ChristianMatch
 


Forum

Berichten van BERT168
Ga naar pagina Vorige 1 ... 8 9 10 11 12 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van BERT168
Auteur Bericht
BERT168 (55)





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 00:04
BerichtOnderwerp: Nieuwjaarswandeling
 
MARIJAN072 schreef:
Weet iemand de weersverwachting voor morgen?

Hou er niet zo van, om nat te worden. Twijfelende smiley

bewolkt,in de middag af en toe een beetje motregen,de temperatuur wordt ongeveer 5°C.

oh ja,ik kom ook,tenzij het plenst natuurlijk..maar dat ligt dus niet in de lijn van verwachting volgens het weerbericht.

groet bert


Laatst aangepast door
BERT168
op zaterdag 15 januari 2011, 00:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168 (55)





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 22:03
BerichtOnderwerp: WAAROM
 
[quote=CHATULIEM619)Op een gegeven moment was ik Ippie en zij Oepie. Ach, dat deed je omdat je van elkaar hield, je elkaar elke dag zag. ]

hele leuke namen chatuliem...die IPPIE en OEPPIE,ik zal ze onthouden als ik nog eens een keer een paar konijntjes wil hebben ofzo..haha Clown smiley Lachende smiley

Bert
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168 (55)





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 21:45
BerichtOnderwerp: De juiste kerk is "buiten de kerk"
 
hoi zonnetje,

bij ons ben je welkom,zeker weten...(evangelisch)
en eh...ik weet zeker dat niemand bij ons zegt dat je je over moet laten dopen om lid te worden,want wij bij ons is er niemand lid.
dat is makkelijker voor mensen die nergens aan verbonden willen zijn ,maar van de andere kant kunnen mensen ook zo weer gaan,dus dat voordeel heeft ook weer z'n nadeel.

tis alleen wel even een eindje rijden naar drenthe,maar je kunt ook verhuizen natuurlijk... Knipoog smiley Lachende smiley

groet, Bert


Laatst aangepast door
BERT168
op dinsdag 11 januari 2011, 21:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168 (55)





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 januari 2011, 21:26
BerichtOnderwerp: Sex beluste individuen op Christianmatch.
 
GIBBY159 schreef:
Eindelijk een topic wat ook bedoeld is voor de redactie van CM.
Natuurlijk kan ik de redactie ook anders benaderen maar wellicht zijn er (proef)leden die dat niet durven, of andere op en aanmerkingen hebben.

Het kan hiér dus ook!

Het is mij al eens opgevallen dat (proef)leden op CM al vrij snel laten doorschemeren érgens op uit te zijn; namelijk op sexueel gebied! Woedende smiley
Gelukkig is de meerderheid voldoende alert op dit doort individuen. Toch blijft oppassen geboden want onlangs is er zo iemand door de redactie van de site verwijderd. Maar wat ik ook van anderen hoor is dat de redactie soms pas (te) laat tot actie over gaat om te oordelen of verwijdering van de site of een ban noodzakelijk is. Zo kan het gebeuren dat iemand toch nog enige tijd lang vrij spel heeft (proef)leden met zijn/haar bepaalde bedoelingen te contacteren of nog erger... zelfs persoonlijk te benáderen! Wees dus alert! Oke, dit wilde ik hier even kwijt.

voor een tijd terug heb ik ook een gelijksoortig topic gereageerd,ook wel handig om even te weten misschien?(zie link)
desondanks zal het nooit helemaal voorkomen kunnen worden,gewoon alert zijn en alle antennes op scherp zetten dus!


http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=1604


groet, Bert Knipoog smiley


Laatst aangepast door
BERT168
op zaterdag 1 januari 2011, 21:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168 (55)





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: zondag 26 december 2010, 23:50
BerichtOnderwerp: zoekwerk op site
 
HENK710 schreef:
Zoals Maris al zegt, online is niet hetzelfde als in de chatbox. Wel kun je via het tekstwolkje dat je bij de naam ziet een privéchat beginnen met iemand. Mocht je dit toch nog even een brug te ver vinden (redenerend vanuit je laatste zin), dan kan ik je enkel aanraden om gewoon het forum te volgen, daar af en toe eens te reageren en ook bij tijd en wijle de chatbox te blijven bezoeken (in de ochtend tussen 10 en 11 en 's avonds vanaf een uur of 8 a 9 zijn de best bezochte tijden geloof ik momenteel). Je hoeft niet veel te zeggen...geef jezelf gewoon de tijd om hier thuis te geraken...

