ChristianMatch
 


Forum

Retraite
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zondag 15 augustus 2010, 21:44
 
MARIJAN072 schreef:
Chat, weet je dat iemand ook kunt kwetsen met zo'n opmerking? 'k Begrijp goed, dat Mieke hier niet op ingaat.

Dank, Marijan, dat zal ik ook niet doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 15 augustus 2010, 21:59
 
MIEKE364 schreef:
Dank, Marijan, dat zal ik ook niet doen.
He t is eigenlijk vreemd dat een volkomen gewone vraag als kwetsend beschouwd wordt. Terwijl het toch een belangrijk gegeven is. In je bijdragen laat je zien dat er in jouw ogen ruimte is om je open te stellen voor andere religies en godsdiensten. En je verwijt ons dat we dat niet doen en dat we bekrompen denken. Er is in mijn ogen een duidelijk verschil in opvatting en dan mag ik best wel doorvragen en ik hoop dat je nu eens duidelijke antwoorden geeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zondag 15 augustus 2010, 22:08
 
CHATULIEM619 schreef:
He t is eigenlijk vreemd dat een volkomen gewone vraag als kwetsend beschouwd wordt. Terwijl het toch een belangrijk gegeven is. In je bijdragen laat je zien dat er in jouw ogen ruimte is om je open te stellen voor andere religies en godsdiensten. En je verwijt ons dat we dat niet doen en dat we bekrompen denken. Er is in mijn ogen een duidelijk verschil in opvatting en dan mag ik best wel doorvragen en ik hoop dat je nu eens duidelijke antwoorden geeft.



das toch simpel chatuliem....
je mag je wel open stellen voor andere religies en godsdiensten, want dat doet ze zelf ook
je mag niet "ouderwets" bekrompen denken, want dat doet ze zelf ook niet

ik zeg altijd maar zo: de grootste fascisten zijn degenen die zich antifascisten noemen.... dus degenen die het minst godsdienstvrijheid geven, zijn degenen die voor godsdienstvrijheid zijn...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 12:32
 
Hier word ik wel moe van hoor, kappen nou !!
We zitten hier op een christelijk forum en ik ga er van uit dat mensen die op C.M. zitten serieus met geloof bezig zijn (al zal er vast een enkeling tussen zitten die dat niet doet).
Meningsverschillen: Niks mis mee, maar laten we niet gaan twijfelen aan de intentie van christenen. Bemoedigen mag, iemand ergens op wijzen ook, maar afkraken niet ! (en dat alles is mijn mening, dus denk je er anders over, prima Knipoog smiley ).
En nu weer verder over het onderwerp... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 13:00
 
CHATULIEM619 schreef:
He, t is eigenlijk vreemd dat een volkomen gewone vraag als kwetsend beschouwd wordt. Terwijl het toch een belangrijk gegeven is. .



sommige vragen kunnen kwetsend overkomen, chatuliem!


Laatst aangepast door
HANNAH810
op maandag 16 augustus 2010, 15:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 14:01
 
PIETER649 schreef:
ik zeg altijd maar zo: de grootste fascisten zijn degenen die zich antifascisten noemen.... dus degenen die het minst godsdienstvrijheid geven, zijn degenen die voor godsdienstvrijheid zijn...


Gaat dit altijd op of alleen als het je goed uitkomt?..........

Ik lees je bijdrages graag Pieter maar nu kan ik je redenering echt niet meer volgen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 14:18
 
Als een uitspraak van iemand "kwetsend/beledigend" is, kun je in plaats van te reageren hier op het forum, ook de knop "deze reactie is niet okee" gebruiken, dan val je er verder geen mensen mee lastig en ga je ook niet off-topic.


..


Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op maandag 16 augustus 2010, 14:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 14:50
 
HANNAH810 schreef:
ben je wel goed bij je hoofd, chatuliem? (een heel belangrijk gegeven!)
hoe voelt dat? als een normale vraag?
Eerlijk gezegd vind ik dit een heel gênante reactie van jou. De vraag Ken jij God, zou een vraag zijn, die aan iedereen gesteld moet worden. Dat vormt immers het centrale punt van het geloof. Dat dit hier als kwetsend beschouwd wordt, is eigenlijk heel erg. Iedereen die hier zit, zou eens die vraag moeten durven te stellen, ten opzichte van zichzelf, maar vooral ten opzichte van de ander. heb jij die vraag al eens aan iemand gesteld? Een vraag kan toch immers een antwoord opleveren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 15:24
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik dit een heel gênante reactie van jou. De vraag Ken jij God, zou een vraag zijn, die aan iedereen gesteld moet worden. Dat vormt immers het centrale punt van het geloof. Dat dit hier als kwetsend beschouwd wordt, is eigenlijk heel erg. Iedereen die hier zit, zou eens die vraag moeten durven te stellen, ten opzichte van zichzelf, maar vooral ten opzichte van de ander. heb jij die vraag al eens aan iemand gesteld? Een vraag kan toch immers een antwoord opleveren.

