ChristianMatch
 


Forum

Berichten van JILL658
Ga naar pagina Vorige 1 ... 9 10 11 12 13 14 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JILL658
Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 08:44
BerichtOnderwerp: CM setjes (de schone lei)
 
Harmen heel veel geluk en zegen samen!!
Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 00:11
BerichtOnderwerp: Vrouw zoekt christelijke boer
 
Topic zomaar weg. Wie weet haar te vinden?????
Jammer nu heb ik een boer gevonden voor haar en nu kan ik haar niet meer vinden. Ik dacht kan ik ze koppelen, maarja hoe..............
Laat het me maar weten kan ik je als nog zijn naam doorgeven.......
Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: maandag 11 januari 2010, 10:49
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...
 
HAAS141 schreef:
een verjaardagsknuffel voor mijn lieve man aernoudt Kussende smiley

Gefeliciteerd met je man aernoudt en een gezellige dag toegewenst, Haasje
Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: maandag 11 januari 2010, 10:44
BerichtOnderwerp: vergeven
 
Crossroad schreef
Met het vetgedrukte heb ik in dit verband dus echt problemen. Waarom zou God nog wraak moeten nemen voor jou, als jij in Zijn Naam al hebt vergeven.....

Vergeven is de persoon loslaten in Zijn Handen en Hij gaat er mee aan de slag. Vaak in het natuurlijke komen mensen ongestraft van hun daden af. Wat veel frustaties geeft aan slachtoffers. Dan is het goed om te weten dat Hij het niet vergeet en dat je nooit in de schoenen van de daders wil staan als God hier mee aan de slag gaat. God is een genadig en barmhartig God, maar God laat Zijn kinderen niet in de steek. Hij is voor jou wie zou er tegen jou zijn. Er staat ook heb je vijanden lief.
Als bijvoorbeeld Hitler door ons vergeven is voor zijn misdaden aan ons gedaan. Moet hij daarom vrij uit gaan? Wij hoeven Hitler niet te oordelen, gelukkig maar, dat doet God. Maar als Hitler berouw krijgt van zijn daden en vergeving vraagt aan God dan zal hij daar ook vergeving voor krijgen.
Hoe onterecht wij dat dan kunnen vinden. Maar ik denk persoonlijk dat God hem ook totaal laat zien wat hij heeft aangericht als hij dat zelf al niet ziet, omdat hij berouw heeft.
Maar zolang wij mensen die ons wat aangedaan hebben, vast houden en niet kunnen loslaten in Zijn Handen, kan God niet optimaal met deze persoon aan de slag.
Voorbeeld uit de bijbel is wel Saulus die mensen vermoorde, omdat zij Jezus volgde. Deze mensen denk ik hebben Saulus ook vergeven en in Gods Handen gelegd. God ging met hem aan de slag. En kijk wat er van hem geworden is. Saulus werd Paulus een grote disciple van Jezus .
Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: zondag 10 januari 2010, 21:31
BerichtOnderwerp: overige verbeterpunten van deze site
 
IESJE369 schreef:
Tip: Je kunt ook twee keer tegelijk inloggen. Of meer. Dan kan je zoveel tegelijk doen als je maar wilt. Verlegen lachende smiley

Of nog een pc aanschaffen Knipoog smiley Verraste, verbaasde smiley Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: zondag 10 januari 2010, 21:28
BerichtOnderwerp: Te laat op date / afspraak komen
 
'k Heb inmiddels een tomtom, dus misschien dat het nu beter gaat.

Een Tomtom makelijk zeiden ze tegen mij.
Het zal wel aan mij liggen, maar ik kwam er nog niet. Huilende smiley, smiley in tranen Telkens zei die je moet omkeren. Gefrustreerde smiley Bleek later dat hij kaduuk was, maar wist ik veel. Twijfelende smiley Gelukkig nog via de borden gereden. Dan te vroeg afgeslagen, toen ik hoorde rechtafslaan. Kilometers om omdat ik niet kon keren. Geschokte, onthutste smiley Het heeft me maanden gekost om echt met zo`n ding om te kunnen gaan. Smiley die vol vragen zit
Ik blijf nog steeds de borden in de gaten houden of ik echt de goede richting blijf gaan........... Twijfelende smiley
Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: zondag 10 januari 2010, 20:59
BerichtOnderwerp: zich laten dopen .
 
