam mij er niet voor en ik ben er trots op zo te zijn. Ik bn een kind van mijn hemelse Papa. Hij heeft mij gemaakt met alles erop en eraan, alles wat ik nodig heb om te kunnen leven op deze aardbol, en een extraatje, ik hoef niet te bakken in de zon, haha ha dat is een luxe.

Niemand van een blank persoon kan vertellen hoe het is om bruin te zijn. Dat moet je meemaken, om dat te weten. Er zijn momenten dat je denkt door een hel te gaan en vaak huil je vraag waarom ben ik zo??

En wat Chat aangaat, je zei dat je bent opgegroeid tussen Molukse mensen. Misschien is het daarvandaan gekomen, dat je toch een bepaalde afkeer heb gekregen voor bruine mensen. Molukse mensen hebben een negatieve verleden tegen Nederlanders, en dat wordthun van kleinsaf ingeprent, en negers hebben dat weer vanuit de slaverij het verleden heeft veel nare dingen gehad en mensen dragen dit lang met zich mee, alleen God kan hun daarvan bevrijden, en tot die tijd houden we die problemen over huidskleur weet Chat, uiteindelijk zijn we allemaal hetzelfde als je aar lang genoeg wacht. ( dit bedoel ik als je lichaamwegrot, als je dood ben). Dan is er geen verschil meer.)

ff een opmerking van mijn kant.
Ik vind het niet helemaal eerlijk van je om het betreft Chatuliem te zeggen dat hij een afkeer zou hebben gekregen.
Hij had het eerder over voorkeur binnen een relatie, en volgens mij is dat wel ff iets heel anders... !!

Ik vind het vervelend voor je dat je huidskleur nadelen met zich mee heeft gebracht tijdens de ontwikkeling van je persoonlijkheid, maar als ik jou was zou ik de bijdragen van anderen zorgvuldiger lezen, dat je zelf er geen dingen uithaalt die er niet zijn...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: woensdag 30 maart 2011, 12:54
 
CHATULIEM619 schreef:
moet dan wel over een hele grote aversie heen, ik denk niet dat dat gebeurt.

Je had m.i. beter een ander woord kunnen gebruiken Chat...
Ik snap wat je bedoelt, maar het woord "aversie" zou je beter kunnen vervangen door dat die "overbrugging" bijv. voor jou te groot is ?

Ieder mens heeft een bepaalde voorkeur, is het niet de huidskleur, is het de leeftijd, het type, of iemand slank is of juist gezet... of iemand kaal is of niet... Clown smiley zo kun je nog wel ff doorgaan... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 30 maart 2011, 13:06
 
SUSANNAH475 schreef:
Je had m.i. beter een ander woord kunnen gebruiken Chat...
Ik snap wat je bedoelt, maar het woord "aversie" zou je beter kunnen vervangen door dat die "overbrugging" bijv. voor jou te groot is ?

Ieder mens heeft een bepaalde voorkeur, is het niet de huidskleur, is het de leeftijd, het type, of iemand slank is of juist gezet... of iemand kaal is of niet... Clown smiley zo kun je nog wel ff doorgaan... Knipoog smiley
Helaas is het zoals ik beschreven heb, ik moet er gewoon niet aan denken. Het heeft niet alleen te maken met culturele verschillen, heeft veel meer te maken met een natuurlijke aversie. Vergelijk het met een kunstgebit. De ene vindt het geen probleem, de ander walgt ervan. Is dat redelijk? Nee, maar het is wel een gegeven.

Ik kan me niet voorstellen, dat iemand voor Feyenoord is, maar ook daar heb ik mee te leven. Vind ik hem/haar discriminerend? Nee, maar ik begrijp hem niet.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 30 maart 2011, 13:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: woensdag 30 maart 2011, 13:25
 
ja, zeg het nog een keer, chat............ Twijfelende smiley












zucht......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: woensdag 30 maart 2011, 13:31
 
CHATULIEM619 schreef:
Helaas is het zoals ik beschreven heb, ik moet er gewoon niet aan denken. Het heeft niet alleen te maken met culturele verschillen, heeft veel meer te maken met een natuurlijke aversie. Vergelijk het met een kunstgebit. De ene vindt het geen probleem, de ander walgt ervan. Is dat redelijk? Nee, maar het is wel een gegeven.