dat vind ik zelf dus ook, chatuliem, vandaar dat ik deze vraag stelde; omdat het naar mijn idee precies dezelfde toon heeft als jouw vraag aan mieke.
ik zal mijn reactie overigens verwijderen....lijkt me beter.......
impulsief is niet altijd goed! excuse me.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 15:53
 
CHATULIEM619 schreef:
Ken je God Mieke?



Retraite:

Was het Huub Oosterhuis?
Uit het liedboek der kerken, die het volgende lied schreef en componeerde:


GIJ DIE GROTER ZIJT...
In aard en hemel zijt...
groter dan dit heelal,

...

GIJ DIE MENS GEWORDEN ZIJT
en zo toch in ons midden zijt...

GIJ DIE ONS KENT
zoals geen ander ons kent...



het is, dat wij Hem kennen
omdat Hij ons gekend heeft

en niet omgekeerd,
maar juist 'dankzij!' is het wederkerig
en is het dus
geoorloofd
om de vraag
te stellen:

Kent gij
Kent gij...


Dit laatste is al weer een Evangelisch lied
en dan zie je
direct al weer de omkering

in kennen
en gekend worden

terwijl geloven wij
beiden hetzelfde wensen
uit te drukken

en zo hebben we dat waarschijnlijk
ook allemaal zo gehoord en geleerd


Kent gij...

In sommige kerken, wordt dit lied wekelijks of maandelijks gezongen...

Die NAAM nog niet...

Het Evangelische
komt hier toch weer bij het Joodse,
door 'de naam' niet uit te spreken

Dat geeft onuitsprekelijk geluk:
De mazzel!


P.S. DIT IS EEN RETRAITE IN EEN KLOOSTER:

ALLEEN FLUISTEREN Knipoog smiley !

EN STILTE !!!! Slapende smiley !!!!!!!!!


Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op maandag 16 augustus 2010, 15:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 16:02
 
CHATULIEM619 schreef:
gênant

complimenten voor het dakje op de e.
he, kinderkamper *zie topic :

... ik was er nog een vergeten:

Hij kent ons
alvoor ons wormloos bestaan...

Hij kent zelfs JOU Chatuliem Knipoog smiley !

Je mag er zelf even de juiste tekst bij zoeken
en mij corrigeren. Weet niet waar de V van Victory zit op dit toetsenbord...


Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op maandag 16 augustus 2010, 16:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 16:28
 
LEANNE226 schreef:
Gaat dit altijd op of alleen als het je goed uitkomt?..........

Ik lees je bijdrages graag Pieter maar nu kan ik je redenering echt niet meer volgen.



Vergelijk het maar met mensen die gestopt zijn met roken.... geen grotere zei... eh zeurpietjes als die mensen wanneer er gerookt word.
Terwijl ze zelf vroeger ongegeneerd overal de boel blauw zetten.

Vergelijk het maar met politici die nu hard gillen omdat PVV invloed in de regering zou kunnen krijgen... ze stellen dat PVV mensen uitsluit... en daarom moet de PVV uitgesloten worden.
Net of dat niet inhoud dat een groep mensen (PVV-ers) uitgesloten gaat worden.

Datzelfde geld voor bepaalde mensen hier op forum.... ze geloven op hun manier en daar moet iedereen maar van uitgaan dat dat de enige en juiste manier is. Kritische vragen/ opmerkingen mogen niet.
Maar zelf mogen ze wel zeggen dat n ander hopeloos ouderwets en waarschijnlijk zelfs neanderthaler is.

