ChristianMatch
 


Forum

Buddha beeld
Ga naar pagina Vorige 1 ... 12 13 14 15 16 17 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
MAATJES468





Berichten: 67

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 18:56
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik denk dat de traditionele kerk daar veel minder oog voor heeft (gehad).

Dank voor je antwoord heb je ook enig idee hoe dat kan?
Ben gewoon heel nieuwsgierig hoe dat nu zit...
Ik kerk zelf nml bij een traditionele kerk en weet er weinig tot niets van...
Wat ik ervan weet, weet ik niet vanuit de traditionele kerk,maar vind het wel boeiend.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 19:04
 
CHATULIEM619 schreef:
Allereerst vind ik wel dat je enorm veroordelend naar de pinkstergemeente bent. We denken abosluut niet zo exclusief als dat jij hier doet beweren.
Wat betreft occult, heb je zelf eens mensen moeten bevrijden? Als je dat één keer meemaakt, weet je hoe mensen er gebukt onder kunnen gaan. Lees maar eens in de bijbel over die man die naakt rondliep. De demonen hadden hem helemaal van zijn eigen waarde beroofd. Hij was niet meer in staat zelf na te denken. Jezus bevrijdde hem en daarna kwam hij weer bij zinnen.
Je kunt wel lacherig gaan doen en zeggen, dat loopt zo'n vaart niet. Maar het zou verstandig zijn als je het wat serieus zou nemen. En een afbeelding van Buddha in huis nemen is gewoon een afgod in huis nemen. Ook al zijn ze in de fabriek gemaakt, het weerspiegelt wel een afgod en dan maakt de fabricage niet uit.

Ik ben het wel met Arjan eens Chatuliem, en je bent zelf ook wel een beetje veroordelend naar degene die een boedha beeld in huis hebben.....
Mijn beeldje glimlacht mij nog vriendelijk toe en dat zal ook wel zo blijven gewoon omdat ik er niet meer waarde aanhecht dan dat ik het een mooi beeldje vind......Daarintegen heeft de paaskaars die ik 's avonds weleens aansteek meer waarde voor. mij .....dat is het licht van Christus........

Willemijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 19:26
 
MAATJES468 schreef:
Dank voor je antwoord heb je ook enig idee hoe dat kan?
Ben gewoon heel nieuwsgierig hoe dat nu zit...
Ik kerk zelf nml bij een traditionele kerk en weet er weinig tot niets van...
Wat ik ervan weet, weet ik niet vanuit de traditionele kerk,maar vind het wel boeiend.


Ik denk dat in de traditionele kerken, de Heilige Geest weinig ruimte heeft gehad in heel wat jaren. En alleen door mensen die van God de gave daarvoor hebben, zijn dergelijke dingen als, uitdrijven, o bijvoorbeeld zieken genezingen, mogelijk. Traditionele kerken huiver(d)en al bij aanbidding, spreken in tongen en dergelijke.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAATJES468





Berichten: 67

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 19:28
 
JONATHAN890 schreef:
Ik denk dat in de traditionele kerken, de Heilige Geest weinig ruimte heeft gehad in heel wat jaren. En alleen door mensen die van God de gave daarvoor hebben, zijn dergelijke dingen als, uitdrijven, o bijvoorbeeld zieken genezingen, mogelijk. Traditionele kerken huiver(d)en al bij aanbidding, spreken in tongen en dergelijke.
Oke ik denk dat stukje snap ik...Komt het dan ook daardoor dat deze mensen het in anderen zien?
Ik bedoel zien dat het een demoon is of iets anders?
ik blijf ergens met vraagtekens zitten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 19:42
 
MAATJES468 schreef:
Oke ik denk dat stukje snap ik...Komt het dan ook daardoor dat deze mensen het in anderen zien?
Ik bedoel zien dat het een demoon is of iets anders?
ik blijf ergens met vraagtekens zitten.
Mijn antwoord zal waarschijnlijk de nodige discussies opleveren. Maar goed, ik zal proberen je te beantwoorden. Ten eerste vind ik dat je gedoopt in de Geest moet zijn om te kunnen onderscheiden datgene wat er in de geestelijke wereld zich afspeelt. Dat geeft je de voelsprieten zal ik maar zeggen, en dan ben je ook toegerust om mensen in de naam van Jezus te bevrijden. Andersom geldt het ook als je niet gedoopt in de Geest bent onderscheid je dat ook niet.

