ChristianMatch
 


Forum

Berichten van TINEKE986
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van TINEKE986
Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 mei 2012, 18:41
BerichtOnderwerp: God van Israel en god van de Islam, een getuigenis.
 
PIETER619 schreef:
Het is goed om dit te delen, mede gelijk jij aangeeft. Er totaal geen verband is tussen Allah en Jaweh. Jaweh heeft alles geschaopen en Allah is bedacht met alle voordelen voor mannen er bij, om het zomaar even te zeggen.

Wij hebben Feike ter Velde bij ons in de kerk gehad en hij heeft 8 avonden ( 4 achter elkaar in een jaar) verzorgd over eindtijd. De tweede sessie was vanuit Daniëls standpunt.

De Bijbel is geschreven door ooggetuigen, de Koran door één persoon die omdat het Ismaëlieten zijn, wel Abrahm en Jacob aanhalen, maar waar het omdraaid vergeten. Er is geen ander weg naar God dan door Jezus. Zou dit niet zo zijn dan zou de Bijbel een leugen zijn. Mede omwat ik ook om mij heen zie gebeuren, weet ik dat Jezus de Verlosser is en er is dus beslist geen ander weg

zo is het Pieter. daar heb je helemaal gelijk in.

Jezus is de weg, de waarheid en het leven.

het heeft tot het afgelopen jaar geduurd totdat ik begreep wat daar nu echt stond.

Jezus is de weg, er is geen andere weg
Jezus is de waarheid. zo waar. er is geen andere waarheid
Jezus is het leven, alle andere wegen voeren naar de dood.

niemand komt tot de Vader dan door Hem.

misschien is er een reden dat ik dat niet eerder begreep. God zal me dat dan op Zijn tijd laten zien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 mei 2012, 11:56
BerichtOnderwerp: God van Israel en god van de Islam, een getuigenis.
 
HEIDE115 schreef:
Bedankt voor je openheid en ervaringen die je wil delen Tineke.

graag gedaan Heide.

ik hoop dat er andere zullen zijn die dit lezen en gewaarschuwd zullen zijn voor de dwaling die ik heb ondergaan, juist omdat het allemaal zo op elkaar lijkt.
(alleen het 1 is echt en de andere een kopie)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 mei 2012, 11:49
BerichtOnderwerp: geloof
 
DJES101 schreef:
Wat zijn er al een zorgen in dit leven

Ik hoop echt, dat dit schrijven u wat rust kan geven
Maar voor wie mag dit dan wel wezen
Misschien herkent u zich als u verder zult lezen
Uw eenzaamheid, uw moedeloosheid, uw verdriet
Of misschien heel wat anders, ook al staat het hier niet…

U zou het zo graag aan iemand uitleggen
Maar het lukt niet, u kunt het niet zeggen
U verlangt zo naar een luisterend oor
Iemand die niet verwijt, maar zegt spreek maar, ik hoor
Of is het zo erg dat u het niet durft te vertellen
Slapeloze nachten, het kan u zo kwellen ….


Misschien kan het nog veel erger zijn
Uw hopeloosheid, uw pijn
U kunt er met niemand over praten
U voelt zich zo verlaten
Misschien ziet u nergens geen uitweg meer
Steeds komt die ene gedachte weer…



Er is echt wel Iemand die om u geeft
Die u begrijpt, omdat Hijzelf zoveel geleden heeft
Zelfs de angst der hel moest ondergaan

Is uit de dood weer opgestaan
Jezus kent u moeite uw verdriet
Ga nu tot Hem, Hij verwerpt u niet…
Ik hoop dat u geloofd, wat u leest

Dat Jezus al uw zwakheden geneest
Als u vertrouwend tot Hem gaat
Geloofd dan dat in de Bijbel staat
Komt tot Mij die vermoeid zijn en belast
Zijn Woord is waar, Zijn Woord is vast
Dan zult u ondervinden in uw leven
Dat Hij u rust wil geven….

Jezus biedt uitkomst, Hij heelt de smart
Stort voor Hem uit u ganse hart
En kniel nu voor Zijn voeten neer
Met al uw pijn, met al uw zeer
Dan zult u Zijn hulp ervaren
Die alles heeft gedaan, om u te sparen
Voor uw behoud mag u zich tot Jezus wenden
En dan zal Hij u bijstand zenden

mooi Djes. en zo waar.


