ChristianMatch
 


Forum

Relatie door God gewild.
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 16 juni 2011, 21:10
 
Wanneer weet je of een relatie door God gewild is? Sommige mensen zeggen al snel, dat een relatie van de Heer is, en na een poosje gaat het toch uit...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: donderdag 16 juni 2011, 21:26
 
CHATULIEM619 schreef:
Wanneer weet je of een relatie door God gewild is? Sommige mensen zeggen al snel, dat een relatie van de Heer is, en na een poosje gaat het toch uit...

Zelf denk ik, Chat, dat God mensen niet koppelt. Hij wilt het goede voor ons, laat daar geen twijfel over bestaan, maar echt koppelen doet Hij niet. Eens dat de relatie tot stand is gekomen kan Hij ons wel leiden en de nodige kracht geven die vereist is. Natuurlijk kunnen we voor we de stap zetten naar een kennismaking met een bepaalde persoon het Hem voorleggen in ons gebed. Het bidden, overdenken, kan ons helderheid geven en dan nog moeten wij de beslissing nemen. Er wordt ons niets opgelegd. Er wordt dus niet 'gewild' dat we met die bepaalde persoon in zee gaan. Dat is nu eenmaal de essentie van onze wil die we kregen door Zijn toedoen.


Laatst aangepast door
FRANKT627
op vrijdag 17 juni 2011, 02:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENNOCH902





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: donderdag 16 juni 2011, 21:31
 
Ik weet het niet, moet nog 100% toewijden tot god en dit wereldse leven los laten dat proces is nu op gang.

Eerst beginnen met stoppen met kijken naar vrouwen op straat door mijn hoofd opzij te gooien of naar de grond. Dan mensen behandelen ongeacht hun zondes dus het lief hebben van je naasten ook al mag je iemand niet zo graag. Daarna.. accepteren zoals het is en het onthechten van het aardse leven dus het nemen wat je toe komt en niet achter dingen aanrennen want dat kan zorgen voor teleurstellingen.

Gewoon op God richten en uiteindelijk ga je er toch wel aan dus proberen met de DAG te leven met mate en proberen gelukkig te zijn en contact met God sterk te maken. Zal proberen om gewoon maar eens weer naar de kerk te gaan en mezelf zijn en mezelf waarderen zoals ik ben dus niet kijken naar andere maar richten op God.

Heb dit maar gewoon getypt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENNOCH902





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: donderdag 16 juni 2011, 21:35
 
Oh wacht, bedoel je een RELATIE relatie? met een vrouw of tot God? ohhh.. algemeen relatie.

Geen idee, moet nog een partner tegen komen die ik zie zitten en die mij ziet zitten en zij moet van God zijn anders is ze van de wereld zoals ik nu (nog) ben en dan krijg je te maken met verleidingen en zondes dus.

Las ergens in de bijbel dat een zeldzame vrouw een vrouw is die God vrezend is, die voor haar man klaar staat, kookt, luistert enzo
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENNOCH902





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: donderdag 16 juni 2011, 21:38
 
We moeten niet aan onszelf denken maar helemaal voor God gaan want alles is tijdelijk.

Het leven is een test en of je nou een partner krijgt of je leven lang single bent dat is niet het belangrijkste. Gaat erom dat God weet wat het beste is voor jou en in de bijbel staat.

Vertrouw op God dan komt het helemaal goed. (zoiets)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 juni 2011, 01:46
 
Frank...heel mooi verwoord en ben ik het eens met je woorden!!!

Ook ik..gescheiden...waarvan ik nu weet dat de basis niet goed is geweest....

We hebben God vergeten....nagenoeg nooit of weinig over gesproken...
In de kerk trouwen...wordt dan gezegd een zegen vragen aan God...

Nee ik heb nooit een antwoord gehad...
En weet je wat ik nu doe...in mijn nieuwe relatie(omdat ik nog onzeker ben)

We bidden nu wel...samen...
Of God wil wegnemen wat niet goed voor ons is...en geven wat we nodig hebben....
Is het niet zo dat er staat...zoek eerst ghet Koninkrijk van God...