Voor mij is de doop in de Heilige Geest een concrete ervaring zoals beschreven in Handelingen en die gepaard gaat met het spreken in tongen en profeteren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 19:52
 
CHATULIEM619 schreef:
Mijn antwoord zal waarschijnlijk de nodige discussies opleveren. Maar goed, ik zal proberen je te beantwoorden. Ten eerste vind ik dat je gedoopt in de Geest moet zijn om te kunnen onderscheiden datgene wat er in de geestelijke wereld zich afspeelt. Dat geeft je de voelsprieten zal ik maar zeggen, en dan ben je ook toegerust om mensen in de naam van Jezus te bevrijden. Andersom geldt het ook als je niet gedoopt in de Geest bent onderscheid je dat ook niet.

Voor mij is de doop in de Heilige Geest een concrete ervaring zoals beschreven in Handelingen en die gepaard gaat met het spreken in tongen en profeteren.

ben dit helemaal met je eens...... tot het stukje over dat spreken in tongen en profeteren, een bewijs zou zijn van God's Geest in je leven.
God geeft de gaven van de Geest op diverse wijzen.

1 kor 12: 4 Er zijn verschillende gaven, maar er is één Geest; 5 er zijn verschillende dienende taken, maar er is één Heer; 6 er zijn verschillende uitingen van bijzondere kracht, maar het is één God die ze allemaal en bij iedereen teweegbrengt. 7 In iedereen is de Geest zichtbaar aan het werk, ten bate van de gemeente. 8 Aan de een wordt door de Geest het verkondigen van wijsheid geschonken, aan de ander door diezelfde Geest het overdragen van kennis; 9 de een ontvangt van de Geest een groot geloof, de ander de gave om te genezen. 10 En weer anderen de kracht om wonderen te verrichten, om te profeteren, om te onderscheiden wat wel en wat niet van de Geest afkomstig is, om in klanktaal te spreken of om uit te leggen wat daar de betekenis van is. 11 Al deze gaven worden geschonken door een en dezelfde Geest, die ze aan iedereen afzonderlijk toebedeelt zoals hij wil.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAATJES468





Berichten: 67

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 20:08
 
CHATULIEM619 schreef:
Mijn antwoord zal waarschijnlijk de nodige discussies opleveren. Maar goed, ik zal proberen je te beantwoorden. Ten eerste vind ik dat je gedoopt in de Geest moet zijn om te kunnen onderscheiden datgene wat er in de geestelijke wereld zich afspeelt. Dat geeft je de voelsprieten zal ik maar zeggen, en dan ben je ook toegerust om mensen in de naam van Jezus te bevrijden. Andersom geldt het ook als je niet gedoopt in de Geest bent onderscheid je dat ook niet.

Voor mij is de doop in de Heilige Geest een concrete ervaring zoals beschreven in Handelingen en die gepaard gaat met het spreken in tongen en profeteren.

Oke ik geloof tot zo ver kan ik je volgen, bedankt dat je de moeite wilt nemen het uit te leggen,
maar wil dit nu zeggen dat enkel de mensen van de evangelische gemeente en pinkstergemeente in de Geest gedoopt zijn?
en zo ja hoe kan dat dan?
Vind het erg boeiend maar snap er zo weinig van
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 20:25
 
MAATJES468 schreef:
Oke ik geloof tot zo ver kan ik je volgen, bedankt dat je de moeite wilt nemen het uit te leggen,
maar wil dit nu zeggen dat enkel de mensen van de evangelische gemeente en pinkstergemeente in de Geest gedoopt zijn?
en zo ja hoe kan dat dan?
Vind het erg boeiend maar snap er zo weinig van
Nee, het wil zeggen dat de pinkstergemeentes en evangelische gemeentes dat onderwijzen, dat is een groot verschil.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAATJES468





Berichten: 67

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 20:26
 
CHATULIEM619 schreef:
Nee, het wil zeggen dat de pinkstergemeentes en evangelische gemeentes dat onderwijzen, dat is een groot verschil.

Aaa oke ik denk ik snap dank dat je het hebt willen uitleggen...Vind het nml erg boeiend
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 21:44
 
IMKE917 schreef:
Ja natuurlijk hebben de nabestaanden dan pijn en verdriet, veel zelfs!! Maar wat een troost is het voor hen dan om zeker te weten dat je dierbare nu bij God is, en geen schade aan zijn ziel heeft geleden door afgodsbeelden!! Dat is wat Grace bedoelde, Arjan!!