Laatst aangepast door
TINEKE986
op dinsdag 8 mei 2012, 11:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 mei 2012, 00:22
BerichtOnderwerp: het koninkrijk van God
 
XABIA794 schreef:
ja die 3 over bevrijding in je denken van Neil Anderson had ik gelezen voor ik "toevallig" op een conferentie terecht kwam van Wilkin... eerst een "bevrijdingsweekend" en nadien,
De paasconferentie over de 7 wonderen van het kruis... gewoon geweldig !!!! Zelf opgebouwd en bovendien voor anderen een licht Lachende smiley
Ook wel eens goed dat ze naar Belgie ook willen komen met de ploeg Knipoog smiley Hier is er nog veel "werk"

doen ze 3 x per jaar Lachende smiley naar belgie komen. willem ouweneel, martin koornstra, jan pool en wilkin van der kamp. voor een vrij-zijn weekend.

op www.geborenomvrijtezijn.nl kun je zien waar en wanneer het in Belgie is. Lachende smiley ga zelf aankomende juni weer naar het vrij-zijn weekend op de Betteld. Ben heel benieuwd. we gaan ook met ons allen voetbal kijken op een groot scherm (dus allemaal oranje hoeden, mutsen en shirts mee Clown smiley ) en 's avonds dacht op zaterdag, komt er een optreden van Trinity. echt helemaal geweldig. Lachende smiley

naar de paasconferentie kon ik helaas niet. moest werken. maar heb het boek (het wonder van het kruis) wel gelezen en dat heeft mij heel veel gebracht. het werd voor mij zo veel duidelijker.


Laatst aangepast door
TINEKE986
op dinsdag 8 mei 2012, 00:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 mei 2012, 00:11
BerichtOnderwerp: God van Israel en god van de Islam, een getuigenis.
 
XABIA794 schreef:
Een bijzondere getuigenis Tineke.
Vooral het feit dat God je nooit loslaat, welke keuzes we ook soms maken.
Opmerkelijk vind ik vaak hoe Hij onze kromme dingen weer recht maakt, en daar zelfs ook weer een ander bijzonder plan mee realiseert Lachende smiley

dank je Xabia. God is zo oneindig goed en liefdevol. ben er ook van overtuigd dat God een bijzonder plan heeft. we wachten maar af.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 mei 2012, 00:08
BerichtOnderwerp: God van Israel en god van de Islam, een getuigenis.
 
ROELANDE345 schreef:
Wat mooi! Ja hoe groot is onze God

dank je Roelande. ja onze God is heel groot. we staan (stonden? ) er niet altijd bij stil, maar Hij is heel groot.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 23:38
BerichtOnderwerp: Wat heb je geluisterd naar de preek?
 
[quote=HERMAN388]Het lijkt me misschien wel een goeie vraag.
Normaal gesproken gaan we op zondag naar de kerk, maar hier op de topics praten we nooit over de preek.
Is dat een goed idee? Dat is toch leerzaam, liefdevol en respect.


Vanmorgen ging de preek over:

opstaan. sta op. 4 mei. dodenherdenking, 5 mei bevrijding en 6 mei, opstaan. ga, maak discipelen, verkondig het Woord.

er werden verschillende getuigenissen verteld.

verder hoorden we dat er in de wereld verschillende profetieen uitgesproken worden over Nederland. er werd niet ingegaan op de inhoud daarvan, dus kan daar jammer genoeg niets over zeggen. de preken van onze gemeente staan online. (voor degene die er belangstelling voor hebben, shelter-haarlem.nl).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 23:27
BerichtOnderwerp: het koninkrijk van God
 
ik ken allebei de boeken. die van Joyce Meyer was de 1e die ik gelezen had. voor mij een eye opener. het boek van Willem was ik wel in begonnen, maar heb hem nog niet uit. van wat ik er van gelezen heb een heel goed boek.

op het moment lees ik 3 boeken van Wilkin en 1 boek van Neil Andersen, over (en in verband met) bevrijdingspastoraat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 17:43
BerichtOnderwerp: God van Israel en god van de Islam, een getuigenis.
 
Het was voorjaar 2001 toen hij kwam, de droom dat ik als christen in een moslimhuis terecht zou komen
ik weet nog dat ik de schok voelde tot in mijn tenen, want wat had ik, als christen zijnde in zo'n huis te zoeken.
Mijn situatie was op dat moment niet rooskleurig.
Mijn leven was een puinhoop, mijn eigenwaarde gereduceerd tot 0,0 doordat ik op 37 jarige leeftijd door mijn ex was afgekeurd en naar de prullenbak verwezen was.
ingeruild voor een jonger exemplaar met een strakker lijf en meer tijd had voor leuke dingen, waardoor ik werd wat ik verafschuwd had bij andere mensen, een gescheiden vrouw, zij het tegen wil en dank.

ik was al jong gericht geweest op God en Het Woord, dus was een scheiding in mijn ogen het ergste wat mij kon overkomen. Ja. als ik toen geweten had wat ik nu weet.

