ChristianMatch
 


Forum

Met wie kun je de beste relatie krijgen ?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
ARIENNEZ498





Berichten: 125

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 00:57
 
JOS689 schreef:
Wat brengen fouten je ?
iedere fout wordt steeds meer een beperking ?
Dan is de vraag of wat je toen hebt meegemaakt zo vaak in je leven is voorgekomen dat je er een beperking van moet maken ....

Je zegt dus hetzelfde als ik..dank je voor de bevestiging Jos. Ik geloof in een helende Vader en ik geloof dat een verleden...ook werkelijk een 'verleden' kan worden, geen heden, geen toekomst.... en geen kracht meer die over je leven beschikt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOS689





Berichten: 95

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 19:43
 
ARIENNEZ498 schreef:
Je zegt dus hetzelfde als ik..dank je voor de bevestiging Jos. Ik geloof in een helende Vader en ik geloof dat een verleden...ook werkelijk een 'verleden' kan worden, geen heden, geen toekomst.... en geen kracht meer die over je leven beschikt.

ja dat is juist het mooie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 03:45
 
ARIENNEZ498 schreef:
Je zegt dus hetzelfde als ik..dank je voor de bevestiging Jos. Ik geloof in een helende Vader en ik geloof dat een verleden...ook werkelijk een 'verleden' kan worden, geen heden, geen toekomst.... en geen kracht meer die over je leven beschikt.


Precies de Heer is er NU in het heden. Knipoog smiley en heeft een hoopvolle toekomst in zijn gedachten voor ons.


Laatst aangepast door
MAR907
op zaterdag 8 mei 2010, 03:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 juni 2010, 02:06
 
Ik heb niks van dit topic gelezen, maar met wie kan je het beste een relatie hebben is mijn anwoord GOD MIJN PAPA.
Met Hem en in Hem en door Hem in alles te kennen, komt de rest van zelf.
Er staat zelf: Dan zal alles je toegeworpen worden.
Ik wens dat iedereen toe.
Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BRIGHTBOY799





Berichten: 11

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 juni 2010, 21:14
 
JILL658 schreef:
Ik heb niks van dit topic gelezen, maar met wie kan je het beste een relatie hebben is mijn anwoord GOD MIJN PAPA.
Met Hem en in Hem en door Hem in alles te kennen, komt de rest van zelf.
Er staat zelf: Dan zal alles je toegeworpen worden.
Ik wens dat iedereen toe.
Jill
Er staat ook zelf:
En gij zult door allen gehaat worden om mijns naams wil; maar wie volhardt tot het einde, die zal behouden worden. Wanneer men u vervolgt in deze stad, vlucht naar de andere; want voorwaar, Ik zeg u, gij zult niet alle steden van Israël zijn rondgekomen, voordat de Zoon des mensen komt.
Een discipel staat niet boven zijn meester, of een slaaf boven zijn heer.


Dat word je ook toegeworpen. Momenteel hebben we het in het westen nog vrij gemakkelijk. Maar tijden zullen veranderen...

En om op de begin-post in te gaan:
Geloof dat je het over mensen had... Dus God laat ik in dezen even buiten beschouwing, een huwelijk met de Heer lijkt me in dit aardse leven ook vrij lastig...
Misschien ben ik jong en naïef, maar voor mezelf pik ik een partner niet uit op de eigenschappen die zij bezit... Je leert iemand kennen, en dan is er de vonk. Door welke eigenschappen dat komt kan ik niet vertellen, al weet ik wel een aantal dingen die dat teweeg kunnen brengen.
Toch is dat niet leidend. Welke eigenschappen iemand ook bezit, als "de klik" er niet is, houd het voor mij op. En als de vonk wel overslaat, maakt het in mindere mate uit of alle eigenschappen feilloos bij elkaar aansluiten, dan kom je er vaak wel uit. Gelijkgestemde mensen gaat vaak goed. Tegenpolen gaat vaak goed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: zondag 13 juni 2010, 08:45
 
JONATHAN890 schreef:
Ik las het topic Zelfbeeld deel 5


daarin stond het volgende stukje:

Tegenwoordig heb je van die datingsites en datingorganisaties die je helpen om iemand te vinden die helemaal bij je past en met wie je dan een date kunt maken. Hebben jullie die in Nederland ook? Weet je wat zij in hoofdzaak zeggen? Je kunt iemand vinden bij wie je helemaal past. Je kunt iemand vinden die precies zoals jij is. Nou, dat is een wat beangstigende gedachte! Je kunt iemand vinden die houdt waarvan jij houdt. Jij houdt van pizza, zij houdt ook van pizza. Jij haat katten, zij haat katten. Je kunt iemand vinden net als jij.

