ChristianMatch
 


Forum

Sex voor het huwelijk
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 97 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
INEZ910





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 april 2010, 23:59
 
THOMAS968 schreef:
Waarom zou dat een probleem zijn? Alle alleenstaande mannen doen het en verreweg de meeste vrouwen ook. Er is geen bijbelse grond te vinden die het verbiedt, de daad van Onan was geen zelfbevrediging. Gewoon voor het zingen de kerk uit, populair gezegd, terwijl hij een opdracht had. Deze bijbeltekst is vaak misbruikt om zelfbevrediging als zonde te betitelen maar had daar niets mee te maken. Over vrouwelijke sexualiteit spreekt de Bijbel haast niet. Er is ook niks mis mee. Verdringing is vooral bepaald slecht voor je geestelijke gezondheid. Sexueel verlangen is niet fout, het fantaseren erover ook niet en als er geen partner is dan is masturbatie volstrekt normaal. Dat de meesten liever de liefde bedrijven met een partner is evident, maar je moet je er geen schuldgevoel over laten aanpraten als die er even niet is. Onbevredigde verlangens zijn in ieder geval niet goed voor een mens. En je schaadt met masturbatie echt niemand, ook jezelf niet. Mensen die je schuldgevoelens willen aanpraten op dit punt zijn pas een gevaar voor de geestelijke volksgezondheid.

Thomas, die nu maar hoopt dat mensen volwassen reageren.


MARISKA610 schreef:
Amen.

Mag ik het op deze manier formuleren?

Van mij wel!! Lachende smiley


Laatst aangepast door
INEZ910
op zaterdag 24 april 2010, 00:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 april 2010, 23:59
 
CHATULIEM619 schreef:
Overspel gaat over een heel ander onderwero. en ik denk dat je dit er niet in moet betrekken. Dan is er vaak een derde in het spel. Wat wordt bedoeld met "woman that breaketh wedlock". In het OT mocht een man scheiden van zijn vrouw door haar een vrijbrief te geven. Als de vrouw dat deed verbrak ze het huwelijk illegaal. En daarmee pleegde zij overspel. Het heeft dus niet te maken met dat alleen een vrouw overspel kan plegen, maar het feit dat een vrouw geen scheiding mocht aanvragen.

dank voor je uitleg, Chat. Op zich een hachelijke zaak.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 00:06
 
MARIANNE378 schreef:
Maar om weer bij het onderwerp terug te komen.
Hoe staat met je zelf bevredigen dan?
Hoe staan jullie daarin?
Marianne, kun je zelf ook met antwoorden komen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 02:37
 
CHATULIEM619 schreef:
Marianne, kun je zelf ook met antwoorden komen?

Mannen...én wedervragen stellen... hoort bij elkaar...

Mijn antwoord is:

Masturberen is volgens mij een andere sexuele beleving dan de beleving in diepe liefde tussen man en vrouw...

Nou Chatuliem, nu mag jij weer...Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 10:11
 
NISHA834 schreef:
Mannen...én wedervragen stellen... hoort bij elkaar...

Mijn antwoord is:

Masturberen is volgens mij een andere sexuele beleving dan de beleving in diepe liefde tussen man en vrouw...

Nou Chatuliem, nu mag jij weer...Knipoog smiley
Eerlijk gezegd had ik de vraag gericht aan Marianne, zij heeft het topic geopend, maar ze heeft haar eigen mening nog niet gezegd.
En wat betreft masturbatie, ik vind dat een onderwerp wat ik mijn ogen te intiem is om dat hier zo openlijk te bespreken. Ik vertaal de vraag naar: doe je aan masturbatie? En eerlijk gezegd vind ik dat je daar niet op een openbaar forum over hoeft te praten. Ik heb ook geen zin om verhalen te horen over mensen die met elkaar naar bed zijn geweest. Sommige dingen kun je het best bij jezelf houden en hoeven anderen niks van te weten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 12:34
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd had ik de vraag gericht aan Marianne, zij heeft het topic geopend, maar ze heeft haar eigen mening nog niet gezegd.
En wat betreft masturbatie, ik vind dat een onderwerp wat ik mijn ogen te intiem is om dat hier zo openlijk te bespreken. Ik vertaal de vraag naar: doe je aan masturbatie? En eerlijk gezegd vind ik dat je daar niet op een openbaar forum over hoeft te praten. Ik heb ook geen zin om verhalen te horen over mensen die met elkaar naar bed zijn geweest. Sommige dingen kun je het best bij jezelf houden en hoeven anderen niks van te weten.


