ChristianMatch
 


Forum

Berichten van GERARD072
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van GERARD072
Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: maandag 17 augustus 2015, 16:19
BerichtOnderwerp: Alternatieve geneeswijzen
 
De vraag is wat alternatiever is. Datgene gebruiken wat in de natuur groeit en bloeit. Of iets gebruiken dat genetisch gemanipuleerd is en / of in fabrieken verwerkt tot iets wat in te slikken is maar wel volgestopt is, bijvoorbeeld met een membraan van nepsuiker.

En gezien de vele ziektes op deze wereld, het toeneemd aantal zieken op de wereld en de steeds minder werkende pillen als bijvoorbeeld antibiotica.

Dan is het de vraag wat God precies onder alternatief verstaat en wat als regulier.

Als men ziet wat er bij de plaatselijke super verkocht wordt dan is het niet vreemd dat men ziek wordt in ieder geval. Voeding is genezing, helaas dat er binnen geneeskunde zo weinig aandacht is voor aanpak bij de bron. In plaats van alleen richten op symptoombestrijding.

Maar zoals gezegd; doe eigen onderzoek en vorm op basis daarvan je mening.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: maandag 17 augustus 2015, 16:13
BerichtOnderwerp: Uiterlijk man
 
Ik dacht dat kaal tegenwoordig toch 'hip' is.

En het is wel zo hygiënisch Kwijlende smiley Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: maandag 17 augustus 2015, 16:03
BerichtOnderwerp: hsp en relaties
 
ROADY558 schreef:
Ah dank u, dat werpt enig licht op deze zaak.
Ik ben geneigd om het rijtje nu ook even op mezelf toe te passen om te kijken hoezeer ik wel of niet hsp ben.
Dan denk ik zelf al snel:
Ik ben invoelend, ben ik daarom hsp'er?
Ik ben wel 's druk, ben ik dan adhd'er?
Ik ben wel 's in mezelf gekeerd, ben ik dan ineens een autist?

De meeste van die eigenschappen zie ik trouwens als doodnormaal. Niks vreemds aan en kom je bij alle mensen wel tegen.
En dat woordje paranormaal doet bij mij de vraag wekken: in hoeverre bevind een zogenaamde hsp'er zich in het occulte waar hij /zij door bekering uit kan groeien?

Maar ik hou niet zo van hokjes, ik denk dat elk mens wel van alles iets in zich heeft.


Ja mooi gezegd vind ik, je laat je niet in een medisch hokje stoppen, dan laat je heel wat mogelijkheden voor jezelf open.


Maar toch ben je niet kaal Clown smiley Lachende smiley

De meeste punten die via die site vermeld staan herkennen de meeste mensen inderdaad. Daarom is het ook zo verdraaid lastig om uit te leggen aan mensen wat HSP precies inhoudt.

Júist omdat het zo 'standaard' lijkt, er is echter wel degelijk een verschil.
Denk dat het te vergelijken is met het IQ. Iedereen heeft een IQ en kan op basis daarvan bepaalde dingen beredeneren. Een selecte groep is echter hoogbegaafd en heeft een IQ van 125 of hoger (of 130 of hoger, afhankelijk van welke 'norm' je gebruikt).

En zo is het ook met HSP. Iedereen heeft dezelfde kenmerken, alleen zit de HSP'er dan 125 of hoger. En aangezien het op sensitief vlak is komen bovenstaande klachten eerder voor. En vaak ook vaker of sterker. Zelf heb ik bijvoorbeeld vaak een zonnebril op, óók als het bewolkt is. En ik hoor superscherp.

Voorbeeld die misschien niet geheel terecht is, maar wel bruikbaar: Bedenk jezelf de klachten van een burn-out. En een HSP'er moet daar dagelijks mee dealen.

