ChristianMatch
 


Forum

God zet de juiste mens op de juiste tijd op de juiste plaats
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 19:36
 
JANS221 schreef:
Er staat in die tekst niet: mijn tijd (datum en uur) van mijn overlijden is in Gods hand. Er staat: ``mijn tijden``. Dit verwijst naar bepaalde tijden/perioden in ons leven. David vroeg om redding en vertrouwde erop dat God hem kon redden en daarom zei Hij: Mijn tijden zijn in uw hand.
En er wordt in de Bijbel zelfs gesproken over sterven voor je tijd. In prediker staat: wees niet al te goddeloos en niet al te dwaas, waarom zou u sterven voor uw tijd.
Een mens is zelf verantwoordelijk voor de manier waarop hij met zijn leven omgaat. En laten we God God laten, God is zelfs zo groot dat hij zijn plannen kan wijzigen. Terwijl wij er vaak vanuit gaan dat alles onwrikbaar vast staat. Misschien kan een mens door zijn manier van leven zijn leven wel verkorten. Wij hebben een bepaalde ruimte van God gekregen waarin wij ons vrij kunnen bewegen en keuzes kunnen maken. En hoe wij gebruik maken van die ruimte is onze eigen verantwoordelijkheid.
Dit neemt niet weg dat dit een verschrikkelijk ongeluk is en dat er veel verdriet is.


mooi... hier kan ik wel wat mee.
Ik denk ook aan wat in de Corinthebrief staat: hier kennen wij nog onvolkomen... en zijn er raadselen. Dat geeft ruimte voor het hebben van vragen..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SWEETLADY000





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 19:38
 
MAMALOE463 schreef:
Wie heeft er ooit een voorval in zijn leven meegemaakt waarin duidelijk opgemerkt kon worden dat God de juiste persoon op je pad plaatste, of Hij je behoedde voor een groot gevaar wat je pas achteraf inzag, of later het wonder ervan zag dat God over je waakte.

Voorbeeld; je had een vlucht moeten nemen, maar komt te laat aan op schiphol en je vliegtuig vertrekt, zonder jou.
Je baalt behoorlijk maar het is niet anders, je moet de volgende vlucht nemen.
Paar uur later hoor je dat het vliegtuig die jij had moeten nemen is neergestort, alle inzittenden dood.
Maar jij leeft!
God heeft je dan wonderlijk bewaart, ook al zag je dat op het moment zelf niet.
Dit is maar een voorbeeld, maar het kan natuurlijk op allerlei manieren zijn, dat God bv iemand op je pad plaatst waarvan je op het moment zelf het nut er niet van inziet, maar achteraf was diegene het middel om je leven te redden of je te behoeden voor iets kwaads o.i.d.
Dus God zet op dat moment de juiste persoon op je pad op de juiste tijd en plaats om jou leven te redden, of om je te behoeden voor iets kwaads, iets gevaarlijks, iets moeilijks.

Wie heeft dit ook meegemaakt dat je achteraf kan zeggen, God heeft mij wonderlijk bewaart?

ik geloog idd dat God mensen op juiste monte op je pad sturen heb zelf meerdere malen mogen meemaken als hun taak erop zitten gaan ze dan weer weg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 19:42
 
SWEETLADY000 schreef:
ik geloog idd dat God mensen op juiste monte op je pad sturen heb zelf meerdere malen mogen meemaken als hun taak erop zitten gaan ze dan weer weg

Hier wil ik even op reageren want deze reactie verbaasd me!

Wil je nu zeggen dat je ervaart dat er mensen op je pad geplaatst worden ze je helpen en dan weer gaan!!! Geschokte, onthutste smiley

Ben toch echt blij dat ik dat niet zo ervaar!!
Heb ervaren dat God idd mensen op mijn pad plaatste toen ik het nodig had maar ik ze nu echte vrienden mag noemen die ik niet meer wil en kan missen!!


