ChristianMatch
 


Forum

De levenseinde kliniek .........een gat in de markt?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
IJSJE204





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 20:21
 
ROADY558 schreef:
Ik concludeer dat je weinig in je bijbel leest...

Ik lees wel in de bijbel, en ontdek op die manier hoe God over bepaalde zaken denkt. Is dat arrogant? Nee, die kennis helpt mij juist om de goede weg in het leven te gaan.

Ik wil je uitdagen om 's wat rond te neuzen op bijvoorbeeld [url]www.biblija.net[/url] over thema's rondom de dood.

't Is een kort door de bochtconclusie, maar je hebt wel gelijk. Ik lees bijna nooit in de bijbel.
Bijbellezen is geen voorwaarde om een mening te hebben.
Een mening die van mijzelf is en niet van iemand die ik citeer. Ik heb het over hoe ik kijk naar de levenseindekliniek, gewoon vanuit mijzelf.
Waarom zou ik moeten lezen over thema's rond de dood? Ik lees liever over levensthema's.
Het arrogante zit in het feit dat jij denkt te weten hoe God denkt, en iemand anders leest dezelfde woorden en denkt ook te weten hoe God denkt. Maar dan wel met een heel andere uitkomst. Is het dan niet zo dat God toch in ieder mens werkt op een geheel eigen manier en dat je dus nooit in elke situatie kunt zeggen: God vindt dit of dat?
Persoonlijk interesseer ik me meer voor wat jouw eigen mening is, wat je hart zegt. Wat is voor jou belangrijk: een (mens)waardig einde of een wanhoopsdaad en nu zal ik niet in details treden?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 20:46
 
IJSJE204 schreef:
't Is een kort door de bochtconclusie, maar je hebt wel gelijk. Ik lees bijna nooit in de bijbel.
Bijbellezen is geen voorwaarde om een mening te hebben.
Een mening die van mijzelf is en niet van iemand die ik citeer. Ik heb het over hoe ik kijk naar de levenseindekliniek, gewoon vanuit mijzelf.
Waarom zou ik moeten lezen over thema's rond de dood? Ik lees liever over levensthema's.
Het arrogante zit in het feit dat jij denkt te weten hoe God denkt, en iemand anders leest dezelfde woorden en denkt ook te weten hoe God denkt. Maar dan wel met een heel andere uitkomst. Is het dan niet zo dat God toch in ieder mens werkt op een geheel eigen manier en dat je dus nooit in elke situatie kunt zeggen: God vindt dit of dat?
Persoonlijk interesseer ik me meer voor wat jouw eigen mening is, wat je hart zegt. Wat is voor jou belangrijk: een (mens)waardig einde of een wanhoopsdaad en nu zal ik niet in details treden?

Even kort, ik geloof, dat jij niet gelooft, en gelooft zeker niet wat anderen geloven, het is maar net, wat geloof je..........
In ieder geval niet, wat de meesten hier geloven binnen de Christelijke belevingen, die hier zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 20:50
 
IJSJE204 schreef:
't Is een kort door de bochtconclusie, maar je hebt wel gelijk. Ik lees bijna nooit in de bijbel.
Bijbellezen is geen voorwaarde om een mening te hebben.
Een mening die van mijzelf is en niet van iemand die ik citeer. Ik heb het over hoe ik kijk naar de levenseindekliniek, gewoon vanuit mijzelf.
Waarom zou ik moeten lezen over thema's rond de dood? Ik lees liever over levensthema's.
Het arrogante zit in het feit dat jij denkt te weten hoe God denkt, en iemand anders leest dezelfde woorden en denkt ook te weten hoe God denkt. Maar dan wel met een heel andere uitkomst. Is het dan niet zo dat God toch in ieder mens werkt op een geheel eigen manier en dat je dus nooit in elke situatie kunt zeggen: God vindt dit of dat?
Persoonlijk interesseer ik me meer voor wat jouw eigen mening is, wat je hart zegt. Wat is voor jou belangrijk: een (mens)waardig einde of een wanhoopsdaad en nu zal ik niet in details treden?