SAMENZIJN153 schreef:
Beste gelovigen,graag zou ik indien mogelijk persoonlijke ervaringen horen van mannen en vrouwen die zich zelf uit eigen wil/ verlangen hebben laten dopen.
Dus niet de kinderdoop! maar op volwassen leeftyd. bedoel ik.

Wat is jou eigen ervaring? Of ben je nog niet gedoopt of ben je er over aan het nadenken Samenzijn153. Ik ben benieuwd Knipoog smiley
Er zijn ook mooie boeken over dit onderwerp geschreven. Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: zondag 10 januari 2010, 20:42
BerichtOnderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?
 
toch liever een stotterende dominee dan 1 die zn gemeenteleden in het gezicht schopt... das niet echt mijn favorite voorganger

Laatst aangepast door PIETER649

op zondag 10 januari 2010, 19:35

Die zou ik ook niet willen als voorganger Smiley die vol vragen zit
Het was maar een voorbeeld Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: zondag 10 januari 2010, 15:17
BerichtOnderwerp: Here zegen deze spijze
 
Gebed voor het eten heb ik wel geleerd. Ook gedankt na het eten.
Nu nodig ik de Vader ook uit om aan mijn tafel deel te nemen.
Ik dank de Vader voor het eten en de overvloed die Hij elke dag weer geeft, vraag een zegen voor de dag en de personen die er zijn.

Bid met onophoudelijke dankzeggingen staat er geschreven.

Grapje van vroeger: Here zege deze spijze amen en als er nu eens dieven kwamen en mijn stukje brood weg namen dan zat ik hier met mijn handen samen. Huilende smiley, smiley in tranen Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley Herkennen jullie dat nog. Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: zondag 10 januari 2010, 14:49
BerichtOnderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?
 
HENK710 schreef:
Dat vraagstuk is dus nog wat uitgebreid: wat als beiden een roeping zeggen te hebben...

Wat mij betreft blijft het dan een samen zoeken zonder doordrukpraktijken, wat je wel geregeld ziet gebeuren, zeker als het om zaken voor het instituut kerk gaat.


Als mensen denken dat ze daardoor de Liefde en Genade van God zullen ontvangen. Of dat ze dan heel belangrijk zijn voor God. Dan hebben ze het mis. God geeft een echtpaar nooit iets waardoor ze uit een gedreven zullen worden. Vaak in verwondingen van de ziel willen ze graag belangrijk worden voor een gemeente, maar is dat wel wat God werkelijk wil voor ons leven, of is het behalen van schouderklopjes? Ik denk dat God`s plan voor een ieders leven nooit disharmonie geeft in jezelf, maar een diepe rust van binnen geeft en een klik ja dat is het. Want voor de grondlegging van de wereld had God al een plan voor ieders leven. OOk satan weet dat en hij zal er alles aan doen om dat plan nooit te laten slagen. Dus vaak communicatie storing tussen mensen. Stotteren bijv kan zijn dat God je een bediening heeft gegeven waar je veel bij moet praten. Benny Hinn was zo`n stotteraar tot zijn 18 de dacht ik, toen ging hij preken en weg was het.
Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: zondag 10 januari 2010, 01:31
BerichtOnderwerp: vergeven
 
Het lijkt me echter moeilijk als die onvergevingsgezinde persoon iemand is, waarvan je houdt en die je na staat. Dan zal dat best wel eens moeilijk kunnen zijn en je pijn kunnen bezorgen.....maar ik geloof, dat het dan ook het beste is om dan verder te gaan in alle gewetensrust en voor die persoon te bidden en proberen in de rust te blijven en dan te wachten op het moment, dat hij of zij zover is.
Schreef Solafide

Dat denk ik ook. Hoewel je denk ik ook moet beseffen dat de ander tijd nodig heeft om jou weer te vertrouwen. Jill

Wat mij geholpen heeft om te vergeven is de volgende tekst:"Rom 12" schreef:
Neem geen wraak, geliefde broeders en zusters, maar laat God uw wreker zijn, want er staat geschreven dat de Heer zegt: ‘Het is aan mij om wraak te nemen, ik zal vergelden.’ 20 Maar ‘als uw vijand honger heeft, geef hem dan te eten, als hij dorst heeft, geef hem dan te drinken. Dan stapelt u gloeiende kolen op zijn hoofd’. 21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.