iets duidelijker nu?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 16:45
 
SUSANNAH475 schreef:
Hier word ik wel moe van hoor, kappen nou !!
We zitten hier op een christelijk forum en ik ga er van uit dat mensen die op C.M. zitten serieus met geloof bezig zijn (al zal er vast een enkeling tussen zitten die dat niet doet).
Meningsverschillen: Niks mis mee, maar laten we niet gaan twijfelen aan de intentie van christenen. Bemoedigen mag, iemand ergens op wijzen ook, maar afkraken niet ! (en dat alles is mijn mening, dus denk je er anders over, prima Knipoog smiley ).
En nu weer verder over het onderwerp... Engeltje smiley
Wordt het soms te confronterend? Ik geloof nl dat het evangelie altijd confronterend werkt. En dat we in die zin te lief zijn geworden voor mensen. Je kunt jezelf christen noemen hoewel je niet gelooft in de bijbel God of Jezus. Eerlijk gezegd heb ik behoefte aan nieuwe definities...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 16:55
 
CHATULIEM619 schreef:
Wordt het soms te confronterend? Ik geloof nl dat het evangelie altijd confronterend werkt. En dat we in die zin te lief zijn geworden voor mensen. Je kunt jezelf christen noemen hoewel je niet gelooft in de bijbel God of Jezus. Eerlijk gezegd heb ik behoefte aan nieuwe definities...


nieuwe definities, nergens voor nodig..
een leeuw kan streepjes op zn velletje zetten, het word nooit geen tijger....

( ik vond dit een vriendelijkere vergelijking dan de wolf die schaapskleding aan kan doen, maar toch n wolf blijft.)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 17:35
 
PIETER649 schreef:
Vergelijk het maar met mensen die gestopt zijn met roken.... geen grotere zei... eh zeurpietjes als die mensen wanneer er gerookt word.
Terwijl ze zelf vroeger ongegeneerd overal de boel blauw zetten.

Vergelijk het maar met politici die nu hard gillen omdat PVV invloed in de regering zou kunnen krijgen... ze stellen dat PVV mensen uitsluit... en daarom moet de PVV uitgesloten worden.
Net of dat niet inhoud dat een groep mensen (PVV-ers) uitgesloten gaat worden.

Datzelfde geld voor bepaalde mensen hier op forum.... ze geloven op hun manier en daar moet iedereen maar van uitgaan dat dat de enige en juiste manier is. Kritische vragen/ opmerkingen mogen niet.
Maar zelf mogen ze wel zeggen dat n ander hopeloos ouderwets en waarschijnlijk zelfs neanderthaler is.

iets duidelijker nu?

Duidelijk.........maar dat zie ik hier toch echt van alle kanten gebeuren
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 19:53
 
CHATULIEM619 schreef:
Wordt het soms te confronterend? Ik geloof nl dat het evangelie altijd confronterend werkt. En dat we in die zin te lief zijn geworden voor mensen. Je kunt jezelf christen noemen hoewel je niet gelooft in de bijbel God of Jezus. Eerlijk gezegd heb ik behoefte aan nieuwe definities...

nee hoor, niks te confronterend, maar ik vond het niet opbouwend meer, hoop dat ik dat mag vinden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 21:46
 
CHATULIEM619 schreef:
Wordt het soms te confronterend? Ik geloof nl dat het evangelie altijd confronterend werkt. En dat we in die zin te lief zijn geworden voor mensen. Je kunt jezelf christen noemen hoewel je niet gelooft in de bijbel God of Jezus. Eerlijk gezegd heb ik behoefte aan nieuwe definities...

Confronterend kan heel positief zijn Chatuliem..........maar het is niet de juiste benaming voor wat jij doet........ Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 22:02
 
WILLEMIJN232 schreef:
Confronterend kan heel positief zijn Chatuliem..........maar het is niet de juiste benaming voor wat jij doet........ Verraste, verbaasde smiley



en als n ander het had gezegd?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 22:12
 
PIETER649 schreef:
Allemaal geneuzel die retraite, yoga etc.

Zorg gewoon dat je een gezonde geest in een gezond lichaam houd.
Heb het naar je zin!!

Of werk er aan dat je het naar je zin krijgt... wedden dat je het dan ook al naar je zin hebt!! Lachende smiley


Dus omdat jij het niks vindt mag het maar geneuzel genoemd worden, en jij verwijt mij een eigen mening te hebben?!!
Verder alles goed, Pieter?!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 22:17
 
CHATULIEM619 schreef:
He t is eigenlijk vreemd dat een volkomen gewone vraag als kwetsend beschouwd wordt. Terwijl het toch een belangrijk gegeven is. In je bijdragen laat je zien dat er in jouw ogen ruimte is om je open te stellen voor andere religies en godsdiensten. En je verwijt ons dat we dat niet doen en dat we bekrompen denken. Er is in mijn ogen een duidelijk verschil in opvatting en dan mag ik best wel doorvragen en ik hoop dat je nu eens duidelijke antwoorden geeft.