Mee eens, als wij denken te weten hoe God denkt en geen vragen meer hebben, zijn wij aan God gelijk geworden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 20:50
 
GERRIT084 schreef:
Even kort, ik geloof, dat jij niet gelooft, en gelooft zeker niet wat anderen geloven, het is maar net, wat geloof je..........
In ieder geval niet, wat de meesten hier geloven binnen de Christelijke belevingen, die hier zijn.

Ook al zou dat zo zijn dat IJsje op andere manier gelooft of niet gelooft, ze zegt toch hele rake dingen en daarin herken ik dat zij Gods hart goed (her)kent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 20:51
 
GERRIT084 schreef:
Even kort, ik geloof, dat jij niet gelooft, en gelooft zeker niet wat anderen geloven, het is maar net, wat geloof je..........
In ieder geval niet, wat de meesten hier geloven binnen de Christelijke belevingen, die hier zijn.

Dat klopt.
Zoals ook in mijn profiel staat, ben ik zoekende.
Geloven kun je niet afdwingen.
Ik geloof in iets wat je misschien wel goddelijk kunt noemen, in de mens zelf.
Want daar moeten we het mee doen, met de mensen om ons heen.
Het maakt mij niet uit wat iemand gelooft, voor mij is het belangrijk wat je ermee doet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 21:59
 
IJSJE204 schreef:
't Is een kort door de bochtconclusie, maar je hebt wel gelijk. Ik lees bijna nooit in de bijbel.
Bijbellezen is geen voorwaarde om een mening te hebben.
Een mening die van mijzelf is en niet van iemand die ik citeer. Ik heb het over hoe ik kijk naar de levenseindekliniek, gewoon vanuit mijzelf.
Waarom zou ik moeten lezen over thema's rond de dood? Ik lees liever over levensthema's.
Het arrogante zit in het feit dat jij denkt te weten hoe God denkt, en iemand anders leest dezelfde woorden en denkt ook te weten hoe God denkt. Maar dan wel met een heel andere uitkomst. Is het dan niet zo dat God toch in ieder mens werkt op een geheel eigen manier en dat je dus nooit in elke situatie kunt zeggen: God vindt dit of dat?
Persoonlijk interesseer ik me meer voor wat jouw eigen mening is, wat je hart zegt. Wat is voor jou belangrijk: een (mens)waardig einde of een wanhoopsdaad en nu zal ik niet in details treden?

@Roady: ik vind het jammer dat je niet reageert!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 22:48
 
IJSJE204 schreef:
't Is een kort door de bochtconclusie, maar je hebt wel gelijk. Ik lees bijna nooit in de bijbel.
Bijbellezen is geen voorwaarde om een mening te hebben.
Een mening die van mijzelf is en niet van iemand die ik citeer. Ik heb het over hoe ik kijk naar de levenseindekliniek, gewoon vanuit mijzelf.
Waarom zou ik moeten lezen over thema's rond de dood? Ik lees liever over levensthema's.
Het arrogante zit in het feit dat jij denkt te weten hoe God denkt, en iemand anders leest dezelfde woorden en denkt ook te weten hoe God denkt. Maar dan wel met een heel andere uitkomst. Is het dan niet zo dat God toch in ieder mens werkt op een geheel eigen manier en dat je dus nooit in elke situatie kunt zeggen: God vindt dit of dat?
Persoonlijk interesseer ik me meer voor wat jouw eigen mening is, wat je hart zegt. Wat is voor jou belangrijk: een (mens)waardig einde of een wanhoopsdaad en nu zal ik niet in details treden?

Niet zo ongeduldig, ik was even mijn avondwandeling aan het maken :)
En soms moet ik even nadenken voordat ik zomaar wat tik...

Je hebt wel gelijk: je kan prima een mening hebben buiten de bijbel om.
Die had ik ook altijd... Totdat ik vanuit mijn eigen diepe nood op zoek ging. Na lang zoeken (dat was een periode van 4 jaar) ben ik uitgekomen bij het kruis waar Jezus Christus hing, uit liefde voor jou en mij. Ik had ook een mening over dat kruis. TOTDAT ik er niet meer omheenkon.
Mijn mening werd een ervaring. Die mijn mening weer veranderde.