Ik kan me niet voorstellen, dat iemand voor Feyenoord is, maar ook daar heb ik mee te leven. Vind ik hem/haar discriminerend? Nee, maar ik begrijp hem niet.

Oke, nu ben ik wel nieuwsgierig naar hoe jij er tegenaan zou kijken als je zelf met een donkere huidskleur was geboren... ???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 30 maart 2011, 13:45
 
SUSANNAH475 schreef:
Oke, nu ben ik wel nieuwsgierig naar hoe jij er tegenaan zou kijken als je zelf met een donkere huidskleur was geboren... ???
Ach, ik ken ook wel mensen met een huidskleur, die ervan walgen om met een blanke een relatie te hebben. Waarom vind je iemand aantrekkelijk en waarom niet? Ik weet het niet, maar het is nu eenmaal iets waar je rekening mee moet houden. Je kunt toch ook niet van iemand vragen een relatie aan te gaan, waar hij/zij een natuurlijke aversie tegen voelt, omdat het toevallig politiek correct is? Vind dat wel heel ver gaan hoor..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 30 maart 2011, 13:54
 
LEONARD480 schreef:
och, kan ik ook de reactie wel begrijpen hoor lisa,van Maureen....en als je inderdaad de berichten goed leest .....kun je niet direct een racistische opmerking eruit halen....vaak zit er een onderliggende gevoel bij.
Ach wat maakt het toch uit ..of je blank of een ander tintje hebt..toch?
Het maakt idd niks uit hoe je eruit ziet. Iedereen is even waardevol, maar ik wil niet met iedereeen een relatie aan gaan. Denk ik dan dat degene waartoe ik mij niet aangetrokken voel, dat die minder is? Voorkeur heeft iets onredelijks in zich, maar dat hoort toch ook gewoon bij, jou als persoon.

Met mn voorbeeld over Feyenoord bedoel ik dat ook aan te geven. Voetbaltechnisch is geen enkele reden voor die voorkeur, maar sommige mensen zijn er helemaal idolaat van.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 30 maart 2011, 14:03
 
HANNAH810 schreef:
het gaat in de discussie vooral over huidskleur op dit moment, maar ik denk dat de afkomst veel bepalender kan zijn binnen een relatie.
zelf zou ik gerust een relatie aangaan met een donkerder getinte man, maar ik denk wel, dat je bepaalde cultuurverschillen tegenkomt, die er voor kunnen zorgen dat je elkaar minder begrijpt. je bent tenslotte in een heel verschillend gezins-klimaat groot gebracht, en die vorming neem je mee, je leven lang.
Dat is juist iets wat ik ten alle tijde wil voorkomen. Het gaat niet over kleur maar over voorkeur, ik vind dat een heel groot verschil....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE585





Berichten: 1464

BerichtGeplaatst: woensdag 30 maart 2011, 14:11
 
even een grapje tussendoor om de boel te relativeren Knipoog smiley

Kleurling,
Als ik ziek ben, ben ik bruin.
Als ik boos ben, ben ik bruin.
Als ik het warm heb, ben ik bruin.
Als ik het koud heb, ben ik bruin.
Als ik dood ben, ben ik bruin.

Als jij ziek bent, ben je geel.
Als jij boos bent, ben je paars.
Als jij het warm hebt, ben je rood.
Als jij het koud hebt, ben je blauw.
Als jij dood bent, ben je wit.

En dan noemen ze mij een kleurling...

(door Ton Dalm)

en de meeste mensen in de zomer maar zonne en swinters onder de zonnebank om ook zo'n mooie bruine kleur te krijgen Coole smiley met zonnebril
ik vind allerlei culturen geweldig en kunnen we veel van leren,dat daar toevallig bij de mensen een andere huidskleur komt is toch geweldig hoe God hen reeds beschermd tegen verbranden door de zon e.d.
dat de ene cultuur voor mij makkelijker ligt dan een andere is persoonlijk.
ik heb een muliculturele groep van vrienden,onze kerk-gemeente is ook multicultureel,blank,zwart,bruin,geel,blank noem maar op. samen volgen
we God en maken Hem groot.
een blanke vriendin met een surinamer getrouwd een een blanke man met antilliaanse getrouwd,een blanke vrouw met een afrikaan getrouwd stuk voor stuk geweldige mensen waar ik een fijne band mee heb.
dat ik nu toevallig een blanke vriend heb doet niets af aan het feit dat het ook een gekleurde man had kunnen zijn,alhoewel hij is zeer kleurrijk hihihihi,verbrand zeer snel, Knipoog smiley