Je krijgt geen regelrecht antwoord...
Maar het samen aan God voorleggen is in ieder geval geen verkeerde basis...
En veel praten met elkaar....heel veel...
We hebben beiden een veelbewogen leven achter ons...


Ik heb na de scheiding ook NOOIT om een man gebeden...dat kon ik niet..al was het alleen zijn heel moeilijk...
En toch kwam er een man.....

Ik tel mijn zegeningen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 juni 2011, 10:18
 
HENNOCH902 schreef:
We moeten niet aan onszelf denken maar helemaal voor God gaan want alles is tijdelijk.

Het leven is een test en of je nou een partner krijgt of je leven lang single bent dat is niet het belangrijkste. Gaat erom dat God weet wat het beste is voor jou en in de bijbel staat.

Vertrouw op God dan komt het helemaal goed. (zoiets)

lees efeze 5 maar eens voor de rol van de man binnen een (huwelijks-) relatie, hennoch.
in 1 korinthe 13 kun je vinden wat werkelijk liefhebben inhoud.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 juni 2011, 10:32
 
Hoewel ik in principe geloof dat God mensen bij elkaar brengt, vind ik het moeilijk om dat in de praktijk te brengen. Het kan nl. ook werken als een belasting voor de relatie. Er zijn zelfs voorbeelden bekend, dat mensen helemaal niet van elkaar houden en dat de enige reden is, dat ze bij elkaar zijn, is omdat God dat wilde.

Ik vind dat een relatie gebaseerd moet zijn op onderlinge liefde. Als God mensen bij elkaar brengt, zou de onderlinge liefde moeten bloeien, groeien en tot ontwikkeling komen. En dan zou de liefde voor God verdiept worden. Je zou elkaar moeten steunen samen de Heer te volgen.

Verder is de wil van God geen garantie voor een blijvende relatie. Als God mensen bij elkaar voegt, dan is het nog steeds de verantwoording van de mensen zelf om deze liefde in stand te houden...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 juni 2011, 12:04
 
Ook hier...helemaal mee eens!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 juni 2011, 12:50
 
CHATULIEM619 schreef:
Wanneer weet je of een relatie door God gewild is? Sommige mensen zeggen al snel, dat een relatie van de Heer is, en na een poosje gaat het toch uit...


En als God nu eens wil dat je relatie zijn nut heeft bewezen en je daardoor uit elkaar gaat .... Twijfelende smiley

Want volgens mij staat er nergens in de bijbel dat een "aardse" relatie blijvend van aard is of moet zijn ....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA695





Berichten: 184

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 juni 2011, 12:58
 
ZEELAND736 schreef:
Ook hier...helemaal mee eens!!!!

Even vertellen ja ik dacht ook een man te hebben gevonden en dat had ik ook een man waar IK stapel verliefd op was en geloofde dat t van God gegeven zou zijn echter is deze relatie horor geworden maar Ik geloof nu dat ik mensen mag ontmoeten ook omdat God ons spiegels wil voor houden niet perse voor relaties maar om te laten zien welke dingen wel en niet goed voor ons zijn
Ik heb een woestijn door geworsteld maar ben er Rijk uitgekomen Ik hou nu van mijn Vader en HIJ houd ZIELSVEEL van mij
Dat is de relatie die God wilde van mij door de pijn verdrietige omstandigheden heen was God er en laat me nu rijkelijk zien wat een relatie in houd en er is er niet één er zijn er meerdere
Maar een relatie die God bedoelt heeft ja zo zou ik willen wandelen
Alles voor HEM mijn Maker
En Ik wil niet meer dat t van mij is om me te binden maar God zal verbinden als t zo mag zijn volgens mij zijn dat de mooiste kado s
Alles wat op aarde gebonden zal zijn is in de Hemel ook zo daar ga ik voor
Een eeuwig leven met mijn dierbaren die God op mijn pad brengt en niet meer die ik uit zoek

Mag ik dan geen mensen ontmoeten zeker wel maar toets alle dingen of ze van mij zijn of van God Ik heb inzicht gekregen door de enorme foute relatie die ik zo graag wilde en waarvan ik dacht dat t van God kwam een man van deze site een christen t kon niet mooier
Sorry mensen dek je zelf onder de mantel der gerechtigheid die God je geeft
steun niet op je eigen inzeichten maar op die van de HEER
Amen ja ik zeg Amen

lieve groet Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 juni 2011, 13:00
 