Want de uiteindelijke keuze waar je voor staat is: laat je je door het kwade in jezelf overwinnen? Niet vergeven leidt tot bitterheid en wraakzucht, vergeving zorgt voor bevrijding en genezing.

Laatst aangepast door CHATULIEM619

Hele goede tekst Chat, ook de mijne.
God gaat het doen voor ons, dus leg het in zijn handen. Als we dat doen dan kunnen we het echt loslaten. En zijn we ook los van die persoon, zodat wij verder kunnen leven. Haal het niet meer terug, ook al denken we dat we ons recht moet halen, omdat het ons zoveel ellende en verdriet heeft gedaan. Hij de Vader zal het voor ons doen, geweldig vind ik dat.
Ik zou niet graag in die persoon zijn of haar schoenen staan. Hoewel God ook kijkt naar hun omstandigheden, want ook deze persoon heeft God lief.
Jill


Laatst aangepast door
JILL658
op zondag 10 januari 2010, 01:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 23:36
BerichtOnderwerp: vloek uitspreken
 
DP was betrokken bij de Sheperding Movement, die een heel sterke nadruk legde op genezing van herinnering, waarbij iedereen genezen moest worden van wonden vanuit het verleden. Het evangelie werd alleen maar vertaald als innerlijke genezing.

Hi Chat als je dit zo aan haalt, moet je er ook bij vertellen dat Derk Prince uit de Sheperding Movement is gestapt. En dat hij daar veel spijt van had en het er ook niet mee eens was meer!!!!
De rest van zijn leven weet je zelf ook wel hoe hij die heeft door gemaakt. In 2003 is hij naar de Vader gegaan.
Bij elk onderwerp kun je zowel possitief als negatief naar kijken, luisteren en beleven. Het is maar hoe je het bekijkt Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 12:13
BerichtOnderwerp: lenen
 
Wat is geld? Wij mogen het gebruiken, maar al je geld is van de Vader. Als Papa zegt geef die of die geld en zoveel dan doe ik het zonder dat die ander het te weten komt. Hebben ze ook geen rot of schuldgevoelens. Kan ik ze helpen door boodschappen te brengen dan doe ik dat. Kan ik ze helpen door hun financieen op orde te krijgen, dan bied ik ze dat aan.
Voor mij maakt het niet uit of het nu vrienden zijn of onbekende als de Heer het zegt doe ik het gewoon. Want Hij weet ook mijn financiele situatie en gek genoeg ik krijg het altijd dubbel en dwars terug op een totaal andere manier.
Vroeger toen ik geen christen was deed ik het ook, maar helaas toen heb ik het nooit terug ontvangen.
Maar nu met Papa`s inmenging gaaf gewoon. Papa zorgt voor ons en mij en ik kom niets te kort. Ook al geef ik meer uit dan ik heb ontvangen snap niet hoe het kan, maar Hij doet het.
Want er staat geschreven dat je de mensen van voedsel en kleren enz moet voorzien, want het zijn Zijn Kinderen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 01:27
BerichtOnderwerp: Relatie en schuld
 
Je kunt wettisch denken en dan denk je dat je de schuld zelf in moet lossen. Of je kunt leven volgen de genadewet.
Dat houd in dat als je fout bent en je belijd dat dan zijn je schulden weg zo ver het oosten van het westen verwijderd zijn.
Jezus heeft jou zonden al betaald.
Bij mensen kun je dat ook doen. Als jouw zonden vergeven worden door Jezus door Zijn genade. Misschien kun je dan ook deze genade toe passen aan je medemensen.
Maarja dan moet je eerst sterven aan je eigen ik-persoon. Lachende smiley met blinkend witte tanden Engeltje smiley

Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 00:15
BerichtOnderwerp: mooi
 
Tja, nou begrijp ik pas Huilende smiley, smiley in tranen waarom ik daar afgegooid bent. Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
Wat jammer Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen nou..............
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: maandag 4 januari 2010, 23:41
BerichtOnderwerp: een nieuw jaar...
 
IMRE695 schreef:
Ik heb hier wel een wat filosofische vraag bij. In welke levensgebieden is het belangrijker de wil van God te doen i.p.v. je eigen verlangen en wil te volgen? Waar ligt de grens? Een mens neemt de hele dag door kleine en grotere wilsbesluiten.

