ChristianMatch
 


Forum

God zet de juiste mens op de juiste tijd op de juiste plaats
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ROOS575





Berichten: 483

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 17:59
 
JANS221 schreef:
Vandaag de rouwkaart ontvangen van iemand van de huiskring waar ik tot voor kort naar toe ging. Ze kon het leven niet meer aan. Ik heb haar maar één keer ontmoet, maar het raakt me diep, dat er mensen in je omgeving zijn, die niet meer verder kunnen/durven leven, omdat het leven hen te zwaar valt. Als je er van uitgaat dat God alles voorbeschikt, had hij dan ook hier de hand in?

Sterkte Jans, heftig zoiets!
Ik denk dat God er niet de hand in heeft maar er wel vanaf wist (hij is toch Almachtig?)
Mensen hebben wel een eigen verantwoordelijkheid in het leven gekregen. God kan en wil daar steun bij geven!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 18:33
 
JANS221 schreef:
Vandaag de rouwkaart ontvangen van iemand van de huiskring waar ik tot voor kort naar toe ging. Ze kon het leven niet meer aan. Ik heb haar maar één keer ontmoet, maar het raakt me diep, dat er mensen in je omgeving zijn, die niet meer verder kunnen/durven leven, omdat het leven hen te zwaar valt. Als je er van uitgaat dat God alles voorbeschikt, had hij dan ook hier de hand in?


wat erg om zoiets te ervaren!! (heb zelf ook ooit een keer zo'n situatie meegemaakt - 2 x eigenlijk al - en ik weet wat er dan ongeveer door je heen gaat en dat je het zóóó graag zou willen terugdraaien)

wat betreft "voorbeschikken": net zoals wij Zijn wil lang niet altijd ten gunste van die van ons kunnen bewegen... kan God op Zijn beurt ook niet altíjd "voorbeschikken", hij heeft ons gemaakt met een vrije wil dus het is voor hem ook respecteren c.q. afwachten wat wij al of niet doen of nadrukkelijk laten

a


Laatst aangepast door
KEITH722
op vrijdag 8 februari 2013, 20:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 18:36
 
KEITH722 schreef:
wat erg om zoiets te ervaren!! (heb ook ooit een keer zo'n situatie meegemaakt en je zou het zóóó graag willen terugdraaien)

wat betreft voorbeschikken: net zoals wij Zijn wil niet altijd ten gunste van die van ons kunnen bewegen... kan God op Zijn beurt ook niet altíjd "voorbeschikken", hij heeft ons gemaakt met een vrije wil dus het is voor hem ook respecteren c.q. afwachten wat wij doen als spontane actie of als antwoord op iets anders

Even voor alle duidelijkheid: ik ga er niet van uit dat God alles voorbeschikt heeft, maar dat heb ik van de week ook duidelijk genoeg geschreven, dacht ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 18:40
 
JANS221 schreef:
Even voor alle duidelijkheid: ik ga er niet van uit dat God alles voorbeschikt heeft, maar dat heb ik van de week ook duidelijk genoeg geschreven, dacht ik.

Even voor alle duidelijkheid, mensen kunnen ook al op de hoogte zijn van het fenomeen "voorbeschikken" en alle ins en outs daarvan zónder dat er in dit forum al over zou zijn geschreven...
a


Laatst aangepast door
KEITH722
op vrijdag 8 februari 2013, 18:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 18:43
 
JANS221 schreef:
Vandaag de rouwkaart ontvangen van iemand van de huiskring waar ik tot voor kort naar toe ging. Ze kon het leven niet meer aan. Ik heb haar maar één keer ontmoet, maar het raakt me diep, dat er mensen in je omgeving zijn, die niet meer verder kunnen/durven leven, omdat het leven hen te zwaar valt. Als je er van uitgaat dat God alles voorbeschikt, had hij dan ook hier de hand in?


Sterkte Jans, heftig hoor zoiets......
Ik ben ook van mening dat alles wel bij God bekend is, maar we hebben in dit leven ook onze eigen verantwoording gekregen, je kan niet zeggen dat God hier de hand in heeft, dan zouden we Hem de schuld geven, terwijl Hij niet uit is op ons verderf......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 06:44
 
JANS221 schreef:
Vandaag de rouwkaart ontvangen van iemand van de huiskring waar ik tot voor kort naar toe ging. Ze kon het leven niet meer aan. Ik heb haar maar één keer ontmoet, maar het raakt me diep, dat er mensen in je omgeving zijn, die niet meer verder kunnen/durven leven, omdat het leven hen te zwaar valt. Als je er van uitgaat dat God alles voorbeschikt, had hij dan ook hier de hand in?

