ChristianMatch
 


Forum

eigen bijdrage aan je eigen kerk
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ANITA695





Berichten: 184

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juli 2011, 12:18
 
MARISKA601 schreef:
Savanti is van cm verwijderd.


Zeer spijtig vind ik dit en onbehoorlijk wel tegengas geven en ondertussen wel doorgaan met reacties wat is dan de vraag de jongen vraagt iets en iedereen reageert met onbehoorlijke teksten en gaan zelf nu door met deze geopende topics hoe laag kan je zijn
Waar is respect voor je medemens Ik had goed contact met de jongen heel goed contact
Ik vind dit niet kunnen Ik zing vaak da tik wil worden als HIJ dan mag er geen onderscheid zijn in persoon hoe die is en wat ie doet
We hebben nog veel te leren van JEZUS onze maker
Wie in zijn voetsporen wil treden Hem wil volgen zal toch anders moeten omgaan met de wereld
Iedereen is een parel maar er zijn er die nog niet goed gepolijst zijn Jammer hoor de glans gaat van zelf zo verloren ook van C M
IK ben blij dat Jezus een bidder niet zal laten staan en ik ik zal bidden voor deze mensen die niet begrepen worden door de wereld
Ze hebben verder al zo weinig en doen niet anders dan wij zoeken naar invulling medemensen om een leuk leven te hebben
En wat doet de mens hier verjagen als je dit niet dat niet dan moet je maar gaan
Gelukkig denkt God er anders over

groet anita

i
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juli 2011, 12:18
 
ANNE589 schreef:
Staat bij mij los van elkaar. Ik betaal een vaste bijdrage, en daarnaast de collectebonnen zodat je niet zit te klungelen met kleingeld.
Bij ons kun je ze krijgen in verschillende bedragen.


Bij mij staat het ook los van elkaar, ik doe ook en / en, dus vast bedrag per maand overmaken en contant in de collecte.

Ik ben niet bekend met collecte bonnen, het principe ervan ontgaat me eigenlijk, dus vandaar mijn vraag.
Je koopt dus collectebonnen, per vel en die doe je dan, verdeeld over een aantal weken, in de collecte zak. Dan begrijp ik niet goed waarom er nog een collecte rondgaat, want de bonnen zijn al betaald en het geld is al binnen ?? Of gebruik je de bonnen dan voor speciale collectes als "zending", "diaconie" ??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juli 2011, 12:43
 
CROSSROAD317 schreef:
Bij mij staat het ook los van elkaar, ik doe ook en / en, dus vast bedrag per maand overmaken en contant in de collecte.

Ik ben niet bekend met collecte bonnen, het principe ervan ontgaat me eigenlijk, dus vandaar mijn vraag.
Je koopt dus collectebonnen, per vel en die doe je dan, verdeeld over een aantal weken, in de collecte zak. Dan begrijp ik niet goed waarom er nog een collecte rondgaat, want de bonnen zijn al betaald en het geld is al binnen ?? Of gebruik je de bonnen dan voor speciale collectes als "zending", "diaconie" ??

Er zijn veel mensen die nog gewoon contant geld in de collectezak doen en ik kan me voorstellen dat de bonnetjesmensen dan niet de zak zomaar voorbij laten gaan maar er "iets" in willen doen.Hier leveren collectes een groot bedrag op want ik ben bij een grote kerk(1700 (doop)leden,maar meestal zit er slechts 10% per dienst in de kerk hoorKnipoog smiley)
Hier betalen we een bedrag per jaar,dat bestaat uit de vaste bijdrage die iedere kerk afdraagt aan het overkoepelend orgaan(zeg maar;je lidmaatschap)+een bedrag voor het draaiend houden van de kerk.Wij betalen ook apart voor zending en diaconie(vroeger met spaarpotten,tegenwoordig krijgen we een acceptgiro).Daar komen de kosten voor kerkblad en extra activiteiten nog bij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juli 2011, 12:47
 
