ChristianMatch
 


Forum

gehoorzaamheid
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 20:11
 
SHANITA130 schreef:
Ja, op dat vlak ben ik niet zo creatief als ik anderen hier nu en dan zie doen.

Ik zal er rekening mee houden. Bedankt voor de vermaning!



toppie Shanita dit vind ik echt sterk van je
Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 20:12
 
ROELANDE345 schreef:
toppie Shanita dit vind ik echt sterk van je
Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley

Dank Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 20:16
 
JOSINA022 schreef:
Ff een bijdrage zonder te quoten...

Ik ben geboren in een degelijk Christelijk Gereformeerd "nest", heb dus mijn geloof meegekregen in mijn opvoeding, thuis, kerk en op school. Ben gedoopt en heb in mijn 18e levensjaar besloten om belijdenis te doen om op die manier mijn leven "terug" te geven aan God, "ja" te zeggen tegen God en voor Zijn gemeente, dat ik Hem wil volgen de rest van mijn leven.
Ik heb dus geen radicale bekering gehad, zoals sommige mensen hier, bij mij is dat "gewoon" zo gegroeid.
Vraag: maakt dat mij een niet-wedergeboren Christen? Nee, zeker niet!

Gedurende de vele jaren die volgden tot nu, ben ik door hele diepe dalen gegaan, maar heb ook het uitzicht op de toppen mogen verkennen. Heb ik veel verdriet, ziekte etc gekend, maar ook hele mooie dingen mogen beleven.
En dit altijd alles samen met God, soms voelbaar, soms verstandelijk.

Ook ik geloof dat er de duivel aanwezig is die het werk van God probeert te ondermijnen en ja, ook ik, heb die aanvallen gevoeld. Het moge duidelijk zijn dat hoe dichter iemand bij God leeft, hoe harder de duivel probeert je bij Hem vandaan te trekken.
Maar...wij mogen weten, als Christenen, dat God uiteindelijk gaat zegevieren en dat we dan voor eeuwig bij Hem mogen zijn om daar God alle eer te brengen die God verdient!

Ik ben nooit onder invloed geweest van allerlei vloeken door voodoo's etc en heb mij nooit ingelaten met occulte dingen als glaasje draaien etc. En in het bestaan van vloeken geloof ik idd niet, want achter al dit soort dingen zit maar 1 "persoon", nl de duivel. En inmiddels weet hij wel dat het hem niet gaat lukken om mij bij God weg te krijgen!

Ik geloof dus idd niet dat ziekte e.d. door een vloek komt. Waarom dat wel gebeurt is al vaker hier naar voren gebracht, nl door de zondeval. En de duivel geniet van alle ellende.
Maar, hoe ellendig afgelopen jaar ook geweest is en hoe moeilijk het allemaal nu nog is voor mij, God is vele malen groter en Hij leidt mij, draagt mij en de band die ik met Hem heb is nog nooit zo intens geweest!

God doet alles medewerken ten goede, voor hem die gelooft. Wanneer, waar en hoe weet ik niet, alles op Zijn tijd!
En of dat is dat ik weer helemaal beter ga worden? Geen idee, maar ook ziek kan ik mijn aandeel leveren in Zijn Koninkrijk, ook dan kan mijn leven tot eer van God zijn!


Belangrijktste is (om weer ff terug te komen op de titel van dit topic) om in elke situatie van je leven, je altijd af te vragen: hoe kan ik, in mijn situatie, God tot dienst zijn en Hem eren, want dat is de grootste gehoorzaamheid die God vraagt...dankt Hem onder alles!