Paranormaal is ook uit te leggen. Deze wereld is gebroken en er is goed en kwaad. Jezus had gaven die als paranormaal bestempelt kunnen worden. (iemand genezen van zijn kwalen middels handoplegging). Het paranormale an sich is op zich neutraal. De vraag is wat de mens er zelf mee doet. Gebruikt deze het positief of negatief. Dat staat los van of iemand HSP is of niet. In mijn ogen althans.


Laatst aangepast door
GERARD072
op maandag 17 augustus 2015, 16:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: zondag 16 augustus 2015, 18:16
BerichtOnderwerp: hsp en relaties
 
De vraag was wat er onder HSP verstaan wordt, puur inhoudelijk. Niet of iemand zichzelf het label opplakt of niet.

en inderdaad, take it or leave it Lachende smiley


Laatst aangepast door
GERARD072
op zondag 16 augustus 2015, 18:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: zondag 16 augustus 2015, 17:55
BerichtOnderwerp: hsp en relaties
 
Ik heb even een site opgezocht waar in jip en janneke taal wordt uitgelegd wat HSP is. Nagenoeg alle punten herken ik mijzelf in:

Om te beginnen: hoogsensitiviteit is geen ziekte en zeker geen leerstoornis. Het is een karaktereigenschap waar men
mee om moet leren gaan. Daarom zijn hoogsensitieve / hooggevoelige personen “eigen”-aardige mensen.

Wat hoogsensitief/hooggevoelig betekent:

De wereld om ons heen wordt waargenomen door middel van onze zintuigen: tast, reuk, smaak, zien, horen en het 6e zintuig, intuïtie. De prikkels worden geregistreerd in de hersenen en doorgegeven via het centraal zenuwstelsel. Dit proces voltrekt zich bij ieder gezond mens. Deze zintuigen hebben we allemaal hetzij meer of minder ontwikkeld.
Bij hooggevoelige mensen zijn de zintuigen scherper en gevoeliger waardoor prikkels eerder en / of heftiger ervaren kunnen worden, wat kan resulteren in druk gedrag of juist teruggetrokken gedrag.

Bij druk gedrag wordt het teveel aan prikkels geventileerd. Het is dus meteen zichtbaar. Bij teruggetrokken gedrag wordt men overweldigd door de prikkels en wordt er stil van. Als de hoeveelheid aan indrukken niet goed verwerkt wordt kan dit zich uiten in klachten als o.a. hoofdpijn, buikpijn of slapeloosheid. Pijnen kunnen ook worden overgenomen van iemand, die zich in de nabijheid bevindt van de hooggevoelige persoon, zonder dat men zich dit bewust is. Als gevolg van deze pijnklachten zondert men zich af om tot rust te komen.

Als prikkels / indrukken eerder worden waargenomen dan dat ze merkbaar zijn voor andere personen is dit moeilijk uit te leggen aan anderen. Dit komt omdat andere personen de indrukken nog niet ontvangen hebben dus is het in hun beleving nog niet aanwezig en dus bestaat het niet voor hun. Wat een voorbarige conclusie kan inhouden: dat alles verzonnen wordt. Terwijl het gewoon een verschil in beleving is van een hooggevoelig/hoogsensitief persoon en een ” normaal” persoon. Wat niet wil zeggen dat als iets niet zichtbaar, het dan ook niet bestaat. Deze ervaringen vallen onder paranormale ervaringen.

Voordelen van hoogsensitiviteit:
– dat men dingen kan zien aankomen dus weet wat je moet doen of juist niet moet doen.
– veel creatieve ideeën, die vooruit lopen op de rest
– sterk
– ziet de kern van de dingen

Nadelen van hoogsensitiviteit:
– kwetsbaar
– men heeft langere tijd nodig om prikkels te verwerken
– beïnvloedbaar
– pijnklachten van anderen overnemen

Enkele kenmerken van een hoogsensitief kind:

Lichamelijk opzicht:
– kan niet tegen drukte, grote groepen mensen
– kan niet tegen fel licht
– schrikt snel b.v. van hard geluid
– observeert en ziet details
– ruikt meer en proeft meer (fijnproever)
– vindt etiketten in kleding vervelend of bep. kleding b.v. wol
– vaak allergisch voor bep. voeding, pollen, kat/hond, huisstof, nikkel, latex
– heeft een hele dunne huid, waarbij je de aders ziet lopen.