En diezelfde God is ook bij de nabestaanden, om ze te troosten met Zijn liefde. Wanneer er door zo'n ingrijpend verlies schade wordt geleden en er diepe wonden ontstaan, zijn die door dezelfde God te genezen, wanneer we daar oprecht mee naar hem toe gaan. Wanneer we hem de kans geven om ons te gaan genezen.

Ik vraag me in deze discussie vaak af, waarom moet alles maar goed gevonden worden? Waarom zou je ook maar iets in huis willen hebben waarvan je weet dat het gemaakt is met het doel je van God af te houden. Omdat het zogenaamd ook een weg tot God of liefde of wat dan maar ook is?
Waarom niet heel eenvoudig op je knieen en vragen of Jezus in je hart komt!? Lijkt mij de meest gemakkelijke weg....maar voor mensen wel de moeilijkste, want je moet je eigen IK los laten. En dat doet pijn..ai...maar wat krijg je daar een rijkdom voor terug!!
Lieve mensen, zie op God en God alleen!!

Hoezo eigen ik loslaten ? Verraste, verbaasde smiley
Was het niet God die mijn eigen ik geschapen heeft ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 22:00
 
MAATJES468 schreef:
maar wil dit nu zeggen dat enkel de mensen van de evangelische gemeente en pinkstergemeente in de Geest gedoopt zijn?

Maatje, in mijn ogen zijn ook protestanten gedoopt in de Naam van de Heilige Geest. Ik weet dat dit vanuit evangelisch oogpunt niet als hetzelfde gezien wordt, maar ieder christen is gezegend met de gave van de Geest, Die bij ieder mens weer anders doorwerkt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 22:03
 
SUSANNAH475 schreef:
Hoezo eigen ik loslaten ? Verraste, verbaasde smiley
Was het niet God die mijn eigen ik geschapen heeft ?

Dat eigen ik loslaten doelt op de eigen zondige ik, Susannah. De mens is inderdaad door God geschapen. Zo is de scheppings-ik ontstaan, om het even zo te noemen. Vanuit de val van de mens, de keus tegen God is deze ik besmet met de zondige ik, die veelal zeer prominent aanwezig is. En deze ik dienen we los te laten, om zo weer onze scheppings-ik meer naar de voorgrond te krijgen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 22:14
 
HENK710 schreef:
Dat eigen ik loslaten doelt op de eigen zondige ik, Susannah. De mens is inderdaad door God geschapen. Zo is de scheppings-ik ontstaan, om het even zo te noemen. Vanuit de val van de mens, de keus tegen God is deze ik besmet met de zondige ik, die veelal zeer prominent aanwezig is. En deze ik dienen we los te laten, om zo weer onze scheppings-ik meer naar de voorgrond te krijgen.

Daar is Jezus toch voor gestorven en opgestaan ? Als je in Hem gelooft mag je dan niet meer jezelf zijn ?
shit, vind dit veels te moeilijk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 22:23
 
HENK710 schreef:
Dat eigen ik loslaten doelt op de eigen zondige ik, Susannah. De mens is inderdaad door God geschapen. Zo is de scheppings-ik ontstaan, om het even zo te noemen. Vanuit de val van de mens, de keus tegen God is deze ik besmet met de zondige ik, die veelal zeer prominent aanwezig is. En deze ik dienen we los te laten, om zo weer onze scheppings-ik meer naar de voorgrond te krijgen.

Door niet meer zelf op de troon te gaan zitten, maar Jezus op de troon te zetten. En God zal je weer tot je doel brengen, zoals hij de mens geschapen heeft... met het doel, God liefhebben boven alles, je naaste als jezelf.
Dus ook jezelf respecteren. Je bent een kind van God
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 22:25
 
SUSANNAH475 schreef:
Daar is Jezus toch voor gestorven en opgestaan ? Als je in Hem gelooft mag je dan niet meer jezelf zijn ?
shit, vind dit veels te moeilijk

Je mag juist meer jezelf worden Knipoog smiley
Je keert terug naar je scheppings-ik DANKZIJ het werk van Jezus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 22:27
 
JONATHAN890 schreef:
Dus ook jezelf respecteren. Je bent een kind van God

Dat is inderdaad een van de kernpunten bij het terugkeren naar je scheppings-ik. Je eigen waarde zien in het licht van Gods schepping!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 22:52
 
SUSANNAH475 schreef:
Daar is Jezus toch voor gestorven en opgestaan ? Als je in Hem gelooft mag je dan niet meer jezelf zijn ?
shit, vind dit veels te moeilijk


Lieve Susannah het is niet zo moeilijk als je denkt.
ECht niet JEZUS heeft alles al volbracht voor jou, en als je HEM in je hart hebt aangenomen als je Verlosser dan hoef je eigenlijk juist niets te doen want dan doet HIJ dat in jou. Maak het jezelf ook niet moeilijk hoor, HIJ houdt van je zoals je bent maar houdt teveel van je om je zo te laten. HIJ wil je maken zoals HIJ bedoelt heeft.