Mooie reactie en voor mij ook heel herkenbaar.
Ikzelf ben niet christelijk opgegroeid en heb mijn bekering wel heel duidelijk beleefd.
Ging toen alles vanzelf? nee, net niet, ik heb de grootste strijdperken mee gekregen na mijn bekering. Zoals jij ook aangeeft. En in die strijd heb je dan ook nog 100 vragen wat er mee aan te vangen is ook nog, hoe je er mee om moet gaan.
Er wordt zoveel gezegd over zonde, zegen, gehoorzaamheid en zo veel meer...
Op het zelfde moment ook nog vast houden aan je geloof.
Want ieder kan wel toegeven dat het gras elders vaak groener schijnt dan bij ons.
wat ik wel heb mogen ervaren is dat hierdoor God Zich openbaart.
Het zijn voor mij stuk voor stuk lespakketten geweest om te groeien naar Zijn Wil.
Ben ik dan zelf gehoorzaam? ik heb eerder het gevoel dat God me stuurt in alles, en zelfs je gehoorzaamheid een gevolg is vanuit Zijn werk in je.
Zo komen we tot inzichten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 20:16
 
SHANITA130 schreef:
Ik kan ook niet kiezen, had 't er een beetje moeilijk mee, maar, than again da's tussen jullie beidde.

En is wat mij betreft een groot misverstand, maar ja, da's mijn mening, maar ja als je boos bent ben je boos....

Je hebt wel gelijk!

volg je zelf,dat hou je het langste vol..enne veel mag wel hier..maar DAT zeg je toch niet?............. hier Knipoog smiley


Laatst aangepast door
HEIDE115
op donderdag 5 juli 2012, 20:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 20:20
 
JOL252 schreef:
ik heb het even opgezocht, de betekenis was me niet helder...
nu wel:

pollutie
http://www.encyclo.nl/begrip/pollutie

tsja...

dat bedoelde ik nu ook Twijfelende smiley
vandaar de eerder gestelde vraag waar ik geen antwoord op kreeg

Herman? waarom breng je steeds "pollutie" ter pas en te onpas?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YES356





Berichten: 469

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 20:30
 
XABIA794 schreef:
dat bedoelde ik nu ook Twijfelende smiley
vandaar de eerder gestelde vraag waar ik geen antwoord op kreeg

Herman? waarom breng je steeds "pollutie" ter pas en te onpas?




gelukkig weten we eindelijk nu wat het woord betekend!
ik heb de link ook even aangeklikt Zieke smiley en kan dat helemaal niet plaatsen hier of ergens anders.

En vind je vraag dan ook geheel terecht Xabia temeer omdat jij dit onderwerp hebt aangesneden!

die vraag heb ik ook! want dat lijkt me wel constructoef te kunnen werken.
Om opheldering en concrete dingen te noemen! dan kan dit ontzettend mooie onderwerp. een ontzettend mooie onderwerp blijven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 20:31
 
JOL252 schreef:
ik heb het even opgezocht, de betekenis was me niet helder...
nu wel:

pollutie
http://www.encyclo.nl/begrip/pollutie

tsja...


XABIA794 schreef:
dat bedoelde ik nu ook Twijfelende smiley
vandaar de eerder gestelde vraag waar ik geen antwoord op kreeg

Herman? waarom breng je steeds "pollutie" ter pas en te onpas?

Tja heb het ook even opgezocht maar de uitleg ervan en dan hier toepassen Smiley die vol vragen zit spoor volledig bijster Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 20:35
 
XABIA794 schreef:
dat bedoelde ik nu ook Twijfelende smiley
vandaar de eerder gestelde vraag waar ik geen antwoord op kreeg

Herman? waarom breng je steeds "pollutie" ter pas en te onpas?


Ik weet niet eens wat het betekent

Verraste, verbaasde smiley Misschien kunnen de andere Belgen onder ons wat uitleg geven?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 20:37
 
YES356 schreef:
Helemaal aan het begin. Het eerste stukje wat Xabia schreef las ik ee paar regels die mij bijzonder troffen! Nl :


“maar was ik toen vooral gehoorzaam aan menselijke regels of aan de Here die ik wou dienen?
Graag zou ik vooral argumentatie willen lezen over dit onderwerp.
(geen verzen dat ik gehoorzaam moet zijn, want dat weet ik heus wel)

maar wat versta je onder gehoorzaamheid:
- de 10 geboden
- de geboden erbij vanuit bijvoorbeeld leviticus
- alle woorden die Paulus neerschreef
- De Heilige Geest die de wet in je hart geeft”



Vooral in de eerste zin; “maar was ik toen vooral gehoorzaam aan menselijke regels of aan de Here die ik wou dienen? “ herkende ik in mijn eigen leven veel, Waarom deed ik dingen waarom liet ik dingen?