Laatst aangepast door
ERIKA129
op maandag 4 februari 2013, 19:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 19:46
 
"Geliefde broeders en zusters, vergis u niet: Laat u niet misleiden, mijn dierbare broeders en zusters!
Geliefde broeders en zusters, laat u niet misleiden: elke goede gave, elk volmaakt geschenk komt van boven, van de Vader van de hemellichten; bij hem is nooit enige verandering of verduistering waar te nemen. Elke goede gave, ieder volmaakt geschenk komt van boven, van de Vader, de schepper van de sterren aan de hemel. Hij kent geen verandering en vertoont geen schaduwzijde. Elke goede gave, elk volmaakt geschenk daalt neer van boven, van de Vader van de hemellichten, bij wie geen verandering is of verduistering door omwenteling. Hij wilde ons door de verkondiging van de waarheid tot leven roepen, om ons de eersten te maken in zijn schepping."

We kunne elkaar beter bouwen ipv ons gelijk weer gaan halen met enkele Bijbelteksten omdat die naar eigen inzicht worden geïnterpreteerd.
God neemt niet zomaar mensen weg van hier omdat Hij dat zo leuk vind, maar Hij geeft wel de zekerheid, dat als iemand iets ergs overkomt, Hij de Trooster zend en dat die gene die dan door Hem wel word thuis gehaald, we afscheid kunnen gaan nemen met een tot ziens ipv een vaarwel, dit alles mogelijk gemaakt door Jezus
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 19:50
 
KEITH722 schreef:
??? Bedoel je daarmee dat het wel de tijd was voor die andere jongens om "weggenomen" te worden? nee toch zeker?? kom nou toch, een of andere Henk zei zoiets laatst ook al over dat meisje dat laatst voor de trein in Meppel is gekomen maar goed, die Henk heeft dan ook niet meer verstand

het gaat écht helemaal NIET over het door God bewust wegnemen van jonge mensen maar zuiver over een puur menselijk ongeluk (vgs zegge zijn ze door de slagbomen geslalomd om toch over de overweg te komen)

God zegt hoogstens wel: hee jullie hier al?? of zoiets maar "wegnemen"..., ja, oude mensjes van 90, 95 jaar die er geen energie meer vóór en er geen zin meer ín hebben, ja die worden weggenomen, maar verder blijven het verschrikkelijke ongelukken..., zo weer een misverstand uit de weg

Om je eerlijk de waarheid te zeggen, vind ik jou opmerking ook maar kort door de bocht, er gaat er maar één over leven en dood.
En of Hij alleen maar mensen tussen de 90 en 95 weg zou halen al helemaal.
Het leven en de dood, daar kunnen wij mensen alleen onze vraagtekens bij zetten.
Je hebt ook mensen en mensen, de één leeft heel verantwoordelijk, de ander heel erg onverantwoordelijk.
Maar ze zijn overal, die het overleven en niet, je kan er alleen je vraagtekens bij zetten, en je er bij neerleggen, en anders niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 20:08
 
GERRIT084 schreef:
Om je eerlijk de waarheid te zeggen, vind ik jou opmerking ook maar kort door de bocht, er gaat er maar één over leven en dood.
En of Hij alleen maar mensen tussen de 90 en 95 weg zou halen al helemaal.
Het leven en de dood, daar kunnen wij mensen alleen onze vraagtekens bij zetten.
Je hebt ook mensen en mensen, de één leeft heel verantwoordelijk, de ander heel erg onverantwoordelijk.
Maar ze zijn overal, die het overleven en niet, je kan er alleen je vraagtekens bij zetten, en je er bij neerleggen, en anders niet.

wil je het eerst goed lezen allemaal gerrit!, je reactie laat zien dat je dat bepaald nog niet hebt gedaan... de categorie 90 tot 95 was ook niet absoluut bedoeld, kan ook nog wat jonger of nog wat ouder zijn dán, het ging om het voorbeeld en niet om de cijfers