ANITA695 schreef:
Zeer spijtig vind ik dit en onbehoorlijk wel tegengas geven en ondertussen wel doorgaan met reacties wat is dan de vraag de jongen vraagt iets en iedereen reageert met onbehoorlijke teksten en gaan zelf nu door met deze geopende topics hoe laag kan je zijn


Smiley die vol vragen zit ik lees hier hele normale reacties op het onderwerp.Misschien zelf wat beter en selectiever gaan lezen???Onzin kun je ook overslaan he Engeltje smiley en alleen de redactie weet waarom hij verwijderd is,ik neem aan dat ze daar een goede reden voor hebben
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juli 2011, 12:50
 
LEANNE226 schreef:
Smiley die vol vragen zit ik lees hier hele normale reacties op het onderwerp.Misschien zelf wat beter en selectiever gaan lezen???Onzin kun je ook overslaan he Engeltje smiley en alleen de redactie weet waarom hij verwijderd is,ik neem aan dat ze daar een goede reden voor hebben



Maar is hij verwijderd of denken sommige mensen dat hij verwijderd is?
Kan me nl niet voorstellen dat de redactie van CM het aan onze neus hangt of iemand verwijderd is en waarom.........zou ook niet correct zijn.
Misschien was doodgewoon zijn abbo verlopen.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juli 2011, 12:54
 
Misschien was doodgewoon zijn abbo verlopen.......[/quote]


Laten we het daar maar op houden!


Groet Mary
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juli 2011, 12:56
 
WILLEMIJN232 schreef:
Maar is hij verwijderd of denken sommige mensen dat hij verwijderd is?
Kan me nl niet voorstellen dat de redactie van CM het aan onze neus hangt of iemand verwijderd is en waarom.........zou ook niet correct zijn.
Misschien was doodgewoon zijn abbo verlopen.......

Ja kan ook heel goed zo zijn.

CM verteld het trouwens wel als er leden verwijderd zijn om vervelende redenen(zoals onbehoorlijk sexueeel getint gedrag)als je met diegene contact gehad hebt,je krijgt dan een keurig mailtje en de berichtjes in je mailbox gaan op blanco.

Niet denken dat ik iets suggereer,het laatste is gewoon algemeen bedoeld!


Laatst aangepast door
LEANNE226
op zaterdag 16 juli 2011, 12:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juli 2011, 13:00
 
ANITA695 schreef:
Zeer spijtig vind ik dit en onbehoorlijk wel tegengas geven en ondertussen wel doorgaan met reacties wat is dan de vraag de jongen vraagt iets en iedereen reageert met onbehoorlijke teksten en gaan zelf nu door met deze geopende topics hoe laag kan je zijn
Waar is respect voor je medemens Ik had goed contact met de jongen heel goed contact
Ik vind dit niet kunnen Ik zing vaak da tik wil worden als HIJ dan mag er geen onderscheid zijn in persoon hoe die is en wat ie doet
We hebben nog veel te leren van JEZUS onze maker
Wie in zijn voetsporen wil treden Hem wil volgen zal toch anders moeten omgaan met de wereld
Iedereen is een parel maar er zijn er die nog niet goed gepolijst zijn Jammer hoor de glans gaat van zelf zo verloren ook van C M
IK ben blij dat Jezus een bidder niet zal laten staan en ik ik zal bidden voor deze mensen die niet begrepen worden door de wereld
Ze hebben verder al zo weinig en doen niet anders dan wij zoeken naar invulling medemensen om een leuk leven te hebben
En wat doet de mens hier verjagen als je dit niet dat niet dan moet je maar gaan
Gelukkig denkt God er anders over

groet anita

i

Is het zeker dat hij, op aandringen van leden van CM, door CM is verwijderd, of denk je dat alleen maar??