heel subtiel henk,dat je heb je heel mooi gezegt... Lachende smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168 (55)





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: zondag 26 december 2010, 11:45
BerichtOnderwerp: waarschuwing aan alle cm leden
 
DANIEL777 schreef:
beste cm leden er is hier een meid actief die je mailadres probeert te krijgen en buiten cm om wilt mailen
wees gewaarschuwd

de ''vrouw'' die je heeft gemaild kan net zo goed een man zijn,het gaat er meestal om,om mensen op te lichten.

het komt regelmatig voor dat buitenlandse ''dames'' hier CM leden mailen.
het zijn bijna altijd proefleden,omdat ze zich dan gratis en zonder al te veel gegevens al kunnen inschrijven,ook al klopt er helemaal niks van. de redactie kan het lang niet altijd controleren of de gegevens wel echt zijn,omdat er bv geen banknummer in beeld komt als het om een proeflid gaat.

het zijn meestal mensen van een buitenlandse datingsite die jou in contact proberen te laten komen met die 'leuke meid' van CM zodat jij je gaat inschrijven op die andere site waar zo'n vrouw meestal verder contact met je wil hebben.
ook zo'n datingsite kan fake zijn,omdat er veel geld mee te verdienen valt,en dus zullen de makers er ook veel tijd in steken om het er zo echt mogelijk uit te laten zien.

de vrouw die je bedoelt die hier op cm is ingeschreven is kan dus heel goed een man zijn die het account aangemaakt heeft.
het kan dus zijn dat de vrouw op foto(als ze die heeft)helemaal nergens van afweet,en misschien al wel 100 keer op andere site's gestaan heeft om mannen naar een bepaalde site te lokken.
meestal wordt je zo snel mogelijk doorverwezen naar een andere site,zodat het niet opvalt bij de redactie dat ze leden bij CM proberen weg te lokken.

voor ongeveer een jaar(?) geleden zijn een aantal christelijkde datingsite's gekraakt door hackers om zoveel mogelijk E-mailadressen te stelen,dus als je hier toen ook stond ingeschreven kan je ook buiten CM om mailtjes krijgen van 'leuke buitenlandse dames'' Clown smiley Verraste, verbaasde smiley
daar komt nog bij dat ook als je even geen actief lid bent bij CM ,je toch nog een hele tijd in het archief blijft staan met dus al je gegevens waaronder je mail adres.

dus krijg je rare mailtjes,en willen ze zo snel mogelijk contact met je hebben buiten cm om,gewoon even de redactie mailen wie het is en die zorgt ervoor dat ze dan verwijderd worden van de site.

desondanks zullen dit soort ''leuke cm vrouwen'' altijd wel weer terugkomen op de site,omdat er gewoon veel geld mee te verdienen valt .
uitbannen van CM zal dus wel nooit lukken,wel kunnen we ze zoveel mogelijk de wind uit de zeilen nemen door alert te zijn en zulke fake leden meteen door te mailen aan de redactie van CM.

groet, B.


[/size][/size]


Laatst aangepast door
BERT168
op zondag 26 december 2010, 12:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168 (55)





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 december 2010, 23:04
BerichtOnderwerp: Afscheid Chris Algra
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Ik moet helaas afscheid nemen van al mijn ChristianMatch-vrienden. Ik heb besloten om Provident, het bedrijf dat eigenaar is van ChristianMatch, te verlaten. Mijn laatste werkdag zal zijn op 23 december.

ChristianMatch is in 5 jaar uitgegroeid tot iets heel moois, en daar ben ik dankbaar voor. Ik ben ontzettend blij voor de bijzondere band die ik met velen van jullie heb opgebouwd. Daar wil ik jullie allemaal dan ook hartelijk voor bedanken.

Ik wens jullie allemaal Gods onmisbare zegen toe.

Fijne feestdagen en een gezegend 2011 allemaal.