CROSSROAD317 schreef:
En als God nu eens wil dat je relatie zijn nut heeft bewezen en je daardoor uit elkaar gaat .... Twijfelende smiley

Want volgens mij staat er nergens in de bijbel dat een "aardse" relatie blijvend van aard is of moet zijn ....
Heb je het dan over mensen die getrouwd zijn? In dat geval lijkt het me nooit de wil van de Heer toe dat je uit elkaar gaat.
Dat het soms niet mogelijk is de relatie in stand te houden heeft denk ik te maken met zonde.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 juni 2011, 13:33
 
Jazeker...waren er geen zonden dan waren er ook geen wonden...
Scheiding is zo"n wond...

Recent in een gesprek met broeders van de kerk zei ik ook....

Natuurlijk heeft God niet ja geknikt toen ik ging scheiden..
Hij had er wel degelijk verdriet van...
Maar naar mezelf gezien...heeft God me daardoor niet afgewezen....

Al voor de scheiding was ik immers een zondig mens???
Geboren en ontvangen in zonde...

Ik weet dat ik Hem...te weinig hebt GEZOCHT...maar Zijn Liefde was onvoorwaardelijk!!!
Hij hielp me uit en door...
Juist door deze dingen is het de bedoeling dat ik me dichter naar Hem richt!!!!

Moeilijk??? Ja best wel...
Maar soms...NA DEZE...zullen we het verstaan!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA695





Berichten: 184

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 juni 2011, 15:13
 
CHATULIEM619 schreef:
Heb je het dan over mensen die getrouwd zijn? In dat geval lijkt het me nooit de wil van de Heer toe dat je uit elkaar gaat.
Dat het soms niet mogelijk is de relatie in stand te houden heeft denk ik te maken met zonde.....

Ook ik weet dat de zonde overheerst in de relatie die ik had nee was niet getrouwd maar we hebben al zo vaak vergeven aan elkaar
en ja ik hou nog van hem zoals hij is en dat is niet Gods wil maar een eigen gereide will
God komt daar niet door heen als iemand zich niet volledig overgeeft hoor
Ik spreek uit ervaring
Als je je eigen ik in de wereld voort zet laat God je vanzelf op je knieen vallen vroeg of laat Maar ik vond dat ik moest stoppen om God niet voor de voeten te lopen
Hij is de landman die zijn wijngaard zal oogsten niet ikke mijn wijngaard
Ik geef me volledig aan HEM mijn Heer
En wat God doet met deze gebroken relatie ik weet t niet t is nu zijn plan als hij ooit terug komt met t gevoel dat t ook voor hem goed is tja dan kunnen we praten maar denk t niet
verbeter de wereld ik begin nu bij mezelf samen met God wandlen een mooiere tuin kan ik me niet voorstellen dan stralen voor mij alle bloemen die ik zie

Lieve groet anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 juni 2011, 17:33
 
CHATULIEM619 schreef:
Hoewel ik in principe geloof dat God mensen bij elkaar brengt, vind ik het moeilijk om dat in de praktijk te brengen. Het kan nl. ook werken als een belasting voor de relatie. Er zijn zelfs voorbeelden bekend, dat mensen helemaal niet van elkaar houden en dat de enige reden is, dat ze bij elkaar zijn, is omdat God dat wilde.

Ik vind dat een relatie gebaseerd moet zijn op onderlinge liefde. Als God mensen bij elkaar brengt, zou de onderlinge liefde moeten bloeien, groeien en tot ontwikkeling komen. En dan zou de liefde voor God verdiept worden. Je zou elkaar moeten steunen samen de Heer te volgen.

Verder is de wil van God geen garantie voor een blijvende relatie. Als God mensen bij elkaar voegt, dan is het nog steeds de verantwoording van de mensen zelf om deze liefde in stand te houden...