Ik heb veel bewondering voor mensen die vrijwillig uit het leven stappen. Daar is enorm veel moed voor nodig en misschien ook wel een heel sterk verlangen om bij Hem te zijn. Sommige kunnen niet wachten om daar te zijn waar ze graag willen vertoeven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 08:44
 
FRANKT627 schreef:
Ik heb veel bewondering voor mensen die vrijwillig uit het leven stappen. Daar is enorm veel moed voor nodig en misschien ook wel een heel sterk verlangen om bij Hem te zijn. Sommige kunnen niet wachten om daar te zijn waar ze graag willen vertoeven.


Ik heb veel bewondering voor mensen die uit het leven Hadden willen stappen, maar toch sterk genoeg zij geweest er tegen te vechten, en het uiteindelijk niet gedaan hebben, daar heb ik bewondering voor!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 09:10
 
FRANKT627 schreef:
Ik heb veel bewondering voor mensen die vrijwillig uit het leven stappen. Daar is enorm veel moed voor nodig en misschien ook wel een heel sterk verlangen om bij Hem te zijn. Sommige kunnen niet wachten om daar te zijn waar ze graag willen vertoeven.

Nou dat is dan heel wat anders dan de boodschap die hier over het algemeen gebracht wordt.
Bewondering voor iemand die (in de meeste gevallen) kiest voor een oplossing van de minste weerstand, die vaak, andere mensen in een situatie brengen waar zij beslist niet op zaten te wachten.

Het onbegrip waarin zij familie leden achter laten, met pijn en verdriet, het schuldgevoel bij bv trein machinisten.
Spreek eens de mensen, in bv een flatgebouw in onze gemeente, waar al tientallen het tijdelijke voor het eeuwige hebben ingewisseld.
De hulpverleners die het op moesten ruimen, en dan nog, de mensen die geen eerlijke kans hebben, of krijgen die wel verder willen leven.

Wij leven in een wereld, waar van alles mogelijk is, waar voor iedereen hulptroepen klaar staan.
Nee respect beslist niet, en bewondering al helemaal niet, wel voor hen die ondanks alles toch doorzetten.
Het enige wat je wel kan doen is bidden dat zij daar mogen komen waarop zij hoopten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 11:01
 
MAMALOE463 schreef:
Ik heb veel bewondering voor mensen die uit het leven Hadden willen stappen, maar toch sterk genoeg zij geweest er tegen te vechten, en het uiteindelijk niet gedaan hebben, daar heb ik bewondering voor!

Ja.....met deze woorden ben ik het eens...
Er is een jaar geweest...dat ik binnen 6 maanden.....3 mensen heb verloren door zelfdoding waaronder een buurman van 36....
Ik vind het heel moeilijk om daar iets van te zeggen...
Toch ben ik veranderd in mijn gedachten hierover...
Van 2 mensen wist ik de achtergrond...en hun zware depressieve leven...
Deze dingen gebeurden in mijn leven...op een moment dat ik zelf ook heel depressief was...ik bleef er aan denken...
Maar niet alleen denken...ik wilde er ook steeds over praten...
Op zulke momenten dacht ik...""Wat moet dat een rust geven...als je niet meer hoeft te vechten in je leven""
Maar wel een enge gedachte...want wilde ik dan ook rust???
Gelukkig...gelukkig....bleef steeds in mijn achterhoofd het beeld...van alle lieve mensen rondom me heen...vooral de kinderen...en toch ook toen nog mijn man...
Ik weet nog...dat ik voor de spoorbomen moest wachten....en dat toen door mijn gedachten flitste...ik zag en hoorde de stemmen van de kinderen...
Ik geloof niet dat het in te leven is...hoe iemand op dat moment...denk...ziet...handelt...
Dat de persoon....werkelijk overgaat tot .....????
Ik zal het niet veroordelen....want de intentie van haar of zijn leven...KAN..ik niet voelen...
Maar het is vreselijk...zeker voor de nabestaanden...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 11:30
 
Ik denk dat er geen keuze is, als het gaat om zelfdoding.
Als iemand gelooft dat dan je problemen opgelost zijn, dan is die persoon ernstig misleid.