Chris Algra

[size=18]


hey Chris,

wat jammer dat je christian match gaat verlaten.
ik ken je wel persoonlijk,maar mij zul je wel niet meer kennen neem ik aan.

bedankt dat je altijd de boel hebt geregeld hier,wat vast niet altijd even makkelijk was om te doen.
het ga je goed verder,en met wat je hierna wilt gaan doen,

vr. groeten Bert168


Laatst aangepast door
BERT168
op dinsdag 21 december 2010, 23:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168 (55)





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 21:44
BerichtOnderwerp: alcohol
 
[WILLEMIJN232]Grappig om het allemaal te lezen.......krijg ook wel eens mailtjes over......ogen zijn de spiegels van de ziel en dat soort dingen....
En nee, ik heb toch helemaal niets te verbergen, ik vind alleen dat ik niet alles hoef te delen met andere cm leden...... Knipoog smiley
Dus Gibby, je kan ook overal wat achter zoeken.

Bert168
die zonnebril heeft ongeveer dezelfde oppervlakte als zo'n zwart balkje voor de ogen,wat je wel eens ziet bij mensen die niet herkend mogen worden....
ik moet bekennen dat willemijn het wel spannend maakt zo,misschien wel een heel goede tactiek van haar?
ik denk dat willemijn gewoon hele mooie ogen heeft,dus als ze die laat zien loopt de site van cm gewoon vast denk ik,zoveel mannen willen haar dan mailen... Clown smiley
nu houdt willemijn de mannen nog een klein beetje rustig ... Lachende smiley Lachende smiley Knipoog smiley

gr. B.


Laatst aangepast door
BERT168
op zaterdag 18 december 2010, 21:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168 (55)





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 14:37
BerichtOnderwerp: alcohol
 
[quote=GIBBY159]Dat ben ik niet met je eens...althans wat jij in je laatste regel beweert!
Denk jij dan dat jij sterker bent dan de drank? Klinkt wat cliché matig...maar toch! De LIEFDE zit in je hart maar... OOK TUSSEN je oren! Dus...drank (mis)gebruik op een ongecontroleerde manier is op den duur ALTIJD funest!

Bert168:
ook ik ben sterker dan drank,dat kan ik rustig zeggen omdat ik er niks mee heb zoals ik al eerder zei.
ik heb wel eens een keer iets anders geprobeerd dan bier,in oostenrijk noemen ze het een ''snapsy''ofzo...
zo'n klein glaasje met een soort drank erin...jevever,beerenburg ofzo?
dat moest ik in 1 keer achterover gooien-zo is de traditie schijnt het- maar dat durfde ik dus niet,was bang dat ik miss wel van mn stokje zou gaan ..haha
heb er vervolgens een uur over gedaan,en was blij dat het glaasje leeg was!

ik kan me dus ook echt niet voorstellen dat iemand in één avond een krat bier op kan,waar volgens mij echt geen smaak aan zit.
laat staan 5 glazen bier ofzo,waarvan ik al zeker over m'n nek ga.
kennelijk ben ik een uitzondering daarin,ik ken niemand die die eigenschap ook heeft ?

hoe kan iemand zoveel dorst hebben vraag ik me dan af,je moet er alleen maar van naar de WC volgens mij,zonde van het geld eingelijk toch?
wat ik nog wel eens drink is een glaasje wijn,hier zit wel smaak aan vind ik,en heb de indruk dat het ''de keel streelt'' om het zo maar eens uit te drukken.
maar ook met de wijnfles kan het wel een jaar duren voordat ie leeg is,ik had een klein flesje in mn kerstpakket van een jaar geleden,en die is een paar weken geleden geopend en nu net leeg.
heb de helft maar weggegooit omdat de wijnfles geopend was geweest,en de wijn niet lekker meer was,na een paar weken.

mijn motto is dan ook:aan de drank zijn geeft geen weerklank,maar dan wel aan de FRIS-drank haha.. Coole smiley met zonnebril Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

groet, Bert


Laatst aangepast door
BERT168
op zaterdag 18 december 2010, 15:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168 (55)





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 14:09
BerichtOnderwerp: alcohol
 
[quote=WILLEMIJN232]Roken als een stoomboot is toch ook een verslaving? En net zo slecht voor je gezondheid......
Dus om nu zo kritisch te zijn over een ander zijn verslaving???

even wat anders tussendoor...

waarom kennen we jou alleen als ''de vrouw met de grote zonnebril'' willemijn?
ben toch wel nieuwsgierig wat er zich achter die donkere glazen bevind eingelijk,en ben vast niet de enige.. Clown smiley Knipoog smiley

bert168
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168 (55)





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 december 2010, 21:09
BerichtOnderwerp: alcohol
 
GIBBY159 schreef:
Goed verhaal....Mariska!