Ik werd opgenomen in een rusthuis, een huis waar niets moest dan op tijd verschijnen bij de maaltijden en sommige groepsaktiviteiten.
het werd een tijd van veel wandelen, praten, lachen, huilen en delen met mensen die op dat moment allemaal op de een of andere manier door een pijn heen gingen.

en toen kwam zij en via haar, kwam hij. mijn moslim man.

vanaf dag 1 was er een klik. hij was in een moeilijke emotionele situatie en ik ook. we werden vrienden en spraken over ons geloof.
1 jaar later waren we getrouwd.
Hij kende alle verhalen van Mozes. Jozef, Abraham, Izaak en Jacob. Hij kende mijn Heer en had alleen op dat punt een iet wat ander geloof. maar gewend als ik was aan andere inzichten in geloofspunten (ik dacht dan ook niet in hokjes na opgegroeid te zijn geweest in een gereformeerd gezin, belijdenis gedaan te hebben in een hervormde kerk en volwassen gedoopt te zijn geweest in een vol evangelische gemeente). ik was vooral gericht op de raakvlakken. Hij zei dan wel dat hij mijn Heer niet zag als Gods zoon, hij zag Hem wel als profeet en 2e Adam en hij verwachte de Heer ook terug komend op de wolken als de tijd daar was.
daarnaast zag ik met eigen ogen dat er voorin de Koran geschreven stond dat daarin genoemd werd dat de Torah en de Bijbel ook Gods boeken zijn. Hoe kon ik weten.....

Ik zag maar weinig verschil en aanvaarde de gedachten dat zijn god mijn God was. de God van Israel en stapte daardoor geleidelijk over van het christendom naar de islam.

Ik ondervond vanuit mijn thuisfront niet bijzonder veel weerstand, mijn tante vroeg vanuit een christelijk standpunt naar bepaalde punten uit de islam, maar kon daar niet goed antwoord op geven en mijn zoon vroeg naar bepaalde kernpunten als de kruiziging, de dood en de opstanding. Toen ik hem wilde uitleggen hoe de moslims daar in het algemeen tegen aan kijken, voelde ik een demonische activiteit waardoor ik schrok. Ik wist wat ik had willen zeggen niet goed was, maar wist onder tussen ook niet meer wat nu wel goed was en sprak hardop uit dat God mij ter Zijne tijd mij wel zou laten weten hoe het nu echt zat..... en dat deed Hij.

9 jaar nadat ik de moslimwereld ingestapt was, kwam ik er weer uit.
in die tijd had ik een flinke blik kunnen werpen op de keuken van die wereld vanaf het gezichtspunt waar ik gestaan had en in mijn ogen was die wereld zwart en grauw. vol van hebzucht, jaloezie, leugens, diefstal en liefdeloosheid. een wereld zo heel anders dan die waarin ik achteraf bezien, onder Gods vleugels, zo beschermd was opgegroeid.

een jaar later, in 2011 was ik terug in de kerk. na enige aarzeling tussen traditioneel en "modern" was ik terug gegaan naar de gemeente waar ik 2 jaar voor mijn scheiding uit vertrokken was.

en achteraf bezien zag ik dat de tijd die ik in de moslimwereld was geweest precies paste in de dingen die ik in mijn droom gedroomd had.

God liet mij de 1e 2 maanden tot rust komen. daarna pakte Hij mijn hand en liet Hij mij de dingen zien die ik toen niet gezien had en waarvan ik mij achteraf afgevraagd had waarom ik het niet gezien had, waarvan ik kan zien dat ik daarin niet de enige ben geweest.

na een heftige start waarin Gods Koninkrijk aan mij geopenbaard werd door middel van demoon uitdrijving en ik met mijn neus vol op het feit kwam te staan over het waarom van de komst van de Heer en de betekenis van de kruiziging, de dood en de opstanding (wat absoluut liefdevol gebeurde) was ik 3 maanden lang inverdrietig en vol schaamte over mijn periode in de islam en mijn verlooching van Gods liefde en Zijn liefdesdaad aan ons mensen. maanden waarin ik het heb uitgeschreeuwd naar God mijn Vader. maanden waarin ik gewanhoopt had ooit de schaamte te overleven en in liefde weer aangenomen en aanvaard te worden door mijn Vader en mijn Heer.( of de kracht kon opbrengen om mijzelf te vergeven zo afgedwaald te zijn geweest terwijl ik al die tijd gedacht had dichtbij God te zijn geweest).

na deze periode liet God mij een tekst in de Bijbel zien. Ezechiel 43:8 waarin God verteld dat Gods buren claimden, die hun drempel naast die van Hem gelegd hadden, hun muur tegen Zijn muur en hun poort tegen Zijn poort.