En een kortere weg naar de Heere God is het in elk geval niet.
De weg naar de Heere gaat door Jezus heen, niet door zelfdoding heen.

Ooit hoorde ik zelf iemand over zelfdoding praten. En dat niet een keer, maar meerdere malen.
Ik kreeg op mijn hart op die persoon de waarheid rondom zelfdoding te schrijven. Dat dat dus geen oplossing is. Ik heb die persoon geschreven in alle liefde en alle waarheid, en met aanhoudend gebed van een aantal personen, is deze man omgedraaid. Hij leeft nog steeds en krijgt er weer wat zin in.

Iedereen heel veel sterkte en Troost gewenst als iemand in de omgeving deze gruwelijke daad aan zichzelf gedaan heeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 11:31
 
ZEELAND736 schreef:
Van 2 mensen wist ik de achtergrond...en hun zware depressieve leven...
Deze dingen gebeurden in mijn leven...op een moment dat ik zelf ook heel depressief was...ik bleef er aan denken...
Maar niet alleen denken...ik wilde er ook steeds over praten...
Op zulke momenten dacht ik...""Wat moet dat een rust geven...als je niet meer hoeft te vechten in je leven""
Maar wel een enge gedachte...want wilde ik dan ook rust???

Ik geloof echt beste Zeeland, dat zelfdoding allesbehalve rust geeft.
Er is er maar Een die rust geeft, en dat is Jezus Christus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 11:37
 
ROADY558 schreef:
Ik geloof echt beste Zeeland, dat zelfdoding allesbehalve rust geeft.
Er is er maar Een die rust geeft, en dat is Jezus Christus.



Jezus overwon voor 100 procent en onttroonde de dood. Dus ook voor degene die geen andere weg in het leven meer kent/ziet en de grens van de wanhoop al ver over is geloof ik dat de eeuwigheid bij Hem zal zijn.
Dus ja.. ik geloof niet dat zelfdoding de bedoeling is, echt niet. Maar geloof wel dat degene die Zijn eigendom en geliefde is en helaas kiest voor deze manier van sterven bij Hem zal uitkomen want Zijn trouw is ook dan volkomen.


Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 9 februari 2013, 11:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 11:43
 
ROADY558 schreef:
Ik geloof echt beste Zeeland, dat zelfdoding allesbehalve rust geeft.
Er is er maar Een die rust geeft, en dat is Jezus Christus.

Gelukkig is er een God die daar anders over denkt, iedereen die in Hem gelooft krijgt die rust. En een laatste wanhoopsdaad verandert daar echt niets aan!

maar dit hoort eigenlijk op een ander topic thuis...


Laatst aangepast door
JANS221
op zaterdag 9 februari 2013, 11:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 11:44
 
ROADY558 schreef:
Ik geloof echt beste Zeeland, dat zelfdoding allesbehalve rust geeft.
Er is er maar Een die rust geeft, en dat is Jezus Christus.

Daar heb je helemaal gelijk in hoor....
Maar juist iemand die er VOOR staat...ziet of voelt waarschijnlijk toch die rust niet...die ALLE VERSTAND te boven gaat???

Ik weet voor mezelf....dat God er was...en me juist daardoor IETS anders liet zien....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 11:47
 
JANS221 schreef:
Gelukkig is er een God die daar anders over denkt, iedereen die in Hem gelooft krijgt die rust. En een laatste wanhoopsdaad verandert daar echt niets aan!

Ja...daar heb je ook weer gelijk in...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 11:49
 
ZEELAND736 schreef:
Daar heb je helemaal gelijk in hoor....
Maar juist iemand die er VOOR staat...ziet of voelt waarschijnlijk toch die rust niet...die ALLE VERSTAND te boven gaat???

Ik weet voor mezelf....dat God er was...en me juist daardoor IETS anders liet zien....


Ik geloof met heel mijn hart... dat mijn God degenen die in opperste wanhoop (met redenen angst voor weer een psychose of angst voor de voortwoekerende ziekte of ernstige gevolgen van mishandeling in de jeugd) in liefde heeft ontvangen. Hij overbrugt de grens van leven en dood en steekt Zijn hand uit.


Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 9 februari 2013, 11:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 11:53
 
JANS221 schreef:
Gelukkig is er een God die daar anders over denkt, iedereen die in Hem gelooft krijgt die rust. En een laatste wanhoopsdaad verandert daar echt niets aan!maar dit hoort eigenlijk op een ander topic thuis...

De bijbel is er volgens mij erg helder in.
Dat het leven van God komt, en dat de dood van satan komt.
Lees het er maar op na.

En als God rust geeft, wil Hij dat NU al doen, terwijl ik levend ben.
En als ik die rust vind, hoef ik ook geen zelfmoord meer te plegen.
Het een sluit het ander uit.

Er zijn genoeg getuigenissen - om inderdaad maar weer ontopic te gaan - van mensen die zich van het leven wilde beroven, en dat God op het juiste moment iemand zond, om de heilsboodschap te brengen.

Ik blijf dus bij mijn standpunt dat wij de dood moeten zien te overwinnen in Christus, voordat de dood ons overwint...

Dus zeggen dat iemand het leven vindt, door zelfmoord te plegen is volkomen onzin. Het werk van Christus zou dan volkomen nutteloos zijn geworden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 12:05
 
[quote=ROADY558]De bijbel is er volgens mij erg helder in.
Dat het leven van God komt, en dat de dood van satan komt.
Lees het er maar op na.

En als God rust geeft, wil Hij dat NU al doen, terwijl ik levend ben.
En als ik die rust vind, hoef ik ook geen zelfmoord meer te plegen.
Het een sluit het ander uit.

Er zijn genoeg getuigenissen - om inderdaad maar weer ontopic te gaan - van mensen die zich van het leven wilde beroven, en dat God op het juiste moment iemand zond, om de heilsboodschap te brengen.

Ik blijf dus bij mijn standpunt dat wij de dood moeten zien te overwinnen in Christus, voordat de dood ons overwint...

Dus zeggen dat iemand het leven vindt, door zelfmoord te plegen is volkomen onzin. Het werk van Christus zou dan volkomen nutteloos zijn geworden.[/quote]

Het werk van Christus zou pas nutteloos zijn als degenen die Hem aangenomen hebben, alsnog door een wanhoopsdaad, niet behouden zouden zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 12:14
 
Voor zover ik zelfmoord zie is het een pure wanhoopsdaad, men ziet om wat voor reden geen uitweg meer en dat is heel triest!!
Ik kan me voorstellen dat er situaties zijn dat mensen denken ik kan niet meer, geen uitweg zien geen lichtpuntje meer kunnen vinden, al geloven ze in God!

Wie zijn wij om te oordelen? God is een liefdevol God en ziet Zijn kinderen aan in nood! Zelf heb ik het een periode ontzettend moeilijk gehad en kon ik me indenken dat mensen niet verder willen al had ik dat gelukkig niet, en vond ik kracht en steun in het geloof en bij mijn familie en lieve vrienden...

Ik denk dat God je aanziet als je aan de hemelpoort staat... en wat daar gebeurt kunnen we slechts naar gissen!! Maar ik denk dat als iemand gelooft in Hem dat Hij ze echt niet zomaar zal weigeren in Zijn woning op te nemen door dat je een wanhoopsdaad hebt gedaan!!
En dan de mensen die ernstig ziek zijn en daardoor een inmense strijd hebben met hun geloof en deze lijken te verliezen wat als ze sterven zonder vrede te hebben gevonden? Zouden zij dan ook verloren zijn?? Nee dat geloof ik niet!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 12:18
 
JANS221 schreef:
Het werk van Christus zou pas nutteloos zijn als degenen die Hem aangenomen hebben, alsnog door een wanhoopsdaad, niet behouden zouden zijn.

Hoe zie je dan in dit licht gezien het zesde gebod?
Als iemand heel bewust voor zijn eigen dood kiest, en daarmee tegelijk zondigt naar God, waar blijft die zonde dan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 12:28
 
ERIKA129 schreef:
Voor zover ik zelfmoord zie is het een pure wanhoopsdaad, men ziet om wat voor reden geen uitweg meer en dat is heel triest!!
Ik kan me voorstellen dat er situaties zijn dat mensen denken ik kan niet meer, geen uitweg zien geen lichtpuntje meer kunnen vinden, al geloven ze in God!