Het heeft ook allemaal te maken met wat we als waarheid beschouwen.
Ik dacht altijd dat "waarheid" een theorie was ofzo. Nu weet ik dat de waarheid een persoon is. Namelijk Jezus zelf. Dat is een geheimenis, dat je moet / mag ontdekken. Een kleine deur waardoor je naar binnen mag gaan. Jezus is de weg tot het Koninkrijk van God. En als je dat eenmaal vind, gaat dat je hele leven op z'n kop zetten. Dat gebeurde bij mij althans wel :)

Ik ontving de Heilige Geest, en Hij liet mij zien hoe ontzaglijk veel Hij om mij geeft. Zoveel liefde had ik nog nooit ervaren. Dat was echt wonderlijk, en nog steeds :) Hij is ZO liefdevol, Genadig, Vergevend en Levend, dat heeft mijn innerlijk helemaal schoongemaakt en bevrijd van alles wat mij de dood introk. Ook ontdekte ik dat die Geest mij aanwijzingen ging geven, richting ging geven. Je moet dat zelf meegemaakt hebben om dat te begrijpen denk ik.
Ook leerde ik een beetje hoe God denkt. Een klein beetje maar, want God denkt nogal anders dan ik :)
Maar bepaalde principes leerde ik wel kennen en toepassen. En tot op vandaag de dag zijn die mij tot zegen geweest. We kunnen dus wel weten wat God van ons vraagt, door het Hem zelf te vragen en de bijbel te bestuderen. Maar vooral: door relatie met Hem te hebben.

Jij hebt op zich gelijk als je zegt dat God met iedereen een eigen weg gaat. God is heel persoonlijk met ieder van ons bezig, om ons te leiden naar Zijn weg voor een ieder van ons.

"Wat is voor jou belangrijk: een (mens)waardig einde of een wanhoopsdaad en nu zal ik niet in details treden?"

Wat is een "waardig" einde?
De dood is uberhaupt niet "waardig" want de dood hoort hier helemaal niet. Dat is het gevolg van de zondeval. Dat lees ik in de bijbel.
En God heeft Zijn Reddingsplan voor ons uitgevoerd. Dat door het geloof in Jezus ik behouden ben. Als ik sterf, en bij God THuis mag komen, ja dan sterf ik waardig. Dat is namelijk geen sterven.

Maar een ongelovige die sterft, sterft niet "waardig" want waar blijf je zonder je behoud in Jezus?

Een "wanhoopsdaad" zeg je?
Waarom zou ik wanhopen als ik Jezus in mijn hart heb?
Hij is juist mijn bron van hoop, bron van liefde. Dwars door alle ellende heen die ik ook meemaak hoor. Maar juist door de ellende wordt het goud zichtbaar... (Lees de bijbel maar....)

Het een en ander is dus nogal tegenstrijdig.

Ik ben niet voor zelfmoord of euthanasie. Ik ben voor dat iedereen Jezus Christus zal kennen, en dat Zijn Geest hen allemaal over de dood heentilt. Niet op onze tijd, maar op Zijn tijd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 23:02
 
JOL252 schreef:
Ook al zou dat zo zijn dat IJsje op andere manier gelooft of niet gelooft, ze zegt toch hele rake dingen en daarin herken ik dat zij Gods hart goed (her)kent.

Dat mag jij vinden, maar het delen doe ik niet, ze zegt zelf dat ze nog zoekende is binnen het geloof, leest de Bijbel niet of nauwelijks.
Als je dan bepaalde uitspraken doet, moet je ze ook wel kunnen staven, en niet maar klakkeloos aannemen, dat iets ook zo is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 12:04
 
ROADY558 schreef:
In het land der blinden is eenoog koning...

Voor deze opmerking wil ik mijn excuses aanbieden IJsje.
Ik dacht er nog 's over na, en neem het terug. Ik mag namelijk niet oordelen over jou, en toch doe ik het weer Boze smiley

Wil je het me vergeven?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 12:17
 
ROADY558 schreef:
Tja...
Ik had ook een oma.
Ik geloof dat ze 20 jaar in een stoel heeft gezeten. Ze kon geen kant meer op. Had dagelijks vreselijke pijnen en krampen.
Er was maar 1 ding dat haar gaande hield. Het vaste geloof in haar Heiland, die ook de mijne is geworden. Jezus hield haar gaande.
Wat een getuigenis was ze voor de zusters in het verpleeghuis, voor de familie, en voor mijzelf. We hebben prachtige gesprekken gehad.
En toen ze op 91-jarige leeftijd naar de Vader ging, was ik erg blij voor haar, en erg dankbaar voor wat wij hadden, en hebben.