Een DROGE alcoholist kun je gerust als vriend accepteren...Mariska!
Hij kan je precies vertellen hoe zijn manier van leven ZONDER alcohol grote vreugde geeft. Hij lost eventuele problemen zélf op en helpt zijn lotgenoten altijd als hij/zij van de alcohol áf WIL komen. Duidelijk..???

Jammer dat je (ex) "vriend" de kracht, moed en de WIL om er vanaf te komen niet in hem aanwezig is/was. Het is dan goed om zo'n "relatie" te stoppen. En dat de partner weer voor zichzelf gaat kiezen.

Ik ben er weer klaar voor ...om een nieuwe relatie aan te durven....
Alles op Zijn tijd...Ik wens jou ook heel veel succes hier op CM.

Dag dag!
Gibby.....(Gezinus)



dan mag ik mezelf wel een geluksvogel noemen denk ik...
ik heb m'n hele leven nooit iets gehad met drank...behalve tweedrank dan.. Clown smiley
veel van mijn collega's moeten persé bier hebben als er een feestje is bv,anders komen ze simpelweg gewoon niet!
ik vind het wel erg als je het drinken op zon voetstuk plaatst.

ik zelf vind bier niet echt lekker,hoe is het mogelijk zeggen sommigen dan weleens...
ik heb ongeveer hetzelfde bier als wat de meeste mannen met jus de orange hebben...helemaal niks dus eingelijk.
in de zomer pak ik weleens een pilsje op een terrasje als het heel warm is ..bv bij 30 graden,maar dat is meer omdat er weinig of geen suiker in zit,en daarbij drink ik om mn vrienden de 1e maar even mee.
maar als ik het 1e pilsje op heb-wat ongeveer een uur duurt- krijg ik de 2e er al niet meer door.

ik krijg dan echt de neiging om over te geven,dus ga ik dan meestal over op sinas,overigens zonder beerenburg ..haha
wat ik in de zomer wel veel drink is gewoon lekker gekoelde halvolle melk,en daar lust ik wel graag een paar glazen van.
maar dat drink ik vooral thuis bij het eten,heerlijk is dat een litertje gekoelde melk,echt een aanrader!

groet, Bert
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168 (55)





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 november 2010, 14:49
BerichtOnderwerp: De 3 Noordelijke provincie`s activiteiten
 
TEUNTJE250 schreef:
Maar goed, ook in het noorden willen we weleens onder soortgenoten zijn Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt dus wanneer gaan we bowlen of uit eten bert ?????

regel maar wat,ik kan altijd int weekend.
ik hoor vaak dat vrouwen veel dingen tegelijk kunnen,
dus laat ik het regelen van het avondje bowlen,graag over
aan iemand van het andere geslacht... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


Laatst aangepast door
BERT168
op zaterdag 20 november 2010, 14:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168 (55)





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 22:16
BerichtOnderwerp: De 3 Noordelijke provincie`s activiteiten
 
ANITA324 schreef:
Vanuit de 3 Noordelijke provincie`s iets leuks te organiseren maakt niet uit wat:

Zet hier je bijdrage`s van een leuke activiteit zoals:

- Uit eten gaan

- Spellentjes avond

- Film avond

- concert

- enz.


Shalom,


wat dachten jullie van een avondje bowlen met een aantal cm leden?
vaak zit er ook nog een een hapje en een drankje bij ,en bowlen kan iedereen wel toch?