Mentaal opzicht:
– zeer goed geheugen
– moeite met automatiserings-activiteiten zoals: tafeltjes (rekenen), zwemmen, fietsen
– moeite hebben met tijdsindeling, tijd is ordeningsmiddel (uren,dagen,weken)
– beelddenken; gevoelige kinderen ordenen d.m.v. zintuiglijke prikkels (beelden,geluiden,smaken, gevoelens)

Emotioneel opzicht:
– sfeer aanvoelen
– pijn overnemen van anderen
– overal doorheen prikken, tot de kern gaan
– groot rechtvaardigheidsgevoel
– gebukt gaan onder de last v.d. wereld

Bron: http://sense-network.nl/wat-is-hoogsensitiviteit-hooggevoeligheid/


Laatst aangepast door
GERARD072
op zondag 16 augustus 2015, 17:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: woensdag 12 augustus 2015, 07:52
BerichtOnderwerp: dagelijks gebed
 
Amen!

God's zegen en dat een ieder voor wie dit gebed in aanmerking komt geraakt mag worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: woensdag 12 augustus 2015, 07:50
BerichtOnderwerp: Zendelingenwerk
 
Ja dat klopt inderdaad!

Heb hem zo breed gesteld omdat er ook zoveel te vinden is aan informatie. Verhalen op internet, zowel van individuen als organisaties. Tevens ook van gemeenteleden verhalen gehoord.

Daarbij ben ik momenteel nog puur in de onderzoekende fase en heb liever eerst veel informatie zodat ik het daarna uit kan kristalliseren.

In ieder geval wel bedankt voor de organisatie die je vermeld! :)

Oh, en die film ga ik eens opzoeken. Mijn voorbeeld van een Hollywood prediker is tot nu toe Clint Eastwood in één van zijn films. Geweldige films vond ik dat vroeger.


Laatst aangepast door
GERARD072
op woensdag 12 augustus 2015, 07:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 augustus 2015, 17:02
BerichtOnderwerp: Wel of geen foto?
 
Tsja, dat ligt er maar net aan. Want wat als iemand zich hier aanmeld omdat men weet dat Jezus Christus iedereen helpt die rust nodig heeft of zoveel zorgen heeft dat hij die ergens kwijt moet. Dan zoek je gelijkgestemden.

Alleen wat nou als die persoon die zich aanmeld, ik noem maar een voorbeeld, gepest is zijn leven lang. Of andere dingen heeft meegemaakt waardoor hij of zij beschadigd is geraakt. Dan is het aanmelden op een datingsite én dus contact trachten te gaan maken met vreemden al een hele stap.

En dan is het de vraag of die persoon dan inderdaad ook iets te verbergen heeft. Of juist een overwinnaar omdat hij ondanks zijn verleden de stap naar hulp durft te zetten. Al dan niet met foto.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: zondag 9 augustus 2015, 23:13
BerichtOnderwerp: Graag jullie mening over "Gunt God mij wel of geen partner?
 
Graag gedaan, kwam net deze nog tegen. Vond hem erg mooi:

"Full of the soul’s homesickness, we search for our Beloved. Everywhere, we look for love, until one day a door within the heart opens and we discover that our Beloved was always present within, waiting for us.....
Then begins a love affair more intimate than we could even imagine. So often, all one wants is to turn away from the world and go within one’s heart to where the Beloved is waiting."

O God, the stars are shining;
All eyes have closed in sleep:
The kings have locked their doors.
Each lover is alone, in secret,
with the one he loves.
And I am here too: alone,
hidden from all of them— With You."
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: zondag 9 augustus 2015, 17:06
BerichtOnderwerp: Graag jullie mening over "Gunt God mij wel of geen partner?
 