Was dat wat God van mij vroeg? Of was dat wat “men vond en dacht hoe het in hun ogen van God moest/mog”. ?
Dat zat in mijn hoofd bij veel zo niet alles wat ik deed, dacht en liet. Dan dacht ik oops dat mag niet! Of ow dat moet ik!

Bij veel dingen kribbelde het dan diep in me en verwarde het mij! Mijn grote vraag was WIL GOD DIT VAN MIJ?? Hoe mag en moet ik Hem gehoorzamen!?? En Hem dienen???

In liep daar in vast en kwam er achter dat ik veel dingen deed en liet omdat dat wenselijk gedrag was voor “men”! of hoe “men dacht hoe het Moest met alle Bijbelteksten tot de punt en de komma er bij.

Maar wenste/eiste god dat ook van mij persoonlijk? Bedoelde Hij de wet en de regels zo ook voor mij? Gold voor “men” de zelfde regels dan voor mij??? Het voelde niet Goed. Tussen wat ik dacht dat God van me vroeg en wilde aanbieden. En wat “men”van me wilde. Wie of wat moest ik gehoorzamen? om te proberen te leven tot Zijn eer? En Hem te gehoorzamen?

Ik had daar vaak gesprekken over dat ik daar mee in de knoop zat! Tot één van die mensen waar ik mee sprak me de vraag stelde: Kan het wezen dat er een tribunaal in je hoofd zit?? Ik heb daar een week mee lopen denken en bidden! En dacht een tribunaal ???!!!???? En kwam er achter dat er inderdaad een tribunaal =(Rechtsprekend college) in mn hoofd zat!!

Dat waren meningen en regels ed van mensen ( voor de goeden orde!!! lieve goede ,nette gelovige mensen!! Die het beste met me voor hadden)! Maar die zaten in mijn hoofd en op een verkeerde stoel!!
Daar hoorde God te zitten! God zette ze uit mijn hoofd! En nam Die plek in!

Soms Gaat er nog wel eens even iemand naast zitten! Dan twijfel ik weer even . maar God Is daar altijd bij en aan Hem kan ik vragen wat te doen en te laten.

Dat houd voor mij niet in dat ik meningen van mensen aanhoor en denk ja dhu dat is jou mening ! maar vraag dan aan God wat hij wil en probeer Hem te gehoorzamen en dat kan best kloppen wat “men” me mee geeft . En dat is wel eens anders dan wat “men”denkt dat God van mij vraagt en wil geven.

En dan ga ik elke keer weer de fout in! Luisteren naar wat “men denk in de bijbel te lezen” en aan te nemen als Gods waarheid. Of gewoon helemaal nergens naar luisteren of iets vragen aan God door “gewoon” mijn eigen gevoel en idee als de waarheid te zien en te doen!

Dus ik ben ook wel eens ongehoorzaam.
Maar gelukkig is Jezus de zoon Van de levende God op aarde gekomen. Dan mag ik aan zijn voeten komen. Als een ongehoorzaam kind van Zijn Vader

Dan vergeving vragen dat er altijd te krijgen is. Weer opnieuw beginnen verder gaan Hem zoveel als in mij is te gehoorzamen en om Hem te dienen!!

En Zijn NAAM groot te maken Door Zijn Geest geleid!

Mooi stuk Yes
heel herkenbaar
daarom ook dat het woord "gehoorzaamheid" me zo gaan spelen is.
Ik hoor het zo vaak dat het bijna een stopwoord geworden is, en vaak als men dan vraagt waaraan... dan krijg men er nog niet eens een degelijk antwoord op.
Wat me ooit het meest raakte net na mijn bekering is dat ik gelijk in taken werd geplaatst die niet eens in mijn gave of bediening lagen. gewoon door de gemeente praktisch gezien, een open vacature

Voorbeeld
hebben ze graag een extra juf in de zondagschool, terwijl ik helemaal geen gevoel met juf zijn had. <leg je uit dat die taak je niet ligt, dan moet je maar "de uitdaging van gehoorzaamheid" aan.