Ik vind Marianne moedig en eerlijk. Als vrouw ligt het bespreken van masturbatie nu eenmaal wat moeilijker, dat is helaas nog steeds zo. En Chat: Ik kan me best voorstellen dat je na de zeer onheuse en ondermaatse reactie op jou in de groepschat hier niet over wilt en kunt discussieren. De discussie speelt zich echter helemaal niet af op het niveau van persoonlijke ervaringen en juicy details, - dat moet ook zeker niet.
Ik heb hierboven een ondubbelzinnig standpunt gegeven en vind nadrukkelijk dat er onnodig schuldgevoelens zijn aangepraat op het gebied van sexualiteit en ook als het om masturbatie gaat. Ik merk ook dat nogal wat mensen hier er onnodig last van hebben en sommigen er zelfs zeer ongelukkig van zijn geworden, je weet ongetwijfeld waar ik op doel.
Al zijn er wel kaders: Christenen mogen zonder schuldgevoel hun sexualiteit beleven. Dat is ook beter voor het zelfrespect en een belangrijke bijdrage tot levensgeluk.

Thomas, die respect heeft voor Marianne.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 24 april 2010, 13:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 13:28
 
THOMAS968 schreef:
Ik vind Marianne moedig en eerlijk. Als vrouw ligt het bespreken van masturbatie nu eenmaal wat moeilijker, dat is helaas nog steeds zo. En Chat: Ik kan me best voorstellen dat je na de zeer onheuse en ondermaatse reactie op jou in de groepschat hier niet over wilt en kunt discussieren. De discussie speelt zich echter helemaal niet af op het niveau van persoonlijke ervaringen en juicy details, - dat moet ook zeker niet.
Ik heb hierboven een ondubbelzinnig standpunt gegeven en vind nadrukkelijk dat er onnodig schuldgevoelens zijn aangepraat op het gebied van sexualiteit en ook als het om masturbatie gaat. Ik merk ook dat nogal wat mensen hier er onnodig last van hebben en sommigen er zelfs zeer ongelukkig van zijn geworden, je weet ongetwijfeld waar ik op doel.
Al zijn er wel kaders: Christenen mogen zonder schuldgevoel hun sexualiteit beleven. Dat is ook beter voor het zelfrespect en een belangrijke bijdrage tot levensgeluk.

Thomas, die respect heeft voor Marianne.


Ik denk dat dit een persoonlijke beleving is, niets mis mee maar is natuurlijk niet voor alle christenen.....
Ik was gistermiddag in een trouwdienst en in de liturgie staat: Het derde is, dat het geschenk van de seksualiteit binnen het verbond van het huwelijk heilig, dankbaar en in geborgenheid genoten zal worden. Ons lichaam is immers een tempel van de Heilige geest.....
En zo zie je maar weer......een ieder gaat er anders mee om en laten we dat maar gewoon respecteren.......

Willemijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE378





Berichten: 49

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 19:11
 
Ik vind dat je best je zelf kunt bevredigen zolang het maar geen verslaving van je wordt.
Ik ben het verder helemaal met Thomas eens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 21:26
 
NISHA834 schreef:
Mannen...én wedervragen stellen... hoort bij elkaar...

Mijn antwoord is:

[color=#0000FF]Masturberen is volgens mij een andere sexuele beleving dan de beleving in diepe liefde tussen man en vrouw...
Nou Chatuliem, nu mag jij weer...Knipoog smiley[/color]

Vind ik ook Nisha...door veel ervaring weet ik dat.... Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DIKKIE717





Berichten: 74

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 21:27
 
HANNAH810 schreef:
tja, dikkie; hoe schoon ik ben,
ehhhm
ik was me wel errug regelmatig;
dus best kans dat ik gevaaaaaaarlijk schoon ben, hihi......... Clown smiley

(advies; klim nooit op daken)


Laatst aangepast door
DIKKIE717
op woensdag 1 juni 2011, 09:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 21:36
 
WILLEMIJN232 schreef:

Ik denk dat dit een persoonlijke beleving is, niets mis mee maar is natuurlijk niet voor alle christenen.....
Ik was gistermiddag in een trouwdienst en in de liturgie staat: Het derde is, dat het geschenk van de seksualiteit binnen het verbond van het huwelijk heilig, dankbaar en in geborgenheid genoten zal worden. Ons lichaam is immers een tempel van de Heilige geest.....
En zo zie je maar weer......een ieder gaat er anders mee om en laten we dat maar gewoon respecteren.......