Soms geeft God wat je nodig hebt en dat past soms niet in het plaatje dat je zelf graag zou willen. Kunst is om eens aan God te vragen wat de reden is dat je alleen bent en geen partner kan vinden. Wellicht dat God eerst wil dat je iets leert voordat je een stap verder maakt. En misschien; heb je in dit leven inderdaad geen partner nodig?

Alleen één ding weet ik zeker, God mag dan machtig zijn. Hij doet geen dingen omdat wij het zo graag willen. Zeker niet als het niet strookt met het grote plan dat hij met jouw leven voor heeft. En dat weet God alleen; geduld en vertrouwen?

Alleen zijn kan je ook op andere manieren oplossen en de relatie tussen man en vrouw is; zoals je zelf al aangeeft. Symbolisch.


Laatst aangepast door
GERARD072
op zondag 9 augustus 2015, 17:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: woensdag 5 augustus 2015, 09:27
BerichtOnderwerp: Zendelingenwerk
 
Zijn er hier mensen bekend met zendelingenwerk?

Ben erg benieuwd naar ervaringen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: woensdag 5 augustus 2015, 08:43
BerichtOnderwerp: Ik ben christen maar denk niet in hokjes?
 
Dus om in hokjestaal te spreken, zou mijn hokje de Bijbelse beleving zijn (even in acht nemend dat ik lang niet alle stukken in de bijbel heb doorgenomen. Dus misschien dat Jezus Christus tóch ergens één specifieke hoofdstroming heeft genomen).

Voor nu echter, zoals ik het nu zie, zijn de hokjes / onderverdelingen binnen het Christelijk geloof door de mens gemaakt. Niet zoals God het bedoeld heeft.


Laatst aangepast door
GERARD072
op woensdag 5 augustus 2015, 08:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: woensdag 5 augustus 2015, 08:36
BerichtOnderwerp: Ik ben christen maar denk niet in hokjes?
 
HEIDE062 schreef:
Ik ben daarom met uitspraken eens,wanneer er zijn,die geloven en zeggen, dat God zelf troost waar,hoe en wanneer.

Kan me in meerdere reacties van u vinden Heide. Ik heb diverse kerken bezocht vanuit diverse stromingen maar heb nooit echt ergens mijn plek kunnen vinden. Soms voelde het 'gewoon' niet goed en soms heb ik iemand van de kerk zelf (leiding, geen idee over zijn rol) tegen mij horen beweren dat God niet zou bestaan Gefrustreerde smiley

Zit nu in een gemeenschap omdat een goede vriend van mij daar zit en ik met hem kan praten. Echter heb ik soms nog steeds mijn bedenkingen. De tijd zal het leren.

De relatie met God / Jezus Christus is denk ik; zoals uw quote ook zegt, een persoonlijke. En Kan altijd daar terecht.

Overigens kan ik mij niet herinneren dat Jezus sprak over een specifieke stroming van het Christelijke geloof in de bijbel. Dus vandaar dat ik de keuze "Ik ben Christen, maar denk niet in hokjes" heb aangekruist. Want ik geloof niet dat Jezus met dit doel op aarde is gekomen / geweest / komt.


Laatst aangepast door
GERARD072
op woensdag 5 augustus 2015, 08:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juli 2015, 21:33
BerichtOnderwerp: Uiterlijk man
 
Dat ligt er maar net aan hoe je het gezegde "Liefde maakt blind" uitlegt. Iedereen heeft mooie kanten en minder mooie kanten en beide accepteer je als je van iemand houdt. En dat is ook waar het gezegde over gaat; het accepteren cq houden van de innerlijke kanten van degene waar je verliefd op bent. En dat is niet gebaseerd op uiterlijkheden (in ieder geval niet bekeken vanuit het aspect van het gezegde).

Laatst aangepast door
GERARD072
op donderdag 23 juli 2015, 21:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juli 2015, 18:15
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
"Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaald hem wel"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juli 2015, 18:12
BerichtOnderwerp: Uiterlijk man
 
Kaal scheren kan ook nog een andere oorzaak hebben. Ik heb zelf een heeeeeleboel kruinen op mijn hoofd. Heb een paar keer mijn haar laten groeien maar netjes vond ik het niet.