Voor mij was mijn bediening (als je't zo kan noemen) gelijk gericht op straatwerk, en ik zag gelijk dat God zelfs mijn oude gebrokenheid, nu omkeert tot zegen en licht voor een ander.
Dat ervaar ik als gehoorzaamheid, en het mooie is dat zo'n soort gehoorzaamheid je zelf opbouwt.

Het mooiste (voor mij althans) is iemand naar Jezus kunnen leiden, vanuit dezelfde hopeloze, uitzichtloze situatie waar je zelf uitkomt.
en de zegen die je daaruit ontvangt is dat je eigen verbittering en pijn van vroeger geneest, want het is dan ook uiteindelijk niet nutteloos geweest.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 20:38
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik weet niet eens wat het betekent

Verraste, verbaasde smiley Misschien kunnen de andere Belgen onder ons wat uitleg geven?

Pollutie is toch vervuiling...je hebt ook lichtpollutie een onnodig teveel aanwezigheid van licht in de stad of langs de snelwegen bijvoorbeeld.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 20:40
 
FRANKT627 schreef:
Pollutie is toch vervuiling...je hebt ook lichtpollutie een onnodig teveel aanwezigheid van licht in de stad of langs de snelwegen bijvoorbeeld.


Dus hij zegt eigenlijk op een beschaafde manier dat het forum vervuild wordt?
Maar dan zo dat wij Nederlanders het toch niet snappen??????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 20:50
 
WILLEMIJN232 schreef:
Dus hij zegt eigenlijk op een beschaafde manier dat het forum vervuild wordt?
Maar dan zo dat wij Nederlanders het toch niet snappen??????


ik zal even neerzetten wat er aan betekenis wordt gegeven via die link:


Pollutie
Mariene pollutie is de introductie door de mens, direct of indirect, van stoffen of energie in het mariene milieu, met inbegrip van de estuaria, dat resulteert of waarschijnlijk zal resulteren in zulke schadelijke effecten als schade aan natuurlijke bronnen en het mariene leven, schade aan de mensel...

pollutie
vervuiling, verontreiniging; onwillekeurige zaadlozing. synoniem: pollutio


zo, dan zijn we helemaal bij....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 20:52
 
JOL252 schreef:
ik zal even neerzetten wat er aan betekenis wordt gegeven via die link:


Pollutie
Mariene pollutie is de introductie door de mens, direct of indirect, van stoffen of energie in het mariene milieu, met inbegrip van de estuaria, dat resulteert of waarschijnlijk zal resulteren in zulke schadelijke effecten als schade aan natuurlijke bronnen en het mariene leven, schade aan de mensel...

pollutie
vervuiling, verontreiniging; onwillekeurige zaadlozing. synoniem: pollutio


zo, dan zijn we helemaal bij....



Natuurlijk, en een logisch verband met het forum.....
Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 20:54
 
JOL252 schreef:
ik zal even neerzetten wat er aan betekenis wordt gegeven via die link:


Pollutie
Mariene pollutie is de introductie door de mens, direct of indirect, van stoffen of energie in het mariene milieu, met inbegrip van de estuaria, dat resulteert of waarschijnlijk zal resulteren in zulke schadelijke effecten als schade aan natuurlijke bronnen en het mariene leven, schade aan de mensel...

pollutie
vervuiling, verontreiniging; onwillekeurige zaadlozing. synoniem: pollutio


zo, dan zijn we helemaal bij....

meer niet?..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YES356





Berichten: 469

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 20:54
 
FRANKT627 schreef:
Pollutie is toch vervuiling...je hebt ook lichtpollutie een onnodig teveel aanwezigheid van licht in de stad of langs de snelwegen bijvoorbeeld.


Als ik de link die aangereikt werd hier open en typ het woord in dan komt er bij mij: Polutie


Let op: Spelling (deels) uit 1864: v. [geen meervoud] bevlekking; onwillekeurige zelfbevlekking

Dus enige duidelijke concrete uitleg van Herman lijkt me wel op zijn plaats.