Groetjes Mary
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 23:03
 
SUSANNAH475 schreef:
Hoezo eigen ik loslaten ? Verraste, verbaasde smiley
Was het niet God die mijn eigen ik geschapen heeft ?

Susannah, bij God mag je juist helemaal jezelf zijn, mag jou eigen ik helemaal tot bloei komen. Hij wil juist dat de mens tot zijn/haar volledige doel komt.
In een ander toppic is al eens geschreven over het boek van Wilkin van der Kamp. God speelt geen enkele rol in mijn leven, Hij is de regisseur. Ik denk dat je het zo goed kunt omschrijven. Zelf het roer uit handen geven, God laten regeren over je leven.
Wanneer je dat doet zul je merken dat je juist helemaal jezelf zult zijn, de mens/vrouw die God in gedachten heeft kan dan tevoorschijn komen.
Dat is wat ik bedoelde met je eigen ik los laten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKJES285





Berichten: 126

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 23:51
 
MAATJES468 schreef:
Aaa oke ik denk ik snap dank dat je het hebt willen uitleggen...Vind het nml erg boeiend

de evangelische gemeente hebben de volwassen doop,maar niet elke evangelische gemeente staat achter het spreken in tongen,dat hoort meer thuis bij de pinkster gemeentes en de volle evangelie gemeentes..

Ik kom zelf al ruim 25 jaar in een evangelische gemeente en daar wordt absoluut niet in tongen gesproken...dus niet alles over 1 kam scheren. hahaha.. Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 23:52
 
HENK710 schreef:
Maatje, in mijn ogen zijn ook protestanten gedoopt in de Naam van de Heilige Geest. Ik weet dat dit vanuit evangelisch oogpunt niet als hetzelfde gezien wordt, maar ieder christen is gezegend met de gave van de Geest, Die bij ieder mens weer anders doorwerkt.
[persoonlijke aanval]


Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op vrijdag 7 mei 2010, 16:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 23:55
 
IMKE917 schreef:
Susannah, bij God mag je juist helemaal jezelf zijn, mag jou eigen ik helemaal tot bloei komen. Hij wil juist dat de mens tot zijn/haar volledige doel komt.
In een ander toppic is al eens geschreven over het boek van Wilkin van der Kamp. God speelt geen enkele rol in mijn leven, Hij is de regisseur. Ik denk dat je het zo goed kunt omschrijven. Zelf het roer uit handen geven, God laten regeren over je leven.
Wanneer je dat doet zul je merken dat je juist helemaal jezelf zult zijn, de mens/vrouw die God in gedachten heeft kan dan tevoorschijn komen.
Dat is wat ik bedoelde met je eigen ik los laten.


God speelt geen enkele rol in mijn leven.... Hij is de regisseur

ik mag zelf de rol spelen, de hoofdrol van mijn leven, en t verhaal van God is een mooi verhaal, een prachtig verhaal, met een schitterend vervolg ..... the neverending story

Ik mag mijzelf zijn, maar wel God toelaten in je leven, dat Hij zijn wil aan jou mag vertellen, en dat je die ook wilt volgen, met altijd in de gedachte dat God Liefde is......dat God die Liefde aan ons heeft gegeven en gewild heeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 00:56
 
"Het is niet zo moeilijk als je denkt" ?

Nou, ik denk als je mijn achtergrond beleefd zou hebben dat het een stuk moeilijker voor mij is dan jullie misschien denken.
Ik heb moeten vechten voor mijn identiteit, heb altijd het gevoel gehad dat ik er niet mocht zijn.

Dat was het verleden en ik ga naar de toekomst, maar ook nu worstel ik nog wel met het geloof, zeker als het raakvlakken heeft met identiteit.
Mag ik er wel zijn ? Dat was in 't verleden telkens mijn vraag.
Nu weet ik diep van binnen dat God van mij houdt... zoals ik ben.
Ik geloof in Jezus, dat Hij (ook) voor mijn zonden is gekruisigd, gestorven en begraven en weer opgestaan.
Ik raak er in de war van soms als ik de reakties hier op 't forum lees, wat moet ik loslaten ? "die besmette zondige ik" ? ...daar snap ik soms niks meer van... denk dan dat ik m'n identiteit moet loslaten en daar pas ik voor.
God heeft me gewild, anders had ik dit niet geschreven... en er is hoop, want God heeft een plan ook met mijn leven.
Wilde dit ff kwijt, wees een beetje voorzichtig met mij... ik vat de dingen soms anders op als dat ze bedoeld zijn.