Verder vind ik je uitspraken over, mensen die al dan niet "problemen" hebben met bepaalde vraagstellingen, veel te eenzijdig.
Zoals jij het nu stelt mogen we geen enkel commentaar of opmerking maken over iemand die topics opent, die misschien in ogen van sommige CM'ers, als onbehoorlijk of "vreemd" aangemerkt kunnen worden.
Nee we moeten maar christelijk zijn, naastenliefde tonen, en verder onze schouders ophalen en denken (vooral niet schrijven) hij of zij zal wel niet wijzer zijn ... nee we mogen alleen maar braaf ja knikken en schrijven "het is een christen en die behoren we te aanvaarden in alle liefde" ...
Ik, persoonlijk, wil het niet altijd met iedereen eens zijn, en ik wil kunnen schrijven hoe ik over iets denk (natuurlijk wel binnen de normen zoals CM dit aangeeft). Daarom vind ik ook dat de posting, waarin gesteld werd dat hij een autist is, en we hem daarom maar anders moeten benaderen, niet kloppen. Ook een autist heeft net als jij en ik, en ieder ander CM lid, zijn eigen verantwoordelijkheid over datgene wat hij of zij schrijft. Hoe je je moet gedragen op CM en op het forum, staat te lezen bij de algemene voorwaarden, als ik me niet vergis. Een van de belangrijke kenmerken voor een autist is "structuur en vastgelegde regels" daar kan hij of zij zich dan aan houden. Dus eigenlijk is de posting aangaande zijn autist zijn, eerder nadelig dan voordelig voor hem ... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juli 2011, 15:13
 
Ik suggereer niks .

Ik weet gewoon dat er mails naar de redactie zijn gestuurd met
klachten omtrent een topic dat door Savanti gestart is.

En degenen die geklaagd hebben, heben een brief gekregen
met de mededeling dat het topic en Savanti zijn verwijderd.

Aan de ene kant had ik misschien beter mijn mond kunnen houden,
maar aan de andere kant denk ik, voor de nieuwelingen op
cm is dit een voorbeeld van wie zich misdraagd wordt verwijderd.

De reacties op het topic waren misschien toch ook niet helemaal correct.
maar de redactie heeft besloten zowel het topic als savanti te verwijderen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juli 2011, 15:14
 
En nu weer terug naar eigenbijdrage kerk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juli 2011, 15:17
 
MARISKA601 schreef:
En nu weer terug naar eigenbijdrage kerk.



Je begon er toch zelf over?
Nogmaals: ik vind niet dat deze informatie op een forum thuishoort, zelfs niet voor nieuwelingen......
Het blijft toch privacy gevoelige informatie....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juli 2011, 15:27
 
WILLEMIJN232 schreef:
Je begon er toch zelf over?
Nogmaals: ik vind niet dat deze informatie op een forum thuishoort, zelfs niet voor nieuwelingen......
Het blijft toch privacy gevoelige informatie....

Volgens mij heeft mariska al duidelijk gemaakt dat ze het hier al had neergezet, en dat niet had moeten doen!
En heeft het nu verduidelijkt waarom er dan nog over vallen??
Laat het nu rusten!

en Up!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juli 2011, 15:37
 
ERIKA129 schreef:
Volgens mij heeft mariska al duidelijk gemaakt dat ze het hier al had neergezet, en dat niet had moeten doen!
En heeft het nu verduidelijkt waarom er dan nog over vallen??
Laat het nu rusten!

en Up!!


Ben jij de nieuwe Judith? Verraste, verbaasde smiley
Als ik er wat over kwijt wil is dat mijn goed recht Erika.......en dan hoef je me niet op zo'n belerend toontje te antwoorden....... Boze smiley
En laat een ieder voor zichzelf spreken en niet over een ander...... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juli 2011, 15:42
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ben jij de nieuwe Judith? Verraste, verbaasde smiley
Als ik er wat over kwijt wil is dat mijn goed recht Erika.......en dan hoef je me niet op zo'n belerend toontje te antwoorden....... Boze smiley
En laat een ieder voor zichzelf spreken en niet over een ander...... Engeltje smiley

Ow en jij praat nu hetzelfde als ik als ik dit zo lees Gefrustreerde smiley
En nee ik ben geen Judith! jij wel??
En ik spreek niet voor Mariska die kan het heel goed zelf ik geef een reactie op een reactie.!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juli 2011, 15:43
 
Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juli 2011, 15:46
 
ERIKA129 schreef:
Ow en jij praat nu hetzelfde als ik als ik dit zo lees Gefrustreerde smiley
En nee ik ben geen Judith! jij wel??
En ik spreek niet voor Mariska die kan het heel goed zelf ik geef een reactie op een reactie.!!!