Maar dat is niet de wil van God! Heel zelden geeft God je iemand die precies bij je past. Waarom? Omdat Hij je haat en eigenlijk niet wil dat jij gelukkig bent? Nee. Hij heeft een hoger doel. De Heere brengt vaak twee mensen bij elkaar die niet helemaal bij elkaar passen. En vaak zorgt Hij ervoor dat ze dat niet helemaal beseffen tot ze getrouwd zijn. Het lijkt wel of Hij hen verblindt. En als je eenmaal bent getrouwd, trekt Hij de blinddoeken weg. En dan roep je uit: ‘Wat heb ik gedaan!’ God verlangt ernaar dat jij meer op Zijn Zoon Jezus gaat lijken.

Wat maakt Jezus zo uniek? Over welke dingen zingen wij? We zingen over Zijn genade, Zijn barmhartigheid en Zijn onvoorwaardelijke liefde. Hier is iets heel belangrijk: Wil jij zijn zoals Jezus? Dan moet ook jij vol van genade zijn, vol van barmhartigheid en vol van onvoorwaardelijke liefde. Barmhartigheid is dat je iemand niet geeft wat hij verdient. Iemand behandelt je vervelend, maar je doet het niet terug. Genade is dat je een ander geeft wat hij niet verdient. Onvoorwaardelijke liefde houdt in dat je een ander liefhebt die niet aan alle voorwaarden voldoet.



Pfff......mooie gedachte maar gaat mi. niet op voor een liefdes relatie.
Lijkt wel alsof je je geheel moet focussen op de ander en wat hij/zij ook doet wat je niet prettig vind of juist ernstig irriteert......om daarin te laten zien dat je op Jezus wilt lijken? Twijfelende smiley

Tuurlijk hoef je niet op elkaar te lijken maar, naast het uiterlijk op elkaar vallen ( wat je in eerste instantie toch gauw doet ) hoort daar zeker ook het vallen op iemands karakter en persoonlijkheid daarbij.

Ik vind de reactie van Anette erg mooi, leer elkaar eerst maar kennen zonder druk van "zit er een relatie in", vriendschap is mooi en heel bijzonder.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zondag 13 juni 2010, 10:05
 
CARIN303 schreef:
Pfff......mooie gedachte maar gaat mi. niet op voor een liefdes relatie.

In de laatste zin van de door Jonathan aangehaalde woorden staat mijns inziens een kernboodschap die voor élke relatie geldt:
JONATHAN890 schreef:
Onvoorwaardelijke liefde houdt in dat je een ander liefhebt die niet aan alle voorwaarden voldoet.

En ja, een dergelijke liefde moet groeien, wat begint bij het zijn van een kennis, vervolgens kan doorgroeien naar vriendschap en dan mogelijk naar een partnerrelatie. Deze laatste stap moet inderdaad niet persé bij voorbaat al de inzet zijn, anders loop je zeker de kans iets moois voorbij te lopen...

Zo is de eerdere reactie van Annette die je aanhaalt een praktische invulling van de in de laatste zin van Jonathan zijn reactie verwoorde kernboodschap:
CARIN303 schreef:
Ik vind de reactie van Anette erg mooi, leer elkaar eerst maar kennen zonder druk van "zit er een relatie in", vriendschap is mooi en heel bijzonder.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zondag 13 juni 2010, 11:15
 
HENK710 schreef:
In de laatste zin van de door Jonathan aangehaalde woorden staat mijns inziens een kernboodschap die voor élke relatie geldt:

JONATHAN890 schreef:
Onvoorwaardelijke liefde houdt in dat je een ander liefhebt die niet aan alle voorwaarden voldoet.

En ja, een dergelijke liefde moet groeien, wat begint bij het zijn van een kennis, vervolgens kan doorgroeien naar vriendschap en dan mogelijk naar een partnerrelatie. Deze laatste stap moet inderdaad niet persé bij voorbaat al de inzet zijn, anders loop je zeker de kans iets moois voorbij te lopen...