Of anders: waar ligt de grens tussen de vrije wil van de mens en de overgave van onze wil aan God? Wanneer is het 'Uw wil geschiedde' en wanneer is het wel verantwoord mijn eigen wil te volgen?


Het is een keuze die je maakt. Jou wil in de handen van God`s Wil te leggen.
Natuurlijk neem je dan ook zelf beslissingen, maar vraag dan als het U Wil is Papa wilt U het dan zegenen.
Voorbeeld; Er was eens iemand en die wou graag verhuizen, maar wist niet waar naar toe. Wat is de wil van God hierin vroeg ze aan mij. Ik zei haar schrijf je gewoon in die steden in en vraag God of Hij je dat huis wil geven die Hij voor je heeft. Nee zei die persoon dan weet ik nog niet wat
zijn Wil is. En deed niks.
Ik geloof dat je zeker stappen mag nemen en het dan in Zijn Handen legt en vraag dat Zijn Wil hierin geschieden zal. Word je onrustig dan niet doen. Heb je er vrede en een diepe rust erover dan kan je het wel doen. Heb je toch de verkeerde keus gemaakt, dan nog zal Hij het ten goede keren. Want daar voor is hij Papa. Hij houd van jou en mij en wil absoluut niet dat ons iets ergs overkomt. Succes om dichter naar Papa`s Liefde te groeien. Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: maandag 4 januari 2010, 22:50
BerichtOnderwerp: ik ben (stief vader) en hoe voed ik nu de kinderen op!
 
FRANS528 schreef:
hey bedankt voorje rejatie!!!

ff voor de duidelijk hijdt m,n kids moetten niet papa zeggen,maar dat doen ze uit zich zelf.ZE ZEGGEN ZELF DAT ZE TWEE PAPA s HEBBEN EENTJE DIE VOOR ZE ZORGDT EN EENTJE DIE DAT NIET KAN!

Frans als je er echt niet uit komt dan heb je ook nog zoiets van gezinstherapie. Om jullie te helpen je gezin in goede banen te leiden op een liedevolle manier. Sterkte Jill.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 23:05
BerichtOnderwerp: De beloften van God zijn voor NU !!
 
Heey Jill,

Thanks voor je bemoediging wat God weer bevestigd haha. Het staat tevens in de psalmen en is mijn dooptekst (sinds aug dit jaar gedoopt). Hij heeft Zijn hand op mijn schouder !!

Ja morgen als gast spreker bij een gemeente. Het is altijd weer 1 groot avontuur vol met uitdagingen. Gelukkig neemt God mij bij de hand en gooit Hij me niet in het diepe maar gaat alles geleidelijk aan :-D

veel zegen,
Freek John.

Wat bijzonder, Freek John!!!
Veel zegen en Wijsheid morgen. Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 23:01
BerichtOnderwerp: vloek uitspreken
 
CHATULIEM619 schreef:
Hoewel Dereck Prince een kind van de Heer was, ben ik het wat dat betreft niet met hem eens. Teveel Rafael achtig vind ik.

Jammer Chatuliem, je zou er best wat van kunnen opsteken. Knipoog smiley
Per slot van rekening heeft deze man honderdduizenden in grote delen van de wereld tot geloof gebracht. En nog steeds worden zijn boeken in andere talen vertaald. Toch niet niks zeker. Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 12:36
BerichtOnderwerp: De beloften van God zijn voor NU !!
 
MOOGLIE741 schreef:
God spreekt altijd in het NU. Niet in het heden en ook niet in het verleden. De beloften die in Zijn Woord staan, zeggen altijd iets over het NU. God is vastberaden maar loopt nooit haastig, want Hij draagt de tijd in Zijn hand. Zijn denken is niet tijdgebonden en daarom zullen al Zijn zegeningen voor NU zijn.

Ik wil je vandaag zeggen, het maakt niet uit hoelang je in een bepaalde situatie zit waar je onder lijd, God zal het veranderen en kan het binnen een fractie van een seconde. 1 aanraking van Gods kracht kan je lichaam genezen. 1 aanraking van Zijn genade kan je promotie geven. 1 aanraking van Zijn goedheid kan het probleem oplossen waar je al zo lang mee loopt te vechten. 1 aanraking van de Almachtige God van Israël kan jou leven in een ogenblik veranderen.