Bert
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168 (55)





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 15:44
BerichtOnderwerp: lincs
 
TESSYBEAR731 schreef:
"Linc" is de engelse vorm van het woord "Link" ofwel "linken aan"...
Op de een of andere manier kun je A in verband brengen met B.
Ofwel hier op de site: Je "Lincs" zijn de mensen waarvan CM denkt dat die goed bij jou zouden passen d.m.v. bepaalde overeenkomsten, of misschien wel juist verschillen Knipoog smiley

dat klopt wel tess,maar betekent matches niet hetzelfde dan?
dan zou er verschil moeten zijn dus tussen lincs en matches toch?
het verschil tussen die 2 is mij niet helemaal duidelijk eingelijk.
als de redactie nou ook eens een zou reageren,zouden we er heel snel uit zijn denk ik,maar die zeggen nooit zoveel heb ik de indruk...


Laatst aangepast door
BERT168
op zaterdag 30 oktober 2010, 15:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168 (55)





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 oktober 2010, 16:45
BerichtOnderwerp: Dating in het oude testament
 
AANGENAAM334 schreef:
Opmerkelijk;
Gisteren las ik in Genesis 24 en 29 hoe Izak en Jakob aan hun vrouwen kwamen. Het gemeenschappelijke is dat een waterput destijds kennelijk fungeerde als voorloper van CM. Het verschil is dat Rebekka direct meeging naar Izak terwijl Jakob er lange tijd op moest wachten. Hoe staan wij t.a.v. wachten op een partner? Direct inpakken en meenemen of afwachten en verwachten?

gewoon..inpakken en wegwezen.. Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168 (55)





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 oktober 2010, 13:53
BerichtOnderwerp: TIPS
 
MARISKA601 schreef:
Sinds een tijdje gebruik ik google chrome.
Het is wel even wennen, maar het heeft zijn voordelen,
ten opzichte van de Internet Explorer.

Ik ben erachter gekomen dat je de pv gesprekken kan opslaan.
Ook het hele chatgesprek kan je opslaan.
Ook de e-mails kan je opslaan.
Mensen die je op je lijst van geblokkeerden heb staan zie je
niet meer in de chatbox.

hoi maris,dat mag je mij ook even uitleggen hoe je dat kan instellen.
zoals jij het uitlegt zou ik zeggen dat de chatbox dan als het ware geintegreerd moet worden in chrome.
de chatbox is immers een opzichzelfstaand programma wat naar mijn weten zonder java werkt?

ben benieuwd, groet Bert


Laatst aangepast door
BERT168
op vrijdag 15 oktober 2010, 13:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168 (55)





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 september 2010, 22:19
BerichtOnderwerp: mannen gezocht voor in de chat !!!
 
Oooooh een Knipoog smiley

dan meen je het dus ook niet echt? haha Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168 (55)





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 22:04
BerichtOnderwerp: 9 Oktober Provincie Groningen Uit eten gaan !!!
 
hoi allemaal,hier een aanvullining op de lijst van de eters ijn zeegse... Kwijlende smiley

Voor het avondje uit gaan mee:

BILLY701
Mary052
Anita324
CHATULIEM619
Trijnie671
Edwin (kennis)
Dinja (kennis)
Marianne129
Griffin748
Minke (kennis)
Jeffrey (kennis)
Gauke185
Bert168

Adres:

Ribhouse Texas Amerikaans Grill Restaurant
Hoofdweg 42
9483 PC Zeegse

http://www.ribhousetexas.nl/

Tijd: 17:30 - 20:00 uur Gezellig en lekker eten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168 (55)





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 21:54
BerichtOnderwerp: 9 Oktober Provincie Groningen Uit eten gaan !!!
 
mijn naam kan bij deze ook aan de lijst eters toegevoegd worden...
ik moest even weten wanneer ik een reunie had en stond gepland voor
16 0kt.
de 9e okt is dus nog vrij,dus ik ben dr ook bij!

groeten ,Bert168


Laatst aangepast door
BERT168
op maandag 20 september 2010, 21:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168 (55)





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 01:41
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
CHATULIEM619 schreef:
Mag ik u voorstellen: PETRA

http://www.youtube.com/watch?v=OvI5Zfiwqv8

tjonge wat een leuk figuurtje chat,en vooral ook een heel leuk koppie!
zo'n aanbod zou ik ook geen nee tegen kunnen zeggen!
echt zo eentje waar bij je wel graag even 10 minuten wil stilstaan...mmm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168 (55)





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 10:47
BerichtOnderwerp: Streektaal en dialect
 
CARIEN982 schreef:
Het is idd heel leuk al die dialecten,
bij oos in braboaant zeeje wij.