Laatst aangepast door
KEITH722
op maandag 4 februari 2013, 20:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 20:57
 
KEITH722 schreef:
wil je het eerst goed lezen allemaal gerrit!, je reactie laat zien dat je dat bepaald nog niet hebt gedaan... de categorie 90 tot 95 was ook niet absoluut bedoeld, kan ook nog wat jonger of nog wat ouder zijn dán, het ging om het voorbeeld en niet om de cijfers

Ja maar dat mag je ook zelf wel, dat iemand zich verondersteld dat God mensen weg neemt, kan net zo waarschijnlijk worden geacht als dat men zou zeggen, dat God wel leven geeft.
Ik denk dat er wereld wijd ook wel aardig de best aan gedaan wordt, trouwens in beide gevallen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 21:07
 
GERRIT084 schreef:
Ja maar dat mag je ook zelf wel, dat iemand zich verondersteld dat God mensen weg neemt, kan net zo waarschijnlijk worden geacht als dat men zou zeggen, dat God wel leven geeft.
Ik denk dat er wereld wijd ook wel aardig de best aan gedaan wordt, trouwens in beide gevallen.



Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS575





Berichten: 483

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 21:08
 
KEITH722 schreef:
??? Bedoel je daarmee dat het wel de tijd was voor die andere jongens om "weggenomen" te worden? nee toch zeker?? kom nou toch, een of andere Henk zei zoiets laatst ook al over dat meisje dat laatst voor de trein in Meppel is gekomen maar goed, die Henk heeft dan ook niet meer verstand
het gaat écht helemaal NIET over het door God bewust wegnemen van jonge mensen maar zuiver over een puur menselijk ongeluk (vgs zegge zijn ze door de slagbomen geslalomd om toch over de overweg te komen)

God zegt hoogstens wel: hee jullie hier al?? of zoiets maar "wegnemen"..., ja, oude mensjes van 90, 95 jaar die er geen energie meer vóór en er geen zin meer ín hebben, ja die worden weggenomen, maar verder blijven het verschrikkelijke ongelukken..., zo weer een misverstand uit de weg

Ik vind je manier van reageren behoorlijk denigrerend... Twijfelende smiley
Om maar niet over je volgende reactie te spreken.
Spreken is zilver en zwijgen goud, Roos zwijgt in dit geval Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 21:17
 
ROOS575 schreef:
Ik vind je manier van reageren behoorlijk denigrerend... Twijfelende smiley
Om maar niet over je volgende reactie te spreken.
Spreken is zilver en zwijgen goud, Roos zwijgt in dit geval Boze smiley

wat jij denigrerend vindt telt niet zoveel als je die onzin van die henk(375 geloof ik) ook niet meteen veroordeelt op de inhoud, die zat hier een tijd geleden te verkondigen dat het "dan de tijd moet zijn geweest" voor dat meisje uit meppel, alsof God dat op zo'n manier had gearrangeerd met dat ongeluk enz, ga daar maar eens tegen tekeer lief roosje! zo'n uitspraak kun je pas denigrerend noemen!

dus wel de kerk midden in het dorp laten! Je gaat toch ook niet nog eens tegen Jezus zeggen dat hij de tafeltjes van de geldwisselaars niet mocht omgooien omdat boosheid "niet uit God is"???

(dat heb ik ook al meegemaakt met een andere "bezoekster" hier, jaja, tegen Jezus zeggen dat boosheid "niet uit God is", je maakt het echt mee en je kijkt er naar)


Laatst aangepast door
KEITH722
op maandag 4 februari 2013, 22:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS575





Berichten: 483

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 22:08
 
KEITH722 schreef:
wat jij denigrerend vindt telt niet zoveel als je die onzin van die henk(375 geloof ik) ook niet meteen veroordeelt op de inhoud, die zat hier een tijd geleden te verkondigen dat het "dan de tijd moet zijn geweest" voor dat meisje uit meppel, alsof God dat op zo'n manier had gearrangeerd met dat ongeluk enz, ga daar maar eens tegen tekeer lief roosje! zo'n uitspraak kun je pas denigrerend noemen!

dus wel de kerk midden in het dorp laten! Je gaat toch ook niet nog eens tegen Jezus zeggen dat hij de tafeltjes van de geldwisselaars niet mocht omgooien omdat boosheid "niet uit God is"???