Ik bedoel maar te zeggen:
Nooit heeft ze het een keer gehad over uitstappen uit dit leven...
Dat was gewoon geen optie. En is het nog steeds niet. Alleen God bepaalt over leven en dood. Niet de mens.


Zo zie je maar dat er verschillende mensen zijn met verschillende opvattingen. En wat is goed en wat is fout? Jij denkt zeker te weten wat goed en fout is, ik vind het niet mijn zaak wat mensen wel of niet beslissen. Misschien keek de oma van Rolf wel net zo uit naar haar Heiland.....en werd zij met open armen ontvangen. Omdat zij het niet mee kon in het aardse leven.....Het is juist erg knap om bewust zo'n keuze te maken.....Luisteren naar mensen is hier in belangrijk denk ik , niet oordelen
Jij verhaalt hier jouw levensverhaal maar je was blijkbaar niet ver genoeg heen om die keus te maken, dus wie weet was het dan zo erg niet met je?

Al die mensen die zich vol stoppen met pillen om een beter leven te hebben mag wel van jou? Of kan je dan ook maar beter de natuur zijn gang laten gaan? Het overkomt je tenslotte want het is de wil van God......

Ik vind het een triest maar wel goed initiatief dat er zo'n kliniek er is vooral om er in alle openheid over te praten en vraag me dan ook af hoeveel verzoeken echt gehonoreerd worden. Of is praten met iemand die je hoort vaak al voldoende......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 12:26
 
IJSJE204 schreef:
Dat klopt.
Zoals ook in mijn profiel staat, ben ik zoekende.
Geloven kun je niet afdwingen.
Ik geloof in iets wat je misschien wel goddelijk kunt noemen, in de mens zelf.
Want daar moeten we het mee doen, met de mensen om ons heen.
Het maakt mij niet uit wat iemand gelooft, voor mij is het belangrijk wat je ermee doet.


Ik ben het helemaal met je eens dat je geloven niet kunt afdwingen, net als hoe, iedereen gelooft op zijn eigen manier, het is een persoonlijke relatie met ... God.

Net als zoeken, ik denk dat de meesten hier wel zoeken, nog steeds, ik ook, maar dan weer wel binnen de Christelijk beleving.
Als het allemaal eitje was geweest, hete het ook geen geloven meer, maar meer bewezen, iets hebben wat je niet kan laten zien, je moet (mag) het geloven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 12:56
 
WILLEMIJN232 schreef:
Jij verhaalt hier jouw levensverhaal maar je was blijkbaar niet ver genoeg heen om die keus te maken, dus wie weet was het dan zo erg niet met je?

Je weet nog niet half wat je hier zegt....

Quote:
Al die mensen die zich vol stoppen met pillen om een beter leven te hebben mag wel van jou?
Of kan je dan ook maar beter de natuur zijn gang laten gaan? Het overkomt je tenslotte want het is de wil van God......
Ik vind dat je er een vreemde gedachtengang op nahoudt..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 13:01
 
GERRIT084 schreef:
Ik ben het helemaal met je eens dat je geloven niet kunt afdwingen, net als hoe, iedereen gelooft op zijn eigen manier, het is een persoonlijke relatie met ... God.

Net als zoeken, ik denk dat de meesten hier wel zoeken, nog steeds, ik ook, maar dan weer wel binnen de Christelijk beleving.
Als het allemaal eitje was geweest, hete het ook geen geloven meer, maar meer bewezen, iets hebben wat je niet kan laten zien, je moet (mag) het geloven.


Zou het dat nou precies zijn???

Het geloof is een vaste grond....van dingen die men hoopt...en een bewijs van zaken die men niet ziet!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 13:16
 
ROADY558 schreef:
Je weet nog niet half wat je hier zegt....