Laatst aangepast door
GRACE585
op woensdag 30 maart 2011, 14:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: woensdag 30 maart 2011, 16:52
 
[quote=FRANKT627][b]Wat ik eigenlijk probeerde te zeggen is dat iedereen waardevol is zoals hij of zij is, ongeacht de huidskleur. Mensen zijn verschillend. Wat de een aantrekkelijk vind, kan de ander totaal niet aantrekkelijk vinden. Dat wil nog niet zeggen dat je die ander dan minder waardevol vind of er een afkeer van hebt. Maar ben met je eens dat mensen soms hele pijnlijke opmerkingen kunnen maken. Ook mijn dochter is wel eens gevraagd of zij en haar vader misschien door de poep waren gerold. Is echt niet leuk als je een meisje van 7 bent hoor. Maar inmiddels is ze bijna 14 en beseft zij dus wel dat ze er gewoon mag zijn en dat ze dat soort domme vragen beter kan negeren omdat het meer zegt over degene die ze stelt dan over haar. Weet je, we krijgen allemaal te maken met pijnlijke opmerkingen van anderen: of je nu bruin bent of blank, of je nu rood haar hebt of blond, of je nu dik bent of superslank, of je nu christen bent of juist niet... Er zijn gewoon mensen die hun best doen om anderen te kwetsen. Vaak is dat zo omdat die mensen zichzelf op die manier beter proberen voor te doen dan een ander. De kunst is om daar boven te staan, omdat je weet dat je waardevol bent voor de mensen die echt belangrijk voor je zijn. Sterker nog, wij christenen mogen ons bovendien waardevol weten voor God. In Zijn ogen zijn wij mooi zoals we zijn. We zijn parels in Zijn hand. Hoe meer ik bevestiging bij Hem ben gaan zoeken, hoe minder ik bevestiging van anderen nodig ben.

Verder denk ik dat we gewoon moeten proberen iedereen in zijn waarde te laten. Ik denk dat we allemaal ons eigen wensenlijstje hebben ten opzichte van een toekomstige partner. En ja, met dat wensenlijstje sluit je bepaalde mensen uit. Niet omdat je ze minder vind, niet omdat je een afkeer van hen hebt, maar gewoon omdat je je niet tot hen aangetrokken voelt. Dat is maar goed ook.. stel je voor dat we allemaal op dezelfde persoon zouden vallen? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: woensdag 30 maart 2011, 17:47
 
ik zou christelijke dame met een andere kleur niet erg vinden, integendeel, een vrouw als beyonce zou niet mis zijn Coole smiley met zonnebril Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 30 maart 2011, 17:49
 
Goed, zijn cultuurverschillen echt te overbruggen. Wijs mij dan eens een Surinaamse vrouw aan, die de man aan het hoofd van het gezin ziet, en waarbij ik geen machtstrijd zou moeten uitvoeren. Dan ben ik bereid mijn eigen visie bij te stellen.
Veel Surinaamse mannen hebben diverse bijvrouwen, dat is een cultureel gegeven. Het gezin wordt dus meestal draaiende gehouden door de moeder...Als ik daar in huis zou moeten wonen, zou ik in eerste instantie moeten bewijzen dat ik wel monogaam wil leven en dan moet ik ook nog de ruimte krijgen om als man in het gezin te functioneren. En dat is een onoverbrugbare kloof tussen mijn karakter en deze cultuur...


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 30 maart 2011, 17:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: woensdag 30 maart 2011, 18:46
 
CHATULIEM619 schreef:
Goed, zijn cultuurverschillen echt te overbruggen. Wijs mij dan eens een Surinaamse vrouw aan, die de man aan het hoofd van het gezin ziet, en waarbij ik geen machtstrijd zou moeten uitvoeren. Dan ben ik bereid mijn eigen visie bij te stellen.
Veel Surinaamse mannen hebben diverse bijvrouwen, dat is een cultureel gegeven. Het gezin wordt dus meestal draaiende gehouden door de moeder...Als ik daar in huis zou moeten wonen, zou ik in eerste instantie moeten bewijzen dat ik wel monogaam wil leven en dan moet ik ook nog de ruimte krijgen om als man in het gezin te functioneren. En dat is een onoverbrugbare kloof tussen mijn karakter en deze cultuur...