Wie zijn wij om te oordelen? God is een liefdevol God en ziet Zijn kinderen aan in nood! Zelf heb ik het een periode ontzettend moeilijk gehad en kon ik me indenken dat mensen niet verder willen al had ik dat gelukkig niet, en vond ik kracht en steun in het geloof en bij mijn familie en lieve vrienden...

Ik denk dat God je aanziet als je aan de hemelpoort staat... en wat daar gebeurt kunnen we slechts naar gissen!! Maar ik denk dat als iemand gelooft in Hem dat Hij ze echt niet zomaar zal weigeren in Zijn woning op te nemen door dat je een wanhoopsdaad hebt gedaan!!
En dan de mensen die ernstig ziek zijn en daardoor een inmense strijd hebben met hun geloof en deze lijken te verliezen wat als ze sterven zonder vrede te hebben gevonden? Zouden zij dan ook verloren zijn?? Nee dat geloof ik niet!!

Hai Erika!

We zijn het niet altijd eens hoeft ook niet kan ook niet,

Maar, nu ben ik het helemaal met je eens!!!!

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 12:31
 
ROADY558 schreef:
Hoe zie je dan in dit licht gezien het zesde gebod?
Als iemand heel bewust voor zijn eigen dood kiest, en daarmee tegelijk zondigt naar God, waar blijft die zonde dan?

die is vergeven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 12:48
 
Dus het maakt voor God niks uit of iemand zelf bepaalt over zijn dood, of dat hij dat aan God overlaat?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 13:04
 
ROADY558 schreef:
Dus het maakt voor God niks uit of iemand zelf bepaalt over zijn dood, of dat hij dat aan God overlaat?

Het is wel erg off-topic hier, maar toch nog een laatste reactie dan.

Nee, voor het behouden zijn op zich maakt het niets uit. Degenen die Hem aangenomen hebben zijn door Hem verlost en bevrijdt. Een laatste wanhoopsdaad verandert daar niets aan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 13:06
 
Ik geloof dat je zelf ook behoorlijk misleid bent....

De zonde brengt de dood voort volgens de bijbel, maar als iemand zelf voor zijn dood zorgt, dan is dat geen zonde????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 13:46
 
ROADY558 schreef:
Ik geloof dat je zelf ook behoorlijk misleid bent....

De zonde brengt de dood voort volgens de bijbel, maar als iemand zelf voor zijn dood zorgt, dan is dat geen zonde????


God heeft Zijn enige Zoon naar ons toegestuurd om iedere zonde van de mens weg te wassen met Zijn bloed.
Het gaat ons verstand te boven maar dat is Jezus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 13:48
 
ROADY558 schreef:
Ik geloof echt beste Zeeland, dat zelfdoding allesbehalve rust geeft.
Er is er maar Een die rust geeft, en dat is Jezus Christus.


Amen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 13:49
 
ROADY558 schreef:
Ik geloof dat je zelf ook behoorlijk misleid bent....

De zonde brengt de dood voort volgens de bijbel, maar als iemand zelf voor zijn dood zorgt, dan is dat geen zonde????



Ja ik geloof dat dat zonde is, hoe erg diegene ook worstelt maar het is en blijft een zonde als je zelf de hand aan het leven slaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS575





Berichten: 483

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 13:55
 
JANS221 schreef:
Het is wel erg off-topic hier, maar toch nog een laatste reactie dan.

Nee, voor het behouden zijn op zich maakt het niets uit. Degenen die Hem aangenomen hebben zijn door Hem verlost en bevrijdt. Een laatste wanhoopsdaad verandert daar niets aan.

Waarom zou je in zo'n grote wanhoop zijn om tot zelfmoord te plegen als je Hem ècht kent? Natuurlijk is er dan ook nog moeite en verdriet... Maar zelfdoding? Psychiatrische situaties zyn denk ik wel weer anders.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 14:00
 
ROOS575 schreef:
Waarom zou je in zo'n grote wanhoop zijn om tot zelfmoord te plegen als je Hem ècht kent? Natuurlijk is er dan ook nog moeite en verdriet... Maar zelfdoding? Psychiatrische situaties zyn denk ik wel weer anders.

Ja dat vind ik een juiste reactie, waarom wanhoop als je Hem kent en mag weten geborgen te zijn bij Hem?

Inderdaad psychische situaties daargelaten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Pagina 4 van 6