Misschien kan je toon dan wat minder belerend zijn? Je hebt het niet tegen kleine kinderen......


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 16 juli 2011, 15:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juli 2011, 15:47
 
WILLEMIJN232 schreef:
Misschien kan je toon dan wat miner belerend zijn? Je hebt het niet tegen kleine kinderen......

Misschien moet je ook eens op je eigen woordkeus letten!
Ik zeg niks belerend zeg alleen mijn mening als jij dat belerend vind heb jij een probleem ik niet!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juli 2011, 15:48
 
ik zie graspollen rondvliegen op het konijnenveld.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juli 2011, 15:49
 
ERIKA129 schreef:
Misschien moet je ook eens op je eigen woordkeus letten!
Ik zeg niks belerend zeg alleen mijn mening als jij dat belerend vind heb jij een probleem ik niet!


Oei, je kan niet tegen kritiek merk ik..... Knipoog smiley
Ok, dan maar ik Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juli 2011, 15:49
 
MARISKA601 schreef:
ik zie graspollen rondvliegen op het konijnenveld.

nou dan zullen we maar stoppen he Clown smiley
En het maar weer gezellig maken Lachende smiley
Ik zit hier uiteindelijk voor mezelf en voor gezelligheid Engeltje smiley


Laatst aangepast door
ERIKA129
op zaterdag 16 juli 2011, 15:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNE589





Berichten: 74

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juli 2011, 16:22
 
CROSSROAD317 schreef:
Bij mij staat het ook los van elkaar, ik doe ook en / en, dus vast bedrag per maand overmaken en contant in de collecte.

Ik ben niet bekend met collecte bonnen, het principe ervan ontgaat me eigenlijk, dus vandaar mijn vraag.
Je koopt dus collectebonnen, per vel en die doe je dan, verdeeld over een aantal weken, in de collecte zak. Dan begrijp ik niet goed waarom er nog een collecte rondgaat, want de bonnen zijn al betaald en het geld is al binnen ?? Of gebruik je de bonnen dan voor speciale collectes als "zending", "diaconie" ??

De collecte is niet altijd voor hetzelfde doel, voor het ene wil je meer geven dan voor het andere. Dus het geld dat je betaald voor de bonnen komt op een aparte rekening, en aan de hand van het aantal bonnen dat binnenkomt voor bepaalde doelen wordt het dan weer naar die rekeningen overgemaakt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA695





Berichten: 184

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juli 2011, 16:45
 
CROSSROAD317 schreef:
Is het zeker dat hij, op aandringen van leden van CM, door CM is verwijderd, of denk je dat alleen maar??

Verder vind ik je uitspraken over, mensen die al dan niet "problemen" hebben met bepaalde vraagstellingen, veel te eenzijdig.
Zoals jij het nu stelt mogen we geen enkel commentaar of opmerking maken over iemand die topics opent, die misschien in ogen van sommige CM'ers, als onbehoorlijk of "vreemd" aangemerkt kunnen worden.
Nee we moeten maar christelijk zijn, naastenliefde tonen, en verder onze schouders ophalen en denken (vooral niet schrijven) hij of zij zal wel niet wijzer zijn ... nee we mogen alleen maar braaf ja knikken en schrijven "het is een christen en die behoren we te aanvaarden in alle liefde" ...
Ik, persoonlijk, wil het niet altijd met iedereen eens zijn, en ik wil kunnen schrijven hoe ik over iets denk (natuurlijk wel binnen de normen zoals CM dit aangeeft). Daarom vind ik ook dat de posting, waarin gesteld werd dat hij een autist is, en we hem daarom maar anders moeten benaderen, niet kloppen. Ook een autist heeft net als jij en ik, en ieder ander CM lid, zijn eigen verantwoordelijkheid over datgene wat hij of zij schrijft. Hoe je je moet gedragen op CM en op het forum, staat te lezen bij de algemene voorwaarden, als ik me niet vergis. Een van de belangrijke kenmerken voor een autist is "structuur en vastgelegde regels" daar kan hij of zij zich dan aan houden. Dus eigenlijk is de posting aangaande zijn autist zijn, eerder nadelig dan voordelig voor hem ... Smiley met dichtgeplakte mond