Toch vind ik dit een heel moeilijk gezegde:

Ik ben een beetje grieperig dus misschien trek ik het me te veel aan, maar dit gaat niet lukken! Je kunt iemand nog zo lief hebben, als mens zijnde zul je altijd tegen dingen aanlopen.
Als ik dit soort dingen lees krijg ik altijd ineens weer het idee gefaald te hebben, want blijkbaar heb ik dus toch niet hard genoeg mijn best gedaan om mijn huwelijk te behouden...
We zijn allemaal verschillend, nooit zullen we iemand vinden die exact als ons is...(en das denk maar goed ook)...en daarom is het gewoon een kwestie van geven en nemen. Want onvoorwaardelijk van iemand houden betekent inderdaad ook je eigen grenzen aangeven, eerlijk en rechtvaardig zijn. Maar een partner reageert daar niet altijd op zoals de bedoeling zou zijn...en dan? Onvoorwaardelijk liefhebben is één ding, maar het in de praktijk goed tot uiting brengen een andere...


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op zondag 13 juni 2010, 11:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: zondag 13 juni 2010, 12:11
 
TESSYBEAR731 schreef:
Toch vind ik dit een heel moeilijk gezegde:

Ik ben een beetje grieperig dus misschien trek ik het me te veel aan, maar dit gaat niet lukken! Je kunt iemand nog zo lief hebben, als mens zijnde zul je altijd tegen dingen aanlopen.
Als ik dit soort dingen lees krijg ik altijd ineens weer het idee gefaald te hebben, want blijkbaar heb ik dus toch niet hard genoeg mijn best gedaan om mijn huwelijk te behouden...
We zijn allemaal verschillend, nooit zullen we iemand vinden die exact als ons is...(en das denk maar goed ook)...en daarom is het gewoon een kwestie van geven en nemen. Want onvoorwaardelijk van iemand houden betekent inderdaad ook je eigen grenzen aangeven, eerlijk en rechtvaardig zijn. Maar een partner reageert daar niet altijd op zoals de bedoeling zou zijn...en dan? Onvoorwaardelijk liefhebben is één ding, maar het in de praktijk goed tot uiting brengen een andere...

Voel je alsjeblieft niet schuldig Tess,want dat is niet nodig!
Van je kind houd je onvoorwaardelijk maar voor een partner moet zoiets groeien.Als de een blijft nemen en niet geeft dan is die onvoorw. liefde er gewoonweg niet.
Ik geloof niet zo in het opbouwen van een relatie zoals Henk het zegt,het kan,maar ik denk dat het uitzonderingen zijn.In mijn relatie is het enorm belangrijk gebleken dat we ook elkaars beste vrienden waren en dat blijft zelfs in de ergste huwelijksstormen overeind staan.

We vergeten op cm wel eens dat er volop goede huwelijken zijn,ik denk dat we dat beter als richtlijn kunnen houden dan alle negatieve ervaringen die we hier horen Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zondag 13 juni 2010, 12:51
 
TESSYBEAR731 schreef:
Toch vind ik dit een heel moeilijk gezegde:

Ik ben een beetje grieperig dus misschien trek ik het me te veel aan, maar dit gaat niet lukken! Je kunt iemand nog zo lief hebben, als mens zijnde zul je altijd tegen dingen aanlopen.
Als ik dit soort dingen lees krijg ik altijd ineens weer het idee gefaald te hebben, want blijkbaar heb ik dus toch niet hard genoeg mijn best gedaan om mijn huwelijk te behouden...
We zijn allemaal verschillend, nooit zullen we iemand vinden die exact als ons is...(en das denk maar goed ook)...en daarom is het gewoon een kwestie van geven en nemen. Want onvoorwaardelijk van iemand houden betekent inderdaad ook je eigen grenzen aangeven, eerlijk en rechtvaardig zijn. Maar een partner reageert daar niet altijd op zoals de bedoeling zou zijn...en dan? Onvoorwaardelijk liefhebben is één ding, maar het in de praktijk goed tot uiting brengen een andere...