Ik moedig je vandaag aan, blijf geloven, blijf staan, blijf hopen. Laat het niet toe dat de duivel je naar beneden probeert te halen met zijn leugens, omdat God achter de schermen voor jou aan het werk is. Jou tijd komt en ik proclameer voor de doorbraak dat onze lieve Vader geeft, in een ogenblik, plotseling nog voor jij het zelf ziet !!

God zegt niet, Ik zal of Ik was, maar Hij zegt IK BEN, NU. Maar waarom doet God in onze ogen vaak morgen pas iets? Soms gaat God met jou een proces in waar je veel sterker uit zal komen, terwijl in Gods ogen het al is volbracht. Of vaak willen en kunnen mensen NU niet luisteren, handelen of gehoorzamen, vandaar dat Hij nog steeds vandaag de dag profeten stuurt die gaan zeggen wat God morgen gaat doen !! Het enige wat je nodig hebt is de verheerlijkte IK BEN. Hij zegt: “IK BEN alles wat je nodig hebt, IK BEN jou vrede, IK BEN jou voldoening, IK BEN jou bevrijding en redding en IK BEN de weg naar overwinning tot Ik wederkom op de wolken van Glorie !! Dan zal jij voor eeuwig met Mij feest vieren omdat IK BEN.”


Vader in de hemel, ik kies om U te vertrouwen. Dat U achter de schermen aan het werk bent voor mij. Ik kies ervoor om te staan in geloof en dat mijn seizoen van doorbraak eraan zit te komen. Vader dat U mij kracht en vrede geeft zodat ik geduldig wacht op U. In Jezus naam, Amen !!

Amen .
De Vader is voor je, naast je, achter je en rondom je heen. Hij is een schaduw aan je rechterhand. Hij is jou Schild en jou Panser. Hij heft Zijn Banier boven je. Lachende smiley met blinkend witte tanden

Heerlijk dat je zo vol er van bent. Ga je ook preken........ Knipoog smiley Knipoog smiley Clown smiley
Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 12:27
BerichtOnderwerp: vloek uitspreken
 
Ik vind dat je wel een hele vreemde definitie erop nahoudt wat betreft vloek. Ik vind daar ook geen enkele bijbelse grond in. Elke vorm van kritiek is in jouw ogen dan een vloek en dat vind ik te ver gaan.

Misschien kun je Jacobus lezen. Knipoog smiley
Zegen en vloek van Derk Prins.
Er zijn wel meer boeken geschreven over bijv " de Tong".
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 12:01
BerichtOnderwerp: ik ben (stief vader) en hoe voed ik nu de kinderen op!
 
FRANS528 schreef:
nu ben ik gelukig getrouwdt met m,n vrouw al 4 maanden via hier,maar zo als julie meschrien lezen aan de aan hef.hebben haar zoontjes van 5 en 8 jaar soms moete met me.de ene keer zeggen ze papa we houden vanje ,en andere kant gooien ze de kop in de windt.voor namelijk aan tafel en naar bedgaan en zo ...wie heeft er nutigge tips voor me

Van harte gefeliciteerd.

Zoals je wel hebt gelezen hier boven vind ik dat ook goede tips.
Misschien kun je ook iets anders doen. Gewoon aan de kinderen vragen hoe zij willen omgaan met jou. Als ze de regels overtreden wat voor een straf er dan op zit. Kinderen zijn hier heel duidelijk in. Maak een lijst voor alle twee en ga een beloning systeem inzetten.
Bijv als ze gewoon naar bed gaan krijgen ze een plusje en anders een min. Na zoveel plusjes gehaald te hebben ga jij iets leuks met ze doen.
Wees daar heel concequent in.
Begin niet de ladder heel hoog te zetten, maar bijv na 5 plusjes al in het begin. Dan later uit bouwen na bijv 7, 10 enz.
Dat is een possitief beloning systeem.
Zorg dat jullie dat alletwee doen, zodat ze geen wig tussen jullie kunnen drijven. Bij een eigen gezin proberen de kinderen dat uit door als het van de een niet mag het toch maar even vragen aan de ander om te kijken of ze het toch voor elkaar kunnen krijgen wat ze willen.
Zorg dat jullie communicatie heel duidelijk is, vraag wat heeft mama gezegt. Val elkaar nooit af waar de kinderen bij zijn doen dat altijd later. Je kan daar met de kinderen altijd weer op terug komen.
Forseer niets. Maar wees jezelf!!!!
Ik wens jullie veel Wijsheid toe. Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 20:44
BerichtOnderwerp: nieuwjaarboodschap
 
MARIJAN072 schreef:
'k Ben het jaar begonnen met een mooie dienst n.a.v. Psalm 103, een bemoedigende psalm om het jaar mee in te gaan! De volgende teksten werden er uitgelicht.