Tjonge Chat.. nu ben je wel heel erg aan het generaliseren hoor. Maar goed.. ik weet te weinig van de Surinaamse cultuur om hier een uitspraak over te kunnen doen. Ik ken overigens wel een surinaams stel wat absoluut niet past in het beeld wat jij schetst. En als je op 10/4 mee was gegaan, had ik je graag voorgesteld aan de man in kwestie.. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 30 maart 2011, 18:57
 
LISA610 schreef:
Tjonge Chat.. nu ben je wel heel erg aan het generaliseren hoor. Maar goed.. ik weet te weinig van de Surinaamse cultuur om hier een uitspraak over te kunnen doen. Ik ken overigens wel een surinaams stel wat absoluut niet past in het beeld wat jij schetst. En als je op 10/4 mee was gegaan, had ik je graag voorgesteld aan de man in kwestie.. Knipoog smiley
Ach, Drachten is zo dichtbij, ik kom vast nog wel eens. Komt me beter uit dan drie afspraken in één weekend te hebben...En wat betreft generaliseren, natuurlijk ontkom je er niet aan met zo'n vraag. Het is al een hele algemene vraag.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 30 maart 2011, 18:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELOY997





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: woensdag 30 maart 2011, 19:34
 
wat heeft God het allemaal toch mooi bedacht he,
diversiteit,
we zien er allemaal anders uit van buiten,
en ook van binnen zijn we allemaal anders,
zelfs onze voorkeuren zijn verschillend.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: woensdag 30 maart 2011, 21:51
 
[quote=CHATULIEM619]

Hallo Chautuliem

Er zijn in mijn gemeenten een aantal buitelandse vrouwen die voor de bijbel leven en die de man als hoofd van het gezin zien ook de Surinaamse dus ik zie dat niet zo.
Sjalom.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 30 maart 2011, 22:01
 
Er zijn maar 2 soorten mensen.

soort 1 Man
soort 2 Vrouw


Laatst aangepast door
MARISKA601
op woensdag 30 maart 2011, 22:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: donderdag 31 maart 2011, 02:03
 
CHATULIEM619 schreef:
Het maakt idd niks uit hoe je eruit ziet. Iedereen is even waardevol, maar ik wil niet met iedereeen een relatie aan gaan. Denk ik dan dat degene waartoe ik mij niet aangetrokken voel, dat die minder is? Voorkeur heeft iets onredelijks in zich, maar dat hoort toch ook gewoon bij, jou als persoon.

Met mn voorbeeld over Feyenoord bedoel ik dat ook aan te geven. Voetbaltechnisch is geen enkele reden voor die voorkeur, maar sommige mensen zijn er helemaal idolaat van.....

Even een off-topic bericht Chat ....Feyenoord is de volksclub en daardoor leeft het in de harten van de mensen ...mede daardoor ..misschien wel de grootste club van Nederland ...en ja in de historie zie je een enorme prijzenkast...zelfs de Wereldbeker!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: donderdag 31 maart 2011, 11:19
 
Toch vind ik dat iedereen voorkeur mag hebben in of bij het kiezen van een partner, en volgens mij doen we dat ook allemaal.

Ik ga ook voor een blanke vrouw, omdat het mijn voorkeur heeft.
Ik ga ook voor een bepaalde leeftijdsgroep, + 0 - 8, omdat het mijn voorkeur heeft.
Ik ga ook voor een vrouw die oprecht Jezus kent als haar Verlosser en Zaligmaker, omdat het mijn voorkeur heeft. (dit is trouwens voor mij een must!!)
Ik ga voor een vrouw die ..... enz enz.

Dit heeft allemaal niets te maken met discriminatie, maar met voorkeuren, wat voelt voor mij "goed", in een (mogelijke) relatie. Alleen in de situatie dat ze Jezus moet kennen als haar Verlosser en Zaligmaker zou je kunnen zeggen dat ik discrimineer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: donderdag 31 maart 2011, 11:32
 
Ik heb maar eens bij Wikipedia gekeken wat men daar schrijft over discriminatie.