“Om man en paard bij naam te noemen” Nederlandse uitdrukking. Betekenis: (=eerlijk zeggen wie het is of zijn)
man en paard noemen. (=niets verzwijgen waar over het gaat.)


Het is nu zo vaak voorbij gekomen dat Herman de betekenis zeker zal weten! Anders schreef hij het niet zo vaak.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 20:55
 
HEIDE115 schreef:
meer niet?..


jawel... :))) best interessant.. Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 20:56
 
YES356 schreef:
Als ik de link die aangereikt werd hier open en typ het woord in dan komt er bij mij: Polutie


Let op: Spelling (deels) uit 1864: v. [geen meervoud] bevlekking; onwillekeurige zelfbevlekking

Dus enige duidelijke concrete uitleg van Herman lijkt me wel op zijn plaats.

“Om man en paard bij naam te noemen” Nederlandse uitdrukking. Betekenis: (=eerlijk zeggen wie het is of zijn)
man en paard noemen. (=niets verzwijgen waar over het gaat.)


Het is nu zo vaak voorbij gekomen dat Herman de betekenis zeker zal weten! Anders schreef hij het niet zo vaak.

Hij zegt dus niks geks?...het is meer het woord wat verkeerd valt;)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 20:57
 
JOL252 schreef:
jawel... :))) best interessant.. Smiley met dichtgeplakte mond



Knipoog smiley Lachende smiley oh oh..


Laatst aangepast door
HEIDE115
op donderdag 5 juli 2012, 20:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART347





Berichten: 280

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 20:58
 
JOL252 schreef:
ik zal even neerzetten wat er aan betekenis wordt gegeven via die link:


Pollutie
Mariene pollutie is de introductie door de mens, direct of indirect, van stoffen of energie in het mariene milieu, met inbegrip van de estuaria, dat resulteert of waarschijnlijk zal resulteren in zulke schadelijke effecten als schade aan natuurlijke bronnen en het mariene leven, schade aan de mensel...

pollutie
vervuiling, verontreiniging; onwillekeurige zaadlozing. synoniem: pollutio


zo, dan zijn we helemaal bij....



pollutie-inval, bekeuring: een pretvlek, das dan 100 Euro... Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 21:00
 
YES356 schreef:
Als ik de link die aangereikt werd hier open en typ het woord in dan komt er bij mij: Polutie


Let op: Spelling (deels) uit 1864: v. [geen meervoud] bevlekking; onwillekeurige zelfbevlekking

Dus enige duidelijke concrete uitleg van Herman lijkt me wel op zijn plaats.

“Om man en paard bij naam te noemen” Nederlandse uitdrukking. Betekenis: (=eerlijk zeggen wie het is of zijn)
man en paard noemen. (=niets verzwijgen waar over het gaat.)


Het is nu zo vaak voorbij gekomen dat Herman de betekenis zeker zal weten! Anders schreef hij het niet zo vaak.



Je kan er van alles bij bedenken.....maar als het uit 1864 komt is het wel een ouderwets woord.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YES356





Berichten: 469

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 21:05
 
WILLEMIJN232 schreef:
Je kan er van alles bij bedenken.....maar als het uit 1864 komt is het wel een ouderwets woord.....

je hoeft er nix bij te bedenken dat doe ik niet tenminste

Het staat er duidelijk en als het al zon oud woord is zal het wel waar zijn wat er als beschrijving staat!
net als de bijbel eigenlijk Knipoog smiley


Laatst aangepast door
YES356
op donderdag 5 juli 2012, 21:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 21:06
 
FLOWERFUL304 schreef:
God, hoe moet ik dit uitleggen! idd worden kinderen, zoals julie zelf zeggen, in deze vervallen wereld ontvangen en soms zelfs in zonde verwekt. Maar zij leven in een andere wereld met hun bewust zijn. Zij zijn zich nog niet bewust van de wereld om zich heen en hoe die in elkaar zit etc. Zij zijn nog puur, onbevlekt, zonder rimpel. Maar wij volwassenen kunnen hun puurheid helpen vervuilen. sorry moeilijk te verwoorden.