Willemijn

Wat je zegt Willemijn er is nog een andere weg en wel die van de heiliging en de reiniging...het christenleven is niet alleen maar je eigen verlangens/behoeften bevredigen, maar gaat verder dan dat m.i.....n.l. zoeken hoe Christus in ons verheerlijkt kan worden...maar ja...dat is een heel persoonlijke weg, die je slechts uit volledige eigen overtuiging kunt gaan en niet iemand kunt opleggen als die er niet voor gemotiveerd is of kan zijn....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE378





Berichten: 49

BerichtGeplaatst: maandag 26 april 2010, 22:13
 
Ik vind zeker dat je respect moet hebben hoe een ieder het doet, want iedereen moet het toch later verantwoorden tegenover God.
Sexualiteit is toch iets bijzonders en iets heel moois.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: maandag 26 april 2010, 22:33
 
ARJAN007 schreef:
Dan moeten we maar eens kijken of het in die tijd gebruikelijk was dat mensen zich wasten boven op het dak.
Indien blijkt dat het niet gebruikelijk was om zich boven op het dak te wassen, dan deel ik de conclusie die Hannah heeft getrokken.

Toch nog even iets recht zetten (heb het voor de zekerheid even nagezocht). David liep over het dak, en zag beneden een vrouw die zich aan het baden was.

Met andere woorden, Batseba was zich niet op het dak aan het wassen maar beneden in haar tuin, waarschijnlijk voelde zij zich onbespied, of was het in die tijd de gewoonte om op je dak rond te lopen en in de tuinen van de buren te kijken?

(zie 2 Samuël 11)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DIKKIE717





Berichten: 74

BerichtGeplaatst: maandag 26 april 2010, 22:49
 
MARIANNE129 schreef:
Toch nog even iets recht zetten (heb het voor de zekerheid even nagezocht). David liep over het dak, en zag beneden een vrouw die zich aan het baden was.

Met andere woorden, Batseba was zich niet op het dak aan het wassen maar beneden in haar tuin, waarschijnlijk voelde zij zich onbespied, of was het in die tijd de gewoonte om op je dak rond te lopen en in de tuinen van de buren te kijken?

(zie 2 Samuël 11)


Laatst aangepast door
DIKKIE717
op woensdag 1 juni 2011, 09:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: maandag 26 april 2010, 23:02
 
DIKKIE717 schreef:
david had van het dak uitzicht op de oever van de rivier,
en de vrouwen die vloeiende waren,gingen zich wassen van hunne onreinheid aan de avond.
kantekenigen lezen.

Lijkt mij toch niet echt logisch, haar vruchtbare periode zou dan niet op dat moment zijn. Wanneer deze kanttekening wel klopt dan blijkt daaruit in elk geval dat Batseba zich niet ging baden om David te verleiden.


Laatst aangepast door
MARIANNE129
op maandag 26 april 2010, 23:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 26 april 2010, 23:15
 
MARIANNE129 schreef:
Lijkt mij toch niet echt logisch, haar vruchtbare periode zou dan niet op dat moment zijn. Wanneer deze kanttekening wel klopt dan blijkt daaruit in elk geval dat Batseba zich niet ging baden om David te verleiden.
Deze discussie neigt naar het idee dat het de schuld van Batseba was....Arme David.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: maandag 26 april 2010, 23:23
 
CHATULIEM619 schreef:
Deze discussie neigt naar het idee dat het de schuld van Batseba was....Arme David.....

Nou heel simpel hoor...

David kijkt een beetje in t rond ( doe ik ook wel eens )
Ziet dan een mooie vrouw ( zie ik ook wel eens )
Dan wil David weten wie het is ( wil ik dan ook misschien )

dan hoort David , dat het de vrouw van Uria is........ volgens mij moet je dan je aandacht die je op die vrouw gericht had maar laten.