Ik hoe van oew. Clown smiley

luak toaltje vijnde gullie da ok nie.....enne houdoe wah.


hee carientje...nou moak je dr een potje van hur..
wat is dat nou voor inboorlingen taal? Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168 (55)





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 01:32
BerichtOnderwerp: Streektaal en dialect
 
MARIJAN072 schreef:
Even een nieuwe impuls geven aan dit topic. Knipoog smiley Weten jullie in hoeveel talen je ‘ik hou van jou’ kunt zeggen. Zie volgende link…

http://www.peuteren.nl/baby/valentijn_ik_hou_van_jou.php

Hoe zeg je ‘ ik hou van jou’ in jouw dialect/streektaal?

Stel je ontmoet de ware, zou het dan meer met je doen als deze persoon dat in jouw taal zou zeggen tegen je? Moet toch voor iedereen te leren zijn hè. Knipoog smiley

hoi allemaal...

leuk hoor....zo'n streektaal discussie..haha

bij ons in de omgeving zou ''ik hou van jou'' ... ''ik hoall van die'' worden...
maar 20km hier vandaan,bv in klazinaveen...kan het wel weer iets anders zijn.
dan zou het zoiets moeten zijn als..''ik hoall van oewe''

groet bert
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168 (55)





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 15:25
BerichtOnderwerp: Test datingsites door Tros Radar
 
RICHARDRI464 schreef:
http://www.trosradar.nl/artikel_detail/bericht/datingsites/

Voor meer informatie. Hier staat Christian Match ook tussen!

dit is toch wel een beetje oud nieuws hoor richard...
vrijwel meteen na de uitzending was het hier al bekend op cm dat deze site hoog scoorde.
maar goed,daarom mag het nog wel even een keer weer benadrukt worden vind ik...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168 (55)





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 11:25
BerichtOnderwerp: BBQ- en in het midden van Nederland
 
VISSER278 schreef:
En wie kan er weer zeulen met die zware kratten bier....... de man.

Vrouw brengt de lege wel terug. Knipoog smiley

duh..dan neem je toch gewoon geen bier?
sinas of cola kan toch ook?

jammer dat feestjes alleen nog maar leuk lijken te kunnen zijn met
drank erbij..
ik heb een idee!(eureka) alcoholvrij bier!!
geen drank maar toch bier!hehe Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168 (55)





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: woensdag 14 juli 2010, 22:20
BerichtOnderwerp: gezocht
 
BRAZEEVEL772 schreef:
Door omstandig heden is er plaats ontstaan op 31-07-2010 voor een date
voor een meisje tussen de 35 en 45 jaar
ontvangst met koffie en gebak
onder het genot van een hapje en een drankje kunt u kennismaken
daar na een 5 gangen dinè , en als afsluiting een heerlijke dans avond

in verband met de hoge kosten is er maar plaats voor 1 dame

inschrijven tot 29-07-2010
op 30- 07-2010 zal de keuze bekend gemaakt worden Knipoog smiley



helaas ..ik heb geen tijd denk ik op 31-7...dus dat lukt ook al niet...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168 (55)





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 01:11
BerichtOnderwerp: we zeggen gedag
 
hallo henk en sandra,

ik kan me jullie nog goed herinneren,heb met jullie allebei weleens een poosje gesproken hetzij niet in real life maar wel door chatten.
ik wens jullie Gods zegen.
fijn om te horen dat het steeds beter gaat.
ik geloof ook dat God meer kan doen en wil dan wij voor mogelijk houden.
maar helaas blijven er ook altijd vragen wat dat betreft.

maar het ga jullie goed,

vr. groeten , Bert168





HENK350 schreef:
Voor degene die ons nog kennen, we zeggen gedag op 11-06 loopt ons abonnement af.