NBV
13 Zo liefdevol als een vader is voor zijn kinderen,
zo liefdevol is de HEER voor wie hem vrezen.
14 Want hij weet waarvan wij gemaakt zijn,
hij vergeet niet dat wij uit stof zijn gevormd.

SV
13 Gelijk zich een vader ontfermt over de kinderen, ontfermt Zich de HEERE over degenen, die Hem vrezen.
14 Want Hij weet, wat maaksel wij zijn, gedachtig zijnde, dat wij stof zijn.

Hi Marijan,

Wat toevalig. Gisterenavond was ik met een paar vrienden oud en nieuwjaar aan het vieren.
We waren zo `t jaar door aan het gaan wat er in ons leven zoal was gebeurd en het nieuwe jaar in gebed op te dragen voor Gods troon en ps 103 voor het komende jaar was daar als eerste.
Dit is bemoedigend ga ik delen met ze.
Shaloom Lynne
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 14:14
BerichtOnderwerp: Het nieuwe jaar
 
Het nieuwe jaar is
ingeluid
wat zal er komen
wat zal er gaan

Zijn het bergen
of dalen
waar wij door
heen moeten gaan

De zon die schijnt
zo heerlijk
zacht strelend
de kou
die voorbij
gaat

Een nieuwe tijd
vol met verrassingen
vol goede moed
er tegen aan
te komen
daar waar
eens de liefde
bloeide

Stromen van wensen
voor jou
oprecht en diep
door mensen
vol liefde
en blijdschap
die echte vriendschap
die je verdient

De kou trekt op
`t leven stroomt
daarheen
Het gemis
in de verte
omvat
de warmte
de zon
die scheen

Openheid
en eerlijkheid
niet bang zijn
om te leven
te geven
te overwinnen
de angst
van het
samen zijn
vat moed
en durf
te leven
zoals God het
heeft bedoeld

De Liefde bloeit
weer diep van binnen
er uit breekt
als een zonnestraal
Voorzichtig
gelovend
Mijn Hemelse Papa
zorgt
voor mij en jou

Jill


Laatst aangepast door
JILL658
op vrijdag 1 januari 2010, 14:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 12:49
BerichtOnderwerp: Henk030
 
HENK030 schreef:
ik merk alleen nu dat ik mijn zwakhijd laat zien dat ik nu meer in de woestijn zit help mijn Heer

Wees niet bang want de Vader is met je, Henk. Hij zal jou nooit verlaten. Als jij het niet meer kan en je laat het aan de Vader over dan pas kan Hij zijn werk doen. Maar wij willen zo graag alles zelf doen, waardoor we vaak in Zijn weg lopen. Maar als wij het uit roepen naar Hem dan komt Papa er altijd in. Maar het overgeven aan Hem is dan zo moeilijk stap. Leg het voor Zijn Troon en vraag Vader ga U gang hierin ik doe niets meer.
Ik bid je Zijn Wijsheid, Vrede en Rust toe, Henk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 02:53
BerichtOnderwerp: Nieuwjaarswensen
 
Grappig zo`n tweede nieuwjaarsboodschap Knipoog smiley ...........
Ik had er ook al eentje opgezet bij van alles wat Clown smiley
En natuurlijk wens ik iedereen hun aller hartewensen toe. Maar bovenal de Liefde van de Vader toe. Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 02:50
BerichtOnderwerp: vloek uitspreken
 
SOLAFIDE630 schreef:
Luc 6,28
zegen wie jullie vervloeken, bid voor wie jullie slecht behandelen.

1 Joh 5,18
We weten dat iemand die uit God geboren is niet zondigt. De Zoon, die uit God geboren werd, beschermt hem, zodat het kwaad geen vat op hem heeft


In God in Jezus Christus is er alleen maar licht en kun je niemand vervloeken, want Jezus Christus is gekomen juist om te redden en niet om te veroordelen en mensen in het ongeluk te storten en ellende over iemand op en uit te roepen.