Ik vind dat je er een vreemde gedachtengang op nahoudt..



Dat vind ik nu van jou ook.....en ik weet heel goed wat ik zeg......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 13:21
 
ZEELAND736 schreef:
Zou het dat nou precies zijn???

Het geloof is een vaste grond....van dingen die men hoopt...en een bewijs van zaken die men niet ziet!!!

Precies, maar dat geld volgens mij alleen voor mensen die ook echt geloven
iemand die pas tot het geloof komt, denkt er misschien, iets anders over.
Als je vanaf het moment dat je geboren wordt, opgroeit onderwezen wordt, met het woord van God, is het een vaste grond, of soms kan het zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 13:37
 
GERRIT084 schreef:
Precies, maar dat geld volgens mij alleen voor mensen die ook echt geloven
iemand die pas tot het geloof komt, denkt er misschien, iets anders over.
Als je vanaf het moment dat je geboren wordt, opgroeit onderwezen wordt, met het woord van God, is het een vaste grond, of soms kan het zijn.

Juist...helemaal waar...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 16:09
 
GERRIT084 schreef:
Precies, maar dat geld volgens mij alleen voor mensen die ook echt geloven
iemand die pas tot het geloof komt, denkt er misschien, iets anders over.
Als je vanaf het moment dat je geboren wordt, opgroeit onderwezen wordt, met het woord van God, is het een vaste grond, of soms kan het zijn.



Het kan ook een trauma in je leven worden he? Onderwezend opgevoed worden.........
Maar ik ben het wel met je eens, het zal een significant verschil maken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 17:19
 
WILLEMIJN232 schreef:
Het kan ook een trauma in je leven worden he? Onderwezend opgevoed worden.........
Maar ik ben het wel met je eens, het zal een significant verschil maken

Over trauma zou ik in mijn geval niet direct willen spreken, maar ik denk dat het misschien wel moeilijker is om, wat men altijd geloof heeft genoemd en heeft onderwezen, los te laten, dan om tot geloof te komen.
Als je je vermeende geloof los laat, dan laat je daarmee ook een deel van de band met je familie en/of naasten los. Je moet vechten voor het hebben en uiten van je eigen mening. Het is een langdurig en moeizaam proces wat ik niet zo 1, 2, 3 via een topic kan uitleggen.
En so offtopic als wat!!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 17:27
 
ROADY558 schreef:
Voor deze opmerking wil ik mijn excuses aanbieden IJsje.
Ik dacht er nog 's over na, en neem het terug. Ik mag namelijk niet oordelen over jou, en toch doe ik het weer Boze smiley

Wil je het me vergeven?

Excuses aanvaard, ik ben blij dat je er op terug komt. Je mag best oordelen over mij, alleen kun je dat niet omdat je mij niet kent. Het raakt mij dus ook niet.
Groots dat je dit schrijft!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 18:09
 
GERRIT084 schreef:
Even kort, ik geloof, dat jij niet gelooft, en gelooft zeker niet wat anderen geloven, het is maar net, wat geloof je..........
In ieder geval niet, wat de meesten hier geloven binnen de Christelijke belevingen, die hier zijn.

Hoe vind je dat?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 18:13
 
ZEELAND736 schreef:
Zou het dat nou precies zijn???

Het geloof is een vaste grond....van dingen die men hoopt...en een bewijs van zaken die men niet ziet!!!

Ik neig toch iets meer naar: het geloof is een onzekere bodem, de wetenschap is een bewijs van de dingen die men ziet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 19:47
 
Back to topic maar?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 20:12
 
ja terug naar het onderwerp.
is een kliniek aks deze iets wat Nederland nodig heeft ?
of is het een uitwas van de idee dat wij mensen kunnen doen wat ons goeddunkt ?

en uiteraard is je visie op wat wel en niet kan afhankelijk van je levensvisie en je overtuiging.

dus als het een succes is dat men in een kliniek naar de dood wordt begeleid . is het dus een afspiegeling van de maatschappij ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 20:33
 
IJSJE204 schreef:
Ik neig toch iets meer naar: het geloof is een onzekere bodem, de wetenschap is een bewijs van de dingen die men ziet.

de wetenschap is een bewijs van de dingen die men ziet
het geloof is een bewijs van de dingen die men ervaart Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 20:49
 
CORTAZAR588 schreef:
ja terug naar het onderwerp.
is een kliniek aks deze iets wat Nederland nodig heeft ?
of is het een uitwas van de idee dat wij mensen kunnen doen wat ons goeddunkt ?

en uiteraard is je visie op wat wel en niet kan afhankelijk van je levensvisie en je overtuiging.

dus als het een succes is dat men in een kliniek naar de dood wordt begeleid . is het dus een afspiegeling van de maatschappij ?