De Heer vroeg mij eens goed te kijken naar waar de moslims naar toe baden en toen ik keek, wist ik, samen met wat ik daarover in de moslimwereld daarover geleerd had, dat zij knielden en baden naar iets wat door mensenhanden was opgericht.

de Heer zei me zachtjes dat zij die de Zoon niet hebben, God niet hebben en ik wist dat Hij gelijk had.

nu terug kijkend op die tijd weet ik dat de Heer al die tijd bij mij geweest was. verlangend. liefhebbend, vragend.
voor het slapen gaan en vlak voor het echt wakker worden. hoorde ik al die jaren de woorden, geef me je hand.
ik heb mij in die tijd wel eens afgevraagd waarom ik die woorden toch steeds dacht, toen ze, nadat ik terug was in de kerk, merkte dat ze weg waren en ik begreep en voelde en wist. dat was mijn Heer. mijn Redder, mijn Herder en Verlosser is, die mij was komen zoeken en mij weer naar huis gebracht had.


Laatst aangepast door
TINEKE986
op maandag 7 mei 2012, 18:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 09:58
BerichtOnderwerp: het koninkrijk van God
 
Het koninkrijk van God is het Koninkrijk der Hemelen.

in een koninkrijk regeert een koning. In het Koninkrijk Gods regeert God. Zijn volk bestaat uit mensen overal op aarde, want Zijn gebied is in geest en waarheid.

Het kwam eerst op aarde in de Zoon des mensen, Jezus. " Het Woord is vlees geworden. Het heeft onder ons gewoond en we hebben Zijn Heerlijkheid aanschouwd, een heerlijkheid als van de eniggeborene van de Vader, vol van genade en waarheid" (Joh.1:14). Alle volheid van God woonde in Hem lichamelijk (col.2:9). Hij deed in alles de wil van de Vader (joh.6:38). Nooit zei Hij nee tegen Diens wil. God was in Hem Koning (Joh.5:19-23). Jezus kende het koningschap van God in Zijn leven.

Niet alleen in Hem zou God volledig Koning zijn, maar ook in anderen (rom.829). Eerst in eerstelingen voor God en voor het Lam (op.14:1-5). En ook daar blijft het niet bij: God wordt ook Koning in Zijn volk (luc.2:32b). En uiteindelijk wordt Hij Koning van de volken in een koninkrijk dat in eeuwigheid niet te gronde zal gaan (op.15:3, Dan 2:4). Want "aan de toename van Zijn heerschappij en Zijn vrede komt namelijk geen einde" (Jes.9:7).

De Vader is Koning in de hemel en zond Jezus om Zijn heerschappij op aarde te openbaren. "Uw Koninkrijk kome, Uw wil geschiede, gelijk in de hemel, alzo ook op de aarde" (mat.6:10). In Christus komt het koninkrijk Gods op aarde.

Wanneer en waar? NIet op een te berekenen tijd (Lcu.17:20b). Niet op een aanwijsbare plaats (Joh.4:21, Luc.17:21a). Het komt in geest en waarheid (Joh.4:24, aletheia=waarheid, maar betekent ook realiteit). Het komt dus als geestelijke realiteit in mensen, die de waarheid liefhebben en die zich voorbereiden op de komst van het Koninkrijk van God, hier en nu (Luc.17:21b). Ze bekeren zich van religieus tot geestelijk denken (zich bekeren = metanoia= anders denken). Dit is namelijk het begin van het evangelie Jezus Christus, een begin dat Johannes de Doper al predikte: "Ga anders denken, want het Koninkrijk der hemelen is nabijgekomen" (Mar.1:1, Mat.3:2). En ook Jezus begon meteen die boodschap te proclameren (Mat.4:17). Want wie uitziet naar het Koninkrijk der hemelen, moet anders leren denken: aan de dingen die boven zijn. (Col.3:2).