Iemand liefhebben die niet aan alle voorwaarden voldoet betekent niet dat je persé alles in iemand moet accepteren. En dus ook niet dat je jezelf meteen als tekortkomend moet zien. Want ja, eigen grenzen zijn ook van belang om te beschermen, ook in onvoorwaardelijke liefde. Onvoorwaardelijke liefde moet namelijk wel wederzijds zijn om werkelijk tot uiting te komen...en daar schort het veelal aan in de intermenselijke relaties.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: zondag 13 juni 2010, 13:10
 
JONATHAN890 schreef:
Ik las het topic Zelfbeeld deel 5


daarin stond het volgende stukje:

Tegenwoordig heb je van die datingsites en datingorganisaties die je helpen om iemand te vinden die helemaal bij je past en met wie je dan een date kunt maken. Hebben jullie die in Nederland ook? Weet je wat zij in hoofdzaak zeggen? Je kunt iemand vinden bij wie je helemaal past. Je kunt iemand vinden die precies zoals jij is. Nou, dat is een wat beangstigende gedachte! Je kunt iemand vinden die houdt waarvan jij houdt. Jij houdt van pizza, zij houdt ook van pizza. Jij haat katten, zij haat katten. Je kunt iemand vinden net als jij.

Maar dat is niet de wil van God! Heel zelden geeft God je iemand die precies bij je past. Waarom? Omdat Hij je haat en eigenlijk niet wil dat jij gelukkig bent? Nee. Hij heeft een hoger doel. De Heere brengt vaak twee mensen bij elkaar die niet helemaal bij elkaar passen. En vaak zorgt Hij ervoor dat ze dat niet helemaal beseffen tot ze getrouwd zijn. Het lijkt wel of Hij hen verblindt. En als je eenmaal bent getrouwd, trekt Hij de blinddoeken weg. En dan roep je uit: ‘Wat heb ik gedaan!’ God verlangt ernaar dat jij meer op Zijn Zoon Jezus gaat lijken.

Wat maakt Jezus zo uniek? Over welke dingen zingen wij? We zingen over Zijn genade, Zijn barmhartigheid en Zijn onvoorwaardelijke liefde. Hier is iets heel belangrijk: Wil jij zijn zoals Jezus? Dan moet ook jij vol van genade zijn, vol van barmhartigheid en vol van onvoorwaardelijke liefde. Barmhartigheid is dat je iemand niet geeft wat hij verdient. Iemand behandelt je vervelend, maar je doet het niet terug. Genade is dat je een ander geeft wat hij niet verdient. Onvoorwaardelijke liefde houdt in dat je een ander liefhebt die niet aan alle voorwaarden voldoet.


Kanttekening bij het begrip onvoorwaardelijke liefde. Onvoorwaardelijke liefde betekent volgens mij niet dat je alles maar toestaat van een ander en over je heen laat lopen.

God zelf heeft een voorwaarde gesteld om Hem en Zijn liefde te mogen leren kennen, namelijk: geloven in Zijn Zoon Jezus Christus en Hem gehoorzaam te zijn. Hoe lief God deze wereld ook heeft: er zullen mensen verloren gaan omdat ze Hem niet geloven. God stelt voorwaarden aan de mens die een liefdesrelatie met Hem wil.

Jezus draagt ons wel op om zelfs onze vijanden lief te hebben en te zegenen wie ons vervloeken. Maar met hen heb je een andere relatie dan met een vriend of een partner. De huwelijksrelatie wordt vergeleken met de band die Jezus heeft met Zijn bruid. Hij heeft alles voor haar over, maar Hij stelt ook eisen aan Zijn bruid en die zijn te vinden in de bijbel.

GrZing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zondag 13 juni 2010, 14:13
 
ZINGA672 schreef:
[/b]Kanttekening bij het begrip onvoorwaardelijke liefde. Onvoorwaardelijke liefde betekent volgens mij niet dat je alles maar toestaat van een ander en over je heen laat lopen.

God zelf heeft een voorwaarde gesteld om Hem en Zijn liefde te mogen leren kennen, namelijk: geloven in Zijn Zoon Jezus Christus en Hem gehoorzaam te zijn. Hoe lief God deze wereld ook heeft: er zullen mensen verloren gaan omdat ze Hem niet geloven. God stelt voorwaarden aan de mens die een liefdesrelatie met Hem wil.

Jezus draagt ons wel op om zelfs onze vijanden lief te hebben en te zegenen wie ons vervloeken. Maar met hen heb je een andere relatie dan met een vriend of een partner. De huwelijksrelatie wordt vergeleken met de band die Jezus heeft met Zijn bruid. Hij heeft alles voor haar over, maar Hij stelt ook eisen aan Zijn bruid en die zijn te vinden in de bijbel.