Maar David deed dat niet .... en hij sliep met haar met de gevolgen van dien en de op een stapeling van zonden..... tot het verantwoordelijk zijn van de dood.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: maandag 26 april 2010, 23:24
 
HANNAH810 schreef:
Vraag over het voorbeeld van David en Batseba:
Wie pleegde nou echtbreuk? Was het David of was het Batseba of alle beide.
Wat zegt het 7e gebod.


als vrouw had bathseba niets te vertellen wanneer de koning haar liet halen, dus ik denk zelf dat david schuldig is.
hoewel ik me wel eens afvraag waarom ze op het open dak ging staan om zich te wassen....
vrouwen kennende Knipoog smiley zal ze vast niet over t hoofd gezien hebben dat ze daar goed zichtbaar was voor koning david; een man die er goed uit zag, en met aanzien...
en ze wist waarschijnlijk ook wel drommels goed dat zij zelf niet onaantrekkelijk was.
t is inderdaad een aanname, maar ik lees nergens dat zij het vreeslijk vond, om door david te worden gehaald.


door bovenstaand stukje kreeg ik dus ook dat idee Chat (dat Batseba eigenlijk minimaal even veel schuld zou hebben) juist daarom ben ik het na gaan kijken, ik denk dus dat Batseba eigenlijk niets kon veranderen aan de situatie of zij dat nu wilde of niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RIK120





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 02:02
 
MARIANNE129 schreef:
Hoe moet ik deut. 22:28-29 dan zien, dat gaat zelfs nog een stap verder. Als een man zich vergrijpt aan een meisje dat nog maagd is moet hij haar vader vijftig sjekel zilver betalen, en haar tot vrouw nemen, en zolang hij leeft mag hij niet van haar scheiden.

Ik heb dit dus meegemaakt, maar ik moet er niet aan denken, dat ik dan ook nog met die engert zou moeten trouwen, vreselijk toch. Ben je dan voor God wel of niet getrouwd, ik kan me hier echt niets bij voorstellen. Van liefde is in elk geval op dat moment geen sprake.

Ja, Simeon en Levi die kwamen er het slechts af bij de zegeningen die Jacob uitsprak over zijn zonen, en christelijke uitleggers zeggen dat dat komt omdat zij wraak namen. Ik vind het zelf onevenredig, dat zij ook mannen vermoordden die er niets mee te maken hadden. Maar wat zij hier in Gen. 34:31 zeggen kan ik toch ook wel sympathiek vinden. Toch wel leuk als je een paar sterke broers hebt. Wat ik je zeggen wil: er staan meer dingen in de bijbel, en de kunst is ook de achtergrond van een tekst te vinden, oftewel hoe wordt het bedoeld. Mail er eens over met Rabbijn R. Evers(is een lieve man), hoe hij die tekst ziet over dat verplicht trouwen, in jouw eigen geval, als je hem zegt, dat je absoluut niet met die engerd zou willen trouwen. Of bel hem op.
Gen 34
30 But Ya'akov said to Shim'on and Levi, "You have caused me trouble by making me stink in the opinion of the local inhabitants, the Kena'ani and the P'rizi. Since I don't have many people, they'll align themselves together against me and attack me; and I will be destroyed, I and my household." 31 They replied, "Should we let our sister be treated like a whore?"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RIK120





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 02:27
 
Ik had even verder moeten kijken dan mijn neus lang is. Het antwoord is al gegeven door Hannah 810:
wat betreft het trouwen met de misbruiker;
als een vrouw gilde, of tegenstand bood, terwijl ze werd misbruikt, dan moest de man worden gestenigd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 03:02
 
HANNAH810 schreef:
Vraag over het voorbeeld van David en Batseba:
Wie pleegde nou echtbreuk? Was het David of was het Batseba of alle beide.
Wat zegt het 7e gebod.


als vrouw had bathseba niets te vertellen wanneer de koning haar liet halen, dus ik denk zelf dat david schuldig is.
hoewel ik me wel eens afvraag waarom ze op het open dak ging staan om zich te wassen....
vrouwen kennende Knipoog smiley zal ze vast niet over t hoofd gezien hebben dat ze daar goed zichtbaar was voor koning david; een man die er goed uit zag, en met aanzien...
en ze wist waarschijnlijk ook wel drommels goed dat zij zelf niet onaantrekkelijk was.
t is inderdaad een aanname, maar ik lees nergens dat zij het vreeslijk vond, om door david te worden gehaald.

Hannah, volgens mij stond David op het dak en niet Bathseba...(2 Sam. 11 vers 2)... Jij maakt er wel een heel romantisch plaatje van...Knipoog smiley

Ik denk dat zij gehoorzamen moest aan de koning. Nadat zij bij hem gelegen had heeft ze zich wel gezuiverd, lees gereinigd... Hieruit zou je op kunnen merken dat zij inzag dat het fout was...
David ging daarna sprongen doen om het ongedaan te maken wat hij had gedaan, door Uria er tussen te zetten, maar Uria was zo trouw aan David en het leger, dat hij niet bij zijn vrouw wilde zijn...