(dit stukje is uit een Bijbelstudie, genaamd: Het koninkrijk Gods is het Koninkrijk der Hemelen).

strijd in je denken en opkijken naar de Heer. ik heb geleerd dat dat van levens belang is, zoals Petrus zijn ogen op de Heer gericht moest houden om niet kopje onder te gaan en het volk Israel naar de slang moest kijken om niet te sterven aan het slangengif.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 09:28
BerichtOnderwerp: De klik...
 
CHATULIEM619 schreef:
Volgens mij wordt de klik uiteindelijk bepaald door de geur....dat schijnt toch de doorslaggevende factor te zijn.

dat zeggen ze he, dat de geur een bepalende factor speelt bij een klik.

en wat je virtuele wereld betrefd daar zie ik ook wel een bepaalde factor in.

als je met iemand chat dan lees je de woorden met je eigen intonatie en interpretatie, terwijl die ander het heel anders bedoelt kan hebben.
daarnaast kan het schrijven best leuk zijn en voel je als je de persoon in het echt ziet helemaal niets.

dat is mij wel overkomen van hier op cm. dus neem ik je woorden om eens op een uitje te komen van harte aan en ga dat ook doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 09:18
BerichtOnderwerp: Wanneer..
 
HEIDE115 schreef:
Menigmaal is het zo..
Wanneer ik vast loopt met al mijn goed weten van de dingen
Hoe iets wel of niet moet..ja dan..komt GOD vaak weer op de eerste plaats in mijn leven.

Hoe goed is het dit te mogen ervaren.

Wanneer ik vaak achteraf weer gaat zien.
Dat iedere fase,tijd en omstandigheden..uiteindelijk in Gods handen lag

En,waar ik al eerder zei..we zijn zoveel kwijt na het paradijs.
toch laat God tot op de dag van vandaag de mens niet los.
Nee,Hij zoekt de mens op..gaat mee.. met hun.. de diepte in..en de heuvels op.

Wanneer heb ik..jij dit mogen ervaren?

Heide

ik zal proberen mijn getuigenis op papier te zetten in een beknopte versie waarbij ik heel duidelijk ervaren heb dat God mij niet los gelaten heeft. ik heb al die jaren elke keer vlak voor het slapen gaan en vlak voor het echt wakker worden, de woorden" geef me je hand" gehoord. en wist niet waar die vandaan kwamen. tot dat ik terug was bij de Heer en de woorden verdwenen.


Laatst aangepast door
TINEKE986
op maandag 7 mei 2012, 09:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 08:53
BerichtOnderwerp: vrouw zoekt boer
 
COOTJE711 schreef:
De realiteit is dat boer zijn een baan is van 24/7, hard werken dus... daarnaast worden boeren (evenals veel andere bedrijven) flink ingeperkt door allerlei maatregelen èn niet te vergeten.... de bergen administratie. Dus zo rooskleurig als het klinkt is het niet altijd hoor...

Dat hele gedoe klinkt allemaal prachtig en geweldig maar de praktijk.....
Ik hoorde eens zeggen: "boer zijn is eigenlijk geen beroep maar een manier van leven" en daar ben ik het volledig mee eens!

ik denk wel dat dit idd waar is voor een aantal boeren. hard werken en soms maar net de kostprijs verdienen.

in feite zijn het zelfstandige ondernemingen. ook als boer lijkt mij zul je moeten proberen te anticiperen op de ondernemingsmarkt. vraag en aanbod dus en eventueel je horizon verbreden met het aanboren van nieuwe markten.


Laatst aangepast door
TINEKE986
op maandag 7 mei 2012, 08:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 08:46
BerichtOnderwerp: vrouw zoekt boer
 
STEENTJE178 schreef:
Culinaire barbaren...... nooit van een quiche gehoord???
Ja Frank, je hebt ze zelfs met zalm!

Grappige afkorting, Chatuliem Knipoog smiley

En ff ontopic: er zijn in Nederland ruim 2,3 miljoen mensen single. Laat de helft daar vrouw van zijn, houdt je er 1,15 miljoen vrouwen over.
Als 1% van die vrouwen nou één van de boeren leuk vind, en/of het interessant vindt om op televisie te komen, levert dat 11.500 reacties op.....
Eigenlijk best logisch, die stapels brieven........ Knipoog smiley

als je het zo bekijkt kan ik me er wel iets bij voorstellen ja. als je 8 brieven krijgt. tja. dan is dat een reaktie van 0,007 % Smiley die vol vragen zit en hoef je je (als boer zijnde)niet druk te maken dat je op tv komt terwijl je dan toch de keus hebt uit 8 vrouwen. Clown smiley