(dat heb ik ook al meegemaakt met een andere "bezoekster" hier, jaja, tegen Jezus zeggen dat boosheid "niet uit God is", je maakt het echt mee en je kijkt er naar)

Henk ken ik niet, dus geef daar geen oordeel over.
Ik oordeel ook niet over jou, maar vind je woorden wel denigrerend over komen!
Overigens arrangeer God (mijn inziens) ook geen ongelukken, maar Hij weet wel overal van.
Hij kent ook ons hart
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS575





Berichten: 483

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 22:09
 
JOSINA022 schreef:
Het is het beste om niet alleen naar deze tekst te kijken, maar naar de Psalm in zijn geheel, omdat David het heeft over zijn gehele leven. Dus niet alleen de tijd dat God bepaald wanneer het einde daar is voor David, maar ook de tijden gedurende zijn hele leven.

Volgens mij wil David hiermee aangeven dat hij vertrouwde op God en zich zo volledig overgaf in handen van God.

Voor mij betekent dit vers dus dat ik, net als David, mijn gehele leven in Gods handen leg, mij laat leiden door God, wetend dat wat Gods plan met mijn leven is, goed is.
Ook al begrijp ik Gods weg niet altijd!

Mooi Josina!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 22:15
 
ROOS575 schreef:
Henk ken ik niet, dus geef daar geen oordeel over.
Ik oordeel ook niet over jou, maar vind je woorden wel denigrerend over komen!
Overigens arrangeer God (mijn inziens) ook geen ongelukken, maar Hij weet wel overal van.
Hij kent ook ons hart

niet weten/niet kennen is lang niet altijd een excuus (is wel geprobeerd ooit: wir haben es nicht gewusst!) en als ik dat wat henk heeft gezegd in het kort herhaal is omdat hij het echt heeft gezegd en het dus niet allemaal door mij verzonnen is om een of ander mager gelijkje te halen, alleen dát zijn de kale feiten ongeacht of ene roos dat nou aanneemt of niet, mijn ja is ja en mijn nee is nee
a


Laatst aangepast door
KEITH722
op maandag 4 februari 2013, 22:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 22:34
 
PIETER619 schreef:
"Geliefde broeders en zusters, vergis u niet: Laat u niet misleiden, mijn dierbare broeders en zusters!
Geliefde broeders en zusters, laat u niet misleiden: elke goede gave, elk volmaakt geschenk komt van boven, van de Vader van de hemellichten; bij hem is nooit enige verandering of verduistering waar te nemen. Elke goede gave, ieder volmaakt geschenk komt van boven, van de Vader, de schepper van de sterren aan de hemel. Hij kent geen verandering en vertoont geen schaduwzijde. Elke goede gave, elk volmaakt geschenk daalt neer van boven, van de Vader van de hemellichten, bij wie geen verandering is of verduistering door omwenteling. Hij wilde ons door de verkondiging van de waarheid tot leven roepen, om ons de eersten te maken in zijn schepping."

We kunne elkaar beter bouwen ipv ons gelijk weer gaan halen met enkele Bijbelteksten omdat die naar eigen inzicht worden geïnterpreteerd.
God neemt niet zomaar mensen weg van hier omdat Hij dat zo leuk vind, maar Hij geeft wel de zekerheid, dat als iemand iets ergs overkomt, Hij de Trooster zend en dat die gene die dan door Hem wel word thuis gehaald, we afscheid kunnen gaan nemen met een tot ziens ipv een vaarwel, dit alles mogelijk gemaakt door Jezus

helemaal mee eens, mooi weer geschreven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS575