@ Mar... waar twee kijven... twee schuld, maar er staat achter, Wee degene die de ergenis heeft veroorzaakt...

@ Maris, ja het was een straf dat dit kindje niet in leven mocht blijven. Sorry zie jouw reactie nu pas. Geef niet hoor, ik zie dat Renske al wat heeft toegevoegd... Maar later mocht uit Bathseba ook Salomo geboren worden...


Laatst aangepast door
NISHA834
op woensdag 28 april 2010, 03:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE378





Berichten: 49

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 18:48
 
Hoe denken jullie dan over samenwonen voor dat je gaat trouwen? Dat trouwen duurt wel even een paar jaar zeg maar.
Samen in 1 bed slapen en dergelijken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RELLOK036





Berichten: 588

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 20:47
 
MARIANNE378 schreef:
Hoe denken jullie dan over samenwonen voor dat je gaat trouwen? Dat trouwen duurt wel even een paar jaar zeg maar.
Samen in 1 bed slapen en dergelijken.

Eeeeh als je samenwoont doe je toch ook aan sex voor het huwlijk???
Of blijft het dan enkel bij het in 1 bed slapen???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 20:51
 
MARIANNE378 schreef:
Hoe denken jullie dan over samenwonen voor dat je gaat trouwen? Dat trouwen duurt wel even een paar jaar zeg maar.
Samen in 1 bed slapen en dergelijken.





Dit moet ieder voor zich weten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 20:52
 
MARIANNE378 schreef:
Hoe denken jullie dan over samenwonen voor dat je gaat trouwen? Dat trouwen duurt wel even een paar jaar zeg maar.
Samen in 1 bed slapen en dergelijken.

been there, done that. no regrets!

denk aan het elfde gebod: GIJ ZULT GENIETEN!


Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 21:18
 
MARISKA601 schreef:




Dit moet ieder voor zich weten.
Zegt Gods Woord je dan zo weinig meer Mariska? Dat je daar geen uitspraak meer over durft te doen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 21:24
 
CHATULIEM619 schreef:
Zegt Gods Woord je dan zo weinig meer Mariska? Dat je daar geen uitspraak meer over durft te doen?

Misschien wijst Mariska gewoon op de eigen verantwoordelijkheid die ieder mens hierin heeft. Verantwoordelijkheid die God aan ieder mens gegeven heeft. En vanuit de wijze van reageren hier op het forum bij tijd en wijle kan ik me voorstellen dat ze er verder niet inhoudelijk op in wil gaan...er wordt maar al te snel een redelijk veroordelende reactie gegeven als je even anders denkt dan anderen, zo blijkt zelfs bij deze korte reactie van haar... Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 21:43
 
HENK710 schreef:
Misschien wijst Mariska gewoon op de eigen verantwoordelijkheid die ieder mens hierin heeft. Verantwoordelijkheid die God aan ieder mens gegeven heeft. En vanuit de wijze van reageren hier op het forum bij tijd en wijle kan ik me voorstellen dat ze er verder niet inhoudelijk op in wil gaan...er wordt maar al te snel een redelijk veroordelende reactie gegeven als je even anders denkt dan anderen, zo blijkt zelfs bij deze korte reactie van haar... Boze smiley



Amen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 21:54
 
CHATULIEM619 schreef:
Zegt Gods Woord je dan zo weinig meer Mariska? Dat je daar geen uitspraak meer over durft te doen?






ontevreden met het antwoord?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 21:56
 
de een vindt dat het wel kan, de ander vindt dat het niet kan. dat is nou het mooie van de diversiteit van mensen.

maar als je je mening ('het kan/mag niet') gaat opleggen aan de ander ('het kan wel'), dan ben je (denk ik) verkeerd bezig.

'men' zou het bij mij ook niet hebben moeten proberen, toen ik met mijn huidige ex samenwoonde. da's nou iets dat valt onder het kopje 'zelf verantwoordelijk zijn voor wat je doet', en dan kom je dus weer uit bij het begin van mijn reactie:

de een vindt dat het wel kan, de ander vindt dat het niet kan.

(en zo is het cirkeltje weer rond Verlegen lachende smiley )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 97 Volgende
Pagina 5 van 97