Laatst aangepast door
TINEKE986
op maandag 7 mei 2012, 08:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 08:39
BerichtOnderwerp: vrouw zoekt boer
 
FRANKT627 schreef:
Verraste, verbaasde smiley ...Tineke weet jij nu wat een QS is? Vraag dat eens?

nou in feite maakt het niet zo veel uit of ik weet wat QS is Lachende smiley want ik ben niet degene die het genuttigd heeft (en ik nam het als niet serieus Clown smiley )

maar na even gegoogled te hebben schat ik in dat het iets te maken kan hebben met de geestelijke gezondheidszorg Lachende smiley

maar goed. Chatuliem, kan je ons vertellen wat het is? QS. (Frank wil dat namelijk graag weten Smiley met dichtgeplakte mond )

en als we toch aan het vragen zijn. is jouw naam hier op cm hebreeuws?


Laatst aangepast door
TINEKE986
op zondag 6 mei 2012, 13:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 mei 2012, 21:34
BerichtOnderwerp: vrouw zoekt boer
 
CHATULIEM619 schreef:
Terwijl ik mijn QS nuttig, zal ik proberen je uit te leggen waarom vrouwen vallen voor boeren....mijn QS is op, en ik weet het nog niet...

Verraste, verbaasde smiley dat beloofd wat dan Geschokte, onthutste smiley maar bedankt voor je antwoord. Lachende smiley


Laatst aangepast door
TINEKE986
op zaterdag 5 mei 2012, 21:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 mei 2012, 21:22
BerichtOnderwerp: vrouw zoekt boer
 
op 13 mei gaat er een nieuwe boer zoekt vrouw van start.
maar wat mij steeds opvalt is de hoeveelheid vrouwen die op de oproep van de boeren schrijven.

zou het nu echt zo zijn dat die vrouwen een boer zoeken of zouden ze voor de man/vrouw zelf vallen.


Laatst aangepast door
TINEKE986
op zaterdag 5 mei 2012, 21:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: woensdag 2 mei 2012, 19:49
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?
 
ik heb het boek, ik zal nooit meer huilen, uit. ik vond het mooi om te merken dat het boek; het kruis in de asfaltjungle, er zo mooi bij aansloot en je daardoor een wat bredere kijk op het geheel kreeg. het werd zo menselijk, dit verhaal en opmerkelijk om te lezen hoe de kracht van Gods Geest bij iemand kan werken door 1 enkele opmerking als; Jezus houd van jouw.

ik ben nu begonnen aan het boek; vliegen onder Gods commando. ook van Jamie Buckingham.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 mei 2012, 20:37
BerichtOnderwerp: vrede en vriendschap op een datingsite
 
CHATULIEM619 schreef:
Als je eens naar uitjes komt, zul je zien wat ik bedoel. Je mist hier teveel aanknopingspunten om een goed oordeel over iemand te vormen. Je kunt hopeloos de plank mis slaan.

ik denk dat ik dat inderdaad maar eens ga doen. eens naar uitjes komen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 mei 2012, 20:33
BerichtOnderwerp: vrede en vriendschap op een datingsite
 
BASSIE783 schreef:

bedankt tineke maar je hoef niet in de bres te springen voor mij hoor , ik weet wel om te gaan met hopeloze mensen die de liefde in hun jeugd zijn tekort gekomen , het is alleen de manier hoe je met zulke mensen moet omgaan.


uh. dat was niet waarom ik het zei. ik reageerde op dat virtuele van Chatuliem. dus stelde eigenlijk meer een vraag aan hem. maar geeft niet. (wat je conclusie betreft. daar bemoei ik mij niet mee).


Laatst aangepast door
TINEKE986
op dinsdag 1 mei 2012, 20:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 mei 2012, 20:19
BerichtOnderwerp: vrede en vriendschap op een datingsite
 
CHATULIEM619 schreef:
Zo kun je het niet stellen Bassie. CM is geen gemeente en wil dat ook niet zijn. Dit is een virtuele wereld en dat je daar moeite mee hebt is duidelijk. Ga er nu maar van uit, dat als je mensen ziet, ze heel anders zijn dan achter de pc...

ik heb je dat wel eens vaker zien zeggen Chatuliem. dat van die virtuele wereld. en net als toen vraag ik me toch af of je daarin wel gelijk hebt.
in een virtuele wereld zijn de mensen niet echt. zo als in een spelletje. de sims bijvoorbeeld.