Berichten: 483

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 22:38
 
KEITH722 schreef:
niet weten/niet kennen is lang niet altijd een excuus (is wel geprobeerd ooit: wir haben es nicht gewusst!) en als ik dat wat henk heeft gezegd in het kort herhaal is omdat hij het echt heeft gezegd en het dus niet allemaal door mij verzonnen is om een of ander mager gelijkje te halen, alleen dát zijn de kale feiten ongeacht of ene roos dat nou aanneemt of niet, mijn ja is ja en mijn nee is neea

Dat is heel wat anders hoor Keith, toen ging het over een volksvernietiging.
Nu gaat het alleen maar over een citaat van een mede cm genoot, die jij als dom bestempeld.
Maar of je hierin gelijk hebt of niet, het maakt mij niets uit hoor. Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 22:45
 
ROOS575 schreef:
Dat is heel wat anders hoor Keith, toen ging het over een volksvernietiging.
Nu gaat het alleen maar over een citaat van een mede cm genoot, die jij als dom bestempeld.
Maar of je hierin gelijk hebt of niet, het maakt mij niets uit hoor. Engeltje smiley

het gaat niet om een volksvernietiging! MENS LEER TOCH EENS LEZEN!, het gaat erom dat je niet altijd kunt aanvoeren dat je iets niet weet terwijl je het wel had kunnen weten!! niet zo gauw op je tenen getrapt zijn ok! nou weer mooi leren lezen wat er staat
a


Laatst aangepast door
KEITH722
op maandag 4 februari 2013, 22:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 22:46
 
KEITH722 schreef:
misschien afdeling gereformeerde prietpraat maar val mij er verder niet meer mee lastig, je hebt je energie ook nog wel nodig op het moment dat je erachter komt dat het écht wel heel anders zit
en btw; uit piëteit met de gemoedstoestand van het meisje uit meppel destijds kun je ook zeggen: voor de trein gekómen, het een sluit het ander niet uit, dat was trouwens ook ooit een onderwerp hier: pesten, daar wordt ook heel erg besmuikt over gedaan, zowel op dit forum als daarbuiten, pesten bestaat ook niet hè, dat is maar een verzinsel joh! we noemen het gewoon: "het was haar tijd" (gekwezel dus) dan hoeven we ook niet de pesters aan te pakken, makkelijk toch!? Tóch gewoon de dingen maar bij hun naam blijven noemen mamaloe en er geen sprookjes omheen verzinnen, zachte heelmeesters en zo Knipoog smiley

PS, stuk van jans hierboven is gelukkig weer wat reëler met een correctietje op: een bepaalde ruimte, ik zie dat nog ruimer: God heeft ons álle ruimte gegeven voor de dingen die wij doen en nog zouden willen gaan doen om Zijn koninkrijk, Zijn wil en onze omgang met elkaar - vriendelijk als het kan, hard als het moet - zo volledig mogelijk vorm en inhoud te geven enz

a


Voor jou is het gereformeerde prietpraat, voor mij is het gegrond op Gods woord, jij noemt het sprookjes? Waar haal jij dat vandaan, hoe zie jij Gods woord dan, ook als een sprookje?

Wij zijn in het paradijs gevallen in de zonde en hebben daardoor de dood verkozen boven het leven.

Het is enkel Gods goedheid dat Hij ons nog genadetijd geeft hier op aarde om ons te bekeren en met God te verzoenen.
Dat wij die tijd vaak anders benutten hebben we aan onszelf te wijten door onze val in het paradijs.
Stel, een jonge vrouw van 27 jaar komt te sterven, maar zij heeft in haar jonge leven God tot haar deel gekregen, en je zet daarnaast een man van 90 jaar die komt te sterven, hij mocht een hoge leeftijd behalen, maar die man van 90 heeft God niet gezocht in zijn leven, wie is dan beter af?
Ik weet wel zeker die jonge vrouw van 27 jaar.