Uiteindelijk gaat het er denk ik meer om of je er zelf vrede mee hebt, dat straal je dan uit. En daarmee trek je ook de juiste persoon aan die het een worst zal wezen dat je kaal bent en het; zoals al eerder aangegeven, nog aanrtrekkelijk vind ook.

ANNA415 schreef:
Waar haar zit kan geen verstand zitten Knipoog smiley
(zegt mijn oom altijd)

Dat is een mooi gezegde Clown smiley


Laatst aangepast door
GERARD072
op donderdag 23 juli 2015, 18:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: donderdag 16 juli 2015, 08:17
BerichtOnderwerp: eindtijd
 
BERT168 schreef:
staat er misschien op de kaft vam mattëus TOT openbaringen?
maar dan met een of ander teken er tussen?
ik kan niks vinden over ''matteus openbaringen''

wel staat er iets in matteus 24 wat naar mijn menig over de opname van de gemeente gaat,maar verder heb ik geen idee wat je bedoelt.

Er staat niet op tot Openbaringen, maar daar komt het wel op neer ja!

Evangelie van Markus, Lukas, Johannes, de handelingen der Apostelen, Zendbrief van Paulus aan Romeinen, de eerste zendbrief van Paulus aan Corinthe, Colossenen, Thessalonicensen, aan Titus, Hebreën, algemene zendbrief van Jakobus, eerste algemene zendbrief Johannes, en openbaring Johannes. Volgens mij heb ik dan alle hoofdstukken te pakken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: donderdag 16 juli 2015, 06:01
BerichtOnderwerp: Gedachten over vervolging
 
De illuminati, de vrijmetselarij, de Nieuwe Wereld Orde.

Vooral de eerste en laatste worden, mits men aandacht schenkt aan de lyrics van liederen, veelvuldig naar gerefereerd in muziek en op televisie. (en dan voornamelijk die gezellig 'hippe' muziek, maar ook Eminem, Madonna en dergelijke artiesten die daarnaar refereren. Hetzij door lyrics, hetzij door logo's, hetzij door met bepaalde handgesturen of met één van de ogen afgedekt op de foto te gaan. Ga maar eens een willekeurige tijdschriften winkel binnen. Heb toevallig eergister weer een tijdschrift gezien die nieuw te koop lag met een vrouw die één oog bedekt op de cover.

Voorheen, zoals Jojo ook al aangeeft, was de aanpak wat subtiel, tegenwoordig een meer 'in your face' aanpak.

Is genoeg informatie over te vinden :)

In de Islam wordt trouwens ook gesproken over de Anti-Christ; daar wordt hij de Dajjal genoemd. De Moslims zijn wat dat betreft nog wat alerter op de signalen van de eindtijd, voor zover ik het kan inschatten.


Laatst aangepast door
GERARD072
op donderdag 16 juli 2015, 06:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: woensdag 15 juli 2015, 20:56
BerichtOnderwerp: eindtijd
 
PETRA824 schreef:
n.t. :
evangelie van matteus
evangelie van marcus
evangelie van lucas
evangelie van Johannes
handelingen der apostelen
dan alle brieven en als laatste de openbaring van johannes

Dank voor het overzicht!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: woensdag 15 juli 2015, 19:36
BerichtOnderwerp: Gedachten over vervolging
 
Haha illuminati, dat is inderdaad eerder voer voor de eindtijd wellicht (al verdient deze groepering ook wel zijn eigen topic; al is het maar voor alle moeite die ze in hun campagne steken Clown smiley )

Laatst aangepast door
GERARD072
op woensdag 15 juli 2015, 19:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: woensdag 15 juli 2015, 18:39
BerichtOnderwerp: eindtijd
 
PETRA824 schreef:
matheus openbaringen???
Ik ken alleen het evangelie van Matheus...

hmm ok, heb mijn Statenbijbel momenteel niet bij de hand hier, maar zou zweren dat er Matheus openbaringen staat op de kaft.