Op 17 november 2008 mailen Henk en ik elkaar en nu wonen we alweer een half jaar samen.
Het begon op cm ons leven samen en dit bleek een nieuw leven met de Heer te zijn.
De start voor Henk begon door een aantal vrienden op CM die een hoop voor hem gedaan hebben en zijn leven begon opnieuw. Hij kwam onder de mensen en werd langzaam maar zeker weer als mens gewaardeerd.
Nu we samen zijn gaat dit proces nog steeds verder en de Heer heeft al zoveel dingen voor ons gedaan.
We zijn weer bij een gemeente aangesloten{CLC Den Haag} waar we heel goed onderwijs krijgen en ook daar zijn we met open armen ontvangen. Henk en ik doen veel in de kerk en dat is fijn.
Ook zijn we beide naar de Healing Rooms gegaan en hebben daar regelmatig voor ons laten bidden.
Dit heeft genezing gebracht. Henk kan nu wel 3 keer op een dag de trap op en neer in ons portiek, hij doet van alles in huis, kookt elke avond en sinds 3 weken is zijn sonde voor de sondevoeding eruit, je ziet God is dezelfde als 2000 jaar terug Hij geneest.
Ik zelf ben op emotioneel vlak erg genezen.

We wilden dit laten weten aan de mensen die ons hebben bijgestaan en aan Henk een nieuw begin hebben gegeven om het leven buiten zijn bed te laten zien

dank jullie wel.

Henk en Sandra


Laatst aangepast door
BERT168
op zaterdag 29 mei 2010, 01:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168 (55)





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: donderdag 13 mei 2010, 15:28
BerichtOnderwerp: Buddha beeld
 
mmm...wat was trouwens het onderwerp.... ?Clown smiley ]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168 (55)





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: donderdag 13 mei 2010, 14:56
BerichtOnderwerp: Kinderdoop
 
hallo allemaal,ben ik weer..

wat ik juist probeer in te geven met mijn stelling is dat we Gods woord uiterst serieus moeten nemen,en maar niet zo ons eigen gangetje kunnen gaan.
daarmee doel ik dus op die persoon of personen die ergens in de middeleeuwen de kinderdoop hebben bedacht en ingesteld.
God is heilig en wil ook als zodanig gezien worden.
dus als God zelf ons een doopmethode aanreikt moeten we daar niet aan twijfelen,maar we kunnen er 100% van op aan dat die methode de juiste is.
ik kan me goed voorstellen dat als de kerk eeuwen geleden een andere methode heeft ingesteld,en deze helemaal is geaccepteerd en de gewoonte geworden is,dat deze methode dan gehandhaafd blijft.
dat neemt niet weg dat een andere methode dan God ons aanreikt in de bijbel in principe(!) onbijbels is,want die manier van dopen wordt nergens beschreven en is bedacht en ingesteld door 1 of meerdere mensen en dus niet door God.

de bijbel zegt duidelijk dat we begraven moeten worden in het watergraf net als Jezus werd begraven,en alzo staan we ook weer op uit het (water)graf als Jezus en zullen we in 'nieuwheid des levens' wandelen.

in de bijbel kunnen we goed zien dat God het zeer ernstig neemt als we niet op zijn woord vertrouwen,en alleen vertrouwen op ons eigen inzicht.
neem bv mozes,die niet sprak tot de rots ,maar hier op sloeg met zijn staf om er water uit te krijgen.

zie hier de tekst: num 20 vanaf vers 10
7 Toen sprak de HERE tot Mozes:
8 Neem de staf en laat de vergadering samenkomen, gij en uw broeder Aäron; SPREEK dan in hun tegenwoordigheid tot de rots, dan zal zij haar water geven; gij zult voor hen water uit de rots te voorschijn doen komen en de vergadering en hun vee drenken.
9 Toen nam Mozes de staf van vóór het aangezicht des HEREN, zoals Hij hem geboden had.
10 Toen Mozes en Aäron de gemeente vóór de rots hadden doen samenkomen, zeide hij tot hen: Hoort toch, wederspannigen, zullen WIJ uit deze rots voor u water te voorschijn doen komen?
11 Daarop hief Mozes zijn hand op en SLOEG de rots met zijn staf tweemaal, en er kwam veel water uit, zodat de vergadering kon drinken en ook het vee.
12 Maar de HERE zeide tot Mozes en Aäron: Aangezien gij op Mij niet vertrouwd hebt en Mij ten aanschouwen van de Israëlieten niet geheiligd hebt, daarom zult gij deze gemeente niet brengen in het land, dat Ik hun geef.
hier blijkt duidelijk dat God dat niet afdeed als..''het maakt mij niet uit of je nou op de rots slaat of ertegen spreekt..''
God had toch gewoon tegen mozes kunnen zeggen... mozes,dat kon ik niet waarderen,de volgende keer neem ik maatregelen?
nee,God nam het het zo ernstig dat mozes niet op hem had vertrouwd,dat mozes het beloofde land niet meer in mocht!