Ik dacht alleen dat een jongen als deze hier een veilige plek zou kunnen hebben wellis waar met wat iemand wil zeggen maar dat kan dan beter de redactie doen dacht ik door hem een mail te sturen
En nu wat er gezegd werd ga eens naar andere site s dat is een gevaar voor Hem de boze wereld in dat is zelfs iemand de dood in jagen we zijn best verantwoordelijk voor elkaar met en zonder wat we hebben en niemand is perfect en natuurlijk mag je iemand ergens op wijzen zeer zeker ik heb er ook van geleerd maar ik vind dit niet kunnen mijn inziens laten we het hier maar bij houden want verder reageer ik hier niet meer op over en sluiten

Ik bid alleen dat God hem zal behoeden voor andere sites en de gevaren ervan

groet anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juli 2011, 18:39
 
Cm verwijdert iemand enkel als daar een reden voor is, niet omdat andere leden dat graag zouden willen.
Cm heeft ook regels waar je je aan dient te houden,doe je dat niet en volgt er straf, dan is dat niet de schuld van anderen.

Cm is een datingsite/contactsite, geen hulpverleningssite.
Een beetje inlevingsvermogen is prima, maar het lijkt me niet de bedoeling dat we ons allemaal dan maar aan moeten gaan passen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juli 2011, 23:26
 
ANNE589 schreef:
De collecte is niet altijd voor hetzelfde doel, voor het ene wil je meer geven dan voor het andere. Dus het geld dat je betaald voor de bonnen komt op een aparte rekening, en aan de hand van het aantal bonnen dat binnenkomt voor bepaalde doelen wordt het dan weer naar die rekeningen overgemaakt.


Heel goed uitgelegd Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIAANTJE026





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: zondag 17 juli 2011, 11:52
 
Mijn bijdrage is iedere maand het avondmaalbrood bakken en de beamer bedienen tijdens de diensten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: zondag 17 juli 2011, 13:13
 
In het oude testament was het geven van tienden en het geven van de eersteling een opdracht. Het maakte deel uit van de wet.
De reden daarvoor is, volgens mij, is dat mensen niet zo graag uit zichzelf geven. Als we nu naar veel gemeentes en kerken kijken, dan zien we dat de last van de gemeente vaak op een relatief kleine groep in de gemeente rust.

De kosten zijn vaak niet te dragen met het geld van de collectes en zonder bijdrages buiten de collecte om zou de huur van niet op te brengen zijn. Of de bijdrage voor gastspreker.

Sprekers die dit onderwerp aanhalen, dalen vaak in populariteit.

Maar de bijdrage in de gemeente gaat nog verder.
In veel gemeentes is het ook lastig om voldoende mensen te vinden, die helpen met het opruimen, schoonmaken, de koffie en andere activiteiten.

Het lijkt wel de situatie in een gezin.
Als kinderen klein zijn moet moeders de kamer opruimen, om dat ze dit nog niet kunnen.
Als ze groter worden nog steeds, maar dan omdat ze geen zin in hebben.

Ik denk dat iedereen een bijdrage kan leveren. Is het niet financieel of fysiek, dan is het altijd nog mogelijk om mee te strijden in gebed.
Of gewoon er zijn voor je medemens, soms met alleen een luisterend oor.