Is er alleen een openbaringen van Johannes? Wellicht dat die samen in hetzelfde boek staan. En dat in dat boek zowel het evangelie van Matheus en Johannes Openbaringen er in staan beschreven.

Zal er morgen even naar kijken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: woensdag 15 juli 2015, 08:32
BerichtOnderwerp: eindtijd
 
Als ik mag vragen; wat is het verschil tussen Johannes Openbaringen en Matheus Openbaringen (waar ik sinds kort in begonnen ben).

Dank voor uw antwoord verder Bert!


Laatst aangepast door
GERARD072
op woensdag 15 juli 2015, 08:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: woensdag 15 juli 2015, 08:27
BerichtOnderwerp: Tot inkeer komen
 
HEIDE062 schreef:
Gerard..

Weet niet waar jij precies heen zou willen in dit Topic.

Allereerst dank voor uw reactie!

Waar ik heen wil; ik ben momenteel bezig met bijbelstudie. Wat ik heb begrepen is dat er dwaalgeesten zijn en een medium dat gebruikt kan worden om een dwaallering te verspreiden is internet. Daarbij opgeteld dat men meestal alleen zit te kijken naar dergelijke sites op internet (ik althans wel) kan / kon het in mijn ogen geen kwaad om deze informatie af te stemmen met andere Christenen.

Meerdere visies kunnen nooit kwaad aangaande een onderwerp als deze denk ik dan maar. Zeker omdat ik nog lang niet de gehele Statenbijbel heb door kunnen spitten (ervanuit gaande dat alleen de Statenbijbels over Job, Esther en Matheus Openbaringen al drie dikke boeken zijn. En het Nederlands in die bijbels is nou ook niet echt hedendaags te noemen ;)

En aangezien ik mij wel een soort van zorgen maak om de eindtijd (Zeker gezien de signalen die ik waarneem)

En nieuwsgierig als ik ben trek ik internet ook nog weleens open in mijn zoektocht / dorst naar kennis.


Laatst aangepast door
GERARD072
op woensdag 15 juli 2015, 08:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 juli 2015, 21:09
BerichtOnderwerp: Gedachten over vervolging
 
Reclame die momenteel te zien is op tv en welke aanhaakt op het gezegde; "In het land der blinden is éénoog koning."

https://www.youtube.com/watch?v=5Nubrra0qvM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 juli 2015, 20:50
BerichtOnderwerp: Tot inkeer komen
 
Ik heb een stuk gevonden (Engelstalig) over tot inkeer komen / repentance en daar worden een aantal bijbelstukken in aangehaald. Waaronder deze: John 6:40 tells us God's will, “And this is the will of him that sent me, that every one which seeth the Son, and believeth on him, may have everlasting life: and I will raise him up at the last day.”

De link: http://www.jesusisprecious.org/articles/look_to_jesus.htm

Ben benieuwd hoe anderen deze informatie lezen, aangezien er aangegeven wordt dat geloven in Jesus Christus alleen (en het feit dat hij voor onze zonder is gestorven aan het kruis en weer is opgestaan) genoeg is om gered te worden. Er wordt ook in vermeld dat leefstijl veranderen niet perse hoeft. Merk zelf dat ik mijn leefstijl weldegelijk aan het veranderen is. Sommige dingen zijn lastig en merk dat ik het eigenlijk wel prima vind. Alleen; op basis van de bijbel; in hoeverre kan / moet ik mijn leven aanpassen?

Iemand daar en gedachte bij?