hier zijn echte en reele mensen bij betrokken die via deze site een nieuwe levenspartner hopen te vinden (omdat ze dat in hun eigen omgeving niet vinden of omdat deze site meer mogelijkheden biedt ivm verlegenheid of zo). achter elke naam zit een persoon. een persoon met gedachten, ideeen en gevoelens (waar de een wat beter mee overweg kan dan de ander).

dat hier op deze topic gevraagd wordt naar meer positiviteit en vriendelijkheid lijkt mij net zo goed mogen als dat iemand een andere topic opent met wat de ander bezig houdt.

een nieuw persoon met een frisse wind kan je toch beter welkom heten dan hem/haar te ontmoedigen met de woorden zo zit het en je doet het er maar mee?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 mei 2012, 18:30
BerichtOnderwerp: zeg me wie uw vrienden zijn
 
HEIDE115 schreef:
Hier weet ik niet van,en behoeft ook niet te weten wat de ander hier stuurt

En,een ieder is in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd.

zo is het.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 mei 2012, 17:56
BerichtOnderwerp: zeg me wie uw vrienden zijn
 
HEIDE115 schreef:
Er blijft toch genoeg over dacht ik..

Ook als je alleen al ziet,dat geen van de jongeren er zich in willen of durven mengen..
Natuurlijk spreekt je hier op cm op verscheidene groepen..dat is waar.
Maar moeten we geen voorbeeld zijn als ouderen..die gescheiden,vrijgezel worden of anders hebben moeten meemaken?

Misschien is het goed om is eerlijk wat onderwerpen te plaatsen over

-Hoe weet ik dat God van mij af weet?
-Mijn lot,of door mijn zonde?
-wat is Gods bedoeling in mijn leven.

Mochten er al onderwerpen zijn over het hierboven genoemde
Laten we het opnieuw opzoeken,en hier dan mee verder gaan.

Ergens zei ik al,door de zonde voelen velen zich eenzaam en verlaten..
een ieder in zijn eigen omstandigheden.
Ookal zeggen we dit het liefste niet van ons zelf.

Zien we die nood nog bij elkaar?

Als iemand zegt..ja dit zie ik..
Dan verwacht ik net zo goed van jou een onderwerp..wat dan jou troost
is in een weg van vele vragen.

mijn troost is dat ik weet wie ik ben in Christus. dat ik mag zijn wie ik ben


Laatst aangepast door
TINEKE986
op dinsdag 1 mei 2012, 19:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 mei 2012, 17:17
BerichtOnderwerp: zeg me wie uw vrienden zijn
 
HEIDE115 schreef:
Zoist!

hoe willen jullie dat dan doen? bedoel maar. als je een topic opent waarop alleen maar positief en liefdevol gereageerd mag worden doe ik van harte mee hoor. maar over welk onderwerp gaat het dan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 mei 2012, 17:09
BerichtOnderwerp: zeg me wie uw vrienden zijn
 
BASSIE783 schreef:
heel veel mensen alleen , gescheiden , nooit getrouwd geweest, weduwe, weduwnaar, allemaal mensen opzoek naar een partner om het leven verder meer kleur te geven , samen zijn , samen genieten van ... ,
laten we op een datingsite gaan kijken of ik iemand kan vinden die met mij man / vrouw het leven aan durft , ik ben best wel vriendelijk , eerlijk aardig , laat een ieder in zn waarde , enz

en dan op het forum te proeven dat negatieve , afkrakende gedrag
hebben we niet in de gaten dat dat gedrag tevens aangeeft hoe we zijn !!!!
als je je mede mens steeds opnieuw bejegend , is geen sier voor je .
zou een man of vrouw daar voor vallen denk je , wel eens bij stil gestaan dat je gedrag iets zegt van je persoon zelve . zullen we eens gaan proberen om alleen vriendelijk , opbeurend , positief te zijn tegen elkaar , of als je ergens niet mee kunt leven wat op het forum staat , heb je ook de gelegenheid om het weg te klikken . want je kunt het nooit overal mee eens zijn , leer om te gaan met een mening van iemand , want er is niemand van ons die de wijsheid in pacht heeft . christen vrienden van cm
laten we ons eens positief op stellen en gezellig houden , dat komt deze site zeker ten goede .

ik denk wel dat ik begrijp wat je bedoelt. je wilt graag in een goede sfeer en harmonie iemand kunnen vinden met wie je een verder leven op wilt bouwen. Lachende smiley
en die goede sfeer zou je in afwachting van, ook graag hier op het forum willen zien. Lachende smiley

gedeeltelijk zie je dat ook, soms worden mensen hier, die elkaar ook in levende lijve kennen, op het forum joviaal begroet door een figuurlijke klap op een schouder, of met droog speels antwoord.

als je dat niet weet kan dat behoorlijk schrikken zijn.