Waarom staat er in Gods woord, er valt geen musje van het dak zonder de wil van onze hemelse Vader, of er zal geen haar van ons hoofd vallen zonder de wil van God, God beschikt ons leven, van onze geboorte af tot onze dood toe.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 22:51
 
MAMALOE463 schreef:
Voor jou is het gereformeerde prietpraat, voor mij is het gegrond op Gods woord, jij noemt het sprookjes? Waar haal jij dat vandaan, hoe zie jij Gods woord dan, ook als een sprookje?

Wij zijn in het paradijs gevallen in de zonde en hebben daardoor de dood verkozen boven het leven.

Het is enkel Gods goedheid dat Hij ons nog genadetijd geeft hier op aarde om ons te bekeren en met God te verzoenen.
Dat wij die tijd vaak anders benutten hebben we aan onszelf te wijten door onze val in het paradijs.
Stel, een jonge vrouw van 27 jaar komt te sterven, maar zij heeft in haar jonge leven God tot haar deel gekregen, en je zet daarnaast een man van 90 jaar die komt te sterven, hij mocht een hoge leeftijd behalen, maar die man van 90 heeft God niet gezocht in zijn leven, wie is dan beter af?
Ik weet wel zeker die jonge vrouw van 27 jaar.

Waarom staat er in Gods woord, er valt geen musje van het dak zonder de wil van onze hemelse Vader, of er zal geen haar van ons hoofd vallen zonder de wil van God, God beschikt ons leven, van onze geboorte af tot onze dood toe.

het is niet alleen gereformeerde prietpraat voor mij alleen, er denken nog véél meer mensen met gezond verstand zo over! Knipoog smiley, verder weet ik echt het verschil nog wel tussen de bijbel en een sprookjesboek (ook weer zo'n verdachtmaking!) en ga je op een paar andere punten in mijn vorige postings ook al consequent niet in, als je nou een volwassen discussie wil voeren mamaloe, leer dan eerst eens op álle punten netjes in te gaan ipv alleen op de punten die je uitkomen...

ik sluit de discussie even af wegens gebrek aan het vermogen te lezen of aan de onwil eerlijk op álle dingen van de opponente partij in te gaan

slotje


a


Laatst aangepast door
KEITH722
op maandag 4 februari 2013, 22:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 22:52
 
KEITH722 schreef:
??? Bedoel je daarmee dat het wel de tijd was voor die andere jongens om "weggenomen" te worden? nee toch zeker?? kom nou toch, een of andere Henk zei zoiets laatst ook al over dat meisje dat laatst voor de trein in Meppel is gekomen maar goed, die Henk heeft dan ook niet meer verstand

het gaat écht helemaal NIET over het door God bewust wegnemen van jonge mensen maar zuiver over een puur menselijk ongeluk (vgs zegge zijn ze door de slagbomen geslalomd om toch over de overweg te komen)

God zegt hoogstens wel: hee jullie hier al?? of zoiets maar "wegnemen"..., ja, oude mensjes van 90, 95 jaar die er geen energie meer vóór en er geen zin meer ín hebben, ja die worden weggenomen, maar verder blijven het verschrikkelijke ongelukken..., zo weer een misverstand uit de weg


Ik denk dat jij God heel erg tekort doet als je het zo ziet dat als een jong iemand voor God verschijnt dat God bv zal antwoorden met ; hee zijn jullie hier nu al? Wat een enorm kortzichtige opmerking die kant noch wal slaat.
Ik heb net ook aangehaald dat alles bij Hem bekend is, van onze geboorte af tot ons stervensuur aan toe, als God zo zou antwoorden zoals jou mening is zou betekenen dat God het niet bekend zou zijn dat deze mensen op dit tijdstip moesten sterven, je doet hiermee Zijn macht en Goddelijkheid enorm tekort.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 22:56
 