Een dergelijk iemand snapt echt totaal niets van het evangelie en wie God in Jezus Christus is....een dergelijk iemand moet zelf nog tot het licht komen......een dergelijk iemand heeft erg veeeeel gebeden nodig, want hij zij is volkomen verduisterd.

Jezus Christus is echter DE TRIOMPHATER, Hij heeft ALLE MACHTEN EN KRACHTEN aan het kruis overwonnen en alle krachten en machten en alle duisternis overwonnen. Dus hioef je je totaal geen angst te maken voor vervloekingen als je gelooft in Jezus Christus, want je bent in Hem, die alles overwonnen heeft, dus kan iets dergelijks totaal geen vat op je hebben en krijgen.

Ik heb wel een idee Pieter wie die persoon is....daar heb je in het verleden ook al eens last van gehad geloof ik. Hij begrijpt echt niet veel van God.....adviseer hem maar dat hij eens de bijbel moet gaan lezen en zich moet gaan verdiepen in wie God nu eigenlijk wel is....of doe hem een goede bijbelstudie hierover cadeau en wens hem alle goeds toe.

Hij is helaas zeer betreuren, want hij mist een gezegend leven zelf door God in Jezus Christus niet te kennen. Triest hoor.

Alles moet echt wijken voor de Heer hoor. Je kunt de duivel persoonlijk echt wegsturen in Jezus' naam, want die vuile leugenaar en mensen moordenaar is overwonnen en dan moet hij gaan.....en dat zal hij ook doen.

Gods zegen! Knipoog smiley Lachende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden

Een heel goed boek hierover geschreven is Zegen en Vloek door Derk Prins. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: donderdag 31 december 2009, 10:17
BerichtOnderwerp: nieuwjaarboodschap
 
Ik wens een ieder een gezegend , gezond en liefdevol 2010 toe.
Dat een ieder hun hartswensen gegeven zullen worden. Knipoog smiley
Shaloom Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: donderdag 31 december 2009, 01:49
BerichtOnderwerp: Bijbelsdagboek
 
Mooi Solafide!!!

Ja De God van Israel is een grote God.
Toen er oorlog was in Israel en Egypte mee kwam strijden ik geloof dat dat was in 1973-74?

Was het zo dat het leger van Israel zo klein was. En de tanks van de Egyptenaren kwamen aangedenderd. En het kleine leger van Israel stond daar tegen over. Op eens toen de strijd begon vluchten de Egyptenaren van hun tanks de woestijn in. De Israellieten wisten niet wat er precies gebeurde en vervolgde en namen de Egyptenaren gevangen. De Joden vroegen aan hun waarom zij gevlucht waren en zij antwoorden.
Dat er zo`n groot leger op hun afkwam, dat zij er bang van werden.
Dat was God`s leger die hun bijstond. Dit was een grote bemoediging voor de Joden, dat God met ze mee strijd met Zijn Leger.
Want er staat geschreven als God met je is wie is er dan tegen je.
Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: donderdag 31 december 2009, 01:28
BerichtOnderwerp: Op een dag....
 
JONATHAN890 schreef:
Op een dag sla ik mijn armen om mijn geliefde heen
Op zo'n dag kus ik lippen die zachtjes fluisteren
Op die dag, zal zij alles in mijn ogen zien
Die dag smelt mijn leven samen, ben jij niet alleen

Als dan mijn handen teder jouw lichaam strelen
Zoals de laatste zon op je schouders straalt
En warmte geeft vlak voor die avondrode ondergang
Zal verdriet en alleen zijn langzaam helen.

Weet wel dat liefde met niets kan worden vergeleken.
Ik zie het in je ogen, voel t in die lange kus
zoals de eerste lentezon bloemen weer laat bloeien
Jouw woorden hoef je niet verder uit te spreken

Op die morgen, sla ik liefdevol mijn armen om jou heen
Kus lippen die mij in een adem noemen met houden van.
En zal ik de woorden spreken die alles verbinden
Ik zal van je houden en laat je nooit meer alleen.

mooi Jonathan............ik hoop dat je haar vind Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van JILL658
Ga naar pagina Vorige 1 ... 9 10 11 12 13 14 Volgende
Pagina 12 van 14