Ik kwam dinsdag iemand tegen die dacht dat ik op zijn pad was gezonden... Hij had er voor gebeden.
Hij vertelde me ff dat ik nog talrijk zou moeten worden door 2 kinderen te krijgen (van hem ??)... mijn argumenten waren blijkbaar niet goed genoeg, ik zou op God moeten vertrouwen en als ik niet voor een nageslacht zou zorgen zou ik geen goede christen zijn...

Hij zag het al helemaal voor zich, vroeg of ik het niet erg vond dat hij voor zichzelf zou beginnen... mij werd niet eens gevraagd of ik hem wel zag zitten... (en toen ik hem liet weten hoe ik erover dacht leek hij niet te willen luisteren)... hij liet zijn tel. nr. achter die ik gelijk in de prullebak heb gemikt... sorry hoor, maar op die manier blijf ik echt liever alleen !!

hmmm... van ver is toch lekkerder dan dat soort types van dichtbij... Engeltje smiley pfff


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op vrijdag 17 juni 2011, 17:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 juni 2011, 18:12
 
SUSANNAH475 schreef:
Ik kwam dinsdag iemand tegen die dacht dat ik op zijn pad was gezonden... Hij had er voor gebeden.
Hij vertelde me ff dat ik nog talrijk zou moeten worden door 2 kinderen te krijgen (van hem ??)... mijn argumenten waren blijkbaar niet goed genoeg, ik zou op God moeten vertrouwen en als ik niet voor een nageslacht zou zorgen zou ik geen goede christen zijn...

Hij zag het al helemaal voor zich, vroeg of ik het niet erg vond dat hij voor zichzelf zou beginnen... mij werd niet eens gevraagd of ik hem wel zag zitten... (en toen ik hem liet weten hoe ik erover dacht leek hij niet te willen luisteren)... hij liet zijn tel. nr. achter die ik gelijk in de prullebak heb gemikt... sorry hoor, maar op die manier blijf ik echt liever alleen !!

hmmm... van ver is toch lekkerder dan dat soort types van dichtbij... Engeltje smiley pfff

Twijfelende smiley Dit is toch niet te geloven........... Geschokte, onthutste smiley

Begrijp me goed, ik geloof jou wel Sus, maar dat mensen zulke dingen kunnen bedenken en het blijkbaar ook nog menen.


Laatst aangepast door
IMKE917
op vrijdag 17 juni 2011, 18:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 juni 2011, 18:19
 
CHATULIEM619 schreef:
Hoewel ik in principe geloof dat God mensen bij elkaar brengt, vind ik het moeilijk om dat in de praktijk te brengen. Het kan nl. ook werken als een belasting voor de relatie. Er zijn zelfs voorbeelden bekend, dat mensen helemaal niet van elkaar houden en dat de enige reden is, dat ze bij elkaar zijn, is omdat God dat wilde.
Ik vraag mij dan oprecht af, hoe weten ze dat dan dat God dat wilde?? Wanneer God het wil zal hij toch ook voorzien in liefde voor elkaar.

Ik vind dat een relatie gebaseerd moet zijn op onderlinge liefde. Als God mensen bij elkaar brengt, zou de onderlinge liefde moeten bloeien, groeien en tot ontwikkeling komen. En dan zou de liefde voor God verdiept worden. Je zou elkaar moeten steunen samen de Heer te volgen.

Verder is de wil van God geen garantie voor een blijvende relatie. Als God mensen bij elkaar voegt, dan is het nog steeds de verantwoording van de mensen zelf om deze liefde in stand te houden...

Verder ben ik het met je eens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENNOCH902





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 juni 2011, 21:33
 
ach ja, gelukkig is alles tijdelijk behalve de geest. De geest blijft door bestaan en de rest word afval dus doe geen moeite, stop met zeuren en huilen, hou is op en zet je focus op je geest.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKIIE969





Berichten: 8

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 juni 2011, 21:41
 
If it's ment to be.. it's ment to be toch? Je moet er wel voor openstaan, en niet bang zijn om een blauwtje te lopen. Gezellig af en toe een praatje maken en als het klikt... wie weet....

Ik heb er ook wel voor gebeden, een lange tijd. Maar kreeg helaas (nog) geen verhoring, ik weet ook niet hoe ik hier mee om moet gaan.