Het zijn je eigen woorden die je gebruikt, Chatuliem, niet de mijne. Je zet jezelf op de kast in deze, mij niet, hoor.

Wat jij doet is niet doorvragen, Chatuliem, het is denigrerend bedoeld en dat druipt ervan af. Denk niet dat jouw mening de enige juiste is, dan zal je toch echt die balk eens uit je eigen oog moeten halen, he.
Wanneer heb je nog in de brieven van Paulus gelezen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 22:23
 
CHATULIEM619 schreef:
Wordt het soms te confronterend? Ik geloof nl dat het evangelie altijd confronterend werkt. En dat we in die zin te lief zijn geworden voor mensen. Je kunt jezelf christen noemen hoewel je niet gelooft in de bijbel God of Jezus. Eerlijk gezegd heb ik behoefte aan nieuwe definities...

Heeft niet met confronteren te maken, Chatuliem. Wel met respectloos over mensen schrijven zoals hierboven weer.
Steek je hand eens in eigen boezem voordat je dingen over anderen impliceert zonder ook maar enige grond dan je eigen achterdocht.
Ik geloof niet dat jij in de positie bent om het geloof van een christen in twijfel te trekken, ook al ben je ervan overtuigd - blijkens in je spreken - dat dat wel zo is. Een respectloze en denigrerende houding ten aanzien van je broeders en zusters is opbouwend noch terechtwijzend.
Paulus wijst ons christenen erop onderling de vrede te bewaren, stoken en respectloos spreken over en met je broeders en zusters werkt dat tegen. Aan de vruchten herkent men de boom, Chatuliem.
Vrede zij met u.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 22:24
 
MIEKE364 schreef:
Het zijn je eigen woorden die je gebruikt, Chatuliem, niet de mijne. Je zet jezelf op de kast in deze, mij niet, hoor.

Wat jij doet is niet doorvragen, Chatuliem, het is denigrerend bedoeld en dat druipt ervan af. Denk niet dat jouw mening de enige juiste is, dan zal je toch echt die balk eens uit je eigen oog moeten halen, he.
Wanneer heb je nog in de brieven van Paulus gelezen?
Het is juist een verdiepingsvraag, de vraag waar alles om draait. Zoals ik in mijn eerdere bijdrage de tekst van Paulus geciteerd heb, de rechtvaardige zal leven door geloof alleen. De vraag is volkomen legitiem, omdat jij vindt dat je God ook kunt vinden door yoga en andere religies. Mijn vraag blijft daarbij rechtovereind: Ken je God? En daar is niks verwijtends of denigrerends aan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 22:25
 
PIETER649 schreef:
en als n ander het had gezegd?

Kinderachtig, Pieter, het gaat hier duidelijk over de inhoud en niet op de man.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 22:45
 
PIETER649 schreef:
en als n ander het had gezegd?


Dan was het niet anders geweest............
Gaat niet om de persoon maar om wat iemand zegt of schrijft.... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 23:49
 
CHATULIEM619 schreef:
He t is eigenlijk vreemd dat een volkomen gewone vraag als kwetsend beschouwd wordt. Terwijl het toch een belangrijk gegeven is. In je bijdragen laat je zien dat er in jouw ogen ruimte is om je open te stellen voor andere religies en godsdiensten. En je verwijt ons dat we dat niet doen en dat we bekrompen denken. Er is in mijn ogen een duidelijk verschil in opvatting en dan mag ik best wel doorvragen en ik hoop dat je nu eens duidelijke antwoorden geeft.


Omdat het een gewone vraag is, stel ik mijn vraag dan ook maar direct, in eerste instantie aan Chatuliem en Pieter: Zijn jullie gelovig, wie is Jezus Christus voor jullie, wat houdt het geloof voor jullie persoonlijk in ?? Voor alle andere lezers dezelfde vraag.

Om zelf dan maar als eerste, van de rest, een antwoord te geven, ja ik ben gelovig, Jezus Christus is voor mij mijn persoonlijke Verlosser en Zaligmaker, in Hem weet ik mij geborgen voor de eeuwige eeuwigheid. Mijn geloof is Jezus te volgen, en Zijn naam te verkondigen aan de mensen die nog in de duisternis leven, ik wil zoutend zout zijn, een ambassadeur van God hier op aarde. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 23:50
 
MIEKE364 schreef:
Kinderachtig, Pieter, het gaat hier duidelijk over de inhoud en niet op de man.
Als het om de inhoud gaat, waarom geef je dan gewoon geen antwoord???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 23:55
 
CROSSROAD317 schreef:
Omdat het een gewone vraag is, stel ik mijn vraag dan ook maar direct, in eerste instantie aan Chatuliem en Pieter: Zijn jullie gelovig, wie is Jezus Christus voor jullie, wat houdt het geloof voor jullie persoonlijk in ?? Voor alle andere lezers dezelfde vraag.