Laatst aangepast door
HENKWAL969
op zondag 17 juli 2011, 13:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zondag 17 juli 2011, 16:10
 
HENKWAL969 schreef:
In het oude testament was het geven van tienden en het geven van de eersteling een opdracht. Het maakte deel uit van de wet.
De reden daarvoor is, volgens mij, is dat mensen niet zo graag uit zichzelf geven. Als we nu naar veel gemeentes en kerken kijken, dan zien we dat de last van de gemeente vaak op een relatief kleine groep in de gemeente rust.

De kosten zijn vaak niet te dragen met het geld van de collectes en zonder bijdrages buiten de collecte om zou de huur van niet op te brengen zijn. Of de bijdrage voor gastspreker.

Sprekers die dit onderwerp aanhalen, dalen vaak in populariteit.

Maar de bijdrage in de gemeente gaat nog verder.
In veel gemeentes is het ook lastig om voldoende mensen te vinden, die helpen met het opruimen, schoonmaken, de koffie en andere activiteiten.

Het lijkt wel de situatie in een gezin.
Als kinderen klein zijn moet moeders de kamer opruimen, om dat ze dit nog niet kunnen.
Als ze groter worden nog steeds, maar dan omdat ze geen zin in hebben.

Ik denk dat iedereen een bijdrage kan leveren. Is het niet financieel of fysiek, dan is het altijd nog mogelijk om mee te strijden in gebed.
Of gewoon er zijn voor je medemens, soms met alleen een luisterend oor.




Gelukkig leven we niet meer onder de wet, dus die tienden zijn we ook mooi van af! Knipoog smiley Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: zondag 17 juli 2011, 17:01
 
PIETER649 schreef:
Gelukkig leven we niet meer onder de wet, dus die tienden zijn we ook mooi van af! Knipoog smiley Clown smiley

Hé Pieter, deze opmerking van jou leidt bij mij tot de vraag hoe je de volgende Bijbeltekst uit Mattheus 5 interpreteert:
17 Denk niet dat ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen. Ik ben niet gekomen om ze af te schaffen, maar om ze tot vervulling te brengen. 18 Ik verzeker jullie: zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht, totdat alles gebeurd zal zijn. 19 Wie dus ook maar een van de kleinste van deze geboden afschaft en aan anderen leert datzelfde te doen, zal als de kleinste worden beschouwd in het koninkrijk van de hemel. Maar wie ze onderhoudt en dat aan anderen leert, zal in het koninkrijk van de hemel in hoog aanzien staan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zondag 17 juli 2011, 17:06
 
LISA610 schreef:
Hé Pieter, deze opmerking van jou leidt bij mij tot de vraag hoe je de volgende Bijbeltekst uit Mattheus 5 interpreteert:
17 Denk niet dat ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen. Ik ben niet gekomen om ze af te schaffen, maar om ze tot vervulling te brengen. 18 Ik verzeker jullie: zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht, totdat alles gebeurd zal zijn. 19 Wie dus ook maar een van de kleinste van deze geboden afschaft en aan anderen leert datzelfde te doen, zal als de kleinste worden beschouwd in het koninkrijk van de hemel. Maar wie ze onderhoudt en dat aan anderen leert, zal in het koninkrijk van de hemel in hoog aanzien staan.


ach, ik denk er zelf ook anders over, maar in 4 jaar cm heb ik al zoooo vaak gelezen dat we niet meer onder de wet leven ( behalve het 7e gebod, dat telt dubbel op cm) dat ik het niet kon laten om die bijdrage te plaatsen Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: maandag 18 juli 2011, 01:22
 
PIETER649 schreef:
Gelukkig leven we niet meer onder de wet, dus die tienden zijn we ook mooi van af! Knipoog smiley Clown smiley

Helemaal waar Engeltje smiley was ook niet mijn intensie van de tekst.

Maar het was toen volgens mij wel nodig, ondanks dat ze nog geen plastic geld en giromaten hadden.

Wij leven inderdaad niet meer onder de wet. Wij worden geacht de dingen zo te doen zonder de wet, maar vanuit onszelf
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Pagina 2 van 3