Nog een week en dan verloopt mijn abo... weet nog niet of ik het ga verlengen... aan de ene kant wil ik 't graag, want ik weet dat het goed is om het met christenen over het geloof te hebben, aan de andere kant soms brengt het me zo in de war betreft het geloof en verder... heb ook persoonlijke twijfels... (niet over geloof).
Zolang er mensen zijn die me kunnen helpen vind ik het fijn, maar vind het soms moeilijk om alweer die hulp te vragen...

Liefs,

Susannah


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op vrijdag 7 mei 2010, 01:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 02:17
 
[quote=JONATHAN890]God speelt geen enkele rol in mijn leven.... Hij is de regisseur

Mooi boek he Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 09:22
 
HENK710 schreef:
Maar hoe duidelijk is alles wat God ons meegegeven heeft in Zijn Woord? Blijkbaar duidelijk genoeg om vele stromingen te doen ontstaan Knipoog smiley
Ofwel, Gods Woord kan blijkbaar op meerdere manieren uitgelegd worden. Dat we het niet altijd met elke invulling eens zijn, moge dan ook duidelijk zijn. En ja, jouw voorbeeld over het branden van een kaars als aanbiddingsritueel is af te wijzen. Maar dit betekent niet dat kaarsjes branden hoe dan ook verkeerd is. En dat is volgens mij wel wat Willemijn leest in jouw relaas...
Heeft het te maken met de duidelijkheid van Gods Woord of de onwil van de mens om naar Zijn woord te luisteren? Ik denk dat dat laatste eerder het geval is. Als een eenvoudig gebod zo moeilijk voor mensen te volgen is, hoe zit dat dan met de moeilijke geboden. Als je niet eens wilt luisteren naar: je zult geen afgoden maken (vrij vertaald) hoe ga je dan om met: Errt uw Vader of uw moeder of Gij zult niet begeren.....


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op vrijdag 7 mei 2010, 11:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 11:33
 
CHATULIEM619 schreef:
[persoonlijke aanval]

Waarom nou weer die persoonlijke aanval, Chatuliem? Dat er mensen zijn die andere dingen occult vinden dan jij, betekent nog niet die geen onderscheidingsvermogen hebben vanuit God. Zoals al vaker duidelijk is gebleken, kan er vanuit Gods Woord anders gedacht worden over zaken. Gun elkaar die ruimte zonder de ander direct als goddeloos of zo af te schilderen. Dat is namelijk wel wat je hier weer doet. Spijtig....


Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op vrijdag 7 mei 2010, 16:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 11:37
 
CHATULIEM619 schreef:
Heeft het te maken met de duidelijkheid van Gods Woord of de onwil van de mens om naar Zijn woord te luisteren? Ik denk dat dat laatste eerder het geval is.

En weer de welbekende sneer. Want je doet weer alsof jij alleen het Woord goed verstaat en mensen die er anders over denken niet. Geef elkaar eens echt ruimte als broers en zussen en besef dat ook jij er misschien wel eens naast kunt zitten en dat God wellicht niet eens zo nauwgekaderd denkt...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 11:38
 
CHATULIEM619 schreef:
Als een eenvoudig gebod zo moeilijk voor mensen te volgen is, hoe zit dat dan met de moeilijke geboden. Als je niet eens wilt luisteren naar: je zult geen afgoden maken (vrij vertaald) hoe ga je dan om met: Errt uw Vader of uw moeder of Gij zult niet begeren.....

Blijkbaar is het toch niet zo eenvoudig zoals jij veronderstelt. Maar gelukkig ga jij niet over mijn zieleheil Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 11:47
 
[persoonlijke aanval]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op vrijdag 7 mei 2010, 16:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 11:58
 
[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op vrijdag 7 mei 2010, 16:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE015





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 11:59
 
CHATULIEM619 schreef:
[persoonlijke aanval]

Chatuliem, eerlijk gezegd, ik schrik, en wordt van deze discussie heel verdrietig.
Grace


Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op vrijdag 7 mei 2010, 16:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 12 13 14 15 16 17 Volgende
Pagina 15 van 17