Die kliniek past prima bij Nederland... het is het kersje op de nederlandsche taart!

past prima bij een goddeloos land dat zich laat leiden door een nazi-dochter die dr handtekening onder de abortuswet zette....

ieder land krijgt wat ze verdiend... arm, arm Nederland Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 20:56
 
ROADY558 schreef:
Niet zo ongeduldig, ik was even mijn avondwandeling aan het maken :)
En soms moet ik even nadenken voordat ik zomaar wat tik...

Je hebt wel gelijk: je kan prima een mening hebben buiten de bijbel om.
Die had ik ook altijd... Totdat ik vanuit mijn eigen diepe nood op zoek ging. Na lang zoeken (dat was een periode van 4 jaar) ben ik uitgekomen bij het kruis waar Jezus Christus hing, uit liefde voor jou en mij. Ik had ook een mening over dat kruis. TOTDAT ik er niet meer omheenkon.
Mijn mening werd een ervaring. Die mijn mening weer veranderde.

Het heeft ook allemaal te maken met wat we als waarheid beschouwen.
Ik dacht altijd dat "waarheid" een theorie was ofzo. Nu weet ik dat de waarheid een persoon is. Namelijk Jezus zelf. Dat is een geheimenis, dat je moet / mag ontdekken. Een kleine deur waardoor je naar binnen mag gaan. Jezus is de weg tot het Koninkrijk van God. En als je dat eenmaal vind, gaat dat je hele leven op z'n kop zetten. Dat gebeurde bij mij althans wel :)

Ik ontving de Heilige Geest, en Hij liet mij zien hoe ontzaglijk veel Hij om mij geeft. Zoveel liefde had ik nog nooit ervaren. Dat was echt wonderlijk, en nog steeds :) Hij is ZO liefdevol, Genadig, Vergevend en Levend, dat heeft mijn innerlijk helemaal schoongemaakt en bevrijd van alles wat mij de dood introk. Ook ontdekte ik dat die Geest mij aanwijzingen ging geven, richting ging geven. Je moet dat zelf meegemaakt hebben om dat te begrijpen denk ik.
Ook leerde ik een beetje hoe God denkt. Een klein beetje maar, want God denkt nogal anders dan ik :)
Maar bepaalde principes leerde ik wel kennen en toepassen. En tot op vandaag de dag zijn die mij tot zegen geweest. We kunnen dus wel weten wat God van ons vraagt, door het Hem zelf te vragen en de bijbel te bestuderen. Maar vooral: door relatie met Hem te hebben.

Jij hebt op zich gelijk als je zegt dat God met iedereen een eigen weg gaat. God is heel persoonlijk met ieder van ons bezig, om ons te leiden naar Zijn weg voor een ieder van ons.

"Wat is voor jou belangrijk: een (mens)waardig einde of een wanhoopsdaad en nu zal ik niet in details treden?"

Wat is een "waardig" einde?
De dood is uberhaupt niet "waardig" want de dood hoort hier helemaal niet. Dat is het gevolg van de zondeval. Dat lees ik in de bijbel.
En God heeft Zijn Reddingsplan voor ons uitgevoerd. Dat door het geloof in Jezus ik behouden ben. Als ik sterf, en bij God THuis mag komen, ja dan sterf ik waardig. Dat is namelijk geen sterven.

Maar een ongelovige die sterft, sterft niet "waardig" want waar blijf je zonder je behoud in Jezus?