Misschien is het zo wel beter.. ach ik blijf rustig wachten :) Komt vanzelf.. hopelijk :p
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 10:34
 
IMKE917 schreef:
Ik vraag mij dan oprecht af, hoe weten ze dat dan dat God dat wilde?? Wanneer God het wil zal hij toch ook voorzien in liefde voor elkaar.
Ben het met je eens Imke. Ik geef alleen maar aan, dat mensen soms heel absoluut met Gods wil omgaan. Voor deze mensen is het ondenkbaar, dat ze de wil van God niet goed hebben verstaan. Uiteraard is het belangrijkste criterium, dat je van de ander houdt, anders heb je geen leven.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zaterdag 18 juni 2011, 10:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 11:44
 
CHATULIEM619 schreef:
Ben het met je eens Imke. Ik geef alleen maar aan, dat mensen soms heel absoluut met Gods wil omgaan. Voor deze mensen is het ondenkbaar, dat ze de wil van God niet goed hebben verstaan. Uiteraard is het belangrijkste criterium, dat je van de ander houdt, anders heb je geen leven.

Ja, ik geloof dat God wel mensen bij elkaar brengt, maar dat je je zoiets pas al naar gelang de relatie groeit begint te beseffen. Ik denk dat God zoiets op een hele natuurlijke manier laat gebeuren....zo gauw je op zoek gaat naar dé persoon die God voor je heeft apart gezet gaat het iets minder natuurlijk en prettig naar mijn gevoel....
En ook als God mensen bij elkaar brengt en het contact breekt...dan nog zal God dat contact herstellen....maar k geloof dat dat gebeurt op een hele gewone, natuurlijke manier....

kZou zelf niet weten hoe ik zou reageren als er iemand uit een ver land zou komen en tegen mij zou zeggen dat ik uitgekozen was om mee te gaan naar een man, die voor mij bestemd was, omdat ik benzine in de auto van zijn chauffeur gedaan had....petje af voor Rebecca...die had wel lef! Knipoog smiley


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zaterdag 18 juni 2011, 11:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 12:42
 
Als we een relatie aangaan is het denk ik echt alleen onze eigen keuze..
Je bent alleen en kiest ervoor samen te zijn en dan heb je ineens met twee mensen te maken die ieder zijn eigen geloofsbeleving meebrengt.
En dan ..als je dat samen wilt, kun je voor elkaar kiezen en blijven kiezen door alle moeilijkheden heen en als je dat allebei wilt en daarin slaagt kom je er sterker uit dan maak je samen veel mee en het bindt je aan elkaar en je liefde groeit.al sje keuzes anders zijn..gaat het verkeerd en eindigt je relatie.
Sommigen kiezen dan voor een scheiding en anderen blijven bij elkaar.
En wat wil God nu?
Ik geloof dat God wil dat we gelukkig worden en dat HIj wil dat we voor Hem kiezen, maar of God bemoeienis heeft met een relatie?
Ooit heb ik wel gedacht dat God mijn relatie wilde en zegende....nu weet ik dat Hij er bij is, bij alles wat je doet en onderneemt én Hij keert alles ten goede..
Op welke manier Hij dat doet weet ik niet en hoelang het duurt voor je het goede gaat zien..weet ik niet, het zal bij iedereen anders zijn....het zal wél zijn tot eer van Hem.
En als je gelooft in Zijn leiding in je leven, zul je dat steeds meer gaan zien.

Ik vind dan ook dat Frank het heel mooi gezegd heeft. Lachende smiley


Laatst aangepast door
MARIAN519
op zaterdag 18 juni 2011, 12:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 13:21
 
SUSANNAH475 schreef:
Ik kwam dinsdag iemand tegen die dacht dat ik op zijn pad was gezonden... Hij had er voor gebeden.
Hij vertelde me ff dat ik nog talrijk zou moeten worden door 2 kinderen te krijgen (van hem ??)... mijn argumenten waren blijkbaar niet goed genoeg, ik zou op God moeten vertrouwen en als ik niet voor een nageslacht zou zorgen zou ik geen goede christen zijn...