GrZing



helemaal met je eens zinga; maar dat betekend wel dat God mensen al liefheeft, al kan die liefde pas tot uiting komen wanneer bij de mens die voorwaarden/geloof terug te vinden zijn in je leven.....


Laatst aangepast door
HANNAH810
op zondag 13 juni 2010, 14:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 16 juni 2010, 10:11
 
Onvoorwaardelijke liefde. Eigenlijk een term die dubbelop is. Liefde is onvoorwaardelijk, anders is het geen liefde. In mijn ogen hoef je geen eisen te stellen aan liefde, als je van de ander houdt, doe je die dingen vanzelf.
Teleurstelling in de ander zal altijd gebeuren, maar dan kies je er toch voor die te aanvaarden. Het lijkt me zo kunstmatig zoals het hier gesteld wordt. Ik vraag me af of juist veel van de beschreven problemen hier voortkomen uit relaties die niet uit liefde bestonden. Je kunt de ander niet dwingen liefde te geven als hij/zij niet weet wat liefde is. Je kunt voor jezelf ook niet eisen dat je zo van iemand moet houden. Liefde is iets natuurlijks, en echte liefde bewijst zichzelf. Is niet veel meer de vraag, heb je wel echte liefde ervaren van de ander? Heeft de ander echt wel van je gehouden? Bestaat er zoiets als ware liefde voor elkaar? Dat lijkt me zinvoller dan met elkaar bespreken hoe liefde er uit zou moeten zien, dan krijg ik de indruk dat het een verplichting is, terwijl als je zelf echte liefde ervaart een heleboel dingen vanzelf gaan.
Ik heb twee betekenisvolle relaties gehad in mijn leven. Na afloop kan ik zeggen dat ik van de ene echt gehouden heb, en van de ander niet....Dat had ik tijdens die relaties niet echt door.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 16 juni 2010, 10:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: woensdag 16 juni 2010, 12:57
 
CHATULIEM619 schreef:
Onvoorwaardelijke liefde. Eigenlijk een term die dubbelop is. Liefde is onvoorwaardelijk, anders is het geen liefde. In mijn ogen hoef je geen eisen te stellen aan liefde, als je van de ander houdt, doe je die dingen vanzelf.
Teleurstelling in de ander zal altijd gebeuren, maar dan kies je er toch voor die te aanvaarden. Het lijkt me zo kunstmatig zoals het hier gesteld wordt. Ik vraag me af of juist veel van de beschreven problemen hier voortkomen uit relaties die niet uit liefde bestonden. Je kunt de ander niet dwingen liefde te geven als hij/zij niet weet wat liefde is. Je kunt voor jezelf ook niet eisen dat je zo van iemand moet houden. Liefde is iets natuurlijks, en echte liefde bewijst zichzelf. Is niet veel meer de vraag, heb je wel echte liefde ervaren van de ander? Heeft de ander echt wel van je gehouden? Bestaat er zoiets als ware liefde voor elkaar? Dat lijkt me zinvoller dan met elkaar bespreken hoe liefde er uit zou moeten zien, dan krijg ik de indruk dat het een verplichting is, terwijl als je zelf echte liefde ervaart een heleboel dingen vanzelf gaan.
Ik heb twee betekenisvolle relaties gehad in mijn leven. Na afloop kan ik zeggen dat ik van de ene echt gehouden heb, en van de ander niet....Dat had ik tijdens die relaties niet echt door.

Wat mooi en goed gezegd, Chat!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 16 juni 2010, 15:10
 
Quote:
Chatuliem: Liefde is iets natuurlijks, en echte liefde bewijst zichzelf. Is niet veel meer de vraag, heb je wel echte liefde ervaren van de ander? Heeft de ander echt wel van je gehouden? Bestaat er zoiets als ware liefde voor elkaar? Dat lijkt me zinvoller dan met elkaar bespreken hoe liefde er uit zou moeten zien, dan krijg ik de indruk dat het een verplichting is, terwijl als je zelf echte liefde ervaart een heleboel dingen vanzelf gaan.


Ja,

Heel erg Mooi gezegd Chatuliem :)

!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5
Pagina 5 van 5