ik doel dus op de persoon of personen die de kinderdoop hebben ingesteld ergens de middeleeuwen(?)
kunnen we daarbij ook zeggen dat zij op Gods woord hebben vertrouwd
of hebben ze net als mozes hun eigen gedachten gevolgd?
het lijkt me duidelijk dat ze niet op God hebben vertrouwd ,anders hadden ze niet iets anders ingesteld,maar gewoon op God kunnen vertrouwen en dat aleen Gods woord de waarheid is,en niet hun eigen ideeën.

ik twijfel er niet aan, dat iedereen die zo opgevoed is de kinderdoop heel ernstig neemt,en dit doet in diepe dankbaarheid naar God,omdat dit al eeuwen de gewoonte is.
maar dan nog blijft het een methode die door mensen is bedacht en ingesteld,en niet door God.

groet,Bert


Laatst aangepast door
BERT168
op donderdag 13 mei 2010, 15:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168 (55)





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 00:06
BerichtOnderwerp: Kinderdoop
 
RIK120 schreef:
't is wel zinvol voor Bert, want die is lasser. En ik wil de praktische kant ervan naar voren halen,want dat kan wel degelijk een hindernis zijn, om iets te veranderen. Het is misschien een beetje laf dat ik niet tegen Bert zeg waar ik zelf sta, maar dat hoefde ik ook niet, want dat stond al op bladzijde 2 van dit onderwerp.

hoi rik,

van lafheid wil ik niet spreken,ik vind je humor zellfs wel leuk.. Clown smiley
ik ben trouwens geen lasser van tanks maar van betonstaalelementen.
dus als dat zwembad nou wel in de kerk komt,dan kan ik mn bijdrage wel leveren..
beton wordt nl. sterker door er ijzer in te verwerken van dezelfde vorm als de beton,maar dan iets kleiner,anders wordt het betonrot.
zo weten jullie dat ook weer..ik reageer vandaag of morgen nog even ,wat betreft mijn stelling.

groet, Bert
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168 (55)





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: zondag 9 mei 2010, 01:49
BerichtOnderwerp: Kinderdoop
 
ik zal ook eens even wat neerzetten hier,is al weer een hele tijd geleden.

het lijkt wel of er meerdere onderwerpen spelen binnen dit topic?
ik wil graag even bij het onderwerp blijven.
in het vorige forem (jaar geleden ofzo..)heb ik eens een vraag gesteld over de kinderdoop maar hier nooit echt een antwoord op gekregen eingelijk.

dus stel ik graag nog een keer,zo houden ik jullie mooi actief... Clown smiley

we hebben dit onderwerp al vaker besproken en waren er de vorige keer al uit dat de methode van besprenkeling niet die methode is die ons
door God gegeven is maar van oorsprong werd men ondergedompeld,toen de 1e gemeenten zijn ontstaan.

mn vraag is dus ook de volgende:
mogen wij als mensen zelf een doopmethode bedenken?
want dat is precies wat er gebeurd is ergens in de middeleeuwen(?)toen de kinderdoop is ingesteld toch?

de gene die op een ander methode gekomen is,moet toch wel gedacht hebben van...''die methode van onderdompeling rammeld aan alle kanten,dus moeten we maar een betere methode bedenken...''
dat zou betekenen dat God steken heeft laten vallen,of mogen we aannemen dat de methode van onderdompeling uit de bijbel toch 100% goed is?

graag gewoon antwoord op de vraag als het kan, geen details over wat de kinderdoop inhoudt,want dat heeft niks met de vraag te maken.

ben benieuwd... groet, Bert


Laatst aangepast door
BERT168
op zondag 9 mei 2010, 02:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van BERT168
Ga naar pagina Vorige 1 ... 8 9 10 11 12 Volgende
Pagina 11 van 12