Hij zag het al helemaal voor zich, vroeg of ik het niet erg vond dat hij voor zichzelf zou beginnen... mij werd niet eens gevraagd of ik hem wel zag zitten... (en toen ik hem liet weten hoe ik erover dacht leek hij niet te willen luisteren)... hij liet zijn tel. nr. achter die ik gelijk in de prullebak heb gemikt... sorry hoor, maar op die manier blijf ik echt liever alleen !!

hmmm... van ver is toch lekkerder dan dat soort types van dichtbij... Engeltje smiley pfff

Typisch een geval van manipulatie. Hij gebruikt God om zijn eigen wil aan een ander op te leggen. En gelukkig ben jij nuchter genoeg om hem aan de kant te zetten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 18:23
 
CHATULIEM619 schreef:
Heb je het dan over mensen die getrouwd zijn? In dat geval lijkt het me nooit de wil van de Heer toe dat je uit elkaar gaat.
Dat het soms niet mogelijk is de relatie in stand te houden heeft denk ik te maken met zonde.....


Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 19:34
 
CROSSROAD317 schreef:
Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
Je kunt ook gewoon vragen wat bedoel je chat? Ik zit aan een aantal zonden te denken die een relatie kapot kunnen maken. Bv minachting voor de ander, ongeloof, mishandeling, jaloezie, overspel, liegen, elkaar negeren, allemaal zonden die funest kunnen zijn voor een relatie...


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zaterdag 18 juni 2011, 22:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 21:24
 
CHATULIEM619 schreef:
Wanneer weet je of een relatie door God gewild is? Sommige mensen zeggen al snel, dat een relatie van de Heer is, en na een poosje gaat het toch uit...

Uitgaan van een relatie is geen reden om te veronderstellen dat het niet door God gewild is. Het kan nog steeds door God gewild zijn, maar door mensen/omstandigheden anders lopen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 21:38
 
HENK710 schreef:
Uitgaan van een relatie is geen reden om te veronderstellen dat het niet door God gewild is. Het kan nog steeds door God gewild zijn, maar door mensen/omstandigheden anders lopen...
Fijn dat we het met elkaar eens zijn Henk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOANNA879





Berichten: 34

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 22:08
 
Heb met veel interesse naar jullie gedachten "geluisterd" en moest denken aan wat ik ooit tegenkwam:
"A woman's heart needs to be so lost in God that a man needs to search for Him to find her": het hart van een vrouw moet zo verloren zijn in God (oftwel: opgaan in Hem), dat een man Hem moet zoeken om haar te vinden.

Volgens mij geldt dit andersom trouwens ook, dus ik probeer me toe te leggen op het zoeken van God - en tja, dan zal al het overige me ongetwijfeld geschonken worden, op God's tijd en wijze!!

Waarom ik hier zit?
Al heel erg lang van plan om eens een kijkje te nemen!
Het gekke is dat ik nu weliswaar tijd hiervoor heb, maar dat er zoveel speelt dat het niet echt een goed moment voor een relatie is .... In elk geval doet het me goed om op deze manier even buiten mijn kleine kringetje te kijken en te ontdekken wat er zoal in dit landje leeft!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 23:42
 
CHATULIEM619 schreef:
Je kunt ook gewoon vragen wat bedoel je chat? Ik zit aan een aantal zonden te denken die een relatie kapot kunnen maken. Bv minachting voor de ander, ongeloof, mishandeling, jaloezie, overspel, liegen, elkaar negeren, allemaal zonden die funest kunnen zijn voor een relatie...


Toch begreep je de Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit wel gezien je antwoord ... Lachende smiley

Het kan voorkomen dat een scheiding met zonde heeft te maken, maar ik denk zeker niet dat je dat als vaststaand feit kunt neerzetten.

..


Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op zaterdag 18 juni 2011, 23:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: zondag 19 juni 2011, 22:03
 
[quote=JOANNA879]

Hallo Joanna

Je kan gewoon kijken met hoe en wat het er hier toegaat en dan kan je ltijd zelf bepalen of je met iemand vrienden wilt zijn of dat je verder gaat voor een relatie en dat bepaal je natuurlijk zelf.
Sjalom.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2