KEITH722 schreef:
het is niet alleen gereformeerde prietpraat voor mij alleen, er denken nog véél meer mensen met gezond verstand zo over! Knipoog smiley, verder ga je op een paar andere punten in mijn vorige postings ook al consequent niet in, als je nou een volwassen discussie wil voeren mamaloe, leer dan eerst eens op álle punten netjes in te gaan ipv alleen op de punten die je uitkomen...a


Keith, er valt met jou niet te discusseren, ik pak geen punten die mij uitkomen, ik haal de hoofdzaak eruit en weerleg dat op bijbelse gronden, en of er nou meerderen zijn die dit prietpraat vinden en volgens jou gezond verstand, ik weerleg mijn punten op grond van de bijbel.

En zoals jij in een discussie mensen naar beneden haalt die je totaal niet kent, ga ik dan ook verder niet op jou in, ik heb respect voor mezelf en laat me niet verlagen door Keith.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 22:57
 
MAMALOE463 schreef:
Ik denk dat jij God heel erg tekort doet als je het zo ziet dat als een jong iemand voor God verschijnt dat God bv zal antwoorden met ; hee zijn jullie hier nu al? Wat een enorm kortzichtige opmerking die kant noch wal slaat.
Ik heb net ook aangehaald dat alles bij Hem bekend is, van onze geboorte af tot ons stervensuur aan toe, als God zo zou antwoorden zoals jou mening is zou betekenen dat God het niet bekend zou zijn dat deze mensen op dit tijdstip moesten sterven, je doet hiermee Zijn macht en Goddelijkheid enorm tekort.

zie slotje!


Laatst aangepast door
KEITH722
op maandag 4 februari 2013, 22:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 22:59
 
KEITH722 schreef:
het is niet alleen gereformeerde prietpraat voor mij alleen, er denken nog véél meer mensen met gezond verstand zo over! Knipoog smiley, verder weet ik echt het verschil nog wel tussen de bijbel en een sprookjesboek (ook weer zo'n verdachtmaking!) en ga je op een paar andere punten in mijn vorige postings ook al consequent niet in, als je nou een volwassen discussie wil voeren mamaloe, leer dan eerst eens op álle punten netjes in te gaan ipv alleen op de punten die je uitkomen...

ik sluit de discussie even af wegens gebrek aan het vermogen te lezen of aan de onwil eerlijk op álle dingen van de opponente partij in te gaan

slotje


a

Nou Keet, volgens mij begrijp jij enkel, wat jij zelf snapt Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 22:59
 
GERRIT084 schreef:
Nou Keet, volgens mij begrijp jij enkel, wat jij zelf snapt Gefrustreerde smiley

zie slotje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS575





Berichten: 483

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 23:26
 
KEITH722 schreef:
[color=000072]het is niet alleen gereformeerde prietpraat voor mij alleen, er denken nog véél meer mensen met gezond verstand zo over! Knipoog smiley
Weer zo'n intelligente opmerking 'nog zoveel meer vinden dat.... Weet je dat dit altijd een zwaktebod is in een discussie? Engeltje smiley

KEITH schreef:
ik sluit de discussie even af wegens gebrek aan het vermogen te lezen of aan de onwil eerlijk op álle dingen van de opponente partij in te gaan

slotje
Wie bepaald hier het topic slotje? Okee doe het slotje dan maar op je mond Smiley met dichtgeplakte mond Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS575





Berichten: 483

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 23:27
 
MAMALOE463 schreef:
Wie heeft er ooit een voorval in zijn leven meegemaakt waarin duidelijk opgemerkt kon worden dat God de juiste persoon op je pad plaatste, of Hij je behoedde voor een groot gevaar wat je pas achteraf inzag, of later het wonder ervan zag dat God over je waakte.