Laatst aangepast door
TINEKE986
op dinsdag 1 mei 2012, 17:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 mei 2012, 15:09
BerichtOnderwerp: vrede en vriendschap op een datingsite
 
BASSIE783 schreef:
en zo gaat het dus op veel topics men reageert op een topic en een ander reageert dan op de persoon die een mening heeft .

Een lichaam ,vele leden

paulus heeft daar een mooi stukje over geschreven. I kor 12:12 en verder Lachende smiley

sommige zijn oren, anderen handen of voeten. en dat zoals Hij het wil Verlegen lachende smiley hoewel ik hier maar weinig mensen heb horen zeggen dat ze elkaar niet nodig hebben.

als we iedereen maar in zijn/haar waarde laten dan vind ik het best. tot slot kun je van een baby niet verwachten dat hij 12 km hardloopt en van een volwassene niet dat hij een melkfles leegdrink met een speen. Knipoog smiley ieder zijn ding.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: maandag 30 april 2012, 22:44
BerichtOnderwerp: kijken op profielen..
 
XABIA794 schreef:
topic was gewoon waar men op let als men een profiel bekijkt...
ik geef maar weer wat ik daar zelf bij ervaar... meer niet. hoef je weer niet gelijk in de verdediging te gaan Smiley die vol vragen zit is alleen maar MIJN mening, geen oordeel. ieder gaat zen gang maar met zijn profiel, zolang het maar een eerlijk profiel is toch??

zo ist. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: maandag 30 april 2012, 22:38
BerichtOnderwerp: 6 oktober grote ontmoetingsdag in Den Haag.
 
BEUN656 schreef:
Je bedoeld deze man toch...?

http://www.rejoicenow.nl/page/wilkin-van-de-kamp-dwaalleer-dwaalleraar-nl

ik weet niet wat je hier mee wilt zeggen Beun. ik heb het gelezen maar vind het een erg negatief eenzijdig artikel gericht op het onderuit halen van Wilkin.
er staan meerdere namen in het artikel. Willem Ouweneel, Martin Koornstra. Jan Pool hoort daar ook nog bij.( de laatste is mijn senior voorganger).

in het nt van de Bijbel wordt heel veel en vaak over de Heilige Geest geschreven. zelf vind ik Hem heel liefdevol en vriendelijk.
ik ben heel graag in Zijn nabijheid. Als ik Hem even niet ervaar ben ik niet blij. Hij doorgrond mijn hart en die van God mijn Vader en helpt mij keer op keer te verstaan wat God van mij wil.

zelf ben ik al 3x naar het vrij-zijn weekend geweest en in juni ga ik weer. ben vol verwachting over het weekend. tot nu toe is het steeds een weekend vol verrassingen geweest.


Laatst aangepast door
TINEKE986
op maandag 30 april 2012, 23:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: maandag 30 april 2012, 22:15
BerichtOnderwerp: vrede en vriendschap op een datingsite
 
BEUN656 schreef:
Nou, ik kom hier al 2 jaar en eigenlijk vind ik dat Bassie regardless of je elkaar kent of niet een punt heeft. Bovendien, en ik ga ook niet vrijuit, is dat "recht voor z'n raap" zijn vaak tegen het botte af. Alsof dat zo Christelijk en positief is!

ik kom hier met tussen poses ook al twee jaar. en juist door die botte opmerkingen cq beter weten antwoorden ging ik steeds weer weg.

ik had even moeite met je uitlatingen over mijn antwoorden. gelukkig is mijn Heer liefdevol en attendeerde Hij mij op mijn houding en reaktie.

ik vergeef je je reaktie op mijn antwoord aan de andere cm-er en vraag jouw tevens mij te vergeven als je mijn eerdere antwoord op jouw woorden gelezen hebt.


Laatst aangepast door
TINEKE986
op maandag 30 april 2012, 23:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: maandag 30 april 2012, 22:05
BerichtOnderwerp: vrede en vriendschap op een datingsite
 
BEUN656 schreef:
En dit is ook een ontzettende non-antwoord!

volgens mij ben je een beetje mopperig.


Laatst aangepast door
TINEKE986
op maandag 30 april 2012, 22:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van TINEKE986
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Pagina 3 van 5