SHANITA130 schreef:
Hai Flowerful, ja zo denk ik er ook over ;)

Halleluja, iemand die het begrijpt wat ik bedoel!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 21:09
 
YES356 schreef:
je hoeft er nix bij te bedenken dat doe ik niet tenminste

Het staat er duidelijk en als het al zon oud woord is zal het wel waar zijn wat er als beschrijving staat!
net als de bijbel eigenlijk Knipoog smiley



Nou ja, als je alleen al kijkt hoe verschillend de Bijbel gelezen wordt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 21:13
 
FLOWERFUL304 schreef:
FLOWERFUL304 schreef:
God, hoe moet ik dit uitleggen! idd worden kinderen, zoals julie zelf zeggen, in deze vervallen wereld ontvangen en soms zelfs in zonde verwekt. Maar zij leven in een andere wereld met hun bewust zijn. Zij zijn zich nog niet bewust van de wereld om zich heen en hoe die in elkaar zit etc. Zij zijn nog puur, onbevlekt, zonder rimpel. Maar wij volwassenen kunnen hun puurheid helpen vervuilen. sorry moeilijk te verwoorden.



Halleluja, iemand die het begrijpt wat ik bedoel!



Ik begrijp niet wat je bedoelt en ik wil het ook niet geloof ik....
Als ik de term vervallen wereld al lees en wij volwassenen kunnen hun puurheid vervuilen.....en in zonde verwekt????? en daarom is een kind minder????
Zie je nog wel eens wat positiefs in de wereld en in de mensheid??????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 21:13
 
dan zullen we gehoorzaam het topic niet verder pollutieren
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 21:17
 
XABIA794 schreef:
dan zullen we gehoorzaam het topic niet verder pollutieren

ik pollutier
jij pollutiert

wij hebben gepollutierd........

is dit echt een werkwoord? Dan moet eraan gewerkt worden om dit topic niet verder te pollutieren

on-topic dus......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 21:17
 
XABIA794 schreef:
dan zullen we gehoorzaam het topic niet verder pollutieren

mooi xabia..

dus man en paard noemen
zeggen waar het omgaat.(je echt bedoelt)

geen slechte gedachte toch?
en als Hij zichzelf erbij insluit,krijg ik nog meer respect voor de persoon, /)uimpie


Laatst aangepast door
HEIDE115
op donderdag 5 juli 2012, 21:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 21:36
 
FLOWERFUL304 schreef:
FLOWERFUL304 schreef:
God, hoe moet ik dit uitleggen! idd worden kinderen, zoals julie zelf zeggen, in deze vervallen wereld ontvangen en soms zelfs in zonde verwekt. Maar zij leven in een andere wereld met hun bewust zijn. Zij zijn zich nog niet bewust van de wereld om zich heen en hoe die in elkaar zit etc. Zij zijn nog puur, onbevlekt, zonder rimpel. Maar wij volwassenen kunnen hun puurheid helpen vervuilen. sorry moeilijk te verwoorden.



Halleluja, iemand die het begrijpt wat ik bedoel!

Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 21:38
 
FLOWERFUL304 schreef:
FLOWERFUL304 schreef:
God, hoe moet ik dit uitleggen! idd worden kinderen, zoals julie zelf zeggen, in deze vervallen wereld ontvangen en soms zelfs in zonde verwekt. Maar zij leven in een andere wereld met hun bewust zijn. Zij zijn zich nog niet bewust van de wereld om zich heen en hoe die in elkaar zit etc. Zij zijn nog puur, onbevlekt, zonder rimpel. Maar wij volwassenen kunnen hun puurheid helpen vervuilen. sorry moeilijk te verwoorden.



Halleluja, iemand die het begrijpt wat ik bedoel!

Ik volg je al een tijdje Flowerfull..maar ik voel dat je nog niet uitgesproken bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 21:56
 
HEIDE115 schreef:
mooi xabia..

dus man en paard noemen
zeggen waar het omgaat.(je echt bedoelt)

geen slechte gedachte toch?
en als Hij zichzelf erbij insluit,krijg ik nog meer respect voor de persoon, /)uimpie

Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 Volgende
Pagina 9 van 12