Onder discriminatie verstaat men het benadelen van mensen of groepen (meestal minderheden) op basis van uiteenlopende kenmerken zoals afkomst, ras, geboorteland, geloof, politieke of religieuze overtuigingen, sociale gewoonten, sekse, seksuele geaardheid, taal, handicap, leeftijd, enzovoort. Discriminatie staat het grondbeginsel dat zegt dat alle mensen gelijk zijn, in de weg. Discriminatie veronderstelt echter niet alleen een afzonderlijke behandeling, maar ook het ontbreken van rechtvaardiging voor deze aparte behandeling.
Discriminatie kan men zien als een uiting van onverdraagzaamheid en als het in daden omzetten van vooroordelen. Dit kan als persoonlijke of als geïnstitutionaliseerde discriminatie voorkomen.


Op deze topic wordt er vooral over voorkeuren geschreven wat op zich niets mis mee is. Ieder van ons krijgt op CM een aantal vragenlijsten waarmee we onze wensen (lees:voorkeuren) kunnen weergeven. Iets kiezen voor het ene betekend niet dat we het andere discrimineren. Onze voorkeur motiveren of datgene wat we niet wensen motiveren hoeft geen vorm van discriminatie te zijn. Toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 31 maart 2011, 12:17
 
LEONARD480 schreef:
Even een off-topic bericht Chat ....Feyenoord is de volksclub en daardoor leeft het in de harten van de mensen ...mede daardoor ..misschien wel de grootste club van Nederland ...en ja in de historie zie je een enorme prijzenkast...zelfs de Wereldbeker!
De reden dat ik dit als voorbeeld genomen heb, is dat je ziet dat er veel meer dingen een rol spelen, bij het bepalen van een voorkeur. Ik begrijp eerlijk gezegd niet, dat als iemand zegt van voetbal te houden, ze voor Feyenoord zijn. Niet een ploeg dat uitblinkt in oogstrelend voetbal. Bij voorkeur spelen dus argumenten mee, die meer met emotie te maken hebben dan met objectiviteit. ( of waarom vindt men een Saab mooier dan een Mercedes....)
Zo ook in de voorkeur voor een relatie. Vaak kun je niet eens verklaren waarom de ene vrouw je wel aanspreekt en de ander niet. Maar het is wel een gegeven. Als een vrouw zich dan gediscrimineerd voelt, heeft dat volgens mij meer te maken, dat men zichzelf afgewezen voelt.
Huidskleur is slechts een van de aspecten die je voorkeur bepalen. Vaak is het een onderdeel van je voorkeuren. En voor de een is het bepalender dan voor de ander..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: donderdag 31 maart 2011, 13:24
 
CROSSROAD317 schreef:
Alleen in de situatie dat ze Jezus moet kennen als haar Verlosser en Zaligmaker zou je kunnen zeggen dat ik discrimineer.

is dat zo?
ik denk dat God dan ook discrimineert in de bijbel als er staat dat je vrij bent om te trouwen wie je maar wilt, "alleenlijk ín de HEERE"
met andere woorden;
degene waarmee je samen verder gaat, is ook ín Christus;
(een werkelijk gelovige, wedergeboren christen, of hoe je het maar noemen wilt.)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 31 maart 2011, 20:16
 
HANNAH810 schreef:
is dat zo?
ik denk dat God dan ook discrimineert in de bijbel als er staat dat je vrij bent om te trouwen wie je maar wilt, "alleenlijk ín de HEERE"
met andere woorden;
degene waarmee je samen verder gaat, is ook ín Christus;
(een werkelijk gelovige, wedergeboren christen, of hoe je het maar noemen wilt.)

Doe je daar iemand niet mee tekort die niet gelovig is en jouw mening respecteert, ook in een relatie?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 31 maart 2011, 20:29
 
DAVID923 schreef:
ik zou christelijke dame met een andere kleur niet erg vinden, integendeel, een vrouw als beyonce zou niet mis zijn Coole smiley met zonnebril Knipoog smiley



Ach, je mag je dromen hebben David, maar je legt de lat wel hoog!

Ik vind George Clooney ook wel leuk..... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: donderdag 31 maart 2011, 20:39
 
WILLEMIJN232 schreef:
Doe je daar iemand niet mee tekort die niet gelovig is en jouw mening respecteert, ook in een relatie?

dat denk ik niet; omdat ik dan geen relatie aan zou gaan, willemijn.
hoeveel hij mijn levensovertuiging ook respecteerd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Pagina 2 van 3