Laatst aangepast door
GERARD072
op dinsdag 14 juli 2015, 21:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: zondag 12 juli 2015, 21:41
BerichtOnderwerp: eindtijd
 
Vind dit een mooi stuk:

“Want er komt een tijd, dat (de mensen) de gezonde leer niet (meer) zullen verdragen, maar omdat hun gehoor verwend is, naar hun eigen begeerte zich (tal van) leraars zullen bijeenhalen, dat zij hun oor van de waarheid zullen afkeren en zich naar de verdichtsels keren.” 2 Timotheüs 4 vers 3-4

http://appie.abspoel.nl/?p=10518


Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op maandag 13 juli 2015, 17:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: zondag 12 juli 2015, 16:25
BerichtOnderwerp: eindtijd
 
EDY877 schreef:
idd erg handig zo'n chip in je arm ... en waarom ook niet?
ik lees dat idd ook niet in de bijbel dat dat het teken van het beest is, lol.

kdenk nog even terug dat ze met de komst van de televisie ook nog dachten dat het een "kastje van de duivel was" Lachende smiley



Als men gaat kijken naar de waardes die Christenen over het algemeen aanhangen en dit dan gaat vergelijken met wat er op televisie te zien is. Dan is de vraag of dit overéén komt met elkaar,..


Laatst aangepast door
GERARD072
op zondag 12 juli 2015, 21:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 juli 2015, 09:12
BerichtOnderwerp: eindtijd
 
PETRA824 schreef:
Wel so wie so is het het einde van forum schrijven voor mij Lachende smiley

- Negatieve reactie verwijderd -

Sommige onderwerpen zijn bloedserieus en kan je, in mijn ogen, niet bespreken alsof het over de nieuwe Iphone 6 gaat.

Uw vraag / start van dit topic ging over de eindtijd, de eindtijd is in mijn ogen een serieuse zaak waar serieus mensen door lijken af te vallen. Dat doet mij pijn en ik zou graag willen dat de wereld anders was en mensen niet op deze manier getest zouden worden.

Want vergeet niet; in het land der blinden is éénoog koning (bekende sterren die één oog bedekken, de Disney film Minions met één oog en zo kan ik nog wel wat voorbeelden noemen).

Dus nogmaals, gezien de zwaarte van dit onderwerp kan ik daar niet over praten zoals ik over koetjes of kalfjes kan praten (al ben ik daar sowieso niet goed in :) En misschien zie ik dit alles verkeerd, maar ook daar kan ik alleen achter komen middels een open en oprechte discussie.

Misschien dat u daar nog een verschil in kunt vinden? En de discussie dan met andere ogen zou kunnen aanschouwen? Want wellicht zit u nog wel met vragen / gedachten over de eindtijd?

Het zou jammer zijn als die onbeantwoord / onbesproken blijven?


Laatst aangepast door
GERARD072
op zaterdag 11 juli 2015, 09:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 juli 2015, 08:44
BerichtOnderwerp: Gedachten over vervolging
 
Wat betreft die verleidingen die donkerte over de ziel kunnen plaatsen; juist dáárom heb ik (in het topic over eindtijd) de versen uit Efeziërs 6 geplaatst waarin de bijbel aangeeft "The armor of God" aan te trekken.

Júist omdat die gebruikt kan worden om de verleidingen van de donkere kant tegen te gaan. Dit heeft niks met vroom zijn te maken, het is een waarheid die in de bijbel geschreven staat.

Er zijn overigens gebeden te vinden aangaande het aantrekken van dit armor. Wellicht de overweging waard om die eens op te zoeken?


Laatst aangepast door
GERARD072
op zaterdag 11 juli 2015, 08:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 juli 2015, 20:22
BerichtOnderwerp: Gedachten over vervolging
 
Ik heb geen idee, ik zit hier op een forum waar kennis gedeeld wordt. Dit zijn de bijbelstukken die ik ken aangaande dit stuk en ik sta open voor feedback. Ik weet gelukkig ook niet alles.

Ik ben overigens benieuwd op welke manier ik iemand met mijn schrijven leed heb berokkent.

Dus als je dat uit kan leggen graag!


Laatst aangepast door
GERARD072
op vrijdag 10 juli 2015, 20:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van GERARD072
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Pagina 2 van 4