Voorbeeld; je had een vlucht moeten nemen, maar komt te laat aan op schiphol en je vliegtuig vertrekt, zonder jou.
Je baalt behoorlijk maar het is niet anders, je moet de volgende vlucht nemen.
Paar uur later hoor je dat het vliegtuig die jij had moeten nemen is neergestort, alle inzittenden dood.
Maar jij leeft!
God heeft je dan wonderlijk bewaart, ook al zag je dat op het moment zelf niet.
Dit is maar een voorbeeld, maar het kan natuurlijk op allerlei manieren zijn, dat God bv iemand op je pad plaatst waarvan je op het moment zelf het nut er niet van inziet, maar achteraf was diegene het middel om je leven te redden of je te behoeden voor iets kwaads o.i.d.
Dus God zet op dat moment de juiste persoon op je pad op de juiste tijd en plaats om jou leven te redden, of om je te behoeden voor iets kwaads, iets gevaarlijks, iets moeilijks.

Wie heeft dit ook meegemaakt dat je achteraf kan zeggen, God heeft mij wonderlijk bewaart?

Ontopic maar weer
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 23:31
 
ROOS575 schreef:
Ontopic maar weer

slotje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 23:33
 
KEITH722 schreef:
slotje

Bepaal jij of we ontopic gaan of niet??

Moet niet gekker worden.....

Topic ging nl over heel iets anders dan in welke discussie we waren beland, Roos geeft aan ontopic en ze heeft gelijk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 23:33
 
Ik geloof dat mijn man door God gehaald is omdat Hij het genoeg vond,God was genadig.Hij heeft geen ziekte en ellende gewenst maar heeft uiteindelijk wel laten zien dat Hij beslist of je aan je laatste reis mag beginnen,op Zijn tijd.
Vanaf het moment van sterven is Hij bij mij geweest,heeft mij gesteund,geholpen en begeleid........100% zeker weten,terwijl ik Hem in de jaren daarvoor niet gevoeld heb.

De discussie over sterven om te boeten voor je zondes wil ik niet aangaan,volgens mij is God niet wraakzuchtig.(er was toch al een zeker Iemand gestorven voor onze zonden?Knipoog smiley)


Laatst aangepast door
LEANNE226
op maandag 4 februari 2013, 23:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 23:40
 
LEANNE226 schreef:
Ik geloof dat mijn man door God gehaald is omdat Hij het genoeg vond,God was genadig.Hij heeft geen ziekte en ellende gewenst maar heeft uiteindelijk wel laten zien dat Hij beslist of je aan je laatste reis mag beginnen,op Zijn tijd.
Vanaf het moment van sterven is Hij bij mij geweest,heeft mij gesteund,geholpen en begeleid........100% zeker weten,terwijl ik Hem in de jaren daarvoor niet gevoeld heb.

De discussie over sterven om te boeten voor je zondes wil ik niet aangaan,volgens mij is God niet wraakzuchtig.(er was toch al een zeker Iemand gestorven voor onze zonden?Knipoog smiley)


Vaak ervaar je de goedheid van God pas als je door het diepste dal moet gaan, dat zie je dan bij jou ook terug in wat je meemaakte, ik heb dat ook zo ervaren in mijn leven, als je door de grootste pijn en ellende door moet gaan, dan steunt Hij je en is Hij de grote Trooster en heelmeester.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 23:42
 
LEANNE226 schreef:
Ik geloof dat mijn man door God gehaald is omdat Hij het genoeg vond,God was genadig.Hij heeft geen ziekte en ellende gewenst maar heeft uiteindelijk wel laten zien dat Hij beslist of je aan je laatste reis mag beginnen,op Zijn tijd.
Vanaf het moment van sterven is Hij bij mij geweest,heeft mij gesteund,geholpen en begeleid........100% zeker weten,terwijl ik Hem in de jaren daarvoor niet gevoeld heb.

De discussie over sterven om te boeten voor je zondes wil ik niet aangaan,volgens mij is God niet wraakzuchtig.(er was toch al een zeker Iemand gestorven voor onze zonden?Knipoog smiley)

prima bijdrage Leanne! moet een intense ervaring voor jullie zijn geweest, hoe zeg ik dat goed
a
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Pagina 2 van 6