Een "wanhoopsdaad" zeg je?
Waarom zou ik wanhopen als ik Jezus in mijn hart heb?
Hij is juist mijn bron van hoop, bron van liefde. Dwars door alle ellende heen die ik ook meemaak hoor. Maar juist door de ellende wordt het goud zichtbaar... (Lees de bijbel maar....)

Het een en ander is dus nogal tegenstrijdig.

Ik ben niet voor zelfmoord of euthanasie. Ik ben voor dat iedereen Jezus Christus zal kennen, en dat Zijn Geest hen allemaal over de dood heentilt. Niet op onze tijd, maar op Zijn tijd.

Dank je voor je reactie, het is fijn voor jou dat je een voor jou stabiele levensbron hebt gevonden.
Niet iedereen heeft Jezus in zijn hart zoals jij dat hebt. De mensen waar het hier over gaat, mensen die een levenseinde kliniek overwegen, voelen zich hoogstwaarschijnlijk minder zeker en stabiel in het leven staan dan jij doet. Evenmin als jij ben ik voor zelfmoord/euthanasie. Maar nog veel minder ben ik voor uitzichtloos lijden, gruwelijke pijnen en een eindeloos verdriet. Misschien kent Jezus dit soort mensen wel, ook al kennen zij hem niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 21:09
 
Amigo Pedro .........como estas ? vert vriend Pieter .....hoe ist ?

Leuk om je bijdrage te lezen....
ja idd.

Die ouwe heks gaat en er komt nu een sterke lijder ......Wilhemus Alexandrus de Grote .....
en zijn vrouw .....

Arm Nederland .....op weg naar de .......3 letters begint met een H en eindigt op een L

hasta mas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: maandag 6 mei 2013, 23:10
 
Interessant topic! In de eerste post vraagt de topic starter om je mening. En die geef ik hierbij dan maar! Iedereen die in dit onderwerp geïnteresseerd is zou eigenlijk deze film eens moeten bekijken:

http://www.moviemeter.nl/film/64858

Deze film is gebaseerd op een waar gebeurd verhaal in de negentiger jaren in Amerika. Het laat de mensen zien die totaal op zijn wat het leven betreft en waar ook absoluut geen enkele, zelfs maar enige, verbetering te verwachten valt! Als een mens "recht" op leven heeft, waarom dan ook niet het "recht" om te sterven? Persoonlijk voorbeeld, waar ik me zeker in kan vinden: toen mijn ex schoonvader 54 was kreeg hij een hersenbloeding en was geheel verlamd. In zijn laatste wilsbeschikking had hij laten vastleggen, dat, als hij geen menswaardig bestaan meer zou hebben, dus totale verzorging van anderen nodig had, het van hem niet meer hoefde! En zijn vrouw en dochters hebben dat besluit gerespecteerd en uit laten voeren. De machine is uitgezet. En? Waarom niet eigenlijk?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 6 mei 2013, 23:14
 
CORTAZAR588 schreef:
Amigo Pedro .........como estas ? vert vriend Pieter .....hoe ist ?

Leuk om je bijdrage te lezen....
ja idd.

Die ouwe heks gaat en er komt nu een sterke lijder ......Wilhemus Alexandrus de Grote .....
en zijn vrouw .....

Arm Nederland .....op weg naar de .......3 letters begint met een H en eindigt op een L

hasta mas

beetje positiever he.......volgens mij heeft god heel andere plannen met nederland Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: maandag 6 mei 2013, 23:24
 
CORTAZAR588 schreef:
Amigo Pedro .........como estas ? vert vriend Pieter .....hoe ist ?

Leuk om je bijdrage te lezen....
ja idd.

Die ouwe heks gaat en er komt nu een sterke lijder ......Wilhemus Alexandrus de Grote .....
en zijn vrouw .....

Arm Nederland .....op weg naar de .......3 letters begint met een H en eindigt op een L

hasta mas


Heh, ik ben verbaast en schrik ook erg van je schrijven over onze eerdere koningin Beatrix, wat erg dat je haar zoo noemt! Dit is absoluut niet bijbels om zo over onze vorige koningin te schrijven.
Ik maak hier verder geen woorden over vuil, maar ben jij een haar beter dan je woorden Arm Nederland? Iemand die zo praat is geen haar beter!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Pagina 3 van 4