Om zelf dan maar als eerste, van de rest, een antwoord te geven, ja ik ben gelovig, Jezus Christus is voor mij mijn persoonlijke Verlosser en Zaligmaker, in Hem weet ik mij geborgen voor de eeuwige eeuwigheid. Mijn geloof is Jezus te volgen, en Zijn naam te verkondigen aan de mensen die nog in de duisternis leven, ik wil zoutend zout zijn, een ambassadeur van God hier op aarde. Lachende smiley

Dit is mijn belijdenis:

Fil. 3 schreef:
Het kennen van Christus Jezus, mijn Heer, overtreft immers alles. Omwille van hem heb ik alles prijsgegeven; ik heb alles als afval weggegooid. Ik wilde Christus winnen 9 en één met hem zijn – niet door mijn eigen rechtvaardigheid omdat ik de wet naleef, maar door die van God, de rechtvaardigheid die er is door het geloof in Christus. 10 Ik wil Christus kennen en de kracht van zijn opstanding ervaren, ik wil delen in zijn lijden en aan hem gelijk worden in zijn dood, 11 in de hoop misschien ook zelf uit de dood op te staan.
12 Niet dat ik al zover ben en mijn doel al heb bereikt. Maar ik houd vol in de hoop eens dat te kunnen grijpen waarvoor Christus Jezus mij gegrepen heeft. 13 Broeders en zusters, ik beeld me niet in dat ik het al heb bereikt, maar één ding is zeker: ik vergeet wat achter me ligt en richt mij op wat voor me ligt. 14 Ik ga recht op mijn doel af: de hemelse prijs waartoe God mij door Christus Jezus roept.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 22:18
 
CHATULIEM619 schreef:
Het is juist een verdiepingsvraag, de vraag waar alles om draait. Zoals ik in mijn eerdere bijdrage de tekst van Paulus geciteerd heb, de rechtvaardige zal leven door geloof alleen. De vraag is volkomen legitiem, omdat jij vindt dat je God ook kunt vinden door yoga en andere religies. Mijn vraag blijft daarbij rechtovereind: Ken je God? En daar is niks verwijtends of denigrerends aan.

Hieruit blijkt dat jij uit mijn antwoord wel eens even zal opmaken of ik wel gerechtvaardigd ben te leven teneinde mijn geloof aan een keuring te onderwerpen. Het moet toch niet gekker worden.... Verraste, verbaasde smiley
Je vraag zou moeten zijn geloof je in God?
Een aanmatigende vraag overigens, ken je God. Dat is een zaak tussen Hem en mij en daar heb jij niets te maken, Chatuliem.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 22:36
 
MIEKE364 schreef:
Hieruit blijkt dat jij uit mijn antwoord wel eens even zal opmaken of ik wel gerechtvaardigd ben te leven teneinde mijn geloof aan een keuring te onderwerpen. Het moet toch niet gekker worden.... Verraste, verbaasde smiley
Je vraag zou moeten zijn geloof je in God?
Een aanmatigende vraag overigens, ken je God. Dat is een zaak tussen Hem en mij en daar heb jij niets te maken, Chatuliem.
In het gedeelte wat ik geciteerd heb, kun je zien dat dat voor Paulus helemaal geen vraag was. Iedereen gelooft nl,. wel in God, maar kennen ze Hem ook?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 22:42
 
CHATULIEM619 schreef:
In het gedeelte wat ik geciteerd heb, kun je zien dat dat voor Paulus helemaal geen vraag was. Iedereen gelooft nl,. wel in God, maar kennen ze Hem ook?



Is het voor jezelf niet het belangrijkst dat jij Hem kent? En het is niet aan jou om te bepalen of een ander Hem wel/niet kent........Kan ieder voor zich denk ik heel goed invullen........
En dat is het fijne Chatuliem, je hoeft je alleen voor God te verantwoorden maar soms lijkt het wel of je wilt dat mensen dat ook voor jou doen..........
Beetje hoogmoed????? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Pagina 2 van 5